Jeg skal til at gøre mig klar til 3. sæson med Southampton.
Første sæson sluttede med en 8. plads (Helt efter planen, ønskede ikke euro deltagelse, hehe
)
Røg hurtigt og smertefuldt ud af begge cups.
Transfers:Iranske
Nekouman kan anbefales. Han er også billig i løn, og har spillet godt i to sæsoner.
Maupay er et kmæpe talent, og vel nærmest et must buy når økonomien sætter grænser. Han fik en del spilletid i første sæson uden at gøre alt for meget væsen af sig, men spiller bare bedre og bedre for hver dag der går. Han er jo også kun 15 år fra start.
Ashley Williams Har spillet som fast forsvarsmakker med Vegard Forren, og den duo er bundsolid.
Emre Can spiller stabilt trods sin unge alder, og er en spiller jeg muligvis gerne vil sikre mig på sigt.
2. Sæson bød på noget af en overraskelse:
Jep, jeg gik hen og vandt, hvilket selvfølgelig er fantasktisk. Men nu forventer boardet sikkert en helt masse!
Der har været en del held indblandet, og har vundet en del kampe selvom jeg har haft færrest chancer og mindst possession.
De fleste kampe er spillet med kontrataktik
Røg igen ud af begge cups relativt hurtigt.
Transfers:Ospina har været fantastisk!
Neal Eardley har været overflødig, da han ikke rigtig passer ind i systemet.
Jose Angel Har været sæsonens nok bedste køb.
De Sciglio Er et stort talent, der har suppleret Clyne på fin vis.
Pirlo Blev signet da midtbanen fik en del spillere på skadeslisten, og han spillede hele 15 minutter før han blev skadet resten af sæsonen. Great succes. Har ham på kontrakt et år mere, og håber han kan bidrage med noget erfaring.
Ramires Spiller godt, og er især god i vigtige kampe. Det var egentlig ikke meningen at jeg ville bruge for mere end jeg solgte, men jeg er sikker på at jeg kan skibe ham afsted igen med profit. Er dog ikke sikker på at det bliver tilfældet. Chelsea ryddede åbenbart op, for jeg fik også accepteret et bud på 85 mio for David Luiz, der dog ikke opnåede arbejdstilladelse!? Istedet røg han til AC Milan. Er dog egentlig også glad for at spare de 750k i ugeløn til ham, men tror ligesom med Ramires at jeg kunne ha' solgt ham med profit.
Marko Marin Synes jeg ikke rigtig har spillet op til sin løn, og jeg vil prøve at sælge ham videre i sommerpausen.
Resten er lovende regens.
Er i -80 mio på transferbudgettet over 2 sæsoner.
Præstationer:+Ryan Babel, der(næsten som ventet) har været dårlig.
Endelig har Jay Rodriguez fået målstøvlerne på, fint suppleret af Maupay. Lambert passer ikke rigtig ind i systemet, og han røg til Villa for et ekstremt lille beløb, da jeg ikke ønskede at forlænge med ham.
Forsvaret er rigtig godt! Men bliver nok nødt til at forstærke i bredden til det kommende euro-eventyr. Tror desværre at De Sciglio og Emre Can er for dyre. Så jeg skal ud og kigge. Kan på Micah Richards for 60mio, men han kræver 700k i ugen, og jeg vil egentlig gerne skære ned på, eller i hvert fald fastholde lønbudgettet omkring de nuværende 7 mio pr. uge.
TaktikEr den mest brugte taktik. En del kampe er også spillet med angrebsbold og højt pres, ligeledes er andre opstillinger, med fx 2 angribere i front, også brugt. Har sågar spillet et par kampe uden nogen på toppen.
Jeg bruger en del tid på kampene, og ændrer mentalitets-indstillinger nærmest minut for minut.