Velkommen
Gæst
SENEST AKTIVE EMNER
Dato
Forfatter
Forum
Emne
I dag
kl. 20:41:30
g00n
Blogs
Minimalistic 2020
06 Jan 2025, 20:57
andersnomanni
Træningsbanen
Taktikker FM24
06 Jan 2025, 19:25
NAsMaR
Blogs
Lutz Pfannenstiel FM22...
06 Jan 2025, 11:47
ydersog
Klubsøgnin...
Brighton & Hove Albion
01 Jan 2025, 09:52
hoeven
Træningsbanen
En Libero taktik - Dis...
17 Dec 2024, 12:58
Broen13
Omklædning...
Underlige ting
15 Dec 2024, 10:51
Broen13
Blogs
The American Dream
Antal Registrerede Brugere:
23487
2 Brugere, 604 Gæster Online.
Nyeste Bruger:
tataraagadevanaha
FORUM
FmFreaks Forside
Forum: Football Manager 2014
Kategori: Blogs
#44 The Seagulls: Stepping Up! (tidligere - Danmark til Ejderen)
0 Brugere og 23 Gæster læser i øjeblikket dette emne.
Sider:
1
...
3
4
[
5
]
6
7
...
15
Forfatter
Emne: #44 The Seagulls: Stepping Up! (tidligere - Danmark til Ejderen) (Læst 76260 gange)
WittingB
Reserveholdsspiller
Sv: #19 Danmark til Ejderen
«
Svar #60:
24 Dec 2013, 09:52 »
Lækkert! :-) Godt gået.. Jeg kom også videre fra gruppespil, og endte ind i Bayern
Kan man vippe PSG & Monaco af tronen? Følg bloggen her
Les Pitchouns - jagten på tronen
Månedens blogger :Dec, 2013
darkalf
Manager
«
Svar #61:
24 Dec 2013, 11:39 »
Citat af: WittingB 24 Dec 2013, 09:52
Lækkert! :-) Godt gået.. Jeg kom også videre fra gruppespil, og endte ind i Bayern
Det var da en grim ting og trække dem.. nu vil jeg ikke afslører for meget men endte med tysk modstand, men mere om det i næste update som kommer engang når der lige er tid til det. nu går turen nemlig snart over til svigermor og svigerfar til mad og gaver.. mest af det første og lidt mindre af det sidste, der skal jo også gerne være gaver til på søndag når jeg har fødselsdag
http://fmfreaks.dk/index.php?topic=39287.0
Gang i Brighton igen
Fogt
Landsholdsspiller
«
Svar #62:
24 Dec 2013, 12:44 »
Fedt at komme videre i CL og endda vinde gruppen! Du er for stor til at være i Haderslev snart
De rejser da snart en statue
Gry Marie 11.03.12
Nor 19.04.15
Anna Eline 31.08.21
darkalf
Manager
«
Svar #63:
24 Dec 2013, 12:49 »
Det skulle man tro men ingen af de klubber som har en manager på det varme sæde virker tændte på en fyring. Men nu må vi se når sæsonen er slut.
Gang i Brighton igen
darkalf
Manager
#20 Danmark til Ejderen
«
Svar #64:
25 Dec 2013, 07:02 »
Randers FC 1 - SønderjyskE 1
(SL)
målscorere: Bagger(1)
SønderjyskE 4 – FC Nordsjælland 0
(SL)
målscorere: Sterring(1), Nielsen(1), Zohore(1), Paulsen(1)
SønderjyskE 3 – OB 1
(SL)
målscorere: Oggesen(1), Bagger(1), Jónasson(1)
Brøndby IF 0 – SønderjyskE 0
(SL)
målscorere: -
AGF 1 - SønderjyskE 2
(SL)
målscorere: Sterring(1), Zohore(1)
SønderjyskE 2 – FC København 1
(SL)
målscorere: Zohore(1), Sisto(1)
Dehn og Semou(rødt kort)
AaB 1 - SønderjyskE 4
(SL)
målscorere: Kaya(1), Jónasson(1), Sisto(2)
Hold Kampe Målscore Point
1 SønderjyskE 18 49-14 50
2 Randers FC 18 35-27 32
3 FC København 18 28-20 27
4 AaB 18 38-33 27
5 OB 18 22-23 26
6 FC Midtjylland 18 22-22 24
7 FC Nordsjælland 18 26-28 24
8 AGF 18 13-19 19
9 FC Vestsjælland 18 19-33 19
10 AC Horsens 18 25-31 18
11 Brøndby IF 18 19-34 17
12 Esbjerg fB 18 21-33 10
