Velkommen
Gæst
SENEST AKTIVE EMNER
Dato
Forfatter
Forum
Emne
I går
kl. 10:26:46
Broen13
Challenges
The real SAF Challenge
20 Nov 2024, 11:53
ydersog
Klubsøgnin...
Brighton & Hove Albion
19 Nov 2024, 11:24
Lars Pedersen
Omklædning...
Ang. Spcs
14 Nov 2024, 20:58
andersnomanni
Blogs
SAF Challenge
24 Okt 2024, 21:05
Broen13
Blogs
Rejsen gennem Portugal
24 Okt 2024, 17:05
Bubbles
Blogs
#2 - Et sidste save - ...
17 Okt 2024, 23:31
Svartowiz
Omklædning...
Sommer opdatering
Antal Registrerede Brugere:
23454
0 Brugere, 951 Gæster Online.
Nyeste Bruger:
concordemayfai...
FORUM
FmFreaks Forside
Forum: FmFreaks.dk
Kategori: Mødelokalet
FmF Uden Filter
0 Brugere og 5 Gæster læser i øjeblikket dette emne.
Sider:
1
...
3
4
[
5
]
6
7
...
11
Forfatter
Emne: FmF Uden Filter (Læst 40850 gange)
JKJ
Gæst
Sv: FmF Uden Filter
«
Svar #60:
27 Feb 2013, 20:37 »
Jeg har aldrig nogensinde brugt 3D i spillet siden det kom til.
Jeg spiller det gode gamle spil hvor teksten fiser afsted nede i bunden af skærmen og sådan har jeg det bedst med.
Det første jeg går er at slå 3D fra når jeg starter et game op.
Jeg er manager, dvs skaber holdet som jeg vil have det har 2-3 slags taktikker jeg bruger og så er det, det.
Hvert år kan man jo læse hvor håbløs 3D-delen igen er og det gider jeg simpelthen ikke bruge tid på og blive frustreret over.
Så fjern bare den del for min skyld.
Skovby
Gæst
«
Svar #61:
27 Feb 2013, 20:50 »
Efter at have fået ny computer som faktisk kan køre 3D-delen så bruger jeg den.
Jeg synes det er fedt at kunne se sine spillere løbe rundt på banen, og ligesom Sir Jeppe siger, så synes jeg det er fedt at kunne se sine spillere scorer et klassemål men samtidig kan jeg også blive helt vildt gal, når en af mine spillere brænder en chance i det 90. minut mens det står 0-0.
Dog synes jeg også at den kunne blive bedre. Det er jo ikke fordi man sidder og tænker at grafikken er helt vildt flot, tværtimod. Grafikken kunne de helt klart godt gøre noget ved, men jeg ved at jeg vil bruge den, også selvom grafikken måske ikke er så god, fordi jeg bedre kan leve mig ind i kampen, end hvis jeg kun læste kommentarerne eller brugte 2D-delen.
Sir Jeppe
Landsholdsspiller
«
Svar #62:
27 Feb 2013, 20:59 »
Jeg tror faktisk, det kan have noget at gøre med, hvornår man begyndte at spille FM, hvorvidt man kan lide 3D eller ej. Sådan nogen som mig og Skovby er først begyndt at spille FM mens 3D-delen allerede var implementeret, hvorimod folk som Hawk og JKJ har spillet, dengang det ikke var en mulighed at se 3D. Derfor har i vænnet jer til at spille uden 3D og mig og Skovby har været vant til, at der altid har været 3D. Derfor så forskellige syn på det.
Sehested47
Førsteholdsspiller
«
Svar #63:
27 Feb 2013, 21:21 »
Jeg er lidt delt i forhold til 3D-funktionen. Jeg er enig med Jeppe i, at det gør kampen lidt mere spædende og det gør det sjovere at spille en kamp. Dog synes jeg, at grafikken er ganske fornuftig til det formål den skal tjene. Jeg synes den passer meget fint til spillets - i forvejen - rolige tempo. Det er ikke et spil som skal vinde på grafikken, men derimod gameplayet.
