home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
17 Mar 2024, 23:29 Fadbamsen Skadestuen ryger ud i online spil.
03 Mar 2024, 06:12 DeBuur Skadestuen Kan ikke vælge Liverpo...
23 Feb 2024, 20:56 ydersog Klubsøgnin... Manchester United
23 Feb 2024, 10:12 valverde4ever Pro Cyclin... Cycling Career - Kan d...
23 Feb 2024, 00:14 g00n Blogs Minimalistic 2020
19 Feb 2024, 14:02 rheya Omklædning... Home Grown spillere?
29 Jan 2024, 11:35 Mulle68 Nostalgi Patches CM 4
Antal Registrerede Brugere: 23282
  0 Brugere, 368 Gæster Online.

Indlæg: 1132681 over 31362 Emner
Nyeste Bruger: ArmaghRed92
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andet
| |-+  Kategori: Baren
| | |-+  Vægttab plan (hjælp)
0 Brugere og 1 Gæst læser i øjeblikket dette emne.
Sider: [1] 2 3 ... 5 Udprint
Forfatter Emne: Vægttab plan (hjælp)  (Læst 11075 gange)
FMHelper
Ynglingespiller
***

Offline Offline

 
Vægttab plan (hjælp)
« : 08 Jul 2013, 17:43 »

Hej alle. Jeg vil gerne bruge ferien (self også efter ferien, men vil gerne igang nu), til at komme i form og smide et par kilo så jeg er klar til den nye sæson. Jeg har rundet de 92 kilo som 15 årig, hvilket jeg syntes er alt for meget. Jeg har tænkt på en lille plan til når jeg har fri/skal arbejde.

Når jeg har fri fra arbejde:

Jeg vågner kl 10.
10,15 spiser jeg havrefras (Er der bedre morgenmads ideer der ude?)
Kl 10,30 løber jeg en tur på 3 km. (Indtil jeg føler jeg kan klare mere.)
Kl 11:30 tager jeg og spiser en masse frugt og drikker vand.
Kl 13 laver jeg Cardio and Abs Workout. (http://www.youtube.com/v/RRDtQ7Zmp6c)
kl 14 Spiser frugt og drikker vand.
Så tager jeg en lille pause på 3 timer,
også kl 17 tager jeg mere Cardio.
Kl 19 tager jeg så mad, hvilket f.eks kunne være pasta med brokkoli.

Kl 20 tager jeg så en løbetur på 3 KM igen.

Også sover jeg kl 22.

Sådan gør jeg så alle dage undtagen når jeg skal arbejde.

Hvad syntes folk om det? Ved godt folk ikke ligefrem er eksperter, men syntes folk er super hjælpsomme, så det er et forsøg værd!
Logged

rani2109
Ynglingespiller
***

Offline Offline


 
Sv: Vægttab plan (hjælp)
« Svar #1: 08 Jul 2013, 17:51 »

1.Jeg ville hellere spise havregryn med mælk (uden noget andet, dvs sukker)! Da havrefras er fyldt med sukker!
2. Jeg tror også jeg ville droppe morgen løbeturen, og i stedet kun tage den sene. Det kan godt blive for meget, og du vil kører hurtigt træt i det!

3. Hvor er din frokost? vigtig vigtig! Kylling, tun, grønsager! Husk mellemmåltiderne!
4. Drop pastaen, da de er fyldt med kalorier! Igen grønsager grønsager grønsager!


Træningen ser umiddelbart fint ud, hvis du ike går i træningscenter!
Logged

Winners never quit and quitters never win

FMHelper
Ynglingespiller
***

Offline Offline

 
Sv: Vægttab plan (hjælp)
« Svar #2: 08 Jul 2013, 17:53 »

Mange tak Rani. Frokost har jeg lidt svært ved at vælge, men tun & kylling kunne helt klart være en god ide. Samme med havregryn!
Logged

rani2109
Ynglingespiller
***

Offline Offline


 
Sv: Vægttab plan (hjælp)
« Svar #3: 08 Jul 2013, 17:57 »

Selv tak! Jeg er selv lige startet og det er mest det jeg spiser!
Og husk en gang i mellem må man gerne "snyde" så man ikke går fuldstændig død i det!

