home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
28 Jun 2024, 10:39 ydersog Klubsøgnin... Manchester United
22 Jun 2024, 13:58 andersnomanni Blogs Freiburg Gloryhunter s...
15 Jun 2024, 22:56 szukizek Blogkonkur... 16# Hjertet banker kun...
15 Jun 2024, 21:04 Wester Jr. Blogkonkur... The beautiful game
14 Jun 2024, 20:45 Broen13 Blogkonkur... [33] Journeyman - Syv ...
14 Jun 2024, 20:44 Broen13 Blogkonkur... #22 - Danish Viking Wa...
14 Jun 2024, 13:42 andersnomanni Klubsøgnin... Inspiration
Antal Registrerede Brugere: 23344
  0 Brugere, 301 Gæster Online.

Indlæg: 1132853 over 31369 Emner
Nyeste Bruger: anastasiyakavi...
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andet
| |-+  Kategori: Fodbold
| | |-+  FC Barcelona-tråden
0 Brugere og 4 Gæster læser i øjeblikket dette emne.
Sider: 1 ... 14 15 [16] 17 18 ... 171 Udprint
Forfatter Emne: FC Barcelona-tråden  (Læst 437009 gange)
Andreas93
Gæst
 
Sv: FC Barcelona-tråden
« Svar #225: 17 Jul 2009, 23:20 »

Jeg tror virkelig at Zlatan, kan komme til at bombe for os. Han er sindsygt skarp i forhold til Eto'o, som skal bruge MANGE chancer, for at score. Det eneste der bekymrer mig ved Zlatan, er at han plejer at spille dårligt i de internationale kampe. Hans attitude(stave) tror jeg at Guardiola har styr på, ellers ville han ikke have ham til klubben.
Logged

mgk-99
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: FC Barcelona-tråden
« Svar #226: 18 Jul 2009, 01:21 »

Må sige at jeg synes det er en dårlig handel. Af den grund at det er en masse penge 300 mio + 2-300 mio (Etoos værdi) Det er 5-600 mio plus hans løn, han er jo en af de fem bedst lønnede fodboldspillere. Dermed ikke sagt at han ikke kan score, men det kunne Etoo jo også.
Logged

LOVE UNITED - HATE GLAZER

- MESSI -
Gæst
 
Sv: FC Barcelona-tråden
« Svar #227: 18 Jul 2009, 13:17 »

Han spiller jo kun dårligt internationalt fordi Inter pakker sig. Mourinho tør jo ikke spille "risiko-villigt" fodbold. Hvilket da også har gjort både Chelsea og nu Inter gavn. Men omvendt så vandt Barca The Treble sidste år fordi "de tør spille fodbold". Jeg ser Zlatan som den perfekte angriber i Barca. Det er muligt han har sine udfald uden for banen, men det er nu engang på banen, at hans kvaliteter skal være i orden. Og det er de uden tvivl.

Jeg håber at han skriver under, også så der kan komme lidt mere ro på omkring deres transfers. Så kan de fokusere på at hente nogle talenter, så Barca også i fremtiden vil være verdens bedste hold.

Til Real Madrid fanen. Jeg forstår ikke helt hvad du forventer at opnå, med at skrive han er et dårligt køb. Så vidt jeg ved så var Real Madrid selv ude efter ham. Bevares I har fået Benzema, som har scoret et hav af kasser i Ligue 1. Flot. Men nok lidt svært at sammenligne med, når man har en Zlatan som er blevet topscore i verdens mest defensivt orienteret liga. Og ikke kun på kedelige mål, men med hælen og via saksespark. Jeg tror nok ikke jeg skulle bruge mange sekunder på at vurdere hvem af de to der er den bedste angriber pt.

Tillykke med at I har givet 700 millioner for jeres nye største stjerne. Det er også kun cirka 690 millioner mere end vores største stjerne. Som så alligevel er en bedre spiller end Ronaldo, i min verden. Visca Messi.

