home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
17 Mar 2024, 23:29 Fadbamsen Skadestuen ryger ud i online spil.
03 Mar 2024, 06:12 DeBuur Skadestuen Kan ikke vælge Liverpo...
23 Feb 2024, 20:56 ydersog Klubsøgnin... Manchester United
23 Feb 2024, 10:12 valverde4ever Pro Cyclin... Cycling Career - Kan d...
23 Feb 2024, 00:14 g00n Blogs Minimalistic 2020
19 Feb 2024, 14:02 rheya Omklædning... Home Grown spillere?
29 Jan 2024, 11:35 Mulle68 Nostalgi Patches CM 4
Antal Registrerede Brugere: 23284
  0 Brugere, 538 Gæster Online.

Indlæg: 1132681 over 31362 Emner
Nyeste Bruger: reportajme
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andet
| |-+  Kategori: Baren
| | |-+  Vægttab plan (hjælp)
0 Brugere og 1 Gæst læser i øjeblikket dette emne.
Sider: 1 [2] 3 4 5 Udprint
Forfatter Emne: Vægttab plan (hjælp)  (Læst 11089 gange)
de stijl
Ynglingespiller
***

Offline Offline

 
Sv: Vægttab plan (hjælp)
« Svar #15: 08 Jul 2013, 22:47 »

Jeg vil starte med at sige - GLÆD dig til din nye livsstil Smiley

Jeg har lige tabt mig 9 kg Smiley OG det er skønt - og godt at få ryddet lidt op i de dårlige vaner.
Logged

FMHelper
Ynglingespiller
***

Offline Offline

 
Sv: Vægttab plan (hjælp)
« Svar #16: 08 Jul 2013, 22:54 »

Fedt de stijl! Hvad spiste du som eksempel om aftenen? Har ikke helt kunnet finde på noget. Smiley
Logged

1887
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline


 
Sv: Vægttab plan (hjælp)
« Svar #17: 08 Jul 2013, 23:12 »

Et andet lille råd:
Hvis man får lyst til snack, som chips osv. kan man lave en gang guacamole, lavet på skyr også spise gulerøder, agurk eller andre grønsager til! Det gør jeg tit, og man får stillet sin frist Smiley

Lige bortset fra at guacamole smager som noget man skraber af indersiden af underbukserne på en hjemløs Huh
Logged

Odense's finest!


MDCCCLXXXVII

Cesc
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Vægttab plan (hjælp)
« Svar #18: 08 Jul 2013, 23:27 »

Jeg vil så sige, at Nupo er djævlen selv rent økonomisk og har ikke den store virkning - du skal holde dig fra det bras og spare dine penge.

Du kan lige så godt spise et stykke agurk eller en gulerod eller to, hvis du lige er sulten. Det smager bedre, er bedre for dig og koster MEGET MEGET mindre.

Jeg går meget op i træning og træner to gange dagligt, læser om det konstant og hele min livsstil er baseret på sundhed. Det var den ikke for fire år siden, hvor jeg også vejede et godt stykke oppe, hvor talene næsten er tre-cifret - men smed 30 kg på et halvt år. På ingen måde sundt, men jeg gjorde det - desværre lignede jeg en splejs. Da jeg ikke lavede styrketræning imens, og derfor også mistede en masse muskelmasse. Det er vigtigt at holde på muskelmassen.

Spis en masse proteiner, spis mindre, spis sundt (det er sgu' ikke så svært) - vi ved hvad der usundt og hvad der er sundt. Spis det. Spis farverigt. Grøntsager.

Har du mulighed for det, så tre gange om ugen kør' lidt styrketræning. Nu kan jeg se du ikke går i center, så træn lidt derhjemme med de midler du nu har. Hold dig skarp på den måde - derved bliver din krop 'flottere' (naturligvis smagssag) når du er 'done'. Du vil hvert fald være mere muskuløs end hvis du bare løber, løber, løber og taber dig.

Held og lykke med det.

Jeg kan mærke det hjælper på mine resultater at morgentræne uden morgenmad. Altså løbe en lille tur eksempelvis uden det hårdeste tempo og det giver både en frisk start på dagen og en masse dejlig morgenluft. Det er sjovt at mærke sin by tidligt om morgen ift. midt på dagen.