Der hvor jeg til gengæld synes de skal lægge deres midler i, er spillernes intelligens. Dette er en af de grunde til, at jeg i perioder vælger at spille uden 3D. Jeg kan ikke fordrage at se en spiller fortsætte et løb forbi en modspiller flere meter ved siden af ham, i stedet for at prøve at tackle ham. Denne duel kunne han jo enten tabe eller vinde, fair nok. Men at han decideret løber flere meter forbi bolden, gør at jeg har mine tvivler pt. omkring 3D. Denne del skal de have forbedret før jeg kan se mig selv bruge 3D 100 %.
Hvad skal der stå her?
Spardle
Landsholdsspiller
«
Svar #64:
27 Feb 2013, 21:22 »
Jeg prøvede det da, da 2D-delen var hvad der var, men begyndte først selv rigtigt at spille FM, da som Skovby og Sir Jeppe siger, da 3D-delen var en fast del. Og alting kan jo forbedres, men synes det gør det federe og lettere at leve sig ind i kampene, ift. en "kommentatorspor only". Og der bliver da også en gang imellem, lavet nogle af de største afbrændere set længe
Burnley, Aab, FC Barcelona, Schalke 04,
Burnley will win the PrL trophy again, it's just a question about time.
Pretiumque Et Causa Laboris
Anfield Road
Manager
«
Svar #65:
27 Feb 2013, 21:58 »
Nu var jeg personligt så uheldig først at opdage serien da Hawk boycuttede. Altså var FM10 mit første spil i serien. Derfor hænger FM og 3d for mit vedkommende uehjælpeligt sammen. Et FM uden 3D ville for mig slet ikke være FM. Jeg har prøvet 2D og "kun kommentarer" et par gange efterhånden, men jeg bliver langt fra fanget af det. Jeg har simpelthen ikke tålmodighed eller lyst til at sidde og glo på et par pletter der bevæger sig. Jeg er helt enig med Jeppe, i at engagementet får et kæmpe boost af 3D.
Bortset fra det er 3D motoren i FM11, 12 og 13 grænsende til håbløs. Der er utallige fejl, og der er simpelthen til at få lange løg, af at sidde og se på spillere der drøner forbi deres modspiller med 80 km/t uden at kigge op overhovedet. Og der er meget af den slags. Alt det er ikke noget jeg forventer af et spil anno 2013. Derfor lagde jeg FM13 på hylden mindre end en måned efter det ramte butikkerne. Det og så at jeg er bange for at jeg ender med at knække min computer over i to, hvis jeg fortsætter. Men det er en helt anden snak.
Dybest set har 3D-delen vel også fulgt med resten af spillet. Jo mere kompliceret spillet bliver, jo mere kompliceret bliver 3D-delen og allerede efter 3 versioner fik jeg så nok. Derfor er jeg gået tilbage til FM10, og spiller det mindst ligeså meget som jeg gjorde med FM12 eksempelvis. Jeg må altså sige at jeg imponeret over 3D i FM10. Man ser langt fra ligeså mange fejl, og selvom det ikke er specielt flot, virker det bare langt mere realistisk et eller andet sted. Taget i betragtning at det er 2. spil med 3D, synes jeg det er utroligt godt. Jeg er heller ikke sikker på jeg gider have noget 3D med super mange grafiske detaljer, og HD o alt muligt andet pjat. Jeg vil bare have noget der fungerer, noget der præsterer, og noget jeg kan holde ud at se på. På alle tre parametre dumper FM13 med et ordentligt brag.
Edit: Fedt oplæg Hawk. Måske du lige skulle gøre lidt tydeligt hvor du starter dit indlæg, med en lille overskrift eller noget. Ellers fedt
"Tag dog den forbandede bandage af...og hvad mener du egentlig med
dit
knæ!? Det er
Liverpools
knæ!" - Bill Shankly
OnkelMorfar
Landsholdsspiller
«
Svar #66:
28 Feb 2013, 00:26 »
Jeg må være startet lidt inden årtusindeskiftet, så jeg har oplevet både det tekstbaserede, 2-D og 3-D. De sidste par år har jeg bare fulgt udviklingen, og af den grund har jeg kørt kampene i 3-D. Men i og med at det stadig er så ukønt at se på og mit savn til de gamle dage, kører jeg nu udelukkende, tekst eller 2-D. Jeg føler også at med 2-D, har jeg et bedre taktisk overblik, end med 3-D.
