home forum contact

Velkommen
Gæst
Søg

SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
I dag kl. 20:57:08 andersnomanni Træningsbanen Taktikker FM24
I dag kl. 19:25:04 NAsMaR Blogs Lutz Pfannenstiel FM22...
I dag kl. 12:34:09 NAsMaR Blogs Minimalistic 2020
I dag kl. 11:47:30 ydersog Klubsøgnin... Brighton & Hove Albion
01 Jan 2025, 09:52 hoeven Træningsbanen En Libero taktik - Dis...
17 Dec 2024, 12:58 Broen13 Omklædning... Underlige ting
15 Dec 2024, 10:51 Broen13 Blogs The American Dream
Antal Registrerede Brugere: 23486
  1 Bruger, 712 Gæster Online.

Nyeste Bruger: shriramserenity
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Football Manager 2014
| |-+  Kategori: Blogs
| | |-+  |Slut| En bold - En passion
0 Brugere og 23 Gæster læser i øjeblikket dette emne.
Sider: 1 ... 3 4 [5] 6 7 Udprint
Forfatter Emne: |Slut| En bold - En passion  (Læst 39292 gange)
TripleX9
Landsholdsspiller

Sv: |32| En bold - En passion
« Svar #60: 06 Jan 2014, 15:11 »

Er du kommet til udlandet?  Opstemt

Anfield Road
Manager

Sv: |29| En bold - En passion
« Svar #61: 06 Jan 2014, 15:38 »

#33 - Ny klub, ny begyndelse
Darkalf havde ganske rigtigt fat i noget, det skal jeg starte med at erkende: Jeg er ikke længere manager for HIK. Måske min karriere indtil videre er blevet ret uoverskuelig, og bloggen dermed også, men jag valgte at tage chancen, og så spise jer af med en lille opsummering. Jeg håber altså, at folk endnu kan følge i mit hæsblæsende klubcirkus.

Klik ofr zoom
Nyheden om mine elendige evner er tilsyneladende ikke nået over Øresund, for vi skal nemlig over "Broen" for at finde mit næste job. En lille klub fra byen Norrköping, der ligger små 100 kilometer øst for Vättern, havde åbenbart besluttet sig for, at jeg skulle være deres næste manager. Klubben hedder noget så sjovt som IK Sleipner. Ved folk hvor dette navn stammer fra, er man klog, men ved man det ikke, ja så er man sgu nok også klog alligevel.

At tage til Sverige indebærer selvfølgelig også en forskubbelse af sæsonkalenderen, så jeg har med vilje valgt at afslutte 5.Sæson allerede efter 13 kampe i HIK, og så gå direkte på 6.Sæson i det svenske. Lad jer ikke forvirre af det.

Personligt har jeg aldrig i mit liv hørt om klubben, men så meget desto sjovere. Og desuden ser jeg skiftet sådan her: Fra bunden af 2.Division Øst til toppen (Medieprognose:2) af en liga, der tilmed har bedre et omdømme. Ydermere har jeg mulighed for at rykke op i en række, der er noget højere rangeret end den danske 1.Division. Derudover får jeg lidt penge mellem hænderne, 400.000 kr. transferbudget og 35.000 kr. pr. uge i lønbudget. Noget du med al respekt ikke ser ofte, i hverken 1. eller 2.Division i Danmark. Derudover stiger jeg personligt til det dobbelte i løn. Money talks.

"Tag dog den forbandede bandage af...og hvad mener du egentlig med dit knæ!? Det er Liverpools knæ!" - Bill Shankly

darkalf
Manager

Sv: |33| En bold - En passion
« Svar #62: 06 Jan 2014, 15:50 »

Spændende klubskifte

Anfield Road
Manager

« Svar #63: 08 Jan 2014, 17:24 »

#34 - Sleipner er flyvende

Ligeså svær start jeg fik på mit ophold i HIK, ligeså god en start har jeg fået i det svenske. 10 kampe og en statistik på 5-4-1 er, mit niveau som manager taget i betragtning, ganske hæderligt. Faktisk var vi ubesejrede indtil til 10.spillerunde hvor vi desværre måtte give fortabt i et 1-3-nederlag på hjemmebane mod Trollhättan. Runden forinden smed vi ærgerlige point på hjemmebane mod Högaborg, selvom vi nok bør være tilfredse med 1-1 efter at udligne i 83. minut. Og som tiden går bliver det vel bedre - det gør det altid, så jeg synes godt jeg kan tillade mig lidt optimisme.

