home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
I går kl. 14:53:35 andersnomanni Klubsøgnin... Inspiration
17 Mar 2024, 23:29 Fadbamsen Skadestuen ryger ud i online spil.
03 Mar 2024, 06:12 DeBuur Skadestuen Kan ikke vælge Liverpo...
23 Feb 2024, 20:56 ydersog Klubsøgnin... Manchester United
23 Feb 2024, 10:12 valverde4ever Pro Cyclin... Cycling Career - Kan d...
23 Feb 2024, 00:14 g00n Blogs Minimalistic 2020
19 Feb 2024, 14:02 rheya Omklædning... Home Grown spillere?
Antal Registrerede Brugere: 23289
  0 Brugere, 583 Gæster Online.

Indlæg: 1132682 over 31363 Emner
Nyeste Bruger: hennry176
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andet
| |-+  Kategori: Baren
| | |-+  Vægttab plan (hjælp)
0 Brugere og 1 Gæst læser i øjeblikket dette emne.
Sider: 1 2 3 [4] 5 Udprint
Forfatter Emne: Vægttab plan (hjælp)  (Læst 11143 gange)
Cesc
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Vægttab plan (hjælp)
« Svar #45: 15 Jul 2013, 00:20 »

Man kan ikke rigtigt punkttræne fedt væk. Ja, Cardio er vejen frem, men en sixpack bliver skabt i køkkenet. Det er din mad du skal kigge på. Der er forskelligt mad der går lige i maveregionen - hvidt brød fx.

Lige præcis.

Men samtidig vil jeg råde dig til at træne maven derhjemme, det kan stramme det mere op i den region - og få det til at se ud som om du har tabt mere der. Men du vil først kunne se resultater når du har tabt dig betydeligt, så skynd dig i seng og op i morgen tidlig til en løbetur i den friske vind.

Godnat.
Logged

ptrN
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Vægttab plan (hjælp)
« Svar #46: 15 Jul 2013, 10:05 »

Jeg er i mit livs form og træner min. 6 gange om ugen. Går ud fra du er den grimme dreng som er blevet mobbet hele din skole periode og forsøger nu at spille smart over internettet!
Sikke en form du er i hvis du mener at set er umuligt at cykle 40 km og løbe 5 km. Hvad er en træning for dig?

Mht. dit postulat, så må jeg desværre skuffe dig.

Logged

welbz is dat guy

HansenLFC
Gæst
 
Sv: Vægttab plan (hjælp)
« Svar #47: 15 Jul 2013, 10:11 »

Sikke en form du er i hvis du mener at set er umuligt at cykle 40 km og løbe 5 km. Hvad er en træning for dig?

Mht. dit postulat, så må jeg desværre skuffe dig.



Nu tog jeg ligesom udgangspunkt i sidens første indlæg.

En overvægtig fyr uden nogen som helst form, cykler ikke bare lige 40 km og løber 5 km uden problemer efter en uge.  Det vil kræve træning og der må man tage nogle mindre skridt/mål til man bliver trænet op.

Så gætter jeg bare ligeså ringe som dig.
Logged

Daniel Nordentoft
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Vægttab plan (hjælp)
« Svar #48: 15 Jul 2013, 10:18 »

Sikke en form du er i hvis du mener at set er umuligt at cykle 40 km og løbe 5 km. Hvad er en træning for dig?

Mht. dit postulat, så må jeg desværre skuffe dig.


Nu var det jo dig, der startede med den smarte attitude. Af hvilken grund havde du behov for at skrive noget så ligegyldigt og dumt? Jeg tror sådan set bare, at Hansen forsøgte at sætte sig ind i FMHelper's sted, hvor jeg bestemt også ville mene, at 40 km. cykling samt 5 km. løb ville være meget opslidende og måske direkte usundt at udsætte sin krop for, når du ikke er vant til at arbejde så intenst med disse muskelgrupper.
Logged

ptrN
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Vægttab plan (hjælp)
« Svar #49: 15 Jul 2013, 11:51 »

Nu tog jeg ligesom udgangspunkt i sidens første indlæg.

En overvægtig fyr uden nogen som helst form, cykler ikke bare lige 40 km og løber 5 km uden problemer efter en uge.  Det vil kræve træning og der må man tage nogle mindre skridt/mål til man bliver trænet op.

Så gætter jeg bare ligeså ringe som dig.
Man kan komme utrolig langt på ren vilje. Og han specificerede desuden ikke hvorvidt cykelturen og ligeledes løbeturen skulle tilbagelægges med 100 % af alt hvad han kan trække. Jeg kunne forestille mig at din kommentar var en anelse demotiverende.

