home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
I går kl. 21:57:56 Wester Jr. Blogkonkur... The beautiful game
I går kl. 11:16:13 Bubbles Blogkonkur... #12 - Danish Viking Wa...
31 Maj 2024, 17:14 cartoon Klubsøgnin... Manchester United
30 Maj 2024, 15:49 szukizek Blogkonkur... 10# Hjertet banker kun...
27 Maj 2024, 20:09 warmon Blogkonkur... [33] Journeyman - Syv ...
19 Maj 2024, 05:48 valverde4ever Pro Cyclin... Cycling Career - Kan d...
13 Maj 2024, 13:45 Svartowiz Blogkonkur... Blogkonkurrencen 2024 ...
Antal Registrerede Brugere: 23318
  1 Bruger, 430 Gæster Online.

Indlæg: 1132813 over 31368 Emner
Nyeste Bruger: godrejsunrisee...
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: FmFreaks.dk
| |-+  Kategori: Mødelokalet
| | |-+  FmF Uden Filter
0 Brugere og 0 Gæster læser i øjeblikket dette emne.
Sider: 1 ... 5 6 [7] 8 9 ... 11 Udprint
Forfatter Emne: FmF Uden Filter  (Læst 38238 gange)
Boxx
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: FmF Uden Filter
« Svar #90: 22 Mar 2013, 15:53 »

For det første, så er det et fantastisk oplæg Plutonium Smiley

Jeg er helt og holdent på din side. Jeg syntes der mangler ting i FM som gør det mere realistisk. Misforstå mig ikke her, men jeg savner det at en spiller kan have problemer udover dem han finder i klubben. FM er et fantastisk spil, men centreret kun om fodbold. Der er så mange andre ting der har indflydelse på spillere, trænere og managere rundt omkring i verdenen, som FM blot udelukker. Der er ingen der støder sammen med politiet eller gør noget andet dumt (bendtner), det er allesammen mønsterborgere i samfundet.  Det ville være fedt, hvis man kunne have flere samtaler med spilleren, som drejede sig ud over rent fodboldævl. Hvis man kunne påvirke spillerne som mennesker, istedet for blot at være droner der kun spiller fodbold.

Jeg kunne virkelig godt tænke mig at de indførte en del af spillet, hvor spillerne har indflydelse på samfundet, og hvor presset fra samfundet kan skabe problemer for manageren, hvis det ikke fungerer. Der mangler et eller andet som tager spiller til det næste niveau, og dette kunne sagtens være det.
Logged

Jeg kan flyve.. i så lang tid det tager mig at ramme jorden fra jeg springer!

Anfield Road
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: FmF Uden Filter
« Svar #91: 22 Mar 2013, 16:30 »

Yes sir. Fremragende Pluto  Thumbs Up

Jeg er enig, til en hvis grad. Jeg synes der mangler meget i den del af spillet omkring spillernes personlighed. Det er lidt som om at enten så er de det ene eller også er de det andet. Der findes en mellemvej, men mange af spillerne kommer til at ligne hinanden utroligt meget og især omkring regens kan man næsten se samme udvikling på mange spillere grundet personlighederne.

Hvis man spiller med City, så er en del af jobbet jo også at håndtere Balotelli, Tevez og de andre problembørn, men det er minimalt hvad man ser til det. De passer altid deres træning og jeg har i aldrig i min karriere hørt om en spiller der blev fanget på druktur. Generelt har jeg altid savnet noget uforudsigelighed i sådanne spil, eksempelvis kunne man forestille sig (bliver nok kun ved forestillingen) at en kamp bliver aflyst på grund af tilskueruroligheder/romerlys ( Rullende Øjne) eller at man må afbryde halvvejs på grund af regn. Eller what so ever.

