home forum contact

Velkommen
Gæst
Søg

SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
20 Nov 2024, 11:53 ydersog Klubsøgnin... Brighton & Hove Albion
19 Nov 2024, 11:24 Lars Pedersen Omklædning... Ang. Spcs
14 Nov 2024, 20:58 andersnomanni Blogs SAF Challenge
03 Nov 2024, 19:31 Brodtgaard Challenges The real SAF Challenge
24 Okt 2024, 21:05 Broen13 Blogs Rejsen gennem Portugal
24 Okt 2024, 17:05 Bubbles Blogs #2 - Et sidste save - ...
17 Okt 2024, 23:31 Svartowiz Omklædning... Sommer opdatering
Antal Registrerede Brugere: 23453
  0 Brugere, 1178 Gæster Online.

Nyeste Bruger: Seraphinang
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andet
| |-+  Baren
| | |-+  Kategori: Cykling
| | | |-+  Tour de France 2014
0 Brugere og 7 Gæster læser i øjeblikket dette emne.
Sider: 1 ... 19 20 [21] 22 23 ... 29 Udprint
Forfatter Emne: Tour de France 2014  (Læst 98402 gange)
JG7
Gæst

Sv: Tour de France 2014
« Svar #300: 15 Jul 2014, 12:37 »

Hvornår blev han nummer fire i Giro d'Italia? Smiley
Både hans manager og han selv har ellers været ude at sige forinden Tour de France, at de var klar og Mollema mente endda at han var bedre end sidste år. Måske han alligevel ikke har været så klar.

Sorry - det var Vueltaen jeg mente. Og det skete i 2011.

Han var nok ikke helt så klar, men omvendt så er det jo sådan noget, man siger nærmest hver gang. Hvis hans tal var solide i Schweiz Rundt (hvor han kørte fint), så er det jo klart, at han har fået det indtryk af at det er gået godt. Hvad der så kan være galt sidenhen kan jo skyldes mange ting. Måske døjer han lidt med sygdom (det melder de jo ikke ud som regel), måske toppede han for tidligt eller måske har han bare timet det hele forkert.

Han er dog stadig en rytter, der endte nummer tre i Schweiz Rundt, fire i Fleche Wallonne og syv i Amstel Gold Race. Sidste år nummer to i Schweiz Rundt. Hvis han rammer formen, så kan han afgjort godt kæmpe med i ugelange etapeløb og køre på podiet i Giro/Vuelta samt top5 i Tour de France. Ikke i samme sæson, men sådan helt optimalt set.

EDIT: Jeg kunne godt se ham på Tinkoff-Saxo som Romans afløser (han kommer vel til at være ude i en del tid, sådanne sager tager altid en evighed), hvor han så er løjtnant i Tour de France eller del-kaptajn i Giro d'Italia med Majka.
« Seneste Redigering: 15 Jul 2014, 12:43 af Bradley Beal » Logged

SC30
Landsholdsspiller

« Svar #301: 15 Jul 2014, 12:56 »

Jeg er meget enig med sebbe, dels fordi Bauke Mollema simpelthen er en æstetisk skandale at se på og dels fordi, at han ofte er tilfreds med at hive sekundære placeringer hjem. Jeg har faktisk mere eller mindre aldrig set ham lave noget, som lugter af agressivitet (måske med undtagelse i Suisse i år, hvor han fulgte Frank) og synes ikke, at han har det, som skal til. En lidt dårligere og mindre agressiv rytter end Van den Broeck, er hvad Mollema er som så også ovenikøbet er en af de dårligste klassementrytere til at køre enkeltstart. Derudover pisser hans attitude mig af: efter Boom's sejr mente han, at både Boom og Vanmarcke ikke skulle have jagtet etapesejren på 5. etape, men siddet ved ham og hjulpet ham med at blive nummer 9.

I forhold til hans forberedelse, virker det da til, at det er gået lige efter planen. Han har kort fornuftigt, men det virker til, at han ikke rigtigt har mere i posen. Sidste år var det lidt samme historie i den sidste uge, hvor han tabte minutter hver dag. Mollema er virkeligt indbegrebet af en rytter, som afskyr mig og det gør helt sikkert også, at jeg er lidt farvet, npr jeg vurderer han egenskaber, men jeg ser ham helt oprindeligt aldrig som en rytter, som kan gå på podiet i Tour de France. Det kunne Gesink og det kan Kelderman.