Det er sgu godt at I er eget af regeringen og fansene, så alle de penge i har lånt, ikke er skyld i at i går fallit.
Logged

DimitarBerbatov
Gæst
 
Sv: FC Barcelona-tråden
« Svar #228: 18 Jul 2009, 13:52 »

Derudover skal det siges at på Inter holdet handler ALT om Zlatan.. De andre spillere bliver sgu ikke dækket op internationalt (lad nu vær med at tage det bogstaveligt) men så snart det er Zlatan er alle opmærksomme fordi han er deres offensive kreative kraft.. Det bliver anderledes i Barcelona hvor der er MANGE til at skabe det og derfor kan man ikke bare smide 2-3 mand på Zlatan for så bomber messi istedet.. Hvis ikke Messi så Henry.. Hvis ikke Henry så Iniesta osv osv.. Der er mange at tage af er/var der ikke i Inter.. Der var kun Zlatan og så som -Messi- påpeger så spiller Inter super italiensk ude i Europa hvilket heller ikke lige gør det nemmere for Zlatan at brilliere ..
Logged

Dane 16
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: FC Barcelona-tråden
« Svar #229: 18 Jul 2009, 13:59 »

Han spiller jo kun dårligt internationalt fordi Inter pakker sig. Mourinho tør jo ikke spille "risiko-villigt" fodbold. Hvilket da også har gjort både Chelsea og nu Inter gavn. Men omvendt så vandt Barca The Treble sidste år fordi "de tør spille fodbold". Jeg ser Zlatan som den perfekte angriber i Barca. Det er muligt han har sine udfald uden for banen, men det er nu engang på banen, at hans kvaliteter skal være i orden. Og det er de uden tvivl.

Jeg håber at han skriver under, også så der kan komme lidt mere ro på omkring deres transfers. Så kan de fokusere på at hente nogle talenter, så Barca også i fremtiden vil være verdens bedste hold.

Til Real Madrid fanen. Jeg forstår ikke helt hvad du forventer at opnå, med at skrive han er et dårligt køb. Så vidt jeg ved så var Real Madrid selv ude efter ham. Bevares I har fået Benzema, som har scoret et hav af kasser i Ligue 1. Flot. Men nok lidt svært at sammenligne med, når man har en Zlatan som er blevet topscore i verdens mest defensivt orienteret liga. Og ikke kun på kedelige mål, men med hælen og via saksespark. Jeg tror nok ikke jeg skulle bruge mange sekunder på at vurdere hvem af de to der er den bedste angriber pt.

Tillykke med at I har givet 700 millioner for jeres nye største stjerne. Det er også kun cirka 690 millioner mere end vores største stjerne. Som så alligevel er en bedre spiller end Ronaldo, i min verden. Visca Messi.

Det er sgu godt at I er eget af regeringen og fansene, så alle de penge i har lånt, ikke er skyld i at i går fallit.


for satan hvor er jeg enig..   Thumbs Up
Logged

SimonHO
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline


 
Sv: FC Barcelona-tråden
« Svar #230: 18 Jul 2009, 19:13 »

Nu hvis Hleb også smutter med på lejeaftalen som nævnt, tror i så der bliver købt ydeligere ind eller vil Asulin blive rykket op? Smiley
Logged

"There were no time to think, i just hit it"
- Andres Iniesta, Chelsea 1 - 1 Barcelona

Dane 16
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: FC Barcelona-tråden
« Svar #231: 18 Jul 2009, 19:15 »

jeg håber der kommer en fløj, jeg tror ikk asulin er klar/god nok til at spille med.
Logged

SimonHO
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline


 
Sv: FC Barcelona-tråden
« Svar #232: 18 Jul 2009, 19:17 »

jeg håber der kommer en fløj, jeg tror ikk asulin er klar/god nok til at spille med.
Personligt kendte jeg ikke meget til Pedro eller Sergi Busquets før de blev rykket op. Sidstnævnte har jo gjort det fremragende, så mon ikke Enrique har lavet et rapporter om et par spillere, som Pep kan se på Smiley
Logged

"There were no time to think, i just hit it"
- Andres Iniesta, Chelsea 1 - 1 Barcelona

JosepGuardiola
Gæst
 
Sv: FC Barcelona-tråden
« Svar #233: 18 Jul 2009, 23:00 »

Zlatans to seneste opdateringer på Twitter:

For 4 timer siden:
I have won everything in Italy, its time to move on! I want the champions league title!

