home forum contact

Velkommen
Gæst
Søg

SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
18 Dec 2024, 11:47 hoeven Træningsbanen En Libero taktik - Dis...
17 Dec 2024, 12:58 Broen13 Omklædning... Underlige ting
15 Dec 2024, 10:51 Broen13 Blogs The American Dream
11 Dec 2024, 19:07 andersnomanni Blogs SAF Challenge
02 Dec 2024, 19:48 andersnomanni Træningsbanen Taktikker FM24
29 Nov 2024, 16:21 Brodtgaard Challenges The real SAF Challenge
20 Nov 2024, 11:53 ydersog Klubsøgnin... Brighton & Hove Albion
Antal Registrerede Brugere: 23470
  0 Brugere, 1360 Gæster Online.

Nyeste Bruger: MarekaDype6559
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Football Manager 2014
| |-+  Kategori: Træningsbanen
| | |-+  Wester’s taktiske tråd - FM14
0 Brugere og 2 Gæster læser i øjeblikket dette emne.
Sider: 1 ... 12 13 [14] 15 16 ... 19 Udprint
Forfatter Emne: Wester’s taktiske tråd - FM14  (Læst 138725 gange)
Arsenal76
Lilleputspiller
*

Sv: Wester’s taktiske tråd - FM14
« Svar #195: 27 Nov 2013, 13:34 »

Hej Mertesvagger,

Mit forsvar står ikke højt oppe da de ellers bliver overløbet af de hurtige angribere. Merte og kos er ikke verdens hurtigste på banen. Jeg har prøvet med en cm/defensivt, men syntes ikke det fungerede specielt godt. Jeg har købt bender i dortmund der er den boldvindende spiller og han gør det virkelig godt. Ud over det har jeg købt Baines og Gaitan til venstre siden. Jeg har solgt Ramsey for 250 mill til Utd til at financere de nye indkøb. Ud over det har jeg købt Pirlo for 30 mill, som gør det genialt på den dybdelæggende playmaker rolle.

Angel3DG
Førsteholdsspiller

« Svar #196: 28 Nov 2013, 20:53 »

Hej Wester, ville høre om du gider kigge på en taktik med et 4 mandsforsvar, 2 defensive midtbanespillere, en offensiv højre og venstre fløj og sidst 2 angriber Smiley taktikken må gerne være offensiv og med hurtig bold omgang/spil hvis det kan lade sig gøre Smiley

På forhånd tak!
« Seneste Redigering: 28 Nov 2013, 21:57 af Angel3DG » Logged

Danmark - Brøndby <3
England - Liverpool <3

bianconeri
Reserveholdsspiller

« Svar #197: 29 Nov 2013, 02:21 »

Kan man på en måde trække en halfback ned som den 3 central forsvar når modstanderen angriber - så han går på linje med de 2 andre?

Vincere Non È Importante È L'Unica Cosa che Conta
fino alla fine ★ ★ ★

Dane 16
Landsholdsspiller

« Svar #198: 29 Nov 2013, 11:07 »

Hey Wester, fantastisk arbejde, det giver en masse god inspiration Smiley
Jeg har et spørgsmål vedrørende de centrale forsvarsspillere. Mine centerbacks bliver tit fanget ude af position hvis modstanderen spiller bolden op på den ene af deres to angribere, så bliver der løbet i ryggen på ham der er trukket frem for at markere den boldholdende angriber, vil det hjælpe hvis man giver den instruktion der hedder "skærm mindre af" til de to centerbacks?
Jeg tænker at de så vil holde deres linje og undgå at give muligheden for modstanderen til at løbe i ryggen på dem, men jeg kunne så frygte lidt at det har en anden effekt således at de "glemmer" angriberne når de SKAL dække dem op, her tænker jeg i feltet.
Håber du forstod spørgsmålet Smiley

champione
Reserveholdsspiller

« Svar #199: 29 Nov 2013, 11:26 »

Hey Wester, fantastisk arbejde, det giver en masse god inspiration Smiley
Jeg har et spørgsmål vedrørende de centrale forsvarsspillere. Mine centerbacks bliver tit fanget ude af position hvis modstanderen spiller bolden op på den ene af deres to angribere, så bliver der løbet i ryggen på ham der er trukket frem for at markere den boldholdende angriber, vil det hjælpe hvis man giver den instruktion der hedder "skærm mindre af" til de to centerbacks?
Jeg tænker at de så vil holde deres linje og undgå at give muligheden for modstanderen til at løbe i ryggen på dem, men jeg kunne så frygte lidt at det har en anden effekt således at de "glemmer" angriberne når de SKAL dække dem op, her tænker jeg i feltet.
Håber du forstod spørgsmålet Smiley

