home forum contact

Velkommen
Gæst
Søg

SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
25 Nov 2024, 10:26 Broen13 Challenges The real SAF Challenge
20 Nov 2024, 11:53 ydersog Klubsøgnin... Brighton & Hove Albion
19 Nov 2024, 11:24 Lars Pedersen Omklædning... Ang. Spcs
14 Nov 2024, 20:58 andersnomanni Blogs SAF Challenge
24 Okt 2024, 21:05 Broen13 Blogs Rejsen gennem Portugal
24 Okt 2024, 17:05 Bubbles Blogs #2 - Et sidste save - ...
17 Okt 2024, 23:31 Svartowiz Omklædning... Sommer opdatering
Antal Registrerede Brugere: 23456
  0 Brugere, 986 Gæster Online.

Nyeste Bruger: godrejkokapet
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andre Managerspil
| |-+  Nostalgi
| | |-+  Kategori: Blogs fra de ældre udgaver
| | | |-+  (Truppen-Feyenoord) Den Gamle Dame på nye eventyr!
0 Brugere og 6 Gæster læser i øjeblikket dette emne.
Sider: 1 ... 68 69 [70] 71 72 ... 79 Udprint
Forfatter Emne: (Truppen-Feyenoord) Den Gamle Dame på nye eventyr!  (Læst 176518 gange)
Metsu1
Manager

Sv: (April) Den Gamle Dame skal til at lære fransk!
« Svar #1035: 21 Aug 2007, 22:13 »

tilykke med den franske liga - god sæson

glæder mig til CHL finalen Wink Opstemt

Mange tak, Emillionaire - jeg glæder mig også meget til CHL-finalen, forhåbentlig kan jeg lave et hattrick

Hvor flyver du hen? og med ni timer til afgang, så der tid nok til at nå CL finalen Wink

Hehe, problemet er at jeg skal være i lufthavnen kl. 05.00, så der er desværre ikke tid til et fyldigt sammendrag, men jeg skal nok se, om jeg ikke hurtigt kan få opdateret i løbet af næste uge, når jeg er hjemme igen  Thumbs Up

Uanset hvad, så er der plads til en Go' tur hjem, go' tur hjem Opstemt Wink

Fine resultater - igen!

Mange tak Zone og jeg håber på en god tur både frem og tilbage (er ikke så vild med det flyveri Wink)

EDIT: 70 sider  Cool  FMFreaks længste blog p.t., hvem havde dog troet det! (Jeg har set den fart du har på John Spurs, du overhaler mig snart  Wink )
« Seneste Redigering: 21 Aug 2007, 22:14 af Metsu1 » Logged

Metsu1
Manager

« Svar #1036: 29 Aug 2007, 16:54 »

Så er jeg hjemvendt fra en dejlige solskinsferie fra Bulgarien.

Jeg håber, at jeg når at spille lidt i aften, så der måske kan kommen en update i morgen eller fredag, med den store finale  Wink

Metsu1
Manager

Sv: (STEM) Den Gamle Dame skal til at lære fransk!
« Svar #1037: 30 Aug 2007, 18:53 »

Afstemning, skal jeg søge jobbet i Barce eller blive i Lyon??

EDIT: Jeg droppede Barca, har været i Spanien og samtidig er det sjovt at spille med Lyon.
« Seneste Redigering: 31 Aug 2007, 00:18 af Metsu1 » Logged

Toni
Førsteholdsspiller

« Svar #1038: 01 Sep 2007, 18:49 »

hvornår kan vi forvente en update

Lang tid siden sidst! Peace

PhillipAlpha
Lilleputspiller
*

« Svar #1039: 01 Sep 2007, 22:59 »

Intet mindre end klasse-læsning.. har læst mere eller mindre intensivt siden kl 12 (dvs. snart 11 timer) - man sidder virkelig og bliver grebet af din fortælling.. VI VIL HAVE MERE Peace

Metsu1
Manager

« Svar #1040: 02 Sep 2007, 08:12 »

Intet mindre end klasse-læsning.. har læst mere eller mindre intensivt siden kl 12 (dvs. snart 11 timer) - man sidder virkelig og bliver grebet af din fortælling.. VI VIL HAVE MERE Peace

Tusind tak, jeg er glad for, du synes om bloggen og at du har brugt tid på at læse den igennem  Thumbs Up

Der kommer mere, men jeg er midt i et mindre ombygningsrod og skal i byen hele dagen i dag, så der har ikke været meget tid til FM. Samtidig bliver det en lang update med et fyldigt referat af Champions League finalen, men det tager jo også lidt tid at lave den.

hvornår kan vi forvente en update

Jeg vil tror, at jeg har den færdig i morgen på et tidspunkt, hvis alt går godt.