plutonium
Manager
«
Svar #67:
28 Feb 2013, 00:55 »
Jeg vil starte med at sige, at da 3d blev annonceret var jeg blandt de største modstandere af det. Jeg forbandede det langt væk med mange af de argumenter de garvede bruger. Det er spild af ressourcer, der bedre kan bruges andre steder. Det er ikke FIFA Manager det her. 2d giver et bedre fokus på taktikken.
Ikke desto mindre er jeg 100 % for 3d i dag. Jeg synes det ser flot ud, i den forstand at jeg faktisk kan se mine taktiske ideer komme til live på en anden måde end 2d gjorde det for mig. Grafikken kan selvfølgelig blive bedre, men jeg vil nu hellere have at de bliver ved med at tilføje animationer, så det ser lidt mere flydende ud.
Derudover er det hamrende vigtigt at folk adskiller 3d fra ME'en. ME'en har INTET med 3d-visning at gøre. Kommentar-, 2d- og 3d-visning er bare skins der sætter skrift/billede på ME'en. De er så at sige bare skins. Så man skal IKKE kritisere 3d for at ødelægge ME'en. Folk der høvler SI ned for at bruge for at nedprioritere ME'en til fordel for 3d tager også fejl. SI ansatte folk specifikt folk til at arbejde med 3d, men de reducerede ikke antallet af programmører på ME'en. Jeg ved ikke om de ligefrem ansatte flere, men de har i hvert fald ikke skåret ned på deres ressourcer til udvikling af kampmotoren.
Anyway, så synes jeg at 3d er den mest levende og spændende måde at se kampene på, selvom jeg var helt sikker på at 2d var 'forever and ever' tilbage før 3d kom frem. Jeg mener stadig, at de bedste tre spil jeg har ejet i FM-serien relativt til tiden var 2007, 2008 og 2012. Jeg var længe om at komme ind på livet af FM2012, men da jeg først rigtig fik gang i mine saves, så var 3d altså med til at gøre det til et spil på højde med de to andre. 3d er et plus for serien i mine øjne, selvom jeg da hellere ville skrotte den end resten af spillet.
Men når det nu ikke er så sort/hvid, idet der ikke er planer om at fjerne en feature fra spillet, så må jeg altså sige at jeg synes 3d var et godt træk af SI. Især fordi det gjorde dem attraktive for flere gamere (det kan man ikke løbe fra), hvilket gav dem flere penge at bruge på andre dele af spillet. Bare tænk over hvor mange flere der er ansat i SI i dag i forhold til for 10 år siden!
For direkte kontakt via pb
100 Film du skal se før du dør
- kig ind og giv dit bidrag til FmFreaks' top100 filmliste
Batigol
Manager
«
Svar #68:
28 Feb 2013, 02:03 »
Jeg har kun brugt 3D-delen, i ganske få tilfælde. Det har kun været når der er blevet scoret et fantastisk mål, altså sådan et der også ser fantastisk ud i 2D, hvor jeg selvfølgelig lige er blevet nødt til at se om den sad helt oppe i krogen eller om det var et mindre drop af målmanden. Udover det har jeg aldrig brugt 3D-delen og jeg kommer formentlig heller aldrig til det. Jeg startede med at spille managerspil i 1999 med Championship Manager 3. Jeg spillede det med en af mine rigtig gode venner og den tekstbaserede kampmotor har jeg faktisk kun gode minder med. Det gjorde et eller andet sted livet lidt lettere. Det var mindre frustrerende at se på, når man tabte 4-0, fordi man ikke kunne se hvor meget man blev spillet ud, men omvendt var glæden ligeså stor som den er i dag, når man vandt 4-0 - også selvom målene kun blev beskrevet med ganske få ord.
