home forum contact

Velkommen
Gæst
Søg

SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
I dag kl. 20:57:08 andersnomanni Træningsbanen Taktikker FM24
I dag kl. 19:25:04 NAsMaR Blogs Lutz Pfannenstiel FM22...
I dag kl. 12:34:09 NAsMaR Blogs Minimalistic 2020
I dag kl. 11:47:30 ydersog Klubsøgnin... Brighton & Hove Albion
01 Jan 2025, 09:52 hoeven Træningsbanen En Libero taktik - Dis...
17 Dec 2024, 12:58 Broen13 Omklædning... Underlige ting
15 Dec 2024, 10:51 Broen13 Blogs The American Dream
Antal Registrerede Brugere: 23486
  5 Brugere, 619 Gæster Online.

Nyeste Bruger: shriramserenity
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Football Manager 2014
| |-+  Kategori: Blogs
| | |-+  |Slut| En bold - En passion
0 Brugere og 7 Gæster læser i øjeblikket dette emne.
Sider: 1 2 [3] 4 5 ... 7 Udprint
Forfatter Emne: |Slut| En bold - En passion  (Læst 39273 gange)
Anfield Road
Manager

Sv: |15| En bold - En passion
« Svar #30: 29 Dec 2013, 23:04 »

#16 - Den store finale
Det blev desværre ikke til oprykning. Derfor er det så meget desto nemmere for mig at sige: "Hvad sagde jeg?" Der har simpelthen været for mange svipsere hen over sæsonen til, at oprykningen for alvor ville kunne kaldes fortjent. Specielt på hjemmebane har det været alt, alt for dårligt og nederlag på Østerbro Stadion til hold som Frem, GVi og B1908 er simpelthen ikke noget, der berettiger til oprykning.

Set i det store billede skal jeg nok være meget glad for en 2.plads, men jeg er selvfølgelig dybt skuffet, nu vi førte en så stor del af vejen. Vores forår har simpelthen været så håbløst, at det halve kunne være nok. Og nok også havde været nok...Men i hvert fald så blev det definitivt afgjort, at HIK snupper pladsen til D1visionen i næstsidste spillerunde, da HIK vandt 2-1 i Birkerød, mens jeg kun kunne hente 0-0 i Rishøj.
Som jeg skrev til en gut herindefra efter det: "Det er simpelthen skæbnens ironi det her. Den første kamp jeg spiller 0-0 i hele savet er den, der afgør, at jeg ikke rykker op." Som fun-fact kan i øvrigt nævnes, at alle de X'er jeg indtil da havde spillet var blevet 1-1, alle som en.

Det kan jo ikke just komme som en overraskelse, at jeg alligevel endte med at ødelægge det, nu jeg er så katastrofal en manager. Men der er altid en sæson mere, og målet må og skal jo altid være at gøre det bedre, end den forrige sæson. Så næste år er der kun et der tæller! Men inden da, skal papirerne lige være i orden, for min kontrakt udløber efter sæsonen, og der har været...kontroverse r mellem mig og den siddende bestyrelse. Hvorfor skal bestyrelserne altid være så snævertsynede?

« Seneste Redigering: 29 Dec 2013, 23:08 af Anfield Road » Logged

"Tag dog den forbandede bandage af...og hvad mener du egentlig med dit knæ!? Det er Liverpools knæ!" - Bill Shankly

Anfield Road
Manager

Sv: |15| En bold - En passion
« Svar #31: 29 Dec 2013, 23:05 »

#17 - Slutstilling 2.Sæson

"Tag dog den forbandede bandage af...og hvad mener du egentlig med dit knæ!? Det er Liverpools knæ!" - Bill Shankly

Anfield Road
Manager

Sv: |17| En bold - En passion
« Svar #32: 30 Dec 2013, 13:25 »

