home forum contact

Velkommen
Gæst
Søg

SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
I dag kl. 22:09:23 g00n Blogs Minimalistic 2020
01 Jan 2025, 09:52 hoeven Træningsbanen En Libero taktik - Dis...
17 Dec 2024, 12:58 Broen13 Omklædning... Underlige ting
15 Dec 2024, 10:51 Broen13 Blogs The American Dream
11 Dec 2024, 19:07 andersnomanni Blogs SAF Challenge
02 Dec 2024, 19:48 andersnomanni Træningsbanen Taktikker FM24
29 Nov 2024, 16:21 Brodtgaard Challenges The real SAF Challenge
Antal Registrerede Brugere: 23485
  1 Bruger, 587 Gæster Online.

Nyeste Bruger: realestateeg
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Football Manager 2014
| |-+  Kategori: Blogs
| | |-+  |Slut| En bold - En passion
0 Brugere og 3 Gæster læser i øjeblikket dette emne.
Sider: [1] 2 3 ... 7 Udprint
Forfatter Emne: |Slut| En bold - En passion  (Læst 39260 gange)
Anfield Road
Manager

|Slut| En bold - En passion
« : 24 Dec 2013, 15:51 »

#1 - En julehistorie
Julen står for døren. Og med jul følger en lang liste af ting, der skal købes ind, pakkes ind og samles ind. Men der følger også andre - og langt vigtigere ting, med.

Folk spørger tit "Hvad synes du, er det bedste ved julen?" Når man er 11 år eller derunder, så er der kun ét rigtigt svar: GAVERNE!!!!!! Herefter betyder disse egentlig ikke det helt store, og svaret vil som oftest blive: "Maden, familien, og juletræet."

Men nu er vi jo så dejligt forskellige, og der er to ting, der mere end nogle andre, skaber glæde for mig: Ferie og et PL-juleprogram, der er propfyldt med noget af verdens bedste fodbold, med nogle af dine bedste spillere planeten kan tilbyde. Selv på juleaftensdag har jeg taget mig selv i at se mere frem til Boxing-day, end til den forestående aften. Så syg i hovedet er jeg. For som min bror måtte høre for:

"Nu ved jeg ikke hvad der falder af, af gaver i aften, men at Liverpool ligger nummer 1 på juleaften, dén bliver altså svær at overgå."

« Seneste Redigering: 27 Feb 2014, 16:54 af Anfield Road » Logged

"Tag dog den forbandede bandage af...og hvad mener du egentlig med dit knæ!? Det er Liverpools knæ!" - Bill Shankly

Tavares
Manager

Sv: |#1| En bold - En passion
« Svar #1: 24 Dec 2013, 17:19 »

Min lillebror som er Man Scum fan, har været ved at rive hovedet af mig flere gange, pga. alle de gange jeg har nævnt at vi ligger nummer 1. Jeg kigger med Thumbs Up

Bruno Caboclo. Siger det bare.

Anfield Road
Manager

« Svar #2: 24 Dec 2013, 17:20 »

#2 - Oversigt over spil

Resultatliste
1.Sæson - 2013/2014 - B93
2.Division øst: 9. plads, 38 point
DBU Pokal: Ej deltaget
Anfører: Thomas Raun
Topscorer: Daniel Lindsten (11)
Sæsonens spiller: Elliott Lindberg (7,06)

2.Sæson - 2014/2015 - B93
2.Division Øst: 2.Plads, 54 points
DBU Pokalen: 1.Runde, 2.Runde
Anfører: Elliot Lindberg
Topscorer: Nick Christensen (24)
Bedste spiller: Nick Christensen (7,42)

3.Sæson - 2015/2016 - Arbejdsløs

4.Sæson - 2016/2017 - HIK
2.Division Øst: 8.Plads, 42 point
DBU Pokalen: 1.Runde, 2.Runde
Anfører: Mathias Larsen
Topscorer: Jesper Rasmussen (7)
Bedste spiller: Zoran Milutinovic (7,08)

5.Sæson - 2017/2018 - HIK
2.Division Øst: 11.Plads, 16 point. OBS! Kun 13 kampe.
DBU Pokalen: 1.Runde
Anfører: Mads Junker
Topscorer: Zoran Milutinovic (11)
Bedste spiller: Zoran Milutinovic (7,50)

6.Sæson - 2018 - IK Sleipner
1.Division Syd: 3.Plads, 41 point
Svenske pokalturnering: 1.Runde, 2.Runde
Anfører: Joel Leino
Topscorer: Rasmus Bengtsson (10)
Bedste spiller: Vinicius Gil (6,97)