2D delen var jeg dog ikke langsom til at tage til mig, for selvom det gjorde spillet lidt mere frustrerende, jf. ovenstående, gav det dog også spillet lidt mere dybde. Det gjorde det lettere at reagere i kampene, for nu kunne du se med dine egne øjne, hvad der foregik på banen og reagere ud fra dette. Det ændrede spillet i en retning som jeg personligt er rigtig glad for. 3D-delen har jeg til gengæld ikke meget til overs for. Jeg synes simpelthen at missionen med at implementere en nogenlunde velfungerende 3D-funktion i spillet, er alt andet end lykkedes. Så for at opsummere med 4 ord: Jeg er ikke fan.
Åh Anders Kuuure, du er mit livs kærlighed.
Åh Anders Kuuure, du gør min kæreste gravid.
Dioh Williams = Samme niveau som George Weah.
Lars Pleidrup fan klub for livet.
darkalf
Manager
«
Svar #69:
28 Feb 2013, 05:43 »
Personligt er 3d delen ikke noget jeg bruger, men det hænger nok sammen med som der også er blevet nævnt i et tidligere indlæg at jeg er start med manager helt tilbage fra USM98, hvor man kunne styre alt muligt lige fra billetpriser og sponsorer til hvilken del af stadion der skulle udvides. Samtidig kunne man gå på teksttv og se hvilke handler der var genmført og derefter skrive gratis kontrakt med den selvsamme spiller der netop var skiftet mellem to andre klubber. Siden det har kommentatorsporet været alt jeg har haft behov for i mine kampe, da jeg hellere vil få økonomien og mine unge talenter til at blomstre end se flotte mål. Så for min skyld måtte de gerne fjerne det også koncentrer søg om at lave en ME som rent faktisk virkede fra dag 1 når spillet kommer på markedet. Så længe det er muligt at slå det fra så bliver det i hvert fald slået fra herhjemme ved en 1982'
http://fmfreaks.dk/index.php?topic=39287.0
Gang i Brighton igen
Guldbrand
Blogmester
«
Svar #70:
28 Feb 2013, 07:27 »
Jeg bruger udelukkende 3D delen og til stor glæde. Jeg ved at der er mange der kritisere det fordi det ikke lever op til deres forventninger omkring grafikken, og at der af og til sker nogle underlige bevægelser. Men for mig handler det udelukkende om at kunne analysere kampens forløb, så jeg kan reagere ud fra det. Hvem har spilovertaget, hvor kommer angrebene fra, hvem er de toneangivende spillere osv. Dette kan den tekstbaserede del på ingen måder leve op til, og 2D giver slet ikke samme forståelse som 3D'en gør.
Så for mig er det et klart plus, og en feature jeg ikke kunne være foruden idag. Desuden bruger jeg ikke 3D delen til at se flotte mål eller lækre opspil, så for mig er grafikken ikke vigtigt, andet end at det selvfølgelig skal se præsentabelt ud, hvilket det gør idag.
DNE
Landsholdsspiller
«
Svar #71:
28 Feb 2013, 12:37 »
Grafikken er jeg egentlig ligeglad med, dog kan jeg godt lide at man kan se kampene i 3D (selvom mit personnummer er trukket i 79), men om man kan genkende spillerne på banen, eller bare ser 22 kegler glide rundt på banen, er jeg sådan set ligeglad med.
Til gengæld er jeg ikke begejstret for kampmotoren. Og det er nok også den, der ødelægger 3D delen for mange. Det er dybt frustrerende, at spillerne er helt ude af stand til at reagere på en returbold, eller målmanden ser passivt til, mens bolden triller ganske langsomt over stregen osv. Det er i og for sig ikke 3D delens skyld, den gør bare at man ser det, når den slags situationer opstår.
Men frustrationerne over nævnte situationer til trods, så bruger jeg udelukkende 3D delen. Problemerne i dagligdagen bliver jo heller ikke væk, af at man lukker øjnene. Men jeg kan ikke udelukke, at kampmotoren er en af hovedårsagerne til, at jeg endnu ikke har fået færdiggjort min første sæson i mit første (og indtil videre eneste) spil i FM13. Men så er det netop kampmotorens skyld, ikke 3D delens. Men omvendt så er det jo selvfølgelig 3D delen, der åbenbarer problemerne med kampmotoren. Hmm, måske jeg havde haft mere ud af spillet idag, hvis jeg helt fra begyndelsen havde gjort som JKJ, og slog 3D delen fra som det første.
