home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
17 Mar 2024, 23:29 Fadbamsen Skadestuen ryger ud i online spil.
03 Mar 2024, 06:12 DeBuur Skadestuen Kan ikke vælge Liverpo...
23 Feb 2024, 20:56 ydersog Klubsøgnin... Manchester United
23 Feb 2024, 10:12 valverde4ever Pro Cyclin... Cycling Career - Kan d...
23 Feb 2024, 00:14 g00n Blogs Minimalistic 2020
19 Feb 2024, 14:02 rheya Omklædning... Home Grown spillere?
29 Jan 2024, 11:35 Mulle68 Nostalgi Patches CM 4
Antal Registrerede Brugere: 23280
  1 Bruger, 252 Gæster Online.

Indlæg: 1132681 over 31362 Emner
Nyeste Bruger: queenofsjaipur
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andet
| |-+  Kategori: Baren
| | |-+  Skole
0 Brugere og 1 Gæst læser i øjeblikket dette emne.

Afstemning
Spørgsmål:  Hvad syntes du om lektier
Det er sjovt
- 27 (18,6%)
Altså det er ikk det bedste
- 31 (21,4%)
Nedern
- 7 (4,8%)
Kedeligt
- 19 (13,1%)
Top Dårligt burde udryddes
- 61 (42,1%)
Antal Stemmer: 145

Sider: 1 ... 562 563 [564] 565 Udprint
Forfatter Emne: Skole  (Læst 489621 gange)
John Graversen
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline

 
Sv: Skole
« Svar #8445: 23 Feb 2016, 20:23 »

I Danmark kører vi efter bonus pater familias-konceptet, der sætter en standard for hvad du kan få erstatning for.
Udtrykket er latin og betyder "den gode familiefar", og bestemmer derfor, at hvis man som nogenlunde normal og fornuftig person kan regne ud, at kaffen er varm, så kan man ikke få erstatning.

Det er et bud. Jeg er ikke sikker på hvad og hvordan det helt præcist dækker, da jeg kun har et år med erhvervsret på HHX som juridisk basis, men det er mit bud. Smiley
Logged

Naah.

Fresse94
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Skole
« Svar #8446: 23 Feb 2016, 21:03 »

Tak JG - det er også noget i den boldgade jeg er ovre i. Google giver ikke det store, udover en kvinde for mange år siden fik mange millioner (milliarder måske?) fordi hun brændte sig på kaffen, men det var i USA - som ikke ligefrem giver et retsvisende billede.
Logged

John Graversen
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline

 
Sv: Skole
« Svar #8447: 24 Feb 2016, 00:02 »

Tak JG - det er også noget i den boldgade jeg er ovre i. Google giver ikke det store, udover en kvinde for mange år siden fik mange millioner (milliarder måske?) fordi hun brændte sig på kaffen, men det var i USA - som ikke ligefrem giver et retsvisende billede.

Derudover skal det dog nævnes, at de forskellige store kaffeproducenter stadig proklamerer på deres kopper, at indholdet er varmt. Om det er for en sikkerheds skyld, for at undgå fremtidige sager, som en service, eller noget helt fjerde er jeg ikke klar over, men ville tro det gik under bonus pater familias Smiley
Logged

Naah.

Fresse94
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Skole
« Svar #8448: 24 Feb 2016, 17:33 »

Tror jeg har fundet svaret i PAL §6 stk. 2, så nu skulle det være på plads. Smiley
Logged

MoneyGang
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline

 
Sv: Skole
« Svar #8449: 12 Mar 2016, 21:11 »

Nogen der har skrevet en afhandling af investeringsejendom me? Smiley
Logged

Daniel Nordentoft
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Skole
« Svar #8450: 09 Jun 2016, 17:37 »

Jeg sidder og hjælper en ven med en 24-timers samfundsfagseksamen .

Opgaven går ud på, at vi selv skal lave problemformuleringe n  ud fra en problemstilling, der helt korfattet hedder "Ulighed - godt eller skidt?".