Så er første halvdel af Superliga sæsonen spillet færdig og efter 18 kampe står det klart at de andre hold får mere end almindelig svært ved at følge med i toppen, for med 16 sejre og 2 uafgjorte indtil videre har vi været totalt dominerende om end flere af kampene i det sidste stykke tid har været mere held end forstand når de er endt med alle tre point til os. En stor del af forklaringen må være at mine backs er begyndt at spille til over 7 i rating hvor de i sidste sæson kun kom op på 6.90 stykker når bølgerne gik højt. Om det er den seneste patch eller de ændringer jeg har lagt ind i deres spillestil skal jeg lade være usagt, men sammen med Rønnow og de to centerforsvarer har backerne været med til at styrke forsvaret i en grad, der har muliggjort at Rønnow har holdt kassen ren i 7 ligakampe indtil videre ligesom Steffan Rasmussen fra AGF. I den anden ende af banen har forfremmelsen af Lasse Bagger til skarpretter i stedet for Absalonsen som jeg solgte vist sig at være en fremragende ide, da han er topscorer for klubben i en alder af bare 17 år med 24 mål og 11 assist i 28 kampe i alle turneringer. Oplægger til en del af de mange mål skal vi finde på venstre fløj hvor Pione Sisto smadrer modstanderne med hans fart, flair og driblinger som indtil videre har kastet 6 mål og 20 assist af sig i 28 kampe.
Der er blevet trukket lod til Champions League Knockout kampene og vi trak den på papiret nemmeste toere nemlig Leverkusen, der blev nummer to i gruppe E med 12 point langt efter de suveræne gruppevinder fra Man City der tog 18 ud af 18 point. Første kamp skal spilles i Tyskland, og de øjeblikkelige 8’er i Bundesligaen er på papiret så favoritter da de trods alt har mere europæisk erfaring og bedre spillere end os, men jeg tror på spillerne og taktikken, der indtil videre har virket upåklageligt. I januar måneds transfervindue var der totalt stille fra vores side, da der ikke rigtigt var nogen spillere jeg ville af med og den ene dansker jeg gerne ville have fingrene i, kunne jeg ikke give nok i lønningsposen endnu desværre, men nu må vi se han har kontraktudløb til sommer i hans nuværende klub også må vi jo se der. Vi har også 4 venskabskampe for at holde formen ved lige op til vores kampe mod Leverkusen, og det blev til 4 overbevisende sejre på
3-0, 5-0, 2-1 og 4-0
over RB Leipzig, Charleroi, Mons og en publikums favorit Schleswig 06 alle kampe spillet på udebane.
Den ringe præstation af Brøndby i efteråret fik i slutningen af november bestyrelsen til at fyre Lars Søndergaard som manager og ansætte den tidligere landsholdsspiller Martin Laursen som indtil da havde været træner i AGF, men nu altså skal prøve at redde klubben fra Vestegnen fra en nedrykning og med 15 kampe igen kan meget jo nå at ske endnu. Vi skal selv starte forårssæsonen mod Esbjerg så det bliver jo en blød opstart hvis man kigger på tabellen, men spillerne har desværre en tendens til at miste lidt af gnisten i løbet af vinterpausen, så nu må vi se hvad det ender med.
«
Seneste Redigering: 25 Dec 2013, 07:04 af darkalf
»
Gang i Brighton igen
Fogt
Landsholdsspiller
Sv: #20 Danmark til Ejderen
«
Svar #65:
25 Dec 2013, 19:44 »
Det går jo meget godt. Så kan du da bruge nogle u18 talenter i foråret.
Gry Marie 11.03.12
Nor 19.04.15
Anna Eline 31.08.21
darkalf
Manager
Sv: #20 Danmark til Ejderen
«
Svar #66:
25 Dec 2013, 19:56 »
Se de er jo lejet ud næsten allesammen.
