home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
17 Mar 2024, 23:29 Fadbamsen Skadestuen ryger ud i online spil.
03 Mar 2024, 06:12 DeBuur Skadestuen Kan ikke vælge Liverpo...
23 Feb 2024, 20:56 ydersog Klubsøgnin... Manchester United
23 Feb 2024, 10:12 valverde4ever Pro Cyclin... Cycling Career - Kan d...
23 Feb 2024, 00:14 g00n Blogs Minimalistic 2020
19 Feb 2024, 14:02 rheya Omklædning... Home Grown spillere?
29 Jan 2024, 11:35 Mulle68 Nostalgi Patches CM 4
Antal Registrerede Brugere: 23282
  1 Bruger, 239 Gæster Online.

Indlæg: 1132681 over 31362 Emner
Nyeste Bruger: ArmaghRed92
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Football Manager 2014
| |-+  Kategori: Klubsøgning og -erfaring
| | |-+  Chelsea FC
0 Brugere og 1 Gæst læser i øjeblikket dette emne.
Sider: 1 2 [3] 4 5 ... 11 Udprint
Forfatter Emne: Chelsea FC  (Læst 43266 gange)
Strandby
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Chelsea FC
« Svar #30: 26 Mar 2014, 14:00 »

Jeg har godt nok startet et save med Chelsea i et forsøg på at spille som de gør i den her sæson. Håber jeg er færdig med sæsonen i morgen engang..

Prøver du ligende taktik af den de bruger i virkeligheden?
Logged

Tottenham Hotspur Football Club, Spurs.

To dare is to do.

COYS <3

warmon
Landsholdsspiller
******

Online Online


 
Sv: Chelsea FC
« Svar #31: 26 Mar 2014, 15:24 »

Jeg har lavet et forsøg på en taktik som den de bruger... Men om det er lige i skabet, er jeg ikke helt sikker på...
Logged

L'Imperatore di Roma er min første blog i årets fm22, følg med!

bundgaard89
Lilleputspiller
*

Offline Offline

 
Sv: Chelsea FC
« Svar #32: 27 Mar 2014, 13:02 »

Jeg har lavet et forsøg på en taktik som den de bruger... Men om det er lige i skabet, er jeg ikke helt sikker på...

Hvad baserer du din taktik på, når du forsøger at kopiere det de gør rigtigt?
Logged

bundgaard89
Lilleputspiller
*

Offline Offline

 
Sv: Chelsea FC
« Svar #33: 27 Mar 2014, 13:09 »

Jeg har kæmpet mig gennem første sæson med Chelsea.

Efter en meget rusten start blev det til et mesterskab med 87 point og en målscore på 88 - 27. Er ikke helt tilfreds med den defensive del, da jeg helst ikke vil lukke mere end 20 point ind pr sæson.. Men det bliver forhåbentligt bedre i 2. sæson.. Offensiven har båret præg af manglen på en stjerneangriber. Hazard blev min topscore i ligaen og har generelt været holdets helt store stjerne. Han blev årets spiller i ligaen og i CL, samt årets spiller i europa..Samlet klarede han 51(2) kampe med 23 mål, 25 assist og 18 gange kampens spiller og et gennemsnit på 7.58..

Udover ligaen, vandt jeg også Carling Cuppen.. Jeg røg direkte ud af FA cuppen efter nederlag til Liverpool..

I CL blev jeg 2er efter et skrækkeligt 2-1 nederlag til Bayern i finalen, hvor jeg totalt dominerede kampen, men dumme fejl kostede sejren..

Op til 2. sæson har jeg forsøgt at komme af med en masse af de ubrugelige men løntunge spillere der er i truppen.. Jeg har solgt Mikel for 250 mio og derude en masse skrammel, så jeg totalt har solgt for 464 mio..

Ind er kommet Verratti for 100 mio.. Jeg har været på jagt efter en solid stjerne angriber og har pt 878 mio at købe for, men har ikke haft heldet med mig.. Costa røg til barca efter at have afvist mit bud.. Aguero og Suarez har jeg begge budt 800 mio for, men uden held.. Håber at Suarez bliver mere medgørlig i løbet af sæsonen, da Liverpool ikke er i CL.. Indtil da må Lukaku levere varen på toppen..
Logged

warmon
Landsholdsspiller
******

Online Online


 
Sv: Chelsea FC
« Svar #34: 27 Mar 2014, 13:12 »

Hvad baserer du din taktik på, når du forsøger at kopiere det de gør rigtigt?

