home forum contact

Velkommen
Gæst
Søg

SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
I går kl. 10:26:46 Broen13 Challenges The real SAF Challenge
20 Nov 2024, 11:53 ydersog Klubsøgnin... Brighton & Hove Albion
19 Nov 2024, 11:24 Lars Pedersen Omklædning... Ang. Spcs
14 Nov 2024, 20:58 andersnomanni Blogs SAF Challenge
24 Okt 2024, 21:05 Broen13 Blogs Rejsen gennem Portugal
24 Okt 2024, 17:05 Bubbles Blogs #2 - Et sidste save - ...
17 Okt 2024, 23:31 Svartowiz Omklædning... Sommer opdatering
Antal Registrerede Brugere: 23456
  0 Brugere, 602 Gæster Online.

Nyeste Bruger: godrejkokapet
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andre Managerspil
| |-+  Nostalgi
| | |-+  Kategori: Blogs fra de ældre udgaver
| | | |-+  (Truppen-Feyenoord) Den Gamle Dame på nye eventyr!
0 Brugere og 2 Gæster læser i øjeblikket dette emne.
Sider: 1 ... 75 76 [77] 78 79 Udprint
Forfatter Emne: (Truppen-Feyenoord) Den Gamle Dame på nye eventyr!  (Læst 176263 gange)
MathiasK
Lilleputspiller
*

Sv: (Portræt af en manager) Den Gamle Dame skal til at lære fransk!
« Svar #1140: 27 Feb 2008, 09:35 »

Man en blæret blog og et fedt CV!! Glæder mig meget til næste update. Se om du kan få et gammelt gigant hold til blive stort? Fx Preston?

Metsu1
Manager

« Svar #1141: 28 Feb 2008, 22:52 »

Man en blæret blog og et fedt CV!! Glæder mig meget til næste update. Se om du kan få et gammelt gigant hold til blive stort? Fx Preston?

Mange tak  Wink

Jeg er også meget godt tilfreds med CV'et. Det er da også uden tvivl, det bedste spil jeg har haft i FM-historien.

Jeg håber på, at jeg kan få en update lavet færdig i løbet af weekenden og jeg er da lige nu inde i overvejelserne om, hvor jeg skal træne efter sommerens EM. Jeg har lidt kig på Watford, men nu må vi se.

Tak for kommentaren  Thumbs Up

JimmyGP
Manager

« Svar #1142: 28 Feb 2008, 23:10 »

Det er uden tvivl en blog og et save du kan være meget stolt over Thumbs Up Jeg er helt tosset med din blog og har efterhånden læst det meste.. jeg er stadig meget skuffet over at det ikke blev årets blog i 07.. det er uden tvivl den bedste FM-blog jeg har læst.. fedt at du kører videre og det er en fornøjelse at følge dig her og i Ajax -> HSV-bloggen..

KUTGW!!!!

- Veni, vidi, vici -

Metsu1
Manager

« Svar #1143: 28 Feb 2008, 23:17 »

Det er uden tvivl en blog og et save du kan være meget stolt over Thumbs Up Jeg er helt tosset med din blog og har efterhånden læst det meste.. jeg er stadig meget skuffet over at det ikke blev årets blog i 07.. det er uden tvivl den bedste FM-blog jeg har læst.. fedt at du kører videre og det er en fornøjelse at følge dig her og i Ajax -> HSV-bloggen..

KUTGW!!!!

Tusind tak for de flotte ord, det er netop såsanne kommentarer, der er med til at holde en i gang  Thumbs Up

Jeg mangler stadig 8-10 kampe af sæsonen, men så snart de er færdigspillede, så sætter jeg mig til "tegnebrættet", men som nævnt, så bliver det en atypisk update, nærmest et hurtigt resume med lidt billeder osv.  Wink

Metsu1
Manager

« Svar #1144: 04 Mar 2008, 21:20 »

Coupe de la Ligue

Resultaterne

6-5 e.f.s., Montpellier (h)
2-0 Toulouse (n)

Sidste sæson havde vi spillet os i finalen i ligacuppen, som også er kendt som den “lille” pokalturnering i Frankrig.
Det samme lykkes for os i denne sæson, men først efter en meget svær semifinale mod Montpellier, hvor det hele endte med en straffesparkskonkur rence. Spillerne viste gode nerver og vi trak det længste strå og stod dermed i finalen for andet år i træk.
Modstanderen i finalen var Toulouse, et hold som vi har haft et godt tag på i denne sæson og den tendens fortsatte heldigvis i finalen, hvor vi efter en sikker 2-0 sejr på Stade de France i Paris kun løfte ligacup pokalen.
Målene blev sat ind af vores offensive midtbanespiller Bruno Mesquita efter 48 minutter og den unge franske højrefløj Jeremy Recordier efter 66 minutter.