Spiser du usundt engang i mellem - fred være med det - men straf dig selv for det. Spiser du en burger på fredag, så løb lige 500 meter ekstra lørdag. Go for it. Du kan godt! Og du får det så fucking godt med dig selv og en masse selvtillid ved at du kan være i alt det tøj du har lyst til!
Logged

FMHelper
Ynglingespiller
***

Offline Offline

 
Sv: Vægttab plan (hjælp)
« Svar #19: 08 Jul 2013, 23:33 »

Cesc - Har dog hørt (hvad jeg kunne læse) Cardio and Abs Workout er godt til at holde muskler, og faktisk også "skabe dem"

Kunne være du havde prøvet det før
Logged

Cesc
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Vægttab plan (hjælp)
« Svar #20: 08 Jul 2013, 23:39 »

Cesc - Har dog hørt (hvad jeg kunne læse) Cardio and Abs Workout er godt til at holde muskler, og faktisk også "skabe dem"

Kunne være du havde prøvet det før

Ja, det er en helt fin måde at holde dem på.

Det var også det jeg mente med at du kunne træne derhjemme.
Logged

FMHelper
Ynglingespiller
***

Offline Offline

 
Sv: Vægttab plan (hjælp)
« Svar #21: 08 Jul 2013, 23:42 »

Hehe. Super, var ikke lige sikker hvad du mente med hjemme. Men syntes selv det lyder fedt, og en "nem" måde at kunne holde det på. Er der nogle ting man kunne bruge hjemme til f.eks at "skabe" større muskler? Pt har jeg ikke ligefrem selvtillid til at gå i fitness, men det kommer nok når jeg ryger 3-4 kilo ned.
Logged

HansenLFC
Gæst
 
Sv: Vægttab plan (hjælp)
« Svar #22: 08 Jul 2013, 23:50 »

Hehe. Super, var ikke lige sikker hvad du mente med hjemme. Men syntes selv det lyder fedt, og en "nem" måde at kunne holde det på. Er der nogle ting man kunne bruge hjemme til f.eks at "skabe" større muskler? Pt har jeg ikke ligefrem selvtillid til at gå i fitness, men det kommer nok når jeg ryger 3-4 kilo ned.

Bare afsted, har aldrig oplevet nogen som helst som ikke har følt sig velkommen i et center!
Logged

FMHelper
Ynglingespiller
***

Offline Offline

 
Sv: Vægttab plan (hjælp)
« Svar #23: 08 Jul 2013, 23:54 »

Giver det et forsøg.

Har folk nogle ideer til hvad der kunne være med i min madplan den første uge? Kan sådan set spise alt undtagen spaghetti Peace
Logged

Cesc
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Vægttab plan (hjælp)
« Svar #24: 09 Jul 2013, 00:12 »

Bare afsted, har aldrig oplevet nogen som helst som ikke har følt sig velkommen i et center!

Præcis.

Jeg er sikker på, at alle der ikke vil derned, er pga. de ikke er tilfredse med dem selv og bange for at blive 'grint' af. Men der er ingen der er tilfredse med dem selv i et fitnesscenter - og folk passer sit. Man kigger måske lige på hinanden for får øjenkontakt, siger hej og lidt smalltalk - men det er så det.

Folk er ikke dernede for at dømme hinanden, men for at gøre sig sundere.
Logged

Spardle
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Vægttab plan (hjælp)
« Svar #25: 09 Jul 2013, 00:24 »

Nu har jeg ikke lige læst begge sider, men bare din intro. Og der fremgår det ikke helt tydeligt om det er fordi du synes din fedtprocent er for høj.

Men ellers kunne et trick være at du som det første når du står op, powerwalker (Ikke løber, da du på nuværende tidspunkt nok har det laveste blodsukker niveau, og hvis du løber. Vil kroppen ikke helt vide hvor den skal finde alt energien, også vil den også tærre på musklerne.). Og ja du skal gøre det før du spiser, da du så igen vil få dine sukkerdepoter fyldt op Wink

Så du kunne evt. have en vandflaske ved siden af din seng, også det tøj du vil have på om morgenen lige ved siden af sengen. Også bare pisse i den første busk du finder Wink

Det er ihf. den øvelse jeg har hørt skulle være en af de bedste til at få fedt procenten ned Smiley
Logged

Burnley, Aab,  FC Barcelona, Schalke 04,
Burnley will win the PrL trophy again, it's just a question about time.
Pretiumque Et Causa Laboris

FMHelper
Ynglingespiller
***

Offline Offline

 
Sv: Vægttab plan (hjælp)
« Svar #26: 09 Jul 2013, 00:42 »

Nu har jeg ikke lige læst begge sider, men bare din intro. Og der fremgår det ikke helt tydeligt om det er fordi du synes din fedtprocent er for høj.

