home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
17 Mar 2024, 23:29 Fadbamsen Skadestuen ryger ud i online spil.
03 Mar 2024, 06:12 DeBuur Skadestuen Kan ikke vælge Liverpo...
23 Feb 2024, 20:56 ydersog Klubsøgnin... Manchester United
23 Feb 2024, 10:12 valverde4ever Pro Cyclin... Cycling Career - Kan d...
23 Feb 2024, 00:14 g00n Blogs Minimalistic 2020
19 Feb 2024, 14:02 rheya Omklædning... Home Grown spillere?
29 Jan 2024, 11:35 Mulle68 Nostalgi Patches CM 4
Antal Registrerede Brugere: 23285
  0 Brugere, 578 Gæster Online.

Indlæg: 1132681 over 31362 Emner
Nyeste Bruger: queenoflucknow
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andre Managerspil
| |-+  Nostalgi
| | |-+  FM2013
| | | |-+  Kategori: Blogs
| | | | |-+  The FM-Gaffer # THE END
0 Brugere og 1 Gæst læser i øjeblikket dette emne.
Sider: 1 [2] 3 4 ... 13 Udprint
Forfatter Emne: The FM-Gaffer # THE END  (Læst 58100 gange)
jskovc
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: The FM-Gaffer #2
« Svar #15: 01 Apr 2013, 10:41 »

Jeg ved godt jeg har kommenteret på din blog nyligt. Men jeg kan huske en lille historie ang Tipslørdag også. Jeg er jo så ung at jeg ikke rigtigt selv kan huske programmet. Men min far har fortalt mig om dengang det stadigt var i sort hvid. Der så min far Arsenal spille nogle uger i træk, mens han selv spillede i en klub der hed B 1903 her i Horsens hvor vi kommer fra. Han forelskede sig helt vild i Arsenal, fordi han troede at de ligesom hans hold spillede i grønne trøjer og hvide shorts. Da farve Tv'et så kom blev han mega mega skiffet, men fortsatte med at holde med Arsenal, fordi nu havde han jo holdt med dem i 1½ år Smiley Det må have været konge udsendelser dengang der ikke var andet sport i TV
Logged

"Du kan jo ikke stå og blaffe på landevejen uden en rygsæk og en studenterhue"
-Citat Jørgen Leth

Wester
FmFreaks Crew
(Forummoderator)
*

Offline Offline


 
Sv: The FM-Gaffer #2
« Svar #16: 01 Apr 2013, 12:07 »

Jeg ved godt jeg har kommenteret på din blog nyligt. Men jeg kan huske en lille historie ang Tipslørdag også. Jeg er jo så ung at jeg ikke rigtigt selv kan huske programmet. Men min far har fortalt mig om dengang det stadigt var i sort hvid. Der så min far Arsenal spille nogle uger i træk, mens han selv spillede i en klub der hed B 1903 her i Horsens hvor vi kommer fra. Han forelskede sig helt vild i Arsenal, fordi han troede at de ligesom hans hold spillede i grønne trøjer og hvide shorts. Da farve Tv'et så kom blev han mega mega skiffet, men fortsatte med at holde med Arsenal, fordi nu havde han jo holdt med dem i 1½ år Smiley Det må have været konge udsendelser dengang der ikke var andet sport i TV

Haha episk  Grin

Hvorfor slog han det ikke op på wiki, nåh nej  funny
Logged

Var der nogen der sagde nørd?

Årets bruger 2012, 2013, 2014
Årets blog 2014
Blogmester 2014, 2022

Ymer
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline


 
Sv: The FM-Gaffer #2
« Svar #17: 01 Apr 2013, 12:17 »

Jeg er vild med denne her blog  Opstemt

Alt var jo bedre i gamle dage, da der ikke var en mulliard kanaler at vælge imellem. Man så den kamp der nu engang var og sådan var det! Jeg har ikke været særlig gammel da det stoppede, så kan ikke rigtig erindre nogen kampe. Men husker dog DONG-lyden der kom når papa-ymer sad og så tv mens jeg selv legede med smølfer og biler på gulvet.

Jeg ved at min morfar fulgte Wolverhampton Wanderes pga Tipslørdag. Han havde endda en vimpel med dem, som jeg fik dengang han døde.
Logged

Brøndbyernes IF - af hjerte og fornuft siden '97
Sunderland - Siden Quinn og Phillips var vilde i '99
Ajax - Min onkel var fan, jeg var let påvirkelig
Atletico Madrid - En gammel FM-kærlighed
Stade Malherbe Caen - En nyere FM-kærlighed

Ymer - Episode III

Wester
FmFreaks Crew
(Forummoderator)
*

Offline Offline


 
Sv: The FM-Gaffer #2
« Svar #18: 01 Apr 2013, 12:39 »

Hvor er det fedt med nogle tipslørdag anekdoter Smiley

Det var et konge program, netop fordi det ikke kørte sport 24/7.. Jeg husker især familiefrokoster hvor alle mændene hoppede over i de bløde sofaer for at slå mave til tipslørdag mens kvinderne samles omkring bordet og snakkede løs mens min mor og mormor gjorde frugtsalaten klar. Se det var 80er
Logged

Var der nogen der sagde nørd?

