home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
I dag kl. 14:53:35 andersnomanni Klubsøgnin... Inspiration
17 Mar 2024, 23:29 Fadbamsen Skadestuen ryger ud i online spil.
03 Mar 2024, 06:12 DeBuur Skadestuen Kan ikke vælge Liverpo...
23 Feb 2024, 20:56 ydersog Klubsøgnin... Manchester United
23 Feb 2024, 10:12 valverde4ever Pro Cyclin... Cycling Career - Kan d...
23 Feb 2024, 00:14 g00n Blogs Minimalistic 2020
19 Feb 2024, 14:02 rheya Omklædning... Home Grown spillere?
Antal Registrerede Brugere: 23289
  2 Brugere, 461 Gæster Online.

Indlæg: 1132682 over 31363 Emner
Nyeste Bruger: hennry176
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andre Managerspil
| |-+  Nostalgi
| | |-+  FM2013
| | | |-+  Kategori: Omklædningsrummet
| | | | |-+  Forslag til FM14
0 Brugere og 2 Gæster læser i øjeblikket dette emne.
Sider: 1 ... 5 6 [7] 8 9 Udprint
Forfatter Emne: Forslag til FM14  (Læst 36747 gange)
22
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Forslag til FM14
« Svar #90: 31 Jul 2013, 15:03 »

4 stjerner er en spiller der kan forstærke din trup, uden tvivl, men det er ikke en spiller der er flere længder bedre end resten af dit hold. Der skal du op på 4½ eller 5 stjerner.

Men anyway, så kan jeg selvfølgelig godt se hvad det er du gerne vil have, men kan du ikke tone din måde at skrive på lidt ned? Tunge

Det styrker ikke dit budskab at skrive med caps, bruge 5-6 udråbstegn eller 'fornærme' bestyrelsen med diverse eder, som du vel godt er klar over aldrig vil blive en del af spillet.

Jeg er ellers enig i, at det ville være dejligt med en mere bred dialog med bestyrelsen og flere måder at påvirke dem på. Fx mht transferbudget med mere specifikke ønsker end de nuværende. Så kan man også øremærket de ekstra transferpenge til fx en ny keeper. Det ville være en ret god ting at implementere i det hele taget, hvis man vælger at arbejde sammen med sin sportsdirektør. Hvis han mener at holdet skal bruge en back og en angriber, så kunne det faktisk være fedt nok, hvis ens transferpenge blev låst indtil man havde købt de to spillere. Den eneste måde man kunne få låst op til at købe andre spillere kunne således være efter dialog med sportsdirektøren (fx - X er et fantastisk talent på sin position, han vil styrke holdet langsigtet og spare os mange penge, hvis vi henter ham nu)

Hvis man så bliver træt af den feature, så kan man jo enten slå den fra (det er trods alt et spil der skal være sjovt for flertallet, så burde nok være en on/off feature) eller tale med bestyrelsen om at få mere frihed til at gøre som man vil, hvis ens resultater berettiger til det.
Det kommer da godt nok an på dit hold.. Har da ofte spillet med hold, bestående af 3stjernede, (mange unge ja) krydret med et par 3½ - og så vil en 4-stjernet da klart være holdets store stjerne - måske at sammenligne med Suarez i LFC (som dog har nogen der vil kunne nå hans niveau om et par år).
Er godt klar over at man ikke vil kunne kalde bestyrelsen diverse skældsord, men er da ret sikker på at mange managers/trænere i tidens løb er kommet op i det røde felt, i frustation over bestyrelsens (eventuelle) inkompetence. Desuden er det da slet ikke urealistisk at der skulle komme en mulighed for at tale i en lidt hårdere tone (og også gerne en mere fedtende tone) under samtalerne. Det skulle selvfølgelig sætte dig i et dårligere lys, i fht. en fyring osv. men savner sgu muligheden for at komme med at ultimatum! - Selvom det altid fik mig fyret  Hævet Øjenbryn
Logged

Svartovich
Gæst
 
Sv: Forslag til FM14
« Svar #91: 31 Jul 2013, 15:19 »

Men er stjernerne ikke altid beregnet udfra dit holds niveau? Smiley
Logged

22
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Forslag til FM14
« Svar #92: 31 Jul 2013, 15:32 »

Jo? Og når holdet består af en masse 'gode' spillere (3-stjerner) og et par 'rigtig gode' (3½-stjerner) så er 4-stjerner altså et mega klassekøb, hvis han vel og mærke passer ind, og spiller op til sit højeste.

