home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
28 Jun 2024, 10:39 ydersog Klubsøgnin... Manchester United
22 Jun 2024, 13:58 andersnomanni Blogs Freiburg Gloryhunter s...
15 Jun 2024, 22:56 szukizek Blogkonkur... 16# Hjertet banker kun...
15 Jun 2024, 21:04 Wester Jr. Blogkonkur... The beautiful game
14 Jun 2024, 20:45 Broen13 Blogkonkur... [33] Journeyman - Syv ...
14 Jun 2024, 20:44 Broen13 Blogkonkur... #22 - Danish Viking Wa...
14 Jun 2024, 13:42 andersnomanni Klubsøgnin... Inspiration
Antal Registrerede Brugere: 23344
  0 Brugere, 294 Gæster Online.

Indlæg: 1132853 over 31369 Emner
Nyeste Bruger: anastasiyakavi...
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andet
| |-+  Baren
| | |-+  Kategori: Cykling
| | | |-+  Tour-tråden
0 Brugere og 6 Gæster læser i øjeblikket dette emne.
Sider: 1 ... 20 21 [22] 23 24 ... 32 Udprint
Forfatter Emne: Tour-tråden  (Læst 95308 gange)
Slikkel
Landsholdsspiller
******

Offline Offline

 
Sv: Tour-tråden
« Svar #315: 07 Jul 2013, 12:50 »

Måske var vi for hurtige til at dømme Saxo-Tinkoff ude! Det ligner at de har gang i en rigtig Riis-taktik lige nu. Spændende!
Det er ihvertfald en spændende etape indtil videre. Vi kan være glade for at vi ikke først får billede 14 30 men helt fra start af idag Smiley . Valverde og Contador måske i alliance. Håber de knuser Froome. Så ligner Porte et menneske igen Smiley
Logged

Vi skal alle være her.

nicolas-nth
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Tour-tråden
« Svar #316: 07 Jul 2013, 13:05 »

Synes dagens udvikling bidrager til min optimisme (naivitet i følge mange på dette forum, kan jeg se fra i går) omkring Team Sky. De er lidt mere "menneskelige" i dag, hvis man kan sige det sådan, især Porte, og Froome er helt alene.

Er det virkeligt så naivt at tro på Team Sky's uskyld?

Og virkelig flot kørt af Saxo-Tinkoff indtil videre- kedelig Tour? Absolut ikke!
Logged

haha dig kender jeg sq det er dig med de store madpakker ikk?

SC30
Landsholdsspiller
******

Offline Offline

 
Sv: Tour-tråden
« Svar #317: 07 Jul 2013, 14:04 »

Ja, uden tvivl en fantastisk etape. Fedt at se på.
Logged

JG7
Gæst
 
Sv: Tour-tråden
« Svar #318: 07 Jul 2013, 15:04 »

Det er vel ganske påfaldende, at Michael Rogers pludselig blev en ørn i bjergene, da han kom til T-Mobile og kom til at arbejde tæt sammen med Michele Ferrari? Opturen fortsatte da han kom til Team Sky. Inden han kom til T-Mobile var han ikke god opad. Bevares, han kunne da finde ud af det, på samme måde som en mand som Nicki Sørensen kunne det der for en 10 års tid siden. Men bedre var han heller ikke. Lige indtil han altså i 2006 skiftede til T-Mobile. Listen jeg linkede til, skulle nu heller ikke fungere som noget endegyldigt bevis, men blot som en klar indikator på, at man altså har holdt øje med lige netop Michael Rogers i et pænt stykke tid - i mine øjne af ganske gode grunde.
Han kørte for Mapei, QuickStep før han skiftede til Telekom. Næppe meget bedre.

Herudover var han altså ikke SÅ ringe i bjergene. Vandt jo blandt andet Deutschland Tour i 2003. Ganske rigtigt på baggrund af enkeltstarten, men hans bjergkørsel i løbet var jo ok: Link.

