Velkommen
Gæst
SENEST AKTIVE EMNER
Dato
Forfatter
Forum
Emne
18 Dec 2024, 11:47
hoeven
Træningsbanen
En Libero taktik - Dis...
17 Dec 2024, 12:58
Broen13
Omklædning...
Underlige ting
15 Dec 2024, 10:51
Broen13
Blogs
The American Dream
11 Dec 2024, 19:07
andersnomanni
Blogs
SAF Challenge
02 Dec 2024, 19:48
andersnomanni
Træningsbanen
Taktikker FM24
29 Nov 2024, 16:21
Brodtgaard
Challenges
The real SAF Challenge
20 Nov 2024, 11:53
ydersog
Klubsøgnin...
Brighton & Hove Albion
Antal Registrerede Brugere:
23470
0 Brugere, 1344 Gæster Online.
Nyeste Bruger:
MarekaDype6559
FORUM
FmFreaks Forside
Forum: Andre Managerspil
Nostalgi
FM2013
Kategori: Blogs
#192 Den danske invasion - Tidligere: Den hollandske talentfabrik
0 Brugere og 5 Gæster læser i øjeblikket dette emne.
Sider:
1
...
28
29
[
30
]
31
32
33
Forfatter
Emne: #192 Den danske invasion - Tidligere: Den hollandske talentfabrik (Læst 122968 gange)
Batigol
Manager
Sv: #181 Den hollandske talentfabrik
«
Svar #435:
08 Mar 2013, 20:36 »
Gode forstærkningen! Men kan de forstærke holdet så meget at I henter 12 point på Feyenoord? Det ser ikke alt for lyst ud! Men gør det lige. Vind lige ligaen. Om ikke andet så for vores skyld!
Åh Anders Kuuure, du er mit livs kærlighed.
Åh Anders Kuuure, du gør min kæreste gravid.
Dioh Williams = Samme niveau som George Weah.
Lars Pleidrup fan klub for livet.
Shaft
Manager
«
Svar #436:
08 Mar 2013, 21:42 »
Citat af: FC Barcelona 08 Mar 2013, 20:36
Gode forstærkningen! Men kan de forstærke holdet så meget at I henter 12 point på Feyenoord? Det ser ikke alt for lyst ud! Men gør det lige. Vind lige ligaen. Om ikke andet så for vores skyld!
Forhåbentligt!
Jaja, for jeres skyld kortet synes jeg nu i har brugt nok!
Min blog - Den hollandske talentfabrik
Shaft
Manager
«
Svar #437:
09 Mar 2013, 11:01 »
Klar fremgang for Ajax
Ajax har ramt en ganske god stime, som betyder at de i øjeblikket er på en podieplads. Helt præcist er det tredje pladsen de er på
, og har med fire kampe tilbage seks point op til de to tophold. Feyenoord og FC Utrecht ligger nemlig stadigvæk helt i toppen, og ligner de to hold som skal spille Champions League fra Holland af næste år. Alt kan dog lade sig gøre, i sæsonens sidste fire kampe.
Resultaterne er kommet på plads, på trods af flere alvorlige skader. Leon Goes, Frederik Færgemand, Leon Kaffenberger og Enis Hukic har været skadet. Af den årsag er det også imponerende, at Ajax har stået sammen som hold, og leveret. Især indkøbet Bastian Kern har leveret, og har imponeret eksperter som følger Eredivisie. Samtidig har holdets nye målmand Jefferson Antôine også gjort det meget bedre end Iwan Ramadhan, og det har givet godt med stabilitet nede bagerst på banen.
Selvom Dennis Brinkman ikke har nettet så mange gange i foråret, så er hans 13 mål stadigvæk nok til en femte plads på topscorelisten. Det er dog med 13 mål op til Eli Versleeuwen som endnu engang topper listen klart, og ligner den nye store stjerne i Holland. Forsvaren Ad Kuijt er den sjette bedste spiller i hele Eredivisie med en bedømmelse på 7,60. Det er godt klaret, af en spiller som inden sæsonen kun var forventet at være backup. Den bedste spiller er endnu engang Pieter de Visser fra FC Oss med bedømmelsen på 7,79.
