Velkommen
Gæst
SENEST AKTIVE EMNER
Dato
Forfatter
Forum
Emne
I går
kl. 20:58:30
andersnomanni
Blogs
SAF Challenge
06 Nov 2024, 11:45
ydersog
Klubsøgnin...
Brighton & Hove Albion
03 Nov 2024, 19:31
Brodtgaard
Challenges
The real SAF Challenge
24 Okt 2024, 21:05
Broen13
Blogs
Rejsen gennem Portugal
24 Okt 2024, 17:05
Bubbles
Blogs
#2 - Et sidste save - ...
17 Okt 2024, 23:31
Svartowiz
Omklædning...
Sommer opdatering
10 Okt 2024, 15:45
Svartowiz
Skadestuen
Spil uden Steam
Antal Registrerede Brugere:
23449
1 Bruger, 788 Gæster Online.
Nyeste Bruger:
Listeria
FORUM
FmFreaks Forside
Forum: Football Manager 2014
Kategori: Træningsbanen
FmF's officielle Taktiske panel
0 Brugere og 5 Gæster læser i øjeblikket dette emne.
Sider:
1
...
19
20
[
21
]
22
23
...
27
Forfatter
Emne: FmF's officielle Taktiske panel (Læst 128035 gange)
hoeven
Førsteholdsspiller
Sv: FmF's officielle Taktiske panel
«
Svar #300:
04 Apr 2014, 14:39 »
Er igang med at prøve at skabe en Libero taktik, men generelt også bare en taktik der virker. Ligger lige nu nr. 2 med Inter, 1. sæson, men det går ikke skide godt derudover. Scorer næsten ingen mål og af den grund har spillerne et ret så ringe gennemsnit efterhånden. Vil gerne skabe en Mourinho, Conte & J. Kloppf taktik blanding. Nogen der har mod på at hjælpe?
Hvis i vil give det et skud og komme med noget kritik/nogle forslag, ville jeg blive meget glad -
http://www.sendspace.com/file/i48mh6
KULLE
Ynglingespiller
«
Svar #301:
05 Apr 2014, 14:37 »
Drenge!! Jeg har et problem, nu har jeg spillet med den her taktik mange gange, og den har virket før. MEEEEN! Jeg kan slet ikke få nogle mål ind, har kun vundet 1 kamp i de sidste 6! Der må være noget galt?
hvis en af jer gode taktikkere vil se på min taktik, kunne det være exceptionelt dejligt
http://www.sendspace.com/file/2e2c1r
Boxx
Landsholdsspiller
«
Svar #302:
06 Apr 2014, 15:09 »
Citat af: cartoon 03 Apr 2014, 16:33
smukt skrevet
Startede ud med at ændrede mine kwb til wb, forsvar til rent forsvar uden opakker og stopper og til sidst ikke mindst boldvindende midtbane om til forsvar fra support, det resulteret i 2 efterfølgende nederlag. Så ændrede mine wb´s tilbage til kwb og det har nu givet mig 4 vundet kampe i træk uden at indkassere et mål + Manchester U for første gang i Eastleigh´s historie blev sendt hjem med nederlag, hvor vi var i kontrol hele kampen.
Af instruktioner der er fjernet er hold position væk, ser ud til at give lidt mere flydende spil, da de nu kan spille frit.
Ville på et senere tidspunkt gennem indføre et højt pres på mine modspiller ved at flytte forsvaret lidt højere op.
Men når alt kommer til alt, så har jeg som du på peger selv spillet med de instruktioner som du forslår, men desværre ikke i de rigtige kombinationer, og det har givet et forkert udfald i min taktik og kampe. Men ville kigge min taktik lidt mere igennem for at se om der er andet der skal ændres.
Takker for de velformuleret ord, om hvordan min taktik kunne gøres bedre.
Edit.
Har p.t indført en højere forsvars linje, det ser ud til at fungere med færre chancer til modstanderen og hurtige omstillinger den anden vej.
Jeg er da virkelig glad for at mine tanker kan bruges
det er super at se at du selv arbejder videre med dine taktikker! Mit formål med dette her er at give en øjenåbner for nogen af de taktiske aspekter, og så folk selv kan sidde og arbejde videre på det!
Kanon!
Jeg kan flyve.. i så lang tid det tager mig at ramme jorden fra jeg springer!
