home forum contact

Velkommen
Gæst
Søg

SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
18 Dec 2024, 11:47 hoeven Træningsbanen En Libero taktik - Dis...
17 Dec 2024, 12:58 Broen13 Omklædning... Underlige ting
15 Dec 2024, 10:51 Broen13 Blogs The American Dream
11 Dec 2024, 19:07 andersnomanni Blogs SAF Challenge
02 Dec 2024, 19:48 andersnomanni Træningsbanen Taktikker FM24
29 Nov 2024, 16:21 Brodtgaard Challenges The real SAF Challenge
20 Nov 2024, 11:53 ydersog Klubsøgnin... Brighton & Hove Albion
Antal Registrerede Brugere: 23470
  0 Brugere, 1372 Gæster Online.

Nyeste Bruger: MarekaDype6559
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Football Manager 2014
| |-+  Kategori: Træningsbanen
| | |-+  Wester’s taktiske tråd - FM14
0 Brugere og 2 Gæster læser i øjeblikket dette emne.
Sider: 1 ... 13 14 [15] 16 17 ... 19 Udprint
Forfatter Emne: Wester’s taktiske tråd - FM14  (Læst 138714 gange)
T.Iglemose
Førsteholdsspiller

Sv: Wester’s taktiske tråd - FM14
« Svar #210: 05 Dec 2013, 12:18 »

Hej Wester. Kunne være rigtig fed hvis du kunne lave en taktik med et 3-mandsforsvar. Inspirationer kune jo være Brasilien 3-4-3 anno 2002, eller Juventus' 3-1-4-2 som de burger nu her under luderen over dem alle, Antonio Conte ;-)

Ville i sær være cool hvis du som den taktiske magiker du er, kunne regne ud hvordan libero rollen bør bruges så man kan genopfinde denne geniale rolle, der op igennem det sidste århundrede blev udført af legender som Beckebauer, Baresi og til dels Canavarro.

Er som sådan ligeglad om taktikken er offensiv eller defensiv - så længe den indeholder et solidt tremandsforsvar. Liberorollen bliver nok først relevant mod hold hvor man selv er underdog. Derfor kan man i disse kampe smide wings ned på backpladsen og den midterste CB kan smides ned som libero. Du må dog meget gerne forklarer hvad man skal være opmærksom på her, samt hvordan taktikken således skal tweakes.

Standard:
----------CB--CB--CB----------
---RM-----CM----CM---LM-----
------RF------CF------LF------

Underdog:
---------------SW---------------
--------CB------------CB--------
--RWB--------------------LWB--
-----------CM------CM-----------
------RF----------------LF-------
---------------CF----------------

Tak for en kanon tråd!
Lige for at påpege, så er din underdog-taktik vel i princippet mere offensiv end den anden? Din LIBERO går jo med frem og så har du kun 2 i defensiven - men hvis du vælger ham som sweeper, så afskærmer han og spiller den berømte bagerste mand. Og jeg har ALDRIG set Fabio Cannavaro som en libero. Tror den sidste libero i topfodbold vi så var vores kære landstræner!

Edit: Hov, så ikke lige dine fløje var justeret, men stadig en offensiv taktik for en underdog vil jeg mene - du kan i hvert fald let blive fanget i omstillinger
« Seneste Redigering: 05 Dec 2013, 12:20 af T.Iglemose » Logged

Il Capitano
Lilleputspiller
*

« Svar #211: 05 Dec 2013, 14:19 »

Med libero i support rolle går han blot med frem og assisterer som en dybdeliggende boldfordeler. Lidt ala Pirlo, Carrick mm. Han går ikke frem og er farlig i feltet osv. men er blot en sweeper der ligger sig foran midterforsvaret når man er i boldbesiddelse. Derudover er mine kanter gjort til wingbacks ala dem man ser i Juventus, Napoli og på det italienske landshold. De to angribere er flyttet længere ned for at agerer inside forward i support rolle. Her skal du tænke hen ad det man så El Shaarawy som, da Milan sidste sæson mødte Barcelona. Vil bestemt mene den er mere defensiv, men det kommer jo også an på hvordan man instruerer holdet. Havde forestillet mig at der i den første formation skulle være to boldspillende CB's og så en CB med cover instruktion i midten.
Du har i øvrigt ret. Canavarro var aldrig libero, mere en CB med cover eller måske sweeper i nogle kampe.

Il Capitano
Lilleputspiller
*

« Svar #212: 05 Dec 2013, 14:32 »

Det skal dog ikke tolkes som om at det er en udpræget defensiv taktik jeg søger. Den første er jo inspireret af Brasiliens tilgang under Scolari i 2002, hvor 2'eren blot er justeret lidt. Den er stadig offensiv og kræver stadig at man spiller med mange afleveringer, tekniske spillere og bredt spil.

T.Iglemose
Førsteholdsspiller

« Svar #213: 06 Dec 2013, 14:36 »

Med libero i support rolle går han blot med frem og assisterer som en dybdeliggende boldfordeler. Lidt ala Pirlo, Carrick mm. Han går ikke frem og er farlig i feltet osv. men er blot en sweeper der ligger sig foran midterforsvaret når man er i boldbesiddelse. Derudover er mine kanter gjort til wingbacks ala dem man ser i Juventus, Napoli og på det italienske landshold. De to angribere er flyttet længere ned for at agerer inside forward i support rolle. Her skal du tænke hen ad det man så El Shaarawy som, da Milan sidste sæson mødte Barcelona. Vil bestemt mene den er mere defensiv, men det kommer jo også an på hvordan man instruerer holdet. Havde forestillet mig at der i den første formation skulle være to boldspillende CB's og så en CB med cover instruktion i midten.
Du har i øvrigt ret. Canavarro var aldrig libero, mere en CB med cover eller måske sweeper i nogle kampe.
Nu har jeg kun set Morten Olsen spille libero og det er jo efterhånden mange år siden Wink Dog husker jeg han kom med frem hist og pist og især førte bolden fremad og skabte overtal på midtbanen. Kan læse liberoen på support støtter midtbanen og forsøger stikningerne, hvor han på attack kommer helt med frem og søger skud udefra.

