home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
17 Mar 2024, 23:29 Fadbamsen Skadestuen ryger ud i online spil.
03 Mar 2024, 06:12 DeBuur Skadestuen Kan ikke vælge Liverpo...
23 Feb 2024, 20:56 ydersog Klubsøgnin... Manchester United
23 Feb 2024, 10:12 valverde4ever Pro Cyclin... Cycling Career - Kan d...
23 Feb 2024, 00:14 g00n Blogs Minimalistic 2020
19 Feb 2024, 14:02 rheya Omklædning... Home Grown spillere?
29 Jan 2024, 11:35 Mulle68 Nostalgi Patches CM 4
Antal Registrerede Brugere: 23282
  0 Brugere, 385 Gæster Online.

Indlæg: 1132681 over 31362 Emner
Nyeste Bruger: ArmaghRed92
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andre Managerspil
| |-+  Nostalgi
| | |-+  FM2013
| | | |-+  Kategori: Blogs
| | | | |-+  Toujours avec champagne
0 Brugere og 8 Gæster læser i øjeblikket dette emne.
Sider: [1] 2 3 Udprint
Forfatter Emne: Toujours avec champagne  (Læst 8305 gange)
Roche
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Toujours avec champagne
« : 12 Maj 2013, 12:18 »



Toujours avec champagne
Siden jeg forhørte mig om, hvilken klub i brugere helst ville høre om, har jeg arbejdet i døgndrift på bloggen. Jeg annoncerede, at det nok ville tage et par uger. Men det er gået så godt, at jeg allerede nu står klar med bloggen. Jeg har skrevet ti updates indtil nu, og jeg regner med at skrive nogle flere i dag.

Jakobs bud i blogkonkurrencen, l'Adige, inspirerede mig virkelig, så jeg vil nu forsøge at lave noget lignende. Opstillingen bliver den samme, men sproget bliver nok ikke helt ens. Jeg vil f.eks. benytte mig af en jeg-fortæller.

Som overskriften og klubvalget nok indikerer, skal vi til champagneland. Vi skal følge Didier, der vokser op mellem champagneflasker på en gård i området, Montage de Reims. Hvad der efterfølgende sker med Didier, kan du finde ud af ved at læse med. Jeg håber i vil kunne lide mit arbjede og at i samtidig vil smide en kommentar med. God læselyst!
Logged

Sir Jeppe
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Toujours avec champagne
« Svar #1: 12 Maj 2013, 12:21 »

Spændende! Jeg kigger helt sikkert med, og så må vi se om du fanger mig. Smiley
Logged

Roche
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Toujours avec champagne
« Svar #2: 12 Maj 2013, 12:22 »

Spændende! Jeg kigger helt sikkert med, og så må vi se om du fanger mig. Smiley

Mange tak Jeppe! Jeg håber da, at jeg kan fange dig Smiley
Logged

OnkelMorfar
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Toujours avec champagne
« Svar #3: 12 Maj 2013, 15:43 »

Uha, jeg venter spændt på at se hvad du får produceret her! Glæder mig til at følge med. Smiley
« Seneste Redigering: 12 Maj 2013, 16:03 af OnkelMorfar » Logged

Roche
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Toujours avec champagne
« Svar #4: 12 Maj 2013, 15:55 »

Uha, jeg venter spændt på at se hvad de får produceret her! Glæder mig til at følge med. Smiley

Lækkert OnkelMorfar! Jeg håber, at du vil kunne lide det Smiley
Logged

LasseSJ
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline


 
Sv: Toujours avec champagne
« Svar #5: 12 Maj 2013, 15:59 »

Spændende! Stade de Reims?
Logged

Olympique Lyonnais, AFC Ajax, AGF
Rouge et bleu sont nos couleurs, Lyonnais est notre coeur!

Roche
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Toujours avec champagne
« Svar #6: 12 Maj 2013, 16:01 »

Spændende! Stade de Reims?

Tak Smiley Ja, Stade de Reims er klubben.
Logged

Magn
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Toujours avec champagne
« Svar #7: 12 Maj 2013, 16:21 »

Rigtig spændende at se noget fra din side igen.
Logged

Vil du have tilføjet en kamp til oddssektionen? Så send en PM til mig, og jeg skal se, hvad jeg kan gøre.

