home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
28 Jun 2024, 10:39 ydersog Klubsøgnin... Manchester United
22 Jun 2024, 13:58 andersnomanni Blogs Freiburg Gloryhunter s...
15 Jun 2024, 22:56 szukizek Blogkonkur... 16# Hjertet banker kun...
15 Jun 2024, 21:04 Wester Jr. Blogkonkur... The beautiful game
14 Jun 2024, 20:45 Broen13 Blogkonkur... [33] Journeyman - Syv ...
14 Jun 2024, 20:44 Broen13 Blogkonkur... #22 - Danish Viking Wa...
14 Jun 2024, 13:42 andersnomanni Klubsøgnin... Inspiration
Antal Registrerede Brugere: 23344
  0 Brugere, 464 Gæster Online.

Indlæg: 1132853 over 31369 Emner
Nyeste Bruger: anastasiyakavi...
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andet
| |-+  Baren
| | |-+  Kategori: Cykling
| | | |-+  Tour-tråden
0 Brugere og 4 Gæster læser i øjeblikket dette emne.
Sider: 1 ... 19 20 [21] 22 23 ... 32 Udprint
Forfatter Emne: Tour-tråden  (Læst 95351 gange)
Sunbao
FmFreaks Crew
(Ejer)
*

Offline Offline


 
Sv: Tour-tråden
« Svar #300: 06 Jul 2013, 21:30 »

Da jeg sad og så etapen i dag, kom jeg til at tænke tilbage på min skønne ungdom , det er længe siden jeg har set noget der mindede så meget om Riis og Pantani, faktisk har løb været sparet for den slags super præstationer siden Landis og kyllingen. Så kom watt tallene og så var det som at være helt ung igen, da en rytter kunne have hvile puls på minus en og på 5 år gå fra at være total amatør til at være en fantastisk etappeløbs rytter. Er cykelsport ren? kører Contador og Fuglsang på sødmælk og c vitamin?Huh hmmmm, men efter i dag ligner det at et hold fandt en pose på hotelværelset Geweiss balan, Festina, Telekom, US postal eller Banesto havde glemt i de glade dage.

Hvis man nu var klog, så holdt man nok lidt igen de næste par etaper, ellers kunne det være at selv den presse man har fortalt hvor ren man var, begyndte at skrive kritisk, Wiggins sad jo ikke engang med så meget overskud som de to i dag. Trist dag for cykling.

Jeg kunne ikke være mere enig.
Logged

sebbe
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline

 
Sv: Tour-tråden
« Svar #301: 06 Jul 2013, 22:47 »

Jeg nægter simpelthen og tro på, at det Team Sky har gang i er rent. Det var nærmest uvirkeligt i dag. Hvordan kan Porte trykke så meget på for Froome for derefter at køre fra alle andre udover Froome? Han sad jo forhelvede nærmest og smilte, imens han kørte opad. Huh
Froome gider jeg ikke engang kommenterer på, jeg kan sagtens forstå at folk er mistænkelig, når han kører SÅ langt udfra. Det ligner noget vi har set før.

Jeg tør godt afskrive Contador allerede nu, manden er ren nu. Han er ikke i nærheden af, at være den "gamle" Contador, som kørte fra alt og alle, når der resterede 2-3 kilometer. Han har åbenbart lært af hans karantæne og det letter jeg på hatten for. Jeg har altid været stort Contador fan og jeg var noget så overrasket, da han blev taget for doping. Et eller andet sted har jeg måske altid gerne ville tro på hans bøf-historie, men det hænger slet ikke sammen med hans præstationer nu. Han er meget mere menneskelig, hvorimod Froome nærmest kandiderer tll endnu en Riccò.