Ellers kig herinde http://www.bodybuilding.dk/kost-kosttilskud-f4.html

Der kan du læse det mest og ellers spørger! folk plejer at være gode til at hjælpe Smiley
Logged

Winners never quit and quitters never win

FMHelper
Ynglingespiller
***

Offline Offline

 
Sv: Vægttab plan (hjælp)
« Svar #4: 08 Jul 2013, 18:02 »

Vil jeg helt klart prøve Smiley
Logged

BlaZZo
FmFreaks' Venner
*

Offline Offline

 
Sv: Vægttab plan (hjælp)
« Svar #5: 08 Jul 2013, 18:09 »

Det vigtigste af alt er at du skal indtage færre kalorier end du indtager, uden det bliver for voldsomt fra den ene dag til den anden. Så dyrk motion og prøv at tæl hvor meget du indtager i din kost ved kalorier. Hvis du giver den gas i en time med noget motion burde du kunne tabe dig, hvis du spiser det rigtige, kosten har nok 70% at sige hvis du i forvejen spiser det forkerte.
En mand forbrænder ca 2400-3000 på en dag ved at være i live at efter hvad man arbejder med. Så lad os sige du forbrænder 2500 ved at være i live, og du dyrker motion som svare til 1000 kalorier på en dag. Så er vi oppe på 3500 kalorier i plus. Du skal nu se på din kost, og drop for meget pasta Smiley
Jeg spiser selv ruggryn med noget musli om morgen, jeg synes det mætter rigtig godt. Kylling, Tun er også godt. Måske et enkelt æg om dagen da der også er mange protein i det. Hvis du så kan prøve at komme omkring de 2000 kalorier i indtage så kan du se du har 1500 kalorier i plus og på den lange bane vil du dermed tabe dig. Men tjek Rani2109 link ud, der er mange kloge ting derind.

Du skriver 92 kg, men hvor høj er du ?
Logged

Chelsea FC - Champions League vinder 2011/12.
Velkommen til Hazard.


FMHelper
Ynglingespiller
***

Offline Offline

 
Sv: Vægttab plan (hjælp)
« Svar #6: 08 Jul 2013, 18:18 »

1.84 cirka BlaZZo Smiley
Logged

plutonium
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Vægttab plan (hjælp)
« Svar #7: 08 Jul 2013, 19:02 »

Jeg havde stor succes med at bruge madlog.dk, da jeg ville tabe mig for et par år siden. Det gav et overblik over hvor mange kalorier der var i det jeg spiste, og selvom jeg ikke på noget tidspunkt blev fanatisk med det, så gjorde det at jeg aktivt valgte nogle madvarer fra, fordi jeg ikke mente de var kalorierne værd.

Når man først har brugt det i en måned, så kan godt stoppe med at bruge siden igen, for så er overblikket sådan set på plads. Der er også mange gode opskrifter som brugere lægger op til skue for alle, så hvis du mangler inspiration til mad, så er det en mulighed. Tror jeg betalte 100 kr for 2 måneder eller sådan noget, og jeg har ikke fortrudt det.

Fordelen er, at du taster din vægt ind, og angiver hvor meget du ønsker at tabe dig (½, 1 eller 2 kg om ugen - i dit tilfælde skal du ikke tabe mere end ½ kg/uge) og hvad din målvægt er. Det er ret motiverende at se en kurve, som man kan følge.

Derudover, så synes jeg ikke at du skal blive for fanatisk med fx ikke at spise pasta. Jeg stoppede med at spise slik, chips og kage, ligesom jeg stoppede med sukkersødede drikkevarer (saftevand, juice, soda) og så spiste jeg færre mellemmåltider og en mindre portion til aftensmad. Jeg smed 10 kg på 6 måneder. Og altså uden at holde op med at spise pasta, ost og andre kalorietunge madvarer. Hvis du i forvejen spiser meget lidt junk, så tror jeg dit problem ligger i portionsstørrelser, og der kan jeg afsløre at det tager en uge, hvor man føler sig sulten hele tiden, men så vænner man sig til det. Det går virkelig hurtigt.
Jeg blandede ikke motion ind i mit vægttab, så det er altså primært kost du skal tænke i. Motion kan gøre at du kan forme din krop, så du ikke kun opnår vægttab, men også en opstramning af de muskelgrupper du træner.

