home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
17 Mar 2024, 23:29 Fadbamsen Skadestuen ryger ud i online spil.
03 Mar 2024, 06:12 DeBuur Skadestuen Kan ikke vælge Liverpo...
23 Feb 2024, 20:56 ydersog Klubsøgnin... Manchester United
23 Feb 2024, 10:12 valverde4ever Pro Cyclin... Cycling Career - Kan d...
23 Feb 2024, 00:14 g00n Blogs Minimalistic 2020
19 Feb 2024, 14:02 rheya Omklædning... Home Grown spillere?
29 Jan 2024, 11:35 Mulle68 Nostalgi Patches CM 4
Antal Registrerede Brugere: 23285
  0 Brugere, 513 Gæster Online.

Indlæg: 1132681 over 31362 Emner
Nyeste Bruger: queenoflucknow
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andet
| |-+  Baren
| | |-+  Kategori: Cykling
| | | |-+  Tour de France 2014
0 Brugere og 1 Gæst læser i øjeblikket dette emne.
Sider: [1] 2 3 ... 29 Udprint
Forfatter Emne: Tour de France 2014  (Læst 91841 gange)
SC30
Landsholdsspiller
******

Offline Offline

 
Tour de France 2014
« : 05 Jun 2014, 13:36 »

Er det for tidligt at oprette sådan en tråd? Måske. Men jeg kan sgu ikke vente. Løbet er for mange cykelfans det absolutte højdepunkt. Vi er ved at gå ind i de absolut afgørende løb før Touren, Criterium de Dauphine og Tour de Suisse. 2 løb som jeg er stor fan af - som regel godt cykelløb og naturligvis alle de svar, som vi får. Hvem er i form, hvem er ikke, hvem kommer overhovedet med? Vi ved meget mere om nogle uger.

Touren starter d. 5 juli i Yorkshire, England, og bliver der i 3 etaper. Efter det står de på det nordlige Frankrig (hvor vi bl.a. får en fremragende etape at se, tilsvarende brostensetapen i 2010 - bare hårdere!), hvorefter vi går ind i Vogeserne, som jeg ser meget frem til. 3 fremragende etaper (2 med afslutning på topppen) som afsluttes med en rigtigt hård bjergetape til Blacnes des Belles Filles, som Froome vandt på i 2012. Herefter venter 2 etaper i Alperne, som begge slutter opad på hhv. Chamrousse og Risoul, hvor sidstenævnte etape også går over legendariske Col d' Izoard, som er en stigning, som er utrolig smuk. Efter Alperne går vi ind i den absolutte finale i Pyrenæerne, hvor første etape slutter nedad med Port de Báles i finalen - en etape lignende den som Shcleck tabte kæden på i 2010. Derefter venter kongeetapen, som slutter på Pla d' Adet efter hårde stigninger som Col du Portillon, Col de Peyresourde og Col de Val Louron-Azet som efterfølges af sidste bjergetape, som slutter på Hautacam efter også at have kommet over Tourmalet. Alt i alt i mine øjne en fremragende rute, hvor kun 1 uge ser lidt kedelig ud, som dog krydres med en meget kuperet etape i England og den omtalte etape til Arenberg, som jeg håber, går hen at bliver fantastisk.
Alle ruteprofiler kan findes her: http://www.letour.com/le-tour/2014/us/overall-route.html

Vi har af gode grunde ikke endnu fået navne på mange af de ryttere, som skal køre i juli. Vi kender dog mere eller mindre alle de favoritter, som stiller op. De absolutte topfavoritter må være Contador, Nibali og Froome, mens og Valverde og Porte heller ikke må regnes ude. På hylden lige nedenunder finder vi Van Garderen, Talansky, Rui Costa, Mollema, Fuglsang, Kwiatkowski, Betencur. Van den Broeck, Pinot, Rolland og Kreuziger. De 2 Schleck-brødre stiller også op, selvom de nok næppe gør vanvittigt meget væsen af sig. Også unge og spændende ryttere som Bardet, Sepulveda, Demare og Jungels forventes at stille op. Især Bardet er spændende og kan måske køre i top-10, hvis alt flasker sig.
Her kan man opdatere sig selv på bruttotrupper og den endelige trupper, som bliver opdateret løbende: http://www.procyclingstats.com/race/Tour_de_France_2014-Startlist

Håber at vi kan få en god debat herinde, som jeg især håber kan blive fri fra provokerende one-liners fra Messi. Det vil glæde mig meget!
Logged

Naustratze
Gæst
 
Sv: Tour de France 2014
« Svar #1: 05 Jun 2014, 14:35 »

Du vælger simpelthen at tage Porte med som favorit, og udelade Wiggins?
Men hold da op der er mange gode navne til bjergene. Mon ikke Froome smadrer alle ligesom sidste år, det går jeg i hvert fald og tror, men kampen om 2. pladsen og ned bliver fremragende. Ærgerligt at ruten den første halvdel af løbet ser så kedelig ud for bjergfans, men det er også svært at leve op til Giroen. Det skal nok blive godt alligevel, selvom du ikke slipper for one-liners fra Messi.
Logged

JG7
Gæst
 
Sv: Tour de France 2014
« Svar #2: 05 Jun 2014, 15:39 »

Du vælger simpelthen at tage Porte med som favorit, og udelade Wiggins?

