home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
17 Mar 2024, 23:29 Fadbamsen Skadestuen ryger ud i online spil.
03 Mar 2024, 06:12 DeBuur Skadestuen Kan ikke vælge Liverpo...
23 Feb 2024, 20:56 ydersog Klubsøgnin... Manchester United
23 Feb 2024, 10:12 valverde4ever Pro Cyclin... Cycling Career - Kan d...
23 Feb 2024, 00:14 g00n Blogs Minimalistic 2020
19 Feb 2024, 14:02 rheya Omklædning... Home Grown spillere?
29 Jan 2024, 11:35 Mulle68 Nostalgi Patches CM 4
Antal Registrerede Brugere: 23282
  0 Brugere, 281 Gæster Online.

Indlæg: 1132681 over 31362 Emner
Nyeste Bruger: ArmaghRed92
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Football Manager 2014
| |-+  Kategori: Blogs
| | |-+  De stribede
0 Brugere og 1 Gæst læser i øjeblikket dette emne.
Sider: [1] 2 3 Udprint
Forfatter Emne: De stribede  (Læst 12555 gange)
Guldbrand
Blogmester
********

Offline Offline

 
De stribede
« : 29 Nov 2013, 21:40 »





Odense Boldklub



Intro# Velkommen til min første blog i FM14, som ligeledes er det første spil jeg har startet op af seriøs karakter. Jeg har længe ventet på den nye patch, og nu hvor den er kommet skal der games en masse... Jeg starter hvor jeg sluttede i FM13, nemlig med OB hvor der vil blive satset stort på egne talenter fra klubbens egne ungdomsrækker, hvor spillere som Casper Radza, Emil Peter Jørgensen, Mark Kongstedt og Mads Raben er blandt klubbens største talenter, såfremt man ser bort fra Kasper Larsen, Rasmus Falk, Daniel Høegh osv. som allerede er integreret i truppen. Jeg vil dog ikke hovedløst satse på egne talenter, da de både skal passe ind og have niveauet, men såfremt jeg ser en chance for at de kan udvikles til ordentlige Superliga spillere – hvad enten det er som en kommende profil, eller en breddespiller, så vil jeg satse på dem.

Af øvrige talenter som med den rette udvikling kan blive værd at følge er Niclas Vemmelund, Jens Jakob Thomason, Mikkel Desler og Magnus Pedersen. Derudover er der boblerne i Anders Thomsen, Kristian Weber og Jacob Rasmussen som dog trods alt ikke spås den store chance.

Som så ofte før, så spiller jeg ud fra nogle opsatte Regler der skal øge realismen, samt øge udfordringen i spillet. Helt principielt handler det om at udelukke muligheden for at sælge spillere til urealistiske store summer, samt øge udfordringen ved at gøre det meget svært at holde på ens egne profiler.


1# Transfervinduet forløb ganske som ventet, og derfor kom det ikke som den store overraskelse at både Rasmus Falk og Emil Larsen har forladt klubben for et samlet beløb på lidt over tyve millioner kr. To handler der økonomisk luner godt i den slanke fynske klub, der samtidigt ikke har beskæftiget sig det store med at finde afløsere. Klubben har ganske enkelt ikke haft økonomisk rådighed i lønbudgettet.

Dette har dog ændret sig en smule med afgangen af de to offensive profiler, hvor specielt Emil Larsen trak en høj løn. Derudover har klubben skrevet nye kontrakter med en række af klubbens ældre spillere, hvilket har bragt balance i lønbudgettet der er skåret med 20% svarende til ca. Otte millioner kr. Dette har åbnet op for klubbens hidtil eneste tilgang, da man i Vejle har hentet Andreas Albers som alternativ til angrebet. Den høje angriber er komme til for beskedne 370.000kr.


« Seneste Redigering: 10 Dec 2013, 12:03 af Guldbrand » Logged

Est-1892
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: De stribede
« Svar #1: 30 Nov 2013, 00:28 »

Guldbrand tilbage.. Glæder mig til mere Smiley
Logged

#Respect

The Captain says goodbye!