Jeg er 180 høj og vejede 94 kg, da det var højest, så jeg har været i nogenlunde samme situation som du.
Logged


100 Film du skal se før du dør - kig ind og giv dit bidrag til FmFreaks' top100 filmliste Peace

rani2109
Ynglingespiller
***

Offline Offline


 
Sv: Vægttab plan (hjælp)
« Svar #8: 08 Jul 2013, 19:54 »

Jeg spiser også gerne et par æg om dagen, hvor jeg dog tager blommen ud!
Logged

Winners never quit and quitters never win

FMHelper
Ynglingespiller
***

Offline Offline

 
Sv: Vægttab plan (hjælp)
« Svar #9: 08 Jul 2013, 20:18 »

Tusind tak allesammen Smiley
Logged

rani2109
Ynglingespiller
***

Offline Offline


 
Sv: Vægttab plan (hjælp)
« Svar #10: 08 Jul 2013, 20:51 »

Jeg har tidligere smidt ca 20 kg på 4 måneder, med sund mad og træning 5 dage om ugen!
Jeg spiste sundt, men jeg talte ikke kalorier eller noget. Jeg prøvede bare at spise så sundt som muligt, og valgte magert pålæg osv. og skar ned på pålæg som leverpostej Skuffet

Hvis man bare er engareret i det man gør, skal det nok lykkedes!

Andet godt råd! Vend dig til at vej dig fx mandag morgen. Du skal ikke veje dig hverdag, man kan ikke rigtig se noget på 24 timer som giver nogen hjælp. Så en gang om ugen vil jeg foreslå
Logged

Winners never quit and quitters never win

AFC
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Vægttab plan (hjælp)
« Svar #11: 08 Jul 2013, 21:34 »

Rart at der kom sådan en tråd her! Postede for et par dage siden et indlæg omkring nedsættelse af sin fedtprocent, da jeg her på det seneste har været til en del studenterfester uden nogen dages mellemrum med pause i mellem og det har sat sine spor. Nu har jeg læst frem og tilbage i tråden her og jeg vil uden tvivl prøve at følge de råd i hver især kommer med.

Prøvede at smide nogle kiloer tilbage i foråret som strakte sig godt henover en måned med varieret kost. Forsøgte dengang at skære ned på chips, slik, cola og alt det usunde og vejede mig mandag morgen i fire uger. Det gav et vægttab på ca. 2,3 kg, men dagene efter splittede fuldstændig min kostplan og nu sidder jeg her igen med en vægt på omkring 97,8 kg.

Håber du kan få din vægt lidt ned, FMHelper.
Logged

FMHelper
Ynglingespiller
***

Offline Offline

 
Sv: Vægttab plan (hjælp)
« Svar #12: 08 Jul 2013, 21:42 »

Lige over AFC Smiley Syntes også det er skønt, men mange af de råd som kommer. De er super!
Logged

rani2109
Ynglingespiller
***

Offline Offline


 
Sv: Vægttab plan (hjælp)
« Svar #13: 08 Jul 2013, 21:52 »

Et andet lille råd:
Hvis man får lyst til snack, som chips osv. kan man lave en gang guacamole, lavet på skyr også spise gulerøder, agurk eller andre grønsager til! Det gør jeg tit, og man får stillet sin frist Smiley
Logged

Winners never quit and quitters never win

plutonium
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Vægttab plan (hjælp)
« Svar #14: 08 Jul 2013, 22:00 »

Et andet lille råd:
Hvis man får lyst til snack, som chips osv. kan man lave en gang guacamole, lavet på skyr også spise gulerøder, agurk eller andre grønsager til! Det gør jeg tit, og man får stillet sin frist Smiley

I samme kategori vil jeg anbefale at man prøver Nupos produkter. Jeg ved godt at mange har et sort/hvidt forhold til det, og nogle forsager det som djævlen selv. Det synes jeg er noget pis, men det er anden historie.

Hvis man finder ud af, at man faktisk godt kan lide fx deres pulvershakes, så er det en ekstremt kaloriebillig måde at få stillet sulten mellem fx frokost og aftensmad. Én shake koster 126 kcal, hvilket ikke er meget i et regnskab på 2000 dagligt, hvis vi går ud fra at man forbrænder 2500 dagligt, og gerne vil tabe et halvt kg om ugen.

Der går 7000 kcal på et kg kropsfedt, så hvis man vil tabe sig et halvt kg om ugen, så er det 500 kcal man skal spare om dagen, bare for info.

Deres færdige shakes og mellemmåltidsbarer koster 250 kcal cirka, og er altså dobbelt så tunge. Til gengæld kan jeg også klare mig på sådan en i flere timer. Vælger man at prøve pulvershakesne, så er det afgørende at man bruger køleskabskoldt vand til dem, for de smager ganske enkelt ikke godt ved stuetemperatur Tunge


Og lad mig understrege, at jeg foreslår Nupo som supplement til et vægttab. Ikke at man skal gå på en decideret Nupo-kur. For mig har det bare været en kaloriebillig måde at få stillet sulten mellem de store måltider.
Logged


100 Film du skal se før du dør - kig ind og giv dit bidrag til FmFreaks' top100 filmliste Peace

Sider: [1] 2 3 ... 5 Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010