home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
17 Mar 2024, 23:29 Fadbamsen Skadestuen ryger ud i online spil.
03 Mar 2024, 06:12 DeBuur Skadestuen Kan ikke vælge Liverpo...
23 Feb 2024, 20:56 ydersog Klubsøgnin... Manchester United
23 Feb 2024, 10:12 valverde4ever Pro Cyclin... Cycling Career - Kan d...
23 Feb 2024, 00:14 g00n Blogs Minimalistic 2020
19 Feb 2024, 14:02 rheya Omklædning... Home Grown spillere?
29 Jan 2024, 11:35 Mulle68 Nostalgi Patches CM 4
Antal Registrerede Brugere: 23288
  0 Brugere, 442 Gæster Online.

Indlæg: 1132681 over 31362 Emner
Nyeste Bruger: pedenmedroden
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andet
| |-+  Baren
| | |-+  Kategori: Cykling
| | | |-+  Tour de France 2014
0 Brugere og 1 Gæst læser i øjeblikket dette emne.
Sider: 1 ... 25 26 [27] 28 29 Udprint
Forfatter Emne: Tour de France 2014  (Læst 91893 gange)
Littlefinger
Lilleputspiller
*

Offline Offline


 
Sv: Tour de France 2014
« Svar #390: 21 Jul 2014, 15:21 »

Brailsford siger - ligesom Tinkov - at hans kaptajn ville have vundet løbet, hvis han stadig var med:

"He's certainly one of our best riders, he's won the Tour de France before and I honestly think he'd have won it this year," Brailsford said of Froome when speaking to Cyclingnews.

Så vi er ude i, at Contador ville have vundet, Froome ville have vundet og Nibali vinder. Ja, ja.
Froome ville havde vundet. I bjergene kan kun Contador følge med, som han minimum tager på enkeltstart.
Logged

JG7
Gæst
 
Sv: Tour de France 2014
« Svar #391: 21 Jul 2014, 15:23 »

Froome ville havde vundet. I bjergene kan kun Contador følge med, som han minimum tager på enkeltstart.

Jeg tror, du har ret Messi.
Logged

SC30
Landsholdsspiller
******

Offline Offline

 
Sv: Tour de France 2014
« Svar #392: 22 Jul 2014, 12:58 »

"Bernhard Eisel and Vassil Kiriyenka (Sky), Jon Izagirre (Movistar), Michael Rogers (Tinkoff), Jan Bakelants and Michal Kwiatkowski (OPQS), Samuel Dumoulin and Matteo Montaguti (AG2R), Tom-Jelte Slagter (Garmin), José Serpa (Lampre), Jérémy Roy (FDJ), Tony Gallopin (Lotto), Greg van Avermaet (BMC), Cyril Gautier, Kévin Reza and Thomas Voeckler (Europcar), Michael Albasini and Jens Keukeleire (Orica), Roger Kluge (IAM), Anthony Delaplace and Florian Vachon (Bretagne) are in the lead. Out of the 21 escapees, 12 are those previously forming the front group before regrouping."

Jeg kaldte den ages ago, mens Bradley følgte sig nødsaget til at følge oraklet og smide penge på det. You'd better win now, bby. Kom så Ion!
Logged

KyleBrotzman
Gæst
 
Sv: Tour de France 2014
« Svar #393: 22 Jul 2014, 16:47 »

I øvrigt Giannis: Game on. Nu er det i hvert fald slået fast, at Bardet er en good guy og Pinot en bad guy.
I er sgu venner af huset, Movistar. Hjælper lige Pinot med at straffe Badet og Van Garderen. At Mollema så bliver straffet samtidige er kun positivt. (Sorry, jakobe)
Logged

Grün
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Tour de France 2014
« Svar #394: 22 Jul 2014, 17:13 »

Suværent kørt af Michael Rogers, det må jeg sige Peace
Logged

SC30
Landsholdsspiller
******

Offline Offline

 
Sv: Tour de France 2014
« Svar #395: 22 Jul 2014, 19:01 »

