home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
17 Mar 2024, 23:29 Fadbamsen Skadestuen ryger ud i online spil.
03 Mar 2024, 06:12 DeBuur Skadestuen Kan ikke vælge Liverpo...
23 Feb 2024, 20:56 ydersog Klubsøgnin... Manchester United
23 Feb 2024, 10:12 valverde4ever Pro Cyclin... Cycling Career - Kan d...
23 Feb 2024, 00:14 g00n Blogs Minimalistic 2020
19 Feb 2024, 14:02 rheya Omklædning... Home Grown spillere?
29 Jan 2024, 11:35 Mulle68 Nostalgi Patches CM 4
Antal Registrerede Brugere: 23285
  0 Brugere, 593 Gæster Online.

Indlæg: 1132681 over 31362 Emner
Nyeste Bruger: queenoflucknow
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andet
| |-+  Kategori: Baren
| | |-+  Vægttab plan (hjælp)
0 Brugere og 1 Gæst læser i øjeblikket dette emne.
Sider: 1 2 [3] 4 5 Udprint
Forfatter Emne: Vægttab plan (hjælp)  (Læst 11107 gange)
Swizz CataR
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Vægttab plan (hjælp)
« Svar #30: 09 Jul 2013, 13:27 »

Vil mene at søvn er ekstremt vigtigt pluto Wink Du kan ikke finde mange steder, hvor man omtaler at tabe sig via træning, hvor man ikke fokuserer meget på søvn Smiley Din søvn er ekstremt vigtig.
Logged

DTU - bliv kendt for rent faktisk at kunne noget!

plutonium
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Vægttab plan (hjælp)
« Svar #31: 09 Jul 2013, 14:04 »

Vil mene at søvn er ekstremt vigtigt pluto Wink Du kan ikke finde mange steder, hvor man omtaler at tabe sig via træning, hvor man ikke fokuserer meget på søvn Smiley Din søvn er ekstremt vigtig.

Det tror jeg gerne, men vel indirekte? Det er ikke søvnen i sig selv, der bygger muskler op. Det er vel mere det rent mentale du skærper ved at være veludhvilet, så du kan give den max gas til træning. For hvis det er af hensyn til restitution, så er det jo lige så meget et spørgsmål om at holde kroppen i komplet ro, så kroppen begynder at 'reparere' skaderne efter træning.

Jeg har svært ved at se hvor søvn direkte skulle forbedre træning, men jeg vil ikke modsige, at det er vigtigt. Det er det jo også når man studerer, arbejder eller udfører en hvilken som helst anden aktivitet, der kræver koncentration og fokus.
Logged


100 Film du skal se før du dør - kig ind og giv dit bidrag til FmFreaks' top100 filmliste Peace

Cesc
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Vægttab plan (hjælp)
« Svar #32: 09 Jul 2013, 21:39 »

Jamen søvn er jo egentlig det samme som at restituere. Det er faktisk når man sover, at man vokser optimalt og bedst. Jeg vil sige, at du ikke skal have otte timers søvn - men have den søvn som passer til dig. Grunden til man siger otte timers søvn, er at mennesker i gennemsnit skal sove mellem seks og ti timer - og sjovt nok, er otte midten.

Men gå i seng på det samme tidspunkt - så dit 'indre ur' vender sig til din døgnrytme. Lad rummet være helt mørkt og en god temperatur og så skal du nok føle dig veludhvilet dagen efter!

Når du fx ikke sover et helt døgn, vil du tydeligt kunne mærke det dagen efter - og det vil klart påvirke din indsats. Søvn er ekstremt vigtigt, og mange undervurderer det ekstremt.

God søvn, god mad, hård træning. Så kommer resultaterne hurtigt frem.
Logged

plutonium
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Vægttab plan (hjælp)
« Svar #33: 09 Jul 2013, 22:35 »

Der mener jeg nemlig at Cesc rammer helt rigtigt fra først til sidst Smiley
Logged


100 Film du skal se før du dør - kig ind og giv dit bidrag til FmFreaks' top100 filmliste Peace

FMHelper
Ynglingespiller
***

Offline Offline

 
Sv: Vægttab plan (hjælp)
« Svar #34: 14 Jul 2013, 21:47 »

Ville f.eks 40 km cykling, og derefter 5 km løb være en god motion hver dag, også en masse sundt at spise?
Logged

HansenLFC
Gæst
 
Sv: Vægttab plan (hjælp)
« Svar #35: 14 Jul 2013, 21:48 »

Ville f.eks 40 km cykling, og derefter 5 km løb være en god motion hver dag, også en masse sundt at spise?

