OPSTARTEN HOS DE KONGELIGESom jeg fortalte da jeg startede hos Real Madrid, skulle der foretages en del spillerindkøb, hvis vi skulle gøre os forhåbninger om, at blande os i toppen af Primera Division i år.
Jeg havde en meget lang liste over spillere, jeg gerne så i en Real trøje. Det eneste problem, at vi skulle bruge mange spillere, så jeg var nødt til også at kigge lidt på priserne, selvom jeg havde en milliard kroner til rådighed.
Købte spillere
Cesar Arzo
Denne unge spanske forsvarsspiller er hentet hos de forsvarende mestre fra Villarreal.
Jeg har hentet ham på en fri transfer og jeg forventer at han vil fungerer som backup de første sæsoner, hvorefter jeg håber han er klar til at blive fast mand. Man kan vel næsten kalde ham den nye Helguera
Pablo Zabaleta
Zabaleta er en spiller, der kan spille på alle pladser i højre side. Han er mest tænkt som højre back og skal kæmpe med Cicinho om denne plads. Han er dog en spiller, der sagtens kan få chancen på højre midtbane.
Pablo er 25 år og han skifter fra Espanyol på en fri transfer
Sofiane Choubani
Sofiane har jeg haft et godt øje til i lang tid. Nogle husker måske at det var i forbindelse med mit samarbejde med Nantes i Juventus-tiden, at jeg fik øje på dette talent.
Han har allerede spillet 9 landskampe for det tunesiske landshold i en alder af 20 år og jeg forventer mig da også en hel del af ham. Jeg har som sagt hentet ham i Nantes - Pris: 50.000.000 kr.
Nani
Nani er en jeg kender fra mit job som portugisisk landstræner. Han er et rigtig stort talent, som skiftede til Chelsea men han slog aldrig rigtig igennem hos den engelske storklub.
Han vil hovedsageligt komme til at spille på venstre midtbane hos Real Madrid, da han har rigtig god fart og samtidig er driblinger en af hans forcer. Prisen på Nani var 97.500.000 kr.
Melli
En af hovedårsagerne til at jeg købte Melli fra Real Betis er fordi han kan spille alle pladser i forsvaret. Real var som nævnt en anelse tynd besat i forsvaret, da jeg overtog dem, men med en alsidig spiller som Melli, ser det allerede lysere ud.
Melli vil hovedsagelig blive brugt i midterforsvaret, da han er en stærk markeringsspiller og god til at læse spillet. Han kostede os 65.000.000 fra Betis, men jeg er sikker på, han bliver alle pengene værd.
Antonio Lopez
I håbet om, at vi ikke skal bruge så lang tid på at få folk spillet sammen, har jeg forsøgt mig med at købe spanske spillere til vores forsvar. Selvfølgelig skal de bruge tid på at lære hinanden at kende, men de taler trods alt samme sprog, hvilket skulle være en fordel.
Jeg har hentet Antonio Lopez i Sevilla for 55.000.000, da jeg synes han har alle egenskaberne til at blive den perfekte venstre back for os. Det er muligt, at jeg skal ud og finde en backup til denne position.
Sergio Aguero
Sergio Aguero er uden tvivl den indkøbte spiller jeg forventer mig mest af. Denne argentinske vidunderdreng kan spille både midtbane samt angreb. Jeg vil helt sikkert bruge ham på midtbane, da han har egenskaberne til, at blive en af verdens bedste på den position. Aguero kommer fra ærkerivalerne Atletico og han havde en frikøbsklausul på 335.000.000, hvilket jeg synes var et passende beløb for en spiller af hans kaliber.
Soares
Jeg har haft et par af mine talentspejdere i Brasilien for at dinde nogle spillere, der kunne have interessere for os.
Jeg fik fra begge mine udsendte en tilbagemeldinger på denne 25-årige boksspiller fra Sao Paulo. Soares er en rigtig boksspiller, han er en spiller, der står de rigtige steder og samtidig har han hurtigheden til at kunne sætte en forsvarsspiller af. Han vil komme til at konkurrere med Bendtner, Nistelrooy og Raul om en plads i startopstillingen.
Jeg har betalt 52.500.000. for den brasilianske stjerne.
Mikel Arteta
Jeg har længe haft et godt øje til Arteta. Han er ikke en spiller, jeg forventer mig så meget af som f.eks. Aguero, han er mere en spiller der er købt til at styrke bredden i truppen.
Han kan spille alle pladser på midtbanen og han vil først og fremmest blive brugt som backup for Nani i venstre side, samt Aguero på den centrale midtbane. Han er skiftet fra Tottenham for 35.000.000
DET TAKTISKE
Sang Real
Denne taktik er den jeg havde stor succes med i Juventus den sidste sæson og det er denne taktik, jeg hovedsageligt vil bruge i Real. Taktikken er delt op, således at der er 5 mand til det defensive og 5 til det offensive. Diarra vil være oprydderen på midtbanen, hvor Aguero mere er spilleren med dirigentstokken og de frie arbejdsbetingelser.
Jeg har derudover bedt mine angriber om, at presse modstanderne så snart bolden er i spil.
Det er en taktik, jeg vil bruge på både hjemmebane som udebane.
Real 4-2-2-2 Att.
Denne taktik, er noget af det mest offensive man vil få at se fra Real i denne sæson. En taktik jeg kun vil bruge mod svage hold på hjemmebane og i det tilfælde af, at vi kommer bagud. Det var denne taktik, jeg skiftede til i pausen af Champions League finalen mod Barcelona.
Det er stadig fordelt således,at vi er 5 om det defensive og 5 om det offensive, men folk er bare ikke helt så defensivt orienteret, som f. eks i den forrige taktik, hvorimod fløjene og angriberne er meget offensiv indstillet.
4-4-1-1
Denne taktik er hovedsageligt lavet til de halvsvære udebanekampe, hvor vi mere skal styrer spillet.
Det er en opstilling/taktik, vi nok ikke kommer til at bruge så meget, da jeg som sagt helst vil spille med 4-4-2 opstillingen. Et tidspunkt, vi nok kommer til at bruge denne taktik, er f.eks hvis vi har en 2-0 føriing efter en times tid, da vi så har det vi skal have, men "bare" skal prøve at kontrollere spillet. De centrale midtbanespillere har ret frie tøjler og især den hængende angriber, kan gøre hvad han vil, en perfekt position til en spiller som Sergio Aguero.
4-1-4-1 Real
Denne opstilling er nok det nærmeste man kommer på en ultra defensiv opstilling fra Real's side.
Opstillingen er ikke en, der vil blive taget frem til hver kamp, men har vi f. eks en returkamp i Champions League, hvor vi skal ud og forsvare en føring, er denne opstiling perfekt. Det er en taktik, der lægger meget vægt på kontraspillet, derfor er det mere eller mindre alle mand bag bolden pånær angriberen, når vores modstandere har bolden. Det, det i alt sin enkelthed, går ud på, er at slå modstandernes spil i stykker, for derefter at stjæle bolden og slå til på en kontra. Det er måske ikke den mest pubikumsvenlige taktik, men den kan give gode resultater.
Nu ved I lidt om, hvordan jeg har tænkt mig at "gribe" tingene an i Real, jeg vil dog ikke udelukke, at der kommer flere indkøb. Jeg er også lige nu i forhandlinger om et nyt job!!! men selvfølgelig ikke på klubplan
Alt dette kommer der mere om i næste update, hvor vi også har en del træningskampe, som vil give det første fingerpeg om, Real er klar til at tage kampen om titlen op i denne sæson.