home forum contact

Velkommen
Gæst
Søg

SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
18 Dec 2024, 11:47 hoeven Træningsbanen En Libero taktik - Dis...
17 Dec 2024, 12:58 Broen13 Omklædning... Underlige ting
15 Dec 2024, 10:51 Broen13 Blogs The American Dream
11 Dec 2024, 19:07 andersnomanni Blogs SAF Challenge
02 Dec 2024, 19:48 andersnomanni Træningsbanen Taktikker FM24
29 Nov 2024, 16:21 Brodtgaard Challenges The real SAF Challenge
20 Nov 2024, 11:53 ydersog Klubsøgnin... Brighton & Hove Albion
Antal Registrerede Brugere: 23470
  1 Bruger, 1097 Gæster Online.

Nyeste Bruger: MarekaDype6559
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andre Managerspil
| |-+  Nostalgi
| | |-+  FM2013
| | | |-+  Kategori: Blogs
| | | | |-+  #192 Den danske invasion - Tidligere: Den hollandske talentfabrik
0 Brugere og 5 Gæster læser i øjeblikket dette emne.
Sider: 1 ... 8 9 [10] 11 12 ... 33 Udprint
Forfatter Emne: #192 Den danske invasion - Tidligere: Den hollandske talentfabrik  (Læst 123125 gange)
Shaft
Manager

Sv: #59 Den hollandske talentfabrik
« Svar #135: 17 Jan 2013, 13:41 »

Giv aldrig op - selv når det ser værst ud!

Champions League havde besøg af Ajax, for første gang i mange år. Det med en årrække med Europa League for det unge mandskab. I år var de dog med, og gik også videre fra gruppespillet. Derfor skulle man levere i knald og fald kampene, for at få flere kampe. Ajax var dog fra start af outsidere i hver kamp.

I første opgør skulle man op imod Lyon, som sidste år havde slået Ajax ud af Europa League. Det ville man hævne, og fik gjort det i stor stil. Allerede i det første opgør viste Ajax vejen, selvom man var bagud 1-0 ved pausen. I anden halvleg tordnede Samuel Armenteros nemlig tre gange, mens Sébastien Chauveau fik sat det sidste mål ind, kort før tid. I returopgøret gjorde Ajax også kort proces, og vandt sikkert 3-1. Det efter endnu et mål af Samuel Armenteros, samt scoringer af Zakaria Labyad og Christian Eriksen.

Dermed var man videre til kvartfinalen, hvor man fik æren af at møde det bedste franske hold i år, i Paris SG, som også var store favoritter i opgøret, og outsidere til at vinde hele turneringen. I det første opgør var det en yderst tætspillende kamp, som helt retfærdigt endte uafgjort. Det dog efter to føringer undervejs til Ajax, efter to mål af Viktor Fischer.

Returopgøret blev ligeså tæt, dog med meget mere drama. Tidligt i anden halvleg bragte Ajax sig foran 2-0, men to hurtige mål af Paris SG gjorde det til 2-2 og forlænget spilletid. Sådan ville Paris SG det dog ikke, og efter et mål af Nélson Oliveira i det 89 minut, lignede det videre avancement for hjemmeholdet. Ajax kastede dog alt frem – og i det 95 minut skete det utrolige. En lang bold lå i feltet, helt død, og her kom svenskeren Samuel Armenteros frem, og sparkede bolden sikkert i nettet til 3-3. Det var Armenteros andet mål i opgøret, og han fik dermed nøglerollen, og sikrede Ajax det helt uventede videre avancement. Ajax var i ekstase efter dette opgør. Et mål som er en topangriber værdigt.

Den imponerende sejr banede vejen for et opgør imod Manchester United i semifinalen. I det første kamp på Old Trafford var hjemmeholdet dog skræmmende gode. Især Wayne Rooney imponerede, og stod for hele fire mål. Samuel Armenteros blev kun noteret for et enkelt mål, i en kamp hvor Ajax var udspillet på alle måder.