EDIT: Ok, så det tyder måske på, at Mollema har været syg. Det undrer mig også lidt med den forberedelse, som han har haft, da han har kørt lidt under niveau. Det ændrer dog ikke på min grundopfattelse af ham som en rytter, som IKKE kan køre på podiet i Tour de France, men sagtens ville kunne tage en masse top-10 placeringer og måske en et par top-5. Det er selvfølgeligt fint nok, hvis det er det, som er hans ambition.
« Seneste Redigering: 15 Jul 2014, 13:00 af SC30 » Logged

Naustratze
Gæst

« Svar #302: 15 Jul 2014, 13:00 »

Selvom man aldrig håber at nogen udgår, så kunne det sgu være fantastisk for løbet hvis Nibali udgik. Det ville være fuldstændig åbent igen, og så er det ikke bare kampen om 2. pladsen længere. Vil også mene at Astana var noget usportslige i deres kørsel i går, så det ville da ikke være sådan at jeg ville græde hvis Nibali udgik.

JG7
Gæst

« Svar #303: 15 Jul 2014, 13:05 »

Mollema kørte to 11. pladser hjem under sidste års Tour de France på enkeltstarterne.

JG7
Gæst

« Svar #304: 15 Jul 2014, 13:06 »

Selvom man aldrig håber at nogen udgår, så kunne det sgu være fantastisk for løbet hvis Nibali udgik. Det ville være fuldstændig åbent igen, og så er det ikke bare kampen om 2. pladsen længere. Vil også mene at Astana var noget usportslige i deres kørsel i går, så det ville da ikke være sådan at jeg ville græde hvis Nibali udgik.

Jeg ved ikke helt med i går - jeg er kæmpe Contador-fan, men jeg synes nu ikke, at de gjorde noget videre usportsligt - de var jo nødt til at komme videre på et tidspunkt.

Vinokourov
Manager

« Svar #305: 15 Jul 2014, 13:12 »

Synes, de gjorde det helt efter bogen. Nibali sagde til sine ryttere, at de lige skulle vente lidt i starten. Da de havde ventet længe nok, måtte løbet jo fortsætte - specielt med Kwiatkowski foran, som potentielt (dog langt ude) var en trussel i GC...

Den stolte vinder af Tour-konkurrencen

Spezialized
Landsholdsspiller

« Svar #306: 15 Jul 2014, 13:20 »

Astana havde intet valg. De ventede kort, men de kunne jo ikke lade Kwiatkowski køre. Selvom han ikke er den oplagt konkurrent til sejren, så ville det være snotdumt at forære ham 2-3 minutter.

Naustratze
Gæst

« Svar #307: 15 Jul 2014, 14:07 »

Elendig undskyldning. Kwiatkowski var aldrig kommet til at blive en trussel i klassementet. De kunne sagtens have givet Contador et minut eller 2 så han kunne få en chance. Fair nok hvis de holdte fronten da han styrtede, men de satte jo tempoet op. Cykling bliver sgu mindre og mindre end gentlemanssport, husker også Contadors angreb da Schlecks kæde røg af. Så Contador er derfor ikke bedre selv, men jeg synes sgu ikke det var cool af Astana.

JG7
Gæst

« Svar #308: 15 Jul 2014, 14:19 »

Astana stoppede lige da nyheden om Contador kom - først et par minutter senere gik de frem.

Spezialized
Landsholdsspiller

« Svar #309: 15 Jul 2014, 14:24 »

Elendig undskyldning. Kwiatkowski var aldrig kommet til at blive en trussel i klassementet. De kunne sagtens have givet Contador et minut eller 2 så han kunne få en chance. Fair nok hvis de holdte fronten da han styrtede, men de satte jo tempoet op. Cykling bliver sgu mindre og mindre end gentlemanssport, husker også Contadors angreb da Schlecks kæde røg af. Så Contador er derfor ikke bedre selv, men jeg synes sgu ikke det var cool af Astana.

Du husker nok ret dårligt Smiley

Da Armstrong vandt sin 2. eller 3. Tour, fik han eleminieret 3-4 topklassekonkurrent er ved at køre sidevindskørsel da et styrt knækkede feltet i 2. Det kostede bl.a. for Alex Zülle husker jeg. Og det var en af de første etaper. Sådan har det altid været.