På den triste side, så må vi erkende at tilskuergennemsnitt et er trist at kigge på. 218 tilskuere er der i gennemsnit dukket frem. Men det er egentlig ikke så meget det rene tal, det er mere det faktum, at vi spiller på et forholdsvis nyt stadion (se banner) med plads til 16.700 tilskuere. Så er det altså ikke for hyggeligt at sidde sølle 200 mennesker og se fodbold. Men okay det er, hvad man kan forvente, når billetpriserne er på 108,- stykket til svensk 2.Division (dafuq?).

At spille i de lavere svenske rækker indebærer også indimellem et godt grin. For den måde de har navngivet deres klubber på...Ha! Jeg har allerede nævnt Trollhättan, og videre kan nævnes Eskilsminne og sågar en klub med navnet Nike. Herudover kan nævnes, at jeg i forsæsonen skulle spille venskabskamp mod Enskede (indsæt selv mellemrum). Nuvel, det er måske nok humor på 3.klasses-niveau, men ikke desto mindre tvinger det et lille smil frem hver gang.

« Seneste Redigering: 08 Jan 2014, 17:34 af Anfield Road » Logged

"Tag dog den forbandede bandage af...og hvad mener du egentlig med dit knæ!? Det er Liverpools knæ!" - Bill Shankly

Anfield Road
Manager

Sv: |34| En bold - En passion
« Svar #64: 08 Jan 2014, 17:32 »

Vil folk have datoer på i updatesne, så vi kan præcisere lidt bedre fremover, eller funger det fint nu?

Risom
Manager

« Svar #65: 08 Jan 2014, 17:59 »

Vil folk have datoer på i updatesne, så vi kan præcisere lidt bedre fremover, eller funger det fint nu?

Det vil jeg gerne have. Smiley men ikke noget stort problem.

Inkarneret FM-, fodbold- og cykelfreak!

Anfield Road
Manager

« Svar #66: 08 Jan 2014, 18:02 »

Det vil jeg gerne have. Smiley men ikke noget stort problem.
Det er ikke noget problem, så det gør vi bare!

Anfield Road
Manager

« Svar #67: 10 Jan 2014, 17:00 »

#35 - Formdyk - 17/9-2018
I klassisk Anfield-stil ser jeg ud til igen at smide oprykningen væk, med kun ganske få kampe tilbage. Den svenske 1.Division består kun af 14 hold, hvilket betyder 26 kampe til hver. Det kan jeg et eller andet sted godt lide, der er ikke så mange kamp at spille så. Derudover kører den bare ud i ét hug, ingen sommerpause eller andre fesne stop. Også rigtig dejligt.

Pt. ligger vi nummer 3 med 5 point op til 1.pladsen, noget der selvsagt bliver svært at lukke. Det uden at have en indbyrdes kamp mod Eskilsminne. Men håbet om oprykning kan dog godt leve lidt endnu, for det er sådan at 2.pladsen giver adgang til "oprykningsspil." Jeg har ikke 100 procent styr på hvad det betyder, men jeg kunne forestille mig at det er et dobbelt-opgør med 2.pladsen i 1.Division Nord. Håbet om anden pladsen får dog lidt næring af at vi endnu har en kamp til gode mod Högaborg.

Denne kamp er faktisk den næste på programmet, så den skulle genre vindes. Dog har vi kun skrabet et enkelt point sammen i tre kampe, så det bliver desværre nok et noget demoraliseret hold der vil gå på banen. I hvert fald bliver den kamp, mere eller mindre alt eller intet for os.

Anfield Road
Manager

« Svar #68: 11 Jan 2014, 21:50 »

#36 - Vanvittig afslutning - 27/10-2018
Så blev bloggens sjette sæson afsluttet. Og den betegner egentlig meget godt mit forhold til FM: En fremragende start, og vi ligner et hold, der har kurs direkte mod oprykning med hæsblæsende fart. Så kommer der grus i maskineriet, spillets kvalitet falder over en lang periode,
og pludselig ligner det ikke længere oprykning. Men alligevel ender man med at sidde på sidste spilledag, og næsten allerede have åbnet champagnen og taget guldparykken frem, for så til sidst at sidde med hovedet ned i bordet, grundet ét sølle mål i anden kamp, du absolut ingen indflydelse har på. GAAAARGH!

