home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
17 Mar 2024, 23:29 Fadbamsen Skadestuen ryger ud i online spil.
03 Mar 2024, 06:12 DeBuur Skadestuen Kan ikke vælge Liverpo...
23 Feb 2024, 20:56 ydersog Klubsøgnin... Manchester United
23 Feb 2024, 10:12 valverde4ever Pro Cyclin... Cycling Career - Kan d...
23 Feb 2024, 00:14 g00n Blogs Minimalistic 2020
19 Feb 2024, 14:02 rheya Omklædning... Home Grown spillere?
29 Jan 2024, 11:35 Mulle68 Nostalgi Patches CM 4
Antal Registrerede Brugere: 23289
  2 Brugere, 457 Gæster Online.

Indlæg: 1132681 over 31362 Emner
Nyeste Bruger: hennry176
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Football Manager 2015
| |-+  Kategori: Omklædningsrummet
| | |-+  FM 15 - Diskussion
0 Brugere og 2 Gæster læser i øjeblikket dette emne.
Sider: 1 2 3 [4] 5 6 ... 9 Udprint
Forfatter Emne: FM 15 - Diskussion  (Læst 42987 gange)
Anfield Road
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: FM 15 - Diskussion
« Svar #45: 06 Jul 2014, 15:45 »

Hele systemet omkring moral skal reformeres. Enten skal der være flere ting der spiller ind på hvorvidt spillernes moral således at den ikke er enten god eller dårlig, eller også skal man have flere muligheder for at påvirke den positivt såvel som negativt.

I flere år har moralen, forstå mig ret, betydet alt for meget. Ligeså snart du møder muren og render ind i to kampe uden sejr, så er det så godt som umuligt at vende den dårlige stime på trods af, at du inden da har vundet 5 kampe i træk. Hvis du taber én kamp er du med andre ord fucked. Sådan fungerer det jo heller ikke i virkeligheden. Der er for stor forskel på hvilken moral spillerne har.
Logged

"Tag dog den forbandede bandage af...og hvad mener du egentlig med dit knæ!? Det er Liverpools knæ!" - Bill Shankly

plutonium
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: FM 15 - Diskussion
« Svar #46: 06 Jul 2014, 15:52 »

Hele systemet omkring moral skal reformeres. Enten skal der være flere ting der spiller ind på hvorvidt spillernes moral således at den ikke er enten god eller dårlig, eller også skal man have flere muligheder for at påvirke den positivt såvel som negativt.

I flere år har moralen, forstå mig ret, betydet alt for meget. Ligeså snart du møder muren og render ind i to kampe uden sejr, så er det så godt som umuligt at vende den dårlige stime på trods af, at du inden da har vundet 5 kampe i træk. Hvis du taber én kamp er du med andre ord fucked. Sådan fungerer det jo heller ikke i virkeligheden. Der er for stor forskel på hvilken moral spillerne har.

Her er en ting jeg kan støtte op om! Især fordi den går delvist hånd i hånd med mit ønske om mere individualitet hos den enkelte spiller crazy

Moral og selvtillid er to meget variable størrelser, og bør være et meget mere komplekst system i FM. Især fordi det er et område der har været uændret i rigtig mange år (medmindre der har været tweaks jeg ikke kender til). En reformering af hele det psykologiske område af spillet ville være kærkomment!
Logged


100 Film du skal se før du dør - kig ind og giv dit bidrag til FmFreaks' top100 filmliste Peace

Trohde
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline

 
Sv: FM 15 - Diskussion
« Svar #47: 06 Jul 2014, 15:57 »

En helt simpel ting som irriterer mig ofte er at det tager alt for lang tid at lave en udskiftning. Jeg ved godt det også sker i virkeligheden men oplever tit at jeg beder om en udskiftning og så går der op til 10min før det sker. Inden for de 10min er der spilstop som indkast og hjørnespark hvor min udskiftning ikke sker.
Det betyder meget når man vil satse de sidste 10min med en ekstra angriber, og det så ender med kun at være de sidste 2min.
Logged

Brøndby siden... den gang der...
Liverpool siden... ja det var nok også der omkring