#18 - Farvel til B93
Når jeg spiller FM, er jeg som oftest meget påpasselig med at indgå lange kontrakter med de klubber der nu engang byder sig til. Det er jeg af to grunde. For det første, så holder savet længst, hvis man kommer lidt omkring. Jeg kan ikke lave en Ferguson og blive 25 år i den samme klub. Jeg flytter lidt rundt, og at være i en klub et sted mellem 2 og 5 år passer mig helt fint. For det andet, så er der jo den usandsynlige tanke, at tingene rent faktisk skulle lykkes for mig, og at jeg derved bliver en eftertragtet herre. Så duer det ikke noget at have en kontrakt, der løber 100 år ud i fremtiden, for så er der ikke nogen klubber, der gider betale de hersens uhyrlige kompensationer.

Så min kontrakt udløb denne sommer, og for at sige det kort, ja så blev den ikke forlænget. Bestyrelsen var såmænd tilfreds nok med min indsats, men da bestyrelsen ikke ville forstå, at det at have nogle ungdomsfaciliteter, der er bare lidt mere moderne end som så,
ligesom er en del af filosofien om at udvikle førsteholdsspillere fra ungdomsholdene, ja, så kunne det ikke fortsætte. Så ny er jeg på jagt efter nyt job...Derudover må jeg vist også hellere anskaffe et nyt banner.

Men nu er jeg altså igen ledig på markedet, og jeg kan allerede se at det "varme" sæde i AB Tårnby er ledigt. Come at me bitches!

« Seneste Redigering: 30 Dec 2013, 16:26 af Anfield Road » Logged

Anfield Road
Manager

Sv: |17| En bold - En passion
« Svar #33: 30 Dec 2013, 16:34 »

#19 - Frustrationer
Lige nu siger måneden December, og stadig er intet job faldet ned til mig. Det er altså noget tid siden, at den stod på sommer og Juli, og jeg har både været til jobsamtale et par steder, men nej, negativ på den. For at sige det mildt, så er det ret frustrerende, at jeg ikke bare kan komme igang med at spille lidt igen, men jeg kan jo dårligt gøre andet end at vente pænt på at der falder noget af.

I starten kunne jeg da skimte sådan pænt prominente klubber, men som tiden er gået er det blevet mindre og mindre klubber der kan tiltrækkes. Hvis jeg bliver ved ret meget længere ler selv Fremad Amager af mig. Lad det være en lektie til næste gang: Jo længere tid der går, jo mindre et job får du.
Jeg tror min bedste chance er den danske 2.Division, men problemet er jo så, at der kun er 32 jobs at tage af.

Anfield Road
Manager

Sv: |19| En bold - En passion
« Svar #34: 30 Dec 2013, 19:58 »

#20 - Jobcenteret tur retur
Nu skriver vi så februar og stadigvæk ingen jobs at få. Stadig intet omtale, og stadig masser af klubber, der griner af min interesse. Man skulle da ellers mene, at det dårligste hold i den Norske 1.Division ville tage min bejlen en lille smule seriøst. Men nej, kun latter havde de til overs. Mine ansøgninger har ramt flere klubber, men som sagt: Uden resultat. Som jeg skrev før på min skype: Jeg skider snart grønne grise hvis ikke der snart sker noget.

Ville en skuffet FM-Freak virkelig skulle lukke sin blog, blot fordi han ikke fik sine ungdomsfaciliteter? Læs med i næste afsnit...Hvis det kommer!

« Seneste Redigering: 30 Dec 2013, 20:01 af Anfield Road » Logged

Anfield Road
Manager

Sv: |19| En bold - En passion
« Svar #35: 30 Dec 2013, 20:00 »

#21 - 3.Sæson...Spildt
Så kørte vi minsandten en hel sæson igennem, uden at få et eneste jobtilbud, fra hverken stort eller småt. Lidt af et tilbageskridt til forskel fra sommeren før, hvor ingen ringere end Randers FC viste interesse for mig. Men sådan er det altså blevet. Det betyder at resultattavlen for 3.sæson, nok vil være ret blank, den har nemlig ikke andet på sig end "fortsæt", "fortsæt" og "fortsæt." Nu satser jeg på at få et job i en af de klubber, der rykker ned fra deres respektive række. Ellers så må jeg jo tilføje en ekstra svensk liga eller sådan noget...Jeg skal bare finde noget et eller andet sted nu.