Kalles Team
Ynglingespiller

« Svar #1041: 02 Sep 2007, 22:18 »

I morgen vil jeg se om jeg kan få taget mig sammen til at læse bloggen fra start, da jeg har fulgt med noget af tiden i lyon Opstemt

Metsu1
Manager

Sv: (MAJ) Den Gamle Dame skal til at lære fransk!
« Svar #1042: 05 Sep 2007, 01:08 »

MAJ 2019

Vi er nået til måneden, hvor sæsonen slutter og hvor alt bliver afgjort. Vi har nogle meget vigtige kampe i løbet af den næste måned, hvoraf den allerstørste selvfølgelig er Champions League finalen mod Atletico på Giuseppe Meazza i Milano. Her har vi chancen for, at vinde pokalen med de store ører for første gang i Lyon's historie.

34. kamp i Ligue 1 fra Stade Chaban-Delmas (Parc Lescure), Bordeaux
Bordeaux: 2,75    Uafgjort: 3,20    Lyon: 2,25

Bordeaux (2) - Lyon     0-1    (0-0)
0-1 Bruno Mesquita (59)

MOM: Andre Bach, Lyon (8)

Selvom vi allerede er kåret til franske mestre, viser spillerne rigtig god vilje i dagens kamp, hvilket betyder at vi henter alle 3 points i dag.
Kampen var meget lige og det mest retfærdige resultat havde nok været uafgjort, men som så mange andre gange i sæsonen har vi heldet og selvfølgelig dygtigheden til at hive en smal sejr hjem på udebane. Udover heldet har vi også en af verdens allerbedste målmænd i unge Andre Bach, som virkelig kan gå ind og gøre en forskel i vores kampe.

Coupe de France Finale fra Stade de France, Saint-Denis
Lyon - Valenciennes
1,40  -  3,75  -  7,50

Lyon - Valenciennes       3-1     (2-1)
1-0 Romain Dedola (20)
2-0 Ezequiel Garay (22)
2-1 Nelson Ledesma (str 26)
3-1 Arslan Fedulov (52)

MOM: Adrien Maurel, Lyon (8)
79.972 tilskuere

Vi vinder pokalturneringen efter en overbevisende indsats mod Valenciennes. Selvom det var finalen, vi skulle spille i dag, valgte jeg at give nogle af marginalspillerne chancen, da vi stadig mangler den absolut vigtigste kamp, Champions League finalen mod Atletico, samt en svær udekamp mod nummer 2 Troyes i den franske liga.
Dedola og Fedulov, som ikke får mest spilletid, viser sig fra deres bedste side og er direkte årsag til, at vi kan hæve pokalen og dermed fejrer "The Double" i denne sæson.

Vi vinder igen en svær udekamp

35. kamp i Ligue 1 fra Stade de l'Aube, Troyes
Troyes: 3,25    Uafgjort: 3,25    Lyon: 2,00

Troyes (2) - Lyon     0-1    (0-1)
0-1 Igor Milicevic (20)

MOM: Nicolas Keita, Lyon (8)

Ligesom i den svære udekamp mod Bordeaux, formår vi at score en enkelt gang og derefter at holde Troyes fra scoringer. Jeg stiller igen med noget nær stærkeste opstilling efter sidste runde, hvor det var reserverne, der fik chancen og som så mange gange før er det Milicevic, der bliver vores matchvinder. Han har om nogen været sæsonens største overraskelse og en af hovedårsagerne til vores suveræne stime i ligaen. Nu har vi en enkelt ligakamp hjemme mod Toulouse før det helt store brag skal udkæmpes på Giuseppe Meazza i Milano.