Guldbrand
Blogmester
********

Offline Offline

 
Sv: De stribede
« Svar #2: 30 Nov 2013, 08:40 »





Odense Boldklub



2# ”Don’t change a winning team”, er der et ordsprog der hedder og det har jeg bestemt heller ikke tænkt mig. Jesper Christiansen blev uheldigt skadet i den sidste testkamp op til sæsonen, hvilket har givet chancen til unge Casper Radza der er prioriteret frem for Mads Toppel. Den unge keeper har i høj grad leveret varen og er bogstavelig talt blevet kastet for løverne, da OB hjemme tog imod FC København. En fejlfri og til tider prangende

Tre gange har 19 årige Casper Radza
holdt nullet, og den unge keeper har
efterladt manageren med en godt
indtryk og ser ud til at være holdets nye
førsteholdsmålmand
kamp fra den unge keeper der holdt nullet i den overbevisende sejr. Seks kampe er det hidtil blevet til for den unge målmand, som har holdt nullet tre gange og som forsat holder den nu skadesfri Jesper Christiansen fra at vogte buret, som senest fik spilletid i nederlaget mod SønderjyskE i pokalturneringen.

OB er kommet rigtig stærkt fra start i den nye sæson, der blandt andet har budt på overbevisende sejre over FCK og Brøndby. Flere spillere har vist sig fra deres stærke side, hvilket har resulteret i at klubben har forsøgt at købe både Dusan Djuric og Abdellaoue fri af deres lejeaftaler, men økonomisk kan klubben ikke efterkomme de høje lønkrav fra spillerne.

Heldigvis har klubbens egne spillere også vist sig stærke og Darko Bodul fremstår som en klar profil på holdet med seks assists og tre scoringer fra den offensive midtbane. Jeppe Hansen har også noget overraskende vist sig fra sin gode side, med hidtil tre scoringer og en enkelt assist i fraværet af Morten Skoubo der har været ramt af småskader i sæsonopstarten. I stillingen tegner der sig allerede et billede af at OB er ved at lægge afstand til de øvrige konkurrenter, hvor specielt guld favoritterne fra FCK og FC Nordsjælland skuffende befinder sig i den lave ende som henholdsvis nr. otte og nr. ti.

OB - Esbjerg fB 3-2 // AaB - OB 0-2 // OB - FC København  4-0 // FC Vestsjælland - OB 2-2 //
Brøndby IF - OB 0-5 // OB – AGF 2-1  // SønderjyskE – OB 1-0 (pokal)


 
« Seneste Redigering: 30 Nov 2013, 08:43 af Guldbrand » Logged

JimmyGP
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: De stribede
« Svar #3: 30 Nov 2013, 09:18 »

Det ser sgu godt ud Guldbrand.. Imponerende start med storsejre og jeg tager hatten af for at du "tør" sige farvel til to så store profiler, som Falk & Larsen, men omvendt giver det luft i budgetter og giver helt andre muligheder.. Thumbs Up

Jeg ser spændt frem til at læse mere.. Thumbs Up
Logged

- Veni, vidi, vici -

Spardle
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: De stribede
« Svar #4: 30 Nov 2013, 09:28 »

Utroligt som FMs præstationer kan svinge, i et save jeg har kørende med Aab. Der er det BIF der har kørt ligaen over, stærkt for fulgt af Randers og EFB, mens FCN, FCK og FCM har fået en sløj start (til dels også mig selv).
Mens der i dit save ligger BIF på 12. pladsen Grin

Men godt arbejde Guldbrand Peace
Logged

Burnley, Aab,  FC Barcelona, Schalke 04,
Burnley will win the PrL trophy again, it's just a question about time.
Pretiumque Et Causa Laboris

Guldbrand
Blogmester
********

Offline Offline

 
Sv: De stribede
« Svar #5: 30 Nov 2013, 15:14 »

Det ser sgu godt ud Guldbrand.. Imponerende start med storsejre og jeg tager hatten af for at du "tør" sige farvel til to så store profiler, som Falk & Larsen, men omvendt giver det luft i budgetter og giver helt andre muligheder.. Thumbs Up

Jeg ser spændt frem til at læse mere.. Thumbs Up
Nu er det ikke fordi jeg havde så meget at gøre i forhold til Emil Larsen og Rasmus Falk, da de regler jeg spiller ud fra, betød at jeg var tvunget til at sælge. Emil Larsen blev dog alligevel solgt da hans frikøbsklausul blev aktiveret.

Men ja, det har givet et godt pusterum til økonomien, hvor vi nu er under budgettet i forhold til spillet, men hvor jeg stadig skal skære for at komme under mine egne krav. Men truppen er også utrolig bred på flere positioner, så der kan nemt blive skåret mere ind til benet.