Anfield Road
Manager

Sv: |21| En bold - En passion
« Svar #36: 31 Dec 2013, 13:03 »

#22 - Back in business
Så fandt der endelig et jobtilbud vej til min indbakke. For at det ikke skal være løgn, så var det konkurrenten fra 2.Sæson HIK, der bød ind på mig, og når man sidder og ligefrem hungrer efter at komme tilbage "i spillet", så takker man jo ikke nej.

Desperate managers gør desperate ting. Som f. eks. da jeg under jobsamtalen lovede bestyrelsen, at jeg kunne klare mig med et lavere lønbudget end det foreslåede.

Klik for zoom
Ikke en prut jeg kan, men hvis det er det, der skal til for at få et job, så må det være sådan.

Ydermere skal jeg få det meste ud af standardsituationer ...Den ser svær ud, jeg kan slet ikke lave mål efter dødbolde i det her spil. Så der er kun en ting at gøre. Jeg skal have gjort HIK til det danske svar på Tony Pulis' Stoke. Det her skal nok blive underholdende, vær vis på det.

Anfield Road
Manager

Sv: |22| En bold - En passion
« Svar #37: 31 Dec 2013, 16:14 »

#23 - Svær start i HIK
Som overskriften antyder, så har det været en meget skuffende sæsonstart i HIK. Seks kampe, 5 point, og en målscore på -3 siger stillingen. Det er ikke godkendt for et hold som os, der gerne skulle kæmpe med i tabellens øverste halvdel. Det værste af det hele er, at spillet har været så håbløst ufarligt. Kun fire mål er det blevet til. Langt fra den statistik jeg kunne præsentere i tiden i B93.
Så jeg har taget konsekvensen: Vi bliver nødt til at komme lidt længere frem ad banen, også selvom det betyder at vores forsvar bliver sårbart, nu det består af store, langsomme folk. Men den risiko må vi tage, det kræver mål at vinde fodboldkampe.  Det betyder dog ikke at vi laver om på det hele, targetmanen bliver beholdt som enlig angriber på toppen, mens vi også skal sørge for at gå til stålet, grundet vores fysiske overlegenhed.

Derudover har jeg allerede været en tur hos bestyrelsen, for at få ændret vores filosofier, men nej, det måtte jeg ikke få lov til. Jeg bliver derfor nødt til at få optimeret udbyttet af dødbolde. Bestyrelsens tilfredshed på den front er faktisk allerede så dårlig, som den overhovedet kan blive. Det sjove er jo så lidt, at to af mine fire mål er kommet efter returbolde efter dødbolde, men det tæller åbenbart ikke med i den statistik.

Det trækker allerede op til fyring...

Fogt
Landsholdsspiller

« Svar #38: 31 Dec 2013, 16:24 »

Tillykke med det nye job Smiley håber du får vendt skuden

Gry Marie 11.03.12

Nor 19.04.15
Anna Eline 31.08.21

Anfield Road
Manager

« Svar #39: 31 Dec 2013, 16:33 »

Tillykke med det nye job Smiley håber du får vendt skuden
Bob, bob, at lade den gamle kontrakt med B93 løbe ud, er nok noget af det dummeste jeg har gjort i min tid som FM-gamer, men sådan er det  crazy Jeg blev vist lidt for selvsikker, men det må jeg jo lære af til næste gang så....

