home forum contact

Velkommen
Gæst
Søg

SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
I går kl. 20:58:30 andersnomanni Blogs SAF Challenge
06 Nov 2024, 11:45 ydersog Klubsøgnin... Brighton & Hove Albion
03 Nov 2024, 19:31 Brodtgaard Challenges The real SAF Challenge
24 Okt 2024, 21:05 Broen13 Blogs Rejsen gennem Portugal
24 Okt 2024, 17:05 Bubbles Blogs #2 - Et sidste save - ...
17 Okt 2024, 23:31 Svartowiz Omklædning... Sommer opdatering
10 Okt 2024, 15:45 Svartowiz Skadestuen Spil uden Steam
Antal Registrerede Brugere: 23448
  0 Brugere, 822 Gæster Online.

Nyeste Bruger: centuryregaliablr
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Football Manager 2014
| |-+  Kategori: Træningsbanen
| | |-+  FmF's officielle Taktiske panel
0 Brugere og 8 Gæster læser i øjeblikket dette emne.
Sider: 1 ... 17 18 [19] 20 21 ... 27 Udprint
Forfatter Emne: FmF's officielle Taktiske panel  (Læst 128029 gange)
Boxx
Landsholdsspiller

Sv: FmF's officielle Taktiske panel
« Svar #270: 13 Mar 2014, 16:01 »

@Jepved

Det første jeg bider mærke i ved din taktik, er at du spiller uden fløjspillere men har dit hold til at spille bredt. Dette strækker din 3 mands midtbane ud, og givet din offensive midtbane mand er en Trequarstia vil han ikke hjælp meget til i det defensive. Han vil heller ikke gå på kanten, eftersom han forsøger at finde hullet inde centralt, så kan skyde, drible eller lave dybe stikninger.

Dette kan betyde at din modstander har nemmere ved kontra, givet du ikke har en solid struktur inde midt på banen, og derved kommer de måske hurtigt frem til forsvaret, hvor du muligvis ikke har mange med hjemme. Dette kan føre til nogle af de ufattelig irriterende mål som du oplever.

Når vi går videre, vil jeg også lige overveje nogle af dine spillerroller. Du har en trequarstia, hvis formål er at ligge i smørhullet mellem modstanderens forsvar og midtbane. oven i dette har du en fremskudtplaymaker som gerne vil op i netop samme område. Du har også en dybdeliggende angriber som falder lidt ned i banen, i nøjagtigt det samme hul som din trequarstia og din fremskudte playmaker.
Her ville jeg vælge at ligge nugent over i en anden rolle. Eventuelt en fremskudt angriber, med masser af bevægelse, så han også kommer ud på hanten og ligger indlæg. Har selv et save med leicester, og der fungerede Nugent ganske glimrende i den rolle sammen med TM wood oppe foran. Jeg ville derefter kraftigt overveje at lave knockaert om til skyggeangriber. Jeg fik ham til at lave 21 mål og 13 assists i første sæson i denne rolle. Han kommer også til at stå for dybdeløb ved siden af din targetman og i det hul din fremskudt angriber efterlader når han bevæger sig ud på kanten.
Til sidst, så lav Sloth til en support playmaker. Dette gør ham til din primære playmaker, og så vil han også holde sig lidt tilbage, og ikke komme så langt frem i feltet, som i sidste ende giver dig en mere solid midtbane.

Men hensyn på dit forsvar der spiller modstanderens angriber frie handler det om koncentration og forudseenhed. Hvis dine spillere er lav på dette område vil de miste koncentration og derudaf kommer de tåbelige afleveringer. Desuden vil de heller ikke kunne forudse en angribers bevægelse. For eventuelt at ændre på dette, kan du give dem roller som ikke kræver dette. Måske begrænset forsvarer vil hjælpe (hold Moore i central, han bliver konge!). Der beder du dem om blot at forsvare uden at være en decideret spilstation.