Jeg håber at vi får spændende etape at se i morgen, eller det forventer jeg faktisk. Jeg forventer at de der har noget at skyde med sætter Froome og Sky under pres. Han kan angribes på nedkørslen og det skal i den grad udnyttes. Desværre er Nibali ikke med, han kunne ellers have sat rav i den i morgen.
Logged

Ready123
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Tour-tråden
« Svar #302: 06 Jul 2013, 22:51 »

Jeg nægter simpelthen og tro på, at det Team Sky har gang i er rent. Det var nærmest uvirkeligt i dag. Hvordan kan Porte trykke så meget på for Froome for derefter at køre fra alle andre udover Froome? Han sad jo forhelvede nærmest og smilte, imens han kørte opad. Huh
Froome gider jeg ikke engang kommenterer på, jeg kan sagtens forstå at folk er mistænkelig, når han kører SÅ langt udfra. Det ligner noget vi har set før.

Jeg tør godt afskrive Contador allerede nu, manden er ren nu. Han er ikke i nærheden af, at være den "gamle" Contador, som kørte fra alt og alle, når der resterede 2-3 kilometer. Han har åbenbart lært af hans karantæne og det letter jeg på hatten for. Jeg har altid været stort Contador fan og jeg var noget så overrasket, da han blev taget for doping. Et eller andet sted har jeg måske altid gerne ville tro på hans bøf-historie, men det hænger slet ikke sammen med hans præstationer nu. Han er meget mere menneskelig, hvorimod Froome nærmest kandiderer tll endnu en Riccò.

Jeg håber at vi får spændende etape at se i morgen, eller det forventer jeg faktisk. Jeg forventer at de der har noget at skyde med sætter Froome og Sky under pres. Han kan angribes på nedkørslen og det skal i den grad udnyttes. Desværre er Nibali ikke med, han kunne ellers have sat rav i den i morgen.
Fantastisk cykelrytter dopet eller ej! det cobrahug han havde var fantastisk og se!
Logged

Risom
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Tour-tråden
« Svar #303: 06 Jul 2013, 22:55 »

Jeg er rystet. Har da aldrig set en lignende magtdemonstration, og jeg tænker for første gang, jeg har set cykelløb på TV, at det simpelthen er for mistænkeligt. Det er jeg sgu ked af at mene, men jeg kan simpelthen ikke få mig selv til at tro andet på nuværende tidspunkt, selvom man er uskyldig til det modsatte er bevist.


Kopieret fra tv2.dk: (De 10 bedste tider på Ax 3 Domaines)

1.   Roberto   Laiseka    22:57   2001

2.   Lance Armstrong 22:59   2001

3.   Chris Froome    23:14   2013

4.   Jan Ullrich    23:17   2003

5.   Haimar   Zubeldia 23:19   2003

6.   Jan Ullrich    23:22   2001

7.   Lance Armstrong    23:24   2003

8.   Alexandre Vin. 23:34 2003

9.   Ivan Basso    23:36   2003

10.   Lance Armstrong 23:40   2005

Selvfølgelig en masse ting kan spille ind såsom materiel, vind og vejr samt hvornår i løbet det bliver kørt, men jeg er alligevel mistroisk. I dag var der trods alt meget varmt, så det var ikke helt optimalt. Desuden synes jeg, at Skys retorik overfor dopingmistanken minder en del om US-Postals år tilbage, men det skal jeg ikke gøre mig klog på. Jeg håber ikke for dem, at de engang bliver knaldet eller indrømmer det, for så er deres ageren i medierne ikke specielt køn....

Jeg håber selvfølgelig, at de kører rent, men selv jeg bliver altså en kende mistroisk, når jeg ser en etape som i dag, og det er jeg sgu ked af.  Skuffet
Logged

Inkarneret FM-, fodbold- og cykelfreak!

Bang
Ynglingespiller
***

Offline Offline


 
Sv: Tour-tråden
« Svar #304: 06 Jul 2013, 23:18 »

Jeg er, som mange af jer andre, mistænksom over for Sky's præstation i dag. Først og fremmest Kennaugh.
Han er banerytter. Hvordan kan han sidde og trække feltet op af Col de Pailhieres uden problemer? Stærke ryttere som Hesjedal og Van Garderen røg af!