36. kamp i Ligue 1 fra Lyon Stadion, Lyon
Lyon: 1,80      Uafgjort: 3,00      Toulouse: 4,00

Lyon - Toulouse (9)     2-0     (2-0)
1-0 Chimo Moyano (19)
2-0 Chimo Moyano (31)

MOM: Didier Digard, Lyon (8)

Vi kan næsten ikke forlange en bedre optakt til den store finale efter denne sikre sejr over Toulouse. Hvis spillernes selvtillid ikke er i top til Atletico-kampen, så bliver den det aldrig. Vi har nu spillet 33 kampe i træk i den franske liga uden at tabe og ind imellem har vi også vundet pokalturneringen. Forberedelserne har været i top, det eneste problem er, at jeg ikke har en decideret venstre back til rådighed, da Mangani ikke er spilleberettiget og Le Lay og Keita begge er ude med skader, men der er jo ikke andet for end at ryste posen en ekstra gang og håbe på det bedste. Hvis vi vinder Champions League vil det uden sidestykke, være den største succes i min tid som manager, da man ikke forventer at Lyon kan vinde Cl, men det gjorde man med de tidligere hold, jeg har trænet.

Champions League finale fra Giuseppe Meazza, Milano
Atletico - Lyon
2,25  -  3,20  -  2,75

Atletico 4-4-2

Mm: Frode Henden
F H: Jose Miguel Garces
F V: Diego Contreas
F C: Daniele Consolo
F C: Gerard Pique (c)
M H: Sebastian Walter
M V: Kai Stahl
M C: Francesc Fabregas
M C: Sandro Meissner
A C: Marcel Jol
A C: Mirko Mehmedovic
U: Jürgen Fischer
U: Leonardo
U: Edmundo Bolanos
U: Aaron Niguez
U: Zhang Fei
U: Andrea Soave
U: Shlomo Amsalem

Lyon 4-3-1-2

Mm: Andre Bach
F H: Jerome Gonzalez
F V: Ezequiel Garay
F C: Srdjan Jokic
F C: Jaques Faty
M H: Armin Sander
M V: Philippe Boudin
M C: Didier Digard (c)
OM C: Bruno Mesquita
A C: Igor Milicevic
A C: Anderson
U: Kenneth Stenild
U: Souleymane Keita
U: Nicolas Keita
U: Maurice Barbier
U: Armin Sander
U: Adrien Maurel
U: Arslan Fedulov

OPTAKT!

Denne sæsons Champions League finale står mellem det spanske storhold Atletico og overraskelsen fra Lyon. Selvom Lyon har vundet de to seneste opgør mod Atletico må man sige, at det spanske hold er svag favorit til aftenens kamp.
Den primære årsag til, at de må tage favoritværdigheden på sig, er det faktum, at Lyon har store problemer i forsvaret til aftenens kamp. Manager Jesper Nissen har 3 centrale forsvarsspillere og 1 højre back klar til kamp ellers er resten ude med enten skader eller karantæner.
Udfra gårsdagens afsluttende træning, ser det ud til at blive Garay, der skal spille på venstre back pladsen, mens Jokic og Faty tager pladserne i det centrale forsvar.
Atletico har ingen skader eller karantæner overhovedet og kan derfor stille i stærkeste opstilling, hvilket som sagt gør dem til svag favorit hos bookmakerne.

Atletico
Tager vi et kig på nogle af nøglespillerne hos Atletico til aftenens opgør, så er den 32-årige centerforsvar og anfører Gerard Pique bestemt en af dem. Han er en rigtg centerforsvarer, der er kendt for hans meget tætte markeringer samt hans fremragende hovedspil. Med alderen har han også udviklet en rigtig god evne til at læse spillet og er den naturlige mand til posten som anfører på holdet.

På midtbanen har vi en af de vigtigste spillere for Atletico. Det drejer sig om holdets helt store kreatør, 32-årige Francesc Fabregas der har prøvet at vinde Champions League før med Arsenal, endda med Lyon manager Jesper Nissen som manager. Han er spilleren, der skal sørger for at skabe scoringsmulighedern e for de to i front hos Atletico, Mehmedovic og Jol.

Netop den hollandske frotangriber Marcel Jol er den sidste mand, vi har udvalgt som nøglespiller hos Atletico. Hans angrebsmakker Mirko M. er også en særdeles farlig herre, men Jol må betegnes som en af de bedste angribere i verden i øjeblikket bl.a. pga. hans fremragende målnæse og hans hurtighed. Det eneste, der er imod Jol, er hans til tider manglende form og evne til at komme i form, men lige nu er han rigtig godt kørende.

