home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
17 Mar 2024, 23:29 Fadbamsen Skadestuen ryger ud i online spil.
03 Mar 2024, 06:12 DeBuur Skadestuen Kan ikke vælge Liverpo...
23 Feb 2024, 20:56 ydersog Klubsøgnin... Manchester United
23 Feb 2024, 10:12 valverde4ever Pro Cyclin... Cycling Career - Kan d...
23 Feb 2024, 00:14 g00n Blogs Minimalistic 2020
19 Feb 2024, 14:02 rheya Omklædning... Home Grown spillere?
29 Jan 2024, 11:35 Mulle68 Nostalgi Patches CM 4
Antal Registrerede Brugere: 23282
  1 Bruger, 402 Gæster Online.

Indlæg: 1132681 over 31362 Emner
Nyeste Bruger: ArmaghRed92
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Football Manager 2014
| |-+  Kategori: Klubsøgning og -erfaring
| | |-+  Chelsea FC
0 Brugere og 1 Gæst læser i øjeblikket dette emne.
Sider: [1] 2 3 ... 11 Udprint
Forfatter Emne: Chelsea FC  (Læst 43269 gange)
mama99ai
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Chelsea FC
« : 21 Okt 2013, 13:28 »

CHELSEA FC




Jeg har ikke brugt tid på at liste alle spillere, økonomi osv. vedr. Chelsea i fm2014 - det vil jeg lade andre om. Jeg vil  i stedet fortælle om de erfaringer jeg har gjort mig i spillet med Chelsea.

Jeg har ikke købt nogen spillere, men jeg har solgt Essien.

Generelt oplevede jeg i starten at der nærmest var for mange spillere til at kunne holde mig inden for de 25 spillere, så derfor måtte Essien afsted. Surt, men han var det svageste led. Men lad mig fortælle jer om mine erfaringer:

Spillet er svært, meeen... det er muligt at vinde PL i 1. sæson...
Nu er jeg ikke helt færdig med sæsonen, men ved 20. marts 2014 ligger jeg nr. 1 med flest scorede mål og 2. færrest mål scoret imod. Og det er først inden for de sidste 3-4 kampe at jeg har fået fornemmelsen for at min taktik er den rette og jeg er på rette vej.

Jeg er i stand til at vinde over de små / mellemstore hold og jeg synes egentlig at jeg scorer ret mange mål. F.eks. tabte jeg 4-3 ude mod Schalke og vandt så 4-2 hjemme  Opstemt - så det er ikke målscoringen den er gal med. Jeg startede også med at spille med mine to backs som Wingbacks og satte dem længere frem på banen,  men det har jeg rettet så de nu spiller som full backs i stedet. Det gør at langt flere af modstanderens angreb bliver stoppet og spillet bliver vendt. Jeg har oplevet at flere af mine spillere afslutter for langt ude fra, men jeg tester pt. nu at work ball into box for at få løst det problem og det ser ud til at virke. Jeg mangler stadig at knække koden til at slå de store hold konsitent - f.eks. har Man City givet mig klø over 2 omgange i Carling Cuppen og det gør mig nervøs for hvis jeg skulle trække dem senere i CL.








Taktikken ligger næsten fast...
Når jeg starter et nyt FM spil så tænker jeg altid på hvordan holdet spiller i virkeligheden. Det er dog langt fra altid at jeg kan få den taktik til at passe til at taktikken samtidig passer i FM2014. Men denne gang er det lykkedes at få en 4-2-3-1 taktik til at virke. Jeg har løbende tilpasset taktikken - og jeg kommer helt sikkert til det igen, men p.t. er det således at min taktik ser ud. Det skal dog siges at jeg har tilføjet work ball into box  de sidste 3 kampe - med 3 sejre som resultat - og det kan godt være at det bliver en fast bestandel af min taktik fremadrettet.







Hvilke spillere har overrasket positivt...
Generelt er jeg godt tilfreds med spillerne og deres præstationer. Der er dog både positive og negative overraskelser. På den negative side er Kevin De Bruyne slet ikke kommet i gang - jeg har prøvet at spille ham både på AMC pladsen, som AMR og som AP på den centrale midt - men han har ikke rigtigt fundet sig til rette endnu - lidt skuffende, men han har heldigvis mange gode år tilbage i klubben til at finde sig til rette. En anden spiller som har skufffet er - surprise - Fernando Torres. Jeg har fået mest ud af Torres som en False 9 i en 4-4-2 taktik, men i en 4-2-3-1 som ene angriber har jeg ikke fået ham til at lyne endnu. 11 mål og 5 assists i 28 kampe er ikke nok. Heller ikke Eto (som ellers vurderes af assistenten som den bedste angriber i klubben (eskl. Lukaku)) leverer varen - 9 mål og 5 assists i 20 kampe er bedre end Torres, men langt fra den verdensklasse angriber som man kan forvente i Chelsea...