Det nægter jeg at tro på du kan holde til.
Logged

FMHelper
Ynglingespiller
***

Offline Offline

 
Sv: Vægttab plan (hjælp)
« Svar #36: 14 Jul 2013, 21:49 »

Det er self ikke lige efter hinanden Hansen.
Logged

ptrN
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Vægttab plan (hjælp)
« Svar #37: 14 Jul 2013, 22:01 »

Det nægter jeg at tro på du kan holde til.
Lad mig gætte; du er en tyk dreng der ikke er i nogensomhelst form?
Logged

welbz is dat guy

plutonium
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Vægttab plan (hjælp)
« Svar #38: 14 Jul 2013, 22:06 »

Det er i det hele taget en vildt ambitiøs plan, som de færreste vil kunne gennemføre. Du skal også tænke i hvad der er sundt for din krop. Hvis du fra dag 1 går ind og overbelaster din krop, så kan du gøre ret seriøse skader på led, sener og kredsløb. Min far, der ikke havde trænet på noget tidspunkt i sit liv, andet end det fysiske arbejde han lavede hjemme, begyndte i et styrkecenter og valgte at tage 100 kg vægte fra start. Det kunne han da også sagtens, men da han så gik ind til fysioterapeuten på arbejdet efter et par uger, fordi han følte sig underligt tilpas, så fik han at vide at han var ved at smadre sin krop fuldstændig.

Korrekt træning er et spørgsmål om at finde den rigtige belastning. Og det kan så føres over på intensitet og distance på kredsløbstræning. 40 km cykling er meget at tage dagligt, og jeg kan da huske, at jeg syntes 25-30 km var alt rigeligt, da jeg en overgang cyklede for motionens skyld. 5 km for en uprøvet løber er også voldsomt. Jeg kan løbe ca 3 km, og det vil tage tid før jeg kan nå helt op på 5 km. Derfor vil jeg mene, at det er et lidt urealistisk mål at have, når du har planer om at tabe dig.

Start med at tabe nogle kg kombineret med kortere distancer, så kan du tids nok få bygget formen op.


Derudover, så er cykling en langt sundere måde at træne, hvis man er overvægtig, da du ikke belaster dine led lige så meget som ved løb. Så måske starte med at bygge kondi op med cykling, og når du så har tabt 5-6 kg, så kan du bygge løb på også. Så har du også et bedre overblik over hvad du kan klare og hvad der er realistisk. Urealistiske mål kvæler motivationen.
Logged


100 Film du skal se før du dør - kig ind og giv dit bidrag til FmFreaks' top100 filmliste Peace

FMHelper
Ynglingespiller
***

Offline Offline

 
Sv: Vægttab plan (hjælp)
« Svar #39: 14 Jul 2013, 22:11 »

Jeg overdrev måske også hvor stor ruten var haha. Det ville cirka være 22 km cykling, og 2,4 km løb.

Jeg er lidt utryg ved alt det kalorier osv, og hvornår og hvordan det "indtages" bedst. Men ja, det ville nok være mest smart med at starte med at cykle.
Logged

FMHelper
Ynglingespiller
***

Offline Offline

 
Sv: Vægttab plan (hjælp)
« Svar #40: 14 Jul 2013, 22:18 »

Undskyld jeg spammer Peace

Men er der nogle gode øvelse til at "fjerne" mavefedt, hvis man kan sige det sådan. Jeg er faktisk for ung til at gå i fitness, i det nærliggende, skal være 16. Men har tænkt på Cardio. Peace
Logged

Nibali
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Vægttab plan (hjælp)
« Svar #41: 14 Jul 2013, 22:34 »

Undskyld jeg spammer Peace

Men er der nogle gode øvelse til at "fjerne" mavefedt, hvis man kan sige det sådan. Jeg er faktisk for ung til at gå i fitness, i det nærliggende, skal være 16. Men har tænkt på Cardio. Peace

Man kan ikke rigtigt punkttræne fedt væk. Ja, Cardio er vejen frem, men en sixpack bliver skabt i køkkenet. Det er din mad du skal kigge på. Der er forskelligt mad der går lige i maveregionen - hvidt brød fx.
Logged

DYDERNE
- MIN FORTÆLLING OM HSV's KAMP MOD TOPPEN

plutonium
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Vægttab plan (hjælp)
« Svar #42: 14 Jul 2013, 22:37 »

Jeg overdrev måske også hvor stor ruten var haha. Det ville cirka være 22 km cykling, og 2,4 km løb.