Et tidligt rødt kort til Phil Jones, og en hurtig scoring af Viktor Fischer gav dog Ajax et spinkelt håb, om at levere årets comeback i returkampen. Og da Adam Maher, i det 70 minut scorede til 3-0, manglede man blot en enkel kasse, for at være videre på reglen om udebanemål. Selvom Ajax pressede, så var det i stedet Wayne Rooney, som udnyttede en kontra i det 93 minut, til at lukke opgøret med sin scoring til 1-3, og dermed en samlet sejr til Manchester United på 6-4, efter Ajax var så tæt på, men alligevel så langt fra at levere overraskelsen.

I finalen var Manchester United det bedste hold, og slog sikkert tyske FC Bayern med hele 4-1, i en kamp som blev afgjort i anden halvleg.

Men som om, at semifinalen ikke var nok for Ajax, så var der også masser af succes at hente til individuelle spillere. Først og fremmest er det svenskeren Samuel Armenteros som har skabe de største overskrifter. Han er nemlig overraskende gået hen og blevet topscorer med 13 mål. Det et mere end både Wayne Rooney og Mario Mandzukic scorede. Samtidig var det Christian Eriksen som leverede flest ”vigtige afleveringer” med hele 34. Det med holdkammeraten Adryan på anden pladsen, med blot 21. Det unge talent Robin van Haaren blev også røst. Han fik en anden plads i kategorien ”vigtige tacklinger” med 10 stykker. Det var et mindre end Milorad Covic fra Red Star leverede. Samuel Armenteros var den eneste spiller for Ajax, som blev udtaget til turneringens drømmehold. Han dækker her angrebet sammen med Wayne Rooney.

Ajax 4-1 Lyon
Lyon 1-3 Ajax

Ajax 2-2 Paris SG
Paris SG 3-3 Ajax

Man Utd 5-1 Ajax
Ajax 3-1 Man Utd

Shaft
Manager

Sv: #60 Den hollandske talentfabrik
« Svar #136: 17 Jan 2013, 21:37 »

Et mål er nok!

Ajax skulle bruge et lille mirakel, for at indhente PSV i toppen af Eredivisie, eftersom de førte med seks point, med fem kampe igen, efter PSV havde fået uafgjort mod Ajax i deres direkte opgør. Med to kampe tilbage, var forspringet dog blot nede på to point, efter skuffende resultater for PSV imod Vitesse og Heerenveen.

Da PSV samtidig ikke kunne score imod Sparta på hjemmebane. Præcis som Ajax ikke kunne i deres kamp, så stod det hele lige pludselig lige inden sidste spillerunde, efter et 0-0 resultat mellem PSV og Sparta, og Ajax sejr over Willem II. Begge hold havde 71 point, og havde et opgør de skulle vinde foran dem. PSV imod AZ, og Ajax imod NEC.

PSV skuffede ikke, lagde sig sikkert i front 2-0, og kørte en sikker sejr hjem. Derfor skulle Ajax vinde, da de havde klart bedre målscorer, i en kamp der blev spillet samtidig som PSV’s opgør. Ajax fik meget at juble over efter fire minutter da Samuel Armenteros bragte Ajax i front 1-0. NEC udlignede dog hurtigt, men efter et mål af Zakaria Labyad og et af Adryan havde Ajax en solid 3-1 føring ved pausen, som blot skulle køres hjem. Der kom dog nerver på mod slutningen. I det 74 minut reducerede NEC til 2-3, men da Viktor Fischer i minuttet efter scorede til 4-2 var sejren hjemme, håbede man. Sådan så det også ud indtil man gik i gang med overtiden. Her scorede NEC endnu engang, og havde derfor blot brug for et mål i kampens sidste fire minutter for at spolere Ajax’ sæson. På trods af en friløber i sidste minut, så lykkedes det ikke NEC at score, og i stedet kunne Ajax juble, over endnu et mesterskab, selvom det så håbløst ud efter efterårssæsonen.

Dermed endte Ajax med sejren i Eredivisie for andet år i træk. Denne gang med 74 point, og efter at havet scoret flotte 89 mål. Dog lukkede man også 37 mål ind, men det er godkendt med holdets defensive skader i starten af sæsonen.