Jeg synes ikke at man skal gå over i FIFA-manager mode, men en ændring så man kan blive mere personlig som manager ville virkeligt gavne. Jeg er helt på linje med at det ville være fedt at kunne lave familie, sådan at hvis konen ikke vil til Rusland, jamen så bliver det ikke Rusland. Og man ved at få et barn, mere eller mindre udelukker muligheden for at tage til Kina. Ville være superfedt initiativ. Dog skal der ikke gå The Sims i den, som FIFA manager jo næsten er, for det fjerner fokus, og det vil være ærgeligt. Man kunne måske finde en mellemvej et eller andet sted. Men de penge man tjener føler jeg skal have en funktion et eller andet sted. Hvad det skal være uden at blive The Sims er så lige svært at sætte ord på.

Dybest set er jeg for tror jeg. Nu er FM alligevel blevet så langt fra den gamle model, hvor ALT drejede sig om fodbold, så jeg synes ligeså godt at man kan gå hele vejen nu. Hvis man vil have noget simplere vil de gamle (FM 07/08 osv.) jo være et glimrende alternativ, men spillet har alligevel udviklet sig så meget at man burde indføre et helt nyt personlighedssystem .
Logged

"Tag dog den forbandede bandage af...og hvad mener du egentlig med dit knæ!? Det er Liverpools knæ!" - Bill Shankly

Roche
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: FmF Uden Filter
« Svar #92: 22 Mar 2013, 17:59 »

Jeg synes også, det kunne være en god tilføjelse til spillet. Hvis familie kunne påvirke ens valg, at man skal håndtere problembørn osv. kunne være fede ting at have med i spillet, men jeg er bange for, at en sæson vil tage alt for lang tid at spille. Jeg bruger allerede lidt over en uge på en sæson, når jeg spiller mest (min computer er dog heller ikke den bedste), men jeg tror, at motivationen vil slippe hurtigere op, hvis det i stedet skal tage lidt over to uger at spille en sæson.

Dejligt oplæg Pluto, vil jeg gerne lige slutte af med  Thumbs Up
Logged

LasseSJ
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline


 
Sv: FmF Uden Filter
« Svar #93: 22 Mar 2013, 18:15 »

Tilslutter mig skaren af positive brugere; fedt oplæg, Pluto!

Jeg er generelt meget enig med dig. En hverdagspræget og realistisk side af FM mangler helt sikkert, og vil kunne udvide spillets horisonter uendeligt. Omvendt kan man spørge, om det næsten ikke kan blive et for stort spil? Hvis man både skal tage hensyn til villa og vovse samt klubben og ens spillere. Som AR fint skriver, skal det ikke gå over at blive Sims, men noget i den retning ville jeg bestemt ikke have noget imod. Jeg tror samtidig at det vil være en stor udfordring for programmørerne af spillet. Nu kender jeg ikke FIFA Manager, men jeg tror nemt at det bliver de samme muligheder man får at vælge imellem, ligesom til en pressekonference. Det er de samme valg man står overfor, da det vil kræve meget tid at programmere det så realistisk, at du har 100 forskellige valgmuligheder i alle situationer.

Jeg ved ikke om det her indlæg gav så meget mening, haha, men jeg er i hvert fald helt sikkert for en mere realistisk og personlig side af FM! Smiley
Logged

Olympique Lyonnais, AFC Ajax, AGF
Rouge et bleu sont nos couleurs, Lyonnais est notre coeur!

Yessir
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: FmF Uden Filter
« Svar #94: 23 Mar 2013, 13:07 »

Jeg kan ikke på nogen måder se noget som helst postivt i at der skal bruges tid og ressourcer på det pjat, ej heller at det burde være et tema. Fokus må og burde være på at skabe en uovertruffen fodbold simulation (og der er lang vej endnu), ikke på at skabe et manager liv simulation.

Gad vide om CoD og andre skydespils entusiaster, sidder og drømmer om lignende features..
Logged


plutonium
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: FmF Uden Filter
« Svar #95: 23 Mar 2013, 13:24 »

Men i den moderne fodbold kan du jo ikke skille selve fodbold og det menneskelige aspekt ad Smiley

Der er jo utallige eksempler på spillere, hvor deres private gøren og laden spiller ind i deres karrieres forløb. Joey Barton, John Terry, Bendtner, Balotelli, Bellamy, Ryan Giggs... der er utallige spillere, hvor deres privatliv har fyldt sider op i sportssektionerne, og hvor trænerne er blevet bedt om deres holdning til sagerne og hvilken konsekvens det vil få. Store talenter, der aldrig har opnået deres potentiale fordi de ikke har haft den mentale hårdhed topfodbold og kræver, og andre, der lader succesen stige dem til hovedet før de for alvor slår deres kvaliteter fast. Managers, der ikke kan tåle presset i modgang, og på den konto ikke formår at trække deres spillere op igen.

