home forum contact

Velkommen
Gæst
Søg

SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
I går kl. 20:40:33 oxoberyt Blogs wiki software 2024
25 Nov 2024, 10:26 Broen13 Challenges The real SAF Challenge
20 Nov 2024, 11:53 ydersog Klubsøgnin... Brighton & Hove Albion
19 Nov 2024, 11:24 Lars Pedersen Omklædning... Ang. Spcs
14 Nov 2024, 20:58 andersnomanni Blogs SAF Challenge
24 Okt 2024, 21:05 Broen13 Blogs Rejsen gennem Portugal
24 Okt 2024, 17:05 Bubbles Blogs #2 - Et sidste save - ...
Antal Registrerede Brugere: 23459
  0 Brugere, 1168 Gæster Online.

Nyeste Bruger: tatadevanahalli
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andre Managerspil
| |-+  Nostalgi
| | |-+  Kategori: Blogs fra de ældre udgaver
| | | |-+  (Truppen-Feyenoord) Den Gamle Dame på nye eventyr!
0 Brugere og 7 Gæster læser i øjeblikket dette emne.
Sider: 1 ... 35 36 [37] 38 39 ... 79 Udprint
Forfatter Emne: (Truppen-Feyenoord) Den Gamle Dame på nye eventyr!  (Læst 177517 gange)
Metsu1
Manager

Sv: Den Gamle Dame - jetzt mit Lederhosen!
« Svar #540: 14 Feb 2007, 09:38 »

Hey, hva' blev resultatet så? ticked off

Jeg håber, virkelig på Newcastle netop fordi den klub ikke vinder noget i FM uden en human manager ved roret!
Det er ihvertfald min påstand! Spiller selv p.t med Bayern Munchen (2013) og spiller også kun for at vinde CL.
Venter blot på at jobbet i Newcastle bliver ledigt  - og det sker nok snart  Grin
Men kan godt forstå din splittelse - for CL er jo herligt at spille - no doubt!
Men at hjælpe en trofæ-løs-klub er da en spændende udfordring!
Ups, undskyld jeg ikke offentliggjorde beslutningen/afgørelsen i går men jeg var optaget af noget andet.

Afstemningen endte således:

Tag til Newcastle = 60 %
Bliv i Bayern = 10 %
Vent på et hold i et helt andet land = 30 %

Jeg håber på, at jeg kan nå en update i eftermiddag med sæsonafslutningen i det tyske og afgørelsen om mit fremtidige job.

For at kunne holde gejsten i bloggen skulle der ske noget, da jeg har lyst til en helt anden udfordring, så det lader til at jeg endnu en gang skal over kanalen og prøve at bygge et storhold op.

Metsu1
Manager

« Svar #541: 14 Feb 2007, 17:08 »

APRIL - MAJ 2015

Efter den seneste tids spekulationer om et muligt trænerskifte for mig til Newcastle har min telefon ikke stået stille. Pressen er meget nysgerrige efter, om jeg vil tage udfordringen op med Newcastle, der som altid fristes man til at sige har haft tårnhøje forventninger men ikke formår at skabe resultaterne.
Jeg har talt med ledelsen i Bayern om et skifte, de er naturligvis meget kede af, at jeg overvejer et skifte, men de vil ikke holde på mig mod min vilje, men de vil have en eller anden form for kompensation for mig.
Jeg aftaler med bestyrelsesformand Peter Wolf, at vi melder ud til pressen, at jeg ikke skal nogen steder lige nu og at vi koncentrere os om, at hente mesterskabet hjem til München.
Newcastle-formand Freddie Shepherd får samme besked og han vil meget gerne vente til sæsonen er afsluttet med at aftale nærmere. Han oplyser, at de istedet for ansætter assistenttræner på en kontrakt, der gælder resten af sæsonen.

Newcastle forfremmer assistenttræner

I dag blev det offentliggjort, hvem der overtager det varme sæde i Newcastle efter fyringen af Stuart Pearce. Det bliver assistenttræner Kevin Bond, der i første omgang overtager posten sæsonen ud.

Der spekuleres stadig kraftigt i, hvem der skal være den permanente løsning fra den nye sæson og der er det stadigvæk den danske manager Jesper Nissen fra Bayern München, der topper listen.
Vi har talt med den eftertragtede manager og dette var hans kommentar til sagen: ” Jeg har kontrakt med Bayern i endnu et år og planen er lige nu at opfylde den. Selvfølgelig er livet i fodboldverdenen meget usikker og hvis Newcastle virkelig ønsker mig som manager og Bayern vil lade mig gå, så vil jeg da helt sikkert tage en snak med englænderne, men lige nu er jeg fuldt fokuseret på, at hente mesterskabet med Bayern München”.
Med den udtalelse er der flere der tror, at Jesper Nissen vil blive præsenteret som ny manager i Newcastle, når Bundesligaen er færdigspillet.

