home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
17 Mar 2024, 23:29 Fadbamsen Skadestuen ryger ud i online spil.
03 Mar 2024, 06:12 DeBuur Skadestuen Kan ikke vælge Liverpo...
23 Feb 2024, 20:56 ydersog Klubsøgnin... Manchester United
23 Feb 2024, 10:12 valverde4ever Pro Cyclin... Cycling Career - Kan d...
23 Feb 2024, 00:14 g00n Blogs Minimalistic 2020
19 Feb 2024, 14:02 rheya Omklædning... Home Grown spillere?
29 Jan 2024, 11:35 Mulle68 Nostalgi Patches CM 4
Antal Registrerede Brugere: 23288
  1 Bruger, 439 Gæster Online.

Indlæg: 1132681 over 31362 Emner
Nyeste Bruger: pedenmedroden
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andet
| |-+  Kategori: Baren
| | |-+  Hvad tror du på?
0 Brugere og 1 Gæst læser i øjeblikket dette emne.

Afstemning
Spørgsmål:  Tror du på en religion?
Ja, Kristendommen.
- 26 (28,6%)
Ja, Islam.
- 3 (3,3%)
Ja, Jødedommen.
- 0 (0%)
Ja, Buddhismen.
- 3 (3,3%)
Ja, anden religion.
- 1 (1,1%)
Nej, tror ikke på nogen religion.
- 58 (63,7%)
Antal Stemmer: 91

Sider: 1 2 3 [4] 5 6 ... 34 Udprint
Forfatter Emne: Hvad tror du på?  (Læst 51074 gange)
Andersen
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline


 
Sv: Hvad tror du på?
« Svar #45: 12 Apr 2009, 17:02 »

Undrer mig tit over, hvorfor man ikke har totalt skrottet Det Gamle Testamente. Såfremt Jesus levede, så var han sgu en fornuftig fyr. Guds søn eller ej, så er han vel en slags "civilisations"-fader for os i vesten.

Ang. Koranen, kan jeg se, at der er lidt misforståelser. De rigtig strenge regler står som sådan ikke i Koranen. Men i noget der hedder Sharia. Det betyder "vejen til vandhullet". Underforstået - Vejen til Allah. Muhammed er jo en "sjov" fyr, som forenede Mellemøsten, og havde ganske meget blod på hænderne på sin vej.

Mange har måske hørt om Saladin (Salah ad-Din), som var hærfører for Muslimerne under korstogene. Han var jo ganske fornuftig og rationel. I århundreder var den muslimske verden også vesten overlegen hvad angår teknologi, matematik og filosofi. Hvor vi i Europa blev verdensmestre i krig, opfandt de ting.

Problemet er bl.a. at vesten har svigtet de traditionelt muslimske lande. Ved godt det er lidt plat at spille "Hitler-kortet", men han narrede jo også det tyske folk til at gøre noget vanvittigt, men folk vil vel heller ikke påstå, at tyskere er dumme eller uuddannede? Det hele handler om magt, propaganda og levestandard.
Logged

plutonium
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Hvad tror du på?
« Svar #46: 12 Apr 2009, 17:04 »

Nå der var vi andre jo i fuld gang.

Ej, det er fair nok Smiley Jeg var bare nysgerrig, og jeg mente nemlig heller ikke at man ifølge biblen måtte have sex uden for hjemmeskab..

Hjemme hos jer, er din far så også hævet betydeligt over din mor? Fordi i 3 mosebog, kapitel et eller andet, står der jo at manden er hævet over kvinden. Er det også sådan hjemme hos jer? Smiley


Pas nu på!

Husk at adskille religionerne! Det gamle testamente er jødernes skrift, mens det nye er de kristnes! Jesus omfortolkede det gamle testamente, og mente ikke at kvinder nødvendgvis var ringere stillet end mændene. Tvært imod er der flere eksempler i biblen, hvor Jesus netop anerkender kvinder!

3. mosebog er som bekendt det gamle testamente!


Jøderne troede på, at mennesket skulle overholde nogle regler for at blive frelst. Jesus mente, at man skulle TRO på det gode. Altså ikke nødvendgvis udføre alle ritualerne, men have viljen til dem. Hvis du følger traditionerne, hvad en 'god' jøde gør, så bliver du frelst. Men ifølge Jesus skal man også mene det, når man udfører dem. Hjertet skal med, så at sige.

