home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
I går kl. 20:18:47 Wester Jr. Blogkonkur... The beautiful game
I går kl. 20:15:45 Bubbles Blogkonkur... #11 - Danish Viking Wa...
27 Maj 2024, 20:09 warmon Blogkonkur... [33] Journeyman - Syv ...
27 Maj 2024, 10:12 warmon Blogkonkur... 9# Hjertet banker kun ...
19 Maj 2024, 05:48 valverde4ever Pro Cyclin... Cycling Career - Kan d...
13 Maj 2024, 13:45 Svartowiz Blogkonkur... Blogkonkurrencen 2024 ...
29 Apr 2024, 14:53 andersnomanni Klubsøgnin... Inspiration
Antal Registrerede Brugere: 23313
  0 Brugere, 636 Gæster Online.

Indlæg: 1132802 over 31368 Emner
Nyeste Bruger: Dreamwork82
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andet
| |-+  Baren
| | |-+  Kategori: Cykling
| | | |-+  Tour de France 2014
0 Brugere og 1 Gæst læser i øjeblikket dette emne.
Sider: 1 ... 20 21 [22] 23 24 ... 29 Udprint
Forfatter Emne: Tour de France 2014  (Læst 93361 gange)
sebbe
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline

 
Sv: Tour de France 2014
« Svar #315: 15 Jul 2014, 15:53 »

Af folk vi først hørte om sent kunne en Froome også nævnes han er 29 år idag, og hvornår begyndte vi for alvor at høre om ham?
For 2-3 år siden?

Men kan ikke lige huske hvem der skrev at ryttere topper som 27-årig (mener det var Sebbe), hvis det er der de topper, er det så ikke lidt dumt at have ungdomstrøjen til at stoppe helt oppe ved 25-årsalderen?
Der er jo en grund til det er 25- der kan vinde den hvidetrøje, ganske simpelt fordi de stadigvæk har så meget at lære i den alder, Schleck er vel ham der er kommet højest i klassementet som vinder af den hvidetrøje i nyere tid? Med hans 2. plads i Touren (senere blevet lavet om til sejr), men det er sjældent de ender så højt som ungdomsryttere

Det kan man sige, jo. Men det ville i den grad være begrænset, hvis man sænkede ungdomstrøjen til ryttere der var under 23 eller 24, fordi der er ikke er særligt mange med i den alder. Der er altså flere ryttere der har toppet omkring de 27 et par eksempler kunne være Andy Schleck, Marco Pantani, Iban Mayo, Roberto Heras og Joseba Beloki som alle toppede i de år.
Christopher Froome har heller ikke vist det niveau, som han viste sidste år og året før. Hvorvidt han bliver bedre skal for mig være usagt. Selvfølgelig har der været styrt indeblandt, men det er en del af cykelsporten desværre.
Jeg ved godt, at Mayo, Heras og Beloki aldrig vandt Tour de France, men derfor er de stadig væk klasse ryttere.
I 1998 vandt Pantani altså både Giro'en og Tour'en, det er der ikke andre der har gjort, såvidt jeg ved?
Han var 28 dengang og fik aldrig mulighed for at lave samme nummer.
Derefter gik det nedad bakke for dem alle og hvis du tager et kig i historiebøgerne vil du også se, at langt de fleste vindere er omkring de 27 år. Selvfølgelig er der også nogle som holder kadencen og har vundet nærmest Tour de France hver gang (Læs: Armstrong).
Desuden hvis du tager et kig i historiebøgerne, så er der også mange vindere som har været omkring de 27 år.
Der er selvfølgelig også ryttere som har toppet senere hen, men jeg mener ligeså godt en rytter kan toppe som 27 årig, som når de er 30.

Edit: Desuden er Cancellara stået af i dag. En skam, han er altid en god rytter at have i feltet.
« Seneste Redigering: 15 Jul 2014, 15:58 af sebbe » Logged

Spezialized
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Tour de France 2014
« Svar #316: 15 Jul 2014, 16:00 »

Skal vi så finde grundene til at de aldrig kom videre?