Men heldigvis er der også nogle spillere der har overrasket positivt. David Luiz har det bedste snit med 8,06 efter 31 kampe, men mht. mål og assists, så er det især Demba Ba - holdets topscorer med 19 mål og 9 assists i 32 kampe, André Schurrle med 16 mål og 7 assists i 35 kampe og Cesar Azpillicueta med 3 mål og 12! assists i 39 kampe, der overrasker positivt.






--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------







Jeg glæder mig til at læse hvilken erfaring andre har gjort sig med Chelsea. Jeg er i hvert fald godt tilfreds med spillet so far  Thumbs Up
« Seneste Redigering: 21 Okt 2013, 13:51 af mama99ai » Logged

mama99ai
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: Chelsea FC
« Svar #1: 22 Okt 2013, 15:29 »

Endte med at vinde Premier League og Champions League 1. sæson  Thumbs Up
Logged

byggenygge
Juniorspiller
**

Offline Offline

 
Sv: Chelsea FC
« Svar #2: 22 Okt 2013, 17:50 »

vil du ikke uploade din taktik ?
Logged

mama99ai
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: Chelsea FC
« Svar #3: 24 Okt 2013, 21:26 »

vil du ikke uploade din taktik ?

jo - her er den.

Den er jo langt fra perfekt  Wink - jeg eksperimenterer p.t. med enten Work ball into box eller retain possession. Det afhænger lidt af moralen på mit hold og hvem jeg spiller mod. Taktikken er ikke perfekt imod store hold, men den kan godt slå dem engang imellem - held og lykke

* 4-2-3-1 MAEN.tac (0,88 KB - hentet 49 gange.)
« Seneste Redigering: 25 Okt 2013, 06:49 af mama99ai » Logged

probst
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline


 
Sv: Chelsea FC
« Svar #4: 29 Okt 2013, 09:28 »

nogle der har prøvet med en 4 2 2 2 (med off kanter) og hvem og hvordan bruger i, i angrebet?
Logged

mama99ai
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: Chelsea FC
« Svar #5: 30 Okt 2013, 07:45 »

nogle der har prøvet med en 4 2 2 2 (med off kanter) og hvem og hvordan bruger i, i angrebet?

Jeg har ikke prøvet med en decideret 4 2 2 2, men indledningsvis i 1. sæson prøvede jeg med to angribere på toppen - der spillede jeg med venstre angriber som deep lying striker og højre angriber som poacher. Det synes jeg virkede fint. Du kan eventuelt også skifte deep lying striker ud med False nine.
Logged

BlaZZo
FmFreaks' Venner
*

Offline Offline

 
Sv: Chelsea FC
« Svar #6: 03 Nov 2013, 07:30 »

Vil også kaste mig ud i Chelsea senere i dag. Overvejer at lave 3 taktikker:
Der vil nok blive byttet lidt på Ivan og Azpil på højre backen. Azpil er mere offensiv og bedre på indlæg, så ham vil jeg nok benytte mere mod de mindre hold for at åbne deres forsvar.

4-4-1-1
Cech
Ivan - Luiz - John - Cole
Mata - Rami - Frank - Eden
Oscar
Fernando

Kommentar: Det er nok den jeg prøver fra start af.

4-1-2-2-1
Cech
Ivan - Luiz - John - Cole
Mikel/Rami def
Frank - Oscar
Mata - Eden (På kanter)
Fernado/Ba/Etoo i angrebet

Kommentar: En taktik som vil skabe lidt mere fordel på midtbanen da man bruger en defensiv spiller, kanterne bliver så skubbet en tand frem. Her er jeg i tvivl om man skal bruge en mere fysisk stærk angriber i Ba til at udnytte de indlæg som vil komme.

4-4-2
Cech
Ivan - Luiz - John - Cole
Mata - Mikel - Rami - Eden
Ba - Fernando

Kommentar: I en 4-4-2 er midtbanen mere sårbar, så tror jeg vil vælge Mikel fremfor Lampard her, da Mikel har større defensive kompetencer.

Lidt info om mit spil:
Jeg spiller ALDRIG med transfervindue i første sæson, eller i sommeren 2013. Jeg synes spiller bliver mere realistisk af man ikke kan handle spillere, da klubberne i virkeligheden allerede har gjort det. Jeg har tænkt mig at udleje de spillere jeg nu kan, men indkøb/salg bliver først til vinter hvis der er behov for det.
Jeg synes 2013 var et svært spil, så nu er jeg spændt på hvordan det går med det nye. Jeg spiller naturligvis med nyeste patch, 14.1.3.
Logged

Chelsea FC - Champions League vinder 2011/12.
Velkommen til Hazard.