Der er så meget mentalt at tage fat på, hvor også privatlivet kan spille ind. Bliver du distraheret på hjemmefronten, så kan det gøre en forskel på træningsbanen og ultimativt i kampene, hvor frustrationer ofte kommer til udtryk.

Der var også en sag med Jesper Grønkjær, der først sluttede sig til landsholdet senere end resten af holdet ved EM 2004, fordi han skulle begrave sin mor. Sådanne ting vil jeg da klart mene bør være en del af Football Manager. Så behøver man for min skyld ikke at kunne vælge hus og sådan noget, men jeg synes klart at privatlivet har en plads i en fodbold-simulator, der prøver at være så realistisk som muligt. Spillernes opførsel og adfærd vil også være med til at give liv til truppen, og kunne spille mere ind på hvilke spillere man er interesseret i at købe eller ej. Det kunne også gøre det sjovere at blive den træner, der gennem målrettet arbejde og samtaler får sat skik på en uregerlig knægt som Tevez var det!
Logged


100 Film du skal se før du dør - kig ind og giv dit bidrag til FmFreaks' top100 filmliste Peace

Yessir
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: FmF Uden Filter
« Svar #96: 23 Mar 2013, 13:42 »

Men i den moderne fodbold kan du jo ikke skille selve fodbold og det menneskelige aspekt ad Smiley

Der er jo utallige eksempler på spillere, hvor deres private gøren og laden spiller ind i deres karrieres forløb. Joey Barton, John Terry, Bendtner, Balotelli, Bellamy, Ryan Giggs... der er utallige spillere, hvor deres privatliv har fyldt sider op i sportssektionerne, og hvor trænerne er blevet bedt om deres holdning til sagerne og hvilken konsekvens det vil få. Store talenter, der aldrig har opnået deres potentiale fordi de ikke har haft den mentale hårdhed topfodbold og kræver, og andre, der lader succesen stige dem til hovedet før de for alvor slår deres kvaliteter fast. Managers, der ikke kan tåle presset i modgang, og på den konto ikke formår at trække deres spillere op igen.

Der er så meget mentalt at tage fat på, hvor også privatlivet kan spille ind. Bliver du distraheret på hjemmefronten, så kan det gøre en forskel på træningsbanen og ultimativt i kampene, hvor frustrationer ofte kommer til udtryk.

Der var også en sag med Jesper Grønkjær, der først sluttede sig til landsholdet senere end resten af holdet ved EM 2004, fordi han skulle begrave sin mor. Sådanne ting vil jeg da klart mene bør være en del af Football Manager. Så behøver man for min skyld ikke at kunne vælge hus og sådan noget, men jeg synes klart at privatlivet har en plads i en fodbold-simulator, der prøver at være så realistisk som muligt. Spillernes opførsel og adfærd vil også være med til at give liv til truppen, og kunne spille mere ind på hvilke spillere man er interesseret i at købe eller ej. Det kunne også gøre det sjovere at blive den træner, der gennem målrettet arbejde og samtaler får sat skik på en uregerlig knægt som Tevez var det!

Hele det første afsnit er i mere eller mindre grad allerede implementeret i spillet jo, med undtagelse af det første eksempel.

Igen, det er jo ikke livssimulation, det er fodbold og der må blive sat en grænse et sted for udviklingen af spillet på den front, så længe der er så meget andet langt mere relevant der ikke spiller optimalt.

Jeg er som sådan ikke i mod langt mere detaljerede personligheder i spillet, men at skulle styre en managers privatliv er simpelthen for fjollet.

Eksemplet med Tevez kan du jo stort set allerede, jeg har da i hvert fald formået at forvandle flere unge spillere på vej mod Balotelli livsstil, til noget langt mere professionelt vha. samtale/tutor osv.


