home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
17 Mar 2024, 23:29 Fadbamsen Skadestuen ryger ud i online spil.
03 Mar 2024, 06:12 DeBuur Skadestuen Kan ikke vælge Liverpo...
23 Feb 2024, 20:56 ydersog Klubsøgnin... Manchester United
23 Feb 2024, 10:12 valverde4ever Pro Cyclin... Cycling Career - Kan d...
23 Feb 2024, 00:14 g00n Blogs Minimalistic 2020
19 Feb 2024, 14:02 rheya Omklædning... Home Grown spillere?
29 Jan 2024, 11:35 Mulle68 Nostalgi Patches CM 4
Antal Registrerede Brugere: 23280
  1 Bruger, 257 Gæster Online.

Indlæg: 1132681 over 31362 Emner
Nyeste Bruger: queenofsjaipur
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Football Manager 2014
| |-+  Kategori: Træningsbanen
| | |-+  Wester’s taktiske tråd - FM14
0 Brugere og 1 Gæst læser i øjeblikket dette emne.
Sider: 1 ... 17 18 [19] Udprint
Forfatter Emne: Wester’s taktiske tråd - FM14  (Læst 125618 gange)
Wester
FmFreaks Crew
(Forummoderator)
*

Offline Offline


 
Sv: Wester’s taktiske tråd - FM14
« Svar #270: 04 Aug 2014, 07:16 »

Post dit savegame eller et SS af taktikkerne, hvor jeg også kan se holdinstruktionerne, ellers bliver det svært at hjælpe..
Logged

Var der nogen der sagde nørd?

Årets bruger 2012, 2013, 2014
Årets blog 2014
Blogmester 2014, 2022

perb
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline


 
Sv: Wester’s taktiske tråd - FM14
« Svar #271: 04 Aug 2014, 14:14 »

Post dit savegame eller et SS af taktikkerne, hvor jeg også kan se holdinstruktionerne, ellers bliver det svært at hjælpe..
http://speedy.sh/eq7eY/OB.fm

Jeg har uploadet mit save, og der er en kamp der venter, så du også kan køre igennem, hvis du har behov for det.
Logged

Wester
FmFreaks Crew
(Forummoderator)
*

Offline Offline


 
Sv: Wester’s taktiske tråd - FM14
« Svar #272: 04 Aug 2014, 18:43 »

Hej Wester

Nu skriver jeg i denne tråd i håb om, at du kan komme med lidt input til mit hold. Jeg har efterhånden et helt fundamentalt problem siden fm14 udkom, og er først startet op igen efter at jeg ikke kan lægge det fra mig. Problemet kan man sige er spillet fodbold. Ingen af mine spillere har begreb hvordan det skal afvikles. Jeg støder på følgende problemstillinger:
Mine forsvarsspillere stopper op, og kigger bold. De markere modspilleren, men tilgengæld får han alt den tid han har behov for, for at lægge den dybe aflevering, som splitter mit forsvar ad. Jeg kan ikke få min midtbane til at presse boldholder, og hjælpe i defensiven. Mine winger hænger oppe foran og er konstant bag bolden, og min centrale midtbane løber altid bagefter modspillernes.
I forhold til opspil af angreb har jeg faktisk ikke de store problemer, jeg skaber rigeligt med chancer i kampen, og midtbanen laver fint opspil offensivt. Tiltrods for det, scorer jeg ganske få mål, og det er fordi målene hverken kommer fra min angriber eller hængende angriber.
Jeg oplever ofte, at min angriber aldrig er spilbar omkring boksen, og når han endelig får en friløber stopper han op, og venter på forsvaret kommer tilbage og blokerer. Der er en tendens til at spillerne venter med at sparke på mål, indtil modstanderen står foran dem og blokerer.