Gang i Brighton igen
darkalf
Manager
#21 Danmark til Ejderen
«
Svar #67:
26 Dec 2013, 10:33 »
Leverkusen 0 – SønderjyskE 4
(CL knockout runde 1. kamp)
målscorere: Dehn(1), Zohore(1), Bagger(1), Oggesen(1)
Banggaard(rødt kort)
SønderjyskE 3 – Leverkusen 4
(CL knockout runde 2.kamp)
målscorere: Bagger(1), Sterring(2)
SønderjyskE 1 – Man City 1
(CL kvartfinale 1. kamp)
målscorere: Sisto(1)
Man City 0 – SønderjyskE 4
(CL kvartfinale 2. kamp)
målscorere: Kaya(1), Dehn(1), Jensen(1), Banggaard(1)
Yaya Toure(rødt kort)
Real Madrid 2 – SønderjyskE 1
(CL semifinale 1. kamp)
målscorere: Bagger(1)
SønderjyskE 0 – Real Madrid 1
(CL semifinale 2. kamp)
målscorere: -
En helt igennem vild præstation i denne sæson af SønderjyskE endte med et samlet
3-1
nederlag til Real Madrid i semifinalen, men vejen der til er nærmest ikke til at fatte er sket. Vi vandt som bekendt gruppe F foran Arsenal, og fik dermed fornøjelsen af Leverkusen der var blevet nummer to i deres gruppe bag Man City der var strøget ubesejret igennem gruppespillet med maximum point. Første opgør var på udebane mod Leverkusen, der løb ind i et veloplagt forsvar med Rønnow som en anden Gandalf i kassen med hans mantra værende ”U shall not pass” for hold nu op hvor var vi under pres i de første 28 minutter. Stik imod spil og chancer fik Oggesen bragt os foran med
0-1
og kort efter bolden var givet op igen lå den endnu engang bag Leno i Leverkusens buret signeret Zohore til pausestillingen
0-2
. I pausen sagde jeg til gutterne at de bare skulle kører på da vi nok ville komme under gevaldigt pres i anden halvleg. Ganske rigtigt tog Schürle og resten af Leverkusen teten fra anden halvlegs start, men kun i 5 minutter for så fik vi et hjørnespark som Dehn sikkert stangede i nettet til
0-3
. Derfra var det småt med Leverkusen pres og for ligesom at opsummere deres held i kampen misbrugte Gonzalo Castro et straffespark inden Bagger i overtiden satte læderet i rusen til
0-4
og Leverkusen fansne var nu nærmest klar på at lynche deres egne spilere.
Returen skulle blive mere spændende end jeg lige havde planlagt, for hvor vi på udebane havde taget røven på alle med vores flotte spil var det en helt anden situation i returen, hvor vi hurtigt kom bagud med
0-3
inden holdet vågnede op og Sterring satte sig igennem fra hans plads som venstre fløj i fraværet af en syg Sisto. To mål og en assist senere havde han gjort det til
3-3
og så betød det ikke det store at Leverkusen fik gjort det til
3-4
med 30 sekunder igen da vi var videre med samlet
7-4
og dermed klar til en kvartfinale mod Man City som havde slået Dortmund på straffespark efter samlet
4-4
over to opgør. Vi havde fået æren af hjemmebane i første opgør mod de olierige stjerner, og da Sergio Agûero scorede til
0-1
nåede jeg lige at tænke at det her ville ende med noget af en røvfuld, men så trådte Rønnow og resten af de bagerste lige i karakter og på bedste ishockey maner forhindrede de flere scoringer til favoritterne, mens Sisto i den anden ende på et flot frispark fik skaffe os
1-1
, hvilket dog stadigvæk betød at vi skulle scorer mindst et mål i Manchester i returen.
Vi tog til England med selvtillid efter vi havde slået OB tre dage før med
1-0
på udebane i en kamp hvor intet ville lykkes for os men vi havde vundet alligevel. Dog var der frygt fra min side for en gevaldig røvfuld, men denne frygt holdt jeg for mig selv, hvilket skulle vise sig at være godt nok. Nøjagtigt som i kampen mod Leverkusen i runden før på udebane kom vi under et gevaldigt pres, men endnu engang stod forsvaret godt sammen med Rønnow der bare er blevet bedre og bedre henover sæsonen, og da uret på stadion rundede 25 minutter kunne jeg første gang række hænder over hovedet i vild jubel, da Dehn kom højst på et hjørnespark igen og atter engang scorede sikkert til
0-1
. Knap havde jublen lagt sig før Lucas Jensen gjorde Clichy rundtosset på fløjen trak ind i banen og spillede et-to med Kaya og klaskede kuglen i kassen bag en sjældent set dårligere spillede Joe Hart.
0-2
ved pausen og endnu engang gentog historien fra Leverkusen kampen sig. Stjernerne kom på banen med ild i øjnene men 12 minutter senere havde Kaya gjort det til
0-3
på et flot spark fra distancen, og da Banggaard efter små 72 minutter steg til vejrs efter et frispark og headede bolden i nettet til
0-4
slog det klik for Yaya Toure som valgte at begå to frispark på 20 sekunder og dermed fortjent blev smidt i bad. Vi havde gjort det som ingen troede muligt ikke engang de vildeste optimister og slået Man City med samlet
5-1
i kvartfinalerne af dette års Champions League, og var dermed klar til semifinalerne, mod enten Chelsea, Juventus eller Real Madrid. Ratings for de bagerste fem i kampen - Rønnow
7.50
, Nielsen
8.3
, Dehn
9.2
, Banggaard
8.9
, Juelsgård
9.2
hvilket går igen hele vejen ned igennem holdet, der spillede med samlet rating på
8.22
mod Man Citys rating på
6.60
med Joe Hart som en af de værste med en rating på
5.3
.
