Velkommen
Gæst
SENEST AKTIVE EMNER
Dato
Forfatter
Forum
Emne
18 Dec 2024, 11:47
hoeven
Træningsbanen
En Libero taktik - Dis...
17 Dec 2024, 12:58
Broen13
Omklædning...
Underlige ting
15 Dec 2024, 10:51
Broen13
Blogs
The American Dream
11 Dec 2024, 19:07
andersnomanni
Blogs
SAF Challenge
02 Dec 2024, 19:48
andersnomanni
Træningsbanen
Taktikker FM24
29 Nov 2024, 16:21
Brodtgaard
Challenges
The real SAF Challenge
20 Nov 2024, 11:53
ydersog
Klubsøgnin...
Brighton & Hove Albion
Antal Registrerede Brugere:
23470
1 Bruger, 1377 Gæster Online.
Nyeste Bruger:
MarekaDype6559
FORUM
FmFreaks Forside
Forum: Andre Managerspil
Nostalgi
FM2013
Kategori: Blogs
#18 Erobringen af verdenstoppen
0 Brugere og 3 Gæster læser i øjeblikket dette emne.
Sider:
1
[
2
]
3
Forfatter
Emne: #18 Erobringen af verdenstoppen (Læst 10387 gange)
darkalf
Manager
Sv: #6 Erobringen af verdenstoppen
«
Svar #15:
06 Jan 2013, 22:17 »
Bobby the bomber zamora klasse angriber med fortid i Brighton. Så jeg følger da med.
http://fmfreaks.dk/index.php?topic=39287.0
Gang i Brighton igen
mathiasnh
Førsteholdsspiller
«
Svar #16:
06 Jan 2013, 22:22 »
Mange tak for responsen drenge!
Det sætter jeg pris på.
Citat af: Risom 06 Jan 2013, 22:11
Du skriver faktisk rigtigt godt, så jeg læser med.
Det eneste jeg vil sætte en finger på, er at anbefale dig at sætte topbanneret i midten, da jeg synes det ser bedre ud
Enig!
Det vil jeg rette inden for kort tid
Neal Caffrey!
mathiasnh
Førsteholdsspiller
Sv: #7 Erobringen af verdenstoppen
«
Svar #17:
07 Jan 2013, 19:42 »
Midterplacering og ingen sejre i PL, dog FA-Cup succes(Februar-April):
Den ovenstående periode har været meget blandet. På den ene side er vi semifinalen i FA-Cuppen, endda med svage modstandere som Burney, Brighton og Fulham. Alle hold, som jeg mener vi bør kunne slå. En FA-Cup triumf ville uden tvivl hæve mit omdømme som manager.
Det var ikke noget jeg nævnte for Tony og resten af bestyrelsen, men jeg overvejede allerede at kvitte jobbet i QPR efter blot en sæson.
Jeg følte, at holdet var for svingende, og at spilleren ikke rigtig troede på mig. Stabilitet var ikke noget man kendte til på Loftus Road, og det lå ligesom i kortene at det pinede fansne. Det afspejlede sig især i Premier League, hvor man det ene øjeblik får en flot uafgjort mod duksene fra Arsenal, og pludselig i det andet taber smalt til Newcastle, som i øvrigt har spillet en dårlig sæson.
Siden januar har vi ikke vundet en kamp. Heldigvis lader det til, at holdene i Premier League generelt bare har en svag sæson. Vi har reddet os med flotte uafgjorte resultater mod tophold som Manchester City og Arsenal. Dog synes jeg ikke spilleren lever op til deres fulde potentiel, men i tilfælde af en sæson mere i QPR er målet kvalifikation til Europa League via ligaen. Dér hører QPR hjemme i min bog - i hvert fald med et par fornuftige forstærkninger til sommer.
Alt i alt godkendes sæsonen, hvis vi hiver en FA-Cup titel hjem, samt en midterpostition i ligaen.