Til sidst har vi den gode Kasper Schmeichel. Hvor skal man starte henne? Jeg kender udmærket godt til dit problem med hjerneblødninger, har selv set dem tit!! Den primære årsag er at han ikke har de bedste mentale egenskaber. Han har ikke høj koncentration, placeringsevne og koldblodighed, hvilket gør han ikke holder fokus hele tiden, eller holder hovedet koldt i farlige situationer. Kobler du dette sammen med at han er Excentrisk, så har du en dum combo. Excentrisk betyder han har en uforudsigelig måde at stå på mål på: Han kan finde på mange ting, såsom storme frem i en angriber som han ikke skal osv. Når han heller ikke har god placeringsevne, så står han ofte forkert i målet og bliver derfor fanget mange gange i at simpelthen stå på det forkerte sted.
Der er ikke rigtig så meget at gøre der, og jeg regner også han har spillet sin sæson for mig (2017/2018).

Lang smøre i know, men håber det kan hjælpe Smiley hvis ikke så skriv endelig igen! Smiley

Jeg kan flyve.. i så lang tid det tager mig at ramme jorden fra jeg springer!

Boxx
Landsholdsspiller

« Svar #271: 13 Mar 2014, 16:19 »

@Snaever

Umiddelbart vil jeg sige tålmodighed. Din taktik er fin, du laver generelt mange mål osv.

Hvis jeg skal påpege noget, vil jeg sige du har hele din offensiv, foruden goretzka, til at spille kortere afleveringer. Prøv at give Holtby tilladelse til at lave mere direkte afleveringer, hvilket måske ville give flere dybdeløb for dine angribere.

Jeg ville nok vælge at fjerne den instruktion fra alle dine offensive spillere. Måske vil det koste dig i boldbesiddelse, men jeg syntes det er et forsøg værd, for at muligvis give dig flere dybdeløb.

Jeg kan umiddelbart ikke rigtig se nogle andre muligheder.

snaever
Landsholdsspiller

« Svar #272: 13 Mar 2014, 16:42 »

@Snaever

Umiddelbart vil jeg sige tålmodighed. Din taktik er fin, du laver generelt mange mål osv.

Hvis jeg skal påpege noget, vil jeg sige du har hele din offensiv, foruden goretzka, til at spille kortere afleveringer. Prøv at give Holtby tilladelse til at lave mere direkte afleveringer, hvilket måske ville give flere dybdeløb for dine angribere.

Jeg ville nok vælge at fjerne den instruktion fra alle dine offensive spillere. Måske vil det koste dig i boldbesiddelse, men jeg syntes det er et forsøg værd, for at muligvis give dig flere dybdeløb.

Jeg kan umiddelbart ikke rigtig se nogle andre muligheder.
Okay, tak for svaret. Det vil jeg prøve så  Thumbs Up

“This city has two great teams - Liverpool and Liverpool reserves.” - Bill Shankly

Jepved
Ynglingespiller

« Svar #273: 16 Mar 2014, 22:58 »

Hej igen..

Nu kunne jeg godt bruge lidt assistance igen. Det sidste hjælp jeg fik, fungerede, og jeg endte med at vinde The Championship med Leicester.
Jeg har handlet ind, måske en lidt smal og ung trup, men jeg har taget en chance her. Der er masser af potentiale i holdet, så skal bare overleve Premier League så jeg kan bygge videre. Godt nok er sæsonen lige startet, og jeg har mødt stærk modstand, men jeg fornemmer problemer med nemme indkasseret mål osv. Er der en der vil kigge min taktik lidt i sømmene, og måske komme med lidt tilretninger som kan hjælpe mig?!
På forhånd tak Smiley

http://sharesend.com/twhtp5kd

FORZA JUVE!

Gilly
Førsteholdsspiller

« Svar #274: 27 Mar 2014, 16:18 »

Hej i kloge hoveder!

Jeg kunne godt bruge lidt assistance eller en floppet Superliga-titel og Pokalturningstitel sidste sæson, samt en halvsløj optakt. Holdet er AaB, og Superligaen (anno Sæson 2) skal til at begynde. Mit savegame er her: https://www.mediafire.com/?cy8314dkmt5503o

Sådan vil jeg gerne spille:
Jeg vil gerne spille boldbesiddende fodbold, og jeg mener bestemt selv jeg har holdet og kvaliteterne til det. Tålmodighed og kombinationer skal være mit varemærke, og min filosofi er, at når jeg har bolden kan modstanderen ikke score. Offensiv set skal mine backs søge overlaps, da jeg spiller med meget boldsikre og stærke backs, mens mit midterforsvar skal være disciplineret og spille mere sikkert. Mine to centrale midtbanefolk skal være maskinrummet, som lader det kreative til de offensive folk, men som samtidig samler op på kanten af feltet.