Man skal kende sine begrænsninger og det gør SI forhåbentlig også (selvom man kan blive i tvivl efter dette års nærmest håbløse implementering af sportsdirektører)  Smiley
Logged


Marchang
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: FmF Uden Filter
« Svar #97: 23 Mar 2013, 14:35 »

Kunne man ikke gå den anden vej, i stedet for den mere personlige? Jeg ved godt at det var det, der var lagt op til og jeg havde på et tidspunkt også sådan, da jeg var yngere, at det kunne være sjovt at prøve og havde et af de gamle FIFA manager spil. Jeg har dog mistet noget af denne glød igen, i løbet af jeg er blevet ældre og synes ikke rigtigt det passer ind.

Engang imellem i FM, når spillerne ikke dukker op til træning, kunne det dog være meget sjovt, at der kom en grund til dette og man kunne hive dem til en samtale. f.eks. hvis de ikke kom til træning pga. en druk tur.

Jeg har dog et punkt, der kunne være mere interessant. Det rent business minded? Er der nogle der har prøvet at spille World Manager 98? Det var et manager spil, der fangede mig helt vildt meget. Man kunne køre ligesom i Classic mode i FM13 med kampene, men man kunne også styre rammerne uden om klubben. F.eks. selv optage lån, vælge tribuner til udvidelse af stadion osv. Det kunne jeg godt tænke, at man kunne eksperimentere lidt i Smiley
Logged

Maradona good; Pelé better; George Best

Green and Gold..

JKJ
Gæst
 
Sv: FmF Uden Filter
« Svar #98: 24 Mar 2013, 20:33 »

Hvis familien, bilkøb osv skal til at være en del af FM-familien så er jeg helt færdig med spillet.
Hvad bliver det næste så, at vi skal på indkøb og har glemt at købe mælken inden vi skal ned og træne væres hold?

Jeg kan tildels godt gå med til at der er disse spillere som kan være en pain in the but for enkelte klubber, men dem kan man uddele bøder til, sætte af holdet, sætte til salg o.lign.
Men familien skal ikke blandes ind i spillet.

Hvis det sker, så er jeg som sagt helt færdig med FM-serien! Wink
Logged

Hawkins
FmFreaks' Venner
*

Offline Offline


 
Sv: FmF Uden Filter
« Svar #99: 24 Mar 2013, 20:41 »

Jeg har dog et punkt, der kunne være mere interessant. Det rent business minded? Er der nogle der har prøvet at spille World Manager 98? Det var et manager spil, der fangede mig helt vildt meget. Man kunne køre ligesom i Classic mode i FM13 med kampene, men man kunne også styre rammerne uden om klubben. F.eks. selv optage lån, vælge tribuner til udvidelse af stadion osv. Det kunne jeg godt tænke, at man kunne eksperimentere lidt i Smiley
 

Heh, det minder meget om Premier Manager hvor man selv kunne vælge hvilke bandereklamer man havde rundt om banen Grin. Men det er nu heller ikke noget som jeg synes skal være med i FM. Det har fra starten af udelukkende været omkring fodbold og intet andet, og lige det med at forhandle kontrakt er da vist også kommet med inden for en overskuelig årrække. Jeg synes det er fint at der er den ene detalje hvor man har lidt personligt med, men det er stadig fodboldorienteret, og det er alt hvad et FODBOLD manager spil skal kunne. Hvorfor fanden skal man pludselig til at bestemme hvad man vil bruge sine penge til... Det fjerner fokus fra det som vi alle sammen elsker ved spillet, nemlig fodbolden. Fint nok hvis man mener at det er realistisk at man tænker på sin familie når man rykker til et nyt land/job, men jeg kan virkelig ikke se hvorfor man skal tage det med i spillet. Kan man ikke bare selv sidde og tænke "jeg ville sgu aldrig bo i Rusland" og afvise jobbet? Så kunne det evt. være en mulighed hvis man kunne sige hvorfor man afviste et job. Men selve privatlivet har intet med FM at gøre, og selvom det er en sjov detalje at man kan få sin søn med i spillet, er det også en latterlig feature som jeg ikke gider at se på Tunge
Logged

