home forum contact

Velkommen
Gæst
Søg

SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
I går kl. 19:04:23 Brodtgaard Challenges The real SAF Challenge
20 Nov 2024, 11:53 ydersog Klubsøgnin... Brighton & Hove Albion
19 Nov 2024, 11:24 Lars Pedersen Omklædning... Ang. Spcs
14 Nov 2024, 20:58 andersnomanni Blogs SAF Challenge
24 Okt 2024, 21:05 Broen13 Blogs Rejsen gennem Portugal
24 Okt 2024, 17:05 Bubbles Blogs #2 - Et sidste save - ...
17 Okt 2024, 23:31 Svartowiz Omklædning... Sommer opdatering
Antal Registrerede Brugere: 23453
  0 Brugere, 1168 Gæster Online.

Nyeste Bruger: Seraphinang
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andet
| |-+  Kategori: Baren
| | |-+  Hvad tror du på?
0 Brugere og 6 Gæster læser i øjeblikket dette emne.

Afstemning
Spørgsmål:  Tror du på en religion?
Ja, Kristendommen.
- 26 (28,6%)
Ja, Islam.
- 3 (3,3%)
Ja, Jødedommen.
- 0 (0%)
Ja, Buddhismen.
- 3 (3,3%)
Ja, anden religion.
- 1 (1,1%)
Nej, tror ikke på nogen religion.
- 58 (63,7%)
Antal Stemmer: 91

Sider: 1 ... 4 5 [6] 7 8 ... 34 Udprint
Forfatter Emne: Hvad tror du på?  (Læst 57065 gange)
Zone 43
Manager

Sv: Hvad tror du på?
« Svar #75: 13 Apr 2009, 15:36 »

Jeg fatter simpelthen ikke hvordan muslimer kan blive oprevet over hvad vi tegner i VORES land.. De kan da være totalt ligeglade, og skal imo bare stikke piben ind og blande sig totalt udenom. det kan jo ikke være vores problem at de ikke er så udviklet i deres eget land hvad demokrati og ytringsfrihed angår..

Jeg havde, og har vel det stadig, på samme måde som dig, VK. De går lige så meget op i deres tro, som vi gør med fodbolden herhjemme, hvis man kan sammenligne de to ting. I ved ihf., hvad jeg mener. Wink

Du bryder dig vel næppe heller om, at Liverpool bliver kritiseret, hvad enten det er med god grund eller ej?

Jeg ved, de har sagt, det er en stor ting for Brøndby. Men det er satme også en stor ting for mig
 - Daniel Agger.

ManUtd83
Manager

« Svar #76: 13 Apr 2009, 15:37 »

Jeg tror ikke på nogen religioner. Det er det værste vås nogensinde. Det er fint for mig at nogen tror på det, men jeg kan ikke helt tage det seriøst. Nogle træk i forskellige religioner er stærkt selvmodsigende, undertrykkende eller videnskabeligt modbevist. I øvrigt har religion været rod til MEGET ondt i løbet af historien - korstoge, terrorisme osv.

Marchena
Landsholdsspiller

« Svar #77: 13 Apr 2009, 15:39 »

Jeg er selv ateist - har været det hele mit liv, men blev alligevel konfirmeret pga. mangel på balls (også var jeg egentlig bare meget ligeglad, hvis det kunne gøre mormor og bedste lidt glade, så hvorfor ikke)

Jeg respekterer religion til en hvis grad. Jeg kan forstå hvorfor mennesker har brug for at kaste hverdagens logik ud af vinduet og tro på noget, som ikke er logisk, men som gør deres liv nemmere.

Folk må tro hvad de vil, jeg vil bare ikke belæres af religiøse.

“My father was a quitter, my grandfather was a quitter, I was raised to give up. It’s one of the few things I do well. I’m disturbed, I’m depressed, I’m inadequate, I’ve got it all!"
- George Costanza

http://threelittlefantas.blogspot.com/

ManUtd83
Manager

« Svar #78: 13 Apr 2009, 15:44 »

Jeg er selv ateist - har været det hele mit liv, men blev alligevel konfirmeret pga. mangel på balls (også var jeg egentlig bare meget ligeglad, hvis det kunne gøre mormor og bedste lidt glade, så hvorfor ikke)
Jeg respekterer religion til en hvis grad. Jeg kan forstå hvorfor mennesker har brug for at kaste hverdagens logik ud af vinduet og tro på noget, som ikke er logisk, men som gør deres liv nemmere.

Folk må tro hvad de vil, jeg vil bare ikke belæres af religiøse.