Strandby
Landsholdsspiller

« Svar #214: 07 Dec 2013, 15:25 »

Hej Wester, jeg overvejer at lave et spil med Newcastle.

Kan du måske trylle en Newcastle taktik op, lidt alá den de spiller med i virkeligheden?

God weekend!

Tottenham Hotspur Football Club, Spurs.

To dare is to do.

COYS <3

Wester
FmFreaks Crew
(Forummoderator)
*

« Svar #215: 07 Dec 2013, 15:43 »

Kan du måske trylle en Newcastle taktik op, lidt alá den de spiller med i virkeligheden?

God weekend!

Haha ja spark til United manden mens han ligger ned Skuffet

Jeg er gået helt FM død, har ikke gamet i 14 dage.. Så tråden er død pt...

Var der nogen der sagde nørd?

Årets bruger 2012, 2013, 2014
Årets blog 2014
Blogmester 2014, 2022

Il Capitano
Lilleputspiller
*

« Svar #216: 07 Dec 2013, 16:20 »

Spillet er jo helt nyt? :-D

Strandby
Landsholdsspiller

« Svar #217: 07 Dec 2013, 16:23 »

Haha ja spark til United manden mens han ligger ned Skuffet

Jeg er gået helt FM død, har ikke gamet i 14 dage.. Så tråden er død pt...

Haha, min fejl  Grin

Bare iorden, må prøve selv.
Kom tilbage snart  Cool.

Tottenham Hotspur Football Club, Spurs.

To dare is to do.

COYS <3

Svartovich
Gæst

« Svar #218: 07 Dec 2013, 16:39 »

Spillet er jo helt nyt? :-D
Det ikke nok grund. Jeg gik død efter nogle uger Tunge

Il Capitano
Lilleputspiller
*

« Svar #219: 11 Dec 2013, 02:21 »

Er der slet ingen chancer for at du måske tager 'taktik-kreeringen- op igen? Er helt på bar bund med de italienske hold :-)

Wester
FmFreaks Crew
(Forummoderator)
*

« Svar #220: 11 Dec 2013, 07:46 »

Er der slet ingen chancer for at du måske tager 'taktik-kreeringen- op igen? Er helt på bar bund med de italienske hold :-)

Jeg skal nok komme i gang igen men ved ikke lige hvornår. Lige nu holder jeg FM pause men lysten begynder at nærme sig. Jeg skal nok se på din når det er men du må vente lidt endnu..

Årets blog 2014
Blogmester 2014, 2022

champione
Reserveholdsspiller

« Svar #221: 11 Dec 2013, 08:50 »

God weekend!

Kig i Newcastle tråden - jeg har et godt spil i gang med dem og der er taktisk inspiration i tråden.

T.Iglemose
Førsteholdsspiller

« Svar #222: 16 Dec 2013, 10:43 »

Det ikke nok grund. Jeg gik død efter nogle uger Tunge
Kender det kun alt for godt Sur Har vist ikke rørt mit i over en uge, selvom jeg næsten er hjemme 24/7!

Plambek
Gæst

« Svar #223: 16 Dec 2013, 20:43 »

Hej Wester
I FM 2013 havde jeg stor success med din Maestoso-taktik med Man Utd. Jeg har netop købt det nye FM og jeg er som sædvanligt startet op med Man Utd hvor jeg har benyttet mig af din BandOfBrothers taktik. Det går dog desværre rigtig sløjt.

I PL har jeg vundet 1 ud af 6 kampe og spillet 4 uafgjort. Jeg har store defensive problemer, mit hold bliver tit fanget højt oppe på banen, hvor jeg har problemer med lange bolde I dybden. Det er især igennem midten at jeg bliver spillet tyndt. Jeg har forsøgt at bruge Carrick som DLP og Feillani som CMD, men det har ikke hjulpet synderligt.

Offensivt kreerer jeg fint med chancer, dog mest halve chancer. Jeg har bemærket at stort set alle mine indlæg bliver slået I feltet mellem hjørneflaget og målfeltet, er det tilsigtet?

Har du nogle ideér til hvad der kan være galt? Jeg burger nøjagtigt samme taktik, men det fungerer slet ikke, og jeg er vidst tæt på at få sparket. Det skal lige nævnes at jeg spiller med alle opdateringer.  Jeg kan se at du pt. har mistet lysten til FM, men jeg håber på at få nogle forslag så klubben kan ligger der hvor den hører til I tabellen.

På forhånd tak,

Plambek
« Seneste Redigering: 16 Dec 2013, 20:48 af Plambek » Logged

Wester
FmFreaks Crew
(Forummoderator)
*

« Svar #224: 16 Dec 2013, 21:27 »

Jeg har slet ikke gamet de sidste 3 uger og er ikke inde i den nye patch som nok gør at nogle taktikker ændre sig lidt.. BoB er sat til attacking, har du prøvet at starte mere forsigtigt ud? Måske spille standard og dermed ikke stå så højt.. Så gå mere offensivt når du skal jagte resultatet..

Årets blog 2014
Blogmester 2014, 2022

Sider: 1 ... 13 14 [15] 16 17 ... 19 Udprint 

This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010