home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
17 Mar 2024, 23:29 Fadbamsen Skadestuen ryger ud i online spil.
03 Mar 2024, 06:12 DeBuur Skadestuen Kan ikke vælge Liverpo...
23 Feb 2024, 20:56 ydersog Klubsøgnin... Manchester United
23 Feb 2024, 10:12 valverde4ever Pro Cyclin... Cycling Career - Kan d...
23 Feb 2024, 00:14 g00n Blogs Minimalistic 2020
19 Feb 2024, 14:02 rheya Omklædning... Home Grown spillere?
29 Jan 2024, 11:35 Mulle68 Nostalgi Patches CM 4
Antal Registrerede Brugere: 23283
  1 Bruger, 436 Gæster Online.

Indlæg: 1132681 over 31362 Emner
Nyeste Bruger: hotpayalkapoor
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Football Manager 2014
| |-+  Kategori: Blogs
| | |-+  De stribede
0 Brugere og 1 Gæst læser i øjeblikket dette emne.
Sider: 1 [2] 3 Udprint
Forfatter Emne: De stribede  (Læst 12577 gange)
Guldbrand
Blogmester
********

Offline Offline

 
Sv: De stribede
« Svar #15: 04 Dec 2013, 09:01 »

Altid fedt med en blog omkring OB og de opsatte regler, men egentligt ærgeligt at du er så god til spillet for så er der ikke meget udfordring i det, men jeg kigger self med. :-)

Ked af det, hvis jeg er for god til spillet..  Wink  Men forstår godt hvad du mener, for jeg bryder mig heller ikke om blogs, hvor alt bare er en stor succeshistorie.. Men det er netop også derfor jeg har sat disse regler op, nemlig for at udfordre mig selv og gerne så jeg ikke vinder mesterskabet hvert år, men at det i stedet bliver en speciel følelse at vinde.

Nu mangler der selvfølgelig en del kampe endnu, så intet er afgjort. Men man må jo også være lidt ærlig og sige at førstepladsen er på en billig baggrund. FCK har jo slet ikke spillet op til det niveau de plejer, og gør de det, så tror jeg ikke at jeg ville ligge nr. 1.

Derudover så skal det næsten også være i år at jeg bliver mester, hvis det skal ske. Spillere som Dusan Djuric og Abdellaoue har været kæmpe profiler på holdet, hvor specielt førstenævnte har meget stor andel i min succes. Begge ser dog ud til at forlade klubben efter sæsonen, da jeg økonomisk ikke kan holde på dem.

Så til næste år forventer jeg at få det meget svært uden de to. Derudover har jeg flere profiler som jeg er bange for at miste og som vurderet ud fra kvalitet kontra løn, bliver meget svær at erstatte. - Ikke uden at kvaliteten på resten af holdet vil tage skade.

Til sidst, så kan jeg også erkende at jeg har dummet mig noget så grusomt ved spillets start. Jeg fik forhandlet en masse nye kontrakter med en række løntunge spillere, og i første omgang var jeg meget tilfreds da det lykkedes mig at få dem ned i løn, så det hele kunne hænge sammen rent økonomisk. Så på den korte bane en stor succes, men på den lange knap så godt. For jeg kommer til at står med specielt 3 aldrende spillere i Jesper Christiansen, Morten Skoubo og Anders Møller Christensen vis niveau er faldent over sæsonen og også vil gøre det fremadrettet. Desværre har jeg fået skrevet for lange kontrakter med dem, hvilket betyder at jeg ikke kan få dem solgt, og dermed optager de en plads på holdet. En spiller som Jesper Christiansen tjener 1.7 millioner om året (blandt de bedst betalte) og ham benytter jeg mig ikke engang af, nu hvor Casper Radza har fået pladsen i buret. Skoubo og AMC frygter jeg, at de ikke vil være gode nok længere i den nye sæson.

Så der er masser af udfordringer og tag fat i, over de kommende sæsoner. Og ærlig talt, så tvivler jeg på at jeg kan kæmpe med om mesterskabet til næste sæson - det afhænger i hvert fald meget af det kommende transfervindue og hvilke spillere der er til rådighed og til hvilken løn.
Logged

Grün
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: De stribede
« Svar #16: 04 Dec 2013, 13:45 »

Super at se dig tilbage på blogscenen GB!
Logged

Guldbrand
Blogmester
********

Offline Offline

 
Sv: De stribede
« Svar #17: 04 Dec 2013, 14:23 »

Super at se dig tilbage på blogscenen GB!