Svarer vel til dengang FCK fik muligheden for at hente Grønkjær ind.. Der var ingen tvivl om at han var stjernen, men han var heller ikke Ronaldinho. Derfor tror jeg nu alligevel at bestyrelsen gjorde alt de kunne for at få ham ind, da det gik op for dem at han var tilgængelig.
Logged

Svartovich
Gæst
 
Sv: Forslag til FM14
« Svar #93: 31 Jul 2013, 15:33 »

Så giver det du skriver jo ikke mening. Ens nøglespiller skulle vel gerne have 4 - 5 stjerner hvis holdet er vurderet udfra en selv?
Logged

22
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Forslag til FM14
« Svar #94: 31 Jul 2013, 15:42 »

Vil du meget gerne misforstå det jeg skriver?

Nej, mine nøglespillere har ikke 4-5 stjerner.

Mine nøglespillere har storset altid højst 4 stjerner, men kan være det er anderledes hvis man kun spiller med topklubber.

Og så igen....... Hvis du ikke har nogen udprægede stjerner, men 'kun' spillere som er bedre end normen (som beskrevet^ - 3 stjerner VS. et par 3½) så er 4 stjerner en kæmpe stjerne på dit hold, kan vel ikke være så svært at forstå..
Ved ikke om din udgave af FM vurdere stjerner anderledes, men i mit Villa spil er Benteke og Capoue 4 stjerner, resten er 3-stjernede.
Hvis de havde været lidt dårligere i CA havde de været 3½ stjerner og så havde en 4 stjernet spiller - igen - været en markant indkøb.

Desuden har jeg ingen ide om hvordan stjerner gives, men man må da gå ud fra at ligaens niveau også tæller med?
Logged

Svartovich
Gæst
 
Sv: Forslag til FM14
« Svar #95: 31 Jul 2013, 15:45 »

Rolig nu, ingen grund til at blive sur. Det gav bare ikke mening i mit hoved, men forstår godt overordnet set hvad du mener. Ville bare have nogle ting på plads, fordi jeg ikke selv forstod det 100%. Smiley
Logged

22
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Forslag til FM14
« Svar #96: 31 Jul 2013, 16:29 »

Er sgu ikke sur, det virkede bare som om at du med vilje misforstod det! Peace
Logged

DIYAR2660
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: Forslag til FM14
« Svar #97: 01 Aug 2013, 13:35 »

F.eks. at spillerne afslører ens raseri i omklædningen, det skal man kunne skælde ud for eller give advarsel til spiller for.. Opstemt
Logged


Tak til RCD For Et Skønt Signatur

22
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Forslag til FM14
« Svar #98: 01 Aug 2013, 14:34 »

Enig, udover at det plejer at være positivt når de gør det? Shockeret
Logged

plutonium
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Forslag til FM14
« Svar #99: 01 Aug 2013, 18:56 »

Jeg vil faktisk mene, at Svartovich's spørgsmål er ret meget på sin plads, for det lyder ikke som om du helt har forstået stjernesystemet, 22 Smiley

Stjernesystemet er, som Svartovich  meget rigtigt siger, givet ud fra dit holds gennemsnitsniveau. Og det er ikke kun dit førstehold, men også reserveholdet. Hvis du har en meget jævn trup, altså med ret lille forskel mellem dine dårligste og stærkeste spillere, så vil de have et stjerneniveau på ca 3. Hvis du så har en spiller der er MARKANT bedre end de andre, så vil han have 5 stjerner. Men hvis han bare er bedre end resten af holdet uden at være flere længder over medspillerne, så vil han få 4 stjerner.

Det er selvfølgelig meget groft ridset op. Men prøv eventuelt selv at tjekke det efter. Hvis du laver en spejderrapport på en spiller med et 2. divisionshold, et superligahold og en international topklub, så vil du også få forskellig stjernevurdering af spilleren, ganske enkelt fordi stjernerne gives ud spillerens styrke i forhold til din trup.

2 stjerner = en spiller der er dårligere end gennemsnittet af dit hold (altså ikke en styrkelse af truppen)
3 stjerner = en spiller der styrker bredden, men ikke øger dit topniveau (teoretisk)
4 stjerner = en spiller der bør blive en klar profil på dit hold
5 stjerner = en spiller der er længder bedre end resten af dit hold, og kan du få ham, så køb ham

Når jeg skriver teoretisk ud fra 3 stjerner, så skal det forstås sådan, at en 3 stjernet spiller der bruges optimalt kan jo gøre det markant bedre for dig en 4 stjernet spiller der bliver brugt forkert. Så hvis du mener at en spiller passer perfekt ind i din spillestil, så kan det være fint at hente en 3-stjernet spiller. Har jeg oplevet utallige gange.
Logged