Første mand efter ONCE. Ikke helt skidt :-D Afgjort ikke hans styrke på det her tidspunkt. Det var enkeltstarten.

At han så blev bedre i 2006 (hvor han samtidigt blev ringere på enkeltstarten) kan jo handle om ren udvikling. I min verden er det meget mere naturligt, at når man er god til enkeltstart og ringe i bjergene, og så bliver god i bjergene, så bliver man dårligere på enkeltstarten. Jeg synes i hvert fald, at det er langt mere suspekt at man som ren klatrer/tidskører pludselig bliver bedre i den modsatte kategori uden tab i kernekategorien.

Og lad os være ærlige: Ja, Ferrari krudtede mange ryttere op. Men han ved altså også hvordan man bliver meget bedre. Se bare hvor elendig Pozzato er blevet - det handler jo ikke kun om at hans doping er forsvundet. Han virker som en dygtig træner (og genial læge, no doubt). Men jeg ved det naturligvis ikke.

Angående at Saxo-Tinkoff bare skal kopiere Skys metoder, og derfor har hentet Rogers, så siger selvsamme Rogers noget meget klogt:

Jeg siger ikke, at Michael Rogers på nogen måde er ren, men jeg synes afgjort, at der er mange andre ryttere, der er mere mistænkelige end ham. Rogers har flere gange vist potentiale, men han har også været ramt af mange styrt, skader og sygdom, der har gjort, at han ikke altid har kunne vise talentet. Men ja, det er da klart, at når man blomstrer op på den forkerte side af 30 års-grænsen, så er man da lidt suspekt.

Og nu så jeg lige Skys video omkring søvn. At få den rette søvn kan faktisk betyde at du præsterer op til 10 % bedre. Det ved jeg fra min træneruddannelse fra DCU og gennem egne erfaringer. Derfor får jeg også 9-10 timers søvn før hvert løb jeg kører.

MEN det ved alle hold altså og derfor er det ikke noget banebrydende fra Sky. Allerede fra den gang Riis kørte forlangte Walter Godefroot, at rytterne gik i seng kl. 09.30 hver dag før Tour-etaperne. Således kunne rytterne få +10 timers søvn hver dag.
Præcis - de har helt sikkert ret i mange ting, men det virker naivt at tro, at de andre hold ikke også ved mindst 90-95 % af det. For mig handler det udelukkende om, at man har formået at få folk til at tro på den samme myte, som der var omkring Armstrong: At han simpelthen bare var bedre forberedt end konkurrenterne, og at han trænede meget mere.
« Seneste Redigering: 07 Jul 2013, 15:07 af JG7 » Logged

SC30
Landsholdsspiller
******

Offline Offline

 
Sv: Tour-tråden
« Svar #319: 07 Jul 2013, 15:16 »

Godt indlæg, JG7. Rogers er i mine øjne også den mindst suspekte af Wiggins, Froome og Porte.
Logged

SC30
Landsholdsspiller
******

Offline Offline

 
Sv: Tour-tråden
« Svar #320: 07 Jul 2013, 15:36 »

Virker som om, at Quintana ikke må køre for alvor for Valverde. Derudover ser Contador svag ud, dumt ikke at udnytte den fordl, som de havde, hvilket kun kan betyde en ting..
Logged

SC30
Landsholdsspiller
******

Offline Offline

 
Sv: Tour-tråden
« Svar #321: 07 Jul 2013, 16:12 »

NERVER
Logged

DeBuur
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Tour-tråden
« Svar #322: 07 Jul 2013, 17:27 »

 Thumbs Up flot etape idag hvor Sky blev straffet hårdt - Porte så noget forkommen ud - men idag så vi hvor stærk Froome reelt er - imponerende at han ikke gik ned.
Contador var klar i bedring jeg var ikke overrasket over at han ikke kunne angribe - men et er sikkert - Moviestar og Saxox Bank fandt løsningen idag - på alpe etaperne skal sky presses fra starten af og så handler det om at angribe Froome mest muligt - modsat igår så er TdF igen åben Opstemt
Logged