Olympique Lyonnais
Går vi over og kigger på 3 udvalgte spillere hos Lyon er den første, vi har udvalgt, den 21-årige tyske målmand Andre Bach, der virkelig har været fantastisk mellem stængerne for Lyon igennem hele sæsonen. Han er uden tvivl en af de allerbedste på målmandsposten i verden p.t. og med hans unge alder taget i betragtning er der næsten ikke grænser for, hvad han kan opnå i hans karriere. Alderen og den manglende erfaring er muligvis også den eneste svaghed som Bach har, så det bliver spændende at se, om han kan holde hans høje niveau i endnu en kamp.

Den næste spiller, der kan betyde forskellen på succes og fiasko er den gennemrutinerede franske styrmand Didier Digard, der i dette års Champions League har spillet på den centrale midtbane, selvom han i ligaen kun har spillet i det centrale forsvarer. grunden til dette er, at den normale centrale midtbanespiller Florian Clerc ikke har været spilleberettiget til turneringen. Digard er en defensiv type og skal holde samling på tropperne, så der ikke kommer for stor spredning mellem kæderne hos Lyon. Han har vist sig rigtig stabil og er også blevet udnævnt til anfører i aftenens store finale.

Den sidste spiller er ikke overraskende den serbiske wonderboy, Igor Milicevic. Med sine bare 20 år har han taget den franske liga med storm og i Champions League har han været fænomenal for Lyon med 9 scoringer i 12 kampe. Han er en fandenivoldsk type, der har evnen til ene mand at afgøre fodboldkampe. Eneste minus er ligesom Bach, hans manglende rutine, men som sagt går han altid uimponeret til værks og kan han gør det endnu en gang i aften, kan han bliver manden, der afgør finalen til fordel for de franske mestre.

Det var slut på optakten, der er tid til finalen på et udsolgt Giuseppe Meazza i Milano.

Over 80.000 vil være på plads ved kampstart

Spillerne er kommet på banen og vi er så småt færdige med at få trukket lod mellem de to anførere. Lyon giver bolden op i aftenens finale.

5. min: Atletico målmand Henden sparker målspark. Marcel Jol for kontrol over bolden, men bliver presset hårdt bagfra af Jokic, han får alligevel lagt en flot aflevering til Fabregas, der kommer i et dybdeløb, han skyder første gang........... men den går forbi mål. Flot opspil af Atletico.

15. min. Digard har bolden på midten af banen, han finder Milicevic, der vender rundt og skyder, men det er en problem for Henden i målet, han redder og holder bolden.
0-1 ved Milicevic

17. min: Boudin bliver sendt afsted ned at venstrekanten efter en flot aflevering af Faty, han løber afsted mod baglinien med Garces efter sig. Han kigger op og centrer bolden, der er flere muligheder i boksen. Milicevic er med fremme og har rykket sig fri af Pique, han har masser af tid................ ....... og SCORER TIL 1-0 efter et rigtig godt opspil af de franske mestre.

23. min Kai Stahl har bolden i venstre side for Atletico, han sender Jol afsted med en lang aflevering. Jol spurter fra Gonzalez, kommer ind i feltet og afslutter, men forsøget ryger over mål. Der fik vi en lille forsmag på Jol's hurtighed.

31. min. Atletico har overtaget styringen af kampen efter Lyons scoring. Contreras kaster et langt indkast til kanten af straffesparksfeltet til en umarkeret Mehmedovic, han har tid til at tage bolden med, han er på skudhold, han banker til bolden, men Bach redder fornemt forsøget fra serberen.

36. min. Contreras kaster endnu en gang et langt indkast, denne gang ind i feltet igen efter Mehmedovic. Han får vristet sig forbi, men denne gang skyder han forbi mål. Det lugter mere og mere af en udligning, Atletico har fået lagt et rigtig godt pres på de franske mestre.