Og grunden til at man mente at kvinder var ringere stillet var jo, at man mente de var syndige. Man mente at mestruation var ren ondskab, og derfor var de 'urene'.
Logged


100 Film du skal se før du dør - kig ind og giv dit bidrag til FmFreaks' top100 filmliste Peace

DimitarBerbatov
Gæst
 
Sv: Hvad tror du på?
« Svar #47: 12 Apr 2009, 17:07 »

Jeg siger slet ikke, at USA er noble! For det mener jeg slet ikke, at de har været. Specielt ikke under Bush! Jeg siger bare, at de krige som de er gået ind i, har ikke været af religiøse årsager. USA's udenrigspolitik har været forfærdelig under Bush!

Med hensyn til Gaza-konflikten tror jeg ikke, at det er derfor, de ikke går ind. De sender jo et hav af missionærer derned for at få parterne til at forhandle. Men jeg tror, at USA ved, at konflikten skal løses mellem de to parter - men med hjælp fra omverdenen. En krig i Gaza med USA indblandet ville IKKE hjælpe!

Det kan du muligvis ha ret i men de har heller intet at lave dernede.. De presser ikk på for en løsning .. Javist de sender missionærer derned men - er det mere symbolsk end et udtryk for villighed til at hjælpe med en løsning?? det kan man altid diskutere.. Derudover har USA ik råd til flere krige der er en reel chance for landet går nedenom og hjem.. (Eller det er der så ikke pga. deres centrale position) men hvis Kina solgte hele deres beholdning at US dollars så ville USA gå ned Wink
Grundene er mange men den økonomiske krise truer USA's position som Supermagt på sigt !
Logged

Pepe
Gæst
 
Sv: Hvad tror du på?
« Svar #48: 12 Apr 2009, 17:07 »

Dog bruger jeg tit et lille uddrag fra biblen i mit liv. Ganske enkelt fordi det begrunder min mening om folk, der finder det interessant at "hygge" sig med personer af samme køn (kort sagt homo'er). I biblen står der jo skrevet om Adam og Eva - ikke Adam og Preben eller Camilla og Eva. (Ja, det er tyvstjålet fra Langt fra Las Vegas.)

Bare min femøre...

Ved ikke om jeg misfortolker det du skriver, men det lyder en smule homofobisk. Jeg synes - med fare for at blive stemplet som en gammel hippie - at der skal være plads til alle. Homoseksuelle, hetroseksuelle, biseksuelle, sorte, hvide, gule, røde og så videre. Mennesker er ikke ens. Og tak for det! Der skal fandeme være plads til alle.
Logged

Caspper
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Hvad tror du på?
« Svar #49: 12 Apr 2009, 17:10 »

Pas nu på!

Husk at adskille religionerne! Det gamle testamente er jødernes skrift, mens det nye er de kristnes! Jesus omfortolkede det gamle testamente, og mente ikke at kvinder nødvendgvis var ringere stillet end mændene. Tvært imod er der flere eksempler i biblen, hvor Jesus netop anerkender kvinder!

3. mosebog er som bekendt det gamle testamente!


Jøderne troede på, at mennesket skulle overholde nogle regler for at blive frelst. Jesus mente, at man skulle TRO på det gode. Altså ikke nødvendgvis udføre alle ritualerne, men have viljen til dem. Hvis du følger traditionerne, hvad en 'god' jøde gør, så bliver du frelst. Men ifølge Jesus skal man også mene det, når man udfører dem. Hjertet skal med, så at sige.

Og grunden til at man mente at kvinder var ringere stillet var jo, at man mente de var syndige. Man mente at mestruation var ren ondskab, og derfor var de 'urene'.

Hvor skulle jeg vide det fra? Smiley Jeg ved intet om religion, udover det at der i mosebogen står at manden er hævet over kvinden. Og det ved jeg af den grund, at vi var i folketinget med min klasse. Vi blev delt op i 4 grupper(som skulle forestille 4 partier). Så skulle vi gå ind for noget, og vi sad 5 drenge.. Hvad fanden skulle vi gøre? Min samfundsfag lærer foreslog at vi skulle foreslå at fjerne kvindernes stemmeret.