Bastian er ude med en skade i 4 uger

28. kamp i Bundesligaen
Bayern: 1,80     Uafgjort: 3,00      Schalke: 4,00

Bayern München - Schalke (3)      1-1      (0-1)
0-1 Christian Gensler (26)
1-1 Anthony Vanden Borre (57)

MOM: Daniel Kühne, Bayern (8)

En klassisk topkamp som blev lige så tæt som forventet. Schalke har vist rigtig god form inden mødet med os og de var også de bedste i dag, men vi får det ene point og mesterskabet er kommet en tand tættere på. Det er godt at se spillerne viser moral igen og får udlignet på trods af, at vi aldrig rigtig fik spillet til at flyde.
Det blev desværre et rigtig dyrt point i dag, da Bastian Schweinsteiger måtte udgå i 1. halvleg med ondt i siden. Det viste sig desværre at være et brækket ribben der generede, så det betyder en pause på omkring 3-4 uger for ham. Dermed kommer han desværre ikke ret meget i kamp mere i denne sæson.

Klaas-Jan viser igen Klaasen

29. kamp i Bundesligaen
Leverkusen: 7,50      Uafgjort: 3,75       Bayern München: 1,40

Leverkusen (9) - Bayern München    1-4    (1-2)
1-0 Therry Racon (8)
1-1 Celsinho (17)
1-2 Klaas-Jan Huntelaar (19)
1-3 Gianpaolo Pazzini (47)
1-4 Klaas-Jan Huntelaar (86)

MOM: Klaas-Jan Huntelaar, Bayern (9)

Vi bliver overrumplet i starten af kampen, hvor Racon scorer på et rigtig flot langskud fra næsten 30 meter, men det betyder ikke så meget for os at komme bagud i disse tider, da vi er så godt kørende rent offensivt. Vi får hurtigt både udlignet og bragt os foran. Efter det er det en formsag for os at køre endnu en sejr hjem.

30. kamp i Bundesligaen
Bayern: 1,80     Uafgjort: 3,00      Stuttgart: 4,00

Bayern München - Stuttgart (6)      1-0      (1-0)
1-0 Thomas Müller (straffe, 33)
Rødt kort til Marc Stein, Stuttgart (68)
Rødt kort til Juan Pablo Navarro, Stuttgart (69)

MOM: Eduardo Ratinho (8)

Stuttgart spillerne må sidde med en noget underlig fornemmelse efter denne kamp. Det er fortjent, vi vinder, men med et straffespark og 2 røde kort, må man sige at Stuttgart selv var ude om det i dag. Med sejren er vi nu utrolig tæt på mesterskabstrofæet, da vi nu fører med 9 points ned til HSV med 4 kampe igen.

31. kamp i Bundesligaen
Nürnberg: 8,00      Uafgjort: 4,00       Bayern München: 1,33

Nürnberg (14) - Bayern München    0-0    (0-0)

MOM: Tobias Levels, Nürnberg (8)

Det er ikke ligefrem den mest sindsoprivende kamp, vi har spillet i denne sæson, men vi tager det ene point og det er nok til at sikre os mesterskabet, da Schalke tæver HSV på hjemmebane med 3-0. Vi fejrer selvfølgelig mesterskabet, men vi havde besluttet os inden kampen, at vi ville vente med overrækelsen af mesterskabstrofæet til en hjemmekamp, som så bliver vores kamp i næste runde mod Rostock.
Kampen mod Rostock er en kamp, jeg skal se fra tribunen, da jeg efter kampen siger til den tyske presse, at vi havde vundet, hvis dommeren ikke fejlagtigt havde underkendt en scoring af Pazzini for offside i starten af kampen.

Pokalen kom i hus.....
og blev fejret med maner!

32. kamp i Bundesligaen
Bayern: 1,16     Uafgjort: 6,00      Rostock: 11,00

Bayern München - Rostock (17)      2-0      (0-0)
1-0 Roque Santa Cruz (67)
2-0 Roque Santa Cruz (90+3)

MOM: Bastian Schweinsteiger (9)

Spillerne virkede opsatte på at fejre mesterskabet med en god kamp og det må man sige de leverede. Jeg havde taget Schweinsteiger med på bænken i dag, selvom han ikke var 100% klar og sammen med Santa Cruz satte jeg ham på banen i 2. halvleg og de to fik for alvor gang i vores offensiv. Jeg havde ellers ikke meget at skulle have sagt i dag andet i halvlegen, da jeg som nævnt var henvist til en tribuneplads.