Dernæst Porte. Porte var ganske vidst en habil klassementsrytter under Riis. Han viste gode takter under Giroen i 2010, hvor han vandt ungdomstrøjen. Siden har det dog ikke været prangende. Det skal jeg da lige lovet for han har lavet om på hos Sky. I år vandt han det prestigefyldte etapeløb Paris-Nice, mens han i dag lignede en rytter, som kunne trække over 10 bjerge og stadig sidde og smile. Manden er lige nu større favorit til at ende på podiet end Contador. Og det er vel og mærke efter én etape.

Til sidst har vi selvfølgelig Froome. Han viste storform under sidste års Tour, hvor jeg er sikker på, at han havde vundet, hvis han havde fået frie tøjler. I år har han frie tøjler. Der gik én etape, og så var Touren sikret. I 2013 har Froome nærmest vundet alt, han har stillet op i.

Jeg har en skidt mavefornemmelse omkring dette hold. De virker så afsindigt suveræne i alt, hvad de foretager sig. Og ikke nok med det. De ryttere, som er så suveræne, er ryttere, som før de kom til Sky ikke udrettede nogle resultater overhovedet (pånær Porte). Nogle ryttere har endda helt skiftet ryttertype. Se bare på Wiggins og Kennaugh, som begge har en succesfuld fortid som baneryttere. Jeg føler ærligt, at Sky's nytænkning indenfor træning ikke kan gøre, at en, for to år siden ukendt, britisk rytter kører den tredjebedste tid på det bjerg nogen sinde. Blander man det, med Sky's og Froome's tilbageholdelse af data fra SRM-computeren, så ligner det desværre, at Sky har haft fingrene nede i dopingkrukken.. Skuffet
« Seneste Redigering: 06 Jul 2013, 23:28 af Bang » Logged

"Uno, dos, tres, iHala Madrid!" - Cristiano Ronaldo

Batigol
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Tour-tråden
« Svar #305: 06 Jul 2013, 23:21 »

Jeg er 110% overbevist om at ingen på Team Sky nogensinde har rørt doping. De er bare bedre forberedte og sådan er det.
http://www.youtube.com/v/0-WYlOuAP88
Denne video - og mange andre - viser hvordan de nærmest er besat af at have alle detaljer på plads. Så har de altså også skrevet kontrakt med de helt rigtige ryttere, f. eks. Porte fra Bjarne Riis' hold, igen et eksempel på sublim tilrettelæggelse af Team Sky organisationen.

Sludder og vrøvl. Der er da en chance for at anderledes træningsmetoder gør dig til en bedre cykelrytter, men at gå fra at være en særdeles middelmådig cykelrytter, som Chris Froome var frem til Vuelta'en i 2011, hvor han pludselig bragede igennem og sluttede blot 13 sekunder efter Cobo Acebo, er særdeles mistænkeligt af ganske gode grunde. Inden Vuelta a España anno 2011, havde Chris Froome kørt 3 Grand Tours, hvor han kun havde gennemført de 2 af dem, med lave placeringer og alt andet end slående cykling. Men en andenplads blev det altså pludselig til i 2011, på trods af at han kæmpede med en relativt alvorlig blodsygdom.

Chris Froome er helt kort gået fra at hive aldeles middelmådige, hvis ikke decideret dårlige, resultater hjem ved Grand Tours, til at køre en tid på niveau med den mest kendte dopingsynder af dem alle og slå selv de bedste enkeltstartsspecial ister, såsom Fabian Cancellara (og Tony Martin). Endda ganske overlegent.

Når man ser på et hold som Sky, er det umådeligt svært ikke at se lighederne med hold som Gewiss-Ballan, Telekom (eller T-Mobile om man vil), Festina, US Postal og Saunier Duval. Samarbejdet med en mand som Geert Leinders, selvom det i dag er afsluttet, gør i hvert fald ikke at Sky sidder specielt meget mere komfortabelt.

Hvis det i øvrigt var de alternative træningsmetoder der gjorde forskellen, ville de andre hold nu nok have taget det til sig efterhånden. Michael Rogers kunne jo eksempelvis starte med at implementere idéerne hos Saxo - Tinkoff. Det lader dig til at lade vente på sig. Sikkert fordi Michael Rogers er ligeså propfyldt med doping som Chris Froome.
Logged

Åh Anders Kuuure, du er mit livs kærlighed.
Åh Anders Kuuure, du gør min kæreste gravid.