Utroligt som FMs præstationer kan svinge, i et save jeg har kørende med Aab. Der er det BIF der har kørt ligaen over, stærkt for fulgt af Randers og EFB, mens FCN, FCK og FCM har fået en sløj start (til dels også mig selv).
Mens der i dit save ligger BIF på 12. pladsen Grin

Men godt arbejde Guldbrand Peace

Det er mit første spil, så jeg skal ikke kunne sige om holdenes præstationer svinger meget i FM14, men det syntes jeg nu altid at de har gjort i FM regi. Ofte plejer de dog at udligne sig selv mod slutningen af sæsonen, hvilket jeg også håber for realismens skyld. Det er ikke sjovt at se hold som FCK, Brøndby og FCN i bunden, når nu de ikke hører til der med det spillermateriale de har til rådighed.

Men mange tak til jer begge, for jeres kommentar..   Wink
Logged

Guldbrand
Blogmester
********

Offline Offline

 
Sv: De stribede
« Svar #6: 01 Dec 2013, 20:30 »





Odense Boldklub



3# Midt i al glæden, er der kommet skår i forholdet mellem profilen Darko Bodul og manageren, hvor manageren efter sejren over Viborg kritiserede den kroat/østrigske spiller for sin præstation i opgøret. En kritik der førte til en efterfølgende samtale, hvor de to parter kom længere fra hinanden og efterlader forholdet iskoldt. På

Assists:
Darko Bodul, 6 assists
Mustafa Abdellaoue, 4 assist
Conor O’Brien, 3 assists
Jacob Laursen, 2 assists

Scoringer:
Dusan Djuric, 6 mål
Darko Bodul, 5 mål
Morten Skoubo, 4 mål
Mustafa Adbelleaoue, 4 mål

trods af dette, er Bodul forsat en del af holdet, selvom han sad over i den efterfølgende kamp mod FC Midtjylland. Bodul har dog svaret igen på manageren, med scoringer imod både FC Nordsjælland og SønderjyskE.

I buret vogter Casper Radza forsat, og med en række stabile præstationer er der ikke noget der tyder på at Jesper Christiansen i den nærmeste fremtid er udset en rolle på holdet. Dog er man opmærksom på den unge målmands lave alder, der hurtigt kan afspejle sig i nogle ustabile præstationer. Af andre unge talenter har Mark Kongstedt fået to kampe fra start og seks kampe som indhopper, mens Emil Peter Jørgensen desværre er sat tilbage af en skade og må nøjes med en af hver slags. Mads Raben er desværre lidt et offer for taktikken, hvorfor det hidtil blot er blevet til et enkelt indhop, uden den store udsigt til meget mere spilletid i den nærmeste fremtid.

OB har lidt to nederlag mod topholdene FC Midtjylland og Randers, men man fik heldigvis skovlen under SønderjyskE, der på imponerende vis blot havde lukket to mål ind i ni kampe inden opgøret. Med sejren fik man dog fordoblet denne score, og fik samtidigt lagt afstand til sønderjyderne som er med helt fremme i år

OB – Viborg FF 4-1 // FC Midtjylland – OB 2-0 // OB – FC Nordsjælland 2-0 // SønderjyskE – OB 1-2 // Randers FC – OB 2-1

« Seneste Redigering: 01 Dec 2013, 22:11 af Guldbrand » Logged

Guldbrand
Blogmester
********

Offline Offline

 
Sv: De stribede
« Svar #7: 02 Dec 2013, 10:58 »





Odense Boldklub



4# OB kan fejre at være midtvejs mestre efter en god afslutning på 2013, med seks kampe i streg uden nederlag. Dog satte Viborg en kæp i hjulet for fynboerne, i årets sidste kamp, da nedrykningsaspirant erne slog guldaspiranterne. Inden da havde OB leverede flotte sejre over blandt andre Brøndby og FC Vestsjælland, mens man fik en vigtig sejr over den nærmeste konkurrent AGF.

Connor O'Brien har med
en række gode præstationer
sat sig fast på den centrale midtbane
fremfor Krisztian Vadocz.


En blanding af stærke præstationer, en god portion held og en justering i taktikken har været medvirkende til at OB er sluttet stærkt af og ganske fortjent ligger nr. 1 i tabellen. Mod FC København var man således bagud med 2-0, men en reducering i anden halvleg og et selvmål af Lars Jacobsen syv minutter før tid sikrede OB det ene point med fra Parken.