Citat af: g00n
Jeg holder aldrig op med at undres over folk, som tror at et internetforum på nogen måde er et demokrati, at man har ytringsfrihed, eller at det kan fungere som en retssal i praksis.

plutonium
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: FmF Uden Filter
« Svar #100: 24 Mar 2013, 20:43 »

Vi snakker jo ikke om et The Sims i fodboldudgave Wink

Pointen er, at man i en realistisk gengivelse af fodbold som sport er nødt til at inddrage menneskelige værdier. Der vil være spillere, der har dårlige vaner uden for banen. Spillere, der ikke kan fungere sammen med en af medspillerne, hvilket udvikler sig til et problem træneren er nødt til at tage hånd op. Spillere, der har brug for tæt kommunikation med en del af trænerstaben. Spillere der skaber liv i et omklædningsrum og spillere der kan mane til besindighed. Hele den alsidighed fra person til person i spillet er jo så godt som ikke-eksisterende. Spillerne er droner, hvor deres personlighed næsten udelukkende har indflydelse på deres tilpasningsevne i klubberne eller deres udvikling i den daglige træning. Så er der mindre påvirkninger fra forskellige personlighedsegensk aber, men overordnet set er der ikke den store forskel på at træne forskellige spillere i spillet.

Som sagt, så er pointen ikke så meget at man skal kunne købe hus og båd (det er jeg ikke personligt interesseret i), men privatlivet og mennesket bag fodboldspilleren/træneren er nu bare noget man ikke kan se bort fra! Der er jo også spillere der vil hjem til deres hjemland når deres børn er ved at være skoleklar, og spillere der forlader lande fordi deres ægtefæller ikke kunne falde til der. Det er ikke tit, men det sker trods alt! Spillere, der bliver smidt væk fra landsholdssamlinger, fordi de pissede landstræneren af er jo relativt hyppigt, så hvorfor ikke have det med i spillet?
Logged


100 Film du skal se før du dør - kig ind og giv dit bidrag til FmFreaks' top100 filmliste Peace

plutonium
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: FmF Uden Filter
« Svar #101: 24 Mar 2013, 20:45 »

Kan man ikke bare selv sidde og tænke "jeg ville sgu aldrig bo i Rusland" og afvise jobbet? Så kunne det evt. være en mulighed hvis man kunne sige hvorfor man afviste et job. Men selve privatlivet har intet med FM at gøre, og selvom det er en sjov detalje at man kan få sin søn med i spillet, er det også en latterlig feature som jeg ikke gider at se på Tunge

Nu ligger debatten bare også på de enkelte spillere i spillet Wink

Managerne i spillet (inklusiv en selv) bør være en del af det, men det er lige så meget spillerne, jeg synes burde have en større individualisme i spillet!
Logged


100 Film du skal se før du dør - kig ind og giv dit bidrag til FmFreaks' top100 filmliste Peace

Hawkins
FmFreaks' Venner
*

Offline Offline


 
Sv: FmF Uden Filter
« Svar #102: 24 Mar 2013, 20:47 »

Det er også helt fint hvis man har forskellige spillerpersonlighed er med, der kan træffe sådanne beslutninger som du nævner. Men jeg ville være bange for at der hurtigt kan gå overhånd i det, fordi at alle gerne vil prøve at opleve at en spiller melder afbud til en kamp fordi deres mor er død, at det så ville gå hen og blive urealistisk i forhold til hvor tit disse episoder sker i virkeligheden. Jeg ved godt at der findes mange divaer i fodbold, men der skal ikke være en Balotelli på hvert hold. Hvis man kan holde det på et realistisk niveau, er det helt fint at spillerne får nogle mere farvede personligheder, men managerens privatliv skal man holde sig fra at fabrikere, da det for det første hurtigt bliver vanvittigt urealistisk og for det andet kan man tænke sig frem til og forestille sig hvordan det ville være. Hvis du sidder og har en kæreste som ville elske at flytte til Spanien, så gider du vel heller ikke at spillet påstår at din kone ikke gider derhen fordi du har 8 unger derhjemme der har venner i skolen.
Logged

Citat af: g00n
Jeg holder aldrig op med at undres over folk, som tror at et internetforum på nogen måde er et demokrati, at man har ytringsfrihed, eller at det kan fungere som en retssal i praksis.