ADO Den Haag 1-2 Ajax
Ajax 6-0 SC Veendam
AGOVV 0-2 Ajax
Ajax 0-1 FC Groningen
Willem II 1-2 Ajax
Ajax 3-1 FC Utrecht
Ajax 2-1 VVV
Af en eller anden grund har jeg glemt at gemme SS af stillingen her.....
rynke
Reserveholdsspiller
Sv: #182 Den hollandske talentfabrik
«
Svar #438:
09 Mar 2013, 11:46 »
Utroligt du har motivationen til at blive ved!
Specielt taget i betragtning dine lidt "kedelige" præstationer i chl
venter i spænding på en chl kvartfinale + the double
Det bedste manager der har været, er cm 0102
Shaft
Manager
«
Svar #439:
09 Mar 2013, 13:08 »
Citat af: rynke 09 Mar 2013, 11:46
Utroligt du har motivationen til at blive ved!
Specielt taget i betragtning dine lidt "kedelige" præstationer i chl
venter i spænding på en chl kvartfinale + the double
Jeg er ikke typen som bliver drevet af resultater - så hos mig er der ikke noget problem
Tak for rosen!
rynke
Reserveholdsspiller
«
Svar #440:
09 Mar 2013, 14:53 »
Velbekomme.. nu har du os fået mig til at starte med Ajax
Det bedste manager der har været, er cm 0102
Gemma
Førsteholdsspiller
«
Svar #441:
09 Mar 2013, 15:04 »
Hvorfor køber du en målmand på 27, når konceptet handler om ungdom?
www.SportsLounge.dk
Shaft
Manager
«
Svar #442:
09 Mar 2013, 21:09 »
Citat af: rynke 09 Mar 2013, 14:53
Velbekomme.. nu har du os fået mig til at starte med Ajax
Lyder godt
Citat af: Gemma 09 Mar 2013, 15:04
Hvorfor køber du en målmand på 27, når konceptet handler om ungdom?
Konceptet er, at det skal være så realistisk som i virkeligheden. Ajax er i virkeligheden også en klub, som giver unge spillere chancen primært. Det har jeg forsøgt at efterligne. Men samtidig er det også en klub, som i ny og næ smider penge efter rutinerede spillere. I mit tilfælde Jefferson.
Gemma
Førsteholdsspiller
«
Svar #443:
09 Mar 2013, 21:14 »
OK. Jeg skulle bare lige fange ideen. Spændende.
www.SportsLounge.dk
Shaft
Manager
«
Svar #444:
09 Mar 2013, 21:21 »
Citat af: Gemma 09 Mar 2013, 21:14
OK. Jeg skulle bare lige fange ideen. Spændende.
Det skam også helt i orden
Shaft
Manager
«
Svar #445:
09 Mar 2013, 22:26 »
En finale venter på Ajax!
Ajax havde fået sig en forholdsvis nem lodtrækning, da de skulle op imod anden divisionsholdet Sedan Ardennes fra Frankrig i første runde. De valgte dog at pakke sig gevaldigt ned, og fik et 0-0 resultat ud af det på hjemmebanen. I returopgøret var Ardennes med ved halvlegen, da de på en dødbold havde udlignet Nabil Wattimurys scoring, så stillingen var 1-1. Halvvejs i anden halvleg fik udeholdet dog et rødt kort, og så scorede Frederik Færgemand og Dennis Brinkman en gang hver, og lukkede opgøret.
Herefter skulle Ajax op imod det spanske hold Athletic Bilbao, som dog langt fra var skræmmende. Allerede i det første opgør havde Ajax dominansen, og vandt 2-0 efter mål af Leon Kaffenberger på straffe, og et af Benny Hoogma. Heller ikke i returopgøret kunne Bilbao true, da Dennis Brinkman tidligt bragte Ajax foran. I kampens sidste kvarter blev de sidste fire mål scoret, dog alle gange hvor Ajax bragte sig i front.
Det belgiske hold Anderlecht har de sidste mange år været sikker deltager ved Champions Leagues’ knald og fald kampe. Det kan de især takke Donovan Mol for. Derfor forventede Ajax heller ikke at gå videre imod det belgiske hold. Inden pausen stod den 2-0 til hjemmeholdet, inden Dennis Brinkman i det 64 minut fik reduceret til 1-3. Donovan Mol scorede for anden gang i kampen til 4-2, men da danske Morten Iversen fik reduceret i det 84 minut, så kunne Ajax stadigvæk nå at gå videre. Det krævede dog en kæmpe indsats i returopgøret.