Dioh Williams = Samme niveau som George Weah.

Lars Pleidrup fan klub for livet.

sebbe
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline

 
Sv: Tour-tråden
« Svar #306: 06 Jul 2013, 23:33 »

Jeg er 110% overbevist om at ingen på Team Sky nogensinde har rørt doping. De er bare bedre forberedte og sådan er det.
http://www.youtube.com/v/0-WYlOuAP88
Denne video - og mange andre - viser hvordan de nærmest er besat af at have alle detaljer på plads. Så har de altså også skrevet kontrakt med de helt rigtige ryttere, f. eks. Porte fra Bjarne Riis' hold, igen et eksempel på sublim tilrettelæggelse af Team Sky organisationen.

Man kan vidst roligt sige at de kommer sovende til det med alt den doping... Wink
Logged

BIG Bauke Mollema
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Tour-tråden
« Svar #307: 06 Jul 2013, 23:40 »

Sludder og vrøvl. Der er da en chance for at anderledes træningsmetoder gør dig til en bedre cykelrytter, men at gå fra at være en særdeles middelmådig cykelrytter, som Chris Froome var frem til Vuelta'en i 2011, hvor han pludselig bragede igennem og sluttede blot 13 sekunder efter Cobo Acebo, er særdeles mistænkeligt af ganske gode grunde. Inden Vuelta a España anno 2011, havde Chris Froome kørt 3 Grand Tours, hvor han kun havde gennemført de 2 af dem, med lave placeringer og alt andet end slående cykling. Men en andenplads blev det altså pludselig til i 2011, på trods af at han kæmpede med en relativt alvorlig blodsygdom.

Chris Froome er helt kort gået fra at hive aldeles middelmådige, hvis ikke decideret dårlige, resultater hjem ved Grand Tours, til at køre en tid på niveau med den mest kendte dopingsynder af dem alle og slå selv de bedste enkeltstartsspecial ister, såsom Fabian Cancellara (og Tony Martin). Endda ganske overlegent.

Når man ser på et hold som Sky, er det umådeligt svært ikke at se lighederne med hold som Gewiss-Ballan, Telekom (eller T-Mobile om man vil), Festina, US Postal og Saunier Duval. Samarbejdet med en mand som Geert Leinders, selvom det i dag er afsluttet, gør i hvert fald ikke at Sky sidder specielt meget mere komfortabelt.

Hvis det i øvrigt var de alternative træningsmetoder der gjorde forskellen, ville de andre hold nu nok have taget det til sig efterhånden. Michael Rogers kunne jo eksempelvis starte med at implementere idéerne hos Saxo - Tinkoff. Det lader dig til at lade vente på sig. Sikkert fordi Michael Rogers er ligeså propfyldt med doping som Chris Froome.
Først og fremmest så er jeg enig i meget af dette. Froomes forvandling er helt uhørt. Men uanset hvad så har han forbedret sig markant. Doping eller ej. Jeg er tilhænger af, at man er uskyldig til det modsatte er bevist, men jeg er heller ikke naiv. Skys magtdemonstration er yderst mistænksom. Ligeledes er det, at Froome ikke vil opgive tal til Bike Pure.

Men det med Michael Rogers vil jeg tillade mig at stille spørgsmålstegn ved. Ikke at man kan tvivle på, om Rogers kører rent, for det kan man sagtens. Men den liste der giver jeg altså ikke meget for. Han er på niveau 7 sammen med ryttere som ikke er sat i forbindelse med doping. Listen er vel lavet ud fra, hvad man har kunne spore, men når en mand som Fränk Schleck, der netop blev nuppet sidste år, er på level 2, så ved jeg ikke rigtig, hvad listen kan bruges til. Ikke at Schleck kan være været ren dengang, men jeg vil alligevel tillade mig at være kritisk overfor, at dette skal styrke mistanken omkring, at Rogers skal være dopet.
Logged

Batigol
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Tour-tråden
« Svar #308: 06 Jul 2013, 23:48 »

