home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
17 Mar 2024, 23:29 Fadbamsen Skadestuen ryger ud i online spil.
03 Mar 2024, 06:12 DeBuur Skadestuen Kan ikke vælge Liverpo...
23 Feb 2024, 20:56 ydersog Klubsøgnin... Manchester United
23 Feb 2024, 10:12 valverde4ever Pro Cyclin... Cycling Career - Kan d...
23 Feb 2024, 00:14 g00n Blogs Minimalistic 2020
19 Feb 2024, 14:02 rheya Omklædning... Home Grown spillere?
29 Jan 2024, 11:35 Mulle68 Nostalgi Patches CM 4
Antal Registrerede Brugere: 23289
  1 Bruger, 449 Gæster Online.

Indlæg: 1132681 over 31362 Emner
Nyeste Bruger: hennry176
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Football Manager 2015
| |-+  Kategori: Omklædningsrummet
| | |-+  FM 15 - Diskussion
0 Brugere og 2 Gæster læser i øjeblikket dette emne.
Sider: 1 ... 4 5 [6] 7 8 9 Udprint
Forfatter Emne: FM 15 - Diskussion  (Læst 42994 gange)
thorup
Lilleputspiller
*

Offline Offline

 
Sv: FM 15 - Diskussion
« Svar #75: 23 Aug 2014, 14:59 »

Godt ord igen Peace
jeg har slet ingen anelse om hvordan disse spil programmeres, men kan godt se hvad du mener.
ikke desto mindre håber jeg på, hvis ikke i det kommende spil så i et spil i fremtiden, at de vil give os muligheden for at starte som assistent/ungdomstræner.
Logged

Gungner
Gæst
 
Sv: FM 15 - Diskussion
« Svar #76: 24 Sep 2014, 16:10 »

Noget jeg faktisk gerne ville se, er en "Media Handling" karakter. Managere med en høj karakter (18 til 20) ville så klare sig fremragende til pressekonferencer og interviews, mens managers med en lav karakter ofte bliver nervøse og klarer sig dårligt, og derfor ofte sender deres assistent. Det samme ville gøre sig gældende hos spillere. En lav karakter ville betyde en nervøs spiller der ofte bliver misforstået, mens en høj karakter er en der elsker kameraerne, og altid gør en god figur ved interviews og pressekonferencer (se ex Zlatan).
Logged

champione
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline

 
Sv: FM 15 - Diskussion
« Svar #77: 25 Sep 2014, 11:46 »

Er der stadig ingen info på FM15?
I så fald er det sgu en mærkelig marketings-strategi!
Logged

g00n
FmFreaks' Venner
*

Offline Offline


 
Sv: FM 15 - Diskussion
« Svar #78: 25 Sep 2014, 11:51 »

Er der stadig ingen info på FM15?
I så fald er det sgu en mærkelig marketings-strategi!

Der kommer ingen info om FM15 før 7. oktober, hvor dokumentaren om FM bliver vist.
Logged



champione
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline

 
Sv: FM 15 - Diskussion
« Svar #79: 25 Sep 2014, 12:21 »

Der kommer ingen info om FM15 før 7. oktober, hvor dokumentaren om FM bliver vist.

Okay - hvilken dokumentar er det du refererer til?  Wink
Logged

Cristiano Doni
Ynglingespiller
***

Offline Offline

 
Sv: FM 15 - Diskussion
« Svar #80: 25 Sep 2014, 12:25 »

Logged

Gemma
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: FM 15 - Diskussion
« Svar #81: 25 Sep 2014, 12:48 »

Jeg er fucking ligeglad med ratings. Giv mig sliders tilbage i taktikdelen eller lav det mere dynamisk somehow. Jeg er træt af, at man kører med en stereotyp taktik enhver kunne lave. Giv os nu plads til at lege og udfordre den måde, som vi ser taktikkerne på.
Logged


NicolaiPedersen
Juniorspiller
**

Offline Offline


 
Sv: FM 15 - Diskussion
« Svar #82: 06 Okt 2014, 20:48 »

Jeg kunne godt tænke mig at det var muligt at overtage en person identitet. Her tænker jeg blot på personale. Jeg har igennem flere sæsoner spillet som tidligere spillere, mens savner deres "meritter" afhængig af personen.

