home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
29 Apr 2024, 14:53 andersnomanni Klubsøgnin... Inspiration
17 Mar 2024, 23:29 Fadbamsen Skadestuen ryger ud i online spil.
03 Mar 2024, 06:12 DeBuur Skadestuen Kan ikke vælge Liverpo...
23 Feb 2024, 20:56 ydersog Klubsøgnin... Manchester United
23 Feb 2024, 10:12 valverde4ever Pro Cyclin... Cycling Career - Kan d...
23 Feb 2024, 00:14 g00n Blogs Minimalistic 2020
19 Feb 2024, 14:02 rheya Omklædning... Home Grown spillere?
Antal Registrerede Brugere: 23290
  0 Brugere, 464 Gæster Online.

Indlæg: 1132682 over 31363 Emner
Nyeste Bruger: queenofnoida
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Football Manager 2014
| |-+  Kategori: Klubsøgning og -erfaring
| | |-+  Chelsea FC
0 Brugere og 1 Gæst læser i øjeblikket dette emne.
Sider: 1 2 3 [4] 5 6 ... 11 Udprint
Forfatter Emne: Chelsea FC  (Læst 43402 gange)
Gemma
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: Chelsea FC
« Svar #45: 06 Apr 2014, 15:21 »

Attacking - balanced

Shouts:
Push higher up
Work ball into box
Play wider
Shorter passing
Retain possesion
Higher tempo.
Logged


vikt0731
Ynglingespiller
***

Offline Offline

 
Sv: Chelsea FC
« Svar #46: 06 Apr 2014, 15:30 »

De ligner ikke rigtig mine, har du en idé om, hvorfor at mine instrukser ikke rigtig virker?
Logged

warmon
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Chelsea FC
« Svar #47: 10 Apr 2014, 14:36 »

Forsøg med Chelsea Taktik – 2. sæson


Efter forrige sæsons succes, fik jeg et rimeligt stort beløb stillet til rådighed, samtidig med der kom spillere tilbage fra udleje. Truppen skulle forstærkes, men hvor og med hvem?



Som i kan se fik jeg luget godt og grundigt ud, en masse spillere uden potentiale ud på fri tranfer (primært fordi jeg ikke forlængede), og så fik jeg solgte et par spillere til fornuftige priser. David Luiz var mest tænkt som midtbane spiller i 2. sæson, men da jeg så muligheden for at hente Wanyama til det halve af hvad jeg kunne få Luiz, slog jeg til og afsted med ham. Min sportsdirektør dukkede så op få dage efter… Han havde så forhandlet sig til en handel på Volland på 110 mio… Jo tak siger jeg.

Truppen var mere eller mindre på plads, men PSG var efter Willian hele vinduet, og jeg var ved at blive sindssyg… Så da de bød 350 mio. solgte jeg, bedre er han heller ikke… Men så havde jeg masser af penge, og ville gerne have mere pondus til min offensiv, og Draxler var da ledig, en billig handel til 255 mio. Ja tak, og jeg slog til. De sidste 2 spillere der er hentet er regens, men dem viser jeg frem her lidt senere.

Truppen for 2. sæson så hermed således ud:



Kampene, turneringer, taktik:
Truppen var klar, taktikken var den samme som forrige sæson (se tidligere indlæg), og jeg havde intet mindre end 7 turneringer at spille for… Godt min trup var blevet så bred… Det skulle vise sig jeg fik brug for det…



Som den skarpe læser vil have bemærket, vandt jeg samtlige turneringer. 67 kampe blev det til i løbet af sæsonen, og jeg tabte 4 og fik 11 uafgjorte. Dermed vandt jeg 52 ud af 67, lige godt 77%. Det er jo meget pænt. Dog skal det siges jeg til tider har været heldig med at vinde (Liverpool kampen 4-3 og Klub-VM finalen på straffe), men heldet skal man også have for at vinde det hele. Specielt sidst i sæsonen var jeg voldsomt presset, da der var kampe hver 2/3 dag, og jeg havde svært ved at få spillerne kampklar. Så at jeg ikke tabte flere kampe er jeg nu godt tilfreds med, når jeg stillede med reserver i store perioder i slutningen af sæsonen. I skal heller ikke snydes for lidt spillerstatestik…


Hvis der er nogen der er i tvivl var Hazard den store oplevelse, hvilken sæson!


Talent/regens:
Melchi Beckles er en fremragende dreng, der har en fremragende teknik og fysik for hans alder, men halter lidt efter mentalt. Jeg håber at han med de rette vejledere og kampe kan blive en verdensklasse felt-til-felt midtbane spiller.