Stillingen
Resultater
«
Seneste Redigering: 17 Jan 2013, 17:32 af mathiasnh
»
Neal Caffrey!
mathiasnh
Førsteholdsspiller
«
Svar #18:
10 Jan 2013, 12:06 »
Undskyld for manglende updates de seneste dage. Jeg har haft en fysikeksamen, som har krævet en del opmærksomhed
Jeg vil komme med en sæsonafslutningsupd
ate senere
Neal Caffrey!
mathiasnh
Førsteholdsspiller
Sv: #8 Erobringen af verdenstoppen
«
Svar #19:
10 Jan 2013, 20:37 »
8. Elendig PL-afslutning – FA-Cup triumf!:
Det var da imponerende, tænkte jeg efter den sidste kamp i Premier League – et nederlag til Tottenham – imponeret over at vi kunne gå fra januar til sæsonafslutning uden en enkelt sejr. Ganske vidst var vi uheldige i en god håndfuld kampe, men virkelig også pinlige at se på ofte. Jeg undrede mig over, hvordan det kunne lade sig gøre. Vi havde jo ligget til Europa League pladser et godt stykke inde i sæsonen. Det var hele holdet der svigtede. Og hvis ikke alle andre hold i PL havde haft dårlige sæsoner, jo så var vi heller ikke endt på en 10. plads. Gennem mange kampe gav jeg inde i mig selv spillerne skylden. Manglende engagement, dårlig form og moral. Jeg fandt dog ud af, at problemet nok var mig selv. Mine taktikker havde slået fejl, og spillerne mistede tiltroen midt i den afgørende forårssæson. Der var ingen tvivl om, at fra næste sæson skulle der renses ud i truppen og et nyt spilsystem skulle indføres. Men det slog mig ikke ud – det gjorde mig bare mere opsat på fremtiden.
Men ret skal være ret. Det var ikke kun lutter skuffelser. En vanvittig FA-Cup triumf blevet hevet i land via en straffesparkssejr mod Brighton. Jeg var helt oppe, at køre. Det var fantastisk. At vinde så stort og betydningsfuldt trofæ allerede i første sæson med et hold som QPR, udødeliggjorde mig nærmest – på trods af en lidt fesen PL-indsats.
Hen imod afslutningen af første forløb i QPR tilbød Tony Fernandes mig en ny to-årig kontrakt, og eftersom mit omdømme stadig ikke havde oversteget nationalt, valgte jeg at skrive under på kontrakten.
FA-Cup
EDIT: Kan se der er et eller andet helt galt med SS'ene
Hvis nogen kender til det, så sig endelig til
«
Seneste Redigering: 17 Jan 2013, 17:31 af mathiasnh
»
Neal Caffrey!
mathiasnh
Førsteholdsspiller
Sv: #9 Erobringen af verdenstoppen
«
Svar #20:
12 Jan 2013, 00:13 »
Sommerplaner:
Meget af min tid i forsommeren havde jeg brugt på udtænkningen af næste sæson. Ikke et eneste roligt øjeblik gik der uden mine tanker farede hen på taktikker og transfers. Godt nok vandt vi FA-Cuppen, men spillet havde bestemt ikke været godt. Spillematerialet synes jeg ikke, at kunne klage over. Vi havde været for nemme at læse mente jeg. For ensformigt simpelthen. Der skulle noget nyt på bordet, et nyt koncept.
Allerførst ville jeg kigge på muligheder inden for transfers. Da vi skulle spille europæisk fra næste sæson anså jeg det som nemmere, at tiltrække væsentlig bedre spillere. Når spillerne var hentet ind, dér ville jeg udarbejde konceptet. Det skulle være enkelt, men effektivt. Noget spillerne ikke skulle bruge for meget tilvænning på. Som udgangspunkt ville to taktikker være at foretrække. Dog skulle den første laves færdig og gennemarbejdet til mindste detalje, før en eventuel anden taktik ville overvejes.
Jeg så frem til spillernes hjemkomst fra ferie!