Vi fik som bekendt fornøjelsen af at møde CR7 og resten af Real Madrids stjerneparade og vi skulle endda starte på udebane, hvor vi måske kunne overraske endnu engang. Desværre var Real Madrid forberedt på vores ankomst og de fik fortjent en
2-1
sejr, som dog på ingen måde udelukkede vores muligheder for at gå videre, dog var vi noget ramt af skader og karantæner og vi ville derfor skulle undvære Juelsgård, Thelander, Sisto og Semou i returen. Dette endte med at blive udslagsgivende da det var tydeligt at vi havde trukket store veksler på truppen med de mange kampe, og resultaterne i ligaen i perioden blev da også derefter med nederlag og dumme uafgjorte resultater. Derfor så jeg ikke for lyst på tingene inden opgøret mod Real Madrid foran de 12500 vilde fans på Haderslev stadion, men vi kom der fra med æren i behold dog nok mest fordi Real Madrid ikke virkede klar på at spille i højeste gear, og da vi heller ikke formåede at udfordrer dem nok var der helt fortjent at Jese satte det sidste søm i vores Champions League kiste for denne sæson, og dermed bookede Real Madrid en plads i finalen mod Chelsea som vandt turneringen i sidste sæson efter de blandt andet slog os i knockout runden. Chelsea endte endnu engang med at vinde da de i finalen slog Real Madrid med
4-1
på mål af Hazard og et hattrick af Balotelli.
Gang i Brighton igen
darkalf
Manager
#22 Danmark til Ejderen
«
Svar #68:
26 Dec 2013, 12:11 »
1 SønderjyskE 33 85-31 84
2 FC København 33 56-33 61
3 Aab 33 70-53 59
4 Randers FC 33 53-49 52
5 OB 33 38-41 44
6 AGF 33 36-40 44
7 FC Midtjylland 33 42-45 41
8 AC Horsens 33 46-57 40
9 Brøndby IF 33 46-53 39
10 FC Nordsjælland 33 44-55 37
11 FC Vestsjælland 33 35-63 26
12 Esbjerg fB 33 33-64 16
Så er anden halvdel af sæsonen færdig spillet og i stedet for at lave en monster lang update omkring alle kampene i ligaen og resultaterne af dem vil jeg i stedet blot fortælle at vi blev kåret som dansk mester efter 25 kampe for tredje gang i træk, og vi havde derfor ikke noget at spille for i ligaen andet end at slå point og mål rekorderne på henholdsvis 81 point og 81 mål i en sæson. Pointrekorden blev slået med 3 point da vi hentede en sikker sejr i sidste hjemmekamp, mens målscoringsrekorden allerede inden den kamp var vores, hvorfor vi blot udbyggede rekorden for flest mål i en ligasæson og derfor hedder rekorderne nu 84 point og 85 mål i 33 kampe. En stor del af æren for det flotte mesterskab kan tilskrives en ung gut som i en alder af blot 18 år er gået ind på holdet og har spillet som en spiller mindst 10 år ældre end han rent faktisk er. Navnet på dette vidunder er
Lasse Bagger
og han har netop underskrevet en ny 8 årig aftale som holder ham i klubben frem til 2024, hvis han da ikke til den tid for længst er blevet solgt til det store udland, eftersom der er stor interesse efter hans målnæse fra blandt andet Ajax. Han nåede op på 23 mål og 9 assist i 31 ligakampe, hvilket gav ham titlen som topscorer i Superligaen 2015-16. Han blev også på papiret topscorer i Champions League med 12 mål, men UEFA er åbenbart af en anden mening for de gav prisen som topscorer i Champions League til Messi for hans 10 mål.