Ja :l
Logged

SC30
Landsholdsspiller
******

Offline Offline

 
Sv: Tour de France 2014
« Svar #3: 05 Jun 2014, 17:18 »

Altså, Wiggins vinder med 100% sandsynlighed ikke. Han er ikke i nærheden af de bedste i bjergene og der er kun en enketstart. Lad os sige at Froome styrter - hvis han gør det, vil Porte klart være en af favoritterne til den samlede sejr, hvis han ligger til i klassementet..
Logged

Spezialized
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Tour de France 2014
« Svar #4: 05 Jun 2014, 18:31 »

Jeg ville kalde det en kæmee overraskelse hvis Wiggens overhovedet kommer med i Touren. Uanset hvad der er sagt, så tager Froome ikke chancen om disharmoni i truppen.
Froome har ikke brug for Wiggens for at vinde Touren, selvom Wiggens ville være god som rytter. Men de 2 står SÅ langt fra hinanden rent personligt.

Og hvis scenariet efter brostensetaperne er at Wiggens måske har taget 1-2 minutter i forhold til Froome, hvad så? Alene mediespekulationern e ville sætte Sky under et kæmpe unødigt pres.

Jeg tror ikke på at det er en chance de tør tage.

Og, nej, jeg mener ikke at Wiggens ville kunne vinde Touren alligevel.
Logged


SC30
Landsholdsspiller
******

Offline Offline

 
Sv: Tour de France 2014
« Svar #5: 05 Jun 2014, 18:40 »

Jeg ville kalde det en kæmee overraskelse hvis Wiggens overhovedet kommer med i Touren. Uanset hvad der er sagt, så tager Froome ikke chancen om disharmoni i truppen.
Froome har ikke brug for Wiggens for at vinde Touren, selvom Wiggens ville være god som rytter. Men de 2 står SÅ langt fra hinanden rent personligt.

Og hvis scenariet efter brostensetaperne er at Wiggens måske har taget 1-2 minutter i forhold til Froome, hvad så? Alene mediespekulationern e ville sætte Sky under et kæmpe unødigt pres.

Jeg tror ikke på at det er en chance de tør tage.

Og, nej, jeg mener ikke at Wiggens ville kunne vinde Touren alligevel.

Enig i mere eller mindre alt, hvad der står. Bliver spændende at se, om han bliver udtaget. Personligt håber jeg, at han kommer med, da det godt kan skabe nogle problemerne, som du kommer ind på. Men inderst inde tror jeg også godt, at han ved, at han ikke kan køre med på det niveau mere.
Logged

Il Grande Olly
Juniorspiller
**

Offline Offline

 
Sv: Tour de France 2014
« Svar #6: 05 Jun 2014, 20:28 »

Ikke fordi jeg hader tidskørsler - der kan der sagtens findes nogle underholdene elementer i det - så er det virkelig lækkert at man stækker Froome bare en smule, ved kun at implementerer en af slagsen. Er dog ikke i tvivl om at han vinder touren igen. Selv hvis det utænkelige skulle ske og El Pistolero eller Il Squalo skulle være en trussel for Froome mod løbets afslutning, så afgør han det nok alligevel på den sidste enkeltstart. Glæder mig dog til at følge Fuglsang og Betancur i år - vi håber vel alle på at Fuglsang igen kan overraske og køre sig til en af de bedre positioner i top 10. Ligeledes glæder jeg mig til brostensetapen. Det er vel ikke sandsynligt, men man kunne da godt e scenariet hvor en af de mindre (forhåbentligt Contador eller Nibali*******) favoritter allerede der forsøger at gøre livet surt for Froome. Jeg håber bestemt at Contador og Nibali kan køre lige op mod Froome i år. Jeg tror ikke helt på det, men det ville være et drømmescenarie for mig. Nibali må være min store yndling i år. Syntes han er en fantastisk rytter.f
Logged

SC30
Landsholdsspiller
******

Offline Offline

 
Sv: Tour de France 2014
« Svar #7: 05 Jun 2014, 21:07 »

Jeg er også stor fan af Betancur og håber virkeligt også, at han gør det godt! Jeg har generelt bare en svaghed for columbianerne, de er sgu så seje. Derfor er det også ærgerligt, at næsten alle af dem kørte Giroen. Om nogle år får vi vel forhåbentligt Henao-brødrene, Betancur, Quintana, Arredondo og Urán og se i Touren på samme tid. Det kunne være stort!
Logged