«
Seneste Redigering: 17 Jan 2013, 17:31 af mathiasnh
»
Neal Caffrey!
mathiasnh
Førsteholdsspiller
Sv: #10 Erobringen af verdenstoppen
«
Svar #21:
17 Jan 2013, 17:30 »
Sæsonoptakt, lejeaftaler og ny taktik:
Gennem sommermånederne er tiden primært blevet brugt på mulige transfers og nye taktikker. Spillerne vendte hjem fra ferie, og vi drog til USA på vores årlige træningslejr. Vi spillede et par kampe, men det var mest en PR-rundtur som Tony Fernandes havde sat i stand. Efter hjemkomsten tog vi fat på de lidt mere vigtige venskabskampe. Det blev til lutter sejre – dog mod lavere rangerede hold fra England.
På transferfronten måtte jeg erkende at vi – hverken havde midlerne eller prestige nok til at forstærke os betydeligt. Det bekymrede hele klubben, og især rundt omkring hos fansene ulmede uroen. Jeg var utilfreds med vores handler, som kun bestod af lejeaftaler, på nær en, med middelmådige breddespillere. Forventningen havde bestemt været større end hvad det blev til. Men ret skal være ret, handlerne kunne i princippet vise sig som en genistreg. Med lidt held kunne vi have stærk trup til den kommende sæson. Truppen er derudover blevet større, nu da vi deltager i fire turneringer i denne sæson.
Vi har på lejeaftaler budt velkommen til Jonjo Shelvey fra Liverpool, Büttner fra Manchester United mens den gamle kending fra portugisisk fodbold Pablo Aimar er blevet købt permanent for den nette sum af 5 millioner. Imidlertid har Djibril Cissé forladt klubben til fordel for West Ham for 15 millioner kroner. Samt en masse spillere, der simpelthen ikke havde niveauet til QPR blevet afskediget på frie transfers.
Taktikken er blevet ændret utallige gange, i hvert fald oppe i mit hoved. Men i øjeblikket bliver det en 4-1-2-2-1(4-3-3) med stort pres og kortere afleveringer. Jeg frygter dog, at denne taktik kan blive for offensiv, og komme til at sælge os mod de store hold. Mine bekymringer viste sig da også, at være berettiget. Vi tabte Charity-Shield til mestrene fra Arsenal med 3-0.
Taktikken
Transfers
Neal Caffrey!
mathiasnh
Førsteholdsspiller
Sv: #11 Erobringen af verdenstoppen
«
Svar #22:
22 Jan 2013, 22:45 »
11. Katastrofe!
Jeg var nede, helt nede. Min mentale tilstand var så vanvittig ustabil. Alt sammen grundet den elendige sæsonstart i QPR. Alting var gået op i hat og briller. Mine evner som fodboldtræner var anset, i hvert fald på nuværende tidspunkt som pivringe. Havde jeg virkelig forspildt min chance? QPR gad mig ikke mere. Tony havde kaldt mig ind til møde en onsdag formiddag. Regnen silede ned over London, lidt ligesom sveden der dryppede ned over mit trætte ansigt. Jeg frygtede mødet, mest fordi jeg godt vidste hvad det ville handle om.
Tony Fernandes havde lagt mærke til min tilstand. Den samt klubbens elendige resultater. Han var trist, han fortalte hvordan troen på mit koncept var stor, men klubben kunne ikke klare disse resultater længere. Jeg sagde ikke et ord, Inde i var jeg rasende, på ham og ikke mindst på mig selv. Der var en pause, hvorefter han forsatte. ”Vi tror ikke for alvor på det mere. Og på baggrund af din tilstand og klubbens ligeså har vi besluttet at ophæve kontrakten med øjeblikkelig virkning.” Jeg hørte ikke mere. Jeg forlod klubben fuldstændig knækket, kørte hjem og faldt omkuld på sofaen. Hvor var min fremtid henne?
Neal Caffrey!
mathiasnh
Førsteholdsspiller
Sv: #12 Erobringen af verdenstoppen
«
Svar #23:
23 Jan 2013, 15:30 »
12. Jobtilbud:
I omkring halvanden måned havde jeg været arbejdsløs. Trænermarkedet var sløvt, klubberne holdt fast på deres stab. Men pludselig livede hele fodboldverdenen op. Datoen skrev 8. november 2013, da jeg modtog op til flere jobtilbud.