Ja, i er også nogle venner. Godt vi kunne enedes om at køre de andre bagud, det var godt. Pinot ser alligevel ret god i dag, må man sige. Han er nu god nok alligevel!
Logged

vijofrech
Odds-hjælper
*

Offline Offline


 
Sv: Tour de France 2014
« Svar #396: 22 Jul 2014, 22:37 »

Mega godt kørt af Rogers i dag han er fandme en klasse rytter!
Logged

JG7
Gæst
 
Sv: Tour de France 2014
« Svar #397: 22 Jul 2014, 23:08 »

Hvad synes I om Michael Rasmussens rolle hos TV2? Er det okay, at han er ekspert for dem, når han egentligt har en dopingkarantæne?
Logged

Spezialized
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Tour de France 2014
« Svar #398: 22 Jul 2014, 23:31 »

Hvad synes I om Michael Rasmussens rolle hos TV2? Er det okay, at han er ekspert for dem, når han egentligt har en dopingkarantæne?

Personligt er jeg virkelig splittet i den sag.

Rent juridisk kan man jo ikke sætte fingre på noget som helst i forhold til MR og TV 2.
MR er en ganske fremragende ekspert, synes jeg, og det er rart med en som egentlig siger sin mening uden at pakke den ind. Jeg vil 1000 gange hellere høre på MR end at høre på gamle out-datedede Henrik Juul, som jeg synes er en skide pestilens, som altid bliver gravet op fra TV 2 kælder hvert år til Touren.

Rent moralsk er en hel anden sag.
Jeg synes det er en lidt uheldig ting, at MR skal sidde og tale ud til alle danskerne, især børn og unge, som egentlig ikke tænker over at den mand der sidder og taler ud i stuerne rent faktisk HAR forbud mod at være en del af cykelsporten.

Jeg hælder nok mest til moralen, men omvendt så lytter jeg jo hver gang MR åbner munden.
Logged


SC30
Landsholdsspiller
******

Offline Offline

 
Sv: Tour de France 2014
« Svar #399: 22 Jul 2014, 23:56 »

Jeg har det med at se stort på moral, doping og den slags ting, hvis jeg kan lide personen, når det kommer til cykling. Michael Rasmussen er fremragende og ligegyldigt hvad vil jeg altid regne ham for en af Danmarks bedste cykelryttere gennem tiderne og vel den mest spektakulære af slagsen. Dertil er han også virkeligt skarp, men virkeligt nede på jorden.

I forhold til Juul, tror jeg, at vi har haft den debat en del gange og der kan vel ikke være nogen cykelfans med respekt for sig selv, som kan lide ham. Jeg sidder altid at håber på, at han ryger ud af kommunen hvert år, men der sker ikke noget. Jeg ville i hvert fald langt hellere høre på Rasmussen hver sommer, men sker sikkert ikke. I øvrigt kan jeg egentligt meget godt lide ham Bennekou, da han virker til at have en del viden, i hvert fald på ungdomsområdet, hvilket altid er spændende.
Logged

Naustratze
Gæst
 
Sv: Tour de France 2014
« Svar #400: 23 Jul 2014, 17:32 »

Dagens étape med et enkelt citat fra Majka:
"No I wait behind Rodriquez. Riis says wait wait wait. You win the stage you get mountain jersey. So I win stage and i got mountain jersey".

Fantastisk kørsel (igen, igen) af Tinkoff-Saxo. 3. etapesejr og Majka solidt i bjergtrøjen. Flot.