41. min. KÆMPE chance til Atletico, der er utroligt, de ikke får scoret på den. Stahl erobrerer bolden på Lyons banehalvdel og spiller Mehmedovic fri, men Bach redder igen, Fabregas opsnapper bolden og lægger den skrå tilbage til Meissner, der skyder mod men han rammer Mehmedovic, som får raget bolden til sig i det lille målfelt, han får også skudt, men Faty kaster sig ned og blokerer skuddet før det går i mål, til sidst er det Gonzalez, der får sparket bolden ud af kommunen for Lyon.
1-1 og
2-1 ved Mehmedovic

44. min. Frispark et godt sted for Atletico, Stahl går til bolden, men forsøget bliver blokeret af muren. Bolden bliver opfanget af Consolo i højre side af feltet, han skyder, Bach halvklarer, men Mehmedovic er over returen, Bach for fingrene på igen, men ATLETICO HAR UDLIGNET TIL 1-1 på det bedste t, langt om længe får de udbytte af det hårde pres, de har lagt de sidste 20 minutter. Kan Lyon kommer ind i kampen igen??

45. min. 2-1 TIL ATLETICO, de løber Lyon over ende i øjeblikket. De slår til efter et kontraangreb, der starter med at Console får headet bolden ud til Jol, som snyder Jokic ude i venstre side. Jol sender en aflevering afsted, henover Faty lige ind i løbebanen på Mehmedovic, der fortsætter mod mål. Han banker til bolden, som rammer Garay der kaster sig ned i den og ryger ind bag en sagesløs Bach i Lyon målet. To scoringer på bare to minutter, Atletico har for alvor vendt kampen.

2-2 ved Milicevic

45+1 min. Lyon giver bolden op. Anderson sender bolden ud til Dedola på højrekanten. Han sender den ind til Milicevic på midten igen, serberen er 25 meter fra målet, han sender bolden afsted med et hårdt skud og UDLIGNER TIL 2-2, sikke et fommedagshug er den unge spiller. Kampen er igen helt lige, sikke en afslutning på en rigtig flot første halvleg.

PAUSE

60. min. Efter den vanvittige afslutning på første halvleg har begge hold for alvor taget foden af speederen. Det er som om, at det er gået op for begge mandskaber, hvor meget der er på spil i denne kamp.

69. min: Jerome Gonzalez har anden halvlegs første afslutning, det flotte angrebsspil fra de første 45 minutter, er blevet erstattet er mange dårlige afleveringer og det er lige før, at der bliver sendt flere afleveringer bagud end fremad.

74. min Første afslutning af Atletico og hvilken en af slagsen. Fabregas har bolden på midtbanen og sender Mehmedovic afsted, han tager et træk og skyder fra omkring 20 meter, men bolden ryger over målet. Lad os håbe, at der kommer lidt mere gang i kampen igen.

85 min Faty sender endnu en gang en aflevering afsted fra det bagerste forsvar, han forsøger at ramme Sander på venstrekanten, men Bolanos kommer på tværs og header tilbage til Zhang Fei, men Mesquita opsnapper bolden, HAN HAR TID OG SKYDER, men Fei får blokeret skuddet, det ryger dog videre til Milicevic, der må være 3-2 til Lyon............ men nej Henden hiver en fantomredning op af hatten og forhindrer Milicevic i at score hattrick, det kunne have været afgørelsen.

90+1 min. den ordinære tid er gået, nu er der kun 3 minutters tillægstid før denne finale skal ud i forlænget spilletid. Anden halvleg har været meget tam, men den kunne næsten ikke blive andet efter de første forrygende 45 minutter. Maurel har bolden på midtbanen, han sender Sander afsted med en flot aflevering ind mellem Garces og Bolanos. Sander kommer til baglinien og sender bolden fladt indover, men Pique kommer forrest og sender bolden op af banen og efter lidt ping-pong er Jol alene med Bach, skal han sikrer Atletico sejren...........NE J Bach redder helt utroligt forsøget fra Jol, som ser meget opgivende ud. Det var en kæmpe chance og det havde været afgørelsen, hvis Jol havde scoret.

Slut på den ordinære kamp.

95. min. Digard afslutter for Lyon, men det er lige på målmand Henden, der sender bolden hurtigt i spil igen. Han sparker langt, Jol løber på den, han har bolden ved baglinien og ser Fabregas komme stormende. Jol lægger bolden til rette fra Fabregas, han skyder første gang fra kanten af feltet...... bolden er på vej ind i det fjerneste målhjørne..... MEN BACH REDDER PÅ EN ELLER ANDEN MÅDE SKUDDET FRA FABREGAS, hvilken redning af den unge målmand.