Jeg var overvældet. Jeg troede for blot en uge siden, at det var slut. Og nu stod jeg pludselig her med 3 jobtilbud fra prominente klubber. Det var et luksusproblem. Måske ikke for udefrakommende, men indeni havde jeg svært ved at tage beslutningen.
Jobtilbuddene var fra Hull i England, Schalke 04 fra Tyskland og til sidst Barcelona ”B”. Hull var ifølge mig rimelig afskrevet. England tiltalte mig ikke for tiden efter tiden hos QPR. Mange, deriblandt en masse medier mente selvfølgelig Schalke 04 var førstevalget og det klogeste da denne var en storklub. Men hvis jeg så ud i fremtiden fristede Barcelona ”B” og generelt bare Spanien. Muligheden for at stå i spidsen for Barcelonas førstehold ville bestemt blive større ved at tage jobbet der. Jeg var splittet, men efter et par dages betænkningstid havde jeg besluttet mig….
Neal Caffrey!
Risom
Manager
«
Svar #24:
23 Jan 2013, 17:13 »
Spændende... Godt du er kommet i gang igen
Inkarneret FM-, fodbold- og cykelfreak!
mathiasnh
Førsteholdsspiller
«
Svar #25:
23 Jan 2013, 17:16 »
Citat af: Risom 23 Jan 2013, 17:13
Spændende... Godt du er kommet i gang igen
Mange tak
Jeg har haft travlt med terminsprøver, derfor har der været manglende updates...
Men tak for kommentaren, det er altid rart
Neal Caffrey!
mathiasnh
Førsteholdsspiller
Sv: #13 Erobringen af verdenstoppen
«
Svar #26:
24 Jan 2013, 22:51 »
Nyt job:
Jeg havde siddet nogle dage med jobtilbuddene foran mig. Det var en svær beslutning. Valget stod mellem Barcelona ”B” og Schalke 04. Så langt var jeg kommet. En sen aften var min konklusion dog klar. Jeg skulle jo til tops i fodboldverdenen. Den vej ville blive nemmere, og forhåbentligvis kortere, hvis jeg smuttede til Tyskland.
Jeg satte mig ind i morgenflyet fra Air Berlin, som skulle fragte mig til Ruhr-området. Og netop som flyet lettede og passagerene blev presset tilbage i sædet faldt jeg i søvn, præcis som jeg altid gjorde.
Jeg forlod lufthavnen, og satte mig ind i bilen som skulle køre mig til Gelsenkirchen. Formanden Clemens Tönnies var ikke med i bilen, men jeg fik fortalt at han ventede spændt til at skrive under på kontrakten. Ude for vinduet gled det store industriområde hurtigt forbi. Jeg var glad, måske bare fordi det egentlig var et bedre hold, end jeg havde, kunne forestille mig efter fiaskoen i QPR.
Tönnies tog imod mig med åbne arme, og inviterede mig indenfor på kontoret. Han fortalte mig, at holdet virkelig underpræsterede under den forrige manager Luciano Spalletti. Han mente også, at jeg havde evnerne til at føre Schalke opad i tabellen, og måske endda i europa. Klubben var placeret på 9. plads efter 11 kampe. Jeg var smigret, der var ingen krav. Jeg skulle bare have lov til at gøre mit arbejde. Det var perfekt. Uden tøven satte jeg min underskrift på en godt halvanden-årig aftale på Veltins Arena.
PS. DET ER ET MIDLERTIDIGT BILLEDE, DER BRUGES SOM TOPBANNER!
«
Seneste Redigering: 26 Jan 2013, 23:26 af mathiasnh
»
Neal Caffrey!
mathiasnh
Førsteholdsspiller
Sv: #14 Erobringen af verdenstoppen
«
Svar #27:
26 Jan 2013, 21:03 »
14. Kort gennemgang:
Et hurtigt overblik ned over truppen, gav det indtryk at klubben i hvert fald ikke hørte til der, hvor vi nu var placeret. En 9. plads efter 11 kampe var bestemt ikke respektabelt. Især ikke når nu Schalke 04 var i besiddelse af spillere som Lewis Holtby, Klaas Jan Huntelaar, Kyriakos Papadopoulos og unge Julian Draxler, som jeg har store forventninger til.