Boxx
Landsholdsspiller
«
Svar #303:
06 Apr 2014, 15:12 »
Citat af: hoeven 04 Apr 2014, 14:39
Er igang med at prøve at skabe en Libero taktik, men generelt også bare en taktik der virker. Ligger lige nu nr. 2 med Inter, 1. sæson, men det går ikke skide godt derudover. Scorer næsten ingen mål og af den grund har spillerne et ret så ringe gennemsnit efterhånden. Vil gerne skabe en Mourinho, Conte & J. Kloppf taktik blanding. Nogen der har mod på at hjælpe?
Hvis i vil give det et skud og komme med noget kritik/nogle forslag, ville jeg blive meget glad -
http://www.sendspace.com/file/i48mh6
Citat af: KULLE 05 Apr 2014, 14:37
Drenge!! Jeg har et problem, nu har jeg spillet med den her taktik mange gange, og den har virket før. MEEEEN! Jeg kan slet ikke få nogle mål ind, har kun vundet 1 kamp i de sidste 6! Der må være noget galt?
hvis en af jer gode taktikkere vil se på min taktik, kunne det være exceptionelt dejligt
http://www.sendspace.com/file/2e2c1r
Jeg har lidt slemme tømmermænd i dag, så jeg kommer til at sidde og nørde FM med formel 1/ Premier league i baggrunden.
Så jeg skal nok lige komme til at kigge på jeres taktikker senere!
Boxx
Landsholdsspiller
«
Svar #304:
06 Apr 2014, 15:54 »
@Hoeven
Hvis jeg skal forstå dig ret så vil du lave flere mål med din taktik?
Det der kunne være mit umiddelbare bud på manglende mål, er at du ikke har nogen personer inde foran målet. Jeg kan godt se formålet med din opstilling, i det du gerne vil have en bevægelig offensiv, hvor din offensive midtbanespiller kommer i dybden, samtidig med dine indvendige angribere også gør.
Hvis vi skal holde fast i din opstilling, så vil jeg helt sikker overveje at ændre din offensive midt fra en fremskudt playmaker til eventuelt en skyggeangriber eller en offensiv midtbanespiller i angreb. Jeg har af erfaring oplevet at den fremskudte playmaker ikke kommer nær så meget i dybden som en offensiv midt, eller i den grad som en skyggeangriber gør. Det vil måske gøre din offensive midtbane spiller til din primære målscorer, og give dine kanter en mand at lave indlæg efter. Måske give ham en "Ryk i dybden" instruks, for at øge dybdeløb.
Kigger vi på instrukserne, vil jeg ikke vælge instruksen "søg overlap". Dette skal begrundes med at dine fløjspillere er så langt fremme, og derved skal holde på bolden i længere tid får dine wingbacks kommer helt derop. Dette trækker tempo ud, og gør at modstanderens forsvar får positioneret sig rigtig, og gør det sværere at spille igennem.
Hold stadig fat i dine wingbacks, da de skal udgøre bredden, men jeg ville ikke søge overlappet.
Endvidere vil jeg overveje om jeg skal give mine to indvendige angriber frihed i deres afleveringer. Det kan være de vil give dem større frihed i at søge den dybe stikning, eller målgivende aflevering oftere end på nuværende tidspunkt, hvor du har dem til at spille kort og mindre risikabelt. Det samme kan siges omkring din offensive midt. Giv ham også tilladelse til at slå flere afleveringer der kan splitte et forsvar til din bevægende offensive spillere.
Det ville jeg umiddelbart gøre, inden jeg begynder at overveje om jeg skal have en spiller inde foran mål, som de hold du henviser til jo har. Men held og lykke, og jeg vil virkelig gerne høre mere om din taktik, som det skrider frem!
Boxx
Landsholdsspiller
«
Svar #305:
06 Apr 2014, 16:26 »
@Kulle
Det umiddelbare problem, eller hvad man skal kalde det, som folk har med taktik, er manglende tålmodighed. Jeg har det selv! Man skal lige huske på at det tager tid at få indarbejdet en taktik. Nogen gange går det hurtigt, som kan skyldes gode trænings muligheder, det rette fokus og dygtige spillere.
Med dette sagt, kommer det næste umiddelbare man skal være opmærksom på. En taktik passer ikke til alle hold. fordi den har virket før, betyder ikke den virker igen. Alle hold er forskellige, ligesom alle saves er forskellige. Så selvom vi to spillede med det samme hold, med nøjagtigt den samme taktik vil vi nødvendigvis ikke spille på samme måde og opleve samme succes.