Mange tak   Wink



en regel der i øvrigt vil træde i kræft efter sæsonen, er at jeg må afvise alle tilbud på en spiller der har skrevet ny kontrakt indenfor den seneste år.  (Bare til info)   Thumbs Up
Logged

Guldbrand
Blogmester
********

Offline Offline

 
Sv: De stribede
« Svar #18: 04 Dec 2013, 15:50 »





Odense Boldklub



7# Dusan Djuric har været holdets helt store profil dette år med fjorten scoringer og otte assits i 24 kampe. Ingen andre i klubben nærmer sig den svenske kreatør i denne sæson, der ganske enkelt har været outstanding. Det bliver dog et problem for OB, der længe har ønsket at sikre sig Djuric på en permanent kontrakt, at matche spillerens lønkrav. Derfor ser han tabt ud for OB, der højst sandsynligt også må sige farvel til en anden profil, nemlig Mustafa Abdellaoue der er lejet i FCK.

OB har dog sat kursen direkte efter Champions League og klubbens fjerde danske mesterskab, efter at man i den seneste runde øgede forspringet ned til Aab til otte point, med bare fire resterende kampe tilbage. OB kan derfor se frem til en sæson med europæisk bold på programmet og de tilhørende millioner som høre med. Derfor er klubben også allerede nu på jagt efter erstatninger for de to stjernespillere, der efterlader fynboerne med Bashkim Kadrii, Cedric N’Koum og Mads Raben til at dække de tre offensive midtbane positioner.

I Odense har man sagt velkommen til en række nye talenter, og heriblandt er der flere spændende unge spillere, med potentiale til at begå sig i Superligaen. Det største talent er Kenneth Drost der i en alder af bare femten år, allerede har fået sin debut i sejren over FC Midtjylland. Klaus Jespersen, Kasper Nielsen, Bo Rathe og Kasper Haugaard er ligeledes blandt nogle af de mest prominente unge talenter der har tilsluttet sig OBs talentfulde ungdomsafdeling.

OB – FC København 2-0 // FC Vestsjælland – OB 2-0 // OB – AGF 4-2 // Brøndby IF – OB 1-1 //
FC Midtjylland – OB 1-3

Logged

Guldbrand
Blogmester
********

Offline Offline

 
Sv: De stribede
« Svar #19: 05 Dec 2013, 10:58 »





Odense Boldklub



8# Fynboerne fik en fest i årets sidste kamp, hvor guldet kunne fejres på TRE-FOR Park
. Hele fem-to vandt man, mod sidste års sølvvindere, der i år må se sig selv rykke ned i 1. Divisionen, efter et helt igennem miserabel forårssæson, der blot har budt på tre sejre. I OB er der tilgengæld stor glæde, efter at holdet har hjemtaget klubbens fjerde mesterskab i hsitorien

Skeptikerne vil dog mene, at OB har vundet det danske mesterskab på en billig baggrund, da hverken FC København eller FC Nordsjælland har spillet op til deres sædvanlige niveau, samtidigt med at OB’s to største profiler dette år, har været to lejesvende.

I OB nyder man dog succesen og kan se frem til en sæson med europæisk bold på programmet og nogle gode millioner der vil rulle ind på kontoen i den nærmeste fremtid. Generelt set har 2013/2014 sæsonen været en stor gevinst for OB, der har solgt spillere for lige knap 36 millioner kr, mens man kun har brugt 906.000kr. den anden vej. Derudover har OB fået pengepræmier for hele 66.8 millioner kr. denne sæson, igennem deres placeringer som nr. 1 ved alle perioderne.

I nedrykningskampen har Viborg imponeret, og man fristes nærmest til at sige at Ove Christensen har gjort det igen. Men bare ni kampe tilbage af sæsonen var Viborg hele ti point efter, men en række sublime præstationer – Ikke mindst fire-nul sejren i Odense, har gjort at klubben holder sig over nedrykningsstregen, mens FCN og Esbjerg må en tur ned i landets næstbedste fodboldrække.