Tanken er at systemet er vel ret beset en variant af 4-2-3-1, men jeg synes jo at de 3 på den offensive midt både er centralt og på fløjene. Det afhænger meget af modstanderen synes jeg... Specielt mod de lidt større hold gør de midten meget kompakt med en midtbane på nærmest 6 mand til tider. Modstanderen spiller så over fløjene, hvor både Ivanoviz og Azpilicueta skærmer mere end almindeligt godt af. Kommer det til indlæg, jamen så er Terry og Cahill fantastisk til at afvise. Holdet er dog meget dynamisk synes jeg. Alle arbejder, selvom de 4 forreste primært skal angribe, arbejder de alle dybt og vanvittig hårdt for at få bolden. Så det er noget af det jeg prøver at genskabe. Jeg vil gerne sidde med en følelse af total kontrol.
« Seneste Redigering: 27 Mar 2014, 13:20 af warmon » Logged

L'Imperatore di Roma er min første blog i årets fm22, følg med!

Strandby
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Chelsea FC
« Svar #35: 27 Mar 2014, 17:21 »

Tanken er at systemet er vel ret beset en variant af 4-2-3-1, men jeg synes jo at de 3 på den offensive midt både er centralt og på fløjene. Det afhænger meget af modstanderen synes jeg... Specielt mod de lidt større hold gør de midten meget kompakt med en midtbane på nærmest 6 mand til tider. Modstanderen spiller så over fløjene, hvor både Ivanoviz og Azpilicueta skærmer mere end almindeligt godt af. Kommer det til indlæg, jamen så er Terry og Cahill fantastisk til at afvise. Holdet er dog meget dynamisk synes jeg. Alle arbejder, selvom de 4 forreste primært skal angribe, arbejder de alle dybt og vanvittig hårdt for at få bolden. Så det er noget af det jeg prøver at genskabe. Jeg vil gerne sidde med en følelse af total kontrol.

Smider du download op Peace Thumbs Up
Logged

Tottenham Hotspur Football Club, Spurs.

To dare is to do.

COYS <3

warmon
Landsholdsspiller
******

Online Online


 
Sv: Chelsea FC
« Svar #36: 27 Mar 2014, 23:18 »

Smider du download op Peace Thumbs Up

Jeg smider et indlæg ala dem jeg tidligere har lavet i A.S. Roma tråden op, når jeg er færdig. Pt. er jeg i Marts, det tager længere tid end forventet, da jeg prøver at gennemgå kampene, og analysere dem...
Logged

L'Imperatore di Roma er min første blog i årets fm22, følg med!

warmon
Landsholdsspiller
******

Online Online


 
Sv: Chelsea FC
« Svar #37: 29 Mar 2014, 21:24 »

Forsøg på Chelsea-taktik (play them like "The Special One" does it)
Nå, så sidder jeg her igen, færdig med endnu en sæson i FM, denne gang med Chelsea. Målet med savet var at lave en taktik der gengiver det spil som Chelsea præsterer irl… Dvs. stor kontrol, effektivitet…
Inden vi gennemgår taktikken, tager vi lige et kig på transfers. Jeg følte nemlig at truppen den mangler lidt, specielt i 1. sæson… Her tænker jeg på en klasseangriber især.



At købe en angriber fandt jeg umuligt, det var ikke til at betale en rimelig pris, så i stedet kiggede jeg rundt på holdet, og fandt det skulle være en smule mere engelsk. Man har mange gode spillere, men jeg kan godt lide tanken om man holder sig lidt til sit eget land… Samtidig er især Cole en ældre herre, så et køb af Shaw fandt jeg perfekt… Når jeg nu var i gang købte jeg også Ward-Prowse, han skal med tiden erstatte Lampard håber jeg. 2 indkøb der mere eller mindre tog hele mit budget. Dog var jeg ikke tilfreds, Luiz er simpelthen for ustabil i fm føler jeg til at spille midterforsvarer, så jeg manglede en spiller… Ud røg Demba Ba, og ind kom så Shawcross. Et midterforsvar bestående af Terry/Cahill/Shawcross, det må indgyde frygt hvis man skal klare sig med indlæg.



Når jeg har siddet og kigget på Chelsea’s kampe i år (Jeg er ikke Chelsea fan, men Mourinho fan) så har de ofte på papiret stillet op i en 4-2-3-1, hvor de 3 på offensiv midtbane har været afbilledet som fløje, eller i hvert fald bredt som udgangspunkt. Men især mod de store hold har jeg lagt mærke til de står ekstremt kompakt, og tvinger modstanderen til at spille ud over fløjene. De ”overlæsser” simpelthen midten, da angriberen oftest er langt tilbage, og nærmest fungerer som den 6. mand på midten. Modstanderen er tvunget ud over fløjene, hvor Ivanoviz og Azpilicueta arbejder vanvittig hårdt, og tvinger modstanderen til at slå de høje bolde. Dem tager Terry/Cahill sig så af, den bagerste linje hos Chelsea står altså relativt dybt, da jeg har et indtryk af de super tilpas med det.
Deres angreb er tålmodigt, de venter på chancen, især den chance der kommer når modstanderen laver fejl, og så straffer de det… Koldt og kynisk…

Så målet er altså en række instruktioner der giver overstående defensiv, og samtidig skaber en offensiv der er uhyggelig skarp.



