MARTS 2019Så nærmer vi os det afgørende fase af sæsonen. Vi er rigtig godt kørende i ligaen, hvor det skal gå helt galt, hvis vi ikke skal løbe med mesterskabet. Vi skal i løbet af marts spille den anden kamp mod Lazio og se hvem vi skal møde i kvartfinalen af Champions League, da vi skal være direkte elendige, hvis vi ikke kan holde føringen på 4-0 fra det første opgør.
Udover Ligue 1 og Champions League har vi finalekampen i Coupe de la Ligue, min første finalekamp i spidsen for Lyon, sm jeg naturligvis håber på, at vi vinder.
Anderson grundlagde
vores sejr med endnu en scoring
27. kamp i Ligue 1 fra Stade Louis II, MonacoMonaco: 2,75 Uafgjort: 3,20 Lyon: 2,25
Monaco (5) - Lyon 0-3 (0-1)
0-1 Anderson (26)
0-2 Adrien Maurel (74)
0-3 Igor Milicevic (80)
MOM: Andre Bach, Lyon (9)
På papiret ligner vores 3-0 sejr over Monaco en komfortabel en af slagsen, men vi var ikke uheldige i dag. Vi spiller godt i den første halve time og kommer fortjent foran ved vores brasilianske angrebses Anderson, men derefter mister vi grebet og det er kun pga. klasseredninger af Bach i målet, at Monaco ikke både udligner og kommer foran. Heldigvis scorer Maurel til 2-0 et kvarter før tid og den scoring knækker det ellers godt kæmpende Monaco hold og vi kører sikkert sejren hjem derfra.
2. kamp i 1. knockout Runde af Champions League fra Lyon Stadion, Lyon
Lyon - Lazio
2,62 - 3,00 - 2,50
Lyon (4) - Lazio (0) 2-1 (0-0)
1-0 Anderson (50)
2-0 Adrien Maurel (71)
2-1 Marco Savarese (75)
MOM: Didier Digard, Lyon (8)
Som jeg sagde efter det første opgør kunne jeg i min vildeste fantasi ikke se, hvordan vi skulle undgå at gå videre til kvartfinalen i Champions League. Vi er da også fortjent videre til næste runde efter en stille og rolig kamp mod Lazio, som tydeligvis ikke troede på, at de kunne hente vores 4-0 føring.
Vi går som sagt videre til kvartfinalen med samlet 6-1
Lodtrækning til kvartfinalerne Kvalificerede hold
Arsenal
Chelsea
Newcastle
Roma
Juventus
Feyenoord
Lyon
AtleticoKvartfinalerne
Atletico - Arsenal
Chelsea - Juventus
Newcastle - Feyenoord
Roma - Lyon
Vi trækker endnu et italiensk hold op af hatten. Denne gang er det Roma, vi skal prøve at eliminere fra dette års Champions League. Det betyder, at vi skal tilbage til Olimpico, hvor vi jo for bare små 3 uger siden udraderede Lazio med 4-0.
Jeg tør ikke tro på, at vi kan gentage den bedrift, men jeg tror helt sikkert på, vi kan gå videre, men det bliver uden tvivl to meget tætte kampe mod romerne.
Dedola har spillet for Lyon
i hele hans karriere 28. kamp i Ligue 1 fra Lyon Stadion, LyonLyon: 1,12 Uafgjort: 6,00 Guingamp: 13,00
Lyon - Guingamp (16) 3-1 (1-1)
1-0 Franklin Tchami (selvmål, 7)
1-1 Ben Bassey (13)
2-1 Igor Milicevic (53)
3-1 Romain Dedola (72)
MOM: Romain Dedola, Lyon (8)
Ligesom tidligere i sæsonen, når vi har mødt nogle af de svagere hold, stiller jeg i dag med nogle af reserverne. En af dem er Romain Dedola og han gør det så godt, at han bliver valgt til banens bedste.
Romain har desværre kontraktudløb til sommer og jeg tror ikke, jeg kan overtale ham til en ny kontrakt, da han på trods af dagens flotte indsats kun har udsigt til en reservetjans i næste sæson. Det naturlige førstevalg til hørekanten er stadig tyske Armin Sander.
29. kamp i Ligue 1 fra Lyon Stadion, LyonLyon: 1,40 Uafgjort: 3,75 St. Etienne: 7,50
Lyon - St. Etienne (7) 1-0 (1-0)
1-0 Arturas Urbsys (selvmål, 31)
MOM: Jules Goda, målmand, St. Etienne (9)
Vi spiller St. Etienne ud af Lyon Stadion i dagens Ligue 1 opgør, men vi kan ikke få bolden ind over stregen. Heldigvis sørger Urbsys for, at vi alligevel får alle 3 points, da han uheldigvis scorer i sit eget net efter en halv times tid. St. Etienne formåede ikke at skabe et pres og vi havde adskillige muligheder for at udbygge føreingen men målmand Jules Goda stod sit livskamp.
LANDSHOLDSSAMLING!
Midt i den afgørende del af sæsonen i det franske, har man valgt at placere en kvalifikationskamp til EM. Vi skal til Ungarn og man kan allerede nu begynde at snakke om en skæbnekamp. Vi er nødt til at have points på udebane og så vinde vores hjemmekampe for at løse billet til slutrunden i 2020.
Vi fik et godt resultat,
med hjem fra Puskas Ferenc Stadion
EM-kvalifikationskamp i Gruppe D fra Puskas Ferenc Stadion, BudapestUngarn - Schweiz 2-2 (2-2)
0-1 Jürgen Schneider (7)
1-1 Istvan Saliga (15)
2-1 Gabor Nemeth (38)
2-2 Alexander Röber (45)
MOM: Alexander Röber, Schweiz (8)
Vi får et heldig point med hjem fra Ungarn og holder dermed liv i drømmene om EM-fodbold til næste sommer. Efter en vils første halvleg med masser af chancer og scoringer, gik spillet i stå efter pausen. Vi var tilfredse med det ene point og ungarerne turde ikke at satse alt for at få de 3 points.
Der blev spillet yderligere en kamp i vores gruppe og i hvad der må betegnes som en meget stor overraskelse, lykkedes det kun for Tyskland at tage det ene point med hjem fra Estland, så puljen er stadig meget åben.
Coupe de la Ligue Finale fra Stade de France, ParisMonaco - Lyon4,50 - 3,25 - 1,67 Monaco - Lyon 1-0 (1-0)
1-0 Simen Madsen (42)
MOM: Kenneth Stenild, Lyon (8)
Vi løber ind i sæsonens andet nederlag til et fransk hold og det sker desværre i Coupe de la Ligue finalen. Vi spiller en udmærket kamp, men vores angribere kender ikke deres besøgstid. Mod slutningen af kampen sender jeg alt frem, men lige lidt hjælper det.
Den danske målmand Mikkel Andersen i Monaco’s mål var umulig at passere i dag, men underlig nok er det Stenild, der løber med prisen for banens bedste.
Ikke nok med, at vi taber kampen, Youssouf Keita bliver skadet og er desværre ude i 4 måneder med en overrevet lægmuskel, så alt i alt var det en rigtig dårlig dag for os på Stade de France.
Stillingen i Ligue 1 efter 29 kampe