Jeg er lidt utryg ved alt det kalorier osv, og hvornår og hvordan det "indtages" bedst. Men ja, det ville nok være mest smart med at starte med at cykle.

Jeg ved ikke meget om hvordan man bedst forbrænder fedt fra forskellige dele af kroppen, så der må en anden hjælpe.

Men angående kalorier, så får du nogle fakta, der måske kan hjælpe lidt:

Der er 7000 kcal på ét kg kropsfedt. Så hvis du indtager 500 kcal MINDRE end du forbruger gennem din kost, så vil du kunne forvente et vægttab på ½ kg om ugen. Det vil være det sundeste for en i din vægtklasse, da kroppen ikke har godt af at tabe sig for hurtigt, medmindre man er decideret fed. Som hovedregel, jo mere du er overvægtig, jo mere kan du tåle at tabe dig hurtigt. Så gå efter ½ kg om ugen Wink

Kalorier er dybest set den energi der regnes i, når man taler om energistofskiftet. Fedt, kulhydrat, protein samt alkohol bruges til at beregne kalorier,  idet de alle kan nedbrydes til energi i kroppen. Alkohol inderholder mest energi pr gram, fedt næstmest og kulhydrat/protein halvt så meget som fedt. Derfor er det at droppe alkohol en effektiv måde at tabe sig på, hvis man synes vægten er steget lidt voldsomt efter en periode med mange fester.

Kulhydrat kan optages som sukker eller stivelse (MEGET firkantet sagt), hvor sukker er det du optager hurtigst, og dermed det der giver de kraftigste udsving i dit blodsukker. Sukker er den mest effektive energikilde, når det kommer til hvor hurtigt det kan omdannes til energi i kroppen.

Protein kan omdannes til energi, men primært bruges til protein- og enzym-dannelse i kroppens celler, og er vitalt for os. Hvis du får et overskud af protein i forhold til hvor meget du skal bruge i kroppen, så laves det om til energi. Er der underskud af protein begynder kroppen at tage det fra musklerne og nedsætter fx hår- og negleproduktionen. Men bare rolig, så længe du får normal mængde protein gennem kosten er alt i orden. Du behøver ikke gå amok i protein i frygt for ikke at få nok.

Fedt er den mest effektive måde kroppen kan lagre energi på, da det kan holde på dobbelt så meget energi som sukker. Derfor vil du, hvis du får for mange kalorier i kosten, opbygge fedtdepoter. Når så kroppen faster eller har opbrugt sukkerlagrene i lever og muskler, så vil kroppen begynde at tage fra fedtdepoterne. Det fedt du så bruger til at danne energi vil blive omsat, så du taber dig.


Jeg vil, som sagt tidligere, anbefale dig at bruge et website som madlog.dk, da du for et relativt billigt abonnement kan få et suverænt overblik over hvor mange kalorier du indtager dagligt og hvor hurtigt du så kan tabe dig. Du vil opdage hvad du gerne vil spise og hvad du ikke vil spise, uden at det føles om en straf. Det tager et par uger at komme ind i kalorie-tankegangen, men det bliver ikke en obsession. Tro mig. Jeg tænker ikke i kalorier hele tiden, men er bevidst om hvad det er jeg spiser.
Logged


100 Film du skal se før du dør - kig ind og giv dit bidrag til FmFreaks' top100 filmliste Peace

FMHelper
Ynglingespiller
***

Offline Offline

 
Sv: Vægttab plan (hjælp)
« Svar #43: 14 Jul 2013, 22:46 »

Tusind tak Pluto & Nibali. Super svar som jeg sagtens kan bruge Smiley
Logged

HansenLFC
Gæst
 
Sv: Vægttab plan (hjælp)
« Svar #44: 15 Jul 2013, 00:18 »

Lad mig gætte; du er en tyk dreng der ikke er i nogensomhelst form?
Jeg er i mit livs form og træner min. 6 gange om ugen. Går ud fra du er den grimme dreng som er blevet mobbet hele din skole periode og forsøger nu at spille smart over internettet!
Logged

Sider: 1 2 [3] 4 5 Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010