Donovan Mol var dog ikke færdig med at irritere Ajax. Allerede efter otte minutter havde han bragt sit hold foran, og derfor skulle Ajax mindst score tre gange før de kunne gå videre. Både Benny Hoogma og Dragan Brkic stod dog for scoringer inden pausen, som bragte en stor glæde frem hos Ajax, som nu blot manglede et enkelt mål. Ajax pressede på og på, men først i det 88 minut kom forløsningen. Ind skiftede Leon Kaffenberger, som vendte tilbage fra en alvorlig skade i denne kamp, faldt over en returbold tæt under mål, og scorede til 3-1. Dermed gik Ajax videre på reglen om udebanemål, og var klar til at møde tyske Köln i semifinalen.
Köln var klar fra start i det første opgør, som blev spillet i Tyskland. Allerede efter 31 minutter førte hjemmeholdet 3-0, og Ajax lignede et hold der bare ville væk. Efter 60 minutter reducerede Dennis Brinkman, men da Matt Lecointe scorede sit andet mål til 4-1, røg håbet væk igen. Det blev ikke bedre, da Morten Iversen i det 88 minut blev vist ud. Alligevel, så formåede Benny Hoogma på et fladt indlæg i det 92 minut at score til 2-4, og dermed bevare et spinkelt håb for Ajax.
Hjemme foran 52.960 tilskuere ville Ajax på ingen måde lade sig nøjes. Benny Hoogma scorede efter ni minutter mens Glenn Hornby fik sat den vigtige 2-0 scoring ind efter 40 minutter. Inden pausen havde Dennis Brinkman scoret en gang, og da han gentog bedriften i anden halvleg, og Dragan Brkic også scorede, så var Ajax klar til finalen efter en storsejr på 5-0, over tyske Köln som skuffede fælt i dette opgør.
Ajax skal nu op imod engelske West Bromich, som slog Arsenal ud i deres semifinale. Finalen bliver spillet på Ernst-Happel-Stadion, som er det stadium som det Østrigske landshold bruger. Det var også her EM finalen mellem Tyskland og Spanien i 2008 blev spillet, og er opkaldt efter trænerlegenden Ernst Happel. Der er plads til 50.865 tilskuere.
Sedan Ardennes 0-0 Ajax
Ajax 3-1 Sedan Ardennes
Ajax 2-0 Athletic Bilbao
Athletic Bilbao 2-3 Ajax
Anderlecht 4-2 Ajax
Ajax 3-1 Anderlecht
Köln 4-2 Ajax
Ajax 5-0 Köln
Shaft
Manager
Sv: #183 Den hollandske talentfabrik
«
Svar #446:
10 Mar 2013, 13:33 »
Medaljer til Ajax
På trods af det meget hårde program som Ajax har haft, med deres europæiske kampe, og mange skader. Skader som har
, betydet at Martín Escobar har spillet på midtbanen sammen med Morten Iversen, så lykkedes det Ajax at komme forbi både PSV og NEC med sejre i sæsonens to sidste kampe. Det gjorde også, at de fik en flot bronze medalje i år, og altså derfor medaljer, men også at de næste år igen kun skal spille Europa League. Derfor må Ajax endnu engang se langt efter Champions League, hvilket desværre er ved at blive en årlig tradition for fans af Ajax.
Det var ellers på et hængende hår at Ajax slog PSV, og først en scoring i det 90 minut af Glenn Hornby, som blev dobbeltmålscore i kampen, afgjorde det til Lars Aanæs’ mandskab. Ellers var Ajax slet ikke endte i top fire i denne sæson, og ville i så fald ud og spille kval kampe for at spille europæisk. Sådan blev det heldigvis ikke, og Ajax kan nu forberede sig på deres største kamp længe, nemlig finalen i Europa League.