For sådan gik det nemlig for sig på sidste spilledag. Vi vidste naturligvis, hvad der skulle til, for, ikke at sikre oprykning, men derimod sikre play-off (som jeg i øvrigt tror fuldt og fast på, at vi havde vundet, når man kigger på hvilke hold, der var at trække). Vi skulle vinde vores egen kamp, samtidig med, at Högaborg skulle smide point. Og heldet tilsmilede os da også, da Högaborg kom tidligt bagud. Ti minutter senere var vi selv bagud. Selvfølgelig.

Högaborg fik udlignet, men situationen ændrede sig ikke af den grund: Vi skulle stadig bruge 2 mål. Og denne af alle kampe udviklede sig til en af dem, der i sandhed kan give managere grå hår i hovedet. Du kigger ned på statistikkerne og ser, at du på trods af at føre skudstatistikken 7-1, er bagud 1-0. Og tiden
bare fløj derud af. 50, 60, 70 minutter blev passeret og stadig 0-1. 80 minutter. Så besluttede jeg, at det var tid til drastiske tiltag. Jeg smed kort sagt alt kravlende og gående ind i feltet, og så måtte vi ellers bare fyre løs med indlæg.

Og udligningen kom endelig. Men vi vidste, at vi skulle bruge et mål mere, så vi kørte ufortrødent på med indlæg. Tre minutter senere, i 86.minut kommer så den forløsende 2-1 scoring efter en dødbold. Eufori. Glæde.

Men så skete, det som jeg inderst inde hele tiden havde vidst, ville ske til sidst, det sker nemlig altid for mig. Tre minutter senere, scorede Högaborg nemlig og gjorde dermed atter beslag på play-off-pladsen. Vrede. Frustration. Fuck mit liv.

« Seneste Redigering: 11 Jan 2014, 21:52 af Anfield Road » Logged

Anfield Road
Manager

Sv: |26| En bold - En passion
« Svar #69: 11 Jan 2014, 21:51 »

#37 - Slutstilling 6.Sæson

Risom
Manager

Sv: |37| En bold - En passion
« Svar #70: 12 Jan 2014, 04:47 »

Av, av, av. Man føler jo næsten med dig...

Men det er med at komme op på hesten igen! Mon ikke du kan klare det i næste sæson? Hvis du vel at mærke bliver, regner du med det?

Inkarneret FM-, fodbold- og cykelfreak!

Anfield Road
Manager

« Svar #71: 12 Jan 2014, 13:11 »

#38 - Fordrukne bestyrelser hele vejen rundt -  6/1-2019
Nu har jeg været i tre klubber i løbet af 6 år. Og en ting går igen, fra klub til klub på trods af, at det i de forskellige klubber har været nogle helt forskellige forudsætninger, jeg har haft for succes. Men som sagt er der en ting, der ikke ændrer sig fra den ene klub til den anden: En gennemgående uduelig bestyrelse der fatter brik af brik.

Lad mig tage et eksempel: I alle de tre klubber jeg har været i, har jeg nu været en tur i bestyrelseslokalet for at få ungdomsfacilitetern e opgraderet. Det var egentlig kun HIK der ikke var med på den ide, grundet at pengene simpelthen ikke var til det. Og det er jo også fair nok, det hedder økonomisk ansvarlighed. Men både B93 og Sleipner har været med på ideen, planlagt byggeriet, og det hele skred fint frem. Lige indtil byggeriet så begynder, for her har jeg nemlig i begge tilfælde modtaget en besked om, at byggeriet er afblæst på grund af mangel på penge. Så skulle man måske alligevel ikke have valgt at poste op imod 10 mio. i projekterne? Mindre kan altså også gøre det. Det kalder jeg en gedigen regnefejl.

Nu her i det svenske er der også andre problemer. Klubben vil blandt andet ikke hæve lønloftet for personalet, der i øvrigt er helt latterligt lavt, på trods af, at det i så fald kunne have ladet sig gøre at ansætte gamle stjerner som Ruud Van Nistelroij, Michael Owen og Dario Simic, der alle tre kunne fås for en slik. Derudover er det ret svært at drive en fornuftig fodboldforretning, hvis man kun kan spejde spillere, der befinder sig i Sverige. Udvid da i det mindste grænserne til resten af norden! Jeg sidder nu i en klub, der år efter år genererer overskud, som har en klokkeklar rød tråd i den måde tingene bliver gjort på, og som virkelig kunne tage et kraftspring op ad stigen, hvis altså bestyrelsen var med på den ide, og var villige til at skyde en lille smule mere i projektet.