Men tak, håber du nyder læsningen Smiley

Guffenn
Førsteholdsspiller

« Svar #40: 01 Jan 2014, 12:10 »

Endelig en blog som fanger mig. Jeg tror det er de korte og kontante opdateringer, som bare lige kort opdatere hvad der sker i spillet. Det en super blog.
Ærgerligt at du lod din kontakt rende ud, men som du selv siger, det lærer man jo kun af Smiley

Månedens Blog;
Januar 2014
Februar 2014

Anfield Road
Manager

« Svar #41: 01 Jan 2014, 21:40 »

#24 - Nytårsdag
Nytårsdag går som oftest for at være den sidste spilledag i PL-juleprogrammet. Det blev således afsluttet dags dato, med fuldt program, indrettet som en ganske almindelig kamp lørdag. Én kamp 13.45, en masse kampe kl. 16.00 og så en aftenkamp kl. 18.30. Efter en, min alder taget i betragtning,
knap så vild nytårsaften, så havde jeg både tid og helbred til at køre programmet fuldt ud igennem. Først kunne jeg se Manchester City vinde 3-2 på udebane mod Swansea, hvorefter hjerteklubben Liverpool, vandt 2-0 på Anfield over Hull, fo  til sidst at runde dagen af, med Manchester United-Tottenham, der som bekendt endte 1-2.

Efter en svær tid hos HIK, hvor både bestyrelse og spillertrup sejlede rundt, var gassen lidt gået af ballonen og selvom savet langt fra var dødt, følte FM-Freaken sig ikke draget på samme måde som tidligere. I de første to sæsoner af savet, kørte det meste på skinner, og mange nætter i træk var blevet gamet totalt væk. Når først man er inde i det der, omkring et enkelt save, så lukker man ganske enkelt ikke FM ned uden videre. Men lige pludselig, var det blevet langt lettere bare at lukke FM. Derfor var sådan en dag med tre PL-kampe i træk, lige hvad der skulle til for at få ham ind i FM-zonen igen, og han var atter klar til at åbne savet, med fornyet energi.

Godt nytår folkens!
« Seneste Redigering: 01 Jan 2014, 21:44 af Anfield Road » Logged

Anfield Road
Manager

« Svar #42: 01 Jan 2014, 21:46 »

Endelig en blog som fanger mig. Jeg tror det er de korte og kontante opdateringer, som bare lige kort opdatere hvad der sker i spillet. Det en super blog.
Ærgerligt at du lod din kontakt rende ud, men som du selv siger, det lærer man jo kun af Smiley
Mange tak, godt du følger med. Smiley

Updates der har mere længde end mine, dem hverken gider jeg læse eller skrive, så jeg synes egentlig det er tilpas sådan her. Hvis jeg føler det skal tage en halv eller en hel time pr. gang, så går motivationen altså af ret hurtigt  Wink

Fogt
Landsholdsspiller

Sv: |24| En bold - En passion
« Svar #43: 01 Jan 2014, 21:49 »

Lækkert med ide til nye updates

Gry Marie 11.03.12

Nor 19.04.15
Anna Eline 31.08.21

Anfield Road
Manager

« Svar #44: 02 Jan 2014, 15:10 »

#25 - Nyfunden optimisme i HIK

Sidst vi hørte fra HIK, var vi godt nok på vej ned med flaget. Men så skal jeg da lige love for at fanden tog ved os. 9 kampe, blot et enkelt nederlag og 18 gode point, bød resten af efteråret på. Spillet har aldrig været helt oppe og ringe, aldrig været rigtigt godt, men når resultaterne og ser sådan ud, så er det svært at klage. Den ene af kampene bød på noget jeg aldrig har oplevet før i FM-regi. En kamp med kun ét højdepunkt - mit mål.

Jeg lovede at vi skulle gå højere op på banen. Så det har vi gjort. Det er blevet en ultrastram og ultrasimpel taktik. Vi skal bare varme bolden lidt, få den ud på kanten og så ellers øse læderet ind i feltet, ind til vores targetman. Ikke kønt, men tilsyneladende effektivt. Lige pludselig skal vi altså snarere kigge op end ned. Så kan i jo selv regne på hvordan det havde set ud, hvis vi havde holdt vores 2-1 føring i efterårets sidste kamp på udebane mod AB...

Sider: 1 2 [3] 4 5 ... 7 Udprint 

This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010