Eks kunne være Michael Laudrup, således at man overtog hans historik spiller, som træner. Klubregi som landsholdregi. Starter jeg et spil op nu som Michael Laudrup, kan jeg kun kopiere hans stats. Det ville være fedt, hvis Laudrups forhold til Barcelona eksempelvis var noget jeg som Laudrup kunne bruge som fordel. Nu kan jeg blot vælge Barcelona som Favorit klub, men det betyder så at Real er hadeklubben. Det afspejler ikke virkeligheden:)..
Ligeledes det talte sprog ville være noget man "fik med" - Dette er en feature jeg har savnet i mange år og som jeg tidligere downloadede FMRTE for at opnå. For mig giver det mig et mere realistisk spil og dermed et spil jeg går mere detaljeret til. Så kom bare SI.

Dernæst et emne der var en stor skuffelse for mig i FM 2011, som også går igen her i FM 2014 (de mellemværende versioner nævnes ikke da jeg ikke har spillet lignende spil her).

Jeg har et spil med Atalanta, hvor jeg i første sæson ender på 3 pladsen og 2 sæson tager jeg 2 pladsen. midtvejs i 3 sæson ligner jeg igen en Champions league spot bejler. Det jeg savner er en øget interesse på mine spillere som har præsteret flot og fået landskamp debut.

Bonaventura: Har fået en landskamp fra start, men har nu spillet sig godt fast. Topscorer for mig sidste sæson med 16 mål - Har været spekulationer 1 gang i pressen

Consigli: Endnu ingen landskampe, men kaldes op hver gang. Årets målmand i første sæson - Spekulationer 1 gang i pressen.

Baselli: Har spillet 3 landskampe nu og årets spiller, kåret af fans i 2 sæson - ingen interesse overhovedet.

Cigarini: Blot stærkt spillende og kaldes sporadisk op til landsholdet - Ingen interesse overhovedet.

Pugliese, Pezzi, Nica har spillet en del kampe snart og spillet til lige over 7.0 i gennemsnit i 2 sæson - Ingen interesse.

Dernæst har jeg købt en transferlistet Giovinco i første sæson, som kåres til årets spiller af fans i første sæson, på blot en halv sæson - Ingen interesse.

Immobile: Købt ind for 40 mio ca og viser tænder her i 3 sæson, som holdet topscorer - Ingen interesse.

Syntes ikke det afspejler virkeligheden heller. Se blot Southampton, som har solgt godt ud nu.
Min filosofi var ellers netop at forsætte Atalanta´s store talent arbejde og sælge med god fortjeneste, så havde lavet en regel om at spillere skulle sælges ved bud der var 50% over deres værdi, men der er bare ingen henvendelser.

Jeg synes efter man har præsteret, eller spillerne præsterer i løbet af sæsonen kommer der massiv interesse og bud. Kan ikke nikke genekende til det du skriver
Logged

Fck_mester
Juniorspiller
**

Offline Offline

 
Sv: FM 15 - Diskussion
« Svar #83: 14 Okt 2014, 14:53 »

Jeg har i flere år savnet at der blev gjort mere ud af dødboldene i spillet. Det er et aspekt som mange hold gør meget ud af i virkeligheden, og synes der mangler muligheden for at kunne lave nogle deciderede dødboldstaktikker.

Jeg ville elske hvis denne del ville blive udviklet yderligere. Som det er nu kan man bede spillere om at løbe/placere sig bestemte steder (målmanden eller stolperne). Endvidere kan man vælge at boldene skal sendes primært mod fx. bagerste stolpe. Jeg synes det kunne være super fedt at lave sine egne "specialdesignede" dødboldsintrukser, hvor man eksempelvis kunne gøre følgende:

- Spark bolden direkte til den spiller der står som 'lur udenfor feltet'
- Få de to spillere der løber mod henholdsvis forreste og bagerste stolpe til at lave krydsløb, for at gøre dem sværere at dække op
- Bed en eller flere spillere om at lave screeninger.
- Læg bolden bagerst i feltet hvor en spiller skal heade den tilbage i feltet.

Jeg er godt klar over at man nogle gange ser disse ting ske, men min pointe er at det kunne gøre det meget mere 'manager-ish' hvis man på forhånd kunne sammensætte en form for pakke, og gøre med ud af disse situationer. Her kunne man eksempelvis have to primære hjørnesparkstaktikk er som der skiftes imellem i løbet af kampene. Samtidig kunne man have en eller flere sekundære taktikker, som eksempelvis at sparke bolden til spilleren udenfor feltet, hvis denne står helt umarkeret.