Min managerdebut var i øvrigt også med Premier Manager, som blev gamet flittigt på Amigaen
Championship manager blev jeg først fanget af, da jeg fik fingre i CM2 Italia, der var jeg så til gengæld også solgt.
plutonium
Manager
«
Svar #72:
28 Feb 2013, 13:48 »
DNE rammer hovedet på sømmet
For direkte kontakt via pb
100 Film du skal se før du dør
- kig ind og giv dit bidrag til FmFreaks' top100 filmliste
Spardle
Landsholdsspiller
«
Svar #73:
01 Mar 2013, 08:22 »
Men tror også en af grundene til at spillerene ikke kan reagere som irl, er dels fordi de ikke kan lave det, og dels fordi der ville blive lavet for få mål, når de ikke kan ramme målet ret godt
Burnley, Aab, FC Barcelona, Schalke 04,
Burnley will win the PrL trophy again, it's just a question about time.
Pretiumque Et Causa Laboris
OnkelMorfar
Landsholdsspiller
«
Svar #74:
03 Mar 2013, 15:45 »
Citat af: Spardle 01 Mar 2013, 08:22
Men tror også en af grundene til at spillerene ikke kan reagere som irl, er dels fordi de ikke kan lave det, og dels fordi der ville blive lavet for få mål, når de ikke kan ramme målet ret godt
Kunstig intelligens er jo hvad det er. Det er svært for nogen spiludvikler overhovedet at lave en kunstig intelligens der er fyldestgørende for det pågældende spil. Det samme gælder også for FM desværre. Men man kan jo kun håbe på at de fortsætter med at udvikle deres kunstige intelligens.
Syntes personligt selv at den kunstige intelligens er rimelig ok. I hvert fald i forhold til de første udgaver.
Sider:
1
...
3
4
[
5
]
6
7
...
11
Vælg et område:
-----------------------------
Football Manager 2024
=> Omklædningsrummet
=> Blogs
=> Træningsbanen
=> Skadestuen
=> Klubsøgning og -erfaring
=> Spillersøgning og -erfaring
=> Challenges
Football Manager 2023
=> Omklædningsrummet
=> Challenges
=> Træningsbanen
=> Blogs
=> Skadestuen
Football Manager 2022
=> Omklædningsrummet
=> Blogs
=> Skadestuen
=> Træningsbanen
=> Challenges
Football Manager 2021
=> Omklædningsrummet
=> Blogs
=> Træningsbanen
=> Skadestuen
=> Challenges
=> Idéfabrikken
Football Manager 2020
=> Omklædningsrummet
=> Skadestuen
=> Træningsbanen
=> Blogs
=> Challenges
Football Manager 2019
=> Omklædningsrummet
=> Skadestuen
=> Træningsbanen
=> Blogs
=> Challenges
=> Idéfabrikken
Football Manager 2018
=> Omklædningrummet
=> Lower League Management
=> Skadestuen
=> Træningsbanen
=> Blogs
=> Challenges
===> November challenge
===> December challenge
===> Januar/februar challenge
===> Journey for the money
Football Manager 2017
=> Omklædningsrummet
=> Træningsbanen
===> Det taktiske panel
=> Skadestuen
=> Blogs
=> Månedens anbefaling
=> Challenges
===> Europæisk Outsider
===> Galiciens helte
===> Genrejsningen af Østtyskland
===> Journey for the money
===> Mine FM17 saves
=> Designerfreaks
=> Idéfabrikken
Football Manager 2016
=> Omklædningsrummet
=> Træningsbanen
=> Skadestuen
=> Blogs
=> Månedens anbefaling
=> Lav din egen klub
=> Idéfabrikken
=> Designerfreaks
=> Netcaféen
=> Challenges
Football Manager 2015
=> Omklædningsrummet
=> Træningsbanen
=> TV-Stationen
=> Netcaféen
=> Challenges
=> Skadestuen
