home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
I dag kl. 14:53:35 andersnomanni Klubsøgnin... Inspiration
17 Mar 2024, 23:29 Fadbamsen Skadestuen ryger ud i online spil.
03 Mar 2024, 06:12 DeBuur Skadestuen Kan ikke vælge Liverpo...
23 Feb 2024, 20:56 ydersog Klubsøgnin... Manchester United
23 Feb 2024, 10:12 valverde4ever Pro Cyclin... Cycling Career - Kan d...
23 Feb 2024, 00:14 g00n Blogs Minimalistic 2020
19 Feb 2024, 14:02 rheya Omklædning... Home Grown spillere?
Antal Registrerede Brugere: 23289
  0 Brugere, 352 Gæster Online.

Indlæg: 1132682 over 31363 Emner
Nyeste Bruger: hennry176
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Football Manager 2015
| |-+  Kategori: Omklædningsrummet
| | |-+  FM 15 - Diskussion
0 Brugere og 2 Gæster læser i øjeblikket dette emne.
Sider: 1 ... 3 4 [5] 6 7 ... 9 Udprint
Forfatter Emne: FM 15 - Diskussion  (Læst 42997 gange)
Pats
Juniorspiller
**

Offline Offline

 
Sv: FM 15 - Diskussion
« Svar #60: 09 Aug 2014, 14:36 »

At man kan oprette akademier rund omkring i verden med f.eks. med Esbjerg og så oprette et akademi i New Zealand og så det koster et x antal penge 
Logged

Sunbao
FmFreaks Crew
(Ejer)
*

Offline Offline


 
Sv: FM 15 - Diskussion
« Svar #61: 09 Aug 2014, 15:37 »

Well det er ikke dig som manager der sidder med en sådan beslutning, så derfor er det en funktion vi nok aldrig får at se.
Logged

Arsrea
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: FM 15 - Diskussion
« Svar #62: 09 Aug 2014, 16:35 »

Ved ikke om det er nævnt, men i tidligere fm, kunne man få spillere til at bytte plads. Det ville være utrolig fedt og få tilbage!
Logged


champione
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline

 
Sv: FM 15 - Diskussion
« Svar #63: 11 Aug 2014, 10:33 »

Jeg savner også mange forbedringer – rigtig mange.
Er enig i mange af de inputs der er kommet – medie/pressedelen er helt hen i skoven nu, ligesom transferdelen også er elendig. For få bud, og forespørgsler generelt.

Langsigtet målsætning:

Savner helt klart en langt mere intuitiv tilgang til jobbet som manager. Det er kun i meget få klubber hvor er målsætningen er så simpel som i spillet – og savner delmål, evalueringer og samtaler fra ledelsens side. Kunne være en månedlig evalueringssamtale om resultater, spil, mål imod, antal scoret mål –ud fra hvor det går for en i jobbet.
Man skal kunne mærke presset, hvis det i en periode ikke kører – ligesom at der skal kommenteres og roses for flotte resultater og godt spil.

Det kunne være fedt at have langsigtet målsætninger (etablering i ligaen, lande på europæiske placeringer, m.m.) – en tre årig plan f.eks., hvor at man også efter sæsonen evaluerer i forhold til den langsigtet plan. Går tingene over forventning, eller under?

Sportschefens funktion:

Denne funktion er i dag enormt underspillet og i min verden ubrugelig. Ligesom jeg gerne vil have en evaluerende tilgang vedr. ens resultater – skal der da også være transfersamtaler – sportschefen kunne komme med input til hvad HAN ser som mangler i spillet/truppen (som vi læser det i medierne i virkeligheden hele tiden) – her kunne mange af de statistikker som indsamles i spillet tages med i samtalen.

Eksempel, sportschefen indkalder til samtale – ”vi har angriber x og x i truppen – vi er kommet frem til 26 angriber-afslutninger i sidste måned kampe, men det har kun resulteret i 4 angriber-mål. Måske vi skal supplere truppen med en angriber som har bedre facetter i afslutningsdelen”
Her kunne man så binde talentspejderrappor terne sammen – og sportschefen kunne trække en angriber frem som umiddelbart har de facetter der efterspørges.