Der er jeg helt enig. Det var mest fordi at jeg ikke ville være anderledes eller skuffe forældre og bedsteforældre. Kunne i hvert fald ikke bekræfte min tro, for der var ingenting at bekræfte.

verdenskrig
Manager

« Svar #79: 13 Apr 2009, 15:46 »

Jaa men der kunne også ligge en anden tankegang bag at brænde Danmarks flag af.. De føler vi skider på Islam og har disrespekt for det pga. tegningerne først og fremmest. Danmarks flag er et symbol på kristendommen med historien om det faldt ned fra himlen og det hvide i flaget danner et kors = de skider på kristendommen .. Det kunne være deres tankegang, ved det ikke...

Jeg synes generelt hele mohammed-tegning debatten var latterlig .. For det første synes jeg aldrig man burde ha lavet de tegninger (eller offentliggjort dem) når man ved det ville skabe røre i Mellemøsten - hvor er respekten?? Jovist de var sjove men man kan FINDE SÅ MANGE andre ting at lave sjov med så hvorfor lige mohammed ??

Plus den tegning hvor han har en bombe i turbanen er mindst ligeså generaliserende og hadefuld som deres tanker om os .. Et symbol på ISLAM = terrorisme og sådan forholder det sig jo langt fra... LANGT størstedelen af muslimerne er ikke ekstremister eller terrorister ..

Selvfølgelig er jeg for ytringsfriheden men jeg er også for man respekterer alle andre mennesker og at man nogle gange tænker før man taler.. Især når det er unødvendigt at tegne de skide tegninger ..

Jeg kan på ingen måde være uenig, og det første du skriver er sku nok i skudt helt ved siden af.. Det ændrer stadig ikke på at jeg syntes det var en harmfuld ting at gøre.. Men omvendt ligger vores respekt for deres tro i denne sag, jo også på et meget lille sted..

Jeg kan godt se pointen i at vi bare vil vise dem at vi har ytringsfrihed, og at INGEN skal blæse på den.. Men havd er det helt præcist vi har opnået.. Jo vi har opnået en størres problematik når det gælder handel med dem.. Vi har opnået en langt større kritik for den vestlige verden, da mange muslimer med garanti tror at de tegner er et billede på vestens generelle holdning overfor muslimer(er sku nok i skudt helt ved sidne af), og vi har en langt større chance for at der bliver udøvet terror i mod vores land..

Vi har kort sagt ikke opnået en skid andet, end at gøre afstanden mellem dem og os endnu større, samtidigt med at hadet specielt fra deres side er blusset KRAFTIGT op..

Jeg siger det som det er: Jeg håber ikke at være til stedet på nørreport station den dag en eller anden syg selvmordsbomber slår til.. Det er helt åbenlyst den tankegang jeg efterhånden har opbygget for mig selv..

For det vil ske, og vi er så meget selv skyld i at de har rettet fokus mod ellers fredelige gode danmark...

Jeg havde, og har vel det stadig, på samme måde som dig, VK. De går lige så meget op i deres tro, som vi gør med fodbolden herhjemme, hvis man kan sammenligne de to ting. I ved ihf., hvad jeg mener. Wink

Du bryder dig vel næppe heller om, at Liverpool bliver kritiseret, hvad enten det er med god grund eller ej?

Nej men her ligger den åbenlyse forskel også.. Når liverpool bliver kritiseret så går jeg ikke ud og truer med tæsk, vold, terror eller begynder at brænde noget af..

Så mod argumenterer jeg det som er blevet sagt så godt som jeg nu kan(Medmindre det er minutterne efter tim cahills udligning mod os crazy )

Det er den åbenlyse forskel på de ekstreme muslimer og så os: De tyer til vold og trussler, mens vi benytter os af ord for at opnå en enighed af den vej.

Jeg siger hele sandheden, kun sandheden, og altid sandheden Peace

men den tyske talentmasse er så enorm at jeg tror på et VM guld om to år  Smiley
Cool

Zone 43
Manager

« Svar #80: 13 Apr 2009, 15:53 »

Nej men her ligger den åbenlyse forskel også.. Når liverpool bliver kritiseret så går jeg ikke ud og truer med tæsk, vold, terror eller begynder at brænde noget af..

Så mod argumenterer jeg det som er blevet sagt så godt som jeg nu kan(Medmindre det er minutterne efter tim cahills udligning mod os crazy )

Det er den åbenlyse forskel på de ekstreme muslimer og så os: De tyer til vold og trussler, mens vi benytter os af ord for at opnå en enighed af den vej.