Vi synes selv, at vi har fundet på noget ret godt, men vi er lidt i tvivl om, hvorvidt der er en rød tråd i opgaven og den dertilhørende problemformulering, der lyder som følger:

REDEGØRELSE: "Redegør for begreberne social- og økonomisk ulighed med inddragelse af Pierre Bourdieu, John Rawls og Robert Nozicks teorier."

ANALYSE: "Hvad ligger til grund for, at antallet af mønsterbrydere er faldet så drastisk siden 2004 (med udgangspunkt i bilag 5 af det udleverede materiale)?"

DISKUSSION: "Diskutér, hvilke fordele og ulemper der er ved social og økonomisk lighed kontra social og økonomisk ulighed."

Vores bekymring går på, at vi ikke helt er sikre på, at diskussionsspørgsmå let tager afsæt i analysedelen, som den jo helst skal.

Der skal gerne være en rød tråd i opgaven, da målet er et 12-tal, så råb endelig op, hvis I synes, at den ikke er tilstede.
« Seneste Redigering: 09 Jun 2016, 19:08 af Daniel Nordentoft » Logged

Maestrodk
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline

 
Sv: Skole
« Svar #8451: 09 Jun 2016, 18:25 »

Jeg sidder og hjælper en ven med en 24-timers samfundsfagseksamen .

Opgaven går ud på, at vi selv skal lave problemformuleringe r ud fra en problemstilling, der helt korfattet hedder "Ulighed - godt eller skidt?".

Vi synes selv, at vi har fundet på noget ret godt, men vi er lidt i tvivl om, hvorvidt der er en rød tråd i opgaven og den dertilhørende problemformulering, der lyder som følger:

REDEGØRELSE: "Redegør for begreberne social- og økonomisk ulighed med inddragelse af Pierre Bourdieu, John Rawls og Robert Nozicks teorier."

ANALYSE: "Hvad ligger til grund for, at antallet af mønsterbrydere er faldet så drastisk siden 2004 (med udgangspunkt i bilag 5 af det udleverede materiale)?"

DISKUSSION: "Diskutér, hvilke fordele og ulemper der er ved social og økonomisk lighed kontra social og økonomisk ulighed."

Vores bekymring går på, at vi ikke helt er sikre på, at diskussionsspørgsmå let tager afsæt i analysedelen, som den jo helst skal.

Der skal gerne være en rød tråd i opgaven, da målet er et 12-tal, så råb endelig op, hvis I synes, at den ikke er tilstede.


Hvis vi tager udgangspunkt i antallet af mønsterbrydere i relation til øget ulighed, så kan man vel sige at øget ulighed kan skabe et øget økonomisk incitament til at "bryde mønsteret". På den anden side så kan for stor ulighed også gøre det sværere for den enkelte at bryde mønsteret i forhold til opbakningen hjemmefra, lige muligheder osv.

Kan I følge mig? Kan det være indgangsvinklen til en generel diskussion af fordele og ulemper?
Logged

Daniel Nordentoft
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Skole
« Svar #8452: 09 Jun 2016, 18:53 »

Hvis vi tager udgangspunkt i antallet af mønsterbrydere i relation til øget ulighed, så kan man vel sige at øget ulighed kan skabe et øget økonomisk incitament til at "bryde mønsteret". På den anden side så kan for stor ulighed også gøre det sværere for den enkelte at bryde mønsteret i forhold til opbakningen hjemmefra, lige muligheder osv.

Kan I følge mig? Kan det være indgangsvinklen til en generel diskussion af fordele og ulemper?
Det var lige præcis dét, der var vores idé, men vores tvivl gik på, hvorvidt der var en rød tråd ift. at tage afsæt i analysen, når vi skal diskutere. Smiley
Logged

Maestrodk
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline

 
Sv: Skole
« Svar #8453: 09 Jun 2016, 20:04 »

Det var lige præcis dét, der var vores idé, men vores tvivl gik på, hvorvidt der var en rød tråd ift. at tage afsæt i analysen, når vi skal diskutere. Smiley

Det mener jeg sagtens, at der kan være. Men det kan gøres på flere måder. Du kan vælge at lade mønsterbrydning være starten på diskussionen og derefter lede det over i en diskussion om den store velfærdsstat vs. konkurrencestaten.