Paul Patterson stinker langt væk af en rigtig måltyv, specielt hans mentale tal giver mig anledning til at tro dette. Han får rimelige mængder af spilletid, men desværre er det småt med gode angrebsspillere der kan vejlede (endnu)…

Gustavo Arias er hentet for 50 mio. og han gik direkte ind i truppen. Han skal overtage pladsen fra Ivanovic, som jeg forventer at sælge henover sommeren. Desværre er hans fysik ikke fantastisk, og jeg kunne godt frygte han ikke kan stå distancen mod de mere fysiske hold.

Guillaume Delorme er hentet i det franske for 60 mio. Fantastiske tekniske og mentale tal for hans alder. Han mangler lidt styrke, men det kommer er jeg sikker på, og så har jeg mig en verdensklasse midtbane der kan skabe bredden i forsvaret.

Tom Abbott er det sidste talent jeg viser frem i denne omgang. Yngste spiller og målscorer for klubben kan han allerede bryste sig af. Han bliver en af de helt store! Han skal arbejde sammen med Terry forventer jeg.

Det var alt for denne gang, skriv hvis i vil vide mere eller andet
Til næste gang!
Logged

L'Imperatore di Roma er min første blog i årets fm22, følg med!

MBJ
Landsholdsspiller
******

Offline Offline

 
Sv: Chelsea FC
« Svar #48: 10 Apr 2014, 16:18 »

Spændende læsning, warmon. Det giver mig også lyst til at fortælle om mit spil med Chelsea.

Jeg er nået til fjerde sæson, som også lakker mod enden. Jeg har forsøgt at holde det nogenlunde realistisk, da jeg ellers mister spillelysten øjeblikkeligt. Jeg har dog ikke brugt de enorme summer, som klubben gør irl. Jeg har brugt 1,2 mia på transfers. Samtidig har jeg fået godt 800 mio. den anden vej.

Transfers 1. sæson, ind/ud:
Marco Verrati, 150 mio
Diego Costa, 280 mio

Demba Ba, 40 mio

Transfers 2. sæson, ind/ud:
Alex Sandro, 90 mio
Gabriel Barbosa, 80 mio

Fernando Torres, 65 mio
Nemanja Matic, 137 mio
Ashley Cole 6,75 mio
Victor Moses, 73 mio
Oriol Romeu, 32 mio
Marko Marin, 21 mio

Transfers 3. sæson, ind/ud:
Eder Balanta, 35 mio
Lucas Evangelista, 105 mio
Nathaniel Clyne, 97 mio

Branislav Ivanovic, 40 mio
Frank Lampard (det gjorde ondt.....), 7 mio
Ryan Bertrand, 26 mio
Lucas Piazon, 47 mio
Christian Atsu, 41 mio
Kenneth Omeruo, 32 mio

Transfers 4. sæson, ind/ud:
Leon Goretzka, 240 mio
Luke Shaw, 197 mio
Kevin Trapp, fri

Marco Verratti, 150 mio
Mohamed Salah, 102 mio
Petr Cech, fri
Gary Cahill, 26 mio

Jeg har altså ikke købt nogen regens endnu, utrolig nok. Men de har enten været for dyre, eller ikke gode nok. Har også fået et par fine talenter fra eget akademi.

Titler:
3x PL
2x CL
2x VM for klubhold
4x Community Shield
3x Europæiske Super Cup
1x Carling Cup
1x FA Cup

Står i fjerde sæson med gode muligheder i ligaen, og er stadig med i FA Cuppen samt CHL.

Jeg har svært ved at fremhæve enkelte spillere, men Hazard, Oscar, Lukaku og Courtois har været fantastiske - ligesom Balanta, Zouma, Lucas Evangelista og Willian også har været det. Jeg har kun to spillere med en værdi på under 120 mio: Mikel, Ramires & Trapp.
Logged

Roberto_Baggio
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: Chelsea FC
« Svar #49: 27 Maj 2014, 13:20 »

Jeg har spillet med Chelsea mange gange i FM...

Men jeg kan ikke få dem til at være 100% klar til sæsonstart med mine tactics..
Det er uanset hvordan jeg sætter min træning..


Er der en venlig sjæl der kan hjælpe mig her..Huh
Logged

Love the Blues

warmon
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Chelsea FC
« Svar #50: 27 Maj 2014, 13:46 »

Jeg har spillet med Chelsea mange gange i FM...

Men jeg kan ikke få dem til at være 100% klar til sæsonstart med mine tactics..
Det er uanset hvordan jeg sætter min træning..


Er der en venlig sjæl der kan hjælpe mig her..Huh

Det skal du ikke være ked af... det har jeg heller ikke været i stand til efter den sidste patch de smed.
Logged

L'Imperatore di Roma er min første blog i årets fm22, følg med!