Ligaens topscorer blev Patrick Bürger med flotte 29 mål. Der var langt ned til Samuel Armenteros, som fik scoret 20 gange i år, med Mark Uth på tredje pladsen med 19 mål. Det var også Patrick Bürger som fik den bedste bedømmelse af alle, med flotte 7,82. Dog fik Christian Eriksen også 7,82 og Samuel Armenteros endte på tredje pladsen, med et gennemsnit på 7,63.

I bunden af ligaen rykkede SC Cambuur ned, mens NAC Breda rykker op fra Jupiler League.

Til sidst har Ajax forlænget kontrakten med Branco van den Boomen, som har underskrevet en kontrakt til 2021, og får 190.000 i løn. Han fik i år scoret fire mål, og en vurdering på 7,19 i hans første sæson som starter hos Ajax.

PSV 1-1 Ajax
Ajax 1-0 Heerenveen
Ajax 0-0 Sparta
AZ 1-2 Ajax
Ajax 4-0 Willem II
NEC 3-4 Ajax

aien
Reserveholdsspiller

Sv: #61 Den hollandske talentfabrik
« Svar #137: 17 Jan 2013, 21:44 »

Fedt at du genvandt mesterskabet, og sikke en fed præstation i CL!

sebman
Reserveholdsspiller

« Svar #138: 17 Jan 2013, 22:04 »

Fantastisk blog du har gang i her, og tillykke med det andet mesterskab i træk  Thumbs Up

Danmark: Brøndby/ Viborg
Italien: Inter
Spanien: Atl. Madrid
Frankrig: PSG

Shaft
Manager

« Svar #139: 17 Jan 2013, 22:32 »

Fedt at du genvandt mesterskabet, og sikke en fed præstation i CL!

Mange mange tak - og ja enormt fedt  Thumbs Up

Fantastisk blog du har gang i her, og tillykke med det andet mesterskab i træk  Thumbs Up

Tusinde tak - til begge dele!  Thumbs Up

Shaft
Manager

« Svar #140: 18 Jan 2013, 00:04 »

Småt med ændringer

Ajax har normalt været yderst aktive med salg af spillere, samt forfremmelse af nye talenter. Sådan er det slet ikke blevet til i år, selvom der har været rygter om salg af flere nøglespillere. Især har der været meget interesse i Viktor Fischer, Christian Eriksen og Sébastien Corchia, og selvom Ajax ikke har afvist at sælge nogle af dem, så stod det hurtigt klart, at de havde for høj værdi til at forlade holdet i år, kontra den pris de interesserede klubber ville betale. Derfor har Ajax ikke solgt nogle spillere i år.

Der er dog kommet to nye spillere til. Fra holdets ungdomsafdeling er Carlos de Boer rykket op. Den 18 årige angriber er hurtig på sine fødder, ligesom han mentalt er på et meget højt niveau. Der mangler dog lidt tekniske færdigheder, før han bliver en topspiller, men han har potentialet til at overtage for Samuel Armenteros om nogle år.

Samtidig så hentede Ajax den blot 19 årige franskmand Yannick Mbele ind på en fri transfer. Det store talent har i otte U-21 landskampe for Frankrig stået for imponerende seks mål. Mbele som er et teknisk vidunder er næsten allerede klar til at gå ind og starte, og det er især hans ankomst fra Stade Malherbe Caen, som har gjort rygtet om et salg af Christian Eriksen hot. Indtil videre er der dog intet sket, selvom der er en måned tilbage af transfervinduet.

Lars Aanæs har dog udtalt, at han synes den nuværende trup er alt for bred, og derfor vil der sandsynligvis finde et salg sted, på et tidspunkt denne sommer. Udover Christian Eriksen, så har også Adryan og Zakaria Labyad været rygtet væk i pressen.

Som ethvert andet år, så har bookmakerne udgivet deres favoritter, og højst overraskende er det hverken Ajax eller PSV de ser som favoritter, men i stedet et helt andet hold, og det rimelig klart. Vitesse giver nemlig blot pengene 3,50 gange igen, inden Ajax følger efter med et odds på 6,00. PSV giver 7,00 pengene igen, mens FC Twente og Feyenoord giver 17,00 pengene igen. Til sidst er det FC Groningen som giver 26,00 pengene igen.