Sikker? Wink
Pointen var dog, at du næppe bliver glad for kritikken - ikke, at der skal ødelægges inventar på dit værelse e.l.

Jeg ved, de har sagt, det er en stor ting for Brøndby. Men det er satme også en stor ting for mig
 - Daniel Agger.

verdenskrig
Manager

« Svar #81: 13 Apr 2009, 15:57 »

Sikker? Wink
Pointen var dog, at du næppe bliver glad for kritikken - ikke, at der skal ødelægges inventar på dit værelse e.l.
Nej men hvis den er berettiget kan jeg jo ikke gøre andet end at argumentere i mod den..

Kan ik heeeelt se hvor du vel hen crazy Wink

men den tyske talentmasse er så enorm at jeg tror på et VM guld om to år  Smiley
Cool

ManUtd83
Manager

« Svar #82: 13 Apr 2009, 16:02 »

Helt enig. Det grundlæggende problem er ekstremisternes nærtagenhed og voldelige tankegang. Jeg ser intet problem i, at der i Danmark bliver trykt tegninger af Muhammed. Ekstremisterne bruger det jo bare som en undskyldning for endnu mere had - for hadet var der jo i forvejen. 11 september, samt terror-angrebene i Madrid og London, var alle før tegningerne.

Zone 43
Manager

« Svar #83: 13 Apr 2009, 16:05 »

Ikke den heldigiste linie, jeg fik skrevet der..

.. Men du ved hvad jeg mener, VK. Tunge

- Daniel Agger.

Inferno
Landsholdsspiller

« Svar #84: 13 Apr 2009, 16:05 »

Husk nu på, at der også er ekstreme kristne og ekstreme katolikker, som gennem tiderne har fået langt mere blod på sine hænder, end muslimerne har. Paven er et godt eksempel.

Pepe
Gæst

« Svar #85: 13 Apr 2009, 16:06 »

Helt enig. Det grundlæggende problem er ekstremisternes nærtagenhed og voldelige tankegang. Jeg ser intet problem i, at der i Danmark bliver trykt tegninger af Muhammed. Ekstremisterne bruger det jo bare som en undskyldning for endnu mere had - for hadet var der jo i forvejen. 11 september, samt terror-angrebene i Madrid og London, var alle før tegningerne.

Ja, men imo er det stadig en kæmpe krænkelse af deres religion. Jeg synes, at tegningerne var over stregen! Profeten Mohammed med en bombe i turbanen er over stregen imo. Det er jo én ud af en million (eller noget), der er ekstremister eller terrorister, og tegningerne er en kæmpe krænkelse.

verdenskrig
Manager

« Svar #86: 13 Apr 2009, 16:06 »

Nej ikke rigtigt zone, og er i tvivl om jeg overhovede har svaret på dit spørgsmål Grin

Cool

verdenskrig
Manager

« Svar #87: 13 Apr 2009, 16:08 »

Husk nu på, at der også er ekstreme kristne og ekstreme katolikker, som gennem tiderne har fået langt mere blod på sine hænder, end muslimerne har. Paven er et godt eksempel.

Jeg tror også mest vi snakker pt Wink

Men som jeg sagde så viser det jo netop at muslimerne på mange områder er mindre udviklet end vi er.. For de voldelige metoder vi benyttede os af for hundrede af år siden, benytter de sig af i dag..

Kan man se sammenhængen Peace ?

Cool

Inferno
Landsholdsspiller

« Svar #88: 13 Apr 2009, 16:09 »

Ja, men imo er det stadig en kæmpe krænkelse af deres religion. Jeg synes, at tegningerne var over stregen! Profeten Mohammed med en bombe i turbanen er over stregen imo. Det er jo én ud af en million (eller noget), der er ekstremister eller terrorister, og tegningerne er en kæmpe krænkelse.

Fuldstændig enig!

Vi vidste, at det var imod deres religiøse overbevisning! Hvorfor provokation for provokationens skyld?

Inferno
Landsholdsspiller

« Svar #89: 13 Apr 2009, 16:10 »

Jeg tror også mest vi snakker pt Wink

Men som jeg sagde så viser det jo netop at muslimerne på mange områder er mindre udviklet end vi er.. For de voldelige metoder vi benyttede os af for hundrede af år siden, benytter de sig af i dag..

Kan man se sammenhængen Peace ?

Før i tiden var muslimerne langt "mere udviklet". Hvorfor ikke hjælpe dem op hvor de har tabt, i stedet for bare at sidde og drikke whisky og sende verbale ukvemsord ned mod dem?

Sider: 1 ... 4 5 [6] 7 8 ... 34 Udprint 

This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010