JimmyGP
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Chelsea FC
« Svar #51: 27 Maj 2014, 23:49 »

1. sæson

Så har jeg spillet første sæson til ende med Chelsea og ser frem til at få et helt nyt hold af spillere, der vender tilbage til klubben efter endte lejeaftaler. Jeg glæder mig i særdelshed til Lukaku og Courtouis.. Thumbs Up

Den Europæiske Super Cup blev tabt med 1-0 til Bayern München efter et mønsterangreb og en klassekasse fra Thomas Müller - no hard feelings - de var bedre end os!

I Capitol One Cuppen blev det til et kedeligt exit allerede i 3. runde og så på "Broen". Et reservehold formåede ikke at udnytte spil og chancer mod et ellers passivt Watford hold, der hentede 1-1 i ordinær spilletid. Et rødt kort til Demba Ba efter en times spil hjalp ikke på det, men ind ville bolden bare ikke. Der blev ikke scoret i den forlængede spilletid og så kunne Watford sikre en 5-3 sejr på straffespark efter at Luiz sparkede langt over mål! ØV!!

Det startede fantastisk i Champions League med seks sejre ud af seks mulige i en gruppe med AC Milan, Leverkusen og Austria Wien - det er i øvrigt her at holdet har spillet noget af det bedste overhovedet, så jeg fik hurtigt store forventninger til turneringen. Specielt da vi trak Marseille i første knockout og hentede en 2-1 sejr på udebane i første kamp. I den anden tabte vi tilsvarende 2-1 på "Broen" i en kamp, hvor Marseille spillede over 50 minutter i undertal og vi brændte et straffespark. Men igen kunne vi ikke udnytte de mange chancer og uden samlet vider hed det pludselig straffesparkskonkur rence. David Luiz & Oscar sparkede begge over mål og så tabte vi samlet med 4-3 på straffespark.

Efter det tidligere exit blev FA Cuppen taget mere seriøst og vi sendte bl.a. begge Manchester klubber ud på vej til finalen. Her blev det til et tæt opgør mod Arsenal, som afslutningsvis blev afgjort af turneringen, men også finalens bedste hold i form af os. Arsenal kom godt nok foran ved Podolski, men takket være en udligning fra Eto'o tre minutter før pausen formåede spillerne at gå optimistiske til pause. I anden halvleg blæste vi Arsenal ud af banen og fuldt fortjent kunne Eden Hazard krone en flot sæson med en flot scoring, der blev sejrsmålet i hæsblæsende finale. Arsenals eneste mulighed i den sidste time tilfaldt Bendtner, der nærmest afleverede bolden til Cech.

Premier League har været en underlig størrelse selvom om der aldrig var tvivl om at Manchester City ville blive mestre har der været indædt kamp om de efterfølgende om de efterfølgende pladser. Tottenham, Liverpool og Arsenal har været vores største konkurrenter, men selv om vi havde chancerne for at sikre sølvet må vi "nøjes" med bronzen, mens Tottenham snuppede sølvet med et point mere end os. Vi havde chancerne og spillet til at bliver 2'er, men angrebet har været for tyndt igennem sæsonen og jeg har lovet mig selv udskiftning oppe foran. Demba Ba og Torres er helt sikkert færdige i klubben, mens Eto'o fik sin kontrakt forlænget grundet klausulen med 15 kampe i sæsonen udløser forlængelse. Eto'o har dog til tider været mere eller mindre genial med en fantastisk målnæse - han har scoret alle typer mål og han kan blive en god mentor i den næste sæson. Hans største problem har dog været de mange udfald i kampene, hvor alle angriberne simpelthen ophører og forsvinder. Heldigvis har spillere som Salah, Willian, van Ginkel, Lampard, Oscar og Hazard scoret en del mål, som har sikret point. Men nøglen til at blive bedre er en stabil målscorer oppe foran og få færre uafgjorte kampe!

Jeg valgte i februar måned at forlænge kontrakten med Frank Lampard og John Terry, der begge har været forrygende. Lampard tilbød endda at gå 150.000 kroner ned i løn om ugen, mens Terry var endnu mere large og accepterede en lønnedgang på 500.000 kroner. Ashley Cole er derimod færdig i klubben tiltrods for en okay sæson, men jeg nægter at tilbyde en 33-årig back flere penge, når jeg har Luke Shaw på holdkortet.

Det blev kun til et enkelt indkøb i løbet af sæsonen og det bliver næste sæsons nummer 3 på ryggen Luke Shaw, der kostede 220.000.000 kroner. Prisen er til den gode side, men han bliver en fantastisk spiller og har allerede ved flere lejligheder vist sit værd. Ellers blev det bare til en masse lejeaftaler ud af klubben og et salg af John Obi Mikel til Napoli efter lidt uenigheder omkring spilletid og økonomi.

Planen er at holdet skal gøres mere britisk og jeg har kig på en del spillere, deriblandt et par regens. Jeg har også fået et har spændende spillere på akademiet, der allerede har fået debut på førstehold og så endda i Premier League sammenhæng.