Fra i går:
Time to learn Spanish Smiley
Logged

JosepGuardiola
Gæst
 
Sv: FC Barcelona-tråden
« Svar #234: 18 Jul 2009, 23:16 »

Han kommer ydermere fra Ajax, så systemet er det mindste problem for ham. Det samme med Maxwell, der var helt eminent i sin tid hos Ajax (udfra hvad jeg har læst crazy). Smiley
Logged

SimonHO
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline


 
Sv: FC Barcelona-tråden
« Svar #235: 18 Jul 2009, 23:29 »

Tror faktisk godt Maxwell kan gå hen og spille fast mand Smiley
Logged

"There were no time to think, i just hit it"
- Andres Iniesta, Chelsea 1 - 1 Barcelona

Cesc
Gæst
 
Sv: FC Barcelona-tråden
« Svar #236: 20 Jul 2009, 13:17 »

Har lige sakset dette fra Bold.blog - er I sindssyge, hvor han Crouchinho ret i alt hvad han skriver her. Læs det, og kommenter det. Et fantastisk debatoplæg, selv om statistikken deri skyder alle argumenter om at han er klasse ned.


Laportas historiske bommert og hvorfor Zlatan er overvurderet

Ifølge Barca- og Inter-præsidenterne selv er den god nok. En handel er på plads, og meningen er, at Zlatan Ibrahimovic skal til Barcelona, mens Samuel Eto’o og 300 millioner kroner sendes til Inter. Det er helt galt, og lad mig fortælle hvor Barcelona risikerer at træde i den største omgang spinat siden købet af Michael Reiziger.

Til dem der vil kommentere: Please læs det hele først, så du får hele min pointe med, inden du sender svinere af sted.

Lad os antage at Samuel Eto’o har en markedsværdi på omkring 400-500 millioner kroner. (Dette er vurderet efter priserne på Kaka, Cristiano Ronaldo, Ribery, Glen Johnson og Carlos Tevez) Så skal vi huske, at Eto’o kun har et år tilbage af sin kontrakt, og derfor må vurderes endnu lavere i pris.

Jamen lad os da så sige 200 millioner kroner så. Oven i det skal Inter have omkring 300 millioner kroner, hvilket vil give Zlatan Ibrahimovic en pris på 500 millioner kroner. Jeg gentager 500!!!! millioner kroner. Ikke alene er dette en hån mod verdensøkonomien, der kæmper med en finansiel krise ikke set større end Wall Street-krakket i 1929, men samtidig er det en hån mod klubben FC Barcelona, dens fans, og selve landsdelen Katalonien.

Zlatan Ibrahimovic er ikke 500 millioner kroner værd, og at Barca-præsident, Joan Laporta, har okay’et denne handel, er et tydelig bevis på presset klubben er under i disse tider.

Hele FC Barcelonas eksistensgrundlag kan koges ned til to ting: 1) At være verdens bedste klubhold. 2) At være bedre end Real Madrid.

Nu er der så til gengæld sket en udvikling i den spanske hovedstad, hvor to ud af verdens tre bedste spillere er endt i den hvide kongetrøje, og alt fokus og alle overskrifter er rette mod Real Madrid, i en sommerpause hvor Barcelona vandt alt de kunne røre ved i suveræn stil.

Nu er jeg ikke fodboldekspert, men det kan på ingen måde gavne, at Barcelona er så meget ude i kulden i øjeblikket. Man har gentagende gange fået bud på Valencias David Villa afvist. Man er blevet afvist af Liverpool i forbindelse med et køb af den argentinske landsholdsanfører, Javier Mascherano, Ribery kommer heller ikke, og Laporta skal hele tiden slås med sin stjerneangriber Eto’o, der ikke vil forlænge.