En stor del af hans mål er blevet til på oplæg fra Pione Sisto, Lucas Jensen og Bjørn Paulsen som har lavet i alt 34 assist i ligaen alene i denne sæson, med Sisto som assistkonge med 15 assist, hvilket dog er 3 mindre end sæsonen før hvor han dog var med i 30 kampe i modsætning til i denne sæson hvor han faktisk har været skadet i de sidste små 2 måneder af sæsonen hvilket betød han kun var med i 24 ligakampe i år, hvorfor hans 6 mål og 15 assist er ganske godkendt. Lucas Jensen blev hentet i FC København op til sæsonen og gik direkte ind på højre fløj og det slap han jo meget godt fra med hans 3 mål og 10 assist i 30 ligakampe. En præstation som har givet ham debut på det danske landshold sammen med Semou, Juelsgård og Rønnow. Utroligt nok blev både Banggaard, Sisto og Lasse Bagger sorteret fra da Morten Olsen skulle vælge sit hold til EM2016, men han må jo syntes at der er bedre alternativer rundt omkring på bænken i deres respektive klubber for man skulle jo nødig udtage folk der har kamptræning.
Den danske liga steg fra en 19. til en 16. plads efter denne sæson i reputation, hvilket betyder at vi som land er tilbage hvor vi startede for tre sæsoner siden i hvert fald på den front. At vi stadigvæk lider på koefficientlisten ses tydeligt da vi fortsat kun har et hold med i Champions League, og dette hold skal igennem samme kval system som vi var i denne sæson. Der er dog håb forude eftersom de sidste to års videre deltagelse efter gruppespillet i Champions League har kastet en del point af sig, så der er måske for næste sæsons mester. Priser til spillerne er det også blevet til i denne sæson, hvor Pione Sisto kun blev slået af Christian Eriksen i kampen om Årets spiller i Danmark, mens Lasse Bagger tog sig af prisen som Årets u17 talent, og Pione Sisto trak Årets u21 spiller og Årets unge spillerpris med sig hjem. På Årets hold kom Lucas Jensen, Pione Sisto, Banggaard, Lasse Bagger som starter mens Frederik Rønnow måtte nøjes med en bænkeplads fordi hans 48 kampe til 6.94 ikke var ligeså godt som Jesper Hansens 6.84 i 40 kampe for Evian. Tilgengæld kan Rønnow grine hele vejen til banken, da han er blevet fast mand på det danske Landshold foran netop Jesper Hansen. Rønnow måtte desværre nøjes med sølvet i rent bur konkurrencen med Steffan Rasmussen som desværre formåede at holde 12 clean sheets mod Rønnows 11 mens Johan Wiland tog tredje pladsen med 10 clean sheets. Alt i alt en mere end godkendt sæson, hvor især holdets præstation i Champions League vil gå over i historien som det største en dansk klub endnu har opnået, men som Arnold sagde.
I’ll be back!
«
Seneste Redigering: 26 Dec 2013, 16:48 af darkalf
»
Gang i Brighton igen
Fogt
Landsholdsspiller
Sv: #22 Danmark til Ejderen
«
Svar #69:
26 Dec 2013, 20:56 »
Imponerende præstationer i CL. og overbevisende i ligaen. Målet må vel være at gå igennem med lutter sejre
Gry Marie 11.03.12
Nor 19.04.15
Anna Eline 31.08.21
darkalf
Manager
«
Svar #70:
26 Dec 2013, 21:21 »
Lutter sejre ligefrem. Der skal vidst mere held end forstand til hvis det skal ske. Og CL var årets hvad fanden sker der her oplevelse.
Gang i Brighton igen
WittingB
Reserveholdsspiller
«
Svar #71:
27 Dec 2013, 08:39 »
Genial sæson - Stort cadaou herfra - Jeg synes det er svært for mit hold at bevare fokus i den hjemlige liga, når vi er igang ude i Europa. Med din præstation in mende, tror jeg måske AGF kan gøre SønderJyskE lidt ære.. Næste update bliver omkring den forløbige sæson i 17/18.
Godt kørt! Fedt hvis du snart kunne vinde en kontinental turnering, er det, det overordnet mål?
Kan man vippe PSG & Monaco af tronen? Følg bloggen her
Les Pitchouns - jagten på tronen
Månedens blogger :Dec, 2013
darkalf
Manager
«
Svar #72:
27 Dec 2013, 15:25 »
Det ville være toppen ja men tror desværre ikke at heldet er med os i lodtrækningen ligesom sidste år men det må vi jo se på. Håber på sigt at kunne komme ud af dk og ende i en større klub men indtil videre har der ikke været bud efter mig på trods af tre titler i træk men så må jeg jo bare snuppe et par stykker mere. Regner forresten med en Update senere på dagen.