I det store klassement viser Valverde svaghedstegn, og det tegner til at Peraud tager 2. pladsen. Også på tide, manden er 37. Jeg holder umiddelbart med AG2R drengene i den kamp, men en kamp om 2. pladsen bliver aldrig det samme som en kamp om 1. pladsen.
Logged

sebbe
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline

 
Sv: Tour de France 2014
« Svar #401: 23 Jul 2014, 18:39 »

Jeg er imponeret af Majka igen i dag. Efter den første uge var der tvivl om han overhovedet var klar til bjergene, men det var han heldigvis.
Sjældent har jeg set så god en bjergrytter i en alder af 24 og så er han fandens klog. Han ved helt lige præcis hvornår han skal angribe og det viser han igen i dag. Cadeau til Riis som vejleder ham så godt, det er tydeligt at Riis havde en plan i dag. I går blev diverse eksperter ved med at spørge ind til om Majka ikke bare skulle spurte med om bjergpointene, men Riis sagde at det var bedst at satse på etapesejren og på den måde få point. Det viste sig, at holde stik i dag og planen holdt vand. Det er fremragende i mine øjne, han er stor taktisk mester. Roche går heller ikke min næse forbi i dag, hans arbejde i dag grundlægger Majkas sejr i dag. På et tidspunkt var jeg faktisk i tvivl om Majka havde benene, specielt da Kiryienka lå helt fremme med Roche lidt længere tilbage. Tour de France blev for mit eget vedkommende reddet da Majka vandt på Risoul, men at Tinkoff Saxo inden den sidste bjergetape skulle stå med tre etapesejre havde jeg aldrig drømt om. Det er yderst fortjent, efter det med Contador.

Til sidst og ikke mindst tror jeg Riis har endnu et es oppe i ærmet til morgendagens etape og Hautacam. Der er formentlig ikke noget han hellere vil end vinde på hans egen hjemmebane. Umiddelbart er mit gæt at han satser på at få Rogers med i et udbrud og i finalen kan Majka så selv afgøre tingene ved at sidde med de andre. Der er selvfølgelig mange faktorer der spiller ind her. Hvis Majka eksempelvis ender med at gå ned kan det koste ham trøjen hvis Nibali vinder i morgen og han ingen point har fået forinden. Dertil kan Rodriguez også komme i spil, hvad enten det bliver om han går efter etapen og trøjen eller om han går efter bjergtrøjen udelukkende. Jeg ser i hvertfald frem til i morgen. Smiley


I det store klassement viser Valverde svaghedstegn, og det tegner til at Peraud tager 2. pladsen. Også på tide, manden er 37. Jeg holder umiddelbart med AG2R drengene i den kamp, men en kamp om 2. pladsen bliver aldrig det samme som en kamp om 1. pladsen.

Det ser efterhånden svært ud for Valverde, tror næppe han ender på podiet. Jeg tror også som du siger, at Peraud bliver toer og så må Pinot gerne blive treer. I mine øjne har han været mere synlig end Valverde. Det er svært at sige, når Valverde ligger nummer to lige i øjeblikket, men han har ikke haft noget godt Tour de France. Jeg håbede lidt på, at han kunne udfordre Nibali, men det blev altså Peraud i stedet for i bjergene. Manden er godt nok 37, men han kom også rigtig sent ind i cykelsporten og tror ikke han har kørt mere end 5-6 Tour de France. Smiley
« Seneste Redigering: 23 Jul 2014, 19:09 af sebbe » Logged

anders100
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Tour de France 2014
« Svar #402: 23 Jul 2014, 19:59 »


Jamen lad os da endelig tage den diskussion.

Nibali vandt Tirreno det år, fordi han angreb på våde veje. Contador havde generelt ikke niveauet i 2013, mens Froome teknisk ikke kunne være med. I direkte duel mod de to, har han dog været langt efter i bjergene, og tilmed også på en enkelstart.

I de rigtige bjergdueller, hvor feltet ikke blot har kørt over et bjerg tidligt på etapen, og derefter kommet samlet 50-60 mand hjem, fører Contador 21-1 mod Nibali. Nibali slog ham kun den ene gang i Tirreno, ellers har Contador slået ham samtlige andre gange.

