home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
17 Mar 2024, 23:29 Fadbamsen Skadestuen ryger ud i online spil.
03 Mar 2024, 06:12 DeBuur Skadestuen Kan ikke vælge Liverpo...
23 Feb 2024, 20:56 ydersog Klubsøgnin... Manchester United
23 Feb 2024, 10:12 valverde4ever Pro Cyclin... Cycling Career - Kan d...
23 Feb 2024, 00:14 g00n Blogs Minimalistic 2020
19 Feb 2024, 14:02 rheya Omklædning... Home Grown spillere?
29 Jan 2024, 11:35 Mulle68 Nostalgi Patches CM 4
Antal Registrerede Brugere: 23282
  0 Brugere, 367 Gæster Online.

Indlæg: 1132681 over 31362 Emner
Nyeste Bruger: ArmaghRed92
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: FmFreaks.dk
| |-+  Konkurrencer
| | |-+  Blogkonkurrencer
| | | |-+  Kategori: Blogkonkurrencen, 2014
| | | | |-+  Løverne fra Bizkaia
0 Brugere og 1 Gæst læser i øjeblikket dette emne.
Sider: [1] 2 3 4 Udprint
Forfatter Emne: Løverne fra Bizkaia  (Læst 17228 gange)
SirToby
Manager
********

Offline Offline


 
Løverne fra Bizkaia
« : 01 Apr 2014, 07:40 »


#bilbao

Velkommen til min blog. Mit holdvalg er faldet på Athletic Bilbao - et hold, jeg aldrig har prøvet kræfter med.

Athletic Club, som de jo egentlig hedder, er fra provinsen, Biscay, hvor hovedstaden er Bilbao, i Baskerlandet. Det noget specielle ved klubben er dens spillerpolitik: Athletic Club benytter kun baskiske spillere. Derfor kan jeg altså ikke købe hvem som helst. Jeg må kun købe baskere. Truppen består udelukkende af spaniere, hvis man ser bort fra den talentfulde Aymeric Laporte, som er fra franskmand.

Sidst Bilbao var med i kampen om mesterskabet i Spanien var i 1998, hvor de endte på 2. pladsen. Vi skal tilbage til 1984 for at finde det seneste mesterskab. Det var et år, hvor klubben også nuppede pokaltitlen. Mit mål er at føre Athletic Club til toppen af spansk og europæisk fodbold.

Og netop i Europa blev klubben kendt for nogle år siden. I sæsonen 2011-12 førte Marcelo Bielsa baskerne til finalen i Europa League, hvor landsmændene fra Atletico Madrid blev for stor en mundfuld. Bielsa og co. fik også sølv i pokalturneringen, mens man med en 10. plads i ligaen ikke formåede at følge op på 5. pladsen året forinden.

Netop Marcelo Bielsa kommer til at spille en stor indirekte rolle i mit spil. Han blev populær på hans spillestil i Bilbao efter klubbens eventyr i Europa. På vejen til finalen blev blandt andre Manchester United besejret med samlet 5-3 i meget overbevisende stil. Sir Alex Fergusons tropper havde meget svært ved at hamle op med Bielsas høje pres med stor fokus på at generobre bolden hurtigst muligt og sætte tempo.

Jeg vil prøve at kopiere Bielsa spillestil så godt, som jeg kan, samtidig med at der naturligvis er stor fokus på at udvikle egne spillere allerbedst muligt. Det kommer jeg nærmere ind på i de kommende indlæg.
« Seneste Redigering: 01 Apr 2014, 07:42 af SirToby » Logged

Highbury
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Løverne fra Bizkaia
« Svar #1: 01 Apr 2014, 14:11 »

En klub med en transferpolitik der både kan være en spændende udfordring og en stor irritation Wink Bliver spændende at se hvad du får ud af dette klubvalg.
Logged

Grün
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Løverne fra Bizkaia
« Svar #2: 01 Apr 2014, 14:44 »