Nu var det jo dig, der startede med den smarte attitude. Af hvilken grund havde du behov for at skrive noget så ligegyldigt og dumt? Jeg tror sådan set bare, at Hansen forsøgte at sætte sig ind i FMHelper's sted, hvor jeg bestemt også ville mene, at 40 km. cykling samt 5 km. løb ville være meget opslidende og måske direkte usundt at udsætte sin krop for, når du ikke er vant til at arbejde så intenst med disse muskelgrupper.
Jeg klandrer ikke nogen for en "smart attitude" - det er derimod noget du bringer op.
Logged

welbz is dat guy

Daniel Nordentoft
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Vægttab plan (hjælp)
« Svar #50: 15 Jul 2013, 11:57 »

Jeg klandrer ikke nogen for en "smart attitude" - det er derimod noget du bringer op.
Ja, det er noget, jeg bringer op, fordi du har en "smart attitude". Det klæder hverken dig eller andre. Du har stadigvæk ikke rigtig svaret på mit spørgsmål om, hvorfor du skulle slynge noget så dumt ud? Jeg kan godt lide, at du kalder Hansens kommentar for et postulat, når du tydeligvis ikke bestiller andet end at bringe det ene postulat op efter det andet.
Logged

ptrN
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Vægttab plan (hjælp)
« Svar #51: 15 Jul 2013, 12:00 »

Ja, det er noget, jeg bringer op, fordi du har en "smart attitude". Det klæder hverken dig eller andre. Du har stadigvæk ikke rigtig svaret på mit spørgsmål om, hvorfor du skulle slynge noget så dumt ud? Jeg kan godt lide, at du kalder Hansens kommentar for et postulat, når du tydeligvis ikke bestiller andet end at bringe det ene postulat op efter det andet.
Hvilke postulater fremfører jeg foruden mit gæt på at Hansen var tyk og ude af form?
Logged

welbz is dat guy

plutonium
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Vægttab plan (hjælp)
« Svar #52: 15 Jul 2013, 12:05 »

Man kan komme utrolig langt på ren vilje. Og han specificerede desuden ikke hvorvidt cykelturen og ligeledes løbeturen skulle tilbagelægges med 100 % af alt hvad han kan trække. Jeg kunne forestille mig at din kommentar var en anelse demotiverende.

Ja, det kan være demotiverende at få at vide 'du kan ikke' på forhånd. Men omvendt må man også være realistisk, for hvis man tror at man kan løbe 5 km og cykle 40 km i ét stræk, uanset intensitet, som uprøvet motionist, så er det demotiverende at finde ud af, at man kun kan klare 2/3 af målet. Og hvis vi så taler at det er okay at gå en portion af de 5 km og trække cyklen de sidste par km, så tager det så meget tid af dagen, at det gider man sgu ikke gøre igen dagen efter.

Hansen kunne måske have foreslået et alternativ, men ellers synes jeg faktisk at hans kommentar var helt på sin plads. At sætte sig FOR markante mål kan være ekstremt demotiverende. Så er det bedre at sætte sig det som endeligt mål, og i stedet have kortere distancer som delmål, så man virkelig kan se at man rykker sig.

Jeg har trænet derhjemme med vægte, og der har jeg personligt oplevet det som værende super motiverende løbende at udvidde antallet af reps, for så kunne jeg jo se at der skete noget. Hvis jeg fra start havde sagt, at jeg skulle kunne tage 3x30 af alle øvelser, så var jeg da aldrig blevet ved, når jeg gik død efter 3x15 Tunge
Logged


100 Film du skal se før du dør - kig ind og giv dit bidrag til FmFreaks' top100 filmliste Peace

Daniel Nordentoft
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Vægttab plan (hjælp)
« Svar #53: 15 Jul 2013, 12:11 »

Hvilke postulater fremfører jeg foruden mit gæt på at Hansen var tyk og ude af form?
Dette: "Sikke en form du er i hvis du mener at set er umuligt at cykle 40 km og løbe 5 km. Hvad er en træning for dig?"
Logged

plutonium
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Vægttab plan (hjælp)
« Svar #54: 15 Jul 2013, 12:20 »

Dette: "Sikke en form du er i hvis du mener at set er umuligt at cykle 40 km og løbe 5 km. Hvad er en træning for dig?"