På enkelstarten fører Contador 11-4, hvor Nibali slog Contador 3 gange sidste sæson, hvor Contador som sagt var helt ved siden af sig selv.

Fra 2011 og frem, hvor Froome har ramt toppen, fører han 10-2 mod Nibali på enkelstarten. I øvrigt har han slået ham på de seneste 9. I bjergene siden 2011 fører Froome 15-2 i direkte duel.

Tal der med al rimelighed beviser, at både Froome og Contador har været et niveau over Nibali. Tror ikke det har ændret sig i lige netop denne tour. Derfor tror jeg heller ikke at Nibali, ville kunne slå hverken Contador eller Froome. Han fører godt nok med en pæn stor margin til Valverde, men samtidig har ryttere som Majka, Pinot og Peraud kunne følge ham på enkelte bjergetaper. Har svært ved at forestille mig, at de kunne følge Contador og Froome.

Tager man en duel mellem Contador og Froome, så fører Contador 12-11 i bjergene, mens Froome fører 8-1 på enkelstarten. Den duel ville virkelig være lige, og den ville også være kampen om sejren, hvis de stadig var i løbet. Det er jeg overbevist om.
Logged

Liverpool F.C

JG7
Gæst
 
Sv: Tour de France 2014
« Svar #403: 23 Jul 2014, 21:09 »

Også vigtigt med lidt nuance: Nibali var stærkere i 2013 end førhen, men hvor mange løb kørte han mod Froome/Contador, hvor alle tre var på cirka samme niveau?
Logged

SC30
Landsholdsspiller
******

Offline Offline

 
Sv: Tour de France 2014
« Svar #404: 23 Jul 2014, 22:24 »

Har aldrig været fan af den måde at stille tingene op på, som du gør der, anders. Selvfølgelig giver tallene en indikation, når de er så meget på Contador og Froomes side, men tror altså, at man er nødt til at gå lidt dybere end bare det. Det er selvfølgeligt meget, meget svært at spå om, hvem der havde vundet i år, men bare at lægge den statistikker frem og konkludere det, er ikke vejen frem. I mine øjne peakede Nibali først for alvor i 2013, hvor han var fantastisk kørende og jeg er også overbevist om, at han havde vundet Vuelta á España, hvis han måske havde lagt lidt mere træning forud. I 2014 har han ganske rigtigt ikke været specielt god heller forud for Tour de France, men det er der som bekendt også mange andre store ryttere igennem tiderne, som heller ikke har været - her kommer Andy Schleck og Jan Ullrich ind i billedet. Og det er som ofte noget, som er et resultat af ikke at være super motiveret til så mange andre løb, som Nibali heller ikke har været, da han vidst nok igennem vinteren ikke har gjort det arbejde, som skulle til at køre stærkt (grundet han fik et barn, vist nok, uden at jeg ved så helvedes meget mere om det). Det er klart, at det har han gjort nu, men om det har været nok til at slå Froome og Contador?

Jeg ved det ikke. Umiddelbart tror jeg, at Contador havde vundet, men Nibali har måske heller ikke gå HELT dybt på mange af etaperne. Forstå mig ret, han har selvfølgeligt kørt med alt, hvad han har haft på de afgørende kilometer, men man kan presse sig selv og sætte sig mere op, når en rytter som Contador angriber. Jeg håber på en eller anden måde, at Nibali en gang for alle smadrer dem imorgen, for det ville nok kunne lette lidt ift. til folk, som kun tilskriver sejren til Nibali, fordi der andre ikke er med. Det ville du nu nok stadig gøre.

Ift. til 2015 tror jeg ingen af ovenstående vinder. Det kommer selvfølgelig til at komme en del an på ruten, men hvis Quintana ligger lidt mere til, bliver en urørlig. Manden var syg og ikke på nogen måde 100% under Giroen og det håber jeg, at han viser først i Vueltaen i år og næste år under Touren, hvor alt skal handle om ham.
Logged

Sider: 1 ... 25 26 [27] 28 29 Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010