Altid spændende at se hvad du har gang i Toby, især nu hvor du er nødsaget til at bruge klubbens egen talenter mere eller mindre!
Logged

SirToby
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Løverne fra Bizkaia
« Svar #3: 01 Apr 2014, 18:06 »


#bilbao #ungdommen

Ungdomsarbejdet er selvfølgelig højt værdsat i Athletic Club. Klubben benytter kun baskere, og det er ikke ligefrem nogle, som hænger på træerne. Heldigvis er holdet rig på unge talentfulde spillere, og ungdomsfacilitetern e er fantastiske.

Som sagt er holdet fuld af unge spillere med stort potentiale. De allerstørste talenter er 20-årige Iker Muniain og 19-årige Ayremic Laporte. Det er helt sikkert et mål at holde på de to så længe som muligt.

Under dem ligger en masse spændende spillere, som der skal arbejdes med. Jeg ser potentiale i følgende folk:

     - Alejandro Larrayoz
     - Iker Undabarrena
     - Unai López
     - Erik Morán
     - Enric Saborit
     - Guillermo
     - Kepa Arrizabalaga
     - Óscar Gil
     - Ager Aketxe
     - Aitor Seguín
     - Iñigo Ruiz de Galarreta (udlejet)
     - Jon Aurtenetxe (udlejet)
     - Jonás Ramalho (udlejet)


Masser af talent. Klubben er også leveringsdygtige i habile tutorer. Carlos Gurpegi, Beñat, Aritz Aduriz, Mikel Rico, Gaizka Toquero er glimrende eksempler på dette. Den fulde trup kan ses her.

Nu gælder det bare om at få mest ud af spillernes talent. Alle ovenstående - minus de tre udlejede - har fået sig en tutor. Alle har hver især fået noget, de skal arbejde på til træning, og det skal gøres med høj intensitet. Jeg håber også på at kunne tilbyde godt med spilletid til de fleste, mens nogle også vil blive udlejet, når først deres målrettethed er blevet god nok.
Logged

SirToby
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Løverne fra Bizkaia
« Svar #4: 02 Apr 2014, 09:44 »


#bilbao #taktik #bielsa

"Marcelo Bielsa is the best coach in the world"

Ovenstående citat kommer fra Josep Guardiola. Marcelo Bielsa nød stor succes i sæsonen 2011-12, hvor Athletic Club var tæt på en double, men det endte med to sølvmedaljer i Europa League og den spanske pokalturnering. Jeg vil gerne kopiere Bielsas form for spillestil til mit spil.

“Our simple ethos is this: we try and win the ball back as quickly as
possible from our opponents as far up the field as we can. And by that
I mean everyone is involved in regaining the ball, from the forwards
through to anyone else.
Then once we have the ball, we try and find a way of getting forward
as quickly as possible, in a vertical direction if you like. But we don’t
get frustrated if we can’t get it forward immediately, we aim to be
comfortable on the ball, and if it’s not a case of going forward straight
away, we keep it.”
- Marcelo Bielsa

Bielsa presser højt i et forsøg på et generobre bolden hurtigt. Når bolden er på egne fødder, skal det gå hurtigt, men ikke for hurtigt. Holdet skal være komfortable på bolden, men stadig forsøge at spille i et højt tempo.

Bilbao spillede en fantastisk imod Manchester United tilbage i marts 2012. Bielsas mandskab vandt med 3-2 på Old Trafford. United kunne ikke håndtere Bilbaos presspil og høje tempo, og baskerne vandt en fuld fortjent 3-2-sejr.