33. kamp i Bundesligaen
Gladbach: 5,00      Uafgjort: 3,50       Bayern München: 1,57

Gladbach (6) - Bayern München    1-1    (1-0)
1-0 Torsten Kern (31)
1-1 Roque Santa Cruz (90+1)

MOM: Torsten Kern, Gladbach (9)

Selvom vi har vundet mesterskabet og spillerne er gået lidt ned i gear, så kæmper de sig alligevel til en uafgjort med en scoring i overtiden. Ellers er der ikke meget at sige, da selve spillet og kampen er meget på det jævne, dog skal Santa Cruz fremhæves, da han endnu en gang finder vejen til netmaskerne og sikrer vores ubesejrede stime i Bundesligaen.

Topscoreren sluttede af med maner

34. kamp i Bundesligaen
Bayern: 1,50     Uafgjort: 3,60      Hertha BSC: 5,50

Bayern München - Hertha BSC (8)      2-0      (0-0)
1-0 Gianpaolo Pazzini (52)
2-0 Gianpaolo Pazzini (63)

MOM: Inigo Pena, Bayern (8)

Så er sæsonens sidste kamp spillet og det endte med endnu en sejr. Pazzini viste lige hvorfor han er Bundesligaen's topscorer ved at banke 2 mål i kassen idag. Alt i alt har det jo været en kanon sæson i Bundesligaen, men jeg må indrømme, at nederlaget på 3-0 mod Chelsea på hjemmebane i Champions League var en kraftig streg i regningen, da jeg troede vi havde en reel chance for succes i Europa.

SLUTSTILLINGEN I BUNDESLIGAEN 2014/2015

ÅRETS PRISER

Årets spiller i Tyskland
1. Bastian Schweinsteiger, Bayern
2. Gianpaolo Pazzini, Bayern
3. Tim Borowski, Werder Bremen

Årets manager
Jesper Nissen, Bayern
Carlos Quieroz, HSV
Klaus Augenthaler, Frankfurt

Topscorer i Bundesligaen
Gianpaolo Pazzini, Bayern - 26 mål
Kwabena Agouda, Dortmund - 20 mål
Hayato Yamaguchi, Gladbach - 18 mål

Årets hold i Bundesligaen

Alt i alt en fremragende sæson i Bundesligaen, hvor vi har været total dominerende. Det eneste minus er som tidligere nævnt, at vi ikke klarede os bedre i Champions League. Det vi kan trøste os med er, at vi tabte til de kommende mestre, da Chelsea vandt pokalen med de store ører for andet år i træk.

Efter den sidste kamp var spillet i ligaen blev jeg et par dage efter kontaktet af Newcastle igen, denne gang var det dog ikke Shepherd, men den nye bestyrelsesformand Eddie Pickering, der har overtaget hvervet efter Shepherd, der var gået af pga. helbredsproblemer. Han vidste, at jeg havde talt med dem før og han var også meget interesseret i at hente mig til klubben. Jeg havde lyst til en ny udfordring, selvom Bayern holdet har potentiale til at gå langt i næste års Champions League turnering, så jeg talte med bestyrelsen i Bayern og de valgte at acceptere Newcastles bud på mig og ikke mere end 14 dage efter det tyske mesterskab var vundet, sad jeg i et fly på vej til England for at blive præsenteret som ny manager for den ambitiøse klub.

Næste update bliver med pressemøde fra St. James Park, hvor jeg møder pressen for første gang som Newcastle træner
« Seneste Redigering: 14 Feb 2007, 17:17 af Metsu1 » Logged

SirToby
Manager

« Svar #542: 14 Feb 2007, 17:31 »

Overlegen slutstilling, tillykke med guldet. Held og lykke med jobbet i Newcastle.

Swaagenz1
Gæst

« Svar #543: 15 Feb 2007, 10:37 »

Flot gået!
Men nu kommer din karrieres største udfordring - at skabe succes med Newcastle!
Glæder mig meget til at følge din vej med Newcastle.

Emillionaire
Gæst

« Svar #544: 15 Feb 2007, 10:48 »

Tillykke med Bundeslig'en Opstemt Opstemt Opstemt Opstemt Opstemt

også feedt at se du ejer 77% af sæsonens hold Opstemt Opstemt Opstemt Opstemt Opstemt Opstemt Opstemt Opstemt Opstemt Opstemt Opstemt Opstemt Opstemt Opstemt Opstemt Opstemt

Metsu1
Manager

« Svar #545: 15 Feb 2007, 12:13 »

Overlegen slutstilling, tillykke med guldet. Held og lykke med jobbet i Newcastle.

Mange tak og jeg får i den grad brug for held og lykke i Newcastle, men jeg må håbe, at jeg kan få lagt en god plan med The Black and White Army.