GGMU
Ynglingespiller
***

Offline Offline


 
Sv: FM 15 - Diskussion
« Svar #48: 06 Jul 2014, 17:50 »

det måske en lille ting men synes det kunne være super fedt hvis selve talentspejdernes rapporter blev lidt bedre, fx at hvis man spejdede en spiller og man så fik af vide hvis han mindede om en af sine egne spillere.
Og så måske at man skulle spejde dem mere end en gang for at få alt af vide. At man måske kunne sætte en spejder til at følge en spiller i mere end 3 kampe og så efter første måske få afvide hvad hans nuværende evne og så efter hver rapport få mere af vide om spilleren. Altså for at ligne virkeligheden bedre.
Logged

Breaker
Juniorspiller
**

Offline Offline

 
Sv: FM 15 - Diskussion
« Svar #49: 09 Jul 2014, 20:41 »

Et komplet overhaul af transferdelen, som efter min mening aldrig ahr fungeret dårligere. Ingen bud på nogen som helst, og dem der kommer er forfærdelige bud. Både store klubber og små klubber byder altså på spillere, og der foregår altid noget. Det er helt væk i år, og har komplet fjernet spillelysten for mig. Dette var bedre førhen.

Derudover skal det være... på en måde... nemmere at komme i gang med at spille en sæson, uden at miste detaljegraden. Ved godt det er et tveægget sværd, men der er for meget fikumdik (jeps) med at komme i gang. Og at sætte AI'en til at hjælpe er på nuværende tidspunkt dumt, for den spolerer alting og træffer de mest åndssvage beslutninger.

FM er, for mig at se, en serie som har peaket for flere år tilbage, og som har brug for et seriøst comeback. Man fokuserer på for mange små detaljer, selvom man istedet burde finde tilbage til essensen af spillet: Fodboldholdet og transfer

Håber virkeligt på en seriøs forbedring i år, ellers køber jeg ikke. (for første gang i over et årti.)
Logged

bromberg
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline

 
Sv: FM 15 - Diskussion
« Svar #50: 09 Jul 2014, 22:05 »

Kan egentlig godt nikke genkendende til dit indlæg breaker. Og så ikke helt alligevel. Men charmen ved spillet har ændret sig, uden jeg kan sige hvorfor.
Men da det hed italia, Championship manager var der bare noget andet over spillet.

Som sagt kan jeg ikke sætte fingeren på HVAD der gør forskellen for mig. Men ja det er som om der er for meget fnidder, eller det bliver det fordi der ingen troværdighed i det er for mig.

Pressedelen - ligegyldig, hvis ikke det bare var for at reddemoralen.

Interaktion - er egentlig også helt ligegyldig da den ingen effekt rigtig har. Det skal drives langt ihvertfald, før en spiller oprigtigt hader dig. Der mangler virkelig dybde her.

Jeg elsker detaljerne og har altid lyst til at gå virkelig i dybden når jeg starter et spil op. Alligevel dør det for mig midt i 3 sæson. Så er jeg blevet så træt af den monotone spiloplevelse. Det ligner sig selv på en grå måde.

Ja så kan jeg lave regler om ditten og datten, men så forsvinder realismen ligeledes for mig.

Moralen kunne jeg også godt tænke mig forbedret. Det er lidt enten eller syntes jeg.
Jeg spiller tit med mellemholdene og spiller mig i Europa. Men taber jeg to-tre kampe til absolute tophold, hvor jeg må forventes at tabe, ja så har jeg virkelig en stejl bakke at bestige..

Lidt mere:-) - taktikdelen. Jeg er med på et hold må forventes at skulle tilpasse sig en ny træners nye taktiske ideer, men for pokker det er håbløst nogengange med ændringer i taktikken. Med et, ligner ens hold 11 spillere der simpelthen ikke aner hvordan de skal agerer. Og det er HVER kamp man straffes for det og kan forvandle et middelhold, selv et tophold til nedrykker i løbet af 10 kampe.
Der syntes jeg mere det skulle være stabilitet eller del-elementer der ikke virker. Men når det konsekvent er forsvarslinjen der lider under taktiske ændringer, ja så blir det hurtigt svært. - her er mit våben altid at satse stort offensivt, for at score minimum 3 mål pr kamp.
Logged

ScottLind
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline


 
Sv: FM 15 - Diskussion
« Svar #51: 10 Jul 2014, 11:06 »

Nu er pressedelen blevet diskuteret flere gang, men den har seriøst brug for et pift, hvilket den har haft brug for længe.