Sir Jeppe
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: FmF Uden Filter
« Svar #103: 24 Mar 2013, 20:51 »

Vi snakker jo ikke om et The Sims i fodboldudgave Wink

Pointen er, at man i en realistisk gengivelse af fodbold som sport er nødt til at inddrage menneskelige værdier. Der vil være spillere, der har dårlige vaner uden for banen. Spillere, der ikke kan fungere sammen med en af medspillerne, hvilket udvikler sig til et problem træneren er nødt til at tage hånd op. Spillere, der har brug for tæt kommunikation med en del af trænerstaben. Spillere der skaber liv i et omklædningsrum og spillere der kan mane til besindighed. Hele den alsidighed fra person til person i spillet er jo så godt som ikke-eksisterende. Spillerne er droner, hvor deres personlighed næsten udelukkende har indflydelse på deres tilpasningsevne i klubberne eller deres udvikling i den daglige træning. Så er der mindre påvirkninger fra forskellige personlighedsegensk aber, men overordnet set er der ikke den store forskel på at træne forskellige spillere i spillet.

Som sagt, så er pointen ikke så meget at man skal kunne købe hus og båd (det er jeg ikke personligt interesseret i), men privatlivet og mennesket bag fodboldspilleren/træneren er nu bare noget man ikke kan se bort fra! Der er jo også spillere der vil hjem til deres hjemland når deres børn er ved at være skoleklar, og spillere der forlader lande fordi deres ægtefæller ikke kunne falde til der. Det er ikke tit, men det sker trods alt! Spillere, der bliver smidt væk fra landsholdssamlinger, fordi de pissede landstræneren af er jo relativt hyppigt, så hvorfor ikke have det med i spillet?

Spot on, Pluto. Det der med at man skal kunne bruge sine penge på sodavand og vandballoner, er noget værre pis - og skulle det en dag komme med i spillet, ville jeg få meget svært ved at tage det seriøst! Derimod ville jeg elske, at spillerne fik noget mere personlighed, på den måde du beskriver. Det ville bringe en helt ny dimension ind i spillet, så du ikke kun skal være dygtig på det taktiske plan, men også på det menneskelige plan!
Logged

plutonium
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: FmF Uden Filter
« Svar #104: 24 Mar 2013, 20:57 »

@Hawk

Jeg kan godt se hvad du mener, og det er naturligvis en balancegang! Selvfølgelig skal der ikke være en tosse på hvert hold, men det ville give en masse nuancer til spillet! Skal man hente den der sindssygt gode spiller, der har skandaler i kølvandet konstant, eller skal man lade naboklubben tage ham, og så ellers nyde at se det kaos de får, på trods af at det måske vinder dem point?

Vil man gå mere op i at få en sund blanding af glade unge gutter og mere erfarne jordbundne veteraner? Lige pt er der jo ikke forskel på om man har et hold bestående af 20- eller 30-årige. Jo, måske på holdets stabilitet, men personlighedsmæssig t er det jo ét fedt. Jeg tror dybere personligheder i spillet ville gøre spillet mere realistisk og gøre det meget mere interessant at skulle bygge et hold op. Det ville også give nogle afbræk i løbet af en sæson, når man skal tage stilling til sådan nogle ting - også i disciplinære henseender. Ville da også elske at læse at få en heads up om, at et af talenterne er begyndt at blive ekstra efter træning for at få en teknisk detalje på plads (fx i forbindelse med at de skal lære et nyt foretrukket træk). Det ville jo så især ske med professionelle og/eller ambitiøse typer.
Logged


100 Film du skal se før du dør - kig ind og giv dit bidrag til FmFreaks' top100 filmliste Peace

Sider: 1 ... 5 6 [7] 8 9 ... 11 Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010