Messi1987
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Tour de France 2014
« Svar #8: 05 Jun 2014, 23:12 »

Contador giver Froome kamp til stregen, både i bjergene og på enkeltstarten. Efter de to bliver der langt ned til tredjepladsen, som Porte, Nibali, Valverde og måske et par andre kæmper om. Porte ser jeg som den tredje stærkest men han er hjælperytter og det koster mange kræfter og hente vand, trække feltet, beskytte Froome osv. Valverde for vel som sædvanlig defekt eller styrter, tror mest på Nibali lige nu. Kort og godt forventer jeg at Touren bliver ligesom i 2010, hvor to er langt bedre end alle de andre.

Kittel bliver sprinterkongen igen. Sagan tager selvfølgelig pointtrøjen.

Sådan ser jeg det lige nu, mit endelig bud kommer efter Criterium de Dauphine og Tour de Suisse Smiley
« Seneste Redigering: 06 Jun 2014, 06:49 af Messi1987 » Logged

anders100
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Tour de France 2014
« Svar #9: 05 Jun 2014, 23:47 »

Jeg er også stor fan af Betancur og håber virkeligt også, at han gør det godt! Jeg har generelt bare en svaghed for columbianerne, de er sgu så seje. Derfor er det også ærgerligt, at næsten alle af dem kørte Giroen. Om nogle år får vi vel forhåbentligt Henao-brødrene, Betancur, Quintana, Arredondo og Urán og se i Touren på samme tid. Det kunne være stort!
De kører tankevækkende godt.
Logged

Liverpool F.C

KK2
Lilleputspiller
*

Offline Offline

 
Sv: Tour de France 2014
« Svar #10: 06 Jun 2014, 00:45 »

ingen som tror på cavendish længere, har han brækket begge ben eller hvorfor snakker i ikke om ham?
Logged

KK2
Lilleputspiller
*

Offline Offline

 
Sv: Tour de France 2014
« Svar #11: 06 Jun 2014, 00:47 »

Contador giver Froome kamp til stregen, både i bjergene og på enkeltstarten. Efter de to bliver der langt ned til tredjepladsen, som Porte, Nibali, Valverde og måske et par andre kæmper om. Porte ser jeg som den tredje stærkest men han er hjælperytter og det koster mange kræfter og hente vand, trække feltet, beskytte Froome osv. Valverde for vel som sædvanlig defekt eller styrter, tror mest på Nibali lige nu. Kort og godt forventer jeg at Touren bliver ligesom i 2010, hvor to er langt bedre end alle de andre.

Kittel bliver sprinterkongen igen. Sagan tager selvfølgelig pointtrøjen.


Nu begynder du at trække i land igen, med dine udtalelser.
Logged

Spezialized
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Tour de France 2014
« Svar #12: 06 Jun 2014, 02:40 »

ingen som tror på cavendish længere, har han brækket begge ben eller hvorfor snakker i ikke om ham?

Jeg tror personligt at den bliver meget fifty-fifty mellem Cavendish og Kittel. Og jeg tror vi kommer til at se en bedre Cav i år, end sidste års tour, hvor han blev lidt statisk i spurterne med Kittel.

Jeg synes det er så fedt at have 2 type sprintere i feltet som er så forskellige. Vi har den lille Cav, som med sit second-kick, lave vindmodstand, og voldsomme acceleration banker hullet med det samme i spurten, mod store tonser-Kittel som træder en hullens masse watt.

Det bliver drabeligt, når man så smider Bouhanni, Demare, Greipel og Sagan i den cocktail!
Logged


Messi1987
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Tour de France 2014
« Svar #13: 06 Jun 2014, 07:30 »

ingen som tror på cavendish længere, har han brækket begge ben eller hvorfor snakker i ikke om ham?
Fordi modstanderne er blevet langt bedre, før hed de en gammel Petacchi, Hushovd og Farrar, nu hedder de Kittel og Greipel.

Kittel er verdens klart hurtigste og bedste sprinter. Derefter kommer Greipel og Cavendish, som altid har været på samme niveau. Kristoff er første udfordre, han er markant bedre i år og haft et super godt år.
Logged

JG7
Gæst
 
Sv: Tour de France 2014
« Svar #14: 06 Jun 2014, 08:57 »

Har Cavendish og Greipel altid været på samme niveau? Ser man det! Jeg lærer nye ting hele tiden. Så i 2011, da Cavendish vandt ikke en, ikke to, ikke tre, ikke fire, men FEM etapesejre, og Greipel kun tog en... så var det i virkeligheden bare et coin toss, der faldt ud til Cavendishs fordel hver gang?
Logged

Sider: [1] 2 3 ... 29 Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010