Pantani, taget for doping og udstødt.
Beloki, styrtede og blev aldrig hel igen.
Mayo, var generelt ustabil, men kørte et par gode år.
Heras, valgte pengene som hjælperytter.
Logged


Spardle
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Tour de France 2014
« Svar #317: 15 Jul 2014, 16:04 »

Sebbe mr. Andy Schleck toppede ikke da han var 27, men nærmere 24-25. Kan ikke sige hvorfor, men der er jo nogle der ikke går regelmæssigt, og om han kan nå et højere niveau end det vi så i '10, er ikke godt at vide, måske om 2 år?
Logged

Burnley, Aab,  FC Barcelona, Schalke 04,
Burnley will win the PrL trophy again, it's just a question about time.
Pretiumque Et Causa Laboris

sebbe
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline

 
Sv: Tour de France 2014
« Svar #318: 15 Jul 2014, 16:24 »

Skal vi så finde grundene til at de aldrig kom videre?

Pantani, taget for doping og udstødt.
Beloki, styrtede og blev aldrig hel igen.
Mayo, var generelt ustabil, men kørte et par gode år.
Heras, valgte pengene som hjælperytter.


Det er jo lidt for let, at stille det sådan op synes du ikke selv det?
Belokis karriere blev måske sat tilbage af det styrt, men lad os ikke glemme at han flere gange stillede op til Grand Tours derefter med forhåbninger om en podieplads, uden at det kastede noget fra sig.
Pantani havde også muligheden for at komme tilbage, men ja det var nok alt den doping der gjorde ham så god, men i sidste ende var det nok den bedste der vandt alligevel dengang. Smiley
Det er muligt Iban Mayo var ustabil, men du kan vel ikke afvise at han ikke var bedst i 2003-2004, hvor han endnu ikke var fyldt 30? Han var jo flyvende op af Alpe d'Huez det ene år, såvidt jeg lige kan huske.
Heras var Armstrongs hjælper en del år og fik ikke lov til at køre sine egne chancer, men da han så endelig kom til Liberty Seguros var han ikke i stand til at køre gode resultater hjem i Touren, samtidig med at han gik efter Vuelta a España. Jeg tror han var i stand til det i 2000, fordi hans form peakede her, men det er kun mit bud. Han vandt trods alt også Vuelta a España senere hen.

Sebbe mr. Andy Schleck toppede ikke da han var 27, men nærmere 24-25. Kan ikke sige hvorfor, men der er jo nogle der ikke går regelmæssigt, og om han kan nå et højere niveau end det vi så i '10, er ikke godt at vide, måske om 2 år?

Det er da ikke umuligt, Spardle men jeg skal tro det før jeg ser det. I mine øjne er Andy Schleck færdig. Det er Frank Schleck i øvrigt også, altså med at køre om podieplaceringer. Jeg mener blot, at der er for mange der topper "tidligt" til at man kan sige at der er nogen der ikke går regelmæssigt. Du har ret i det med, at han ikke var 27, min fejl. Smiley
« Seneste Redigering: 15 Jul 2014, 16:29 af sebbe » Logged

SC30
Landsholdsspiller
******

Offline Offline

 
Sv: Tour de France 2014
« Svar #319: 15 Jul 2014, 16:30 »

Helt enig, sebbe. Mayo var bedst i 2003 og 2004, hvorefter han vanishede. Heras have vel 2-3 år på US Postal (?), hvor han hjalp Armstrong og kørte Vueltaen, som han vandt en del gang. Herefter, i 2004, var det meningen, at han skulle køre sin egen chance i Touren på Liberty, men fejlede. Året efter fejlede han igen som kaptajn i Touren, hvor han f.eks. i 2002 var den 3. bedste - hvis ikke den 2. bedste - i bjergene under Touren.

Omkring Beloki er det vel svært at spå om, hvad der var sket, hvis han ikke var styrtet.
Logged

Spezialized
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Tour de France 2014
« Svar #320: 15 Jul 2014, 16:31 »

Det er jo lidt for let, at stille det sådan op synes du ikke selv det?

