home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
17 Mar 2024, 23:29 Fadbamsen Skadestuen ryger ud i online spil.
03 Mar 2024, 06:12 DeBuur Skadestuen Kan ikke vælge Liverpo...
23 Feb 2024, 20:56 ydersog Klubsøgnin... Manchester United
23 Feb 2024, 10:12 valverde4ever Pro Cyclin... Cycling Career - Kan d...
23 Feb 2024, 00:14 g00n Blogs Minimalistic 2020
19 Feb 2024, 14:02 rheya Omklædning... Home Grown spillere?
29 Jan 2024, 11:35 Mulle68 Nostalgi Patches CM 4
Antal Registrerede Brugere: 23282
  1 Bruger, 268 Gæster Online.

Indlæg: 1132681 over 31362 Emner
Nyeste Bruger: ArmaghRed92
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andre Managerspil
| |-+  Nostalgi
| | |-+  FM2013
| | | |-+  Kategori: Blogs
| | | | |-+  The FM-Gaffer # THE END
0 Brugere og 1 Gæst læser i øjeblikket dette emne.
Sider: [1] 2 3 ... 13 Udprint
Forfatter Emne: The FM-Gaffer # THE END  (Læst 57924 gange)
Wester
FmFreaks Crew
(Forummoderator)
*

Offline Offline


 
The FM-Gaffer # THE END
« : 01 Apr 2013, 00:17 »

« Seneste Redigering: 09 Maj 2013, 15:23 af Wester » Logged

Var der nogen der sagde nørd?

Årets bruger 2012, 2013, 2014
Årets blog 2014
Blogmester 2014, 2022

LasseSJ
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline


 
Sv: The FM-Gaffer
« Svar #1: 01 Apr 2013, 00:20 »

Sådan Wester, det bliver godt! Smiley
Logged

Olympique Lyonnais, AFC Ajax, AGF
Rouge et bleu sont nos couleurs, Lyonnais est notre coeur!

Skovby
Gæst
 
Sv: The FM-Gaffer
« Svar #2: 01 Apr 2013, 00:21 »

Yes, Wester.
Du er allerede min favorit!
Logged

Wester
FmFreaks Crew
(Forummoderator)
*

Offline Offline


 
Sv: The FM-Gaffer
« Svar #3: 01 Apr 2013, 00:24 »

.
« Seneste Redigering: 15 Aug 2013, 14:59 af Wester » Logged

Var der nogen der sagde nørd?

Årets bruger 2012, 2013, 2014
Årets blog 2014
Blogmester 2014, 2022

Tavares
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: The FM-Gaffer
« Svar #4: 01 Apr 2013, 00:28 »

Jeg glæder mig! Forventer intet andet end højt niveau.  Thumbs Up
Logged


Bruno Caboclo. Siger det bare.

Wester
FmFreaks Crew
(Forummoderator)
*

Offline Offline


 
Sv: The FM-Gaffer
« Svar #5: 01 Apr 2013, 00:33 »

Jeg glæder mig! Forventer intet andet end højt niveau.  Thumbs Up

Nu må vi se om jeg kan leve op til de forventninger. En ting er dog sikkert, jeg glæder mig også og har gjort det længe  Smiley
Logged

Var der nogen der sagde nørd?

Årets bruger 2012, 2013, 2014
Årets blog 2014
Blogmester 2014, 2022

OnkelMorfar
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: The FM-Gaffer
« Svar #6: 01 Apr 2013, 00:39 »

Ser yderst lovende ud. Smiley Kan rigtig godt lide dit banner og skrifttype. Fedt unikt look! Glæder mig til nørderierne!  Thumbs Up
Logged

Wester
FmFreaks Crew
(Forummoderator)
*

Offline Offline


 
Sv: The FM-Gaffer
« Svar #7: 01 Apr 2013, 00:41 »