Man risikerer at indlede sæsonen uden en væsentlig forstærkning, mens rivalerne løber med den ene stjernespiller efter den anden. På et eller andet absurd fodboldplan, har Real allerede vundet æren af, at være de største, og den eneste måde Barcelona kan ændre det på er ved, at vinde mesterskabet igen i suveræn stil, (hvilket først kan lade sig gøre om 12 måneder) eller, at hente en verdensstjerne og bringe fokus tilbage på Barcelona.

Denne situation har garanteret generet Laporta på det vildeste, og i et sandt indkøbsraseri har han valgt, at smide en halv milliard af klubbens hårdt tjente penge efter hvad han tror, er en af verdens bedste angribere, navnlig Zlatan Ibrahimovic. Problemet er bare, at Zlatan er stærkt overvurderet.

Igen, jeg er ikke den største Serie A-ekspert, men det er irrelevant her. Men i de kampe jeg har set Zlatan spille, har altid skuffet. Nuvel Zlatan er fysisk stærk, teknisk vidunderlig. Men hvornår er det lige, at man ser disse kompetencer udover på youtube? For det er ikke i de store kampe. Hverken i Champions League eller i den hjemlige liga.

For at blive sat i bås med de bedste angribere spillet har at tilbyde, skal man også levere varen når modstanderen har en hvis kvalitet, når kameraet ruller, millioner af seere er på plads, og den sportslige ære er på spil. Vi taler knald- eller faldkampe i Champions League, og kampe mod de andre Top 4-hold i Spanien. Ikke hjemmekampe mod Siena, Reggina eller Fellacio osv.

Hver gang jeg har sat mig ned og set store kampe hvor Zlatan er med, husker jeg en 40 minutters optakt, hvor Elkjær kæfter op om Zlatans evner, kun for at blive skuffet over hvad jeg egentligt fik leveret fra den langlemmede svensker. Lidt ligesom at når du har følelsen af en ordentlig brandskid på vej, og i stedet ender det med en lille og slatten en. I værste tilfælde er der bonus med. Det er den følelse jeg har, når Zlatan spiller store kampe.

Men glem hvad jeg syntes, og lad os se på det. Først og fremmest skal vi huske, at snakken går på:

    * At Zlatan er en dygtig angriber kan ikke benægtes. Men han er ikke blandt de bedste i verden, og slet ikke 500 millioner kroner værd.

    * Fordi han ikke leverer varen når det gælder.

    * At Laporta er ved at begå en kæmpe fejltagelse ved at hente Zlatan.

Så lad hellere se hvad statistikken siger. (Alle tal hentet fra soccernet.com, og jeg går ikke mere end to år tilbage, da det et eller andet sted er fortid efterhånden) Jeg vælger kun at fokusere på de store og betydningsfulde kampe. Og lad os starte med Zlatans Champions League-stats. Uheldigvis for Inter er de to seneste sæsoner endt allerede ved ottendedelsfinaler, hvor man er røget ud til Man Utd. og Liverpool.

Champions League 08/09
24/2-09 Man Utd. Hjemme: Resultat 0-0 Zlatstat: 5 skud / 0 on target
11/03-09 Man Utd. Ude: Resultat 0-2 Zlatstat: 5 skud / 0 on target

Champions League 07/08
19/2-08 Liverpool Ude: Resultat 0-2 Zlatstat: 0 skud / 0 on target
11/3-08 Liverpool Hjemme Resultat 0-1 Zlatstat: 4 skud / 0 on target

I den italienske Serie A er tendens ligeså tydelig.