Pokalturneringen blev vundet af SønderjyskE, efter en finalesejr over AC Horsens der sluttede som fire i 1. divisionen. Silkeborg og Hobro blev de to oprykkere foran Vejle som nærmeste konkurrent. 

OB – Viborg FF 0-4 // SønderjyskE – OB 2-3 // Randers FC – OB 2-0 // OB – FC Nordsjælland 5-2






Logged

Fogt
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: De stribede
« Svar #20: 05 Dec 2013, 11:43 »

Dejlig simpel blog. Jeg er med på en læser Smiley
Logged

Gry Marie 11.03.12

Nor 19.04.15
Anna Eline 31.08.21

Guldbrand
Blogmester
********

Offline Offline

 
Sv: De stribede
« Svar #21: 05 Dec 2013, 13:12 »

Dejlig simpel blog. Jeg er med på en læser Smiley

Det lyder godt..  Thumbs Up


Ja, jeg har valgt at køre en simpel blog, og lidt old-school agtig i forhold til opsætningen. Dette skulle gerne udmønte sig i, at man ikke kører træt i at blogge, men at man i stedet kan forsætte over en lang række sæsoner..   Wink
Logged

Guldbrand
Blogmester
********

Offline Offline

 
Sv: De stribede
« Svar #22: 05 Dec 2013, 14:51 »





Odense Boldklub



9# Der har været heftig aktivitet omring vores spillere i dette transfervindue, hvilket har været til stor frustration da jeg har ønsket at holde på vores grundstamme. Dusan Djuric og Mustafa Abdellaoue har begge som forventet forladt klubben efter endt lejemål. Gentagene forsøg på at købe dem fri, eller leje dem for endnu en periode har slået fejl, da jeg ganske enkelt ikke har kunne finde økonomien i mit stramme budget.

Flere spillere har dog forladt klubben, hvilket har givet luft til hele fem nye ansigter. Ari Skulason, Andreas Albers og Martin Spelmann er alle blevet købt fri af klubben, hvor sidstnævnte fik sin klausul aktiveret. Samtidigt har jeg sagt farvel til Jeppe Hansen på en fri transfers, mens seks spillere er blevet lejet ud, hvor Mads Toppel, Emil Peter

Djiby Fall trækker den stribede trøje over hovedet for tredje gang
 i karrieren, hvor han tidligere har nydt stor succes. Den stærke angriber
anses for at være en af de bedste angribere i klubbens historie, og salget
til russisk fodbold for hele 39 millioner kr. står stadig som klubbens
største salg i historien.
Jørgensen og Niclas Vemmelund er de mest prominente af spillerne. De to sidstnævnte er stadig en del af mine langsigtede planer, men de har behov for at få noget mere kamperfaring inden de er klar til at tørne ud for OB.

De fem nye indkøb, er alle købt direkte ind til førsteholdet hvor der skal skabes en fornuftig bredde, der sikre at vi er konkurrencedygtige i alle turneringer vi deltager i. Djiby Fall er købt ind som ny angriber på toppen, hvilket skubber Skoubo af som førstevalg. Skoubo vil dog forvente at indgå i en del rotation på holdet, mens unge Kenneth Drost på væbne sig med lidt tålmodighed, inden han for alvor kan indgå i mine planer.

Til de offensive midtbane positioner er Andreas Oggesen fra SønderjyskE og Joshua John fra FC Nordsjælland købt ind. De skal sammen med Bashkim Kadrii og de to tilbagevendte spillere fra endt lejemål Cedric N’Koum og Busluladzic, stå for de tre offensive pladser.

Som erstatning for Martin Spelmann er Adama Guira hentet ind. Den 26 årige midtbanemand fra Burkina Faso er ligeledes hentet i SønderjyskE og har sine forcer i det defensive spil. Til forsvaret har jeg hentet Jacob Dehn på en fri transfer, hvilket primært er sket på baggrund af, at der har været stor udenlandsk interesse for flere af mine centrale forsvarsspillere. De er dog endnu ikke solgt, selvom flere bud på Kasper Larsen er blevet accepteret.