Begrundelse: Det står i biblen, og vi lever i et kristent land. Så det er kun derfra jeg ved det Smiley Så jeg beklager meget.  Grin
Logged

plutonium
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Hvad tror du på?
« Svar #50: 12 Apr 2009, 17:11 »


Problemet er bl.a. at vesten har svigtet de traditionelt muslimske lande. Ved godt det er lidt plat at spille "Hitler-kortet", men han narrede jo også det tyske folk til at gøre noget vanvittigt, men folk vil vel heller ikke påstå, at tyskere er dumme eller uuddannede? Det hele handler om magt, propaganda og levestandard.

Nej, tyskerne var ikke uudannede, men de var så  langt nede, at der var behov for en Hitler til at genrejse Tyskland. Landet var i en dyb krise. Når så Nazi-partiet dukkede op og talte om gamle tyske værdier, så var de jo let købte!

Konteksten er som altid vigtig! Var Hitler kommet før første verdenskrig, så var han sandsynligvis blevet grint ad!
Logged


100 Film du skal se før du dør - kig ind og giv dit bidrag til FmFreaks' top100 filmliste Peace

absalonsen
Gæst
 
Sv: Hvad tror du på?
« Svar #51: 12 Apr 2009, 17:12 »

Ved ikke om jeg misfortolker det du skriver, men det lyder en smule homofobisk. Jeg synes - med fare for at blive stemplet som en gammel hippie - at der skal være plads til alle. Homoseksuelle, hetroseksuelle, biseksuelle, sorte, hvide, gule, røde og så videre. Mennesker er ikke ens. Og tak for det! Der skal fandeme være plads til alle.

Du misfortolker mig ikke. Der er en lille homofob gemt indeni mig. Jo, der skal da være plads til alle, men et eller andet i mig afskyr det og finder det forkert. Herefter kommer jeg ofte med det fra biblen...
Logged

plutonium
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Hvad tror du på?
« Svar #52: 12 Apr 2009, 17:13 »

Hvor skulle jeg vide det fra? Smiley Jeg ved intet om religion, udover det at der i mosebogen står at manden er hævet over kvinden. Og det ved jeg af den grund, at vi var i folketinget med min klasse. Vi blev delt op i 4 grupper(som skulle forestille 4 partier). Så skulle vi gå ind for noget, og vi sad 5 drenge.. Hvad fanden skulle vi gøre? Min samfundsfag lærer foreslog at vi skulle foreslå at fjerne kvindernes stemmeret.

Begrundelse: Det står i biblen, og vi lever i et kristent land. Så det er kun derfra jeg ved det Smiley Så jeg beklager meget.  Grin

Det er helt i orden Opstemt

Det var heller ikke for at skælde ud, hvis det blev opfattet sådan. Det var for at oplyse, uden at lyde for hellig.

Jeg gengiver jo også bare hvad jeg lærer i skolen (har en super fed religionslærer), og så interesserer religion mig.

Det var som sagt ikke for at kritiserer dig, at jeg skrev 'pas nu på' Peace
Logged


100 Film du skal se før du dør - kig ind og giv dit bidrag til FmFreaks' top100 filmliste Peace

Pepe
Gæst
 
Sv: Hvad tror du på?
« Svar #53: 12 Apr 2009, 17:13 »

Du misfortolker mig ikke. Der er en lille homofob gemt indeni mig. Jo, der skal da være plads til alle, men et eller andet i mig afskyr det og finder det forkert. Herefter kommer jeg ofte med det fra biblen...

Hvorfor har Gud så skabt nogen som homoseksuelle?
Logged

Caspper
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Hvad tror du på?
« Svar #54: 12 Apr 2009, 17:14 »

Det er helt i orden Opstemt

Det var heller ikke for at skælde ud, hvis det blev opfattet sådan. Det var for at oplyse, uden at lyde for hellig.

Jeg gengiver jo også bare hvad jeg lærer i skolen (har en super fed religionslærer), og så interesserer religion mig.

Det var som sagt ikke for at kritiserer dig, at jeg skrev 'pas nu på' Peace
Hehe, nej det er helt iorden  Opstemt jeg ville bare lige fortælle at jeg ved nada om religion, fordi det kan rende mig det sted hvor solen ikke skinner  Cool
Logged

absalonsen
Gæst
 
Sv: Hvad tror du på?
« Svar #55: 12 Apr 2009, 17:16 »

Hvorfor har Gud så skabt nogen som homoseksuelle?