Det er derfor vigtig at man tilpasser sin taktik efter hvad hold man har, og hvilket spillermateriale man er i besiddelse af.
Med ovenstående taget i betragtning, er der nogle umiddelbare ændringer som du kan foretage dig.
Jeg vil som det første gå ind og ændre din angriber til en anden rolle, gerne en skarpretter eller fremskudt angriber. Den primære årsag er at din angriber Toledo simpelthen ikke har de fornødned egenskaber til at spille en dybdeliggende angriber. Han er en målskytte, og ikke en "oplægger" på denne position.
Den sekundære årsag er bevægelsen i din offensiv. Jeg kan fint følge med i at du vil have din angriber til at falde dybt, og dine fløjspillere til at løbe i hullet som han efterlader. Her er det dog vigtigt at huske på at din dybdeliggende vil falde ned i det område hvor din fremskudte playmaker han ligger. På dette måde mindsker du pladsen som begge spillere har at arbejde på, og vil måske gøre det sværere at bygge spillet op.
En skarpretter og en fremskudt angriber har også en hel del bevægelse i sig, og vil også efterlade huller dine spillere kan løbe i. Så start med denne ændring.
Går vi videre i din taktik, vil jeg overveje at lave dine backs om til helt almindelige fullbacks. Behold dem i support så vil de stadig komme fremad, men være mere ansvarsfulde i det defensive, hvilket måske vil give dig et bedre forsvar og mindske den mængde mål du har lukket ind, og derved give dig bedre mulighed for at vinde kampe.
Jeg ville også overveje at kigge på min mentalitet og min organisation. Mentaliteten er fin, men kontrollere kræver at man har fine boldspillere, der kan flytte den rundt og holde på bolden. Den kan du godt holde fast i.
Jeg ville dog kraftigt overveje om en "Meget fri" organisation var vejen frem. En sådan organisation kræver rigtig gode mentale egenskaber, fordi de skal fuldføre mange flere opgaver end blot den ene. Jeg vil foreslå dig at tage en balanceret tilgang. Måske for at give dine spillere mindre at skulle tænke over, i form af faser af spillet. De vil dog stadig deltage i flere aspekter af spillet, blot ikke så ofte.
Jeg håber disse ord har givet dig lidt at tænke over, så du kan få finjusteret din taktik. Hvis der er andet/mere vi kan gøre her, så er du hjertelig velkommen til at skrive igen
hoeven
Førsteholdsspiller
«
Svar #306:
07 Apr 2014, 09:44 »
Citat af: boxx0775 06 Apr 2014, 15:54
@Hoeven
Hvis jeg skal forstå dig ret så vil du lave flere mål med din taktik?
Det der kunne være mit umiddelbare bud på manglende mål, er at du ikke har nogen personer inde foran målet. Jeg kan godt se formålet med din opstilling, i det du gerne vil have en bevægelig offensiv, hvor din offensive midtbanespiller kommer i dybden, samtidig med dine indvendige angribere også gør.
Hvis vi skal holde fast i din opstilling, så vil jeg helt sikker overveje at ændre din offensive midt fra en fremskudt playmaker til eventuelt en skyggeangriber eller en offensiv midtbanespiller i angreb. Jeg har af erfaring oplevet at den fremskudte playmaker ikke kommer nær så meget i dybden som en offensiv midt, eller i den grad som en skyggeangriber gør. Det vil måske gøre din offensive midtbane spiller til din primære målscorer, og give dine kanter en mand at lave indlæg efter. Måske give ham en "Ryk i dybden" instruks, for at øge dybdeløb.
Kigger vi på instrukserne, vil jeg ikke vælge instruksen "søg overlap". Dette skal begrundes med at dine fløjspillere er så langt fremme, og derved skal holde på bolden i længere tid får dine wingbacks kommer helt derop. Dette trækker tempo ud, og gør at modstanderens forsvar får positioneret sig rigtig, og gør det sværere at spille igennem.
Hold stadig fat i dine wingbacks, da de skal udgøre bredden, men jeg ville ikke søge overlappet.
Endvidere vil jeg overveje om jeg skal give mine to indvendige angriber frihed i deres afleveringer. Det kan være de vil give dem større frihed i at søge den dybe stikning, eller målgivende aflevering oftere end på nuværende tidspunkt, hvor du har dem til at spille kort og mindre risikabelt. Det samme kan siges omkring din offensive midt. Giv ham også tilladelse til at slå flere afleveringer der kan splitte et forsvar til din bevægende offensive spillere.