101. min. Frispark til Atletico midt på Lyon's banehalvdel. Fabregas sender den ind i feltet og lige ind i hovedet på Mehmedovic....... men endnu en gang står Bach rigtig placeret og redder bolden til hjørnespark, som løber ud i sandet. Man må sige, at Atletico har haft overtaget i den forlængede spilletid indtil videre.

115. min. Der har kun været enkelt afslutninger i det sidste kvarter, begge mandskaber virker meget trætte. Bach sparker målspark for Lyon. Maurel når højest og header bolden ned i fødderne på Milicevic, der får sat Pique af, han ser op og spiller en fremstormende Mesquita, der er lidt uden for feltet og kun har målmand Henden foran sig.... han er alene igennem, Henden kommer ud imod ham........men Henden redder, men bolden ender hos Milicevic, der gør arbejdet færdig........NEJ HENDEN HIVER EN HELT VANVITTIG DOBBELT-REDNING FREM og Pique får sendt bolden ud af kommunen. Sikke en chance for at afgør kampen med bare 5 minutter tilbage af den forlængede spilletid.

120. min. Kampen er slut og vi skal igang med straffesparkskonkur rencen, der skal afgører, hvem af de to hold, der kan tage trofæet med de store ører med sig hjem til pokalskabet.
Vindere af Champions League 2018/2019
Olympique Lyonnais

Straffesparkskonkur rence:
2-3 Ezequiel Garay
3-3 Leonardo
3-4 Nicolas Keita
4-4 Marcel Jol
4-5 Bruno Mesquita
5-5 Mirko Mehmedovic
5-6 Jaques Faty
6-6 Diego Contreas
Jerome Gonzalez brænder for Lyon
Edmundo Bolanos brænder for Atletico
Adrien Maurel brænder for Lyon
Gerard Pique brænder for Atletico
6-7 Armin Sander
7-7 Zhang Fei
7-8 Romain Dedola
8-8 Sandro Meissner
8-9 Igor Milicevic
Jose Miguel Garces brænder for Atletico

Pokalen skal til Frankrig og stå

Atletico - Lyon    8-9    (2-2) efter str.sparkskon.
0-1 Igor Milicevic (17)
1-1 Mirko Mehmedovic (44)
2-1 Mirko Mehmedovic (45)
2-2 Igor Milicevic (45+1)

MOM: Igor Milicevic, Lyon (8)
Tilskuere: 82.413

Ekstase!! - Det er det eneste ord, der kan beskrive den følelse, vi har i Lyon lige nu. Dette er som jeg sagde før kampen, det største, jeg har præsteret i min tid som manager. Det at overtage et hold og så bare små 10 måneder efter at stå med både mesterskab, pokaltitel og Champions League er en fantastisk følelse.
Kigger vi på finalen i dag, spiller vi en rigtig god kamp, men det gør Atletico så sandelig også og det kunne sagtens være dem, der stod tilbage med pokalen efter denne maratonkamp.
Kampens bedste spiller blev vores serbiske angrebses Igor Milicevic og uden at nedvurderer nogen af de andre spillere i Lyon, må man betegne ham som vores "MVP", han har gennem hele sæsonen scoret de vigtige mål og i dag var ingen undtagelse.

Hvordan skal vi kunne leve op til denne sæson næste år, det bliver noget af en udfordring!

37. kamp i Ligue 1 fra Lyon Stadion, Lyon
Lyon: 1,18      Uafgjort: 6,00      Grenoble: 13,00

Lyon - Grenoble (17)     3-0     (1-0)
1-0 Igor Milicevic (19)
2-0 Anderson (63)
3-0 Jaques Faty (str 86)

MOM: Abdelkrim Spielmann, Lyon (8)

Spillerne har stadig ikke fået armene ned fra midtugens Champions League triumf, men det afholder dem ikke fra, at klaske Grenoble med 3-0. Grenoble ligner mere og mere ligner en nedrykker fra Ligue 1.
Vi er nu ubesejret i 34 kampe i træk i den franske liga og med sin scoring i dag, er Igor Milicevic oppe på 35 scoringer i denne sæson. Med det høje bundniveau som bare 20 årig, vil han uden tvivl, blive en ombejlet herre i sommerens transfervindue.