Yderligere synes jeg det kunne være fedt at kunne tildele flere spillere til den samme "rolle" (eksempelvis løb mod bagerste stolpe). Det virker for mig fuldstændig tåbeligt at man kan vælge at slå dødbolde mod bagerste, men kun kan sætte en mand til målrettet at løbe derhen. De spillere der er sat på 'gå frem' er meget over det hele, og kan ikke forventes at være tilstede i dette område hver gang (ikke når jeg spiller i hvert fald).
I forlængelse af dette synes jeg også det skal være muligt at sætte 1., 2., 3. prioritet på de forskellige roller på dødboldene, som man også kender det fra dødboldstagerne. På den måde kan man stadig sikre at forblive farlige på dødbolde selvom man ikke stiller i start 11'eren (som man oftest fastsætter instrukserne ud fra). Så hvis ens 1. angriber er giftig i hovedspillet og derfor 'udfordrer målmanden', men 2. angriberen ikke er det, så skal en anden luftstærk spiller kunne tage denne rolle.

Alt det ovenstående gælder egentlig også for frispark, selvom jeg godt kan se det er lidt sværere.

Til slut synes jeg at indkast er helt håbløst at have med at gøre. Jeg synes der mangler en mulighed for at man kan vælge at sige, at hvis man spiller A og B er på banen så kaster man langt (for det kan de finde ud af). Men hvis ingen af disse er på banen, så tager man dem på normal vis.
Det bedste eksempel jeg kan komme på er FCK. Hvis Claudemir er på banen, så benytter man sig af hans lange indkast og trækker de store folk med frem. Men hvis man ikke har nogle på banen der kan kaste den ind i feltet, så tager man et "normalt" indkast.
Logged

mfsjovhat
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: FM 15 - Diskussion
« Svar #84: 14 Okt 2014, 15:46 »

Jeg har i flere år savnet at der blev gjort mere ud af dødboldene i spillet. Det er et aspekt som mange hold gør meget ud af i virkeligheden, og synes der mangler muligheden for at kunne lave nogle deciderede dødboldstaktikker.

Jeg ville elske hvis denne del ville blive udviklet yderligere. Som det er nu kan man bede spillere om at løbe/placere sig bestemte steder (målmanden eller stolperne). Endvidere kan man vælge at boldene skal sendes primært mod fx. bagerste stolpe. Jeg synes det kunne være super fedt at lave sine egne "specialdesignede" dødboldsintrukser, hvor man eksempelvis kunne gøre følgende:

- Spark bolden direkte til den spiller der står som 'lur udenfor feltet'
- Få de to spillere der løber mod henholdsvis forreste og bagerste stolpe til at lave krydsløb, for at gøre dem sværere at dække op
- Bed en eller flere spillere om at lave screeninger.
- Læg bolden bagerst i feltet hvor en spiller skal heade den tilbage i feltet.

Jeg er godt klar over at man nogle gange ser disse ting ske, men min pointe er at det kunne gøre det meget mere 'manager-ish' hvis man på forhånd kunne sammensætte en form for pakke, og gøre med ud af disse situationer. Her kunne man eksempelvis have to primære hjørnesparkstaktikk er som der skiftes imellem i løbet af kampene. Samtidig kunne man have en eller flere sekundære taktikker, som eksempelvis at sparke bolden til spilleren udenfor feltet, hvis denne står helt umarkeret.

Yderligere synes jeg det kunne være fedt at kunne tildele flere spillere til den samme "rolle" (eksempelvis løb mod bagerste stolpe). Det virker for mig fuldstændig tåbeligt at man kan vælge at slå dødbolde mod bagerste, men kun kan sætte en mand til målrettet at løbe derhen. De spillere der er sat på 'gå frem' er meget over det hele, og kan ikke forventes at være tilstede i dette område hver gang (ikke når jeg spiller i hvert fald).
I forlængelse af dette synes jeg også det skal være muligt at sætte 1., 2., 3. prioritet på de forskellige roller på dødboldene, som man også kender det fra dødboldstagerne. På den måde kan man stadig sikre at forblive farlige på dødbolde selvom man ikke stiller i start 11'eren (som man oftest fastsætter instrukserne ud fra). Så hvis ens 1. angriber er giftig i hovedspillet og derfor 'udfordrer målmanden', men 2. angriberen ikke er det, så skal en anden luftstærk spiller kunne tage denne rolle.

Alt det ovenstående gælder egentlig også for frispark, selvom jeg godt kan se det er lidt sværere.