Til at starte med kommer min formation og mine roller til at se således ud:


En 4-3-3-formation er det naturlige valg. Det er op til mine wing backs at holde bredden i min taktik. De vil søge fremad og hjælpe mine to yderste angribere. Mine to centrale forsvarsspillere vil få hjælp af min half back på den defensive midtbane. Det vil nogle gange komme til at ligne et tremandsforsvar, hvilket også er en af Bielsas værdier. Imod to angribere gør han brug af tre centrale forsvarsspillere, imod en bruger han to. Jeg ved ikke, hvor meget jeg kommer til at følge dette, men de fleste hold i Spanien gør brug af en angriber, hvorfor det ikke er nødvendigt at tænke videre over det foreløbig.

På midtbanen har vi en playmaker. Om det skal være en dybtliggende eller en fremskudt ved jeg ikke endnu, men umiddelbart prøver jeg med førstnævnte. Ved siden af kreatøren har jeg mine angribende midtbanespiller. Han vil tit komme til at ligge på linje med angriberen og endda ligne en nummer to angriber. Hans opgave er at kæde spillet sammen mellem midtbane og angreb, og han må gerne spille short passing med den højre angriber og den forreste angriber. På venstre siden ligger en indvendig angriber, som skal gå ind i banen og skabe ravage. Det er derfor naturligt, at den offensive af mine to centrale midtbanespillere ligger i højre side, da min højre angribere ligger bredt, og min venstre trækker ind. Under Bielsa ville man ofte se et angreb som dette langs højre fløjen.

På toppen har jeg en defensiv angriber, hvis opgave er at presse modstanderens forsvarsspillere. Når vi er på bolden, skal han være god til at modtage bolden og spille sammen med min offensive midtbanespiller og de to angribende kanter. Med de to ting in mente må det altså gerne være en arbejdsom holdspiller, som er på toppen. Min foretrukne angriber, Aritz Aduriz (Teamwork 15, Work Rate 17), ser umiddelbart ud til at være god i denne rolle.

Med henblik på at spille med højt pres og højt tempo ser mine shouts indtil videre således ud:


Jeg vil gerne spille aggressivt, og derfor skal mine spillere ikke spare sig selv i tacklinger. Det er meget naturligt, at jeg har valgt en meget høj defensiv linje, at stresse modstanderne og spille i højt tempo. De korte afleveringer skal være med til at skabe en tålmodig omgang fodbold, der stadig kan spille hurtigt.

Det er mit udgangspunkt. Der vil naturligvis komme ændringer, hvis jeg føler, at det ikke fungerer efter planen.
Logged

Batigol
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Løverne fra Bizkaia
« Svar #5: 02 Apr 2014, 10:13 »

Yes, jeg er fan. Super spændende holdvalg og god start. Rigtig rart med lidt fokus på din taktik og rigtig rart med et overblik over talenterne. Især Ruiz de Galarreta ser spændende ud. Jeg var egentlig overbevist om at han ville få sit gennembrud i sidste sæson, men han blev jo desværre skadet, hvilket han så er blevet igen i denne sæson. Ellers er Jonas Ramalho selvfølgelig spændende - og allerede i historiebøgerne, for at være den første sorte spillere til at optræde for Athletic. Jeg følger i hvert fald med her.
Logged

Åh Anders Kuuure, du er mit livs kærlighed.
Åh Anders Kuuure, du gør min kæreste gravid.

Dioh Williams = Samme niveau som George Weah.

Lars Pleidrup fan klub for livet.

SirToby
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Løverne fra Bizkaia
« Svar #6: 02 Apr 2014, 20:01 »

En klub med en transferpolitik der både kan være en spændende udfordring og en stor irritation Wink Bliver spændende at se hvad du får ud af dette klubvalg.

Tror heldigvis mest, at det bliver førstnævnte, Wink

Altid spændende at se hvad du har gang i Toby, især nu hvor du er nødsaget til at bruge klubbens egen talenter mere eller mindre!

Det bliver spændende!