Edit det bliver så først i morgen tidlig da jeg ikke kan tage mig sammen til at skrive mere i dag, men så er der jo noget at glæde sig til imorgen
«
Seneste Redigering: 27 Dec 2013, 22:15 af darkalf
»
Gang i Brighton igen
darkalf
Manager
#23 Danmark til Ejderen
«
Svar #73:
28 Dec 2013, 11:30 »
Transfers
Ind er kommet:-------------->
Kasper Larsen
fra FC København for 9,5 mil kr
Niels Bisp Rasmusssen
fra klubløs
Christoffer Remmer
fra FC København for 3,5 mil kr
Steffen Riisgaard
fra FC Midtjylland for 5 mil kr
Andreas Jall
fra Lyngby for 340K kr
Sidste års transfersummer blev slået med en lille million og derfor lyder rekorden for et transfervindue nu på 18,32 mil kr. Hvor formanden Hakan Kaya sidste sæson smed 32 millioner kr på bordet til transfers og et lønbudget på 1,1 mil i ugen, valgte han oven på semifinalen i Champions League og det 3. mesterskab i træk at smide hele 97,5 millioner til transfer og et lønbudget på 1,4 millioner i ugen efter mig som belønning. Jeg valgte at forstærke højre backen med Christoffer Remmer fra FC København der fik 3,5 mil for ham hvilket er 10 mil kr mindre end da jeg spurgte i vinters, hvilket jeg da er godt tilfreds med. Jall er hentet som en fremtidens mand og vil skulle spille sig op fra U19 holdet. FC København endte også med at miste Kasper Larsen til mig, da jeg skulle erstatte Hallgrïmur Jönasson, og det kostede 9,5 mil kr. Mine scouts fandt Steffen Riisgaard i FC Midtjylland og jeg så hurtigt at her havde vi en fremtidig stjerne så da de ville have 5 mil kr for ham smed jeg pengene på bordet og sagde farvel og tak. Steffen går direkte ind på 1. holdet som rotationsspiller sammen med Kaya, og jeg forventer en tæt kamp mellem de to. Sidste spiller er hentet gratis efter han fik løbepas i Vejle og Niels Bisp Rasmussen er tiltænkt en rolle som mentor og pokalspiller, da jeg ikke forventer så mange skader at han komme til at skulle spille fast.
<---------------------Ud er gået:
Hallgrïmur Jönasson
til Brentford for 4 mil kr
Timmi Johansen
til FC Nordsjælland for 105K kr
Mads Hvilsom
til Leicester for 3,25 mil kr
Jonas Gemmer
til FC Midtjylland på leje for resten af sæsonen
5 spillere ind må nødvendigvis betyde at andre må ud og da politikken i klubben er at alle skal have et dansk pas som minimum måtte vi sige farvel til Hallgrïmur Jönasson, som ellers har været en vigtig spiller for os igennem min tid i klubben. Timmi Johansen har de sidste to sæsoner været lejet ud til henholdsvis FC København og FC Nordsjælland og da de ville betale den aftalte pris for ham slap jeg endelig af med ham. Hvilsom blev desværre aldrig den målfarlige herre som han ellers havde været i Hobro, og med nye yngre og bedre kræfter foran sig i køen til spilletid kunne han ligeså godt få lov at skifte klub og liga. Leicester slog til i sidste sekund med et bedre bud end det som var blevet accepteret fra Køln i 2. Bundesliga og Mads skiftede derfor til Leicester i Championship. Udover de 4 spillere har jeg også lejet en bus fuld talenter ud til andre klubber mod lovning på førsteholdsbold i de respektive klubber så det bliver spændende at se om de udvikler sig som håbet.
Sæsonstart 2016-17
Så blev det tid til Superliga igen og lad det være sagt med det samme. Vi har lagt stærkt fra land og med kun et mål lukket ind i ligaen indtil vi mødte AaB som på 3 minutter fik smadret mit gode humør plus vores streak på 8 kampe i træk uden mål lukket ind. Rønnow har udtrykt sit ønske om et skifte til en større liga og måske det spiller ind på hans præstationer i starten hvor han holdt buret rent, hvorefter han udeblev fra træning og derefter har han åbenbart glemt hvordan man holder buret rent. Han vil dog ikke få sit ønske opfyldt da jeg ikke kan finde en ligeså god dansk keeper som ham med en så ung alder, så han må tage sig sammen. Vi ligger allerede godt i front af ligaen og den seneste kamp i ligaen kastede en stor sejr af sig mod ligaens daværende nummer to fra OB. Dette giver følgende ligatabel.