Skærm mindre af vil virke ja og så evt. supplere med en ankermand på den def. midt - som trækker ned i det rum angriberen modtager bolden i.
Og så er det vigtigt at en af forsvarsspillerne ikke har en "stopper"-rolle - da de så vil forsøge at gå op og vinde bolden (som er dit problem)  Smiley

Dane 16
Landsholdsspiller

« Svar #200: 29 Nov 2013, 11:33 »

Skærm mindre af vil virke ja og så evt. supplere med en ankermand på den def. midt - som trækker ned i det rum angriberen modtager bolden i.
Og så er det vigtigt at en af forsvarsspillerne ikke har en "stopper"-rolle - da de så vil forsøge at gå op og vinde bolden (som er dit problem)  Smiley

Mange tak Smiley

Hvor stor er forskellen på en def midt - ankermand og central midt - defensiv?
Og kan man eventuel få en central midt - defensiv til at udføre en endnu mere defensiv rolle, fordi jeg spiller med central midt - defensiv og dybdeliggende playmaker - support ved siden af hinanden og ham der er central midt - defensiv er tit meget mere offensiv end jeg vil have ham til, så han bryder ikke så mange bolde som jeg kunne tænke mig han skal.

EDIT: Jeg har givet ham instruktionen "skærm mindre af" i håb om at han vil få en mere defensiv rolle, men det har ikke den ønskede effekt

champione
Reserveholdsspiller

« Svar #201: 29 Nov 2013, 11:40 »

Mange tak Smiley

Hvor stor er forskellen på en def midt - ankermand og central midt - defensiv?
Og kan man eventuel få en central midt - defensiv til at udføre en endnu mere defensiv rolle, fordi jeg spiller med central midt - defensiv og dybdeliggende playmaker - support ved siden af hinanden og ham der er central midt - defensiv er tit meget mere offensiv end jeg vil have ham til, så han bryder ikke så mange bolde som jeg kunne tænke mig han skal.

EDIT: Jeg har givet ham instruktionen "skærm mindre af" i håb om at han vil få en mere defensiv rolle, men det har ikke den ønskede effekt

Ankermand er skraldemanden imens def midt er "balancespilleren".
Så defensivt er ankermanden bedst.

CM def er jo meget "passiv" - han presser ikke boldholder. Så måske skal han være en boldvindende - så der er mere pres på ham der finder deres angriber - og en boldvindende er mere aggressiv i sine erobningsforsøg og skaber mere pres.

Det har en effekt - men måske ikke så hurtig.
Det er også et spørgsmål om modstanderinstruks, har du markér tæt, og skærm sjældent i din modstanderinstruks (specifik spiller), så er din indstilling jo lidt ligegyldig.

Så vær obs. på hvad din forsvar gør ved modstandernes angribere i specifikke instrukser.

Dane 16
Landsholdsspiller

« Svar #202: 29 Nov 2013, 11:43 »

Ankermand er skraldemanden imens def midt er "balancespilleren".
Så defensivt er ankermanden bedst.

CM def er jo meget "passiv" - han presser ikke boldholder. Så måske skal han være en boldvindende - så der er mere pres på ham der finder deres angriber - og en boldvindende er mere aggressiv i sine erobningsforsøg og skaber mere pres.

Det har en effekt - men måske ikke så hurtig.
Det er også et spørgsmål om modstanderinstruks, har du markér tæt, og skærm sjældent i din modstanderinstruks (specifik spiller), så er din indstilling jo lidt ligegyldig.

Så vær obs. på hvad din forsvar gør ved modstandernes angribere i specifikke instrukser.

Tak for det, det har givet mig en idé til forbedringer af min taktik Smiley

Wester
FmFreaks Crew
(Forummoderator)
*

« Svar #203: 30 Nov 2013, 09:58 »

Taktik hjælp søndag aften

I lidt over en uge har jeg holdt FM pause, jeg er gået lidt død i FM. Jeg vil dog lege lidt søndag aften, så hvis nogen har brug for hjælp, så post et indlæg, så ser jeg på det. Jeg har nemlig tabt overblikket i tråden og ved ikke hvem der stadig mangler hjælp. Så vi starter på ny..

Var der nogen der sagde nørd?