7.Sæson - 2019 - IK Sleipner
1.Division Syd: 4.Plads, 37 point
Svenske Pokalturnering: 1.Runde
Topscorer: Rasmus Bengtsson (12)
Bedste spiller: Rasmus Bengtsson (7,09)

8.Sæson - 2020 - IK Sleipner
1.Division nord: 4.Plads, 40 point
Svenske pokalturnering: 1.Runde
Topscorer: Rolf Thudin, Samuel Bengtsson (10)
Bedste spiller: Samuel Bengtsson (7,02)

Spilopsætning
Lande: Danmark, Sverige, Norge, Island, England,
Tyskland, Holland, Frankrig, Italien, Portugal,
Spanien, Argentina, Brasilien

Ligaer: De to bedste i alle de europæiske ligaer,
undtaget Danmark og England, der hver har tre,
plus den bedste i hver af de sydamerikanske.

Database: Standard, Tysk landsholds fix.

Databasestørrelse: Middel

Anslået spillerantal: 64.000

Indhold

Intro
#1 - En julehistorie
#2 - Oversigt over spil
#3 - FM skal der til

Non-FM
#6 - Boxing day
#24 - Nytårsdag
#50 - Tilbage på sporet

1.Sæson
#4 - Arbejdsløs
#5 - Østerbro
#7 - Oprydning
#8 - Forår 1.sæson
#9 - Slutstilling 1.Sæson

2.Sæson
#10 - Spillerflugt
#11 - 2.Sæson
#12 - Topopgør...Eller noget.
#13 - Velfortjent vinterferie
#14 - Anfield classic
#15 - Det spidser til
#16 - Den store finale
#17 - Slutstilling 2.Sæson

3.Sæson
#18 - Farvel til B93
#19 - Frustrationer
#20 - Jobcenteret tur retur
#21 - 3.sæson...Spildt

4. Sæson
#22 - Back in business
#23 - Svær start i HIK
#25 - Nyfunden optimisme i HIK
#26 - Superliga-spillere er vejen frem
#27 - Rædselsfuldt forår
#28 - Slutstilling 4.Sæson

5.Sæson
#29 - Sæsonstart
#30 - Formforbedring
#31 - Slutstilling 5.Sæson

6.Sæson
#33 - Ny klub, ny begyndelse
#34 - Sleipner er flyvende
#35 - Formdyk
#36 - Afslutning
#37 - Slutstilling 6.Sæson

7.Sæson
#38 - Fordrukne bestyrelser hele vejen rundt
#39 - Blandet start
#40 - Ultimativ ydmygelse
#41 - Ny personlig rekord
#42 - Slutstilling 7.Sæson

8.Sæson
#43 - Kontraktkaos
#44 - Sæsonoptakt
#45 - På vej
#46 - Vanvittig liga
#47 - Slutter på toppen
#48 - Slutstilling 8.Sæson

9.Sæson
#49 - Jobansøgning uden succes
#51 - Endnu en dårlig start
#52 - Skuffelse, igen, igen

« Seneste Redigering: 15 Feb 2014, 18:29 af Anfield Road » Logged

"Tag dog den forbandede bandage af...og hvad mener du egentlig med dit knæ!? Det er Liverpools knæ!" - Bill Shankly

Anfield Road
Manager

« Svar #3: 25 Dec 2013, 12:02 »

#3 - FM skal der til
Nu startede vi lige med noget pladderromantisk snak, om hvor fedt og fantastisk fodbold kan være mellem jul og nytår, så nu er det vist på tide at få bloggen derned, hvor jeg egentlig også helst vil have den - på det lidt mere personlige plan. Derudover er det vist på tide at komme til sagen, nemlig den sag hele denne side drejer sig om: At fremme kendskabet til Football Manager-serien.

Dette gøres mest effektivt ved at prøve det selv, ved at spille spillet. Og jeg er tyvstartet lidt. Normalt når jeg skriver blogs, så starter jeg spil og blog samtidigt, men klog af skade har jeg ændret lidt på dén procedure denne gang. Jeg er alt, alt for tit gået helt død for motivation, inden jeg endda rigtigt er kommet i gang. Lige pt. er første sæson netop spillet færdigt, og det langt om længe med jævn succes, så faren for, at motivationen vil dale er nok ikke ligeså stor, som den plejer at være. Det betyder, at der vil komme en kort gennemgang af første sæson inden bloggen får indhentet spillet. Holdet? Ja, det venter vi lidt med at afsløre.

« Seneste Redigering: 26 Dec 2013, 11:14 af Anfield Road » Logged

Tash
Ynglingespiller

Sv: |#2| En bold - En passion
« Svar #4: 25 Dec 2013, 15:56 »

Det her ender med statsgaranti i en fyring. Held og lykke skal du da have alligevel!