Til slut synes jeg at indkast er helt håbløst at have med at gøre. Jeg synes der mangler en mulighed for at man kan vælge at sige, at hvis man spiller A og B er på banen så kaster man langt (for det kan de finde ud af). Men hvis ingen af disse er på banen, så tager man dem på normal vis.
Det bedste eksempel jeg kan komme på er FCK. Hvis Claudemir er på banen, så benytter man sig af hans lange indkast og trækker de store folk med frem. Men hvis man ikke har nogle på banen der kan kaste den ind i feltet, så tager man et "normalt" indkast.

Jeg er helt enig og dette er en feature jeg har efterspurgt i mange, mange år. Det er simpelthen ikke godt nok, at der lægges så lidt vægt på dødbolde, når de har sådan en kæmpe effekt på FM og selveste fodbolden verden over.
Synes konstant jeg har problemer med at finde de rette defensive instruktioner på hjørnespark, hvor jeg gang på gang tager mig selv i, at parkere samtlige 11 markspillere i feltet, selvom jeg spiller offensiv og for det meste kontrollerende fodbold. Det er den eneste måde, hvorpå jeg har formået at holde modstanderne fra konstant at score på hjørnespark.
Ydermere vil jeg give dig helt ret i, at der er så mange mangler i variationer og variabler, at det er en direkte joke imod fodbolden som den ser ud i dag. Stort set alle hold har stabspersonale som udelukkende tager sig af, at håndtere og instruerer alle former for dødbolde, ligesom de har i NFL i form af special teams.
Havde inderligt håbet på, at de havde fokuseret væsentligt mindre på interaktion med presse mm., da det i længden bliver enormt endimensionelt og kedeligt, at trykke på de samme 5-6 valgmuligheder om og om igen.
Logged

Thaurat al Shabab

Fck_mester
Juniorspiller
**

Offline Offline

 
Sv: FM 15 - Diskussion
« Svar #85: 14 Okt 2014, 16:04 »

Jeg er glad for at jeg ikke er den eneste der har det sådan.

Jeg er fuldstændig enig med dig i forhold til de defensive dødbolde. Noget der længe har irriteret mig grænseløst er den instruks der hedder 'marker høj spiller'. Jeg vil gerne kunne sætte mine bedste headere på modtanderens ditto, som ikke nødvendigvis er de højeste spillere.

Omvendt har jeg selv prøvet at have Okore i et spil, hvor han var blandt mine topscorere. Han var helt ustyrlig på primært hjørnespark. Min teori omkring dette var at fordi han kun er 1.80 +/-, så blev han ikke dækket op af modstanderens bedste headere, da han ikke var blandt de højeste på holdet. Det betød at han blev dækket op af en "normal" spiller, som ikke kunne nå ham til sokkeholderne i hovedspillet, og derfor scorede han konstant.

Lige i det ovenstående eksempel var det til egen fordel, men jeg tror at jeg får slået min pointe ganske fast.
Logged

hamderspiller
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: FM 15 - Diskussion
« Svar #86: 14 Okt 2014, 18:21 »

Enig med FCK. Messi scorede 80 mål på et år et tidspunkt, 30 var headere. Han blev ikke markeret ved Hjørnespark eller når han er inde i boksen ved et angreb.
Logged

Barcelona = Passionen
Odense Boldklub = De Lokale Helte
Arsenal = Ny kærlighed

Hugol
Juniorspiller
**

Offline Offline


 
Sv: FM 15 - Diskussion
« Svar #87: 17 Okt 2014, 14:33 »

Hej.

Det er længe siden jeg har spillet og brugt denne side, og tror at sidste version jeg arbejde med var 2011.

Der har været nogle nye updates til 2015 FM, og da jeg ikke har spillet har jeg heller ikke haft mulighed for at give min mening til kende og ideer.

Men hvornår kan FM begynde at fokusere på at man kan bruge opvarmning både før, under og efter kampen. Ser denne del kunne være fed at have med.

Og kan trænings delen ikke udvikles til at man for eksempel, selv skal ligge trænings tidspunkter og kan komme ned og tage en snak med spillerne på træningsbanen op til kampe.. For at forstå vigtigheden af en top kamp eller et derby osv.

Jeg synes at trænings delen bør udvikles meget mere end den er nu.. Så man har et træningsprogram for sæsonen, og så kan man som manager selv vælge som funktioner om man vil stå nede på græsplænen selv eller computeren gør dette automatisk.