Serie A Top 4 08/09
18/9-08 Milan Ude: Resultat 0-1 Zlatstat: 3 skud / 1 on target
15/2-09 Milan Hjemme: Resultat 2-1 Zlatstat: 3 skud / 1 on target

22/11-08 Juventus Hjemme: Resultat 1-0 Zlatstat: 4 skud / 2 on target
11/4-09 Juventus Ude: Resultat 1-1 Zlatstat: 3 skud / 1 on target

19/10-08 Fiorentina Ude: IKKE MED
15/3-09 Fiorentina Hjemme: Resultat 2-0 Zlatstat: 4 skud / 2 on taget / 2 mål

Serie A Top 4 07/08
29/9-07 Roma Ude: Resultat 4-1 Zlatstat: 4 skud / 2 on target / 1 mål (straffe)
27/2-08 Roma Hjemme: IKKE MED

22/3-08 Juventus Hjemme: Resultat 1-2 Zlatstat: 3 skud / 0 on target
4/11-07 Juventus Ude: Resultat  1-1 Zlatstat: 2 skud / 1 on target

2/12-07 Fiorentina Ude: Resultat 2-0 Zlatstat: 7 skud / 4 on target
13/4-08 Fiorentina Hjemme: IKKE MED

Store og Betydningsfulde kampe i de sidste to sæsoner samlet:

I alt: 13 kampe – 47 skud – 14 on target – 3 mål

Det er tydeligt det her. Zlatan dukker ikke op når det rigtigt gælder, når modstanderne har en hvis kvalitet, og når presset er størst. Ikke ligefrem det der kendetegner en klasseangriber. Selv Babel har scoret med hælen, Crouch har lavet flere saksespark, Foldgast har sat en flugter 35 meter udefra direkte i krogen. Men det nytter ikke noget, når det ikke sker på fodboldens største scener. I hvert fald ikke hvis vi taler om verdensklasse.

Lur mig ikke om en Eto’o/Klose/Torres/Drogba m.fl.’s statistik ikke viser en helt anden tendens. Nemlig succes i de store kampe, og det er netop det, der gør dem til verdensklasse spillere. Zlatan er god, men ikke 500 millioner kroner god, ikke bedre end Eto’o og slet ikke dygtig nok til at blive betragtet blandt de bedste i verden.

Han skal nok score en masse mål i Barcelona, men helt ærligt med den spillemæssige opbakning han får, kan selv Peter Graulund lave 20 kasser i Barcelona. Laporta, du er ved at begå en kæmpe brøler, og det er synd, at du ikke selv kan se skoven for bare træer.
Logged

JKJ
Gæst
 
Sv: FC Barcelona-tråden
« Svar #237: 20 Jul 2009, 13:44 »

Er sgu ret enig Cesc. Zlatan er imo også alt for overvurderet.
Som du slev nævner, så er det yderst sjældent vi ser ret meget til ham i de store kampe og når det virkelig gælder...

Desuden har den selv samme præsident i Barca været ude at sige at han synes RM transfer summer er helt hen i vejret. Mon han mener det samme i denne sag?? Nu indgår der jo godt nok et spillerbytte i handlen, så summen ser måske knap så stor ud på papiret som den i virkligheden er...
Så også der træder han gevaldigt i spinaten...
Logged

motZ
Gæst
 
Sv: FC Barcelona-tråden
« Svar #238: 20 Jul 2009, 13:53 »

Det der 'artikel' rammer virkelig hovedet på sømmet. Jeg kan kun være enig i det der er skrevet der.
Logged

JosepGuardiola
Gæst
 
Sv: FC Barcelona-tråden
« Svar #239: 20 Jul 2009, 14:07 »

Desuden har den selv samme præsident i Barca været ude at sige at han synes RM transfer summer er helt hen i vejret. Mon han mener det samme i denne sag?? Nu indgår der jo godt nok et spillerbytte i handlen, så summen ser måske knap så stor ud på papiret som den i virkligheden er...
Så også der træder han gevaldigt i spinaten...

Lidt enig. Derudover synes jeg også Zlatan er ringe at bruge penge på, men sådan er det jo.

Men... den store forskel når Laporta går ud og fortæller noget, og andre fortolker det, er at Laporta mener ALT indberegnet - dvs. løn. Løn er et kæmpe, kæmpe emne for Laporta, der har gjort alt for et lønlofte i Barcelona, og Zlatan er fx gået 3 millioner euro ned i løn, så vidt jeg ved. Smiley
Logged

Sider: 1 ... 14 15 [16] 17 18 ... 171 Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010