Supersub
Juniorspiller
**

Sv: #62 Den hollandske talentfabrik
« Svar #141: 18 Jan 2013, 08:56 »

Jeg følger fortsat med! Det ser rigtig spændende ud, og jeg har stor respekt for antallet af updates! Det er fantastisk, at du kan bevare motivationen. Nu er Champions League vel det næste mål? Smiley

Shaft
Manager

« Svar #142: 19 Jan 2013, 00:06 »

Jeg følger fortsat med! Det ser rigtig spændende ud, og jeg har stor respekt for antallet af updates! Det er fantastisk, at du kan bevare motivationen. Nu er Champions League vel det næste mål? Smiley

Definer hvad du mener med det næste mål? Hvis du tænker på at vinde det, så tror jeg langt fra det er realistisk, så længe jeg kører mit system med at få unge talenter ind hele tiden. Det kræver desværre man tænker lidt mere på indkøb end jeg gør.

Mange tak for rosen ellers  Thumbs Up

Shaft
Manager

« Svar #143: 19 Jan 2013, 01:34 »

En gennemgang af et mesterhold

Sidste år lykkedes det Ajax at gå hele vejen til semifinalen i Champions League, samt genvinde ligaen foran PSV i et ægte drama. Derfor har Ajax også vurderet at holdet ikke behøvede de store forstærkninger, og derfor er det et meget velkendt hold i år, som Ajax satser på.
Målmænd:
1. Marco Mulder
24. Rodney Rosink

Forsvar:
2. Sébastien Corchia
3. Stefano Denswil
4. Robin van Haaren
5. Toby Alderweireld
12. Thom Maas
13. Nicolai Boilesen
21. Thembinkosi Ntamo
23. Patrick Vermeulen
26. Joël Veltman

Midtbane:
6. Branco van den Boomen
7. Adryan
8. Adam Maher
10. Christian Eriksen
15. Patrick Olsen
16. Eugen Rausch
17. Jacco Huisman
18. Branko Ceraj
19. Sébastien Chauveau
20. Zakaria Labyad
22. Yannick Mbele

Angreb:
9. Alex Schalk
11. Samuel Armenteros
25. Carlos de Boer
31. Viktor Fischer

Marco Mulder starter nemlig på målet igen, hvor han får støtte af Rodney Rosink. Rosink var i år rygtet væk længe fra Ajax, men indtil videre fortsætter han som backup hos de hollandske mestre, hvor han må se Marco Mulder være i sikker position for sin starterplads.

I forsvaret er der ingen ændringer kommet – bortset fra at holdet er blevet klar efter alvorlige skader. Sådan da. Nicolai Boilesen er endnu engang blevet skadet, og er ude i op til en måned. Derfor er han heller ikke starter i Ajax mere, og i stedet har Stefano Denswil sat sig sikkert på den position. Ligaens bedste højre back er Sébastien Corchia, som derfor ikke skal føle sig truet, mens midterforsvaret er stabilt med det unge stortalent Robin van Haaren og kaptajnen Toby Alderweireld.

På midtbanen udviklede Branco van den Boomen sig gevaldigt sidste år, og er også i år holdets defensive omdrejningspunkt. Imens vil Adryan få chancen i starten af sæsonen, men leverer han ikke vil han hurtigt blive skiftet ud med det fremad stormende talent Adam Maher, som blot venter på en mulighed for at få mere spilletid. På fløjene er Branko Ceraj og Viktor Fisher sikker startere når de er klar, men der venter yderst talentfulde spillere på at slå til, hvis de ikke leverer. Christian Eriksen er sikker i sin position som offensiv midtbane hos Ajax, hvor han nærmest er blevet en legende blandt holdets fans.

I angrebet overraskede Samuel Armenteros stort sidste år, med en topscorerpris i Champions League, samt en anden plads i Holland. Derfor har man heller ikke forstærket angrebet, og han vil stadigvæk få støtte af Alex Schalk, samt det unge talent, Carlos de Boer som overtager pladsen på førsteholdet fra Dries Bolt.

Lars Aanæs forsvarede også, hvorfor han ikke har forstærket sit hold i år.