1 SønderjyskE 7 17-4 19
2 AaB 7 9-5 13
3 Brøndby IF 7 9-4 12
4 OB 7 9-9 12
5 FC Nordsjælland 7 9-6 11
6 FC Midtjylland 7 8-5 11
7 FC København 7 7-6 9
8 Viborg FF 7 4-8 8
9 Silkeborg IF 7 8-9 7
10 Randers FC 7 7-13 5
11 AGF 7 1-6 3
12 AC Horsens 7 4-17 2
Der er også blevet trukket lod til Champions League hvor vi for første gang er kommet langt nok op på listen til at blive 3. seedede i lodtrækningen, hvilket kastede en fæl gruppe efter os med de senste to sæsoners Champions League vindere fra Chelsea som holdet fra øverste lag. Shakhtar fra Ukranie var modstanderen fra andet lag, mens vi fik PAOK fra Grækenland fra fjerde lag. Umiddelbart en hård gruppe, men vi gik jo også videre sidste år så måske vi kan overraske igen i år. Satser som minimum på en 3. plads da PAOK ikke bør kunne stille noget op imod os. At klubben satser massivt på danske spiller har betydet at vi har ikke mindre end 12 spillere på U21 landsholdet alene, mens vi efterhånden også har en 3-6 stykker som er med i A-landsholdstruppen så bestemt en spændende fremtid vi går i møde.
Ventspils 0 – SønderjyskE 4
(CL 2.kvalrunde 1. kamp) //
AC Horsens 1 - SønderjyskE 4
(SL)//
SønderjyskE 3 – Ventspils 0
(CL 2.kvalrunde 2.kamp)//
SønderjyskE 1 – Brøndby IF 0
(SL //
SønderjyskE 7 – Ekransas 0
(CL 3.kvalrunde 1. kamp)//
Silkeborg 0 – SønderjyskE 2
(SL //
Ekransas 0 – SønderjyskE 6
(CL 3.kvalrunde 2. kamp)//
Randers 0 - SønderjyskE 3
(SL //
SønderjyskE 1 – FC Midtjylland 0
(SL //
M. Tel-Aviv 0 – SønderjyskE 1
(CL Vinderslutspil 1. kamp)
// SønderjyskE 2 – AaB 2
(SL //
SønderjyskE 3– M. Tel-Aviv 1
(CL Vinderslutspil 2. kamp)//
OB 1 - SønderjyskE 4
(SL)//
«
Seneste Redigering: 28 Dec 2013, 11:53 af darkalf
»
Gang i Brighton igen
Anfield Road
Manager
Sv: #23 Danmark til Ejderen
«
Svar #74:
28 Dec 2013, 11:48 »
Jeg indrømmer gerne at jeg har læst intet eller kun meget lidt her
Men når jeg lige tager et kig ned over det, så er den her blog forbilledligt flot rent grafisk.
"Tag dog den forbandede bandage af...og hvad mener du egentlig med
dit
knæ!? Det er
Liverpools
knæ!" - Bill Shankly
Sider:
1
...
3
4
[
5
]
6
7
...
15
Vælg et område:
-----------------------------
Football Manager 2024
=> Omklædningsrummet
=> Blogs
=> Træningsbanen
=> Skadestuen
=> Klubsøgning og -erfaring
=> Spillersøgning og -erfaring
=> Challenges
Football Manager 2023
=> Omklædningsrummet
=> Challenges
=> Træningsbanen
=> Blogs
=> Skadestuen
Football Manager 2022
=> Omklædningsrummet
=> Blogs
=> Skadestuen
=> Træningsbanen
=> Challenges
Football Manager 2021
=> Omklædningsrummet
=> Blogs
=> Træningsbanen
=> Skadestuen
=> Challenges
=> Idéfabrikken
Football Manager 2020
=> Omklædningsrummet
=> Skadestuen
=> Træningsbanen
=> Blogs
=> Challenges
Football Manager 2019
=> Omklædningsrummet
=> Skadestuen
=> Træningsbanen
=> Blogs
=> Challenges
=> Idéfabrikken
Football Manager 2018
=> Omklædningrummet
=> Lower League Management
=> Skadestuen
=> Træningsbanen
=> Blogs
=> Challenges
===> November challenge
===> December challenge
===> Januar/februar challenge
===> Journey for the money
Football Manager 2017
=> Omklædningsrummet
=> Træningsbanen
===> Det taktiske panel
=> Skadestuen
=> Blogs
=> Månedens anbefaling
=> Challenges
===> Europæisk Outsider
===> Galiciens helte
===> Genrejsningen af Østtyskland
===> Journey for the money
===> Mine FM17 saves
=> Designerfreaks
=> Idéfabrikken
Football Manager 2016