Det praktiske:
Jeg spiller i enten 4-5-1 (winge langt frem) eller 4-4-2. Jeg er OB i starten af sæsonen.
taktik 4-5-1:
Mine backs er på support, og en midtbane med "central midt - Support" og en "central midt - forsvar". Derudover er mine winger "indvending angriber - angreb". Min OMC er "skyggende angriber - angreb" og min angriber er på enten "dybdeliggende-" eller "komplet angriber, med support.
Hold instruktioner er som udgangspunkt "balanceret-standard", men har prøvet både offensiv/defensiv variant samt "stramt/flydende", ligelidt hjælper det.
Har du nogle tanker til mine dispositioner?

Nu har jeg set lidt på det og du kunne starte med at gå ind i holdinstruktionerne og bede dine spillere presse mere, hvis du mener presset er for lavt.

De manglende defensive opgaver fra dine wings er fordi de er sat til offensiv og det samme er din AMC. Derfor har du 4 mand stående fremme det kan koste defensivt. Sæt et par stykker i support og måske have flere offensive løb fra en af dine MC i stedet for. Det tror jeg giver mere balance på holdet.

Du vil opleve at AMRLC positionerne fungere rigtig fint i support. De skal nok komme i offensive løb men langt mere overvejet og tit meget bedre timet..
Logged

Var der nogen der sagde nørd?

Årets bruger 2012, 2013, 2014
Årets blog 2014
Blogmester 2014, 2022

bryllen
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline


 
Sv: Wester’s taktiske tråd - FM14
« Svar #273: 04 Aug 2014, 22:50 »

Som du ønskede smider jeg min taktik her Wink http://speedy.sh/jSvDd/4-2-3-1-Bryllen-special.tac
jeg fortrækker komplet wingbacks og det har åbenbart fungeret excellent Wink sammen med wings som support har de domineret i superligaen dog ikke så meget i CHL. mine wings scorer næsten dobbelt så mange mål som min angriber og smider en masse assists, hvilket jo er fantasisk. på den offensive midt er Fremskudt playmaker min fortrukne da de 2 cm'er er Boldvindende og felt til felt.
centerforsvaret veksler begrænset forsvarer el. center forsvarer stopper.
Logged

OB
Manchester United
http://fmfreaks.dk/index.php?topic=40069.0 følg vores vej til toppen af hall of fame! Smiley

hasselnuzz
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline

 
Sv: Wester’s taktiske tråd - FM14
« Svar #274: 06 Aug 2014, 14:44 »

et hurtigt spørgsmål

Jeg spiller 4-2-3-1, boldbesiddende bold, med fokus på kanterne, jeg er usikker på hvorvidt min højrefløj skal spilles som fløjspil eller indvendig angriber, som type er han meget hurtig og yderst driblestærk og er desuden højrefodsspiller.

Mvh.
Logged

champione
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline

 
Sv: Wester’s taktiske tråd - FM14
« Svar #275: 06 Aug 2014, 15:50 »

et hurtigt spørgsmål

Jeg spiller 4-2-3-1, boldbesiddende bold, med fokus på kanterne, jeg er usikker på hvorvidt min højrefløj skal spilles som fløjspil eller indvendig angriber, som type er han meget hurtig og yderst driblestærk og er desuden højrefodsspiller.

Mvh.

Min erfaring er at kanterne i en 4-2-3-1 er bedre som fløjspillere - da de som indvendige angribere løber ind i omc'ens position og forstyrrer - hvor imod de som fløjspillere åbner banen med bredde.

Og i og med han er højrebenet, så giver indvendig angriber ikke mening - da deres force er at trække ind i banen og her skal den omvendte tanke i spil. Venstrebenet på højre side, og omvendt.
Så er det i hvert fald største succes..  Wink
Logged

hasselnuzz
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline

 
Sv: Wester’s taktiske tråd - FM14
« Svar #276: 06 Aug 2014, 16:39 »

@Champione

tak for svaret, det var også min umiddelbare indskydelse.
Logged

Wester
FmFreaks Crew
(Forummoderator)
*

Offline Offline


 
Sv: Wester’s taktiske tråd - FM14
« Svar #277: 06 Aug 2014, 16:44 »

En wing i support har jeg stor succes med.. Og lader du dine kanter skifte side, så får du ofte det bedste fra begge verdner. Når han er i højre side, så går han til baglinjen hvorimod han i venstre trækker ind i banen, netop fordi han gerne vil ind til sit favorit ben.
Logged

Var der nogen der sagde nørd?