”Vi har fået to store talenter i første holds truppen, og det synes vi er nok. Vi vandt ligaen og kom i Champions League semifinalen sidste år. Derfor føler vi ikke det er os som skal forbedre os, men i stedet alle de andre hold her i Holland, som drømmer om at slå os” udtalte Lars Aanæs, i et interview med Dutch News, som har fået et eksklusivt interview, som vi bringer mere fra næste gang.

Supersub
Juniorspiller
**

« Svar #144: 19 Jan 2013, 08:46 »

Definer hvad du mener med det næste mål? Hvis du tænker på at vinde det, så tror jeg langt fra det er realistisk, så længe jeg kører mit system med at få unge talenter ind hele tiden. Det kræver desværre man tænker lidt mere på indkøb end jeg gør.

Mange tak for rosen ellers  Thumbs Up
Nu nåede du jo lang i sidste sæson, så med lidt lodtrækningsheld er det jo ikke umuligt. Jeg kan huske, at jeg var utrolig heldig med lodtrækningen, da jeg vandt mit første Champions League med Ajax. Smiley

Shaft
Manager

« Svar #145: 19 Jan 2013, 11:17 »

Nu nåede du jo lang i sidste sæson, så med lidt lodtrækningsheld er det jo ikke umuligt. Jeg kan huske, at jeg var utrolig heldig med lodtrækningen, da jeg vandt mit første Champions League med Ajax. Smiley

Jeg vil også tro jeg skal være rigtig heldig for at tro på jeg kan komme langt. De store hold kan jeg trods alt ikke måle mig med endnu, og af den grund tror jeg heller ikke helt på CHL triumf :-)

Hcan
Landsholdsspiller

Sv: #63 Den hollandske talentfabrik
« Svar #146: 19 Jan 2013, 11:19 »

Men hold kæft en god blog ! Om du vinder Champions League eller ej - Desværre føler jeg lidt at du bryder ud fra Ajax oprindelige koncept, ved ikke at have solgt Christian Eriksen og Corchia - Som i mine øre lyder til at være holdets stjerner, men hvis målet er CL, så er det jo dem du skal beholde.

Men jeg er jo realist istedet for idealist Peace (eller hvad man kan sammenligne det med)

PS til dem der ikke forstår det... så vil jeg hellere have et realistisk spil frem for at vinde CL Peace

Chelsea FC - Winner of Champions League 2011/12

Følg min blog Stenbroens Drenge - Goes North II  >link<
Månedens blog: Marts 2013

Shaft
Manager

« Svar #147: 19 Jan 2013, 11:22 »

Men hold kæft en god blog ! Om du vinder Champions League eller ej - Desværre føler jeg lidt at du bryder ud fra Ajax oprindelige koncept, ved ikke at have solgt Christian Eriksen og Corchia - Som i mine øre lyder til at være holdets stjerner, men hvis målet er CL, så er det jo dem du skal beholde.

Men jeg er jo realist istedet for idealist Peace (eller hvad man kan sammenligne det med)

PS til dem der ikke forstår det... så vil jeg hellere have et realistisk spil frem for at vinde CL Peace

Det skam ikke fordi jeg ikke vil sælge dem - det kræver trods alt jeg får deres markedsværdi igen, samt en lille håndfuld øre. Nu er Eriksen jo viceanføre, og en vigtig spiller for mig. Men forventer han er røget indenfor 1-2 år, især da jeg har Adam Maher. Corchia har jeg kun haft et år, så ved ikke om jeg bryder realismen ved ikke at sælge ham videre efter en sæson.. Men han er bestemt et salgsemne, især når jeg har unge Thom Maas som backup!

Jeg prøver også at have et så realistisk spil som muligt, så jeg helt på samme vej som dig  Thumbs Up

Og tak for kommentaren!

Shaft
Manager

« Svar #148: 19 Jan 2013, 14:02 »

Et interview med en mestertræner

Der er i dag blot en enkel dag til Eredivisie går i gang igen, og vi har her på Dutch News fået æren af, at interviewe Lars Aanæs. Aanæs er ellers kendt for ikke at udtale sig så meget til pressen, og derfor har der været set meget frem til dette interview i Holland og hans hjemland Danmark. Interviewet foregår også nogle dage efter Ajax’ opgør imod Feyenoord i Super Cuppen. Her vandt Feyenoord på straffespark, efter 1-1 igennem ordinære kamp, hvor Stefano Denswil blev vist ud i det 43 minut.