Derudover synes jeg sagtens at selve grafikken kan forbedres når spillerne spiller, samt bør det være muligt at kunne blive vist ud ved dårlige dommer kendelser hvis man brokker sig. Lave en Mourinho for eksempel.

Redigeret.
Vedr det med at stå på banen når spillerne træner, så kan man vælge for eksempel hvis spillerne har gjort det dårligt at bede dem om at træne hårdere eller rose osv.

PS. fuldstændig enig I det med dødboldene og frisparks kombinationerne. Det gør også at Ronaldo måske brokker sig hvis han ik får lov at sparke direkte.
« Seneste Redigering: 17 Okt 2014, 14:40 af Hugol » Logged

FM er cool, men fix dog de spanske hold og B hold tak.

Sunbao
FmFreaks Crew
(Ejer)
*

Offline Offline


 
Sv: FM 15 - Diskussion
« Svar #88: 17 Okt 2014, 14:54 »

Hejsa Hugol og velkommen tilbage Smiley

Bruge opvarmning hvordan tænker du ? altså med at du vælge nogle øvelser til før kampen også kan sende folk ud og varme op under kampen eller ?.

Træningsdelen, var jo i en tidligere version, en del år siden, udvidet voldsomt meget men, folk syntes det var uoverskueligt og alt for tidskrævende. Man kan også spørge sig selv hvor interessant det vil være at bruge en halv time pr spil uge in game på træning ?.

Nu er det jo ikke fifa men et manager spil, men grafikken og animationerne har nu også fået stor opmærksomhed i dette års version, men det er klart søger man fifa grafik går man forgæves, men omvendt er fifas animationer ofte også urealistiske i deres bevægelser etc.
Logged

Hugol
Juniorspiller
**

Offline Offline


 
Sv: FM 15 - Diskussion
« Svar #89: 17 Okt 2014, 15:09 »

Hejsa Hugol og velkommen tilbage Smiley

Bruge opvarmning hvordan tænker du ? altså med at du vælge nogle øvelser til før kampen også kan sende folk ud og varme op under kampen eller ?.

Træningsdelen, var jo i en tidligere version, en del år siden, udvidet voldsomt meget men, folk syntes det var uoverskueligt og alt for tidskrævende. Man kan også spørge sig selv hvor interessant det vil være at bruge en halv time pr spil uge in game på træning ?.

Nu er det jo ikke fifa men et manager spil, men grafikken og animationerne har nu også fået stor opmærksomhed i dette års version, men det er klart søger man fifa grafik går man forgæves, men omvendt er fifas animationer ofte også urealistiske i deres bevægelser etc.

Mange tak for velkomsten. Bliver sjovt at være med igen.

Angående opvarming før kampen, ja så er det øvelser individuelt og I grupper for at varme spillerne op til kampen. Varmer du ikke op er der jo muligheder for at få skader. Under kampen varmer spillerne op typisk med udstrækning og spurter, og efter kampen er det til de spillere som ikke er kommet på banen for at holde dem I form.

Angående træning, så bør det være ligesom kampen. At hvis du for eksempel har valgt en trænings model, så ser du spillerne udfører dette på en måde til træning, og du har her muligheder for at give dine spiller opbakning og kritik. Råbe af dem hvis de ikke er aktive nok osv.

Angående grafik. Jeg er ikke stor fan af grafik, men så længe det er mere naturlige bevægelser man ser, så er jeg glad

Tilbage til træning og Opvarmning. Så bør det være funktioner som man kan slå fra eller til, alt efter hvordan man har lyst til at spillet skal stilles op.. Jeg synes det er sjovt at træne spillerne til en hvis grad, men det kræver at jeg ser noget.. Det skal ikke bare være at du vælger på en funktion at I dag skal spillerne blot træne en lille kamp. Man skal kunne se det.

Ved ikke om det er muligt I nutidens FM spil, men jeg er villig til at spille spillene fremover hvis der kommer flere og flere muligheder ind I spillene, som man kan slå til eller fra, alt efter hvilken type træner man er.

Ps:

Jeg har ikke været med I disse år da jeg synes der var nogle fejl vedr de spanske ungdomshold. Men nu ved jeg hvorfor at disse fejl er der, og har valgt at leve med det.
« Seneste Redigering: 17 Okt 2014, 15:24 af Hugol » Logged

FM er cool, men fix dog de spanske hold og B hold tak.

Sider: 1 ... 4 5 [6] 7 8 9 Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010