Og du benægter vel ikke at Kwiatkowski lå godt til til klassementet? Og man lader altså ikke en glimrende klatrer som ham komme for tæt på. Det ville 1) være hjernedødt, 2) være uprofessionelt.

sebbe
Reserveholdsspiller

« Svar #310: 15 Jul 2014, 14:27 »

Nu må vi ikke glemme, at Andy Schleck selv drog fordel af Contadors styrt i 2010 på brostensetapen(tror jeg det var) og han så sig heller ikke tilbage. Den med kæden var ikke god, men Andy Schleck viste heller ikke meget sportsmanship over for Contador. Sådan er sporten nu engang, der bliver kørt hvorvidt alle er med eller ej. Desuden mener jeg ikke, Astana gjorde noget forkert i går og dog hvis Contador havde været okay og virkelig havde kæmpet for at komme tilbage, så kunne man godt have ventet på ham.

Spardle
Landsholdsspiller

« Svar #311: 15 Jul 2014, 14:37 »

Af folk vi først hørte om sent kunne en Froome også nævnes han er 29 år idag, og hvornår begyndte vi for alvor at høre om ham?
For 2-3 år siden?

Men kan ikke lige huske hvem der skrev at ryttere topper som 27-årig (mener det var Sebbe), hvis det er der de topper, er det så ikke lidt dumt at have ungdomstrøjen til at stoppe helt oppe ved 25-årsalderen?
Der er jo en grund til det er 25- der kan vinde den hvidetrøje, ganske simpelt fordi de stadigvæk har så meget at lære i den alder, Schleck er vel ham der er kommet højest i klassementet som vinder af den hvidetrøje i nyere tid? Med hans 2. plads i Touren (senere blevet lavet om til sejr), men det er sjældent de ender så højt som ungdomsryttere

Burnley, Aab,  FC Barcelona, Schalke 04,
Burnley will win the PrL trophy again, it's just a question about time.
Pretiumque Et Causa Laboris

Spardle
Landsholdsspiller

« Svar #312: 15 Jul 2014, 14:40 »

Angående Astana der ventede på Contador, så kørte de efter bogen, havde Contador været frisk, og ikke ret mærket af styrtet, havde han været på cyklen i sådan en tid, at han ville nå op til feltet før de kørte efter udbruddet igen.

Burnley, Aab,  FC Barcelona, Schalke 04,
Burnley will win the PrL trophy again, it's just a question about time.
Pretiumque Et Causa Laboris

Spezialized
Landsholdsspiller

« Svar #313: 15 Jul 2014, 14:59 »

...Schleck er vel ham der er kommet højest i klassementet som vinder af den hvidetrøje i nyere tid? Med hans 2. plads i Touren (senere blevet lavet om til sejr), men det er sjældent de ender så højt som ungdomsryttere

Contador vandt både Touren og ungdomstrøjen i 2007. Men ellers er jeg enig i hvad du skrev Smiley

SC30
Landsholdsspiller

« Svar #314: 15 Jul 2014, 15:11 »

Mollema kørte to 11. pladser hjem under sidste års Tour de France på enkeltstarterne.

Ja, og Rodriguez endte 3'er på en af dem  Kys

Ej, 11. pladsen på den flade enkeltstart var enormt imponerende sidste år (hvor han dog også var en af de, der var kommet bedste ud af Pyrenæerne), men han er altså generelt en af de dårligere ryttere til at køre enkeltstart, når vi snakker klassementsryttere (det kan så diskuteres lidt nu, hvor de unge franskmænd vel er ringere i disciplinen). Det vidner hans resultater også om i den disciplin, hvor han senest kørte en ret dårlig enkelstart i TdS. Nibali, Froome, Porte, Valverde, Contador, Kreuziger, Rui Costa, Urán, Talansky, Van Garderen m.fl. kører alle sammen generelt bedre. Men well, pointen er bare, at jeg langt fra mener, at han har en vindermentalitet. Ret stabil og kører fint opad, men jeg tror aldrig, at det for alvor bliver mere end det.

Sider: 1 ... 19 20 [21] 22 23 ... 29 Udprint 

This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010