I sæsonens sidste kamp var det et sprudlende Ajax mandskab, på trods af at Bastian Kern fik sit første røde kort i en Ajax uniform, og dermed går glip af sæsonåbningen næste år. Enis Hukic fik også sat sin første scoring ind, siden hans alvorlige fodskade i efteråret. Alt i alt så efterlod sejren over NAC Breda en god fornemmelse for næste sæson, for det hollandske storhold.
Dermed er Ajax nu klar, til at fokusere på Europa League og møde West Bromich i Lars Aanæs’ vigtigste kamp, i hans karriere. Holdet har stadigvæk en del småskader, men virker generelt klar til kampen, som jo altså bliver spillet i Østrig på det legendariske stadium Ernst-Happel-Stadion.
Stillingen
AZ 3-2 Ajax
Ajax 1-2 Feyenoord
PSV 1-2 Ajax
Ajax 3-1 NAC Breda
Sir Jeppe
Landsholdsspiller
Sv: #184 Den hollandske talentfabrik
«
Svar #447:
10 Mar 2013, 14:19 »
Har jeg fået sagt, hvor imponerende jeg syntes det er, at du har holdt dampen oppe så længe?
Ellers vil jeg lige sige, at jeg syntes det er imponerende, at du har holdt dampen oppe så længe!
Shaft
Manager
«
Svar #448:
10 Mar 2013, 15:53 »
Citat af: Sir Jeppe 10 Mar 2013, 14:19
Har jeg fået sagt, hvor imponerende jeg syntes det er, at du har holdt dampen oppe så længe?
Ellers vil jeg lige sige, at jeg syntes det er imponerende, at du har holdt dampen oppe så længe!
Haha mange tak
Shaft
Manager
«
Svar #449:
11 Mar 2013, 01:01 »
Europa League finale
Årets Europa League finale stod mellem hollandske PSV og engelske West Bromich, som mødte hinanden på Ernst-Happel-Stadion i Wien. Et helt udsolgt stadium,
hvilket betyder der sidder 50.865 tilskuere til kampen, ligger ramme op opgøret, som Marco Fritz fra Tyskland skal dømme.
00:00:
Ajax begynder opgøret, på denne friske dag hvor temperaturen siger 21 grader med klar himmel.
06:00:
Ajax bryder igennem i venstre side med et overlap fra Wijnand Aalbers til Dragan Brkic, som er tæt på at finde Glenn Hornby ved nærmeste stolpe, men West Brom får clearet.
08:00:
Et dumt frispark til Ajax lige udenfor feltet på 23 meters afstand. Benny Hoogma sparker den op i hjørnet – MÅL – 1-0 til Ajax.
09:00:
Benny Hoogma taber bolden midt på banen, som giver en kontra til West Brom op gennem midten. Jason Brown kommer igennem, og sætter den mellem benene på Jefferson Antôine – MÅL – 1-1.
18:00:
Leon Kaffenberger finder David Sackey til højre, som slår et tidligt indlæg. Bolden ender for fødderne af Dennis Brinkman, foran mål. Skuddet går op overliggeren, men returen falder lige ud til Brinkman – MÅL - 2-1.
26:00:
David Sackey og Benny Hoogma laver hurtigt kombinationsspil på højre kanten, inden der kommer et fladt indlæg lige udenfor feltet til Glenn Hornby, som afslutter resolut. Skuddet ender dog i sidenettet.
30:00:
Glen Hornby og Leon Kaffenberger spiller bolden godt rundt på midten, indtil Dennis Brinkman får et godt løb, og får bolden i fri position. Et hurtigt træk, og et hårdt spark ned i hjørnet, som Camilo redder.
32:00:
West Brom forsøger et lang indlæg udefra, som er ved at fange Antôine. Ad Kuijt er dog klar, og header bolden væk fra mållinjen.
44:00:
Kort inden pausen laver L’Ami et indlæg som Niall Harkiss misser clearingen på. Dennis Brinkman er hurtigt over den, og sætter den resolut i nettet – MÅL – 3-1.
45:00:
Fjerdedommeren viser der er lagt fire minutter til.
45:00:
Der bliver fløjet til pause.
46:00:
West Brom foretager to udskiftninger som anden halvleg begynder.
48:00:
Godt West Bromich angreb i højre side, men hovedstødet ryger ved siden af, og ingen scoring.