Parc des Princes indtog vi også

38. kamp i Ligue 1 fra Parc des Princes, Paris
Paris SG: 5,00    Uafgjort: 3,50    Lyon: 1,57

Paris SG (5) - Lyon     1-2    (1-1)
0-1 Bruno Mesquita (15)
1-1 Aziz Taouli (41)
1-2 Bruno Mesquita (49)

MOM: Bruno Mesquita, Lyon (8)

Sæsonens sidste kamp er færdigspillet og den giver et rigtig godt billede af, hvordan sæsonen er forløbet for os. Vi er under hårdt pres i samtlige 90 minutter af kampen og PSG har flere store chancer, men formår ikke at score. Vi er derimod super skarpe oppe foran, ligesom vi har været hele sæsonen og skal bare bruge 3 chancer for at sikre os en meget ufortjent 2-1 sejr på Parc des Princes og dermed holde vores ubesejrede stime, der nu er oppe på 35 kampe i Ligue 1.

Slutstillingen i Ligue 1 - 2018/2019

Nu er det blevet tid til en velfortjent ferie til spillerne efter en helt igennem formidabel sæson. Jeg skal derimod videre til Schweiz, hvor vi i juni måned har to kvalifikationskampe på hjemmebane mod henholdsvis Estland og Tyskland.
Allerførst skal der dog lige uddeles nogle priser til årets bedste indefor forskellige kategorier.

ÅRETS PRISER
- Lyon, Lyon og atter Lyon

Årets spiller i Ligue 1
1. Igor Milicevic, Lyon
2. Armin Sander, Lyon

3. Andras Acs, Auxerre

Årets målmand i Ligue 1
1. Andre Bach, Lyon
2. Mickaël Landreau - 40 år, Paris SG
3. Yves Makubu Ma Kalambay, Le Mans

Mest lovende spiller i Ligue 1
1. Bruno Mesquita, Lyon
2. Lars Martin Skrede, St. Etienne
3. Adama Mendy, Lens

Årets manager i Ligue 1
1. Jesper Nissen, Lyon
2. Paul Fischer, Monaco
3. Fabrice Sylvestre, Lille

Topscorer i Ligue 1
1. Lars Martin Skrede, St. Etienne - 22 mål
2. Aziz Taouli, Paris SG - 19 mål
3. Igor Milicevic, Lyon - 18 mål

Bedste oplægger i Ligue 1
1. Xavier Mussard, Le Mans - 11 assists
2. Igor Milicevic, Lyon - 11 assists
3. Allan, Troyes - 11 assists

Årets franske spiller
1. Thomas Fernandez, Basel
2. Laurent Leclerc, Arsenal
3. Philippe Boudin, Lyon

Årets bedste indkøb i Ligue 1
1. Jacques Faty til Lyon for 12.000.000
2. Ezequiel Garay til Lyon på en fri transfer

Årets hold i Ligue 1

« Seneste Redigering: 05 Sep 2007, 12:37 af Metsu1 » Logged

doctor
Juniorspiller
**

« Svar #1043: 05 Sep 2007, 01:31 »

fedeste blog længe set

Mickelborg
Landsholdsspiller

« Svar #1044: 05 Sep 2007, 07:37 »

Tillykke med alle 3 guld medaljer.!

Brøndby IF - Tottenham hotspur

Zone 43
Manager

« Svar #1045: 05 Sep 2007, 10:00 »

Tillykke med alt guldet! Thumbs Up

Jeg ved, de har sagt, det er en stor ting for Brøndby. Men det er satme også en stor ting for mig
 - Daniel Agger.

Metsu1
Manager

« Svar #1046: 17 Sep 2007, 23:26 »

JUNI 2019

Det er meget svært at få armene ned igen efter sådan en forrygende og nervepirrende sæsonafslutning, som vi har haft i Lyon, hvor vi er gået fra den ene triumf til den anden og til den tredje. Tiden til fest er dog forbi for mig, da der i mit job som landstræner for Schweiz venter to vigtige kval-kampe her i starten af juni.