YNWA

Spardle
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Tour-tråden
« Svar #323: 07 Jul 2013, 17:40 »

Nu da Froome udtalte efter gårsdagens etapé, at sporten var ren, fordi INGEN kunne følge ham. Kan det så være en måde, han siger han er dopet på?
Logged

Burnley, Aab,  FC Barcelona, Schalke 04,
Burnley will win the PrL trophy again, it's just a question about time.
Pretiumque Et Causa Laboris

fredesvbg
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline


 
Sv: Tour-tråden
« Svar #324: 07 Jul 2013, 17:45 »

Godt at se SKYtrain røg på røveren, men lidt trist af Landis 2 ikke blev smidt helt.
Hvor er det dog latterligt at høre "eksperter" tale om at der ikke har været træningsudvikling de sidste 15-20 år pga doping, og det er derfor Frome og Porte pludselig rammer et uhørt højt niveau. Men søvn og svømme træning er åbenbart vejen.

Porte kom indenfor et minut på det næstsidste bjerg, mon han havde en sportsdirektør i øret der skreg TAB TID ELLERS ER DET FOR TYDELIGT
Logged

Vah! Denuone Latine loquebar? Me ineptum. Interdum modo elabitur

Naustratze
Gæst
 
Sv: Tour-tråden
« Svar #325: 07 Jul 2013, 18:01 »

Om Skys doping er bedre end alle andres ved jeg ikke. Sky holdet fejler totalt i dag, og Kiryienka falder for tidsgrænsen, hvilket er meget dejligt. Alt i alt en fin etape, men de kunne bestemt have rystet Froome mere.
Logged

SC30
Landsholdsspiller
******

Offline Offline

 
Sv: Tour-tråden
« Svar #326: 07 Jul 2013, 18:43 »

En ting forstår jeg dog ikke: hvorfor prøver Movistar eller Saxo ikke på den 2. sidste stigning? Jeg synes slet ikke, at Movistars taktik gav nogen mening udover selvfølgelig at køre Porte agterud - de fik ikke etapen og fik faktisk ikke på noget tidspunkt sat Froome problemer. Lidt skuffende synes jeg, men ellers en rigtigt spændende etape, selvom jeg stadig ikke forstår Movistars taktik. Hvis det eneste, som de var ude på, var at køre Porte væk, synes jeg, at det er skuffende - men måske netop også, at de ved, hvor overmenneskeligt Froome er..

Hviledag, næste søndag på Ventoux starter en uge af vanvittige etaper.
Logged

JG7
Gæst
 
Sv: Tour-tråden
« Svar #327: 07 Jul 2013, 19:05 »

Måske havde de ikke benene til at angribe...?
Logged

SC30
Landsholdsspiller
******

Offline Offline

 
Sv: Tour-tråden
« Svar #328: 07 Jul 2013, 19:13 »

Måske havde de ikke benene til at angribe...?

Jeg køber ikke, at en mand som Quintana ikke havde benene. Det virkede som om, at han var låst og det er højest sandsynligt den eneste mulighed de havde for at sætte ham under pres langt udefra. Men ja, det er da nok den eneste forklaring, da Contador og Valverde ikke så videre godt ud. Havde dog sendt Quintana afsted på 2. sidste stigning eller fra bunden af den sidste
Logged

MBJ
Landsholdsspiller
******

Offline Offline

 
Sv: Tour-tråden
« Svar #329: 07 Jul 2013, 21:02 »

For så at Froome ville køre efter og derefter danne duo med Quintana frem til mål, samtidig med at Contador og Valverde ikke kunne følge med. Ikke noget smart træk hvis du spørger mig.
Logged

Sider: 1 ... 20 21 [22] 23 24 ... 32 Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010