Men det med Michael Rogers vil jeg tillade mig at stille spørgsmålstegn ved. Ikke at man kan tvivle på, om Rogers kører rent, for det kan man sagtens. Men den liste der giver jeg altså ikke meget for. Han er på niveau 7 sammen med ryttere som ikke er sat i forbindelse med doping. Listen er vel lavet ud fra, hvad man har kunne spore, men når en mand som Fränk Schleck, der netop blev nuppet sidste år, er på level 2, så ved jeg ikke rigtig, hvad listen kan bruges til. Ikke at Schleck kan være været ren dengang, men jeg vil alligevel tillade mig at være kritisk overfor, at dette skal styrke mistanken omkring, at Rogers skal være dopet.

Det er vel ganske påfaldende, at Michael Rogers pludselig blev en ørn i bjergene, da han kom til T-Mobile og kom til at arbejde tæt sammen med Michele Ferrari? Opturen fortsatte da han kom til Team Sky. Inden han kom til T-Mobile var han ikke god opad. Bevares, han kunne da finde ud af det, på samme måde som en mand som Nicki Sørensen kunne det der for en 10 års tid siden. Men bedre var han heller ikke. Lige indtil han altså i 2006 skiftede til T-Mobile. Listen jeg linkede til, skulle nu heller ikke fungere som noget endegyldigt bevis, men blot som en klar indikator på, at man altså har holdt øje med lige netop Michael Rogers i et pænt stykke tid - i mine øjne af ganske gode grunde.
Logged

Åh Anders Kuuure, du er mit livs kærlighed.
Åh Anders Kuuure, du gør min kæreste gravid.

Dioh Williams = Samme niveau som George Weah.

Lars Pleidrup fan klub for livet.

DeBuur
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Tour-tråden
« Svar #309: 06 Jul 2013, 23:50 »

Doping eller ej så var det imponerende at se dagens afslutning - jeg ville gerne tro at alle er rene - men det ved vi jo godt de ikke er - dramaet er der hver gang der angribes i bjergene. Det jeg så i dag var et gensyn af nogle af Pantanis mest vilde sejre... eller som at se Michael Rasmussens forvandling i 2007... kunne nok også nævne nogle ar Bjarnes sejre..... så imponerende var Froomes afslutning.



Logged

YNWA

Spezialized
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Tour-tråden
« Svar #310: 07 Jul 2013, 00:25 »

At Froome kørte så stærk i dag, kommer egentlig ikke bag på mig. Hvis Contador havde været hvor han skulle være kunne man måske have fulgt Froome det meste af vejen.

Men når man kigger på Porte, bliver jeg irriteret og får lyst til at trække Armstrong-citatet: No normal!

Han sidder og banker et drabeligt tempo op, ser sin kaptajn rykke, venter et par minutter og rykker så selv efter.

Og når man så samtidig får at vide at Sky/Froome ikke vil fremlægge den omdiskuterede watt-tal, fordi det åbenbart skulle styrke mistilliden, så taber jeg sgu kæben!? Hvordan fanden kan gennemsigtighed være lige med mistillid? Det logik fatter jeg virkelig ikke.

Jeg elsker cykelsporten, men sidder fandeme med en irriteret fornemmelse i kroppen efter dagens etape. Mest fordi at spændingen i løbet er fuldstændig væk, og fordi der er et eller andet der lugter.
Logged


Spezialized
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Tour-tråden
« Svar #311: 07 Jul 2013, 00:29 »

Og nu så jeg lige Skys video omkring søvn. At få den rette søvn kan faktisk betyde at du præsterer op til 10 % bedre. Det ved jeg fra min træneruddannelse fra DCU og gennem egne erfaringer. Derfor får jeg også 9-10 timers søvn før hvert løb jeg kører.