Vi har to kampe på hjemmebane mod hhv. Estland og Tyskland og det er to kampe, vi meget gerne skal vinde. Vi må i hvert fald ikke miste points til Estland, hvis vi skal gør os forhåbninger om, at kvalificere os til EM næste sommer. Tyskerne er uden tvivl, den sværeste modstander i gruppen, men efter vi kun tabte med 2-1 i Tyskland ved vores seneste møde, så håber jeg på, at det er vores tur til at hive en smal sejr hjem.

Landsholdssamling

Veteranen Vonlanthen var i hopla mod esterne

EM-Kvalifikationskamp i Gruppe D fra St. Jakobspark, Basel
Schweiz - Estland        4-0     (4-0)
1-0 Johan Vonlanthen (12)
2-0 Johan Vonlanthen (21)
3-0 Philipp Schaff (24)
4-0 Johan Vonlanthen (40)
Rødt kort til Andrei Tomson, Estland (36)

MOM: Johan Vonlanthen, Schweiz (10)

Spillerne vælger simpelthen at spille opvisningsfodbold i de første 45 minutter og især vores veteran i angrebet Johan Vonlanthen er i hopla og scorer hattrick.
I pausen siger jeg til spillerne, at jeg er begejstret over deres indsats, men samtidig beder jeg dem sparer på kræfterne i anden halvleg, da vi jo har den meget vigtige kamp mod topholdet i puljen, Tyskland om bare 4 dage. De går ud og kører sejren sikkert hjem og jeg havde ikke turdet håbe på en bedre optakt til kampen mod tyskerne.

Om aftenen efter vores knusende sejr over Estland, er jeg inde og tjekke min mail og der er der en besked om, at Jacques Faty er blevet udtaget til det franske landshold til deres to kvalifikationskampe . Jacques er gået hen og blevet 35 år og han har kun spillet en landskamp tidligere, så jeg synes, det er meget flot af ham, at han igen har kæmpet sig ind i landsholdsvarmen.
Som det ligger lige nu tager han endnu en sæson hos os, hvorefter han højst sandsynligt stopper karrieren. Det er blandt andet på positionen som central forsvarer, jeg håber, at finde en mulig afløser i løbet af sommerens transfervindue eller senest til januar 2020.

Fansene var fantastiske,
selvom vi ikke vandt kampen

EM-Kvalifikationskamp i Gruppe D fra St. Jakobspark, Basel
Schweiz - Tyskland      0-0   (0-0)

MOM: Yann Sommer, målmand, Schweiz (8)

Kampen mod vores værste konkurrenter i gruppen ender desværre uden scoringer og uden vinder.

Kampen var som jeg havde forventet utrolig jævnbyrdig. Ser man på spil og chancer, så har vi nok bolden mest, men det er tyskerne, der kommer til de fleste og farligste afslutninger. Selvom de har de fleste forsøg, så har vi efter 65 minutter uden tvivl kampens allerstørste chance, da Jürgen Schneider efter et flot angreb rammer den ene opstander, men der er ingen til at følge op på den store chance, så tyskerne får clearet bolden til indkast.
Alt i alt kan vi ikke klage over, at kampen ender med en pointdeling og vi har da også stadig gode chancer for minimum at komme i play-off kampene.

EM-Kvalifikationsgruppe D efter 5 kampe

Efter disse to kampe er det endelig blevet ferietid. Jeg er retur i Lyon for at tage hul på den nye sæson omkring d. 25. juni, mens spillerne først er tilbage fra deres ferier omkring d. 1. juli.

I næste update gennemgår jeg, de forskellige transfers, taktikken og hvad der ellers er sket i Lyon i løbet af sommerferien.

Red love
Gæst

Sv: (Juni) Den Gamle Dame skal til at lære fransk!
« Svar #1047: 17 Sep 2007, 23:33 »

Cool blog, godt arbejde Thumbs Up

Mickelborg
Landsholdsspiller

« Svar #1048: 18 Sep 2007, 06:49 »

Rigtig fedt.! Glæder mig til dine indkøb.!

Brøndby IF - Tottenham hotspur

Kalles Team
Ynglingespiller

« Svar #1049: 21 Sep 2007, 19:58 »

Hvornår kommer den nye update? Opstemt

Sider: 1 ... 68 69 [70] 71 72 ... 79 Udprint 

This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010