Det ville jeg umiddelbart gøre, inden jeg begynder at overveje om jeg skal have en spiller inde foran mål, som de hold du henviser til jo har. Men held og lykke, og jeg vil virkelig gerne høre mere om din taktik, som det skrider frem!
Mange tak for inputtet!
Jeg tror helt sikkert at det med overlap har hjulpet, jeg dominerer i hvert fald kampene noget mere. Har godt nok stadig det problem at imens jeg har 15 chancer og 7 på mål og scorer 1-2 stykker, så har min modstander 1-3 chancer på mål og dem scorer de virkelig tit på..
Ideen med taktikken var til at starte med self at Liberoen skulle være The Main Man, altså ham der er med i alt på banen stort set. Hvilket jeg ikke helt synes fungerer
Det slog mig lige om en Libero kun fungerer til bold besiddende taktikker?
Derover var tanken at de 2 Indvendige Angriber skulle dele om største delen af målene, og tænker at en Suarez og Cavani på hver kant nok ville være det optimale. Men indtil videre er det jo, som du kom ind på, mere den offensive midt der kommer i scene, hvilket også var grunden til jeg satte ham som Fremskudt Playmaker til at starte på.
Igen, var start ideen at Playmakeren skulle lægge op til en masse mål men også gerne score. Havde forestillet mig at hvis jeg valgte 2 Felt-til-felt ved siden af ham, så ville de løbe rundt om ham i hullerne (sammen med de 2 angribere) og derved også score lidt. Men det virker heller ikke helt til at være sådan det faktisk fungere i kampens hede.
Wingbackerne skulle så også gerne bare score en 3-5 mål per sæson, men mest af alt komme med indlæg der gerne skulle ramme en af 5 forreste. Igen er det ikke helt optimalt/fantastisk det de levere i kampene, men de leverer nu et jævnt niveau.
Forsvars delen kan vi lige vente med, men altså nu bliver der heller ikke scoret så vold mange mål så det går nok
«
Seneste Redigering: 07 Apr 2014, 09:48 af hoeven
»
Boxx
Landsholdsspiller
«
Svar #307:
07 Apr 2014, 10:21 »
Citat af: hoeven 07 Apr 2014, 09:44
Mange tak for inputtet!
Jeg tror helt sikkert at det med overlap har hjulpet, jeg dominerer i hvert fald kampene noget mere. Har godt nok stadig det problem at imens jeg har 15 chancer og 7 på mål og scorer 1-2 stykker, så har min modstander 1-3 chancer på mål og dem scorer de virkelig tit på..
Ideen med taktikken var til at starte med self at Liberoen skulle være The Main Man, altså ham der er med i alt på banen stort set. Hvilket jeg ikke helt synes fungerer
Det slog mig lige om en Libero kun fungerer til bold besiddende taktikker?
Derover var tanken at de 2 Indvendige Angriber skulle dele om største delen af målene, og tænker at en Suarez og Cavani på hver kant nok ville være det optimale. Men indtil videre er det jo, som du kom ind på, mere den offensive midt der kommer i scene, hvilket også var grunden til jeg satte ham som Fremskudt Playmaker til at starte på.
Igen, var start ideen at Playmakeren skulle lægge op til en masse mål men også gerne score. Havde forestillet mig at hvis jeg valgte 2 Felt-til-felt ved siden af ham, så ville de løbe rundt om ham i hullerne (sammen med de 2 angribere) og derved også score lidt. Men det virker heller ikke helt til at være sådan det faktisk fungere i kampens hede.
Wingbackerne skulle så også gerne bare score en 3-5 mål per sæson, men mest af alt komme med indlæg der gerne skulle ramme en af 5 forreste. Igen er det ikke helt optimalt/fantastisk det de levere i kampene, men de leverer nu et jævnt niveau.
Forsvars delen kan vi lige vente med, men altså nu bliver der heller ikke scoret så vold mange mål så det går nok
Med henblik på din libero, og om han kun virker i boldkontrollerende taktikker, så tror jeg det umiddelbart ikke.
Jeg har aldrig selv forsøgt at spille med en libero, grundet jeg ikke rigtig har syntes jeg har haft spillermaterialet til netop dette.