Coupe de France

Resultaterne

4-1, Cherbourg (h)
3-0, Clermont (u)
2-0, Le Mans (h)
4-0, Caen (h)
3-1 e.f., Marseille (h)
3-1 e.f., Troyes (n)

Vi var forsvarende mestre i den franske pokalturnering, Coupe de France og mange eksperter havde da også udpeget os som de helt store favoritter til at genvinde pokalen.
Vi var heldige med lodtrækningen igennem hele turneringen, da vi får nogle forholdsvis lette modstandere, som vi endda får lov til at møde på hjemmebanen Lyon Stadion.
Det er først i semifinalen mod Marseille, vi for alvor får problemer og dette på trods af, at vi spiller på hjemmebane. Kampen er helt lige efter 90 minutter, hvor stillingen er 1-1 efter en Marseille udligning i de allersidste sekunder. Vi kommer heldigvis bedst ud af den forlængede spilletid og slipper for det lotteri, det er, at afgør en kamp i en straffesparkskonkur rence.
Finalen blev spillet på Stade de France og modstanderen var Troyes. Denne gang var det vores tur til at komme bagud, men heldigvis udligner Warck Flavien med et kvarter igen. Kampen må derfor ud i forlænget spilletid og her afgør vi kampen med de samme cifre som i semifinalen mod Marseille, hvor vi også var i forlænget spilletid. Nogle vil nok mene, at vi får lidt hjælp af dommeren, da de to mål vi scorer i den forlængede spilletid, begge bliver sat ind på straffespark af henholdsvis Anderson og Jerome Gonzalez.

Champions League
0-3 Sevilla (u) - 2-1, Sevilla (h)

Som forsvarende mestre var der et stort forventningspres på vores skuldre i dette års udgave af Champions League. Et pres, som spillerne desværre ikke formåede at håndtere.
Efter halvfems minutters intensiv fight på Ramon Sanchez Pizjuan i Sevilla i første kamp af den første knockoutrunde, var vi blevet slået med hele 3-0 efter 3 scoringer af Giuliano Lippi. Jeg håbede selvfølgelig stadig på, at vi kunne vende det i returopgøret, men jeg var godt klar over, at opgaven næsten ville blive umulig at løse.
Før returopgøret var der ikke så meget andet at gøre, end at blæse til angreb fra første dommerfløjt. Spilleren giver sig 100% og med godt 5 minutter tilbage af den ordinære spilletid, kommer Jokic højest efter et hjørnespark og header os foran med 2-0. Vi rokerer lift på banen, så vi nærmest spiller med 5 angribere i de sidste minutter, men vi formår ikke at fremtvinge en forlængelse. Kampen bliver afgjort i dommerens tillægstid, hvor det lykkes for Eliran Ben-Arush at score til 2-1. Den scoring slukkede endegyldigt lyset for os i Champions League og vores drøm om at forsvare pokalen med de store ører.
Sevilla viser sig rigtig stærke i turneringen og ender i finalen mod et af mine tidligere mandskaber, Arsenal, hvor de taber med 2-0.

Skuffende exit i Champions League

Næste update bliver om ligaen og om et muligt klubskifte!

Stod
Ynglingespiller

Sv: (Cupresultater 2020) Den Gamle Dame skal til at lære fransk!
« Svar #1145: 15 Mar 2008, 19:47 »

En af Freaks bedste blogs nogensinde

Metsu1
Manager

Sv: (Slutstilling Ligue1) Den Gamle Dame skal til at lære fransk!
« Svar #1146: 27 Apr 2008, 20:22 »

3-1, Montpellier (u)
4-1, Nice (h)

0-0, Bordeaux (u)
5-0 Strasbourg (h)
3-2, Metz (u)
3-1, Bastia (u)

1-2, Marseille (u)
0-0, St. Etienne (h)
3-2, Le Mans (u)
3-1, P.S.G (h)
3-1, Toulouse (h)

1-1, Guingamp (u)
3-0, Auxerre (h)
1-1, Grenoble (u)
4-0, Le Havre (h)
2-2, Troyes (u)
2-1, Monaco (h)
1-1, Montpellier (h)
1-2, Nice (u)
3-1, Reims (u)
2-0, Lille (h)

Kigger vi lidt på vores præstationer i ligaen i det nye år, så har vi leveret nogle gode resultater, men samtidig har vi mistet vores stime på ubesejrede kampe. En stime, der endte på 58 kampe som ubesejrede i Ligue 1, en bedrift der kommer til at stå i meget lang tid.
Nederlaget kom i udebanekampen mod Marseille, hvor vi tabte med 2-1 i en kamp, som vi nemt kunne have tabt med endnu mere, da Marseille var klart bedre end os på kampdagen.