=> Omklædningsrummet
=> Træningsbanen
=> Skadestuen
=> Blogs
=> Månedens anbefaling
=> Lav din egen klub
=> Idéfabrikken
=> Designerfreaks
=> Netcaféen
=> Challenges
Football Manager 2015
=> Omklædningsrummet
=> Træningsbanen
=> TV-Stationen
=> Netcaféen
=> Challenges
=> Skadestuen
=> Blogs
=> Idéfabrikken
=> Designerfreaks
=> Månedens anbefaling
=> FmFreaks anbefaler
Football Manager 2014
=> Omklædningsrummet
=> Træningsbanen
=> Skadestuen
=> Netcaféen
=> Challenges
=> TV-Stationen
=> Blogs
=> Idéfabrikken
=> Designerfreaks
=> Månedens Anbefaling
Andre Managerspil
=> Nostalgi
===> Blogs fra de ældre udgaver
===> FM2013
=====> Omklædningsrummet
=====> Træningsbanen
=====> Spillersøgning og -erfaring
=====> Klubsøgning og -erfaring
=====> Skadestuen
=====> Netcaféen
=====> Challenges
=====> Lower League Management
=====> TV-Stationen
=====> Blogs
=====> Idéfabrikken
=====> DesignerFreaks
=====> Månedens anbefaling
===> FM2012
=====> Omklædningsrummet
=====> Træningsbanen
=====> TV-stationen
=====> Skadestuen
=====> DesignerFreaks
=====> Netcaféen
=====> Blogs
=====> Idéfabrikken
=====> Månedens anbefaling
===> FM2011
=====> DesignerFreaks
=====> TV-stationen
=====> Annonceringer
=====> Idéfabrikken
=====> Omklædningsrummet
=====> Træningsbanen
=====> Skadestuen
=====> Netcaféen
=====> Blogs
===> FM2010
=====> Blogs FM2010
=====> Netcaféen FM2010
=====> Annonceringer FM2010
=====> Omklædningsrummet FM2010
=====> Træningsbanen FM2010
=====> Spillersøgning og -erfaring FM2010
=====> Klubsøgning og -erfaring FM2010
=====> Skadestuen FM2010
=====> Lower League Management FM2010
=====> Idéfabrikken FM2010
===> FM2009
=====> Idéfabrikken FM2009
=====> Træningsbanen FM2009
=====> Blogs FM2009
=====> Lower League Management FM2009
=====> DesignerFreaks FM2009
=====> Skadestuen FM2009
=====> Netcaféen FM09
=====> Omklædningsrummet FM2009
=====> Spillersøgning og -erfaring FM2009
=====> Klubsøgning og -erfaring FM2009
=> Pro Cycling Manager
=> Football Manager Live
===> Blogs
=> DesignerFreaks
=> Annonceringer FM2012
Andet
=> Fodbold
===> VM 2010
===> EM 2012
===> VM 2014
===> EM 2016
=> Baren
===> Cykling
===> Redskabsrummet
=> Børnehaven
FmFreaks.dk
=> Introduktionsforum
=> Mødelokalet
===> Måneds awards
=> FmFreaks Blogs Hall of Fame
=> Konkurrencer
===> Premier League Picks
===> Champions Freak
===> Supertipperen
===> FmFreaks Awards 2007
===> Nekrolog Konkurrence 2008
===> Digtkonkurrence
===> VM-Konkurrence
===> Fmfreaks Tour de France konkurrence
===> Nekrologkonkurrencen, 2010
===> Nekrologkonkurrencen, 2011
===> Månedens mål
===> FMF Fantasy League
===> EM Last Man Standing
===> DM i Football Manager 2013
===> Prediction Mastery
===> Blogkonkurrencer
=====> Blogkonkurrencen 2016
=====> Blogkonkurrencen 2015
=====> Blogkonkurrencen, 2014
=====> Blogkonkurrencen, 2013
=====> Blogkonkurrencen, 2012
=====> Blogkonkurrencen, 2009
=====> Blogkonkurrencen, 2011
=====> Blogkonkurrence FM2008
=====> Blogkonkurrencen 2017
=====> Blogkonkurrencen 2018
=====> Blogkonkurrencen 2019
=====> Blogkonkurrencen 2020
=====> Blogkonkurrencen 2021
=====> Blogkonkurrencen 2022
=====> Blogkonkurrencen 2023
=====> Blogkonkurrencen 2024
===> FmF Mesterskabet
===> FmFreaks årsawards 2013
===> VM Last man standing
===> FmFreaks' årsawards 2014
Administrator forum
=> test
This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only.
« More Info »