100 Film du skal se før du dør - kig ind og giv dit bidrag til FmFreaks' top100 filmliste Peace

DIYAR2660
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: Forslag til FM14
« Svar #100: 01 Aug 2013, 20:19 »

Enig, udover at det plejer at være positivt når de gør det? Shockeret
Er det d positivt at de gør det?
Logged


Tak til RCD For Et Skønt Signatur

22
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Forslag til FM14
« Svar #101: 01 Aug 2013, 21:54 »

Er det d positivt at de gør det?
Ja de plejer da at sige 'bla. bla. manageren gav hug til holdet, og fortalte os ligepræcis hvorfor han var utilfreds, blah blah spille bedre' - så vidt jeg husker, har ihvertfald ikke taget det som noget dårligt her i 13'eren
Logged

22
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Forslag til FM14
« Svar #102: 01 Aug 2013, 22:01 »

Jeg vil faktisk mene, at Svartovich's spørgsmål er ret meget på sin plads, for det lyder ikke som om du helt har forstået stjernesystemet, 22 Smiley

Stjernesystemet er, som Svartovich  meget rigtigt siger, givet ud fra dit holds gennemsnitsniveau. Og det er ikke kun dit førstehold, men også reserveholdet. Hvis du har en meget jævn trup, altså med ret lille forskel mellem dine dårligste og stærkeste spillere, så vil de have et stjerneniveau på ca 3. Hvis du så har en spiller der er MARKANT bedre end de andre, så vil han have 5 stjerner. Men hvis han bare er bedre end resten af holdet uden at være flere længder over medspillerne, så vil han få 4 stjerner.

Det er selvfølgelig meget groft ridset op. Men prøv eventuelt selv at tjekke det efter. Hvis du laver en spejderrapport på en spiller med et 2. divisionshold, et superligahold og en international topklub, så vil du også få forskellig stjernevurdering af spilleren, ganske enkelt fordi stjernerne gives ud spillerens styrke i forhold til din trup.

2 stjerner = en spiller der er dårligere end gennemsnittet af dit hold (altså ikke en styrkelse af truppen)
3 stjerner = en spiller der styrker bredden, men ikke øger dit topniveau (teoretisk)
4 stjerner = en spiller der bør blive en klar profil på dit hold
5 stjerner = en spiller der er længder bedre end resten af dit hold, og kan du få ham, så køb ham

Når jeg skriver teoretisk ud fra 3 stjerner, så skal det forstås sådan, at en 3 stjernet spiller der bruges optimalt kan jo gøre det markant bedre for dig en 4 stjernet spiller der bliver brugt forkert. Så hvis du mener at en spiller passer perfekt ind i din spillestil, så kan det være fint at hente en 3-stjernet spiller. Har jeg oplevet utallige gange.

Jeg ser mere 3-stjernede som gode, ofte 1 holdsspillere, som dog ikke er udprægede stjerner eller lignende.
Sådan er det ihvertfald når jeg starter ud med et hold, som jeg skrev bestod mit Aston Villa hold (XI) i 2 sæsoner af 7 3-stjernede, 2 3½-stjernede, og 2 4-stjernede.

For mig at se hænger stjernerne også i den grad sammen med ligaens niveau, men sikkert, som i siger, hænger det også meget sammen med holdets niveau, hvorfor en 3½-stjernet pludselig falder til 3 stjerner. Ofte som følge af at ens andre spillere har udviklet sig, mens han har stået stille.

Men for at være ærlig, så tror jeg altså at der er flere faktorer der spiller ind, ellers ville rapporterne vel også sige '.. en stjerne på DIT hold' istedet for '.. en stjerne for DE FLESTE HOLD i ligaen'
Logged

22
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Forslag til FM14
« Svar #103: 01 Aug 2013, 22:03 »

Men så igen, så går en rotations spiller ofte fra 2½ til 1½ stjerne, hvis du beholder ham, mens du udvikler dit hold, mens han stadig beholder prædikatet '.. god spiller' - så der er nok alligevel noget om snakken Smiley
Logged

sethzor
Lilleputspiller
*

Offline Offline

 
Sv: Forslag til FM14
« Svar #104: 07 Aug 2013, 11:51 »

Synes der er mange fede ideer! Jeg spiller ofte online sammen med mine venner, og vi har flere gange snakket om, at der mangler en feature angående landshold. Det tager 1000 år som landstræner at spille sine kampe pga. de mange uger i mellem med ligegyldige nyheder. Det kunne være fedt, hvis SI gjorde det muligt, at man kunne springe næsten direkte til kampene. Så kunne man lige nå et VM og EM med drengene en fredag aften i stedet for at nå at spille maks kvalifikationen.
Logged

Sider: 1 ... 5 6 [7] 8 9 Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010