Den kontrollerede tilgang er valgt, da det er det indtryk jeg har af Chelsea… De er i kontrol, det virker som om de bestemmer hvad er skal ske, og hvornår. Med den balancerede organistation har jeg et meget dynamisk hold, der arbejder begge veje, hvilket er kendetegnet for Mourinho, alle skal arbejde!



Når vi tager et blik på ovenstående, så lad os starte med at gå fra HØJRE mod VENSTRE.

Generelt: Jeg har valgt at spille i højere tempo, da vi skal være i stand kunne lave kontra. Det er totalt umuligt ellers. Samtidig skal holdet være mere udfoldende, da der kun er få der har den offensive mentalitet, og dermed skal flere bidrage (igen tanken om at hele holdet hjælper)

Defensiv: Det hårde genpres, den tætte markering, og de hårde tacklinger… Alt sammen noget der er vigtigt når man taber bolden. Modstanderen har ikke et øjebliksro, og er altid under pres.

Gennembrud: Jeg har kun valgt at søge overlap, da taktikken er så smal, at hvis vi beder dem om at gøre det endnu smallere, vil de risikere at blive for låst. Overlaps skaber bredde, og de mange mand på midtbanen kommer i feltet når der kommer indlæg, takket været den balancerede mentalitet.

Form: Vi ønsker at holde formationen snæver, så der er plads til vores backs. Da centerforsvaret ikke er det hurtigste vil jeg hellere så dybt, og så lade dem om at rydde op med de høje bolde, som taktikken helst skulle resultere i… Jeg tillader at holdet har mulighed for at bevæge sig væk fra deres positioner, dvs. alle kan hjælpe overalt, og er ikke låst.

Boldbesiddelse: Tålmodig, aka vi holder i bolden, og spiller den kort men sikkert. Bolden skal arbejdes i feltet, da vi forhåbentligt vil have mange med i feltet, og når vi spiller den op, jamen så har vi kontrol over spillet.

Spillerinstruktione r:


Tanken med alt det ovenstående er vi skal holde i bolden, tage færre chancer, og vente til den helt mulighed opstår. Og så blot scorer…

Chelsea deltager som bekendt i følgende turneringer i 1. sæson:
Europæiske Supercup, Premier League, Champions League, Capital one Cuppen og FA-cuppen. 5 turneringer. Allerede inden jeg gik igang, besluttede jeg mig for at lade de unge spille Capital one- og FA-cuppen, medmindre vi mødte et af de store hold (Manchester United, Manchester City, Liverpool, Tottenham eller Arsenal).



Jeg røg desværre ud efter straffespark mod West Bromwich, men det var ikke en turnering jeg forventede at de unge ville vinde. Senere røg jeg ud af FA-cuppen mod Manchester United, vi stillede godt nok i stærkeste på Old Trafford, men når man ikke kan scorer, så vinder man ikke…

Positivt var jeg vandt SuperCuppen mod Bayern, vandt Premier Leauge og vandt Champions League. I finalen stod vi overfor Manchester United (måske et forvarsel?).

De 3 nederlag i ligaen… Det ene var til Swansea, hvor jeg havde en vigtig returkamp blot 3 dage efter mod Real Madrid… Jeg stillede i en svækket udgave, men havde forventet at vinde alligevel, så det var ret skuffende. Så taber jeg de sidste 2 kampe i ligaen, hvor jeg møder hhv. City og Arsenal… Det er afgjort, men jeg stiller endda i stærkeste opstilling… Kampen mod City kan måske forklares ved vi havde spillet mod Barcelona blot 3 dage før…

Arsenalkampen er der ingen undskyldning…



Kaster i et blik på ovenstående, jamen så ser man at især Torres har spillet langt over hvad jeg turde håbe og drømme om. 29 mål, hvoraf de 13 var i CL… Ja, Fernando Torres blev topscorer i CL… Ellers var Shawcross, Azpilicueta, Hazard og Ward-Prowse dem der spillede på højeste niveau i løbet af sæsonen. Især Azpilicueta er fantastisk, han er nu lige god med begge ben…

Lidt hjemmelavet statestik for dem der synes det er spændende:
Mål scoret i alt: 121 på 55 kampe (2,2 mål pr. kamp)
Mål scoret i åbent spil: 49 (40,5%)
Mål scoret på kontra/modstanderen laver fejl: 25 (20,66%)
Mål scoret på dødbolde: frispark: 3, indkast: 12, hjørnespark: 17, straffespark: 14 (38,84%)

Når man kaster et blik på ovenstående, så synes jeg egentlig jeg har ramt det meget godt. Chelsea er gode til både dødbolde og omstillinger… Så at lave næsten 60% af ens mål på dem er da fantastisk, men samtidig også en svaghed i taktikken.

