MARTS 2010 -
chok, chok, chokSå er vi nået til returkampen i Champions League, hvor vi skal til Frankrig og forsvare vores føring på 3-1 fra det første opgør.
Champions League, 2. runde 2. kamp
Lyon - Juventus 0-2 (0-2)
0-1 David Trezeguet (29)
0-2 John Obi Mikel (str 33)
MOM: Mathieu Bodmer (9)
Lækkert at avancere til kvartfinalen på bekostning af Lyon. De havde nogle chancer mod os i starten, men vi får kontrol over det efter Trezeguet's scoring til 1-0.
En legende takker af!
Dagen efter vi er kommet hjem fra Frankrig, får jeg besøg på mit kontor. Det er Alessandro Del Piero, der har bedt om et møde. Han fortæller mig, at han har besluttet sig for at stoppe sin karriere, når sæsonen er færdig. Jeg forstår hans beslutning, da han ikke rigtig er blevet brugt i år og samtidig takker jeg ham for det gode samarbejde, vi har haft i mine næsten 4 sæsoner i Juventus.
Vi er nået til
lodtrækningen i Champions League og det er de følgende 8 hold, der skal trækkes lod i mellem:
Barcelona, Arsenal, Celtic, Roma, Tottenham, Chelsea, Juventus og Atletico
Det giver følgende kvartfinaler:
Barcelona - Chelsea
Arsenal - Tottenham
Celtic - Juventus
Roma - Atletico
Jeg synes, vi får en rigtig god lodtrækning. Celtic har dog fået samlet en god trup, men jeg mener helt sikkert, at vi bør slå dem over 2 kampe.
27. turneringskamp i Serie AFiorentina: 4-1 Uafgjort: 5-2 Juventus: 4-7
Fiorentina (16) - Juventus 0-1 (0-0)
0-1 Gyan Asamoah (51)
MOM: Andreas Isaksson, Fiorentina (9)
En fuldt fortjent sejr, som burde have været noget større. Et resultat som 3-1 eller 4-1 havde måske været mere passende. Jeg beslutter mig efter kampen for at rose især Gyan Asamoah, da jeg synes, han har været fantastisk for os i de sidste måneder.
28. turneringskamp i Serie AJuventus: 1-2 Uafgjort: 13-5 Udinese: 9-2
Juventus - Udinese (11) 0-0 (0-0)
MOM: Samir Handanovic, Udinese (7)
Det var ærgeligt, nu gik det ellers lige så godt. Vi får ikke spillet til at flyde, så alt i alt er en pointdeling i orden. Desværre har Inter lige som os vundet hver gang, så de er stadig lige i hælene på os.
Vi bliver ramt af endnu en skade, da Quaresma er ude med en forstuvet ankel den næste måned. Det er ikke optimalt med disse skader, da vi har et ret stramt program med Champions League og Serie A.
29. turneringskamp i Serie ANapoli: 9-1 Uafgjort: 4-1 Juventus: 1-4
Napoli (11) - Juventus 0-3 (0-1)
Rødt kort til Craig Bellamy, Napoli (21)0-1 John Obi Mikel (36)
0-2 Gyan Asamoah (53)
0-3 John Obi Mikel (82)
MOM: Gyan Asamoah (10)
Vi bliver sat i gang af Bellamy's tåbelige udvisning, da han får lyst til at plante en albue i synet på Coloccini. Efter vi er kommet foran er det ren cruise control resten af kampen. Selvom vi tager det med ro, forhindrer det os ikke i at få endnu en skade, da Esposito forstuver sin ankel og er ude i en måned ligesom Quaresma.
Inter spiller kun uafgjort mod Udinese og det er de endda meget heldige med, da Martins først udligner dybt inde i dommerens overtid.
Tro det eller lad være, men Marcelo bliver skadet under træningen og må holde pause i 3 uger. Det er alt andet end optimalt, når der venter modstandere som Lazio og Milan i de næste kampe. Vi skal snart have vendt den tendens med alle de skader ellers klarer vi ikke målet med en ny sejr i Champions League og Serie A triumf.
30. turneringskamp i Serie AJuventus: 1-2 Uafgjort: 13-5 Lazio: 9-2
Juventus - Lazio (7) 3-0 (1-0)
1-0 David Trezeguet (34)
2-0 Gyan Asamoah (47)
3-0 Jose Antonio Reyes (53)
MOM: Gyan Asamoah (10)
Asamoah er i sit livs form i øjeblikket
Vi vinder den vigtige kamp og endnu en gang er Asamoah fantastisk. Roma er ved at tabe pusten, da de hjemme taber til Torino. Det ligner mere og mere et parløb mellem Inter og os i denne sæson.
Champions League, Kvartfinale, 1. kamp
Celtic - Juventus 0-0 (0-0)
Rødt kort til Mathieu Bodmer (64)MOM: David Marshall, Celtic (8)
Det var en utrolig lige kamp i dag og nu er kravet klart på hjemmebane, vi skal vinde, så er vi i semifinalen. Det eneste negative er, at Bodmer bliver smidt ud og det betyder desværre at han er spærret i returopgøret.
Dagen efter kampen i Skotland sker der igen spændende ting. Jeg bliver ringet op af bestyrelsesformande
n for Real Madrid, Ramon Calderon. Han fortæller mig, at de til morgen har fyret Michael Laudrup og at de meget gerne ser mig som den nye træner i Real Madrid. Jeg har jo aldrig lagt skjul på, at Real Madrid er en fascinerende klub, men jeg har nogle krav til Hr.
Calderon, der skal opfyldes, hvis jeg skal komme til klubben.
- Jeg vil ikke tiltræde før sæsonen er overstået.
- Jeg vil også garanteres en stor sum penge til spillerindkøb, så jeg kan sætte mit personlige præg på holdet.
Han accepterer, at jeg først kan komme til klubben efter sæsonen og samtidig tilbyder han mig 1.060.000.000 kr. til spillerindkøb, hvis jeg siger ja og 21.000.000 i lønbudget. Min egen løn vil stige fra 102.500 om ugen til 370.000, så jeg behøver ingen betænkningstid, jeg siger, ja til Real Madrid!
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Breaking news - Breaking news - Breaking news - Breaking news - Breaking news - Breaking news - Fodboldklubben Juventus er i chok, da deres succestræner igennem næsten 4 sæsoner, har valgt at fratræde sin stilling til sommer og tiltræde i Real Madrid. Jesper Nissen stopper i Juventus d. 20. maj 2010 og går dermed glip af den sidste turneringskamp for Juventus mod Livorno.----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Selv efter denne chokerende meddelelse skal I naturligvis stadig have mulighed for, at se den fremragende stilling i Serie A: