home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
17 Mar 2024, 23:29 Fadbamsen Skadestuen ryger ud i online spil.
03 Mar 2024, 06:12 DeBuur Skadestuen Kan ikke vælge Liverpo...
23 Feb 2024, 20:56 ydersog Klubsøgnin... Manchester United
23 Feb 2024, 10:12 valverde4ever Pro Cyclin... Cycling Career - Kan d...
23 Feb 2024, 00:14 g00n Blogs Minimalistic 2020
19 Feb 2024, 14:02 rheya Omklædning... Home Grown spillere?
29 Jan 2024, 11:35 Mulle68 Nostalgi Patches CM 4
Antal Registrerede Brugere: 23282
  0 Brugere, 428 Gæster Online.

Indlæg: 1132681 over 31362 Emner
Nyeste Bruger: ArmaghRed92
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andet
| |-+  Kategori: Baren
| | |-+  Hvad tror du på?
0 Brugere og 1 Gæst læser i øjeblikket dette emne.

Afstemning
Spørgsmål:  Tror du på en religion?
Ja, Kristendommen.
- 26 (28,6%)
Ja, Islam.
- 3 (3,3%)
Ja, Jødedommen.
- 0 (0%)
Ja, Buddhismen.
- 3 (3,3%)
Ja, anden religion.
- 1 (1,1%)
Nej, tror ikke på nogen religion.
- 58 (63,7%)
Antal Stemmer: 91

Sider: 1 2 [3] 4 5 ... 34 Udprint
Forfatter Emne: Hvad tror du på?  (Læst 50977 gange)
Caspper
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Hvad tror du på?
« Svar #30: 12 Apr 2009, 16:37 »

Jeg er kristen og har været det lige siden jeg blev født. Går også på kristen skole, og er tit i kirke. De folk som ved det (ud over min klasse, og familie) har respekteret det fuldt ud, og det er jeg meget glad for. Jeg kan selvfølgelig blive sur, og komme med nogle grimme ord. Jeg har også et par gange bandet, men jeg prøver at undgå det.
Jeg spiller håndbold, og når der er sæson ligger de fleste kampe lige omkring kl. 10 (hvor der er kirke). Det betyder jo så at jeg ikke kan komme i kirke pga håndbold. Min mor og far kan godt forstå at jeg gerne vil til håndbold, men når jeg så ikke skal til håndbold, vil de gerne have mig med.

Kristendommen i vores familie starter langt tilbage. Alle i min familie er kristne, og dem der var der før mig, var også. Selvom vi er kristne i familien, så har vi da vores fri vilje. Der er flere der ryger (selvom Biblen ikke siger noget om man ikke må Wink), og vi har da også en enkelt bøsse (hvilket Biblen er imod).


Har du også sex uden for ægteskab? (Ret mig hvis det kun er i islam man ikke må det, og jehovas vidner)
Logged

Pepe
Gæst
 
Sv: Hvad tror du på?
« Svar #31: 12 Apr 2009, 16:38 »


Igen er jeg ikke enig, for er der noget krigen mod terror bunder i, så er det da et religiøst opgør  Wink

Og ja, som sagt, så har den Kristne verden i tidens løb været nogle af de allerværste barbarer i verdenshistorien (Korstogene, nedslagtningen af Indianerne osv for ikke at komme ind på kolonitiden med slavehandel og alt hvad der ellers hørte til den tid)...

Krigen i Afghanistan bunder i et religiøst opgør, men igen - det er ikke kristendommen, der skaber krigen - det er muslimerne.
Bush ser 9/11 som en krigserklæring og går derfor i krig. Derfor har det jo ikke noget religiøst i sig fra Vestens side.

Krigen i Irak startede jo fordi USA så Saddam Hussein som værende farlig (atomvåben). Det er der heller ikke noget religiøst i?
« Seneste Redigering: 12 Apr 2009, 16:42 af Pepe » Logged

sindsygt
Gæst
 
Sv: Hvad tror du på?
« Svar #32: 12 Apr 2009, 16:41 »

Har du også sex uden for ægteskab? (Ret mig hvis det kun er i islam man ikke må det, og jehovas vidner)
Så vidt jeg ved må man ikke have sex uden for ægteskab.. Og jeg har det heller ikke selv.. Er 14, såe Wink
Hvordan vil du så forklare evolutionsteorien? Smiley
JA!




Ja, andet kan jeg ikke sige... Så meget har jeg ikke sat mig ind i det Smiley
Logged

DimitarBerbatov
Gæst
 
Sv: Hvad tror du på?
« Svar #33: 12 Apr 2009, 16:42 »

Hm Pepe der er skam også konflikter i kristendommen.. Bare se Irland vs. Storbritannien - Katolikker vs. Protestanter.. Kristendommen har sine problemer også. Grunden til det tager overhånd i mellemøsten er at folks generelle vidensniveau ikke er på højde med vores i Vesten.. Knowledge is power. Der er en del muslimer der ik engang aner hvad der står i Koranen og derfor er nogle af dem nemmere at manipulere med for fx. Al-Qaeda.. Men ja nu ska der ik gå for meget politik i den Wink
Logged

DimitarBerbatov
Gæst
 
Sv: Hvad tror du på?
« Svar #34: 12 Apr 2009, 16:44 »

Synes det er sjovt folk stadig tror på det bull shit med at Irak havde atomvåben og Saddam var en trussel for USA.. Haha den er meget god den holder dog ikke.. USA er i Irak pga. olien ..
Men jaa Saddam Hussein var en ond mand men han var kun til fare for sit eget folk og det kurdiske mindretal ..
Logged

Pepe
Gæst
 
Sv: Hvad tror du på?
« Svar #35: 12 Apr 2009, 16:45 »

Hm Pepe der er skam også konflikter i kristendommen.. Bare se Irland vs. Storbritannien - Katolikker vs. Protestanter.. Kristendommen har sine problemer også. Grunden til det tager overhånd i mellemøsten er at folks generelle vidensniveau ikke er på højde med vores i Vesten.. Knowledge is power. Der er en del muslimer der ik engang aner hvad der står i Koranen og derfor er nogle af dem nemmere at manipulere med for fx. Al-Qaeda.. Men ja nu ska der ik gå for meget politik i den Wink

Der er også konflikter i kristendommen, men ikke i samme grad som i Islam. IRA - Storbritannien-sagen er det bedste eksempel ja Smiley

Synes det er sjovt folk stadig tror på det bull shit med at Irak havde atomvåben og Saddam var en trussel for USA.. Haha den er meget god den holder dog ikke.. USA er i Irak pga. olien ..
Men jaa Saddam Hussein var en ond mand men han var kun til fare for sit eget folk og det kurdiske mindretal ..

Ved ikke om det er mit indlæg du hentyder til her, men det var jo den grund, som fik USA til at gå ind i Irak. Og hvis det var på grund af olien, ændrer det ikke på, at det ikke er et religiøst spørgsmål Smiley
Logged

plutonium
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Hvad tror du på?
« Svar #36: 12 Apr 2009, 16:47 »

Krigen i Irak startede jo fordi USA så Saddam Hussein som værende farlig (atomvåben). Det er der heller ikke noget religiøst i?

Glem ikke olie Wink

I forb. med Mohammed krisen truede Saudi Arabien med at skære ned på olien til vesten. Ikke at de to sager (mohammed-krisen og Irak-krigen) har noget med hinanden at gøre, men USA har faktisk altid været bange for at mellemøsten ville skære ned for olie-eksporten. Derfor har man også set incitament til at indtage Irak og få mulighed for FRA STARTEN at sikre sig olie. Ikke at de råder over olien når de trækker sig ud af landet, men man må forvente at USA forudså at IRAK ville sælge olie til dem, når nu de havde fjernet den onde diktator.

I Mohammedkrisen blev USA's frygt næsten realiseret, da Saudi som sagt truede med at skære ned på olien.


Men USAs befolkning mener jo, at de er Guds folk. Det er noget håbløst sludder, da jøderne er det udvalgte folk i både Jødedommen og Islam.

Den sidste kræver måske lidt forklaring, men muslimerne tror på både det gamle og det nye testamente. De mener bare at bøgerne blev fortolket forkert af dem der skrev dem ned. Oprindeligt var troen jo overgivet fra mund til mund, og skrevet ned mange år efter. Men koranen mener muslimerne jo blevet skrevet af Gud, og givet til Mohammed, derfor rummer den den fulde sandhed. Men eftersom det gamle testamente siger, at jøderne er det udvalgte folk, så tror muslimerne på det.

Det er lidt kringlet, og meget ringe forklaret her, men håber I forstår hvad jeg mener. ellers må jeg uddybe.
Logged


100 Film du skal se før du dør - kig ind og giv dit bidrag til FmFreaks' top100 filmliste Peace

Caspper
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Hvad tror du på?
« Svar #37: 12 Apr 2009, 16:47 »

Så vidt jeg ved må man ikke have sex uden for ægteskab.. Og jeg har det heller ikke selv.. Er 14, såe ;)JA!
Nå der var vi andre jo i fuld gang.

Ej, det er fair nok Smiley Jeg var bare nysgerrig, og jeg mente nemlig heller ikke at man ifølge biblen måtte have sex uden for hjemmeskab..

Hjemme hos jer, er din far så også hævet betydeligt over din mor? Fordi i 3 mosebog, kapitel et eller andet, står der jo at manden er hævet over kvinden. Er det også sådan hjemme hos jer? Smiley
Logged

DimitarBerbatov
Gæst
 
Sv: Hvad tror du på?
« Svar #38: 12 Apr 2009, 16:50 »

Der er også konflikter i kristendommen, men ikke i samme grad som i Islam. IRA - Storbritannien-sagen er det bedste eksempel ja Smiley
Jaa eller nede ETA nede i Spanien der kæmper for baskerlandets selvstændighed.. Så jaa der er skam eksempler på det..

Ved ikke om det er mit indlæg du hentyder til her, men det var jo den grund, som fik USA til at gå ind i Irak. Og hvis det var på grund af olien, ændrer det ikke på, at det ikke er et religiøst spørgsmål Smiley

Nej men der er TALRIGE ekspemler på at Kristendommen/Vesten er med til at skabe problemer i Mellemøsten .. Vi er ikke så uskyldige som vi giver os ud for at være.. Hvem var det der gav Saddam Hussein magten i Irak for mange år siden?? Det var USA.. Hvem støttede Osama bin Laden for mange år siden - Det var USA?? Hvem gav Irak våben for olie = USA .. Hehe såå det med USA er så noble osv. det er meget blåøjet at tro på.. USA er ikke de gode - de varetager bare egne interesser, og de skaber problemer som de så senere løser.. Hvorfor går man ik ind i Gaza konflikten og løser den?? Fordi der ik er en skid de kan bruge dernede..
Logged

sindsygt
Gæst
 
Sv: Hvad tror du på?
« Svar #39: 12 Apr 2009, 16:53 »

Nå der var vi andre jo i fuld gang.

Ej, det er fair nok Smiley Jeg var bare nysgerrig, og jeg mente nemlig heller ikke at man ifølge biblen måtte have sex uden for hjemmeskab..

Hjemme hos jer, er din far så også hævet betydeligt over din mor? Fordi i 3 mosebog, kapitel et eller andet, står der jo at manden er hævet over kvinden. Er det også sådan hjemme hos jer? Smiley
Nej, det er det ikke.
Jeg tror ikke rigtig der er nogle kristne hjem i Danmark hvor det er sådan.
Mange af de ting der står er i Biblen er nærmest "forældet".
Logged

DimitarBerbatov
Gæst
 
Sv: Hvad tror du på?
« Svar #40: 12 Apr 2009, 16:54 »

Glem ikke olie Wink

I forb. med Mohammed krisen truede Saudi Arabien med at skære ned på olien til vesten. Ikke at de to sager (mohammed-krisen og Irak-krigen) har noget med hinanden at gøre, men USA har faktisk altid været bange for at mellemøsten ville skære ned for olie-eksporten. Derfor har man også set incitament til at indtage Irak og få mulighed for FRA STARTEN at sikre sig olie. Ikke at de råder over olien når de trækker sig ud af landet, men man må forvente at USA forudså at IRAK ville sælge olie til dem, når nu de havde fjernet den onde diktator.

I Mohammedkrisen blev USA's frygt næsten realiseret, da Saudi som sagt truede med at skære ned på olien.


Men USAs befolkning mener jo, at de er Guds folk. Det er noget håbløst sludder, da jøderne er det udvalgte folk i både Jødedommen og Islam.

Den sidste kræver måske lidt forklaring, men muslimerne tror på både det gamle og det nye testamente. De mener bare at bøgerne blev fortolket forkert af dem der skrev dem ned. Oprindeligt var troen jo overgivet fra mund til mund, og skrevet ned mange år efter. Men koranen mener muslimerne jo blevet skrevet af Gud, og givet til Mohammed, derfor rummer den den fulde sandhed. Men eftersom det gamle testamente siger, at jøderne er det udvalgte folk, så tror muslimerne på det.

Det er lidt kringlet, og meget ringe forklaret her, men håber I forstår hvad jeg mener. ellers må jeg uddybe.
Ååååh Pluto du kommer som sendt fra Himlen Wink

Ej men er enig i hvad du skriver .. Synes det er meget forkert at sige at muslimerne er skyld i samtlige problemer selv, fordi Vesten har dumpet mange af deres problemer af dernede i mange år.. Vesten har jo SÅ mange interesser i Mellemøsten.. Den eneste grund til der findes et Israel er pga. USA holder hånden over dem Wink Grundet de mange indflydelsesrige Jøder i USA.. Araberne venter bare på de kan jævne Israel med jorden bl.a. Det er en af grundene til USA er hadet i Mellemøsten - I hvert fald blandt ekstremisterne ..
Logged

Pepe
Gæst
 
Sv: Hvad tror du på?
« Svar #41: 12 Apr 2009, 16:54 »

Nej men der er TALRIGE ekspemler på at Kristendommen/Vesten er med til at skabe problemer i Mellemøsten .. Vi er ikke så uskyldige som vi giver os ud for at være.. Hvem var det der gav Saddam Hussein magten i Irak for mange år siden?? Det var USA.. Hvem støttede Osama bin Laden for mange år siden - Det var USA?? Hvem gav Irak våben for olie = USA .. Hehe såå det med USA er så noble osv. det er meget blåøjet at tro på.. USA er ikke de gode - de varetager bare egne interesser, og de skaber problemer som de så senere løser.. Hvorfor går man ik ind i Gaza konflikten og løser den?? Fordi der ik er en skid de kan bruge dernede..

Jeg siger slet ikke, at USA er noble! For det mener jeg slet ikke, at de har været. Specielt ikke under Bush! Jeg siger bare, at de krige som de er gået ind i, har ikke været af religiøse årsager. USA's udenrigspolitik har været forfærdelig under Bush!

Med hensyn til Gaza-konflikten tror jeg ikke, at det er derfor, de ikke går ind. De sender jo et hav af missionærer derned for at få parterne til at forhandle. Men jeg tror, at USA ved, at konflikten skal løses mellem de to parter - men med hjælp fra omverdenen. En krig i Gaza med USA indblandet ville IKKE hjælpe!
Logged

Caspper
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Hvad tror du på?
« Svar #42: 12 Apr 2009, 16:58 »

Nej, det er det ikke.
Jeg tror ikke rigtig der er nogle kristne hjem i Danmark hvor det er sådan.
Mange af de ting der står er i Biblen er nærmest "forældet".


Jeg kender faktisk en som tidligere har gået i min paralel klasse, som er meget kristen i deres hjem. Der har moren ikke et ord at skulle have sagt Smiley

Men, det er også det eneste eksempel jeg har hørt på det.. Hold kæft man kan blive klogere på en søndag  funny
Logged

absalonsen
Gæst
 
Sv: Hvad tror du på?
« Svar #43: 12 Apr 2009, 16:59 »

Jeg ved sku ikke rigtigt, hvad jeg tror på. Naturligvis skal jordkloden jo være lavet på et eller andet tidspunkt. Vi kan dog hurtigt blive enige om, at det er meget, meget, meget lang tid siden, at jorden blev skabt. Derfor gider jeg egentligt heller ikke bruge tid på at spekulere hvordan og hvorfor. Gider heller ikke bruge min tid på hvem eller hvad, der har skabt jorden. Big Bang, en eller enden gut ved navn Gud eller andre/andet. Det er spild af tid at tænke på det, for uanset hvor meget tid man bruger på det, vil ingen nogen sinde finde ud af det.

Jeg er selv konfirmeret. Dette gør mig jo til kristen. Måske skal jeg giftes, når jeg bliver voksen i den kristne kirke. Det skal dog ikke være nogen hemmelighed, at jeg udelukkende blev konfirmaret på grund af gaverne. Havde det ikke været på gaverne, kunne det at gå til præst rende(?) mig et vidst sted. Ingen kan bekræfte, at det der står i biblen er korrekt og rent faktisk har fundet sted. Okay, der er måske nogle udgravninger/opdagelser, der kan bekræfte lidt, men meget kan sku være noget som du og jeg har fundet på en kedelig søndag eftermiddag eller lørdag morgen med tømmermænd.

Dog bruger jeg tit et lille uddrag fra biblen i mit liv. Ganske enkelt fordi det begrunder min mening om folk, der finder det interessant at "hygge" sig med personer af samme køn (kort sagt homo'er). I biblen står der jo skrevet om Adam og Eva - ikke Adam og Preben eller Camilla og Eva. (Ja, det er tyvstjålet fra Langt fra Las Vegas.)

Bare min femøre...
Logged

Caspper
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Hvad tror du på?
« Svar #44: 12 Apr 2009, 17:01 »

Ligesom Absalonsen er jeg også konfirmeret, også på grund af gaverne, og det samme er alle dem fra min klasse, da ingen af os tror på gud. Jeg skal sikkert også giftes i en kristen kirke, men derfor tror jeg stadig ikke på det. Smiley
Logged

Sider: 1 2 [3] 4 5 ... 34 Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010