Det er ikke et postulat, men et spørgsmål, Daniel Tunge

Men skulle vi nu ikke vende tilbage til trådens formål? Smiley
Logged


100 Film du skal se før du dør - kig ind og giv dit bidrag til FmFreaks' top100 filmliste Peace

Daniel Nordentoft
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Vægttab plan (hjælp)
« Svar #55: 15 Jul 2013, 12:23 »

Det er ikke et postulat, men et spørgsmål, Daniel Tunge

Men skulle vi nu ikke vende tilbage til trådens formål? Smiley
"Sikke en form du er i hvis du mener at set er umuligt at cykle 40 km og løbe 5 km." Dette er et postulat. "Hvad er træning for dig?" - skulle naturligvis ikke have været med i min citering.
Logged

plutonium
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Vægttab plan (hjælp)
« Svar #56: 15 Jul 2013, 12:28 »

Det er stadig ikke et postulat, Daniel.. Det er en spydig kommentar om, at Hansen er i dårlig form, på trods af at mene at han er i sit livs form (ikke min mening, men en deduktion af det ptrn skriver).

Men det er stadig hamrende off topic i en faktisk udmærket tråd Tunge
Logged


100 Film du skal se før du dør - kig ind og giv dit bidrag til FmFreaks' top100 filmliste Peace

Daniel Nordentoft
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Vægttab plan (hjælp)
« Svar #57: 15 Jul 2013, 12:31 »

Det er stadig ikke et postulat, Daniel.. Det er en spydig kommentar om, at Hansen er i dårlig form, på trods af at mene at han er i sit livs form (ikke min mening, men en deduktion af det ptrn skriver).

Men det er stadig hamrende off topic i en faktisk udmærket tråd Tunge
Jo, det er et postulat. Et postulat er en påstand uden nogen form for belæg eller underbyggelse, og der kan vidst ikke herske noget tvivl om, at det er dét, ptrN fremfører her.

Jeg er godt klar over, at det var ironisk og spydigt ment, men som det står hvidt på sort, (i dette tilfælde hvidt på gråt) så er det et postulat.
Logged

fredesvbg
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline


 
Sv: Vægttab plan (hjælp)
« Svar #58: 15 Jul 2013, 13:41 »

Jeg ved ikke om en så vild plan er det rigtige at starte på, med mindre du allerede er igang. Jeg har selv for meget på sidebenene, og grundet en opperation i ryggen er det ikke blevet nemmere at slippe kiloene, da løb og den slags længe var umuligt. Jeg har så siden maj lavet noget yoga/gymnastik her i mit eget hjem og slået over i en madplan hvor det hedder MAX grønt, fokus på potionerne du spiser og slut med sukker og sprut (dog ikke 100%) det har virkelig givet mig resultater. Jeg har ikke været en tur på vægten, for den kan være din værste fjende på en kur, men tog 6 billeder den første dag, dag 30 dag 60 osv. og kan tydeligt se forskellen. Hele filosofien bag det her yoga program, er at man ikke skal gå amok og lave hele livet om, men istedet lave ændringer du kan leve med resten af dit liv, og der hjælper psyko diæter og asketisk livsførsel ikke, for så falder du i vandet igen, det øjeblik du har nået dit vægt mål.
Og husk nu endelig det er nemt nok at lave motion en dag, en uge er knap så nemt hvis du smadre dig hver dag, så hellere start med små skridt, så falder man ikke så hurtigt.


p.s. Snack tip: tørret frugt, der er godt nok sukker i men det er frugttose og du kommer utroligt langt med 100 g tørret abrikoser der har 280 kcal. kontra en pose chips der har 530 kcal pr. 100g

P.P.S må hellere tilføje det er et yoga program udviklet af en tidligere wrestler, så det er ikke så bøsset og flower power agtigt som yoga normalt er, man behøver heller ikke have stramme shorts på og helende krystaller i vinduet. Uden vægte eller nowet forbrænder jeg cirkus 720 kacl på 50 min yoga, det er 100-150 mere end jeg pleje at forbrænde ved løb/gang i samme tidsrum. og da det er no/low impact vågner man ikke med arme som er smasket, som man plejer efter en tur i Fitness.dk
« Seneste Redigering: 15 Jul 2013, 13:47 af fredesvbg » Logged

Vah! Denuone Latine loquebar? Me ineptum. Interdum modo elabitur

WinLimit
Lilleputspiller
*

Offline Offline

 
Sv: Vægttab plan (hjælp)
« Svar #59: 15 Jul 2013, 13:50 »

Kan du linke til yoga-programmet eller skrive navnet på det? Det lyder spændende
Logged

Sider: 1 2 3 [4] 5 Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010