Transferdelen synes jeg også er blevet forældet, bevares, vi har da mange muligheden ift. et par år siden, hvor kontrakterne var meget mere simple. Men der er to ting, som der efterhånden irriterer mig:
Frikøbklausuler: hvis en spiller f.eks. har en frikøbklausul på 150 mill., og man tilbyder 100 mill + 50 over 24 mdr, så bliver buddet ikke accepteret, selvom man i realiteten byder de 150 mill, hvilket jo er frikøbklausulen. Det kan f.eks. være at jeg byder det med Atlético, som jeg ofte begynder med i FM. Kommer Man City så ind, byder nøjagtigt det samme, også delt op på samme måde; bum, accepteret!

Det er virkelig irriterende.

Talentudviklingen er også lidt tør. Det bliver også nævnt tidligere. Men der er bare ikke mange muligheder mht. talentudvikling, og tidligere kunne man tilpasse en masse træningsprogrammer til hver enkelt spiller ligesom man ønskede det, men det kan man ikke mere. Det kunne virkelig være fedt, hvis hver klub havde en fodboldskole, med helt unge talenter, hvor man kunne udvikle egne talenter fra en helt tidlig alder. Her er jeg dog godt klar over, at det måske er lidt meget, men jeg bruger meget tid på talentudvikling i spillet, og dette ville være fedt.

Klub- og spilleromdømme synes jeg også er for ringe, selvom det for en sæson eller to siden blev dynamisk, så dette kunne ændre sig, ligesom ligaomdømme også kunne. Det virker egentligt fint, når man tager en klub f.eks. fra League 2 i Englang til Premier League, hvor denne klub naturligvis opnår et bedre omdømme, da den er under en tydelig udvikling. Modsat virker det ikke så godt for topklubber som Barcelona, Real Madrid, Man Utd, Liverpool osv., hvis de spiller flere dårlige sæsoner i træk, ændres deres omdømme ikke, selvom de flere sæsoner i træk ender uden for de europæiske pladser (hvilket ofte sker for Liverpool i FM). Det kunne også godt trænge til en opkvikker efter min mening.

Mht. spilleromdømme, hvis Messi f.eks. scorer 20 mål på en sæson, laver 10 assists vinder han stadig Guldbolden (Balon d'Or), selvom der er mange spillere der har gjort det meget bedre. Don't get me wrong, man kan ikke benægte at han er en af de bedste i verden, men c'mon, hvis manden ikke gør det godt i spillet, skal han ikke vinde Guldbolden 15 gange i træk.. Her har jeg en ide om, at spilleromdømme har stor indflydelse på dette.
Logged

AaB, Atlético de Madrid, Manchester United
- Rød hele vejen igennem!

darkalf
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: FM 15 - Diskussion
« Svar #52: 10 Jul 2014, 11:21 »

Citat
Mht. spilleromdømme, hvis Messi f.eks. scorer 20 mål på en sæson, laver 10 assists vinder han stadig Guldbolden (Balon d'Or), selvom der er mange spillere der har gjort det meget bedre. Don't get me wrong, man kan ikke benægte at han er en af de bedste i verden, men c'mon, hvis manden ikke gør det godt i spillet, skal han ikke vinde Guldbolden 15 gange i træk.. Her har jeg en ide om, at spilleromdømme har stor indflydelse på dette.