I øvrigt kan jeg fortælle at målsætningen for denne sæson er at vinde ligaen. Bestyrelsen må have fået en eller anden form for storhedsvanvid, sidste sæson blev der blot forventet en respektabel placering. Tror godt jeg kan vinke farvel til det job allerede nu.

Klik for zoom

Anfield Road
Manager

Sv: |37| En bold - En passion
« Svar #72: 12 Jan 2014, 13:14 »

Av, av, av. Man føler jo næsten med dig...

Men det er med at komme op på hesten igen! Mon ikke du kan klare det i næste sæson? Hvis du vel at mærke bliver, regner du med det?
Mit svar er det samme som det var sidst: Jeg bliver indtil der kommer et bedre tilbud Wink

Oprykning? Som det ses har jeg ikke noget valg  crazy

Anfield Road
Manager

« Svar #73: 14 Jan 2014, 21:32 »

#39 - Blandet start - 23/6-2019
Nu er vi 10 kampe inde i sæsonen, og dermed er vi snart halvvejs gennem sæsonen. En sæson herovre i det svenske går stærkt, skal jeg love for. Og starten har for vores vedkommende været en lidt halvlunken hvis jeg selv skal sige det.
Og med halvlunken, mener jeg temmelig utilfredsstillende. Jovist, vi ligger nummer 4, med kun to point op til stregen, men det forsvarsspil jeg har set os præstere gennem de første 10 kampe....Uha, uha, den er ikke god.

Hvilket vores målscore da også taler sit tydelige sprog omkring. 10 kampe og en målscore på 22-17. Underholdende er det i hvert fald. Lidt for underholdende endda, hvis man spørger mig. Jeg er naturligvis tilfreds med at have scoret 22 gange, og dermed være det næstmest scorende hold i ligaen, men 17 mål indkasseret det er temmelig utilfredsstillende. Så vi skal have strammet op nede bagi, og så må vi se om ikke vi kan præstere noget mere stabilt end tilfældet har været, for i så fald er oprykning stadig inden for rækkevidde.

Anfield Road
Manager

« Svar #74: 16 Jan 2014, 18:20 »

#40 - Ultimativ ydmygelse - 14/8-2019

Klik for zoom

Dengang jeg startede mit spil indstillede jeg min tidligere erfaring til "Professionel fodboldspiller." Det giver dig et omdømme på "Nationalt" og 71%. Her 6 år efter har den barre ikke rykket sig en tomme. Mit omdømme er stadigvæk nationalt, og det er stadigvæk 71%. Hvis jeg selv skal sige det, er jeg fint tilfreds med min karriere indtil videre. Jeg synes jeg har gjort et godt job, i to af mine tre hidtidige klubber, dog uden at vinde noget, men det skal nok komme.

Af disse to grunde har det også været ret så skuffende at opleve at der gennem sæsonen er tikket tilbud ind fra klubber som FC Roskilde, FC Helsingør og Hvidovre. Jeg burde kunne gå efter et job i nogle lidt større klubber er min overbevisning. Dermed ikke sagt, at jeg har et skifte i kikkerten, jeg er optimistisk omkring projektet i Sverige, og bliver her gerne så længe bestyrelsen ønsker mig i sædet, og så længe der ikke kommer bedre tilbud på bordet. Men hertil aften kom så den ultimative ydmygelse: "Aarhus Fremad tilbyder jobinteview." Ja, jeg tror egentlig bare vi lader den stå lidt.

For lige at summere hurtigt op, så er tingene gået ned af bakke for os på det seneste. Vi er så småt hægtet af i toppen, grundet tre nederlag på stribe, blandt andet en topkamp på hjemmebane mod Husqvarna, en kamp jeg mildest talt meget gerne ville have vundet. I pokalturneringen, nåede vi også kun et nederlag, i det, det blev til et nederlag mod Sylvia i 1.runde. Skuffende, især når forventningen er en 3.runde. Fem kampe til på denne måde, så begynder jeg at frygte silkesnoren.

Sider: 1 ... 3 4 [5] 6 7 Udprint 

This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010