Jeg tror en libero vil virke rigtig godt i bold besiddende taktikker, givet han har kan rykke med frem på banen og være spilstation til et hold der spiller kontrolleret og sikkert rundt, mens man venter på en åbning. Det problem jeg kan se i direkte hurtigt spillende taktikker, vil være han kan blive fanget ud af position. Han har trods alt langt han skal bevæge sig. Dertil skal der ligges at hvis man anvender ham son angriber, vil han rykke så langt frem at han kan være en scorings trussel (går også ud fra dette er meningen), fra distancen osv.
Jeg havde lidt den idé at din libero skulle være en support rolle. Han vil ikke komme så langt frem hvilket måske vil forbedre dit forsvar, givet han ikke skal dække et så stort område. Hvis han heller ikke kommer så langt frem, har du muligheden for at gøre ham til holdets primære playmaker, med dybe stikninger osv, som han også skal kunne jf. hvad der står under rollen i FM. Det vil måske give dig mulighed for at ændre på løbemønstre/roller af nogen af de andre spillere og give dig en bedre offensiv.
Dertil kan du overveje at lave en af dine centrale midtbanespillere om. Felt-til-felt er en af mine yndlingsroller i FM, og forsøger nærmest altid at få den rykket ind. Jeg syntes det giver en fantastisk balance mellem forsvar og angreb! Du har to, og jeg tænker der måske kan være "for meget af det gode". en FTF skal også hjem og hjælpe forsvare, men kan kommer dog også med frem. Overvej om en af dine spillere skal være en Central Midtbanespiller i Angreb. Her vil kan komme langt mere frem, men til gengæld kan du miste noget stabilitet og måske forsvar. Hvis det er målene du leder efter, vil han nok være mere giftig end en felt-til-felt mand, give hans fokus nu "kun" ligger på det offensive. Han hjælper også lidt til defensivt.
Du kan også give en af dine felt-til-felt mand besked på at komme længere frem. Så vil han ligge nogle defensive pligter fra sig, og fokusere på at komme længere frem på banen, og være farlig i din offensiv.
Prøv og se om dette giver dig nogle tanker, som hjælper
hoeven
Førsteholdsspiller
«
Svar #308:
07 Apr 2014, 18:15 »
boxx0775 - Jeg ændrer den ene Felt-til-felt til Central Midt Ang og gør min Libero til support, så må vi se
Nogen ideer til hvordan jeg kan gøre mine Indvendige Angriber mere mål farlige? Nye instrukser, nogle specielle egenskaber eller nogle specifikke foretrukne træk der kunne hjælpe?
«
Seneste Redigering: 07 Apr 2014, 18:27 af hoeven
»
Boxx
Landsholdsspiller
«
Svar #309:
08 Apr 2014, 18:43 »
Citat af: hoeven 07 Apr 2014, 18:15
boxx0775 - Jeg ændrer den ene Felt-til-felt til Central Midt Ang og gør min Libero til support, så må vi se
Nogen ideer til hvordan jeg kan gøre mine Indvendige Angriber mere mål farlige? Nye instrukser, nogle specielle egenskaber eller nogle specifikke foretrukne træk der kunne hjælpe?
Forsøg dig lidt frem med midtbanen indtil du finder noget du mener du kan bruge!
Med henblik på dine indvendige angribere, og at gøre dem målfarlige er der flere ting du kan overveje.
Som regel når jeg anvender indvendige angribere (IA) har jeg en mand på toppen, som skal tage forsvarets fokus. Dette kan være mange forskellige roller, men det gør at mine IA'er kan løbe forholdsvis uhindret rundt i angrebet, og ikke blive fysisk mast ude. Har du eventuelt overvejet hvor fysiske dine spillere er, og hvor hvordan de kan fysisk klare sig når de kommer i feltet? Er det pæne typer, som Sigurdsson fra tottenham, måske en Palacio fra Inter, osv. kan de måske bedre klare presset i at komme i en fysisk duel med en modstander. Jeg siger ikke dette er nødvendigt, da små angribere/IA nemt også kan virke.
det andet er at det er utrolig vigtigt at dine spillere har bevægelighed. De skal rykke i dybden, de skal spille snævert osv. Givet din placering af dine IA'er, er det essentielt at dine spillere skærer ind i banen. Jeg vil gøre dette ved at give dem instrukser til dette, samtidig med de løber i dybden. endvidere vil jeg se på hvilken fod dine IA'ere anvender. Lig den venstrefoddet over i højre side og omvendt, hvilket fører til de oftest vil trække ind i banen, for at bedre kunne benytte deres bedste ben.