Resultatmæssigt er det som sagt gået godt, men spillemæssigt har vi haft lidt problemer. Problemerne skyldes, at vi har været ramt af en del skader især i forsvaret på de to backpladser. Det har betydet en del rokering i den bagerste række, men heldigvis har vi formået at vinde kampene, selvom spillet ikke altid har været prangende.
Mesterskabet blev allerede sikret i femte sidste spillerunde. Det skete efter vi vandt 2-1 over Monaco på hjemmebane og dermed kunne de ikke længere hente os i tabellen. Til de sidste kampe valgte jeg, at give flere af marginalspillerne chancen, hvilket bl.a. resulterede i et nederlag til Nice på udebane, men ellers var indsatsen af reserverne godkendt.

Slutstillingen i Ligue 1 viser endnu en gang, at vi er det absolutte tophold i fransk fodbold og med mesterskabet i år og sidste år, samt Champions League triumfen sidste år, så føler jeg ikke rigtig, at jeg kan tilføre Lyon meget mere og jeg har derfor valgt ikke at forlænge mit ophold i Lyon. Nu gælder det udelukkende sommerens Europamesterskaber, hvor jeg håber, at jeg kan bringe Schweiz frem til et godt resultat, så må vi se, hvad det ender med efter sommerpausen.

« Seneste Redigering: 27 Apr 2008, 22:17 af Metsu1 » Logged

Toni
Førsteholdsspiller

Sv: (Slutstilling Ligue 1 - 2020) Den Gamle Dame skal til at lære fransk!
« Svar #1147: 28 Apr 2008, 21:56 »

Dejligt med en update igen!

Lang tid siden sidst! Peace

Metsu1
Manager

« Svar #1148: 29 Apr 2008, 09:05 »

Dejligt med en update igen!

Det var meningen, at jeg forlængst skulle have opdateret, men jeg har ikke fået det gjort.

Jeg håber, at jeg kan få spillet EM i løbet af en uges tid og samtidig kaster lidt lys over, hvem der kan blive min fremtidige arbejdsgiver. Bloggen vil fortsætter, men det kommer til at foregå i et meget stille tempo, da Villarreal bloggen i 08 udgaven har højeste prioritet  Peace

Toni
Førsteholdsspiller

« Svar #1149: 29 Apr 2008, 14:15 »

Det var meningen, at jeg forlængst skulle have opdateret, men jeg har ikke fået det gjort.

Jeg håber, at jeg kan få spillet EM i løbet af en uges tid og samtidig kaster lidt lys over, hvem der kan blive min fremtidige arbejdsgiver. Bloggen vil fortsætter, men det kommer til at foregå i et meget stille tempo, da Villarreal bloggen i 08 udgaven har højeste prioritet  Peace

lyder godt at du fortsætter, og glæder mig til at se hvor du lander Wink

Lang tid siden sidst! Peace

Metsu1
Manager

« Svar #1150: 04 Jun 2008, 00:31 »

EM - Den indledende gruppe
- Sensationen i Stavanger!

07.06.2020: Tyskland         –         11.06.2020: Wales         –         15.06.2020: Spanien

Vi stod over for en af vores største rivaler i den første gruppekamp ved EM i Norge. Vi havde allerede stiftet bekendtskab med det tyske landshold i kvalifikationsgrupp en til EM, hvor vi tabte knebent med 2-1 i Tyskland, mens hjemmekampen på St. Jakobspark i Basel endte med de kedelige cifre 0-0.
Jeg var derfor ikke i tvivl om, hvad der ventede os. Det ville blive en utrolig tæt og taktisk præget kamp, hvor det første mål kunne blive altafgørende for udfaldet af kampen. Den første tanke omkring kampen viste sig at holde stik, men desværre for os var tyskerne bedre og heldigere end os på selve dagen og med en sen scoring af Hartmann, kunne de fejre sejren og de tre points i åbningskampen.
Det er aldrig sjovt at tabe en fodboldkamp, men at stå tomhændet efter en åbningskamp ved en slutrunde, hvor man burde have stået med det ene point, er endnu mere ærgerligt. Det betyder, at der allerede efter den første kamp hviler et kæmpe pres på os i de sidste to gruppekampe mod Wales og Spanien.