55:00:
Leon Kaffenberger opsnapper en returbold på midtbanen, sender Glenn Hornby af sted til venstre, som leverer et indlæg ind til Dennis Brinkman. Brinkmans afslutning gik dog lige forbi mål.
62:00:
Godt West Bromich angreb i deres venstre side. Et indlæg ind til Pernar, som dog ikke scorer da Antôine blokerer. Bolden falder ud til Burgess, som straks sætter bolden i mål – MÅL – 3-2.
64:00:
Leon Kaffenberger får vist et gult kort.
66:00:
Dennis Brinkman får sin ankel skadet, og må lade sig blive udskiftet med Maximiliano Velázquez.
73:00:
David Sackey får vist et gult kort.
78:00:
Hjørnespark til Ajax, som Harkiss får headet ud. Leon Kaffenberger er dog først over returen, som med en flugter skyder ned i nederste hjørne. En fantom redning af Camilo, som dog kun kan skubbe bolden ud til siden, hvor Dragan Brkic stod. MÅL – 4-2.
81:00:
Dragan Brkic bliver skiftet ud med talentet Mohamed Jbara.
85:00:
Benny Hoogma udfordrer i højre side af straffesparks feltet, men bliver groft nedlagt af Alvin Dizdarevic. Staffespark siger den tyske dommer, og gult kort til Alvin Dizdarevic. Maximiliano Velázquez sparker til sin egen venstre side, men flot redning af Camilo.
87:00:
Gult kort til Victor Flenley.
87:00:
Job L’Ami bliver taget ud til fordel for danske Torben Jeppesen.
90:00:
Der er lagt tre minutter til.
93:00:
En hurtig kontra chance, hvor især Leon Kaffenberger og David Sackey er dominerende, giver en chance til Benny Hoogma alene i feltet. Et hårdt spark, og MÅL – 5-2.
94:00:
Dommeren fløjter af, og Ajax har vundet Europa League efter en finalesejr på hele 5-2 over engelske West Bromich.
Ajax vinder den lille europæiske trofæ, men er et trofæ som betyder meget, og det største som Lars Aanæs har vundet i sin tid som træner for Ajax.
Sider:
1
...
28
29
[
30
]
31
32
33
Vælg et område:
-----------------------------
Football Manager 2024
=> Omklædningsrummet
=> Blogs
=> Træningsbanen
=> Skadestuen
=> Klubsøgning og -erfaring
=> Spillersøgning og -erfaring
=> Challenges
Football Manager 2023
=> Omklædningsrummet
=> Challenges
=> Træningsbanen
=> Blogs
=> Skadestuen
Football Manager 2022
=> Omklædningsrummet
=> Blogs
=> Skadestuen
=> Træningsbanen
=> Challenges
Football Manager 2021
=> Omklædningsrummet
=> Blogs
=> Træningsbanen
=> Skadestuen
=> Challenges
=> Idéfabrikken
Football Manager 2020
=> Omklædningsrummet
=> Skadestuen
=> Træningsbanen
=> Blogs
=> Challenges
Football Manager 2019
=> Omklædningsrummet
=> Skadestuen
=> Træningsbanen
=> Blogs
=> Challenges
=> Idéfabrikken
Football Manager 2018
=> Omklædningrummet
=> Lower League Management
=> Skadestuen
=> Træningsbanen
=> Blogs
=> Challenges
===> November challenge
===> December challenge
===> Januar/februar challenge
===> Journey for the money
Football Manager 2017
=> Omklædningsrummet
=> Træningsbanen
===> Det taktiske panel
=> Skadestuen
=> Blogs
=> Månedens anbefaling
=> Challenges
===> Europæisk Outsider
===> Galiciens helte
===> Genrejsningen af Østtyskland
===> Journey for the money
===> Mine FM17 saves
=> Designerfreaks
=> Idéfabrikken
Football Manager 2016
=> Omklædningsrummet
=> Træningsbanen
=> Skadestuen
=> Blogs
=> Månedens anbefaling
=> Lav din egen klub
=> Idéfabrikken
=> Designerfreaks
=> Netcaféen