Ikke mere let end du konkluderede at efter deres 27. år, så viste de ikke mere.

Der var jo grunde til det, som ikke var åbenlyst fysiske, men rent faktisk skete pga. andre forhold. Det tog du slet ikke højde for.
Logged


BIG Bauke Mollema
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Tour de France 2014
« Svar #321: 15 Jul 2014, 16:55 »

BIG Bauke Mollema har et potentiale, der er mindst lige så stort, som de allerbedste. Han er faktisk allerede blandt de allerbedste, og så er han tilmed elegant på en cykel. Han er ikke for sjov ham Giraffen fra Groningen. 27 år i cykling svarer jo til at være 22-23 år i fodbold. Når han først angriber, så kan de færreste følge med!
Logged

sebbe
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline

 
Sv: Tour de France 2014
« Svar #322: 15 Jul 2014, 17:48 »

Ikke mere let end du konkluderede at efter deres 27. år, så viste de ikke mere.

Der var jo grunde til det, som ikke var åbenlyst fysiske, men rent faktisk skete pga. andre forhold. Det tog du slet ikke højde for.

Er det fordi du selv er 31 og derfor har toppet?  Rullende Øjne  Hævet Øjenbryn

Spøg til side der er mange faktorer der spiller ind og styrt er selvfølgelig en af dem, men jeg mener ikke nødvendigvis, at det er nogen tilfældighed at disse ryttere har været bedst omkring de 27. Men det er helt fair, hvis du gør.
Et andet eksempel fra mig af kunne være Virenque, som i øvrigt var en vanvittig bjergrytter. Outstanding hvis du spørge mig.
I hvertfald lader det til at han var bedst omkring de 25-26-27, hvor han kørte bjergtrøje, etapesejre og en enkelt podieplacering hjem i Tour de France. Hvis man fratager Lances sejre er det faktisk to podieplaceringer.
Derimod var han senere hen ikke nær så tæt på podiet og kom faktisk kun lige i top10, samtidig med han vandt etapesejre og den prikkede trøje.
Kan man her snakke om en rytter der har toppet "tidligt"? Det kan man godt ifølge mig.
Desuden mener jeg, at Virenque var mægtig hele hans karriere, MEN han var bedst inden årtusindskiftet.

Helt enig, sebbe. Mayo var bedst i 2003 og 2004, hvorefter han vanishede. Heras have vel 2-3 år på US Postal (?), hvor han hjalp Armstrong og kørte Vueltaen, som han vandt en del gang. Herefter, i 2004, var det meningen, at han skulle køre sin egen chance i Touren på Liberty, men fejlede. Året efter fejlede han igen som kaptajn i Touren, hvor han f.eks. i 2002 var den 3. bedste - hvis ikke den 2. bedste - i bjergene under Touren.

Omkring Beloki er det vel svært at spå om, hvad der var sket, hvis han ikke var styrtet.

Jeps, jeg mener nu også at Heras fik chancen for at bevise hvad han kunne til sidst, uden det store held.
Desuden enig mht Beloki, tror han var en kandidat IGEN til Tour de France det år han styrtede. Han kunne sagtens være gået hele vejen på et tidspunkt.
Logged

Spezialized
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Tour de France 2014
« Svar #323: 15 Jul 2014, 18:36 »

Er det fordi du selv er 31 og derfor har toppet?  Rullende Øjne  Hævet Øjenbryn

Ha! Her vinder jeg så argumentationen Smiley

Jeg har siden jeg blev 29 kun blevet bedre og bedre Wink
Logged


Spardle
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Tour de France 2014
« Svar #324: 15 Jul 2014, 19:00 »

Sebbe et lille ekstra spørgsmål, hvordan kan det være de 3 store favoritter til Touren i år er 29, 29 og 31 ?