Alternativt kan du lægge ud med at diskutere fordele og ulemper på generelt niveau (evt. velfærdsstat vs. konkurrencestat) og dernæst lede det over til mønsterbrydning. Det kan gøres fx gøres med en sætning, som: "overfører vi ovenstående til vores tidligere afsnit vedr. faldet er mønsterbrydere, så viser det at øget/mindre ulighed har en negativ effekt på antallet af mønsterbrydere." (kan nok finpudses)

Var det sådan sparring, I ledte efter?
Logged

Daniel Nordentoft
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Skole
« Svar #8454: 09 Jun 2016, 20:09 »

Super. Jeg tror, vi har fundet vejen til at kunne sætte afsæt i analysen, mens vi samtidig opretholder en rød tråd i opgaven.

Vil overveje det med velfærdsstaten overfor konkurrencestaten. Tusinde tak for input!
Logged

TobiasA
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline

 
Sv: Skole
« Svar #8455: 19 Jun 2016, 14:06 »

Nogen der har været oppe i Kulturforståelse B, som kan forklare hvordan eksamen forløber? Er meget i tvivl om hvad jeg skal lægge mit fokus på i de 2 timers forberedelse...
Logged

Dennislauridsen
Landsholdsspiller
******

Offline Offline

 
Sv: Skole
« Svar #8456: 19 Jun 2016, 14:59 »

Er der nogle der er procesoperatør herinde? Smiley
Logged

H A L A   M A D R I D!

Nodiem
Blogmester
********

Offline Offline

 
Sv: Skole
« Svar #8457: 13 Dec 2016, 21:55 »

Har vi en ingeniør eller lignende til stede, som kan hjælpe mig med noget FLD (Fritlegemedigram) og Motormomentligninge n ?? ASAP Opstemt
Logged

Stolt indehaver af Månedens Blog November 2014
Nuværende blog : Balkan Dreaming

Vinder af FMFreaks Ligaen 14/15.
Vinder af FMF udfordre dig 2015
Vinder af BLOG konkurrencen 2018

Fresse94
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Skole
« Svar #8458: 22 Apr 2017, 23:34 »

Er der en der er sød, at forklare mig hvilken sammenhæng der er mellem DIF og DGI, samt hvad forskellen er på disse?


Billedet viser antallet af medlemmer fra 0-18 år - men den gule er vel hvor, at de 2 organisationer deles om medlemmerne? Og når nu, at DBU har ca. 2xx.xxx medlemmer i denne aldersgruppe, som jo er en del af DIF, hvordan kan det så ske, at tallet for DIF er så lavt? Det der står under DIF total stemmer overens - men det andet røde tal. Og det kan vel heller ikke ske, at det er unikke individer, kan det? I så fald er der ca. 73,5% af den danske befolkning mellem 0-18 år, som er medlem af en forening under disse organisationer.
Logged

Wester
FmFreaks Crew
(Forummoderator)
*

Offline Offline


 
Sv: Skole
« Svar #8459: 23 Apr 2017, 00:16 »

Ja den gule er vel de medlemmer de har til fælles. For det passer jo med tallet i den anden røde og blå boks, hvis man lægger dem sammen med den gule, så får man total i henholdvis DGI og DIF.

Og jo det er unikke medlemmer. Der er 2.557.970 unikke medlemmer i de to forbund til sammen i følge en undersøgelse fra 6. april 2017.

Så tallet passer vist fint. Tager man bare de 4 store under DIF, altså fodbold, svømning, gymnastik og håndbold så er der 600K medlemmer i alderen 0-18 år og det er kun fra de 4 største.

Tjek denne:

http://www.dif.dk/da/om_dif/medlemstal#DIF%27s%20medlemstal

Der kan du selv søge på alt efter alder, køn og forbund
Logged

Var der nogen der sagde nørd?

Årets bruger 2012, 2013, 2014
Årets blog 2014
Blogmester 2014, 2022

Sider: 1 ... 562 563 [564] 565 Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010