Taktisk har man lavet ændringer, da man var begyndt at se en trend i måden modstanderne scorede på, hvilket desværre havde givet udslag i lidt for mange indkasserede mål. Randers, Esbjerg og senest FC København havde alle scoret to gange, hvilket ikke er acceptabelt indenfor en periode på bare fire kampe. Man ønskede dog på ingen måde at gå på kompromis med den offensive spillestil, hvor bagkæden står højt i banen. Men da mange af målene bliver scoret med dybdeløb, skulle man finde løsninger på at undgå dette.

I første omgang har man ændret organisationen til at spille stramt frem for balanceret, hvilket vil holde flere spillere med tilbage. Offensivt vil man blive påvirket negativt ved det, men holdet har scoret utrolig mange mål hidtil, så troen på de offensive spillers evne er stor. Derudover er holdet sat til at holde boldbesiddelsen, så man minimere antallet af dumme boldtab i farlige positioner. De nye taktiske tiltag har indtil videre kastet tre sejre og et enkelt nederlag af sig, og spillet har set meget acceptabelt ud.   


Esbjerg fB – OB 2-4 // OB – AaB 0-0 // FC København – OB 2-2 // OB – FC Vestsjælland 4-1 // OB – Brøndby IF 4-0 // AGF – OB 0-1 // Viborg FF – OB 1-0
Logged

cNorly
Ynglingespiller
***

Offline Offline


 
Sv: De stribede
« Svar #8: 02 Dec 2013, 12:34 »

Jeg følger altid med når det er en blog med dig Smiley

Tillykke med din nuværende plads, lad os se om du kan holde den i det nye år! Wink
Logged

"My father always used to say that when you die, if you've got five real friends, you've had a great life."

pati924
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: De stribede
« Svar #9: 02 Dec 2013, 13:36 »

Stærkt Guldbrand, en blog jeg længe selv havde overvejet at starte :-)
Men jeg følger ihvertfald med her...
Logged

Guldbrand
Blogmester
********

Offline Offline

 
Sv: De stribede
« Svar #10: 02 Dec 2013, 15:06 »

Jeg følger altid med når det er en blog med dig Smiley

Tillykke med din nuværende plads, lad os se om du kan holde den i det nye år! Wink
Mange tak, og dejligt at du følger med.
Ja jeg ser også spændt frem til foråret - Ikke mindst fordi jeg iflg. mine opsatte regler, skal skære lønbudgettet ned til 28 mio. kr. årligt - Det bliver en stor udfordring at få til at gå op, uden at gå for meget på kompromis med kvaliteten på holdet.

Stærkt Guldbrand, en blog jeg længe selv havde overvejet at starte :-)
Men jeg følger ihvertfald med her...

Det glæder mig.. Og skulle du få lyst til at starte op med OB og skrive en blog omkring det, så vil jeg helt sikkert følge med hos dig også   Thumbs Up  Det er altid fedt at følge andre folks erfaringer med OB..
Logged

Guldbrand
Blogmester
********

Offline Offline

 
Sv: De stribede
« Svar #11: 02 Dec 2013, 21:19 »





Odense Boldklub



5# Der skulle skæres ind til benet, såfremt OB skulle indfri forventningerne om at komme under 28 millioner kr. årligt i lønudgifter. Lige knap fire millioner kr. skulle der skæres fra og ser man bort fra små 50.000kr, så lykkedes det faktisk at komme indenfor målsætningen. Men truppen er tilgengæld tyndt besat og beror måske lidt

Unge Jacob Laursen er på trods af sin status som breddespiller,
blevet hentet ind på en permanent kontrakt. Han er udset
en stor rolle i fremtiden og anses som en kommende
landsholdsspiller på det danske A-Landshold.

for meget på de unge spillere, hvilket gør truppen meget sårbar over for skader og karantæner.

Et af de helt store spørgsmålstegn var om man skulle skille sig af med en, eller måske begge af de to lejede profiler i form af Dusan Djuric og Abdellaoue. Heldigvis blev dette ikke nødvendigt, i stedet har man takket af med Jacob Schoop, samt Darko Bodul der endnu engang kom i klammeri med manageren, efter at et bud i første omgang blev afvist. Dette blev til sidst for meget og til slut valgte man at tage afsked med den udskældte offensive profil, der er skiftet til Dinamo Minsk. Derudover er nytilkomne Azer Busuladzic samt Cedric N’Koum og Mohamed Diarra blevet lejet ud, for at bringe omkostninger ned.