De offensive midtbanespillere og holdets offensive omdrejningspunkt, hvor modsat kan søger ind i banen, mens den anden kant helst skal kombinere sig igennem forsvaret, i stedet for at drible - Her hjælper backs til i overlaps, sammen med 10´eren og midtbanen. 10´eren er centrum i taktikken, og meget af spillet går gennem her. Forrest ligger en hurtig og teknisk stærk angriber, som skal tage de dybe løb og splitte forsvaret ad, men primært skal ligge på kanten af offside hele tiden, og jage alle upræcise bolde. 

Sådan spiller jeg:
Jeg kombinerer rigtig fint, og mine midtbanespillere kommer (somehow) med dybe løb selv, hvilket passer mig fint, og er en god ting at blande posen lidt med, når forsvaret står kompakt. Angriberen er vanvittig til at rive sig fri, men scorer sjældent (Kan det ændres?!?), mens de offensive midtbanespillere også kombinerer rimeligt, om end det kunne være bedre. Backsene fungerer til UG, men mine midterforsvarer har virkelig store problemer med at stå kompakt, og kludrer mange mål væk.
Alt dette galt efteråret 2013/14, hvorefter holdet gik i stå og INTET virkede i forårssæsonen.

Hvad søger jeg hjælp til?
Så lidt kortere sagt, vil jeg gerne have hjælp til at få et mere solidt midterforsvar, indstillinger så angriberen laver mål, plus en lidt mere afvigende 10´er, som også kommer med mere risikable afleveringer, som kan splitte forsvaret. Derudover virker "Chikaner Modstanderen" rigtig dårligt - Er der andre måder at lave højt genpres?

Derudover vil jeg gerne fortsætte min hårde linje, selvom det koster en del karantæner, samt prøve at få midtbanen til at komme i dybe løb.

Jeg har overvejet lidt, om det ikke kan betale sig med det boldbesiddende fodbold, og så gå mere over til en direkte form for fodbold, så midtbanen bliver defensivt orienteret, mens de 4 mand foran skal klare kontraerne?

Og som det sidste taktiske spørgsmål, er jeg lidt i tvivl om hvorvidt jeg skal knytte Casper Sloth til 10´er-pladsen i stedet for Mathias Wichmann. Jeg har prøvet at sammenligne deres stats lidt, og her virker Sloth bedre, men samtidig er der mange nye ansigter i truppen, og det vil måske splitte det hele??

/Gilly

EDIT: Glemte lige savegamet: https://www.mediafire.com/?cy8314dkmt5503o

Boxx
Landsholdsspiller

« Svar #275: 27 Mar 2014, 17:17 »

@Gilly

Nu sidder jeg lige og kigger på din taktik (Aab - Standard). Der er flere ting jeg lige stødte på, som undrede mig lidt.

For det første er der dine spilleroller. Dine to centrale midtbanespillere, har nogle lidt mærkelige roller, sammenlignet med dine andre spillere. For det første har du 2 fremskudte playmaker (S). Problemet ligger heri at begge disse spillere vil forsøge at ligge i smørhullet bag din angriber og agere kreatør for det offensive. Her ville jeg kraftigt gå ind og overveje at skifte din centrale midt ud til en Felt-til-felt midtbane, eller en central midtbane (S). Dette vil give bedre balance på banen fordi han ikke vil søge så meget frem længere, men samtidig også komme med hjem til forsvaret og derved hjælpe dig med at sikre en bedre defensiv. Med en fremskudt playmaker, bliver den dybdeliggende playmaker lidt i overskud. Igen måske ændre ham til bolderobrene eller central midt (F), for at styrke din balance på holdet. Jeg vil gætte på du får en mere solid midtbane, der arbejder offensivt såvel som defensivt.

Det næste jeg vil pointere, er dine indstillinger.  Holdindstillingerne er i og for sig ganske fine, men der er nogen konflikter. Din indstilling med stramt, vil jeg fjerne hvis du vil have overlap, og en bedre defensiv. Dette begrænser dine spillere, til kun at tage del i en part, og givet du har 'offensive' roller på midtbanen, kommer disse ikke med hjem. Balance, eller frit, vil passe bedre, for at give dine backs frihed til at komme med frem. Med dette sagt, er hold positionen heller ikke den rigtige at vælge. Du tillader hermed ikke dine spillere den fornødne frihed til at deltage i flere facetter af spillet, hvilket måske kan hindre flydende offensivt spil.