Så bevægelighed, gerne ind i banen og i dybden er vigtigt for dig. Endvidere kunne det måske også være interessant, hvis dine spillere spillede 1-2 med din offensive midtbane. Lavede den korte aflevering ind til ham ,og rykkede derefter i dybden for at modtage den igen. Så måske træne dine spillere op i at benytte sig af et-to kombinationer
Ellers er der ikke så meget at gøre end at prøve sig frem. Held og lykke med din taktik og skriv gerne igen hvis det er
manutdman
Førsteholdsspiller
«
Svar #310:
10 Apr 2014, 16:37 »
Hej
Jeg ved godt man skal sende sit save og så kigger i på det.
Men jeg gøre det lige på en anden måde og det ikke bare den der klassiske "kan i lave en god taktik til mig". Nej har arbejdet lidt på det.
Jeg spiller med southampton bruger 2 opstillinger:
På begge opstillinger er målmand og forsvaret det samme:
Målmand
HB(off) CF CF VB(off)
Men midtbanen på taktik 1 er sådan:
DybdeliggendeP(D) ankermand
Wing(off) Offensiv midt.(off). Wing(off)
Midtbanen taktik 2:
Ankermand
Felt til felt----felt til felt
Wing(off). Wing(off)
Og i begge er min angriber fremskudt angriber.
Mit mål er at jeg står dybt tilbage og venter til modstanderen laver en fejl eller vi erobre bolden og så skal det gå hurtigt den anden vej, dvs hurtigt, direkte og kontra fodbold.
Holdinstillinger har jeg:
Spil mere direkte
Aflever i dybden
Clear bolden til fløjene
Hårde indlæg
Løb mod forsvar
Udnyt fløjene
Søg overlap
Fald tilbage
Chikaner modstander
Bliv på fødderne
Højre tempo
Synes i de her spilleroller og holdinstillinger passer til hvordan jeg vil spille? Mit spil skal være kontra, hurtigt og hvor mit hold forsvare og så når jeg vider bolden skal det gå hurtigt den anden vej.
Måske kan jeg istedet for spille højre tempo spille meget hurtigere tempo (jeg har chamberlein og Tom ince på kanterne)
Og måske også marker tættere så når modstanderen kommer tæt på mål bliver de markeret så er de hele tiden Presset.
I må undskylde min bærbar kan ikk lave screenshot, undskyld det står forvireret.
Boxx
Landsholdsspiller
«
Svar #311:
11 Apr 2014, 12:31 »
@Manutdman
Jeg vil sige dine instrukser passer ganske fint på din spillemode. Du har bredt spillet ud over kanterne, du har god fart i dit spil, så alt i alt ganske fint.
Jeg har ikke rigtig så meget at gå ud fra, men hvordan spiller dit hold i dine kampe? er det som ønsket, eller er der ting du ønsker at rette op på?
manutdman
Førsteholdsspiller
«
Svar #312:
11 Apr 2014, 12:43 »
Jeg ville bare vide om mine holdindstillingerne var fine og spilleroller
Mit hold scoret ikke på deres chancer før og lukkede mange ind.
Men der køre nu modstanderen score næsten aldrig og jeg plejer vinde 1-2 nul så alt er i orden nu
Boxx
Landsholdsspiller
«
Svar #313:
11 Apr 2014, 17:36 »
super
hoeven
Førsteholdsspiller
«
Svar #314:
12 Apr 2014, 15:53 »
Citat af: boxx0775 08 Apr 2014, 18:43
Forsøg dig lidt frem med midtbanen indtil du finder noget du mener du kan bruge!
Med henblik på dine indvendige angribere, og at gøre dem målfarlige er der flere ting du kan overveje.