Anden puljekamp var som bekendt mod Wales, der meget overraskende havde gennembanket Spanien med 3-0 i den første kamp og dermed lå placeret som nummer 1 i vores pulje før dagens kamp.
Jeg havde stort set givet genvalg til de 11 spillere, der så knebent tabte til Tyskland i den første kamp, da de havde kæmpet flot og samtidig havde formået at presse de stærke tyskere ved flere lejligheder. Det viser sig desværre, at det ikke er den bedste ide, da vi spiller uden intensitet og der er ingen spillere, der overhovedet tager noget initiativ på banen.
Vi er heldige med at slippe fra kampen med 0-0 og dermed et point, men noget, vi er mere heldige med, er resultatet fra kampen mellem Tyskland og Spanien. De spiller nemlig også uafgjort og det betyder, at vi fortsat har en teoretisk chance for at gå videre, men det kræver enten en tysk storsejr og en sejr til os eller en tysk sejr og storsejr til os i den sidste gruppekamp. Disse to scenarier kan sende os videre som nummer to i puljen efter Tyskland.

Der var dømt knald eller fald kamp i den sidste puljekamp mod Spanien. Vi var pisket til at vinde og samtidig, skulle vi håbe på en sejr til vores tyske ærkerivaler over Wales.
Jeg havde til dagens kamp lavet et par ændringer, både pga. de manglende scoringer men også på grund af karantæne til Enrico Müller på den offensive midtbaneplads. Det blev Christoph Rezzonico, der skulle udfylde hullet efter Müller på den offensive midtbane og det viste sig hurtigt at være en rigtig god udskiftning. De spanske spillere havde også en teoretisk chance for at gå videre, men de var slet ikke klar i de første 45 minutter. Vi er foran 3-0 ved pausen og Spanien ligner et hold i total opløsning. Rezzonico har vist sig at være uhyre giftig og sammen med Ömer Dressler på højrekanten har de sørget for vores første scoringer ved denne slutrunde.
Ved pausen var vi helt lige med Wales, da tyskerne på det tidspunkt var foran 1-0 mod Wales.
Det var som de spanske spillere ville slutte EM med maner og det ville de gøre ved at spille offensivt. Vi var mere presset i anden halvleg, men med et hårdt kæmpende forsvar og en fremragende målmandspræstation lykkedes det for os at holde fast i føringen på 3-0. Nu ventede vi spændt på resultatet fra den anden puljekamp. Resultatet tikkede ind og forløsningen var stor, Tyskland havde vundet med 2-0 over Wales, hvilket som sagt betød, at vi lige netop var videre fra den indledende pulje på en bedre målscore end waliserne.
Slutstillingen i puljen kan ses her.

Kvartfinalerne!

« Seneste Redigering: 04 Jun 2008, 00:35 af Metsu1 » Logged

N17
Manager

Sv: (EM - Indledende pulje) Den Gamle Dame skal til at lære fransk!
« Svar #1151: 04 Jun 2008, 00:37 »

sygt at denne blog snart nærmer sig de to år.... Godt gået Huh

TOTTENHAM HOTSPUR FC
Hadet af mange - elsket af få

Metsu1
Manager

« Svar #1152: 04 Jun 2008, 00:40 »

sygt at denne blog snart nærmer sig de to år.... Godt gået Huh

Wink Mange tak, men man må også sige, at bloggen har kørt på meget lavt blus i de seneste måneder, men jeg må indrømme, at jeg er blevet lidt grebet af dette spil igen, så det kan være, det kommer til at gå lidt ud over 08-bloggen, men nu må vi se  Peace

Rooland
Manager

« Svar #1153: 04 Jun 2008, 00:42 »

Ganske fremragende du har formået at holde så længe  Thumbs Up
Og så er dine updates endda ganske gode og flot sat op  Thumbs Up

Metsu1
Manager

« Svar #1154: 04 Jun 2008, 01:16 »

Ganske fremragende du har formået at holde så længe  Thumbs Up
Og så er dine updates endda ganske gode og flot sat op  Thumbs Up

Mange tak, det tager også lidt tid, men med de kommentarer der kommer, så er det bestemt det hele værd.  Thumbs Up

Sider: 1 ... 75 76 [77] 78 79 Udprint 

This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010