Risom
Manager

« Svar #5: 25 Dec 2013, 16:37 »

... med jævn succes ...

Jaja, det er godt du.  Grin Tunge

Man er da nødt til at læse med for at finde ud af om det passer! Haha, nej kigger selvfølgelig med.

Inkarneret FM-, fodbold- og cykelfreak!

Anfield Road
Manager

Sv: |#2| En bold - En passion
« Svar #6: 25 Dec 2013, 19:21 »

#4 - Arbejdsløs
Mindsandten om ikke det var blevet tid til et nyt save, efter det forrige var endt i en nedrykning og en fyring, igen. Sådan som det altid går før eller siden når jeg er manager. Det skal ikke være nogen hemmelighed at jeg er sidens ubetinget dårligste manager, hvilket nok også vil vise sig gennem denne blog. Derfor var forventningerne til dette save også ganske små, og egentlig havde jeg ikke regnet med så meget andet end at få et job hos en klub på vej ned med mus og mand, og så egentlig blot speede processen lidt op, for til sidst at blive fyret. Sådan går det alligevel altid.

Men starten gik, og denne gang prøvede jeg lykken uden job. Så kunne vi ligesom tage det lidt hen ad vejen og se hvordan spillet udviklede sig. Sådan kan jeg også bedst lide det. I starten skete der selvsagt ikke så meget. Mest af alt røg trænere på porten i de lavere svenske og norske rækker, men det var ligesom ikke noget der rigtigt trak i mig. Så jeg ventede pænt og til slut kom invitationen til et jobinterview et sted i København. Jeg klarede mig pænt, var enig med bestyrelsen og alt det der, så nu var det blot at vente og se om tilbuddet snart kom flyvende ned i hånden på mig. Men hvem skulle dog være så dum?

« Seneste Redigering: 26 Dec 2013, 11:47 af Anfield Road » Logged

Anfield Road
Manager

« Svar #7: 25 Dec 2013, 19:22 »

Min lillebror som er Man Scum fan, har været ved at rive hovedet af mig flere gange, pga. alle de gange jeg har nævnt at vi ligger nummer 1. Jeg kigger med Thumbs Up
Fremragende. Stik endelig lidt mere til ham, mens tid er Wink Thumbs Up
Det her ender med statsgaranti i en fyring. Held og lykke skal du da have alligevel!
...Helt korrekt

Anfield Road
Manager

Sv: |#3| En bold - En passion
« Svar #8: 26 Dec 2013, 11:47 »

#5 - Østerbro
...Det var B93. Den 30. september tikkede tilbuddet så ind. Klubben fra Østerbro i København ville gerne have mig med ombord, og dem har jeg spillet med før(En historie der ikke fortjener at blive genfortalt), så hvorfor ikke? Økonomien sejlede, resultaterne sejlede også lidt, og spillertruppen var bogstaveligt talt i oprør. Lav moral, en anfører der spreder død og ødelæggelse i omklædningsrummet, og et par højtlønnede spillere der præsterede på et niveau, der end ikke berettiger til en timeløn á en kold pommes-frites.

Men først og fremmest gælder det om at lave nogle resultater på banen, og det begyndte da også fint. Debutkampen bød på Avarta hjemme, hvor vi til sidst fik fedtet en 3-1 sejr hjem. Der skulle blot et straffespark, en lang bold og en særdeles aggressiv, fremadstormende højreback til for at køre dén sejr i hus.  Herefter fulgte et nederlag, en uafgjort og slutteligt tre sejre i træk inden en tiltrængt vinterpause. 13 point i 6 kampe gav selvtillid, og lige pludselig kiggede man mere op end ned.

Anfield Road
Manager

Sv: |#5| En bold - En passion
« Svar #9: 26 Dec 2013, 22:50 »

#6 - Boxing-day
Fuldt PL-program. Det er hvad der altid serveres på 2.Juledag. Dagens helt store kamp herhjemme var selvfølgelig den sene kamp, Manchester City-Liverpool. Uheldigvis var der arrangeret jule-komsammen herhjemme, og da en af de helt, helt faste juletraditioner trak ud, betød det, at vi desværre kom i karambolage med tidsplanen.
Det blev for meget for undertegnede, der begyndte at kigge febrilsk på sit ur da klokken nærmede sig 18.30. Det endte dog med, at kampen blev set forskudt, så alt hvad der hedder internetforbindelse blev noget brutalt bedt pakket sammen.