Samme med forsvarspillet – hvor kommer målene fra modstanderen fra, taktiske opfordringer, kantspil. Kunne være en fed feature.

Agent delen:

Agenter er simpelthen en så stor del af fodbolden i dag – der skal være en langt dybere funktion omkring agenter. De skal bruges til at presse prisen op på spillerne, skabe interesse, de skal kommentere deres klienters udvikling i klubberne, og de skal tit forhøre sig om deres klienters udvikling i klubben – muligheden for at få dem solgt, forespørge nye og bedre kontrakter, kommentere og tale med trænerne om manglende spilletid, osv. osv. osv.
I dag er de kun involveret i forhandlinger – og det er en lille del af deres funktion.

Financial fairplay:

Denne funktion fungerer ikke i dag. Har i hvert fald igennem al min spilletid, ikke set en klub være i problemer? Jeg synes generelt ikke at klubberne er i økonomiske problemer overhovedet?
Specielt når store klubber falder i kadence (ikke kvalificerer sig til Europa eksempelvis), så vil spillerne realistisk gerne væk – men rent økonomisk har det ikke konsekvenser.
Medierne stiller heller aldrig spørgsmålstegn til en dårlig økonomi.

Evaluering fra fans:

Fans har i dag en kæmpe betydning – og deres holdning til trænere og spillet på banen har en enorm betydning.
Savner at man hører deres mening om ens præstation. Det kunne også være interessant at ledelsen og medierne trak fansenes reaktion med ind i evalueringen.
”Dit seneste indkøb virker ikke til at have vundet fansenes opbakning endnu – hvordan ser du den problemstilling?”

På den måde så skabes der også et forhold med mange flere interessenter og der skabes et langt større tillidsforhold – en spiller man forsvarer vil holde mere af en, og med alle evalueringer, så skaber man sig en personlighed.
Personligheden kunne f.eks. så bruges når man kobles sammen med større jobs – medierne kunne koble historik sammen – formanden for klub x menes at have udset sig træner x, grundet den flotte spillemæssige fremgang som træner x har udviklet for den nuværende klub  – efterfulgt af relevant info – (klubben har haft en imponerende defensiv organisation, effektivitet på dødbolde, ball-possession m.m.)


Synes snart det er på tide med en revolution inden for FM - der er sket for lidt de senere år alene set på udviklingen af features.
Logged

Svartovich
Gæst
 
Sv: FM 15 - Diskussion
« Svar #64: 11 Aug 2014, 11:38 »

Well det er ikke dig som manager der sidder med en sådan beslutning, så derfor er det en funktion vi nok aldrig får at se.
Nu er det jo heller ikke manageren, som bestemmer stadionudvidelser og samarbejdsklubber, men det er stadigt muligt at spørge bestyrelsen om sådanne idéer i fm. Kan ikke se hvordan oprettelse af akademi er anderledes.
Logged

Mernild
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: FM 15 - Diskussion
« Svar #65: 11 Aug 2014, 12:27 »

En stor del af FC Midtjyllands talenter kommer fra samarbejdsklubben FC Ebedei fra Nigeria. I FM14 havde jeg glædet mig til at spille et realistisk spil hvor jeg satser på akademiet og på udviklingsspillere fra Ebedei. Der er dog ingen spillere at se på trods af samarbejdet.
Kan det passe at jeg skal loade alle spillere fra Nigeria for at se bare et par talenter fra min samarbejdsklub?
Jeg synes spillet burde loade en smule regens hver sæson fra de klubber som man har et samarbejde med. Ellers virker samarbejdet MEGET ligegyldigt.
Logged

Sunbao
FmFreaks Crew
(Ejer)
*

Offline Offline


 
Sv: FM 15 - Diskussion
« Svar #66: 12 Aug 2014, 23:35 »

Ja det kan det, skulle diverse klubbers affiliates alle havde spillere, så ville databasen blive alt alt for stor.
Databasen er jo lavet ud fra dine indstillinger, spillet kan jo ikke forudsige hvilken klub du har tænkt dig at vælge Smiley
Logged

Mernild
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: FM 15 - Diskussion
« Svar #67: 13 Aug 2014, 00:13 »