=> Blogs
=> Idéfabrikken
=> Designerfreaks
=> Månedens anbefaling
=> FmFreaks anbefaler
Football Manager 2014
=> Omklædningsrummet
=> Træningsbanen
=> Skadestuen
=> Netcaféen
=> Challenges
=> TV-Stationen
=> Blogs
=> Idéfabrikken
=> Designerfreaks
=> Månedens Anbefaling
Andre Managerspil
=> Nostalgi
===> Blogs fra de ældre udgaver
===> FM2013
=====> Omklædningsrummet
=====> Træningsbanen
=====> Spillersøgning og -erfaring
=====> Klubsøgning og -erfaring
=====> Skadestuen
=====> Netcaféen
=====> Challenges
=====> Lower League Management
=====> TV-Stationen
=====> Blogs
=====> Idéfabrikken
=====> DesignerFreaks
=====> Månedens anbefaling
===> FM2012
=====> Omklædningsrummet
=====> Træningsbanen
=====> TV-stationen
=====> Skadestuen
=====> DesignerFreaks
=====> Netcaféen
=====> Blogs
=====> Idéfabrikken
=====> Månedens anbefaling
===> FM2011
=====> DesignerFreaks
=====> TV-stationen
=====> Annonceringer
=====> Idéfabrikken
=====> Omklædningsrummet
=====> Træningsbanen
=====> Skadestuen
=====> Netcaféen
=====> Blogs
===> FM2010
=====> Blogs FM2010
=====> Netcaféen FM2010
=====> Annonceringer FM2010
=====> Omklædningsrummet FM2010
=====> Træningsbanen FM2010
=====> Spillersøgning og -erfaring FM2010
=====> Klubsøgning og -erfaring FM2010
=====> Skadestuen FM2010
=====> Lower League Management FM2010
=====> Idéfabrikken FM2010
===> FM2009
=====> Idéfabrikken FM2009
=====> Træningsbanen FM2009
=====> Blogs FM2009
=====> Lower League Management FM2009
=====> DesignerFreaks FM2009
=====> Skadestuen FM2009
=====> Netcaféen FM09
=====> Omklædningsrummet FM2009
=====> Spillersøgning og -erfaring FM2009
=====> Klubsøgning og -erfaring FM2009
=> Pro Cycling Manager
=> Football Manager Live
===> Blogs
=> DesignerFreaks
=> Annonceringer FM2012
Andet
=> Fodbold
===> VM 2010
===> EM 2012
===> VM 2014
===> EM 2016
=> Baren
===> Cykling
===> Redskabsrummet
=> Børnehaven
FmFreaks.dk
=> Introduktionsforum
=> Mødelokalet
===> Måneds awards
=> FmFreaks Blogs Hall of Fame
=> Konkurrencer
===> Premier League Picks
===> Champions Freak
===> Supertipperen
===> FmFreaks Awards 2007
===> Nekrolog Konkurrence 2008
===> Digtkonkurrence
===> VM-Konkurrence
===> Fmfreaks Tour de France konkurrence
===> Nekrologkonkurrencen, 2010
===> Nekrologkonkurrencen, 2011
===> Månedens mål
===> FMF Fantasy League
===> EM Last Man Standing
===> DM i Football Manager 2013
===> Prediction Mastery
===> Blogkonkurrencer
=====> Blogkonkurrencen 2016
=====> Blogkonkurrencen 2015
=====> Blogkonkurrencen, 2014
=====> Blogkonkurrencen, 2013
=====> Blogkonkurrencen, 2012
=====> Blogkonkurrencen, 2009
=====> Blogkonkurrencen, 2011
=====> Blogkonkurrence FM2008
=====> Blogkonkurrencen 2017
=====> Blogkonkurrencen 2018
=====> Blogkonkurrencen 2019
=====> Blogkonkurrencen 2020
=====> Blogkonkurrencen 2021
=====> Blogkonkurrencen 2022
=====> Blogkonkurrencen 2023
=====> Blogkonkurrencen 2024
===> FmF Mesterskabet
===> FmFreaks årsawards 2013
===> VM Last man standing
===> FmFreaks' årsawards 2014
Administrator forum
=> test
This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only.
« More Info »