Kan kun giv dig ret.. Men det har jo været galt i alle FM udgaver siden han vandt første gang.. Om Messi så har været skadet en halvsæson så vinder han stadigvæk prisen hvilket jo er komplet latterligt...
Logged


Dennislauridsen
Landsholdsspiller
******

Offline Offline

 
Sv: FM 15 - Diskussion
« Svar #53: 10 Jul 2014, 11:36 »

Endnu en ting: Er træt af at Messi og Ronaldo kun score 20-25 en sæson. Også mange andre spillere scorer FÅ mål! Selvom Messi's rating er 8.14 så score han kun 20 mål. Han burde være op på de der 40-50 hvis man har sådan en perfekt rating!

Måske er det fordi de fleste managere bruger spillerne som kant istedet for angriber/IRL position, fordi der er intet problem i at få Messi op på 40 hvis jeg spiller med Barcelona.
Altså ved mig fejler det intet? Ronaldo scorer for mig når det passer ham? 50+. har haft et spil hvor han scorede 69 tror jeg det var?. så den holder ikke helt Smiley
Logged

H A L A   M A D R I D!

bryllen
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline


 
Sv: FM 15 - Diskussion
« Svar #54: 10 Jul 2014, 12:29 »

Jeg har ikke læst hele tråden igennem, så jeg undskylder på forhånd hvis det er nævnt.
Men jeg er helt sindsygt forelsket i trænings delen fra 10'ern samt taktik delen fra 13'ern. nu har jeg haft spillet siden starten af året og er stadig ikke helt tilfreds med den. dog har jeg fået stablet en solid taktik på benene som har givet mig suppe trofæet 3 år i træk og chl bold samt EL bold. jeg savner at man kan sige kanter m.m ikke skal skyde over hovedet jeg plejede i 13 kun at have mine angribere der skød på mål ellers kørte jeg meget barca lign. stil. trænings delen fra 10 hvor man selv kunne inddele dem i deres træningsgrupper og justere hvor meget de skulle træne offensivt/defensivt som midtbane spillere gjorde jeg stor brug af, for nu syntes jeg at det er for meget ude af mine hænder, og her tænker jeg allermest på de gode talenter som jeg ville kunne have meget større indflydelse på
Comment gogogogogoogogo
Bryllen
Logged

OB
Manchester United
http://fmfreaks.dk/index.php?topic=40069.0 følg vores vej til toppen af hall of fame! Smiley

farganis
Juniorspiller
**

Offline Offline

 
Sv: FM 15 - Diskussion
« Svar #55: 21 Jul 2014, 02:47 »

Det kunne være dejligt hvis man kunne se hvor meget hver enkelt spiller var vant til den taktik man spiller og ikke kun hele holdet
Logged

Holm
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: FM 15 - Diskussion
« Svar #56: 02 Aug 2014, 14:27 »

Kunne godt tænke mig at der kom en ekstra instruktion i form af at man kan sende Keeperen med frem på hjørnespark.
Logged

[Min signatur er for stor]

El Cubo
Ynglingespiller
***

Offline Offline


 
Sv: FM 15 - Diskussion
« Svar #57: 02 Aug 2014, 15:11 »

Kunne godt tænke mig at der kom en ekstra instruktion i form af at man kan sende Keeperen med frem på hjørnespark.
Mener faktisk det er muligt, så det i et tip tror jeg. Det du skal gøre er at ticke "tag flere risici" i holdinstruktionerne, der kommer frem som en mulighed når holdets mentalitet er kast alle frem.
Logged

Fogt
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: FM 15 - Diskussion
« Svar #58: 02 Aug 2014, 15:22 »

Jeg kunne godt tænke mig at få de gamle træningsprogrammer tilbage. Synes det var meget mere detaljeret. Ellers give muligheden for at sætte det op som det er nu eller bruge det gamle.
Logged

Gry Marie 11.03.12

Nor 19.04.15
Anna Eline 31.08.21

Holm
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: FM 15 - Diskussion
« Svar #59: 02 Aug 2014, 16:23 »

Mener faktisk det er muligt, så det i et tip tror jeg. Det du skal gøre er at ticke "tag flere risici" i holdinstruktionerne, der kommer frem som en mulighed når holdets mentalitet er kast alle frem.
Den har jeg overset, mange tak!
Logged

[Min signatur er for stor]

Sider: 1 2 3 [4] 5 6 ... 9 Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010