Vi kan vel alle blive enige om Froome, Nibali og Contador var de 3 store favoritter? 2 af dem er så udgået, og der kommer måske en yngre gut op på podiet.
Fuglsang der sådan først for alvor begyndte at vise sig over de senere år, er fx. også 29. Det er jo ikke ligefrem fordi der er nogen af os der troede han havde chancen for top 5 da han var 25? Eller 27 for den sags skyld.
Logged

Burnley, Aab,  FC Barcelona, Schalke 04,
Burnley will win the PrL trophy again, it's just a question about time.
Pretiumque Et Causa Laboris

sebbe
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline

 
Sv: Tour de France 2014
« Svar #325: 15 Jul 2014, 22:52 »

Sebbe et lille ekstra spørgsmål, hvordan kan det være de 3 store favoritter til Touren i år er 29, 29 og 31 ?

Vi kan vel alle blive enige om Froome, Nibali og Contador var de 3 store favoritter? 2 af dem er så udgået, og der kommer måske en yngre gut op på podiet.
Fuglsang der sådan først for alvor begyndte at vise sig over de senere år, er fx. også 29. Det er jo ikke ligefrem fordi der er nogen af os der troede han havde chancen for top 5 da han var 25? Eller 27 for den sags skyld.

Det er jo forskelligt fra år til år, hvor langt oppe i årene favoritterne er og ja, vi kan sagtens blive enige om at det var de tre favoritter til dette års Tour de France. Det er også helt rigtigt med Fuglsang i øvrigt, at han topper nok nu her. Det kan man i hvertfald se på hans resultater og ja, han er også 29. Desuden kan en rytter sagtens være favorit, selvom han er faldet i niveau. Contador var fremragende i 2009 og har også bevist over længere tid at han kan fastholde hans form sådan nogenlunde. Dog mener mange at netop Contador aldrig har været bedre end han var i 2009? Måske i år, men det får vi nok aldrig svar på. Forhåbentlig kan han bevise, at han er tilbage på allerhøjeste niveau til næste års Tour de France, men indtil da kan vi vel godt tillade os, at sige at han peakede i 2009 og 2010 hvor han vandt Tour de France.  Smiley Min pointe er blot, at ryttere ikke behøver toppe så sent som mange tror, i hvertfald er der masser af cykelryttere der har haft masser af succes "tidligt" for derefter at fordufte senere hen.
Logged

JG7
Gæst
 
Sv: Tour de France 2014
« Svar #326: 16 Jul 2014, 10:45 »

Et lille rygte, der er lidt Tour-relevant, men Bauke Mollema ser ud til at smutte til Trek efter denne sæson. Jeg synes stadig, at Trek er et underligt rodehold med en masse lort og så et par interessante talenter og profiler. Fjern Cancellara fra det hold, og du står tilbage med en solid sprinter som Nizzolo og en taktisk mindre intelligent rytter i Arredondo (men dog vanvittig talentfuld), ja og så nu Bauke. Og så Bob Jungels naturligvis, men han skal vist også selv lige finde ud af hvad han er.
Logged

Vinokourov
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Tour de France 2014
« Svar #327: 16 Jul 2014, 11:35 »

Enig. Mærkeligt hold at skifte til. Lad os håbe for Bauke, at han tjener en fin løn.
Logged

Den stolte vinder af Tour-konkurrencen

Spardle
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Tour de France 2014
« Svar #328: 16 Jul 2014, 13:11 »

Er jeg den eneste der tror på den oplagte franske folkehelt Sylvain Chavanel til at tage dagens etapé?
Logged

Burnley, Aab,  FC Barcelona, Schalke 04,
Burnley will win the PrL trophy again, it's just a question about time.
Pretiumque Et Causa Laboris

SC30
Landsholdsspiller
******

Offline Offline

 
Sv: Tour de France 2014
« Svar #329: 16 Jul 2014, 13:48 »

Han kommer dog om ikke andet til at være kaptajn, hvad han vel ikke havde været på nogle af de større hold. Synes egentligt det er et meget fint skifte for ham personligt.
Logged

Sider: 1 ... 20 21 [22] 23 24 ... 29 Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010