Ja det kan det, skulle diverse klubbers affiliates alle havde spillere, så ville databasen blive alt alt for stor.
Databasen er jo lavet ud fra dine indstillinger, spillet kan jo ikke forudsige hvilken klub du har tænkt dig at vælge Smiley

Hvilket netop var grunden til at jeg skrev
Citat
Jeg synes spillet burde loade en smule regens hver sæson fra de klubber som man har et samarbejde med. Ellers virker samarbejdet MEGET ligegyldigt.

edit: Og her mener jeg selvfølgelig ikke at der burde proppes regens ind i alle samarbejdsklubber i hele verden, men at når det første år er gået, så kommer der 4-5 ungdomsregens ind på de hold som har samarbejde med menneskestyrede klubber.
Jeg synes samarbejdsklubber er noget så ligegyldige i FM i forhold til i virkeligheden. Har aldrig fået noget godt ud af dem, medmindre man selv er rugekasseklubben... Eller hvis man skal bruge en rugekasseklub til europæisk pas.
« Seneste Redigering: 13 Aug 2014, 00:18 af Mernild » Logged

sarikanarya
Ynglingespiller
***

Offline Offline


 
Sv: FM 15 - Diskussion
« Svar #68: 21 Aug 2014, 19:06 »



Evaluering fra fans:

Fans har i dag en kæmpe betydning – og deres holdning til trænere og spillet på banen har en enorm betydning.
Savner at man hører deres mening om ens præstation. Det kunne også være interessant at ledelsen og medierne trak fansenes reaktion med ind i evalueringen.
”Dit seneste indkøb virker ikke til at have vundet fansenes opbakning endnu – hvordan ser du den problemstilling?”

Er enig med dig i næsten alt hvad du skriver, men du kan altså godt få en evaluering fra fansne og de viser også som regel deres utilfredshed, hvis du ikke vinder en derby eller sælger en spiller til en billig pris. Dog kan jeg ikke se hvor meget betydning det har.

Logged

sarikanarya
Ynglingespiller
***

Offline Offline


 
Sv: FM 15 - Diskussion
« Svar #69: 21 Aug 2014, 19:31 »

Desuden synes jeg også team-talks kunne forbedres markant. Jeg tror f.eks. det er tilfældigt hvem der bliver påvirket af det man siger. F.eks. forventer jeg at fleste af mine spiller, i hvert fald de spillere der har været har længe og dem de spillere der er egen udvikling, bliver påvirket positivt når jeg opfordre dem til at spille for fansnes skyld i en lokal derby, men nogle gange er det 2-3 spillere andre gange er det lidt flere... Og jeg synes også det er ligegyldigt om man snakker roligt, bestemt eller lidenskabeligt til dem.. Vil gerne se at det betyder en hel del mere, på måden man snakker til sine spillere på.. Og hvem bruger egentlig "forsigtig" eller "tøvende" måde at snakke til sine spillere på?
Logged

thorup
Lilleputspiller
*

Offline Offline

 
Sv: FM 15 - Diskussion
« Svar #70: 22 Aug 2014, 10:37 »

Jeg kunne godt tænke mig, at det var muligt at være ungdoms og 2.holds/reserve manager. Så man kunne starte med at være træner for klubbens U19 hold og arbejde sig op i klubben for til sidst at blive tilbudt rollen som manager for klubbens 1. hold.

Imens man er ungdom og reserve manager kunne man indgå i trænerteamet på en måde, så man kom med at forslag/opdateringer vedr. talenter der klarer sig godt og ville være klar til at gøre sig gældende på klubbens førstehold. Som reserve manager kunne man komme med råd til træneren vedr. taktik, indkøb og opdateringer vedr. spillere der gør det godt for 2. holdet.

Logged

plutonium
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: FM 15 - Diskussion
« Svar #71: 22 Aug 2014, 11:56 »

Jeg kan lide din ide, thorup, dog med nogle større justeringer Smiley

Jeg kunne også godt lide tanken om at være u19- eller 2. holdstræner. Men det vil være umådeligt svært at implementere det, at kunne rådgive førsteholdstræneren . Desuden tvivler jeg på at førsteholdets træner vil spørge u19-træneren til råds angående indkøb...
Derudover er jeg ret sikker på at cheftræneren selv holder øje med reserveholdets spillere og vurderer hvem der er værdig til at blive hevet op på førsteholdet.