Truppen var relativ bred, noget som jeg altid vægtede højt. Den defensive del af holder var klart den stærkeste del. Det glædede mig, da defensiven, ifølge mig var det vigtigste i fodbold. Men jeg kunne sige mig selv, at angrebet på ingen måde var godt nok. Kun Huntelaar havde niveauet til den her klub. Om knap to måneder ville januar-transfervinduet lukke op, og førsteprioteten er en angriber, der egentlig gerne måtte være bedre end Huntelaar.
Alt i alt var jeg tilfreds med valget af Schalke fremfor Barcelona ”B”. Klubben havde bestemt potentiale, og hørte jo ikke til midt i tabellen. Det var nu jeg skulle slå til, nu jeg skulle bevise mine evner på internationalt topplan. Måske den sidste chance jeg ville få.
Truppen 1
Truppen 2
Stillingen ved min ankomst
«
Seneste Redigering: 26 Jan 2013, 21:24 af mathiasnh
»
Neal Caffrey!
Spardle
Landsholdsspiller
«
Svar #28:
26 Jan 2013, 21:06 »
Din links virker ikke
Burnley, Aab, FC Barcelona, Schalke 04,
Burnley will win the PrL trophy again, it's just a question about time.
Pretiumque Et Causa Laboris
mathiasnh
Førsteholdsspiller
«
Svar #29:
26 Jan 2013, 21:12 »
Citat af: Spardle 26 Jan 2013, 21:06
Din links virker ikke
Hmm, det var da underligt. Det retter jeg
Undskyld
Neal Caffrey!
Sider:
1
[
2
]
3
Vælg et område:
-----------------------------
Football Manager 2024
=> Omklædningsrummet
=> Blogs
=> Træningsbanen
=> Skadestuen
=> Klubsøgning og -erfaring
=> Spillersøgning og -erfaring
=> Challenges
Football Manager 2023
=> Omklædningsrummet
=> Challenges
=> Træningsbanen
=> Blogs
=> Skadestuen
Football Manager 2022
=> Omklædningsrummet
=> Blogs
=> Skadestuen
=> Træningsbanen
=> Challenges
Football Manager 2021
=> Omklædningsrummet
=> Blogs
=> Træningsbanen
=> Skadestuen
=> Challenges
=> Idéfabrikken
Football Manager 2020
=> Omklædningsrummet
=> Skadestuen
=> Træningsbanen
=> Blogs
=> Challenges
Football Manager 2019
=> Omklædningsrummet
=> Skadestuen
=> Træningsbanen
=> Blogs
=> Challenges
=> Idéfabrikken
Football Manager 2018
=> Omklædningrummet
=> Lower League Management
=> Skadestuen
=> Træningsbanen
=> Blogs
=> Challenges
===> November challenge
===> December challenge
===> Januar/februar challenge
===> Journey for the money
Football Manager 2017
=> Omklædningsrummet
=> Træningsbanen
===> Det taktiske panel
=> Skadestuen
=> Blogs
=> Månedens anbefaling
=> Challenges
===> Europæisk Outsider
===> Galiciens helte
===> Genrejsningen af Østtyskland
===> Journey for the money
===> Mine FM17 saves
=> Designerfreaks
=> Idéfabrikken
Football Manager 2016
=> Omklædningsrummet
=> Træningsbanen
=> Skadestuen
=> Blogs
=> Månedens anbefaling
=> Lav din egen klub
=> Idéfabrikken
=> Designerfreaks
=> Netcaféen
=> Challenges
Football Manager 2015
=> Omklædningsrummet
=> Træningsbanen
=> TV-Stationen
=> Netcaféen
=> Challenges
=> Skadestuen
=> Blogs
=> Idéfabrikken
=> Designerfreaks
=> Månedens anbefaling
=> FmFreaks anbefaler
Football Manager 2014
=> Omklædningsrummet