Yes, jeg er fan. Super spændende holdvalg og god start. Rigtig rart med lidt fokus på din taktik og rigtig rart med et overblik over talenterne. Især Ruiz de Galarreta ser spændende ud. Jeg var egentlig overbevist om at han ville få sit gennembrud i sidste sæson, men han blev jo desværre skadet, hvilket han så er blevet igen i denne sæson. Ellers er Jonas Ramalho selvfølgelig spændende - og allerede i historiebøgerne, for at være den første sorte spillere til at optræde for Athletic. Jeg følger i hvert fald med her.

Du ved noget, jeg ikke vidste. Var ikke klar over det med Ramalho. Fedt, at du læser med. Smiley
Logged

SirToby
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Løverne fra Bizkaia
« Svar #7: 03 Apr 2014, 08:10 »


#bilbao #transfers #friendlies

Vi er klar til at tage hul på Liga BBVA efter syv - alt i alt - veloverståede venskabskampe. Vi led et skuffende 3-0-nederlag til Juventus, men ellers har sejre som 2-0 over Lazio, 3-1 over Aston Villa og 7-0 over Portugalete været med til at få spillerne i form.
SEBAS
AGE 16
STRENGTH SPEED, CREATIVITY
WEAKNESS STRENGTH
PERSONALITY SPIRITED
TUTOR IÑIGO PÉREZ

På transferfronten har der ikke været den helt store aktivitet, hvilket jeg heller ikke forventede. Jeg har dog haft spenderbukserne på. Jeg har hentet 16-årige Sebas i Córdoba. En kreativ midtbanespiller. Jeg er ikke i tvivl om, at han kan blive til noget stort en dag. Hans personlighed (Spirited) vidner også om en, man kan forvente noget af.

Der har heller ikke været den store afgang i klubben. Jeg har solgt en ubrugelig forsvarsspiller til Las Palmas for £250.000 og udlejet en enkelt ungdomsspiller. Der vil højst sandsynligt ske nogle udlejninger af førsteholdsspillere senere på sæsonen, da jeg får svært ved at gøre brug af hele truppen.

Nu venter Valladolid i første runde af ligaen, inden den står på lokalopgør imod Osasuna. Vi er spået en 5. plads, hvilket også ville være et tilfredsstillende mål for mit vedkommende.
Logged

darkalf
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Løverne fra Bizkaia
« Svar #8: 03 Apr 2014, 08:54 »

Hvis man endelig skal holde med et hold i teaterligaen så skal det da være Bilbao så jeg følger helt sikkert med her.
Logged


SirToby
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Løverne fra Bizkaia
« Svar #9: 04 Apr 2014, 07:59 »

Hvis man endelig skal holde med et hold i teaterligaen så skal det da være Bilbao så jeg følger helt sikkert med her.

Dejligt at høre! Smiley
Logged

SirToby
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Løverne fra Bizkaia
« Svar #10: 04 Apr 2014, 08:00 »


#bilbao #debut
ADURIZ
MUNIAIN                    SUSAETA
BEÑAT  HERRERA
ITURRASPE
SABORIT  GURPEGI  LAPORTE  IRAOLA
IRAIZOZ

Første kamp af betydning i spidsen for Athletic Club. Modstanderen var Valladolid på udebane. Hvis man så bort fra min venstre back, Mikel Balenziaga, som havde en mindre knæskade, var det en skadesfri trup, jeg havde til rådighed. 21-årige Enric Saborit var heldigvis klar til at tage over på backen.
Valladolid 0

BILBAO 3
Muniain (5), Herrara (24),
Rico (70)


---

Bedste basker
IKER MUNIAIN - 8.3, 3 driblinger

Det var en god debut. Vi sejrede 3-0. Vi kom fantastisk fra land, da vi med en hurtig kontra efter et hjørnespark til værterne kunne sætte Iker Muniain alene igennem. Med et flop lop gjorde han det tidligt til 1-0.

I kampens 24. minut blev Valladolid igen ramt af vores hurtige tempo. Susaeta sendte Herrera i dybden, og fra en spids vinkel øgede han til 2-0 med en formidabel afslutning.