Som regel når jeg anvender indvendige angribere (IA) har jeg en mand på toppen, som skal tage forsvarets fokus. Dette kan være mange forskellige roller, men det gør at mine IA'er kan løbe forholdsvis uhindret rundt i angrebet, og ikke blive fysisk mast ude. Har du eventuelt overvejet hvor fysiske dine spillere er, og hvor hvordan de kan fysisk klare sig når de kommer i feltet? Er det pæne typer, som Sigurdsson fra tottenham, måske en Palacio fra Inter, osv. kan de måske bedre klare presset i at komme i en fysisk duel med en modstander. Jeg siger ikke dette er nødvendigt, da små angribere/IA nemt også kan virke.
det andet er at det er utrolig vigtigt at dine spillere har bevægelighed. De skal rykke i dybden, de skal spille snævert osv. Givet din placering af dine IA'er, er det essentielt at dine spillere skærer ind i banen. Jeg vil gøre dette ved at give dem instrukser til dette, samtidig med de løber i dybden. endvidere vil jeg se på hvilken fod dine IA'ere anvender. Lig den venstrefoddet over i højre side og omvendt, hvilket fører til de oftest vil trække ind i banen, for at bedre kunne benytte deres bedste ben.
Så bevægelighed, gerne ind i banen og i dybden er vigtigt for dig. Endvidere kunne det måske også være interessant, hvis dine spillere spillede 1-2 med din offensive midtbane. Lavede den korte aflevering ind til ham ,og rykkede derefter i dybden for at modtage den igen. Så måske træne dine spillere op i at benytte sig af et-to kombinationer
Ellers er der ikke så meget at gøre end at prøve sig frem. Held og lykke med din taktik og skriv gerne igen hvis det er
Jeg har lige nu A. Di Natale, L. Muriel, M. Icardi og A. Halilovic som mine primære IA og de har sammenlagt scoret 15 mål og jeg er nu i midt januar. Ikke tilfreds
Deres personlige instrukser er at "spille snævert" og "fri bevægelse", de skærer automatisk ind i banen og rykker i dybden når de blevet tildelt IA rollen (correct me if I'm wrong). Muriel og Icardi er ok fysiske, self ikke C. Ronaldo like.
Jeg prøver at lære dem de personlige træk du er inde på, men der går nok lige noget tid da de også skal læres op til positionerne.
Det har virket godt at lave F. Guarin om til Central Midt Angrib i stedet for Felt-til-felt, han har scoret en del mere og løftet sit gennemsnit
Ved bare ikke om det har gjort min defensiv svagere, synes det ikke rigtig.
Mon jeg kunne lokke dig til at prøve taktikken af en halv sæson? Eller hvor lang tid du nu har brug for
Tror i hvert fald det er den bedste måde du kan hjælpe mig på, self kun hvis du har tid og lyst til det
«
Seneste Redigering: 12 Apr 2014, 15:59 af hoeven
»
Sider:
1
...
19
20
[
21
]
22
23
...
27
Vælg et område:
-----------------------------
Football Manager 2024
=> Omklædningsrummet
=> Blogs
=> Træningsbanen
=> Skadestuen
=> Klubsøgning og -erfaring
=> Spillersøgning og -erfaring
=> Challenges
Football Manager 2023
=> Omklædningsrummet
=> Challenges
=> Træningsbanen
=> Blogs
=> Skadestuen
Football Manager 2022
=> Omklædningsrummet
=> Blogs
=> Skadestuen
=> Træningsbanen
=> Challenges
Football Manager 2021
=> Omklædningsrummet
=> Blogs
=> Træningsbanen
=> Skadestuen
=> Challenges
=> Idéfabrikken
Football Manager 2020
=> Omklædningsrummet
=> Skadestuen
=> Træningsbanen
=> Blogs
=> Challenges
Football Manager 2019
=> Omklædningsrummet
=> Skadestuen
=> Træningsbanen
=> Blogs
=> Challenges
=> Idéfabrikken
Football Manager 2018
=> Omklædningrummet
=> Lower League Management
=> Skadestuen
=> Træningsbanen
=> Blogs
=> Challenges
===> November challenge
===> December challenge
===> Januar/februar challenge
===> Journey for the money
Football Manager 2017
=> Omklædningsrummet
=> Træningsbanen