Årets bruger 2012, 2013, 2014
Årets blog 2014
Blogmester 2014, 2022

Andso43
Ynglingespiller

« Svar #204: 30 Nov 2013, 14:19 »

Din band of brothers taktik, hvordan ville det passe med at sætte en dybere forsvars linie.
Jeg bliver løbet over ende i forsvaret. jeg har scoret 35 mål men der er også gået 21 ind, hvilket er mange i forhold til alle de andre øverste hold

Boerre
Landsholdsspiller

« Svar #205: 30 Nov 2013, 14:47 »

En llm taktik til i den laveste engelske række, gad jeg godt at se.
« Seneste Redigering: 30 Nov 2013, 15:55 af Boerre » Logged

Nick89
Lilleputspiller
*

« Svar #206: 30 Nov 2013, 16:22 »

Hej wester, jeg vil bare lige sige at det er super fedt det du har lavet her. jeg har spillet manager i 6-7 år. men har altid bare spillet plug and play ... har aldrig haft overskud/evner til at sætte mig helt ind i det taktiske. men her den anden dag besluttede jeg mig for at nu skulle det være og så læste jeg denne her tråd og BOOM så var der pludselig en hel ny FM verden der åbnede sig for mig og det er jo skide sjovt når man kommer ind i det ....

Jeg valgte at starte med arsenal og tog lidt udgangspunkt i din 4-4-1-1 taktik men jeg har valgte så at lave den om til en 4-3-2-1, så jeg rykkede bare kanterne et hak op og så har de support rollen i stedet, har købt Yacob til at spille cmd og han er crazy god ellers har jeg købt ayew og Ashley Williams ind som reserver.. har lige spillet mod United om første pladsen. jeg vandt kampen 3-0 havde godt nok kun 48% i bold besidelse men havde 24 afslutninger hvor af 11 var inde for rammen, mens United kun havde 3 skud hvor af 0 var inde for rammen ....

for at opsummere: Tak Tak Tak Tak for at have hjulpet mig med at finde min FM gnist frem igen efter et par sløve år !

EDIT: ved godt det lyder lidt som en kærligheds erklæring Smiley

Angel3DG
Førsteholdsspiller

« Svar #207: 30 Nov 2013, 19:24 »

Hej Wester, ville høre om du gider kigge på en taktik med et 4 mandsforsvar, 2 defensive midtbanespillere, en offensiv højre og venstre fløj og sidst 2 angriber  Smiley taktikken må gerne være offensiv og med hurtig bold omgang/spil hvis det kan lade sig gøre  Smiley og gerne uden targetmand i angrebet

På forhånd tak!
« Seneste Redigering: 30 Nov 2013, 22:08 af Angel3DG » Logged

Danmark - Brøndby <3
England - Liverpool <3

Il Capitano
Lilleputspiller
*

« Svar #208: 01 Dec 2013, 18:38 »

Hej Wester. Kunne være rigtig fed hvis du kunne lave en taktik med et 3-mandsforsvar. Inspirationer kune jo være Brasilien 3-4-3 anno 2002, eller Juventus' 3-1-4-2 som de burger nu her under luderen over dem alle, Antonio Conte ;-)

Ville i sær være cool hvis du som den taktiske magiker du er, kunne regne ud hvordan libero rollen bør bruges så man kan genopfinde denne geniale rolle, der op igennem det sidste århundrede blev udført af legender som Beckebauer, Baresi og til dels Canavarro.

Er som sådan ligeglad om taktikken er offensiv eller defensiv - så længe den indeholder et solidt tremandsforsvar. Liberorollen bliver nok først relevant mod hold hvor man selv er underdog. Derfor kan man i disse kampe smide wings ned på backpladsen og den midterste CB kan smides ned som libero. Du må dog meget gerne forklarer hvad man skal være opmærksom på her, samt hvordan taktikken således skal tweakes.

Standard:
----------CB--CB--CB----------
---RM-----CM----CM---LM-----
------RF------CF------LF------

Underdog:
---------------SW---------------
--------CB------------CB--------
--RWB--------------------LWB--
-----------CM------CM-----------
------RF----------------LF-------
---------------CF----------------

Tak for en kanon tråd!
« Seneste Redigering: 01 Dec 2013, 18:48 af Il Capitano » Logged

snaever
Landsholdsspiller

« Svar #209: 01 Dec 2013, 19:41 »

Man kan da ikke sætte centerbacks til at skærme mindre af? Det kan jeg i hvert fald ikke med mine Smiley<

EDIT: Jeg har forresten et problem med at begge mine forsvarsspillere dækker den samme mand op (som regel angriberen) således at der altid er en kant eller offensiv midtbane spiller der kan tage et dybt løb og være helt alene mod målmanden. Nogle forslag til hvordan man undgår det?
« Seneste Redigering: 01 Dec 2013, 21:22 af snaever » Logged

“This city has two great teams - Liverpool and Liverpool reserves.” - Bill Shankly

Sider: 1 ... 12 13 [14] 15 16 ... 19 Udprint 

This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010