Det bliver spændende Thumbs Up









Logged

- Veni, vidi, vici -

Roberto_Baggio
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: Chelsea FC
« Svar #52: 28 Maj 2014, 22:20 »

Det skal du ikke være ked af... det har jeg heller ikke været i stand til efter den sidste patch de smed.

arh men helt ærligt..

jeg er nu henne i 1.marts i første sæson - og stadig er der ingen af mine tactics der er "flydende" i alle felter..
det kan da ikke være rigtigt.

jeg spiller sindsygt svingende og holder kun liv i titeldrømmen pga de andre storhold fejler..
Logged

Love the Blues

Roberto_Baggio
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: Chelsea FC
« Svar #53: 30 Maj 2014, 09:28 »

Spændende læsning, warmon. Det giver mig også lyst til at fortælle om mit spil med Chelsea.

Jeg er nået til fjerde sæson, som også lakker mod enden. Jeg har forsøgt at holde det nogenlunde realistisk, da jeg ellers mister spillelysten øjeblikkeligt. Jeg har dog ikke brugt de enorme summer, som klubben gør irl. Jeg har brugt 1,2 mia på transfers. Samtidig har jeg fået godt 800 mio. den anden vej.

Transfers 1. sæson, ind/ud:
Marco Verrati, 150 mio
Diego Costa, 280 mio

Hej MBJ.
Kunne du smide et SS af Diego Costa's stats samt hvordan du bruger ham, evt sammen med et SS af din taktik..
Jeg har selv købt ham til Chelsea men han får sgu "røvfuld" af Lukaku..
Costa - 280mil: 1mål i 6 kampe
Lukaku: 5mål i 5kampe heraf 3 som indskiftet.

Jeg spiller kun med 1 angriber og er sat som Poacher med 3 offensive midt lige bagved..
Logged

Love the Blues

Gungner
Gæst
 
Sv: Chelsea FC
« Svar #54: 12 Jun 2014, 18:29 »

Hvad gør folk i anden sæson mht målmand?
Cech eller Courtois?
Logged

r-mand
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Chelsea FC
« Svar #55: 12 Jun 2014, 19:19 »

Jeg er nu igang med min tredje sæson, og jeg har valgt at beholde Petr Cech. Han gør det godt.
Den unge Thibaut Courtois er på sin anden lejeaftale hos FC Barcelona hvor han står fast.

Jeg ved ikke lige hvornår han skal tage over efter Petr Cech, det er lidt et luksus problem når begge gør det godt. Wink
Logged

Supra Societatem Nemo

Gungner
Gæst
 
Sv: Chelsea FC
« Svar #56: 12 Jun 2014, 19:31 »

Det var lidt det jeg tænkte. Hvis der er én position på banen jeg ikke roterer mellem, så er det målmanden.
Og de ville nok begge brokke sig over ikke at spille. Men de ville begge to nu også være en fremragende back-up!
Logged

r-mand
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Chelsea FC
« Svar #57: 12 Jun 2014, 19:38 »

Jeg valgte at smide Petr Cech på kassen, og beholde Mark Schwarzer som backup i første og anden sæson.
Han fik et par kampe i de små turneringer, eller da Petr Cech var skadet i en periode. Han brokkede sig aldrig.

Nu i tredje sæson er han målmandstræner i klubben, og har valgt at bruge Mitchell Beeney som backup.
Logged

Supra Societatem Nemo

Gungner
Gæst
 
Sv: Chelsea FC
« Svar #58: 12 Jun 2014, 21:37 »

Spiller du med januar updaten? Spørger fordi, at så har du jo også Zouma nu. Hvis du gør, hvad har du så gjort med Terry, Cahill og Luiz?
Logged

r-mand
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Chelsea FC
« Svar #59: 12 Jun 2014, 21:59 »

Jeg spiller med den Update, hvor Kurt Zouma kommer efter sæsonen.
Men første sæson spillede jeg med Terry og Cahil. Luiz brugte jeg som backup ellers spillede han på midtbanen.

Det samme i anden sæson, der lejede jeg Kurt Zouma ud, hvor han fik en masse kampe og udviklede sig godt. Nu her i tredje sæson har jeg sagt til både Terry og Lampard at vi skal give de unge chancen og at de ikke skulle regne med at få så mange kampe, det gik de begge med på. Så nu består forsvaret af Cahil og Zouma/Luiz. Anke er blevet solgt, men jeg har givet Andreas Christensen et par kampe i de små turneringer. Ellers har jeg nogen regens, som nok skal tage over når den tid kommer.

Mit størreste problem er målmandsposten. Der har jeg både Cech og courtois. Wink
Men satser på at leje ham ud en sæson mere, også må vi se om Cech stadig har niveauet.
Logged

Supra Societatem Nemo

Sider: 1 2 3 [4] 5 6 ... 11 Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010