Men ellers kunne et trick være at du som det første når du står op, powerwalker (Ikke løber, da du på nuværende tidspunkt nok har det laveste blodsukker niveau, og hvis du løber. Vil kroppen ikke helt vide hvor den skal finde alt energien, også vil den også tærre på musklerne.). Og ja du skal gøre det før du spiser, da du så igen vil få dine sukkerdepoter fyldt op Wink

Så du kunne evt. have en vandflaske ved siden af din seng, også det tøj du vil have på om morgenen lige ved siden af sengen. Også bare pisse i den første busk du finder Wink

Det er ihf. den øvelse jeg har hørt skulle være en af de bedste til at få fedt procenten ned Smiley

En nem måde at sige det på. Føler at jeg virkelig har alt for meget fedt, og det har jeg også!
Logged

Spardle
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Vægttab plan (hjælp)
« Svar #27: 09 Jul 2013, 00:47 »

Et andet lille men VIGTIGT tip er, at du skal have dine 8 timers søvn ikke mindre. Det skulle hjælpe din træning en del Peace
Logged

Burnley, Aab,  FC Barcelona, Schalke 04,
Burnley will win the PrL trophy again, it's just a question about time.
Pretiumque Et Causa Laboris

FMHelper
Ynglingespiller
***

Offline Offline

 
Sv: Vægttab plan (hjælp)
« Svar #28: 09 Jul 2013, 00:51 »

Vil gerne have flere muskler istedet for alt det fedt, også smide nogle kilo. Og ved det er bedst i fitness Peace Men vil gerne starte hjemmefra først.
« Seneste Redigering: 09 Jul 2013, 00:53 af FMHelper » Logged

plutonium
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Vægttab plan (hjælp)
« Svar #29: 09 Jul 2013, 12:24 »

Nu har jeg ikke lige læst begge sider, men bare din intro. Og der fremgår det ikke helt tydeligt om det er fordi du synes din fedtprocent er for høj.

Men ellers kunne et trick være at du som det første når du står op, powerwalker (Ikke løber, da du på nuværende tidspunkt nok har det laveste blodsukker niveau, og hvis du løber. Vil kroppen ikke helt vide hvor den skal finde alt energien, også vil den også tærre på musklerne.). Og ja du skal gøre det før du spiser, da du så igen vil få dine sukkerdepoter fyldt op Wink

Så du kunne evt. have en vandflaske ved siden af din seng, også det tøj du vil have på om morgenen lige ved siden af sengen. Også bare pisse i den første busk du finder Wink

Det er ihf. den øvelse jeg har hørt skulle være en af de bedste til at få fedt procenten ned Smiley

Hvor i al verden har du hørt det fra?? Det giver da nada mening what so ever?? Når dit blodsukker er lavt, så frigives der glucogen fra leveren, som omdannes til mere sukker. Det er så at sige kroppens sukker-depot. Der er også sukkerlagre i musklerne, men nok om det. Det tager mere end en nats søvn at opbruge sine sukkerlagre, så nej, kroppen begynder ikke at tære på musklerne.

Det er sandt, at når der vitterligt ikke er mere tilgængeligt sukker i kroppen, så begynder kroppen at nedbryde proteiner og fedt, for at danne et stof, der kan indgå i energiproduktionen i muskler og væv. Men kroppen er så viseligt indrettet, at den godt er klar over at protein er vitalt for os, så det er naturligvis ikke musklerne der har førsteprioritet i forhold til energibalancen. Du starter med at nedbryde fedtet, og det er også det vi har fedtlagrene til. Fedt indeholder dobbelt så meget energi pr gram end sukker og protein, og er derfor kroppens hensigtsmæssige måde at opbevare energi på.

Når man som Cesc beskrev er ude i muskelnedbrydning, så er det et tegn på at kroppen mangler protein i kosten, idet kroppen skal bruge protein til vitale processer (enzymproduktion, celledeling m.m.). Hvis det protein ikke kommer med kosten, så begynder kroppen at tage proteiner fra de dele af kroppen der bedst kan undvære det. Musklerne.


Angående det du siger med at søvn er vigtigt, så er det næppe særlig vigtigt for selve det at opbygge muskler, men snarere vigtigt for at du mentalt er skarp og fokuseret på at udføre træningen ordentligt. Lige præcis træning ved jeg dog ikke så meget om, så der må andre meget gerne be- eller afkræfte. Men jeg tvivler stærkt på, at det er en times søvn der direkte gør forskellen på om du bygger 1 eller 1½ kg muskelmasse op i et givent tidsrum. Men det kan da helt sikkert gøre, at man er mere skarp og vågen, så man faktisk får trænet ordentligt, hvilket så indirekte påvirker muskelopbygningen.
Logged


100 Film du skal se før du dør - kig ind og giv dit bidrag til FmFreaks' top100 filmliste Peace

Sider: 1 [2] 3 4 5 Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010