#1
20 år uden ægte succes

Jeg har været igennem en mindre FM krise, hvor lysten til spillet har været på et minimum. Så jeg har holdt en pause og tænkt over hvor passionen blev af? Der gik det op for mig, at i mine 20 år som CM/FM-nørd, har jeg ikke en eneste gang leveret resultater uden at købe mig til det. Rutinen er den samme i hver eneste savegame, hvor jeg venter på sommeren transferbudget og så går jeg shop-amok. Seneste illustreret i min blog, Den perfekte sæson, hvor jeg brugte ikke mindre end 98,5 mio. £ på spillerindkøb på ganske få sæsoner. Man kan sige, at jeg holder mit FM realistisk. For tager vi et kig på sidste års guldkamp mellem Man City og Man Utd i Premier League. Så kunne man se en City start 11ere og bænk som havde kostet: 2,773 milliarder kroner.

Hvad koster et guldhold?

Det er hovedrystende mange penge, hvilket havde været fint, hvis man havde solgt for næsten tilsvarende beløb. Eller man havde tjent pengene igennem diverse indtægter men det er jo ikke tilfældet. Det understreger klart, at moderne fodbold især i Premier League handler om penge. Har man de økonomiske muskler, så vinder man titler.



Moneyball
I risiko for at træde mine læsere over tæerne, så er min påstand, at jeg ikke er alene og tendens til at købe sig til sine resultater, den er ret udbredt på den danske FM-scene. Det er måske lidt provokerende men jeg vil dælme gerne se den FM-gamer, der har vundet mesterskaber og samtidig har plus på transferkontoen. Med mindre de selvfølgelig er startet med PSG, Man City eller Man Utd som i forvejen har købt godt ind. I mine år på scenen har jeg i hvert fald ikke set mange tilfælde af det.

Hvis lysten, passionen og ikke mindst stoltheden skal tilbage, så er det vist på tide efter 20 år, at bevise man kan skabe resultater uden at købe sig til dem. Det er med andre ord tid til en anden tilgang og jeg ville elske hvis andre ville hoppe med på vognen og vise de er vaskeægte FM-Bosser. Det er tid til en omgang Moneyball challenge.
« Seneste Redigering: 01 Apr 2013, 01:06 af Wester » Logged

Var der nogen der sagde nørd?

Årets bruger 2012, 2013, 2014
Årets blog 2014
Blogmester 2014, 2022

Wester
FmFreaks Crew
(Forummoderator)
*

Offline Offline


 
Sv: The FM-Gaffer
« Svar #8: 01 Apr 2013, 01:09 »

Ser yderst lovende ud. Smiley Kan rigtig godt lide dit banner og skrifttype. Fedt unikt look! Glæder mig til nørderierne!  Thumbs Up

Tak  Smiley
Logged

Var der nogen der sagde nørd?

Årets bruger 2012, 2013, 2014
Årets blog 2014
Blogmester 2014, 2022

jskovc
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: The FM-Gaffer
« Svar #9: 01 Apr 2013, 01:16 »

Efter introen troede jeg blot at der var tale om en lang taktik-baseret blog, men efter at have læst første update er min lampe klart tændt igen. For nøj hvor ville jeg dog ønske at jeg kunne spille FM ud fra de her forudsætninger, men NØJ hvor er det også bare svært når jeg har prøvet.
Logged

"Du kan jo ikke stå og blaffe på landevejen uden en rygsæk og en studenterhue"
-Citat Jørgen Leth

Wester
FmFreaks Crew
(Forummoderator)
*

Offline Offline


 
Sv: The FM-Gaffer
« Svar #10: 01 Apr 2013, 01:26 »

Efter introen troede jeg blot at der var tale om en lang taktik-baseret blog, men efter at have læst første update er min lampe klart tændt igen. For nøj hvor ville jeg dog ønske at jeg kunne spille FM ud fra de her forudsætninger, men NØJ hvor er det også bare svært når jeg har prøvet.

Der bliver faktisk ikke voldsom fokus på taktik denne gang men det bliver lidt nørdet i starten, hvor jeg sætter fokus på nogle af de andre områder i FM, scouting, træning osv... Senere bliver det mere en klassisk blog om hvordan projektet skrider frem...
Logged

Var der nogen der sagde nørd?