=> Træningsbanen
=> Skadestuen
=> Netcaféen
=> Challenges
=> TV-Stationen
=> Blogs
=> Idéfabrikken
=> Designerfreaks
=> Månedens Anbefaling
Andre Managerspil
=> Nostalgi
===> Blogs fra de ældre udgaver
===> FM2013
=====> Omklædningsrummet
=====> Træningsbanen
=====> Spillersøgning og -erfaring
=====> Klubsøgning og -erfaring
=====> Skadestuen
=====> Netcaféen
=====> Challenges
=====> Lower League Management
=====> TV-Stationen
=====> Blogs
=====> Idéfabrikken
=====> DesignerFreaks
=====> Månedens anbefaling
===> FM2012
=====> Omklædningsrummet
=====> Træningsbanen
=====> TV-stationen
=====> Skadestuen
=====> DesignerFreaks
=====> Netcaféen
=====> Blogs
=====> Idéfabrikken
=====> Månedens anbefaling
===> FM2011
=====> DesignerFreaks
=====> TV-stationen
=====> Annonceringer
=====> Idéfabrikken
=====> Omklædningsrummet
=====> Træningsbanen
=====> Skadestuen
=====> Netcaféen
=====> Blogs
===> FM2010
=====> Blogs FM2010
=====> Netcaféen FM2010
=====> Annonceringer FM2010
=====> Omklædningsrummet FM2010
=====> Træningsbanen FM2010
=====> Spillersøgning og -erfaring FM2010
=====> Klubsøgning og -erfaring FM2010
=====> Skadestuen FM2010
=====> Lower League Management FM2010
=====> Idéfabrikken FM2010
===> FM2009
=====> Idéfabrikken FM2009
=====> Træningsbanen FM2009
=====> Blogs FM2009
=====> Lower League Management FM2009
=====> DesignerFreaks FM2009
=====> Skadestuen FM2009
=====> Netcaféen FM09
=====> Omklædningsrummet FM2009
=====> Spillersøgning og -erfaring FM2009
=====> Klubsøgning og -erfaring FM2009
=> Pro Cycling Manager
=> Football Manager Live
===> Blogs
=> DesignerFreaks
=> Annonceringer FM2012
Andet
=> Fodbold
===> VM 2010
===> EM 2012
===> VM 2014
===> EM 2016
=> Baren
===> Cykling
===> Redskabsrummet
=> Børnehaven
FmFreaks.dk
=> Introduktionsforum
=> Mødelokalet
===> Måneds awards
=> FmFreaks Blogs Hall of Fame
=> Konkurrencer
===> Premier League Picks
===> Champions Freak
===> Supertipperen
===> FmFreaks Awards 2007
===> Nekrolog Konkurrence 2008
===> Digtkonkurrence
===> VM-Konkurrence
===> Fmfreaks Tour de France konkurrence
===> Nekrologkonkurrencen, 2010
===> Nekrologkonkurrencen, 2011
===> Månedens mål
===> FMF Fantasy League
===> EM Last Man Standing
===> DM i Football Manager 2013
===> Prediction Mastery
===> Blogkonkurrencer
=====> Blogkonkurrencen 2016
=====> Blogkonkurrencen 2015
=====> Blogkonkurrencen, 2014
=====> Blogkonkurrencen, 2013
=====> Blogkonkurrencen, 2012
=====> Blogkonkurrencen, 2009
=====> Blogkonkurrencen, 2011
=====> Blogkonkurrence FM2008
=====> Blogkonkurrencen 2017
=====> Blogkonkurrencen 2018
=====> Blogkonkurrencen 2019
=====> Blogkonkurrencen 2020
=====> Blogkonkurrencen 2021
=====> Blogkonkurrencen 2022
=====> Blogkonkurrencen 2023
=====> Blogkonkurrencen 2024
===> FmF Mesterskabet
===> FmFreaks årsawards 2013
===> VM Last man standing
===> FmFreaks' årsawards 2014
Administrator forum
=> test
This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only.
« More Info »