home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
17 Mar 2024, 23:29 Fadbamsen Skadestuen ryger ud i online spil.
03 Mar 2024, 06:12 DeBuur Skadestuen Kan ikke vælge Liverpo...
23 Feb 2024, 20:56 ydersog Klubsøgnin... Manchester United
23 Feb 2024, 10:12 valverde4ever Pro Cyclin... Cycling Career - Kan d...
23 Feb 2024, 00:14 g00n Blogs Minimalistic 2020
19 Feb 2024, 14:02 rheya Omklædning... Home Grown spillere?
29 Jan 2024, 11:35 Mulle68 Nostalgi Patches CM 4
Antal Registrerede Brugere: 23282
  0 Brugere, 308 Gæster Online.

Indlæg: 1132681 over 31362 Emner
Nyeste Bruger: ArmaghRed92
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andet
| |-+  Kategori: Baren
| | |-+  Hvad synes i om Pia Kjærsgaards mening om Islam?
0 Brugere og 1 Gæst læser i øjeblikket dette emne.
Sider: [1] 2 3 Udprint
Forfatter Emne: Hvad synes i om Pia Kjærsgaards mening om Islam?  (Læst 9682 gange)
hamderspiller
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Hvad synes i om Pia Kjærsgaards mening om Islam?
« : 23 Aug 2014, 15:19 »

Hej folkens. Inden jeg starter debatten så vær venlig at holde en sober tone her inde så vi kan få en hyggelig snak om vores meninger  Wink

Jeg er selv muslim, og efter at havde hørt Pias meninger om tørklædet har jeg fundet ud af en ting..

Hun er ikke imod tørklædet pga undertrykkelse (hvilket er usandt, INGEN er undertrykte), men hun er imod kvinden der har det på. Og hvorfor siger jeg det?

Hun VIL ikke respektere at der findes folk der har tørklæde her i Danmark og SELV har sagt JA til det. Alligevel siger hun de samme ting hele tiden og endda generelisere med at alle muslimske mænd er de samme! For at slå fast: Vi er ikke ISIS. Vi er ikke boko haram og de hundrede andre terrorister der er "muslimer". Er i Hitler? I er jo begge fra vesten... Nej vel? Det lyder vel dumt. Islam er en fredlig religion hvor vantro mennesker bare skal ignoreres og ikke slagtes. Ingen må dø, lige meget hvem det er, det er op til gud hvem der dør. Så spar mig for at sammenligne mig med ISIS fordi, jeg er en normal DANSK muslim, bare med en anden oprindelse.

Hvad synes i om Pias meninger?
Logged

Barcelona = Passionen
Odense Boldklub = De Lokale Helte
Arsenal = Ny kærlighed

Virenque
Ynglingespiller
***

Offline Offline


 
Sv: Hvad synes i om Pia Kjærsgaards mening om Islam?
« Svar #1: 23 Aug 2014, 18:11 »

Altså jeg kan personligt ikke se problemet i tørklædet. Hvis man har lyst til at gå med det, så skal man da have lov. Og skulle ens mand beordre en det, så er det vidst ikke det værste i verden at blive påduttet. I øvrigt er det ikke op til politikere at løse den problemstilling, hvis den måtte eksistere.
I nogle situationer kan jeg se problemet med niqab og burka, eksempelvis i lufthavens security, hvor en maske heller ikke går. Men ellers synes jeg det må være op til enkelte at beslutte hvordan man vil gå klædt, og hvilke signaler man eventuelt sender med sin påklædning. Ligeledes kan jeg ikke se problemet med i at jøder bærer kalot og at kristne har et kors om halsen.
Logged

MAN UNITED!!!