Årets bruger 2012, 2013, 2014
Årets blog 2014
Blogmester 2014, 2022

hasselnuzz
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline

 
Sv: Wester’s taktiske tråd - FM14
« Svar #278: 06 Aug 2014, 16:53 »

Hvad er fordelene ved at sætte ham som wing-support frem for wing-angreb?

Han har 20 i driblinger og 20 i acceleration derfor vil jeg selvfølgelig gerne udnytte ham bedst muligt, da han med længder er den bedste spiller i truppen.
Logged

T.Iglemose
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: Wester’s taktiske tråd - FM14
« Svar #279: 06 Aug 2014, 19:58 »

Hvad er fordelene ved at sætte ham som wing-support frem for wing-angreb?

Han har 20 i driblinger og 20 i acceleration derfor vil jeg selvfølgelig gerne udnytte ham bedst muligt, da han med længder er den bedste spiller i truppen.
med support har wingeren fokus på at drible forbi backen og slå indlæg. Med attack søger han hele tiden baglinien og indlægget. Det er min erfaring det giver flere hjørnespark - hvilket jo også kan være en væsentlig faktor! Han løber mere i dybden som attack, så du skal også tænke på om han skal udnytte de 20 i dribling. For så kan det være en fordel han får bolden i fødderne og så kan udfordre fremfor at modtage den i dybden og så udnytte den enorme speed. Dit valg Peace
Logged

hasselnuzz
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline

 
Sv: Wester’s taktiske tråd - FM14
« Svar #280: 06 Aug 2014, 22:45 »

med support har wingeren fokus på at drible forbi backen og slå indlæg. Med attack søger han hele tiden baglinien og indlægget. Det er min erfaring det giver flere hjørnespark - hvilket jo også kan være en væsentlig faktor! Han løber mere i dybden som attack, så du skal også tænke på om han skal udnytte de 20 i dribling. For så kan det være en fordel han får bolden i fødderne og så kan udfordre fremfor at modtage den i dybden og så udnytte den enorme speed. Dit valg Peace

Puha, det er et svært valg. Han har et rimelig flot målsnit samtidig, mange tak for svaret det var lidt det jeg søgte Smiley
Logged

T.Iglemose
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: Wester’s taktiske tråd - FM14
« Svar #281: 08 Aug 2014, 09:19 »

Puha, det er et svært valg. Han har et rimelig flot målsnit samtidig, mange tak for svaret det var lidt det jeg søgte Smiley
Det var så lidt  Smiley
Logged

TobberTheGamer
Lilleputspiller
*

Offline Offline

 
Sv: Wester’s taktiske tråd - FM14
« Svar #282: 09 Aug 2014, 00:05 »

Hej Wester

Jeg har næsten lige startet en karriere med OB, det startede OK, jeg vandt lidt og tabte lidt, men her på det seneste er jeg begyndt at mangle målfarlighed og et totalt dårligt forsvar på standard-situationer!

Jeg søger derfor en taktik, hvor der bliver scoret mange mål, men samtidig bliver der ikke scoret nogle imod mig selv!

Det må meget gerne være noget fysiks fodbold.


Min normale taktik: http://i44.photobucket.com/albums/f4/tobiaspoulsen/FMtaktik1_zps558916f8.png

Min Defensive taktik: http://s44.photobucket.com/user/tobiaspoulsen/media/FMtaktik2_zpsc025c8d4.png.html?sort=3&o=0

Her er et link til min trup: http://s44.photobucket.com/user/tobiaspoulsen/media/FMtaktik2_zpsc025c8d4.png.html?sort=3&o=0

Jeg håber du har nogle ideer til en taktik eller to Smiley

Hvis du har nogle ideer til spiller køb inden for 2-3 millioner, ville jeg blive meget glad! Smiley

Mvh,
TobberTheGamer
Logged

Sider: 1 ... 17 18 [19] Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010