Det er ikke blevet til nogen nye forstærkninger til holdet, men tilgengæld har man hentet Jacob Laursen permanent fra Juventus. Den talentfulde spiller, der kan dække alle pladser i venstre side, skifter for bare en halv million kr, men er tilgengæld gået lidt op i løn, i forhold til hvad OB betalte for ham før.
« Seneste Redigering: 03 Dec 2013, 10:49 af Guldbrand » Logged

Guldbrand
Blogmester
********

Offline Offline

 
Sv: De stribede
« Svar #12: 03 Dec 2013, 13:05 »





Odense Boldklub



6# Et overrevet lægmuskel har sat Morten Skoubo ud resten af forårssæsonen, hvilket betyder at Andreas Albers og Jeppe Hansen skal forsøge at erstatte Skoubo der har scoret syv mål i femten kampe. Albers og Jeppe Hansen har tilsammen blot scoret fem gange i sæsonen, så offensivt kommer man til at savne en målscorer i front.

Indenfor de seneste seks runder af Superligaen, har vi mødt fire af topholdene som alle stadig mere eller mindre er en direkte trussel i forhold til guldræset. Heldigvis er vi sluppet nogenlunde fra disse opgør, med sejre over SønderjyskE og ikke mindst AaB som er den nærmeste konkurrent. Mod FC Midtjylland formøblede vi en to-nuls føring, efter to meget kontroversielle scoringer af midtjyderne. Først vandt Sylvester Igboun en direkte løbeduel med Anders Møller Christensen, men det skete først efter at Igboun havde lavet et benspænd på OB forsvaren. Dommerens fløjte forblev tavs og Igboun kunne sikkert overrumple Casper Radza i målet. Scoringen til to-to, kom seks minutter før tid, da Jesper Juelsgaard omsatte et tvivlsomt straffespark begået af Daniel Høegh, der ellers havde scoret begge af fynboernes mål i første halvleg.

Opgøret mod Randers hjemme på TRE-FOR Park endte i en ren massakre af hjemmeholdet, der ydmygende måtte gå fra banen med et et-fire nederlag i bagagen. Specielt var det dybdeløbende bag om forsvaret der knuste fynboerne, der samtidigt havde utrolig svært ved at spille sig ud af kronjydernes høje presspil.

Daniel Høegh nåede 82 kampe for OB, med seks mål til følge.
Det unge talent har ligeledes seks U-21 landskampe på CV'et
og spås en stor karriere i fremtiden, ikke mindst hos hans
nye klub BATE der har vundet ni nationale mesterskaber siden 1999.


Skoubo’s skade er ikke den eneste kedelige nyhed der har ramt Ådalen, da man i forsvaret har taget afsked med holdets største forsvarsprofil i Daniel Høegh. Den unge forsvare fik et bud accepteret fra BATE på fem millioner kr. og 15% i en videresalgs klausul og havde dermed sin sidste optræden i sejren over AaB i Aalborg. Dette efterlader OB med en aldrende Anders Møller Christensen der har vist svaghedstegn på det senest, sammen med to unge forsvarsspillere i Kasper Larsen og unge Emil Peter Jørgensen.

I ligaen ligger man utrolig godt til, med ni point ned til de nærmeste forfølgere Randers og AaB. De to største skuffelser i år, guld- og sølvvinderne fra FCK og FC Nordsjælland ligger henholdsvis nr. syv og nr. elleve i tabellen. Trofast holder begge klubber dog fast i deres nuværende managere, i håbet om at det vender for dem.


OB – FC Midtjylland 2-2 // OB – SønderjyskE 2-0 // OB – Randers FC 1-4 // FC Nordsjælland – OB 1-2 //
OB – Esbjerg fB 3-3 // AaB – OB 1-3

Logged

Guldbrand
Blogmester
********

Offline Offline

 
Sv: De stribede
« Svar #13: 03 Dec 2013, 21:27 »

Jeg kan se, at jeg faktisk har misforstået noget af økonomi delen. Det jeg troede var årlige lønudgifter til spillerne har vist sig at være totale lønudgifter - Lidt ærgerligt, da jeg nok ville ha gjort nogle ting anderledes så i forhold til den øvrige stab. Men jeg fastholder min regler om totale lønudgifter på 28 millioner kr.  for nu, men åbner samtidigt lidt op for at justere dem på sigt..   Smiley
Logged

Saviola
FmFreaks Crew
(Ejer)
*

Offline Offline


 
Sv: De stribede
« Svar #14: 03 Dec 2013, 23:15 »

Altid fedt med en blog omkring OB og de opsatte regler, men egentligt ærgeligt at du er så god til spillet for så er der ikke meget udfordring i det, men jeg kigger self med. :-)
Logged

Sider: [1] 2 3 Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010