Når der står meget på spil, og mine egne hold er involverede så ynder jeg gerne en tur rundt i haven, når eller hvis, der bliver scoret i den rigtige ende. Hvad jeg ikke havde tænkt på i dag var, at jeg trådte direkte ud på en spejl-glat terrasse, så det kostede mig nok i hvert fald en uges humpen. Men det tager jeg gladeligt, for når der scores, skal der jubles på behørig vis.

Desuden...Man er vel aldrig for fin til at tage den rigtige fodbold-trøje på selvom der kommer "fine" gæster?

« Seneste Redigering: 26 Dec 2013, 23:14 af Anfield Road » Logged

Anfield Road
Manager

Sv: |#6| En bold - En passion
« Svar #10: 27 Dec 2013, 16:53 »

#7 - Oprydning
Der skulle gøres hovedrent i B93 hen over vinteren, og der var rigtigt gang i svingdøren, både på førsteholdet, men også på ledelsesgangen. Ny sportschef kom til, ny ungdomsleder, et par nye talentspejdere, og selvfølgelig et par forstærkninger til førsteholdet.

Men når man er i en klub med økonomiske problemer, så skal der sælges før der kan købes. Første step var at få vores fedladne angriber, med en arbejdsstyrke, der omtrent når samme højde som et dovendyr på en varm sommerdag, ud af klappen.  Denne angriber optog tilmed næsten halvdelen af lønbudgettet ene mand, så om han så havde været 2.Division Østs svar på Lionel Messi, så var han da nok røget alligevel.

Venstresiden fik sig et nyt udseende, idet der blev penge til både ny kant og back, og også inde midt på blev der fundet luft i budgettet til at supplere Superliga-erfarne Thomas Raun og lidt mindre kendte Anders Dahl Simonsen, med en islandsk landsholdsspiller og en svensk all-rounder. Men den mest markante og tiltrængte forstærkning var et styks svensk midterforsvarer, der fik 1,5 år i København. Der vil komme billeder af alle disse spillere, når først bloggen når på omgangshøjde med spillet. Til den tid, kig i #2, som i øvrigt nok snart skal komme i brug.

Anfield Road
Manager

Sv: |#7| En bold - En passion
« Svar #11: 27 Dec 2013, 20:52 »

#8 - Forår 1.Sæson

Med forstærkninger i vinterpausen, og en træner der lovede offensiv fodbold, var der lagt i kakkelovnen til et ordentligt festfyrværkeri af en forårssæson på Østerbro Stadion. Og folk blev på den front ikke skuffede. At have et forsvar, der ligefrem sejler så det driver, men en offensiv der tilsyneladende ikke har problemer med at skabe chancer, er som oftest garanti for underholdning. Ligeså underholdende de første to kampe i foråret tog sig ud, ligeså skuffende var resultatet gjort op i point og kolde kontanter. En målscore på 5-8 og 0 point, er forsvarsmæssigt en rigtigt skidt start på foråret.

For at skære forårssæsonen ned til ét afsnit, så kostede sløseri over hele linjen masser af points. Spillet var, efter min mening, fremragende, og chancerne lod ikke ligefrem vente på sig. Sammenlignet med mit normalt så strikse og ultrakedelige FM-spil, var det her en sand åbenbaring. Og lige præcis derfor er det så meget desto mere skuffende at kigge tilbage og se på de nøgne resultater: 3 sejre i 15 kampe. Det lyder mildest talt elendigt, men det både kunne og burde have været noget bedre, hvis ikke sløseri i begge ender af banen havde kostet, ja, mere eller mindre hele foråret.

Tash
Ynglingespiller

Sv: |#8| En bold - En passion
« Svar #12: 27 Dec 2013, 21:22 »

Enten er du en klaphat defensivt, eller også har du bare nogle Serie 5-spillere rendende rundt nede i det forsvar. Seks kampe ud af 15, hvor du lukker tre mål eller mere ind. Det er satme ikke kønt.

Anfield Road
Manager

« Svar #13: 27 Dec 2013, 21:32 »

Enten er du en klaphat defensivt, eller også har du bare nogle Serie 5-spillere rendende rundt nede i det forsvar. Seks kampe ud af 15, hvor du lukker tre mål eller mere ind. Det er satme ikke kønt.
Det er bare offensiv fodbold, er det. Synes du ikke du skulle lære lidt om det eller er du fint tilfreds med en scoringsrate på 0,3 mål pr. kamp?

Svartovich
Gæst

« Svar #14: 27 Dec 2013, 21:34 »

Hvis offensiv fodbold betyder 3 mål i mod sig pr. kamp klarer du det i hvert fald super godt! Thumbs Up

Sider: [1] 2 3 ... 7 Udprint 

This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010