===> Det taktiske panel
=> Skadestuen
=> Blogs
=> Månedens anbefaling
=> Challenges
===> Europæisk Outsider
===> Galiciens helte
===> Genrejsningen af Østtyskland
===> Journey for the money
===> Mine FM17 saves
=> Designerfreaks
=> Idéfabrikken
Football Manager 2016
=> Omklædningsrummet
=> Træningsbanen
=> Skadestuen
=> Blogs
=> Månedens anbefaling
=> Lav din egen klub
=> Idéfabrikken
=> Designerfreaks
=> Netcaféen
=> Challenges
Football Manager 2015
=> Omklædningsrummet
=> Træningsbanen
=> TV-Stationen
=> Netcaféen
=> Challenges
=> Skadestuen
=> Blogs
=> Idéfabrikken
=> Designerfreaks
=> Månedens anbefaling
=> FmFreaks anbefaler
Football Manager 2014
=> Omklædningsrummet
=> Træningsbanen
=> Skadestuen
=> Netcaféen
=> Challenges
=> TV-Stationen
=> Blogs
=> Idéfabrikken
=> Designerfreaks
=> Månedens Anbefaling
Andre Managerspil
=> Nostalgi
===> Blogs fra de ældre udgaver
===> FM2013
=====> Omklædningsrummet
=====> Træningsbanen
=====> Spillersøgning og -erfaring
=====> Klubsøgning og -erfaring
=====> Skadestuen
=====> Netcaféen
=====> Challenges
=====> Lower League Management
=====> TV-Stationen
=====> Blogs
=====> Idéfabrikken
=====> DesignerFreaks
=====> Månedens anbefaling
===> FM2012
=====> Omklædningsrummet
=====> Træningsbanen
=====> TV-stationen
=====> Skadestuen
=====> DesignerFreaks
=====> Netcaféen
=====> Blogs
=====> Idéfabrikken
=====> Månedens anbefaling
===> FM2011
=====> DesignerFreaks
=====> TV-stationen
=====> Annonceringer
=====> Idéfabrikken
=====> Omklædningsrummet
=====> Træningsbanen
=====> Skadestuen
=====> Netcaféen
=====> Blogs
===> FM2010
=====> Blogs FM2010
=====> Netcaféen FM2010
=====> Annonceringer FM2010
=====> Omklædningsrummet FM2010
=====> Træningsbanen FM2010
=====> Spillersøgning og -erfaring FM2010
=====> Klubsøgning og -erfaring FM2010
=====> Skadestuen FM2010
=====> Lower League Management FM2010
=====> Idéfabrikken FM2010
===> FM2009
=====> Idéfabrikken FM2009
=====> Træningsbanen FM2009
=====> Blogs FM2009
=====> Lower League Management FM2009
=====> DesignerFreaks FM2009
=====> Skadestuen FM2009
=====> Netcaféen FM09
=====> Omklædningsrummet FM2009
=====> Spillersøgning og -erfaring FM2009
=====> Klubsøgning og -erfaring FM2009
=> Pro Cycling Manager
=> Football Manager Live
===> Blogs
=> DesignerFreaks
=> Annonceringer FM2012
Andet
=> Fodbold
===> VM 2010
===> EM 2012
===> VM 2014
===> EM 2016
=> Baren
===> Cykling
===> Redskabsrummet
=> Børnehaven
FmFreaks.dk
=> Introduktionsforum
=> Mødelokalet
===> Måneds awards
=> FmFreaks Blogs Hall of Fame
=> Konkurrencer
===> Premier League Picks
===> Champions Freak
===> Supertipperen
===> FmFreaks Awards 2007
===> Nekrolog Konkurrence 2008
===> Digtkonkurrence
===> VM-Konkurrence
===> Fmfreaks Tour de France konkurrence
===> Nekrologkonkurrencen, 2010
===> Nekrologkonkurrencen, 2011
===> Månedens mål
===> FMF Fantasy League
===> EM Last Man Standing
===> DM i Football Manager 2013
===> Prediction Mastery
===> Blogkonkurrencer
=====> Blogkonkurrencen 2016
=====> Blogkonkurrencen 2015
=====> Blogkonkurrencen, 2014
=====> Blogkonkurrencen, 2013
=====> Blogkonkurrencen, 2012
=====> Blogkonkurrencen, 2009
=====> Blogkonkurrencen, 2011
=====> Blogkonkurrence FM2008
=====> Blogkonkurrencen 2017
=====> Blogkonkurrencen 2018
=====> Blogkonkurrencen 2019
=====> Blogkonkurrencen 2020
=====> Blogkonkurrencen 2021
=====> Blogkonkurrencen 2022
=====> Blogkonkurrencen 2023
=====> Blogkonkurrencen 2024
===> FmF Mesterskabet
===> FmFreaks årsawards 2013
===> VM Last man standing
===> FmFreaks' årsawards 2014
Administrator forum
=> test
This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only.
« More Info »