=> Challenges
Football Manager 2015
=> Omklædningsrummet
=> Træningsbanen
=> TV-Stationen
=> Netcaféen
=> Challenges
=> Skadestuen
=> Blogs
=> Idéfabrikken
=> Designerfreaks
=> Månedens anbefaling
=> FmFreaks anbefaler
Football Manager 2014
=> Omklædningsrummet
=> Træningsbanen
=> Skadestuen
=> Netcaféen
=> Challenges
=> TV-Stationen
=> Blogs
=> Idéfabrikken
=> Designerfreaks
=> Månedens Anbefaling
Andre Managerspil
=> Nostalgi
===> Blogs fra de ældre udgaver
===> FM2013
=====> Omklædningsrummet
=====> Træningsbanen
=====> Spillersøgning og -erfaring
=====> Klubsøgning og -erfaring
=====> Skadestuen
=====> Netcaféen
=====> Challenges
=====> Lower League Management
=====> TV-Stationen
=====> Blogs
=====> Idéfabrikken
=====> DesignerFreaks
=====> Månedens anbefaling
===> FM2012
=====> Omklædningsrummet
=====> Træningsbanen
=====> TV-stationen
=====> Skadestuen
=====> DesignerFreaks
=====> Netcaféen
=====> Blogs
=====> Idéfabrikken
=====> Månedens anbefaling
===> FM2011
=====> DesignerFreaks
=====> TV-stationen
=====> Annonceringer
=====> Idéfabrikken
=====> Omklædningsrummet
=====> Træningsbanen
=====> Skadestuen
=====> Netcaféen
=====> Blogs
===> FM2010
=====> Blogs FM2010
=====> Netcaféen FM2010
=====> Annonceringer FM2010
=====> Omklædningsrummet FM2010
=====> Træningsbanen FM2010
=====> Spillersøgning og -erfaring FM2010
=====> Klubsøgning og -erfaring FM2010
=====> Skadestuen FM2010
=====> Lower League Management FM2010
=====> Idéfabrikken FM2010
===> FM2009
=====> Idéfabrikken FM2009
=====> Træningsbanen FM2009
=====> Blogs FM2009
=====> Lower League Management FM2009
=====> DesignerFreaks FM2009
=====> Skadestuen FM2009
=====> Netcaféen FM09
=====> Omklædningsrummet FM2009
=====> Spillersøgning og -erfaring FM2009
=====> Klubsøgning og -erfaring FM2009
=> Pro Cycling Manager
=> Football Manager Live
===> Blogs
=> DesignerFreaks
=> Annonceringer FM2012
Andet
=> Fodbold
===> VM 2010
===> EM 2012
===> VM 2014
===> EM 2016
=> Baren
===> Cykling
===> Redskabsrummet
=> Børnehaven
FmFreaks.dk
=> Introduktionsforum
=> Mødelokalet
===> Måneds awards
=> FmFreaks Blogs Hall of Fame
=> Konkurrencer
===> Premier League Picks
===> Champions Freak
===> Supertipperen
===> FmFreaks Awards 2007
===> Nekrolog Konkurrence 2008
===> Digtkonkurrence
===> VM-Konkurrence
===> Fmfreaks Tour de France konkurrence
===> Nekrologkonkurrencen, 2010
===> Nekrologkonkurrencen, 2011
===> Månedens mål
===> FMF Fantasy League
===> EM Last Man Standing
===> DM i Football Manager 2013
===> Prediction Mastery
===> Blogkonkurrencer
=====> Blogkonkurrencen 2016
=====> Blogkonkurrencen 2015
=====> Blogkonkurrencen, 2014
=====> Blogkonkurrencen, 2013
=====> Blogkonkurrencen, 2012
=====> Blogkonkurrencen, 2009
=====> Blogkonkurrencen, 2011
=====> Blogkonkurrence FM2008
=====> Blogkonkurrencen 2017
=====> Blogkonkurrencen 2018
=====> Blogkonkurrencen 2019
=====> Blogkonkurrencen 2020
=====> Blogkonkurrencen 2021
=====> Blogkonkurrencen 2022
=====> Blogkonkurrencen 2023
=====> Blogkonkurrencen 2024
===> FmF Mesterskabet
===> FmFreaks årsawards 2013
===> VM Last man standing
===> FmFreaks' årsawards 2014
Administrator forum
=> test
This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only.
« More Info »