Med hensyn til "Chikaner Modstanderen", har jeg haft erfaring med at "Marker Tættere" virker lige så godt. Spiller selv med det i Leicester i Premier league, hvor jeg har fået opbygget et godt genpres.  Eventuelt sæt det hele holdet til at presse op, for at mindske pladsen til modstanderens hold, men så skal du være opmærksom på dybdeløb.

Jeg vil også gerne lige have lov at stille et spørgsmål: Hvorfor har du sat alle dine spillere til at lave indlæg til targetman, når du ikke har en spiller i den rolle?  Enten spil med Targetman, eller så skift denne væk :p

Prøv at se om dette ikke eventuelt vil hjælpe lidt på problemet, og hvis ikke så skriv endelig igen!

Gilly
Førsteholdsspiller

« Svar #276: 27 Mar 2014, 17:38 »

Mange tak for et rigtig lækkert svar! Jeg er ikke den store FM-taktiker, så det kan sagtens være jeg har lavet flere besynderlige fejl Wink

Jeg har ændret de centrale midtbanespillere til CM (S) og CM (F), og så beholdt 10´eren som den offensive playmaker. Derudover prøver jeg at spille mere frit, men har bare tidligere oplevet at det gav store huller i forsvaret? Måske midtbanen kan hjælpe af med det problem.

Ang. kanterne har jeg nok bare forvirret mig selv omkring at de skulle slå den hårdt ind over, og så rodet targetmand og nærmeste stolpe sammen. Nu er de i hvert fald sat til at sparke fladt mod nærmeste stolpe. Jeg siger tak fordi du gjorde mig opmærksom på dette!

Kender du desuden nogle gode offensive dødboldstaktikker? Ikke nogle af dem der finder en fejl i FM og scorer hver gang, men bare kan give mål i ny og næ? Jeg tror jeg scorer én gang pr. kvartal på dødbolde, mens min modstander scorer hver tredje kamp..

Boxx
Landsholdsspiller

« Svar #277: 27 Mar 2014, 17:57 »

Mange tak for et rigtig lækkert svar! Jeg er ikke den store FM-taktiker, så det kan sagtens være jeg har lavet flere besynderlige fejl Wink

Jeg har ændret de centrale midtbanespillere til CM (S) og CM (F), og så beholdt 10´eren som den offensive playmaker. Derudover prøver jeg at spille mere frit, men har bare tidligere oplevet at det gav store huller i forsvaret? Måske midtbanen kan hjælpe af med det problem.

Ang. kanterne har jeg nok bare forvirret mig selv omkring at de skulle slå den hårdt ind over, og så rodet targetmand og nærmeste stolpe sammen. Nu er de i hvert fald sat til at sparke fladt mod nærmeste stolpe. Jeg siger tak fordi du gjorde mig opmærksom på dette!

Kender du desuden nogle gode offensive dødboldstaktikker? Ikke nogle af dem der finder en fejl i FM og scorer hver gang, men bare kan give mål i ny og næ? Jeg tror jeg scorer én gang pr. kvartal på dødbolde, mens min modstander scorer hver tredje kamp..

Frit tillader spillerne at deltage i flere facer af spillet, så det burde gøre din midtbane også hjalp til i forsvaret Smiley Men glad fordi du kunne bruge mine noter.

Angående dødboldstaktikker, så anvender jeg selv en taktik hvor jeg sigter efter nærmeste stolpe, og har min bedste spiller i luftrummet til at angribe den. Det plejer at give et realistisk antal mål pr sæson på hjørnespark Smiley Jeg har også en forholdsvis fysisk stærk spiller til at udfordre målmanden, så han ikke har frit udsyn og fri mulighed for at komme ud i feltet

HrJensen
Ynglingespiller

« Svar #278: 28 Mar 2014, 18:03 »

Hej alle.

Jeg spiller med Lyngby og med boldbesiddende spil, fik jeg i 2. sæson sikret mig oprykning.

Her møder jeg dog kraftig modvind og efter massiv oprustning og dårlige resultater vil jeg nu høre nogle generelle fif til hvad jeg kan gøre? Der skal vel en massiv spilændring til? Håber i kan hjælpe.