Valladolid var forholdsvis ufarlige kampen igennem. Med 20 interceptions relativt højt oppe på banen var Laporte og Gurpegi afgørende. Hjemmeholdet kom dog to gange igennem til en stor chance. Første gang blev Saborit fanget indenom af en aflevering i dybden, men Iraizoz viste koldblodighed mellem stængerne. Han var der, de gange han skulle, hvilket var meget tilfredsstillende. Med den høje defensive linje, som vi ligger, må man forvente, at modstanderen før eller siden kommer igennem med stikninger, og jeg er da heller ikke i tvivl om, at det vil komme til at ske. Specielt imod hold med kreative spillere.

Modsat Valladolid havde vi ikke problemer med at skabe chancer. Det blev i alt til fem åbne chancer og fire halve. Indskifede Toquero og Rico spillede midt i anden halvleg et-to, og sidstnævnte kunne alene med målmanden lukke kampen med opgørets sidste mål.
Logged

SirToby
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Løverne fra Bizkaia
« Svar #11: 04 Apr 2014, 11:42 »


#bilbao #derby
ADURIZ
MUNIAIN             SUSAETA
RICO  HERRERA
ITARRASPE
SABORIT  GURPEGI  LAPORTE  IRAOLA
IRAIZOZ

Anden ligarunde og mit første lokalderby. 119 kilometer adskiller Athletic Club og Osasuna. Osasuna er spået en 17. plads, og vi en 5. plads, hvorfor vi måtte siges at være favoritter.
BILBAO 2
Muniain (29), Gurpegi (31)

OSASUNA

---

Bedste basker
CARLOS GURPEGI - 8.1, 6 tacklinger

Det var en favoritværdighed, som vi levede op til. I hvert fald i første halvleg. Vi vandt 2-0 takket være en overlegen første halvleg fra vores side. Jeg havde valgt at skifte den kreative Beñat ud med den mere arbejdsomme Mikel Rico til dagens blodige opgør.

Blodigt blev det dog ikke rigtig. Der blev uddelt tre gule kort. Muniain bragte os foran fra en meget spids vinkel efter sammenspil på venstre kanten med Saborit, inden Gurpegi få minutter efter fulgte op på et frispark fra Susaeta. Vi havde fuldstændig styr på tingene i første halvleg, men vi skuffede i anden. Osasuna var det bedre hold nu, men de var bestemt ikke skarpe foran mål. Vi hvilede på laurbærene, og Osasuna må have ændret noget i pausen, men vi holdt fast i føringen, og kunne sætte tre point ind på kontoen.
Logged

Batigol
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Løverne fra Bizkaia
« Svar #12: 04 Apr 2014, 14:31 »

Stærk start. Hvor slemt er det med Balenziaga? Ikke at Saborit er nogen dårlig afløser, men Balenziaga må alt andet lige være at foretrække.
Logged

Åh Anders Kuuure, du er mit livs kærlighed.
Åh Anders Kuuure, du gør min kæreste gravid.

Dioh Williams = Samme niveau som George Weah.

Lars Pleidrup fan klub for livet.

SirToby
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Løverne fra Bizkaia
« Svar #13: 04 Apr 2014, 17:32 »

Stærk start. Hvor slemt er det med Balenziaga? Ikke at Saborit er nogen dårlig afløser, men Balenziaga må alt andet lige være at foretrække.

Han er at foretrække, ja, men der er ikke tale om en længere skade. Han er snart tilbage. Smiley
Logged

Est-1892
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: Løverne fra Bizkaia
« Svar #14: 04 Apr 2014, 19:28 »

Rigtig fin blog Toby.

Pisse lækker måde du opsætter bloggen på samt rigtig fedt klubvalg..
Logged

#Respect

The Captain says goodbye!

Sider: [1] 2 3 4 Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010