"As satan was flyin' over Clayton for hell,
He turned over Bankton and was caught by the smell,
Quote he: I'm not sure in which country i roam,
But I'm sure by the smell that I'm not far from home"

Gungner
Gæst
 
Sv: Hvad synes i om Pia Kjærsgaards mening om Islam?
« Svar #2: 23 Aug 2014, 18:22 »

Er 100% enig. Tørklæde skal alle have lov til at gå med, men med niqab og burka burde det faktisk (min mening) ikke være tilladt at gå med i offentlige rum. Man går jo heller med maske som Virenque siger.
Logged

hamderspiller
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: Hvad synes i om Pia Kjærsgaards mening om Islam?
« Svar #3: 23 Aug 2014, 18:40 »

Her i Danmark bliver en Nigab og Burka kun brugt i specielle lejligheder. Fx til moskeen eller til begravelsen. Det er en tradition at have det på til en begravelse for at vise respekt ligesom mænd skal have sort tøj på Smiley. Btw det der med lufthavnen er jeg enig i, men der skulle være et lukket rum hvor der er en kvinde der tjekker det. Det er sådan i arabiske lande hvor kvinder med Burka går ind i et lille rum og bliver tjekket af en anden kvinde.

Logged

Barcelona = Passionen
Odense Boldklub = De Lokale Helte
Arsenal = Ny kærlighed

plutonium
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Hvad synes i om Pia Kjærsgaards mening om Islam?
« Svar #4: 23 Aug 2014, 18:53 »

Det er fuldstændig godnat at kalde tørklæde undertrykkende Smiley

I mange (hvis ikke langt størstedelen) af tilfældene er det et personligt valg, at gå med tørklæde. Om det så er af hensyn til sin religion er jeg ligeglad med. Det har også været normalt for kvinder at gå med tørklæde i Danmark, og der er da stadig ældre kvinder der har tørklæde om hovedet når de er nede at handle. Vi skal ikke mange år tilbage, før det var et almindeligt syn her i landet.

Jeg vil hellere se på Pia Kjærsgaards dobbeltmoral. Hun udtalte for nylig at man må acceptere at blive set skævt til på gaden, hvis man bærer tørklæde, for det er ens eget valg. Men da så jødebashing er blevet et stigende problem, så var hun ude at kritisere, at det kunne finde sted i Danmark. At være praktiserende muslim eller praktiserende jøde kan komme ud på et, ud fra et rettighedsmæssigt synspunkt i Danmark, og det er der Pia og store dele af Dansk Folkepartis top går galt i byen.
Logged


100 Film du skal se før du dør - kig ind og giv dit bidrag til FmFreaks' top100 filmliste Peace

Spardle
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Hvad synes i om Pia Kjærsgaards mening om Islam?
« Svar #5: 23 Aug 2014, 19:31 »

Pia kan vel heller ikke lide Ulla Terkelsen? 

Udover hun sikkert elsker hende.. Ved ikke hvor du vil hen med denne "diskussion", tror nærmere det skulle være et mere racistisk baggrund for denne debat, og DFs generelle dobbeltmoral din debat skulle munde udi Peace

Nu er tilfældet med burkaer så også i så få tilfælde, det er så latterligt at bringe på banen. Kan ikke huske hvem der var ude at se hvor mange der bar burkaer i Danmark, da Pia var ude efter dem. Det mundede udi at de fandt udad at der var flere fingre på Pias venstre hånd, end folk der bar burkaer i Danmark hver dag.
Logged

Burnley, Aab,  FC Barcelona, Schalke 04,
Burnley will win the PrL trophy again, it's just a question about time.
Pretiumque Et Causa Laboris

Zone 43
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Hvad synes i om Pia Kjærsgaards mening om Islam?
« Svar #6: 23 Aug 2014, 19:47 »

Well, det er blevet sagt meget godt, men generelt skal ikke tage det så seriøst, når en fra DF udtaler sig om muslimer.
Husk at få alle citaterne med: http://tinyurl.com/kbkaod8
Logged

Jeg ved, de har sagt, det er en stor ting for Brøndby. Men det er satme også en stor ting for mig
 - Daniel Agger.


Skovlyst
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Hvad synes i om Pia Kjærsgaards mening om Islam?
« Svar #7: 23 Aug 2014, 20:24 »

Tørklæde hører til når man går rundt som privatperson og ikke er forbindelse med sin skole eller arbejde. Altså 100% i sin fritid.

Niqab eller burka hører til hos sig selv og ikke ude for ens hoveddør.