Årets bruger 2012, 2013, 2014
Årets blog 2014
Blogmester 2014, 2022

PhilipFlink
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: The FM-Gaffer #2
« Svar #19: 01 Apr 2013, 23:47 »

Klasse Wester Smiley
Logged


Wester
FmFreaks Crew
(Forummoderator)
*

Offline Offline


 
Sv: The FM-Gaffer #2
« Svar #20: 02 Apr 2013, 08:38 »


#3
Board Meeting





Det er jo en besked, som man ikke kan ignorer og derfor har jeg lavet følgende regel:

1.holdstruppen skal fra sæsonen 2015-16 minimum indeholde 50 % spillere, der er eller bliver egen avl
 
Forhåbentlig kan jeg i løbet af spillet skabe ligeså prominente navne som Gareth Bale, Wayne Bridge, Alex Oxlade-Chamberlain og Theo Walcott som alle har været igennem Southampton akademiet. - Og jeg har allerede flere kommende stjerneskud af egen avl på lager, som gerne skulle indbringe lidt penge på kontoen i fremtiden eller måske ender de som klublegender som Matthew Le Tissier.

For at det skal lykkes, så skal fundamentet dog være i orden. Så noget af det første jeg gjorde, var at tage en tur fordi bestyrelseslokalern e til en snak, hvor vi blev enige om at klubbens træningsfaciliteter skulle opgraderes. Det er vigtigt med gode træningsfaciliteter, når man gerne vil udvikle sine egne spillere. Planlægning er sat i gang og det nye træningsanlæg bør stå færdig i starten af 2013-14 sæsonen. Derudover blev vi enige om at udvide stadion, ungdomsrekruttering en og junior træningen. Så bestyrelsen og jeg er allerede på bølgelængde med hinanden.



                   
Logged

Var der nogen der sagde nørd?

Årets bruger 2012, 2013, 2014
Årets blog 2014
Blogmester 2014, 2022

Magn
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: The FM-Gaffer #3
« Svar #21: 02 Apr 2013, 09:05 »

Rigtig spændende projekt du har gang i. Kan også godt lide dit sidste krav, med 50% af spillerne i 2015-2016 skal være af egen avl.

Følger helt klart med!
Logged

Vil du have tilføjet en kamp til oddssektionen? Så send en PM til mig, og jeg skal se, hvad jeg kan gøre.

Wester
FmFreaks Crew
(Forummoderator)
*

Offline Offline


 
Sv: The FM-Gaffer #3
« Svar #22: 02 Apr 2013, 10:17 »

Rigtig spændende projekt du har gang i. Kan også godt lide dit sidste krav, med 50% af spillerne i 2015-2016 skal være af egen avl.

Følger helt klart med!

Tak...

Ja håber jeg kan finde nogle fine regens som kan hjælpe mig på vej. Det er nok den bedste vej til succes, selvom det nok tager lidt tid. For tror ikke jeg vinder mesterskabet med en flok teenagere..
Logged

Var der nogen der sagde nørd?

Årets bruger 2012, 2013, 2014
Årets blog 2014
Blogmester 2014, 2022

LasseSJ
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline


 
Sv: The FM-Gaffer #3
« Svar #23: 02 Apr 2013, 17:42 »

Meget spændende! Jeg har dog mine tanker om din 50%-regel. 50% er meget, og det er på relativt kort tid, at det skal ske. Jeg kunne godt forestille mig, at du ender med en flok spillere som ikke er helt gode nok. Jeg glæder mig dog meget til at se om det lykkedes!
Logged

Olympique Lyonnais, AFC Ajax, AGF
Rouge et bleu sont nos couleurs, Lyonnais est notre coeur!

Wester
FmFreaks Crew
(Forummoderator)
*

Offline Offline


 
Sv: The FM-Gaffer #3
« Svar #24: 02 Apr 2013, 18:45 »

Meget spændende! Jeg har dog mine tanker om din 50%-regel. 50% er meget, og det er på relativt kort tid, at det skal ske. Jeg kunne godt forestille mig, at du ender med en flok spillere som ikke er helt gode nok. Jeg glæder mig dog meget til at se om det lykkedes!

Ja det kan godt være jeg måske oversatser der.. Jeg har dog flere spillere af egen avl allerede som er etableret spillere.
Logged

Var der nogen der sagde nørd?

Årets bruger 2012, 2013, 2014
Årets blog 2014
Blogmester 2014, 2022

Gemma
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: The FM-Gaffer #3
« Svar #25: 02 Apr 2013, 18:46 »

Hvis man kender Southamptons ungdomsafdeling, så ved man, at det ikke er urealistik. Mit indtryk er, at de spytter talenter ud på samlebånd.
Logged


Wester
FmFreaks Crew
(Forummoderator)
*

Offline Offline


 
Sv: The FM-Gaffer #3
« Svar #26: 02 Apr 2013, 18:52 »

Hvis man kender Southamptons ungdomsafdeling, så ved man, at det ikke er urealistik. Mit indtryk er, at de spytter talenter ud på samlebånd.