Magn
Landsholdsspiller

« Svar #279: 28 Mar 2014, 18:06 »

Hej alle.

Jeg spiller med Lyngby og med boldbesiddende spil, fik jeg i 2. sæson sikret mig oprykning.

Her møder jeg dog kraftig modvind og efter massiv oprustning og dårlige resultater vil jeg nu høre nogle generelle fif til hvad jeg kan gøre? Der skal vel en massiv spilændring til? Håber i kan hjælpe.

Det er lidt svært at hjælpe med så få informationer. Du kan tage et ss af din taktik eller uploade din taktik. Hvis du uploader din taktik, kan vi give et meget mere fyldestgørende svar.

Vil du have tilføjet en kamp til oddssektionen? Så send en PM til mig, og jeg skal se, hvad jeg kan gøre.

HrJensen
Ynglingespiller

« Svar #280: 28 Mar 2014, 18:56 »

Det er lidt svært at hjælpe med så få informationer. Du kan tage et ss af din taktik eller uploade din taktik. Hvis du uploader din taktik, kan vi give et meget mere fyldestgørende svar.

Beklager..

http://www34.zippyshare.com/v/95856994/file.html
http://www34.zippyshare.com/v/39815788/file.html

4-2-3-1 var taktikken jeg rykkede op med. Fungerede selvfølgelig rigtig godt da jeg formåede at styre kampene. Efter oprykningen er den okay til at skabe chancer, men jeg bliver straffet markant bagude og taber ofte med 3 eller lignende.

Den anden taktik, er et halvdårligt forsøg på at få skabt en mere kynisk taktik som passer til min situation. At jeg er oprykker, som skal straffes mindre.

Det skal selvfølgelig pointeres at jeg har hentet en masse nye spillere ind - da jeg har fået nye lønmuligheder og hvis jeg skal have en chance for at overleve er det også en nødvendighed.

Håber i kan hjælpe Smiley

Magn
Landsholdsspiller

« Svar #281: 28 Mar 2014, 19:06 »

Jeg har problemer med at downloade filerne. Kan du prøve at bruge gratisupload eller speedyshare?

Vil du have tilføjet en kamp til oddssektionen? Så send en PM til mig, og jeg skal se, hvad jeg kan gøre.

HrJensen
Ynglingespiller

« Svar #282: 28 Mar 2014, 19:09 »

Jeg har problemer med at downloade filerne. Kan du prøve at bruge gratisupload eller speedyshare?

Det er gratis allerede nu?

Boxx
Landsholdsspiller

« Svar #283: 28 Mar 2014, 19:20 »

Jeg har hentet filerne, så jeg tager da lige et kig på dem mens i nu bøvler videre Smiley

Boxx
Landsholdsspiller

« Svar #284: 28 Mar 2014, 19:35 »

@HrJensen

Jeg har startet med at kigge på din standard taktik, som du brugte til at rykke op med.

Jeg skal være ærlig at indrømme, at din taktik ser rigtig godt ud. for at eventuelt skabe et mere solid defensiv, vil jeg overveje at lave dine wingbacks om som fullbacks, og måske endda sætte dem i den defensive rolle. ellers hold den i automatisk/support. Det er umiddelbart det eneste jeg lige kan påpege.

Hvis jeg absolut skal komme med et punkt mere, kan det være manglende kvalitet. Uden at kende til din trup, kan det være at dine spillere ikke er bedre og derfor bliver spillet ud af banen.

Det samme kan egentlig siges for din direkte taktik med henblik på dine wingbacks, men her giver de måske lidt bedre mening, eftersom du har defensive midtbane spillere, som kan hjælpe forsvaret. Måske er taktikken lige et tak for defensivt, og jeg ville overveje at ændre din centrale midtbane(F) til enten en felt-til-felt eller en central midtbane i support, for at give bedre balance.

Ellers måske helt over i en fremskudt playmaker, som kunne hjælpe din offensiv. Men hvis du ønsker at stå solidt bagerst ser den også rigtig god ud.

Alt i alt: Fine taktikker, som muligvis peger på at det er din trup som måske mangler lidt kvalitet i forhold til dine konkurrenter.

Håber du kan bruge dette til noget, selvom jeg rent faktisk ikke kunne finde ret meget at påpege :p

Sider: 1 ... 17 18 [19] 20 21 ... 27 Udprint 

This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010