Logged

Guldbrand
Blogmester
********

Offline Offline

 
Sv: De stribede
« Svar #23: 06 Dec 2013, 15:30 »





Odense Boldklub



9# Vi er kommet ganske fint fra start i den nye sæson, hvor vi i Superligaen har lagt ud med fire sejre og et enkelt dumt nederlag til FC Vestsjælland, hvor Joël Tshibamba gjorde det onde ved os og scorede hele fire gange i det ydmygende nederlag. Heldigvis overskygger vores andre sejre resultatet mod Vestsjælland, og specielt sejrerne over FCK og Randers har været gode. Sidstnævnte har vi generelt haft det svært imod, hvorfor sejren var yderst kærkommen.

Den ungarske midtbaneprofil der blev hentet i hollandsk fodbold,
levede aldrig op til de krav der blev stillet til ham. Den 29 årige styrmand
med over 40 landskampe for Ungarn er derfor hellere ikke længere at
finde i Ådalen, efter sit skifte til spanske Rayo

Morten Skoubo og Anders Møller Christensen var på forhånd udset nogle lidt tilbageholdende roller, grundet deres alder og seneste præstationer. Men i den nye sæson har de været rigtig stærke begge to, og har helt klart spillet sig ind i varmen igen, hvor Djiby Fall lidt endnu mangler at bevise sit værd mens Joshua John har været en del skadesplaget.

Mens det på banen går ganske godt og hvor vi samtidigt har spillet os videre til Champions League efter to tætte opgør mod de seneste tre dobbelte bulgarske vindere, så er vi ramt af et chok udenfor banen. Kasper Larsen og Krisztian Vadocz blev solgt på sidstedagen af transfervinduet, mens Bashkim Kadrii blev solgt uden for det danske transfervindue. Dermed har vi mistet tre stærke spillere, uden mulighed for at erstatte dem og specielt Bashkim vil blive stærkt savnet i offensiven.

Randers FC – OB 0-2 // OB – Brøndby IF 4-2 // Ludogorets – OB 3-2 (CL, kval) // FC København – OB 0-1 // OB – Ludogorets 1-0 (CL, kval) // OB – FC Vestsjælland 1-4 // OB – Silkeborg IF 2-1



Logged

Hilde
Lilleputspiller
*

Offline Offline


 
Sv: De stribede
« Svar #24: 09 Dec 2013, 22:25 »

Jeg har godt nok ventet på at se en blog fra dig igen. Jeg har gjort god brug af dine taktiske råd i de sidste års FM spil. Jeg læser med!
Logged

Livets mening: At lære og at have det sjovt!

Guldbrand
Blogmester
********

Offline Offline

 
Sv: De stribede
« Svar #25: 10 Dec 2013, 12:05 »

Jeg har godt nok ventet på at se en blog fra dig igen. Jeg har gjort god brug af dine taktiske råd i de sidste års FM spil. Jeg læser med!

Glad for at mit arbejde har kunne inspirere andre..  Wink
Jeg har faktisk slet ikke afprøvet om de taktiske teorier fungere i FM14.. Har du det?


Jeg overvejer at lave mit layout om, så bloggen rent layout og grafisk bliver langt pænere. Men smid gerne lige en stemme i afstemning..
Logged

Hilde
Lilleputspiller
*

Offline Offline


 
Sv: De stribede
« Svar #26: 10 Dec 2013, 18:15 »

He he.. Nej, jeg har ikke prøvet dine taktiske råd i FM 14, da jeg ikke har råd til at købe spillet endnu. Spiller stadig FM 13... Men der virker de!

Har stemt! På det nuværende layout!  Wink
Logged

Livets mening: At lære og at have det sjovt!

Guldbrand
Blogmester
********

Offline Offline

 
Sv: De stribede
« Svar #27: 11 Dec 2013, 10:53 »

Logged

Guldbrand
Blogmester
********

Offline Offline

 
Sv: De stribede
« Svar #28: 11 Dec 2013, 13:14 »






Stillingen     -     Tobias Hysen     -     Sander Svendsen     -     Fredrik Ulvestad     -   Vioir Baldursson
Logged

Guldbrand
Blogmester
********

Offline Offline

 
Sv: De stribede
« Svar #29: 15 Dec 2013, 20:03 »

Logged

Sider: 1 [2] 3 Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010