Årets bruger 2012, 2013, 2014
Årets blog 2014
Blogmester 2014, 2022

mathiasnh
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: The FM-Gaffer #1
« Svar #11: 01 Apr 2013, 02:05 »

Følger selvfølgelig også med her!   Smiley

Glæder mig til at se hvilken taktik, der skal bruges...
Logged

Neal Caffrey!

Wester
FmFreaks Crew
(Forummoderator)
*

Offline Offline


 
Sv: The FM-Gaffer #1
« Svar #12: 01 Apr 2013, 07:09 »

Følger selvfølgelig også med her!   Smiley

Glæder mig til at se hvilken taktik, der skal bruges...

FEDT!

Skal nok lave en grundig gennemgang af taktikkerne og smide dem til download...
Logged

Var der nogen der sagde nørd?

Årets bruger 2012, 2013, 2014
Årets blog 2014
Blogmester 2014, 2022

Wester
FmFreaks Crew
(Forummoderator)
*

Offline Offline


 
Sv: The FM-Gaffer #1
« Svar #13: 01 Apr 2013, 09:22 »


#2
Tipslørdag

Tipslørdag står som et af de rigtig gode barndomsminder fra 80erne, hvor jeg brugte mange timer foran skærmen til engelsk fodbold i selskab med min far, morfar og ikke mindst mine onkler som alle var / er ligeså tosset med fodbold som jeg selv. Jeg har det dog ikke som Peter, fra Morten og Peter, som bare er helt tosset med alt sport.



<a href="http://www.youtube.com/v/yXfDNhhmI7E?version=3&amp;amp;hl=da_DK" target="_blank">http://www.youtube.com/v/yXfDNhhmI7E?version=3&amp;amp;hl=da_DK</a>




Ulempen med Tipslørdag var nemlig, at det foregik på landets eneste public service kanal og den gang tog man det ansvar alvorligt. Man skulle først kæmpe sig igennem et hav af nyheder fra ligegyldige sportsgrene såsom: hest, plask i vand, ketcher og pudekamp - før kl.16 kampen kom på skærmen. Derudover skulle man også trækkes med Tommy Troelsen som uden tvivl er The Godfather af dårlige jokes. Det havde dog også sin charme og han erhvervede sig kultstatus i 90erne, hvor euforien omkring sportslørdag opnåede uanede højder. Tipslørdag i ungdomsårene var lig med Dong-spillet, og det var som om Tommy bare var sjovere, når man havde indtaget større mængder alkohol. Det bedste jeg vidste, var når man selv skulle spille kamp lørdag formiddag og derefter kunne samle holdet om eftermiddagen til omgang Dong.

Når jeg vælger hold i FM, så er det tit på baggrund af egne minder og det er også tilfældet her. Jeg husker tydeligt Southampton F.C. fra Tipslørdag og ikke mindst deres legendariske stadion, The Dell, som stod som et symbol på gode engelske fodbold dyder. Det var ikke fordi de spillede specielt godt fodbold eller på andre måder imponerede mig. De havde dog en enkelt superstjerne, som jeg var helt pjattet med, nemlig Matthew Le Tissier. Han var lysår foran sine medspillere og kunne nemt have spillet i langt større klubber, men hans fodboldsjæl var ikke til salg for ussel mammon. En sand klublegende på højde med Ryan Giggs, Maldini og Raul. Så havde han et fantastisk TradeMark: AWESOME GOALS. - Tag en tur med mig ned af Memory Lane og tjek videolinket ud:


Logged

Var der nogen der sagde nørd?

Årets bruger 2012, 2013, 2014
Årets blog 2014
Blogmester 2014, 2022

darkalf
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: The FM-Gaffer #2
« Svar #14: 01 Apr 2013, 09:58 »

Legendary med tipslørdag og DONG spillet.
Logged


Sider: [1] 2 3 ... 13 Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010