Støtter man IS, så bør man sendes ud af landet. Det er dog en anden diskussion end denne.
Logged

Citat af: Spardle
Lad os lige få facts på plads, dengang man kun gjorde det bagfra, var røven det store seksuelle symbol.
Men efter man begyndte at dyrke sex forfra, begyndte brysterne også at få en seksuel betydning, så det er nu brysterne der er en form for den nye røv.

Smukke ord

HansenLFC
Gæst
 
Sv: Hvad synes i om Pia Kjærsgaards mening om Islam?
« Svar #8: 23 Aug 2014, 20:33 »

Jeg synes hun er en smuk kvinde!
Logged

hamderspiller
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: Hvad synes i om Pia Kjærsgaards mening om Islam?
« Svar #9: 23 Aug 2014, 21:12 »

Skovlyst, nej du er helt forkert. Tørklædet er MEGET religiøst til muslimer, det er fx ikke ligesom at have et kors på. Vælger man at tage det på, skal man beholde det PÅ. På intet tidspunkt tager man det af, kun hjemme og lejligheder hvor der ikke er mænd der ikke er familie med en.

Ps. hvor er jeg glad for at jeg indtil videre ikke har mødt folk der er strikt imod det, og kalder det for undertrykkelse(lol)
Logged

Barcelona = Passionen
Odense Boldklub = De Lokale Helte
Arsenal = Ny kærlighed

Skovlyst
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Hvad synes i om Pia Kjærsgaards mening om Islam?
« Svar #10: 23 Aug 2014, 21:20 »

Er også glad for at de går rundt med tørklæder, for ellers ville jeg jo rende rundt med stiv dolk! Puha.
Logged

Citat af: Spardle
Lad os lige få facts på plads, dengang man kun gjorde det bagfra, var røven det store seksuelle symbol.
Men efter man begyndte at dyrke sex forfra, begyndte brysterne også at få en seksuel betydning, så det er nu brysterne der er en form for den nye røv.

Smukke ord

hamderspiller
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: Hvad synes i om Pia Kjærsgaards mening om Islam?
« Svar #11: 23 Aug 2014, 23:33 »

Okay, tak for dit meget barnlige svar.
Logged

Barcelona = Passionen
Odense Boldklub = De Lokale Helte
Arsenal = Ny kærlighed

HansenLFC
Gæst
 
Sv: Hvad synes i om Pia Kjærsgaards mening om Islam?
« Svar #12: 23 Aug 2014, 23:42 »

Kan man andet end at elske denne dejlige kvinde?!

Logged

Benjamiin
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: Hvad synes i om Pia Kjærsgaards mening om Islam?
« Svar #13: 23 Aug 2014, 23:46 »

Til OP - lidt mærkeligt at dreje tørklæde-debatten over på Hitler og ISIS, men okay.
For min skyld må man gå hvad der passer en - i offentlige rum og derhjemme. Om det så hedder kalot eller niqab rører mig ikke. Det er en individuel ting, og ingen stat skal blande sig i ens påklædning.
Til gengælde må man underordne sig sin arbejdsgivers uniformsreglement. Hvis et arbejde på et hospital kræver, at man går med korte ærmer, så må man gå med korte ærmer. Om man så er muslim, kristen eller noget andet.
Logged

Skovlyst
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Hvad synes i om Pia Kjærsgaards mening om Islam?
« Svar #14: 24 Aug 2014, 00:40 »

Okay, tak for dit meget barnlige svar.

"Meget" ligefrem?
Det meget barnlige svar er jo blot sandheden. Hvorfor skulle de ellers pakke sig ind ligeså snart der kommer nogen mænd? Danmarks mænd vil jo være et stort telt, hvis der ikke blev dækket lidt til.
Logged

Citat af: Spardle
Lad os lige få facts på plads, dengang man kun gjorde det bagfra, var røven det store seksuelle symbol.
Men efter man begyndte at dyrke sex forfra, begyndte brysterne også at få en seksuel betydning, så det er nu brysterne der er en form for den nye røv.

Smukke ord

Sider: [1] 2 3 Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010