Roche
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Toujours avec champagne
« Svar #8: 12 Maj 2013, 19:29 »

Rigtig spændende at se noget fra din side igen.
Mange tak! Smiley
Logged

Roche
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Toujours avec champagne
« Svar #9: 13 Maj 2013, 15:16 »



Toujours avec champagne
Jeg sad på hug mellem planterne og spejdede efter Nicolas. Pludselig lød det: ”bøh”. Jeg lavede et lille, forskrækket hop og vendte mig rundt. Han havde fundet mig. Nicolas og jeg legede altid her mellem vinplanterne, der slyngede sig op og ned af bakkerne. Nicolas var min bedste og eneste ven. Jeg lærte ikke andre at kende herude på champagnelandet. Nicolas’ families gård var den gård nærmest os. Nogle kilometer væk fra vores egen.

Et liv uden Nicolas havde været kedeligt. Mine forældre arbejdede i døgndrift. Det samme gjorde Nicolas’. De fik endda andre mennesker til at plukke druer o.a. Af og til spiste Nicolas og jeg af druerne. Arbejderne opdagede os nogle gange. De fortalte det så videre til vores forældre, der endte med at give os en ordentlig skideballe. Ikke en eneste drue måtte gå til spilde, sagde de.
Logged

Roche
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Toujours avec champagne
« Svar #10: 14 Maj 2013, 20:17 »



Toujours avec champagne
Langsomt dag for dag blev jeg mere involveret i arbejdet på markerne og på gården. Jeg opdagede det næsten ikke selv. Så flydende gik det. Mine forældre spurgte mig ikke, om jeg ville hjælpe til. Pludselig fik jeg bare en ordre fra min far. Som om det bare havde været en aftale fra fødslen, at jeg skulle overtage deres forretning. Måske var det også sådan. Måske var jeg blot en brik i mine forældres puslespil. Måske havde de allerede fra fødslen planlagt min skæbne.

Tanken strejfede mig først, da jeg blev ældre. Og klogere. Jeg gjorde modstand, når mine forældre gav mig arbejdsopgaver. Jeg var sur på dem. Og når de så sagde; ”han er bare en oprørsk teenager,” blev jeg rasende. Jeg var teenager, ja. Og jeg var måske oprørsk, ja. Men der var mere bag det. Det var ikke bare overgangen mellem at være barn til at blive en ung mand.
Logged

Roche
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Toujours avec champagne
« Svar #11: 16 Maj 2013, 13:24 »

Vil gerne lige have lidt respons, inden jeg ligger en ny update op senere i dag. Er i tvivl om, om updatesne er for korte.
Logged

LucasLeiva
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Toujours avec champagne
« Svar #12: 16 Maj 2013, 14:52 »

Synes de er perfekt. Fin start! Smiley
Logged

Kolo Abib Touré

Roche
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Toujours avec champagne
« Svar #13: 16 Maj 2013, 15:59 »

Synes de er perfekt. Fin start! Smiley
Okay, tak! Smiley
Logged

Roche
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Toujours avec champagne
« Svar #14: 16 Maj 2013, 21:06 »



Toujours avec champagne
Vi sad sjældent samlet rundt om spisebordet. Jeg havde på fornemmelsen, at de ville fortælle noget vigtigt. ”Didier, min dreng, vi har noget vigtigt at fortælle. Næste år stopper vi vores arbejde, så vi vil gerne overlade forretningen til dig.” Min far åbnede en champagneflaske og sprøjtede indholdet ud over mig. De troede, at det var en glædelig nyhed.

Mine forældre sad spændte og ventede på en reaktion. Jeg stirrede blot ned i vores gamle trægulv. ”Hvad så, Didier?” Jeg tog mig sammen og kiggede dem i øjnene. ”Det her er ikke, hvad jeg vil. Jeg vil ikke overtage jeres champagneforretning . Jeg har andre planer med livet. I skal ikke bestemme.” De kiggede begge måbende på mig. Det medførte en lang smøre om, hvordan gården og markerne var gået fra generation til generation. Jeangou-familien var en champagnefamilie. Var.
Logged

Sider: [1] 2 3 Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010