Mål indkasseret i alt: 42 på 55 kampe (0,763 mål pr. kamp)
Mål indkasseret i åbent spil: 18 (42,86%)
Mål indkasseret på kontra/egne fejl: 8 (19,05%)
Mål indkasseret på dødbolde: hjørnespark: 6, frispark: 2, indkast: 4, straffespark: 4 (38,09%)

Jeg er mildest talt utilfreds med vi lukker så mange mål in på dødbolde og egne fejl… Men vi lukker omvendt ikke forfærdelig mange mål ind, og derfor skal modstanderen jo score et eller andet sted fra…
Planen er at holde fast i taktikken i 2. sæson, og dermed prøve at se om det kan fungere som en ”plug-and-play” taktik. Jeg kommer med en update om indkøb frem mod 2. sæson engang i næste uge.

Er der nogen spørgsmål, erfaringer eller andet, jamen så råb op! Til næste gang, Good luck at Having Fun
Logged

L'Imperatore di Roma er min første blog i årets fm22, følg med!

aien
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline

 
Sv: Chelsea FC
« Svar #38: 31 Mar 2014, 20:44 »

Fantastisk sæson, Warmon! Og hvor er det fedt, at du har købt tre engelske spillere i vinduet.
Har du brugt taktikken i alle kampe? Jeg mener, du har lavet den efter som chelsea stræber at spille generelt, men i udekampene vil jeg nok mene, vi spiller mere direkte end med korte afleveringer.
Logged

warmon
Landsholdsspiller
******

Online Online


 
Sv: Chelsea FC
« Svar #39: 31 Mar 2014, 21:27 »

Fantastisk sæson, Warmon! Og hvor er det fedt, at du har købt tre engelske spillere i vinduet.
Har du brugt taktikken i alle kampe? Jeg mener, du har lavet den efter som chelsea stræber at spille generelt, men i udekampene vil jeg nok mene, vi spiller mere direkte end med korte afleveringer.

Den er brugt i alle kampe ja. Det vil jeg så give dig ret i... Og jeg er relativt sikker på det kan laves på den måde, jeg har blot ikke prøvet Smiley
Logged

L'Imperatore di Roma er min første blog i årets fm22, følg med!

vikt0731
Ynglingespiller
***

Offline Offline

 
Sv: Chelsea FC
« Svar #40: 06 Apr 2014, 11:28 »

Hvordan får I Hazard til at fungere? Spiller ham som indvendig angriber på venstre kant, med instrukserne; Skyd mere, Kom længere fremad, Flere risikable afleveringer, Flere driblinger, Spil mere direkte og bevægelsesfrihed fra position.
Han har spillet 14 kampe, lavet 4 mål og 2 assist...
Logged

Pante
Lilleputspiller
*

Offline Offline


 
Sv: Chelsea FC
« Svar #41: 06 Apr 2014, 13:16 »

Hvordan får I Hazard til at fungere? Spiller ham som indvendig angriber på venstre kant, med instrukserne; Skyd mere, Kom længere fremad, Flere risikable afleveringer, Flere driblinger, Spil mere direkte og bevægelsesfrihed fra position.
Han har spillet 14 kampe, lavet 4 mål og 2 assist...

Ganske tit som playmaker, det er det samme med Eriksen i Tottenham, hvis de kan ligge og fordele spillet og ikke have defensive opgaver får jeg mest ud af dem.
Logged

Gemma
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: Chelsea FC
« Svar #42: 06 Apr 2014, 14:50 »

Han skal bare være indvendig angriber og attacking. Så laver han 10-15 mål på en sæson.
Logged


vikt0731
Ynglingespiller
***

Offline Offline

 
Sv: Chelsea FC
« Svar #43: 06 Apr 2014, 15:16 »

Han spiller også attacking, men det er som om, at mit hold ikke gider at spille ham?
Men hvis han skal spille Playmaker, hvor skal Oscar så spille?
Logged

vikt0731
Ynglingespiller
***

Offline Offline

 
Sv: Chelsea FC
« Svar #44: 06 Apr 2014, 15:17 »

Og hvilke instrukser har I?
Logged

Sider: 1 2 [3] 4 5 ... 11 Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010