Som jeg skriver i mit lange indlæg, gider jeg ikke bruge tid på at tænke over Gud og skabelsen af jorden. Der er jo ikke nogen, der kan bevise, at "Gud" skabte jorden og heller ingen, der kan bevise, at han findes. Hvis alt startede med Big Bang, er der jo ingen "Gud"...
Logged

plutonium
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Hvad tror du på?
« Svar #56: 12 Apr 2009, 17:16 »

Du misfortolker mig ikke. Der er en lille homofob gemt indeni mig. Jo, der skal da være plads til alle, men et eller andet i mig afskyr det og finder det forkert. Herefter kommer jeg ofte med det fra biblen...

Nu bliver jeg nok sablet ned og kritiseret i al evighed.. men here goes..

Homoseksualitet er forkert, set med naturens øjne. Mennesket er, som alle andre dyr, sat på jorden for at formere sig, og det er sgu lidt svært hvis mændene er til mænd og kvinderne til kvinder. At man tænder på eget køn er (undskyld, undskyld MANGE gange) en fejl i hypofysen, så at sige.

Jeg mener også at der skal være plads til alle, og personligt kender jeg et par homoseksuelle, og de er herre-fede mennesker. Men skal man se meget kynisk på det, så er de en fejl med naturens øjne.

Men fejl skal der være plads til, og I må endelig ikke misforstå mig. Jeg er som sagt ligeglad med folks seksualitet. Det er ligesom religion op til den enkelte. Nu så jeg i dette indlæg bare sagen ud fra evolutionslæren.
Logged


100 Film du skal se før du dør - kig ind og giv dit bidrag til FmFreaks' top100 filmliste Peace

Andersen
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline


 
Sv: Hvad tror du på?
« Svar #57: 12 Apr 2009, 17:17 »

Nej, tyskerne var ikke uudannede, men de var så  langt nede, at der var behov for en Hitler til at genrejse Tyskland. Landet var i en dyb krise. Når så Nazi-partiet dukkede op og talte om gamle tyske værdier, så var de jo let købte!

Konteksten er som altid vigtig! Var Hitler kommet før første verdenskrig, så var han sandsynligvis blevet grint ad!

Præcis min pointe. Den muslimske verden er den vestlige underlegen. Det ved Irans præsident godt. Derfor prøver han f.eks. at samle folket mod de 2 ærkefjender Israel og USA. De prøver at gøre sig selv suveræne, bl.a. ved at have atomvåben.

@Abasalonsen:
De fleste (specielt mænd) kan ikke lide at se på bøsser der f.eks. kysser. Men det er sexual-moral, og er jo heller ikke det samme, som at man synes det skulle forbydes  Smiley

EDIT: (Efter Plutoniums indlæg..)
Gennem historien har homoseksualitet været langt mere udbredt end de fleste tror. Vores sexualmoral stammer fra engang i Victoria-tiden, hvor der så siden er blevet løst lidt op på det. I antikken var det meget normalt for især unge mænd, at have mandlige elskere. Der blev ikke set skævt til det. Samtidig fik de så stadigvæk formeret sig. Problemet er, at vi i vore dage nu pludselig vil giftes og leve sådan med nogen vi ELSKER. Wtf! Vi burde gifte os med nogen der havde vores klasse og med inflydelsesrige forældre  Rullende Øjne
« Seneste Redigering: 12 Apr 2009, 17:20 af Andersen » Logged

plutonium
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Hvad tror du på?
« Svar #58: 12 Apr 2009, 17:18 »

Hehe, nej det er helt iorden  Opstemt jeg ville bare lige fortælle at jeg ved nada om religion, fordi det kan rende mig det sted hvor solen ikke skinner  Cool

FEDT udtryk  funny
Logged


100 Film du skal se før du dør - kig ind og giv dit bidrag til FmFreaks' top100 filmliste Peace

Caspper
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Hvad tror du på?
« Svar #59: 12 Apr 2009, 17:19 »

FEDT udtryk  funny
Haha.
Jeg mener faktisk at det er "Fordi det kan rende mig et hvis sted, hvor solen ikke skinner"  funny men stadig lige fedt.
Logged

Sider: 1 2 3 [4] 5 6 ... 34 Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010