Nhg93
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: Chelsea FC
« Svar #7: 03 Nov 2013, 10:12 »

Får man automatisk den nyeste patch når man åbner spillet? Synes ikke at jeg har fået den endnu.
Ellers virker det spændende med taktikere. Har aldrig prøvet at implementere tre på en gang Smiley
Logged

probst
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline


 
Sv: Chelsea FC
« Svar #8: 06 Nov 2013, 14:31 »

nogle der har et par gode tips ang et indkøb af en angriber der rent faktisk score kasser!! Opstemt
Logged

Haaring
Lilleputspiller
*

Offline Offline


 
Sv: Chelsea FC
« Svar #9: 06 Nov 2013, 15:00 »

nogle der har et par gode tips ang et indkøb af en angriber der rent faktisk score kasser!! Opstemt


Luciano Vietto bliver et bæst efter en sæsons tid!
Logged

CHAMPIONS OF EUROPE - WE KNOW WHAT WE ARE............. (indtil videre i hvert fald)
19.05.2012 <3 <3 <3

mama99ai
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: Chelsea FC
« Svar #10: 06 Nov 2013, 15:01 »

nogle der har et par gode tips ang et indkøb af en angriber der rent faktisk score kasser!! Opstemt


Det virker til at der er et problem med Match Engine i år mht. angriberne - så de nærmest stopper op uden for feltet og skyder på mål. Så målene vil i højere grad komme fra kanterne. De angribere som efter sigende klarer sig bedst er angribere der er høje og fysisk stærke og spiller som en support rolle.

Så vent på at Lukaku er tilbage - og så lev med at dine angribere er skod 1. sæson  Smiley
Logged

bert0089
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: Chelsea FC
« Svar #11: 06 Nov 2013, 15:14 »

Lukaku kan ihvertfald finde ud af at scorer mål i mit save med Everton. Så ja, vent til anden sæson, og så har en bomberen mange sæsoner frem.
Logged

Inter 2010: Serie A, Coppa Italia, Champions League, Super Cup, VM for Klubhold
Forza Nerazzurri...  C'e Solo L'Inter

probst
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline


 
Sv: Chelsea FC
« Svar #12: 06 Nov 2013, 20:27 »

okay, så håber jeg den her 1. sæson går smertefrit med to angribere og især torres.... som bare ikke kan finde målformen!
Logged

Fredsgaard
Lilleputspiller
*

Offline Offline

 
Sv: Chelsea FC
« Svar #13: 07 Nov 2013, 19:53 »

Vandt min første sæson mesterskabet, hvor jeg endte i en solid formkrise, efter at have ligget 1 hele sæsonen, og kun indkasseret 6 midt i februar. Endte dog med at hive det sikkert hjem i 36. runde, efter at have smidt 10 point til Utd. Det er nok grundet skader, at forsvaret begyndte at sejle, samtidig med at Cech ikke klarede sig optimalt, når jeg valgte at køre kontra. Havde købt Luke Shaw for 290 (hvis klausulerne blev indløst), meget dyrt, men en perfekt erstatning for den aldrende Cole. Hentede derudover Lewandowski i januar, men han blev et kæmpe flop. Røg ud af chl til Gala i 8-delsfinalen, så jeg havde ligesom al mulig grund til at fokusere på ligaen. Er i midten af anden sæson nu, og Lukaku er et bæst, samtidig med at Draxler er mit bedste indkøb, og James Ward-Prowse er en superstjerne i svøb!
Logged

probst
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline


 
Sv: Chelsea FC
« Svar #14: 11 Nov 2013, 23:52 »

Vandt min første sæson mesterskabet, hvor jeg endte i en solid formkrise, efter at have ligget 1 hele sæsonen, og kun indkasseret 6 midt i februar. Endte dog med at hive det sikkert hjem i 36. runde, efter at have smidt 10 point til Utd. Det er nok grundet skader, at forsvaret begyndte at sejle, samtidig med at Cech ikke klarede sig optimalt, når jeg valgte at køre kontra. Havde købt Luke Shaw for 290 (hvis klausulerne blev indløst), meget dyrt, men en perfekt erstatning for den aldrende Cole. Hentede derudover Lewandowski i januar, men han blev et kæmpe flop. Røg ud af chl til Gala i 8-delsfinalen, så jeg havde ligesom al mulig grund til at fokusere på ligaen. Er i midten af anden sæson nu, og Lukaku er et bæst, samtidig med at Draxler er mit bedste indkøb, og James Ward-Prowse er en superstjerne i svøb!

hvordan spiler du? opstilling, taktik osv?
Logged

Sider: [1] 2 3 ... 11 Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010