Først og fremmest – mange tak fordi du har tid til at snakke med os. Kan du til at starte med, fortælle lidt om forventningerne til den kommende sæson?

”Mine forventninger er som de altid har været. Jeg regner med, at vi går ind til alle vores kampe i Holland som det toneangivende hold, samt selvfølgelig vinder vores tredje mesterskab i træk. Der er ingen tvivl om, at vi har det bedste hold i Holland i mine øjne. I Europa skal vi bare ud og have det sjovt. Der har jeg ikke så høje forventninger endnu”

Mange fans er overrasket over, at du arbejder med sådan en bred trup i år. Har du tænkt dig at sælge nogle spillere?

”Truppen er alt for bred i mine øjne også. Men jeg vil ikke sælge en, bare for at sælge ham. Tilbuddet skal være godt. Når det så er sagt, så er der stadigvæk et stykke tid til at handle i, så jeg tror ikke man har set det sidste salg, eller indkøb, vi har lavet”

Tilbage i starten af din Ajax karriere gik det ikke så godt igen. Hvor tæt på, var du egentlig på at blive fyret?

”Så tæt på, som man overhoved kan være. Det var alene vores playoff sejr som gjorde vi spillede Europæisk året efter, som også gjorde at bestyrelsen valgte at give mig en chance til. For indrømmet, min første sæson var slet ikke god. Sådan foregår det dog ofte når en ny træner har nye idéer. Så tager det lidt tid, før det hele er på plads”

Hvis vi kigger tilbage på sidste års Champions League semifinale, i opgøret på hjemmebane. Troede du så, at i kunne slå Manchester United ud af turneringen, da i kom foran 3-0, og dermed blot manglede et mål for at gå videre?

”Jeg var næsten sikker på vi nok skulle få det sidste mål. Desværre så ville David De Gea også gerne spille i finalen, og satte en stopper for det. Når man ser tilbage på det, så er det nok den største chance vi får, her i nyere tid, for at nå finalen. ”

Samuel Armenteros overraskede alle sidste år, med en topscorer plads i Champions League, samt en anden plads på samme liste i Holland. Overraskede han også dig?

”Der er ingen tvivl om, at Armenteros overraskede alle sidste år, inklusiv mig. Han var egentlig ikke udset starter positionen da vi hentede ham ind, men via hårdt arbejde har han altså bevist sit værd. Nu er han den måske vigtigste spiller på hele vores hold. Det siger lidt om ham”

Tiden er ved at udløbe, men vi kan lige nå et sidste spørgsmål. Hvor meget betyder talentudviklingen for dig?

”Den betyder alt. Der er intet som at se ens talenter fra vores ungdomsafdeling komme op og blive mænd. Spillere som Robin van Haaren og Branco van den Boomen viser at det kan betales sig at satse på ens talenter, i stedet for altid at bruge masser af penge på transfer markedet”

Derefter takkede vi pænt af for det flotte interview som Lars Aanæs ville give os. Efter interviewet, får vi dog at vide, at Ajax har solgt deres kaptajn Toby Alderweireld. Alderweireld ville gerne prøve sig af i en anden liga, og efter hans alvorlige skade sidste år har han været nedadgående i niveau. Derfor solgte man ham for 67.500.000 til Monaco i Frankrig.

Ajax skulle også udnævne en ny anfører da man solgte Alderweireled, og det blev danske Christian Eriksen der blev forfremmet fra viceanfører til anføre. Samtidig blev Sébastien Corchia den nye viceanfører.

plutonium
Manager

Sv: #64 Den hollandske talentfabrik
« Svar #149: 19 Jan 2013, 16:56 »

Fedt lavet!

Jeg synes altid det er svært at interviewe sig selv, men det er du sluppet godt fra Peace

100 Film du skal se før du dør - kig ind og giv dit bidrag til FmFreaks' top100 filmliste Peace

Sider: 1 ... 8 9 [10] 11 12 ... 33 Udprint 

This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010