MEN det ved alle hold altså og derfor er det ikke noget banebrydende fra Sky. Allerede fra den gang Riis kørte forlangte Walter Godefroot, at rytterne gik i seng kl. 09.30 hver dag før Tour-etaperne. Således kunne rytterne få +10 timers søvn hver dag.
Logged


Legenden
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Tour-tråden
« Svar #312: 07 Jul 2013, 00:34 »

Jeg er 110% overbevist om at ingen på Team Sky nogensinde har rørt doping. De er bare bedre forberedte og sådan er det.
http://www.youtube.com/v/0-WYlOuAP88
Denne video - og mange andre - viser hvordan de nærmest er besat af at have alle detaljer på plads. Så har de altså også skrevet kontrakt med de helt rigtige ryttere, f. eks. Porte fra Bjarne Riis' hold, igen et eksempel på sublim tilrettelæggelse af Team Sky organisationen.

Haha. Good one, son.  Grin Grin
Logged

[for stor img ]https://31.media.tumblr.com/9b9aed933ca4b5125deaedcaec63385e/tumblr_mphyz5HWR91srrw1io1_500.gif[/img]

fredesvbg
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline


 
Sv: Tour-tråden
« Svar #313: 07 Jul 2013, 09:42 »


Dernæst Porte. Porte var ganske vidst en habil klassementsrytter under Riis. Han viste gode takter under Giroen i 2010, hvor han vandt ungdomstrøjen. Siden har det dog ikke været prangende. Det skal jeg da lige lovet for han har lavet om på hos Sky. I år vandt han det prestigefyldte etapeløb Paris-Nice, mens han i dag lignede en rytter, som kunne trække over 10 bjerge og stadig sidde og smile. Manden er lige nu større favorit til at ende på podiet end Contador. Og det er vel og mærke efter én etape.

Til sidst har vi selvfølgelig Froome. Han viste storform under sidste års Tour, hvor jeg er sikker på, at han havde vundet, hvis han havde fået frie tøjler. I år har han frie tøjler. Der gik én etape, og så var Touren sikret. I 2013 har Froome nærmest vundet alt, han har stillet op i.


Det er lige præcis de to ting der pissede mig af ved gårsdagens etape, at man som Porte åbenbart har kørt så umenskeligt at man smadre hele feltet, og derefter lige tager luft ind og smadre en bjergrytter på 59 kg. Vi så jo netop Quintana der havde været ud og bruge kræfter, gå død da han skulle opad igen og det er en rytter der knap kan køre ned af kongebakken i Svendborg fordi han er så let, men er bygget og højdetrænet hele sit liv til at køre opad. Det er en af de ting vi også så under lex EPO, kæmpe ryttere der sled og kørt TT frem til et bjerg, så nemt som ingenting slog små fnug opad bjerge så stejle, at man skal være 1/4 bjergged for at klare og med et smil på læben som Porte. I gamle dage havde de i det mindste slim om kæften når de på en 36 graders varm dag kørte 2 bjerge i træk, i dag sidder man og griner......

Ligeledes lugter det for vildt, at man kan forberede sig så godt, at ALLE løb man køre er man med i toppen, selv Armstrong kørte aldrig fuldt program, og han ved vi hvor ren han var...... Wiggins gjorde det sidste år, og der var der snak i krogene og alligevel stiller SKY op og laver samme nummer i år, sætter en farvorit ind, som efter gamle standarter burde var brugt færdig for sæsonnen, det må sgu være nogle gode puder de har på det hold, for maginal gains er meget bedre end på de andre hold. Men det giver da tid til at nyde den danske sommer, så kan vi vende tilbage når sportsdirektøren har lært Frome at lave en omvendt Landis, nemlig tabe lidt tid så han ikke ligner Bjarne på Hautacam
Logged

Vah! Denuone Latine loquebar? Me ineptum. Interdum modo elabitur

Bang
Ynglingespiller
***

Offline Offline


 
Sv: Tour-tråden
« Svar #314: 07 Jul 2013, 12:48 »

Måske var vi for hurtige til at dømme Saxo-Tinkoff ude! Det ligner at de har gang i en rigtig Riis-taktik lige nu. Spændende!
Logged

"Uno, dos, tres, iHala Madrid!" - Cristiano Ronaldo

Sider: 1 ... 19 20 [21] 22 23 ... 32 Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010