Men det kunne til gengæld være en sjov udfordring at skulle prøve at vinde kampe med spillere, hvor du ikke har en garanti for at have de samme spille hele sæsonen. For reserveholdet kunne man meget vel risikere at en spiller pludselig bliver utilgængelig, fordi han nu skal spille førsteholdsfodbold, men omvendt kan du være heldig at få et par førsteholdsspillere, der mangler kamptræning, ned til at hjælpe dig i kampen om reserveholdstitlen.

På samme måde med u19, hvor du kan have et drømmetalent, du laver en masse godt ud af, men hvor han pludselig rykkes ud af ungdomstruppen.

Derudover kunne det være interessant at skulle spille, hvor man er begrænset af klubbens krav om at spille en bestemt formation og med krav om at holdet skal spille boldbesiddende eller med højt presspil, for at gøre spillerne klar til førsteholdet. Så får man ganske vist frihed til at tilpasse holdet efter spillerne, men er stadig begrænset af at holdet har en rød tråd der skal følges.
Logged


100 Film du skal se før du dør - kig ind og giv dit bidrag til FmFreaks' top100 filmliste Peace

sarikanarya
Ynglingespiller
***

Offline Offline


 
Sv: FM 15 - Diskussion
« Svar #72: 22 Aug 2014, 18:05 »

En ting de HELT KLART skal lave om på er selve kampen. Oplever ret tit at mine spillere kan tage en drible tur på kanten ind mod midten også skyder de bolden "bare" ud til målspark.. Det driver mig til vanvid!
Logged

thorup
Lilleputspiller
*

Offline Offline

 
Sv: FM 15 - Diskussion
« Svar #73: 23 Aug 2014, 12:18 »

/Plutonium
Jeg er helt med på, at en førsteholdstræner ikke ville spørge sin U19 træner til råds mht. indkøb - og det var heller ikke intentionen. Smiley
I de fleste tilfælde er det assistenten der tager sig af 2. holdet og så mente jeg, at man i dette tilfælde kunne indgå i trænerteamet omkring førsteholdet. Ikke at man så skal til at se 1. holdets kampe + styre 2. holdets, men at man derimod kunne komme med forslag til taktikken.

Som du nævner kunne det være interessant, at man var begrænset af en bestemt spillestil/formation, det er så her jeg tænker, at hvis man nu har lavet en/flere ændring/ændringer i taktikken på 2. holdet der virker, så kunne man foreslå den/dem til 1. holdet.

Jeg ved ikke hvor svært det ville være at implementere, det er jo allerede muligt at styre Real Madrid og Barcelonas 2. hold (som dog fungere som rugekasse klubber) Smiley

Som du også nævner kunne det netop være en sjov udfordring, så man kunne starte med at indføre dette "mode" som en ny challenge, det bør (i mit hoved) alt andet være mindre besværligt at få implementeret. Smiley
Logged

plutonium
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: FM 15 - Diskussion
« Svar #74: 23 Aug 2014, 13:42 »

Jeg tror det bliver svært, fordi man så skal blande selvstændige tanker med preprogrammerede muligheder. Det er lidt som med pressekonferencerne, hvor man kan skrive sit eget svar. Det har jo ingen effekt overhovedet, men giver nogle (formodentlig mest børn eller multiplayer-spillere Tunge ) en følelse af at kunne give sin manager lidt personlighed.

Jeg synes det kunne være en fed ting med en 'assistent'-mulighed i spillet, for mange trænere starter jo som assistenter før de bryder ud som cheftræner. Jeg er ikke kreativ nok til at kunne se hvordan det skulle implementeres, men jeg synes det kunne være super fedt, især i spil, hvor man virkelig vil føle at man starter fra bunden!
Logged


100 Film du skal se før du dør - kig ind og giv dit bidrag til FmFreaks' top100 filmliste Peace

Sider: 1 ... 3 4 [5] 6 7 ... 9 Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010