Og meget mere om det senere  Grin

Spoiler: Gemma har ret
Logged

Var der nogen der sagde nørd?

Årets bruger 2012, 2013, 2014
Årets blog 2014
Blogmester 2014, 2022

Wester
FmFreaks Crew
(Forummoderator)
*

Offline Offline


 
Sv: The FM-Gaffer #3
« Svar #27: 02 Apr 2013, 20:21 »


#4
Jagten på den nye Matthew Le Tissier


Så er jagten efter unge talenter sat ind. Håbet er selvfølgelig at finde den nye Matthew Le Tissier. Problemet er bare, at jeg ikke har den store erfaring med scouting. Jeg har dog forsøgt at lægge en plan, som foregår på 3 niveauer.

1: Planen er at sende mit Scouting Team rundt i verden. Hvor deres opgave er at finde u18 spillere, som de vurderer til 4+ stjerner. Her tager jeg udgangspunkt i guiden: Football Manager 2013 regen dates – som viser de datoer hvor der bliver genereret nye regens i de forskellige nationer.

2: Min Sportsdirektør Les Reed’s evner til at bedømme spillerne evner og potentiale er ret gode. Så jeg har sat ham til at signe nye unge talenter. Hans handler skal dog konfirmeres af undertegnet, så jeg kan dobbelt tjekke om de er gode nok og at prisen er rigtig. Derudover har han til opgave at rekruttere spillere til akademiet og u18 holdet, hvor han løbende vil informere mig om deres udvikling.

3: Sidste trin er at jeg selvfølgelig selv spejder efter talenter. Der vil spillersøgningen være mit fortrukne værktøj. Hvor omfattende indholdet i spillersøgning er, det afhænger af den viden klubben har til de forskellige nationer. Her kan jeg anbefale denne guide: Scoutingnetværket. Til at starte med er den viden ikke voldsom stor i klubben men efterhånden som mit scouting team har været på arbejde rundt i verden, så vil denne viden vokse.  – Derudover vil jeg selvfølgelig spejde efter spillere, som jeg forhåbentlig kan hente billigt, enten fordi de er transferslistet, er på free transfer eller er utilfredse i deres egne klubber. Lejesvende kan også komme på tale her.




« Seneste Redigering: 02 Apr 2013, 20:23 af Wester » Logged

Var der nogen der sagde nørd?

Årets bruger 2012, 2013, 2014
Årets blog 2014
Blogmester 2014, 2022

JKJ
Gæst
 
Sv: The FM-Gaffer #4
« Svar #28: 02 Apr 2013, 20:35 »

Jeg er helt sikkert med.

Det får en til at drømme sig tilbage til dengang der var 1 (EN) fodboldkamp om ugen i fjernsynet.
Idag vises der vel bold 24/7 på en eller anden kanal når man tjekker programmet igennem. Og det var vist først fra midt efterår til midt forår, dvs man fik ikke afgørelsen med i det der dengang hed 1. division.

Men det var dælme hygge at sidde med farmand og se de her to timers bold mens mor altid brokkede sig over vi aldrig kom når der var aftensmad fordi der var 5-10 min tillægstid.

Jeg kan vel heller ikke undsige mig i at tipslørdag er skyld i at jeg idag er Liverpool fan.
Logged

Wester
FmFreaks Crew
(Forummoderator)
*

Offline Offline


 
Sv: The FM-Gaffer #4
« Svar #29: 02 Apr 2013, 21:24 »

Jeg er helt sikkert med.

Det får en til at drømme sig tilbage til dengang der var 1 (EN) fodboldkamp om ugen i fjernsynet.
Idag vises der vel bold 24/7 på en eller anden kanal når man tjekker programmet igennem. Og det var vist først fra midt efterår til midt forår, dvs man fik ikke afgørelsen med i det der dengang hed 1. division.

Men det var dælme hygge at sidde med farmand og se de her to timers bold mens mor altid brokkede sig over vi aldrig kom når der var aftensmad fordi der var 5-10 min tillægstid.

Jeg kan vel heller ikke undsige mig i at tipslørdag er skyld i at jeg idag er Liverpool fan.

Fedt!

Ja de fleste fodboldglade mænd på +25 har nok minder fra Tipslørdag. Jeg husker i hvert fald den tid, hvor fodbold i fjernsynet var noget specielt. I dag kan man jo ikke tænde tv'et uden der er en kamp i gang. Jeg er faktisk blevet mere ensporet efterhånden som udbuddet er blevet større. Nu prio. jeg kun Man Utd, BIF og Landsholdet. Førhen så jeg langt flere forskellige hold, netop fordi man skulle holde sig til når der endelig kom bold på skærmen..
Logged

Var der nogen der sagde nørd?

Årets bruger 2012, 2013, 2014
Årets blog 2014
Blogmester 2014, 2022

Sider: 1 [2] 3 4 ... 13 Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010