Flot gået!
Men nu kommer din karrieres største udfordring - at skabe succes med Newcastle!
Glæder mig meget til at følge din vej med Newcastle.

Takker, jeg det bliver min største udfordring og jeg er da også meget spændt på om jeg kan indfrie forventningerne i klubben.

Tillykke med Bundeslig'en Opstemt Opstemt Opstemt Opstemt Opstemt

også feedt at se du ejer 77% af sæsonens hold Opstemt Opstemt Opstemt Opstemt Opstemt Opstemt Opstemt Opstemt Opstemt Opstemt Opstemt Opstemt Opstemt Opstemt Opstemt Opstemt

Det var lækkert, at vinde denne titel, så jeg kunne få afsluttet Grand Slam'en for managere, men selvom vi var suveræne, har jeg kun lige knap 50% af årets hold, da Wessels og Troest ikke spiller for Bayern  Opstemt

mrfair
Gæst

« Svar #546: 15 Feb 2007, 12:25 »

Så har jeg lige læst mig igennem 37 siders blog... phew!

Men jeg må jo så også sige, at det er en superfed blog.

Det du mangler nu, er den franske liga, så når du har ført Newcastle til den europæiske top, så gå efter PSG - Paris er også en fed by.

Metsu1
Manager

« Svar #547: 15 Feb 2007, 20:06 »

Back in Britain with The Toon Army

Endnu en gang stod jeg bag ved forhænget til et presselokale og ventede på at mit navn blev råbt op. Jeg var netop ankommet til St. James Park i Newcastle til præsentationen som holdets nye manager. Det er sjovt at tænke på, at jeg for lidt over 7 år siden var ved at ende i Newcastle, da de var rykket ned og havde fyret deres træner, men på det tidspunkt gik det så godt med Juventus, at jeg ikke havde mod på en tur i den næstbedste engelske række.

Jeg gjorde mig klar, da jeg kunne høre bestyrelsesformand, Eddie Pickering fortælle om mine tidligere resultater med Juventus, Real Madrid, Arsenal og Bayern. Han fortalte, at det var en stor ære, at jeg havde valgt Newcastle. jeg løftede forhænget til side og gik ind i et rent blitzinferno og satte mig ned ved siden af Pickering for at starte i mit job som Newcastle manager.

Eddie Pickering sidder ved siden af mig og giver grønt lys til, at journalisterne kan begynde at stille spørgsmål. En skov af fingre kommer frem. Første spørgsmål kommer fra Sky Sports, der som de første fik nys om mit mulige skifte til Newcastle.

- ”Velkommen til Newcastle, Jesper og tillykke med det tyske mesterskab”. ”Du er kendt som en manager, der kan vinde mesterskaber, skal supporterne for NUFC glæder sig til endelig at vinde det engelsk mesterskab i næste sæson”?

- ”Allerførst vil jeg sige tak for den venlige modtagelse”. Med hensyn til om supporterne skal glæde sig til en mesterskabssæson, så håber jeg da, at vi kan gøre os gældende, men vi må samtidig også være realistiske og med det mener jeg, at en placering, der sikrer os europæisk fodbold er mere sandsynlig. Samtidig håber jeg på succe i de forskellige cupturneringer, hvilket i bedste fald også kan give adgang til europæisk fodbold.

-”Europæisk fodbold?? Mener du at I kan kvalificere jer til Champions League?”

-”Det ville jo være fremragende, hvis vi klare at kvalificere os til Champions League allerede næste år, men jeg vil også være tilfreds med en placering, der sikrer os en plads i UEFA Cuppen, når man kigger på de andre stærke hold i ligaen!”

-”Hvad er dit kendskab til klubben og dens spillere, skal der ske en stor udskiftning i truppen eller vil du fastholde den nuværende trup?”

- ”Det er svært at sige nu, da jeg lige er landet, men jeg kender en del til klubben, da det er en af mine favoritklubber og jeg vil ikke udelukke, at der kommer til at ske en del ændringer i truppen, men det bliver mest på bredden, jeg kigger, da man jo spiller mange kampe i England, så spillerne skal ikke være nervøse for, at det første jeg tropper op med er en fyreseddel”.

Vi kan lige et sidste spørgsmål inden vi stopper, beordrer Pickering

- ”Hvad er planen for dit ophold i Newcastle, bliver det ligesom i Bayern, hvor du kun var en enkelt sæson?”

- Hvis jeg får lov, har jeg ingen intentioner om at forlade Newcastle før min kontrakt udløber om 3 år og jeg kan sagtens se mig selv i Newcastle i endnu længere tid”. ”Pickering og jeg har lavet en plan, der skal få Newcastle med i toppen af europæisk fodbold igen og helst indenfor de næste 3 år og lykkes det, kan jeg ikke se nogen grund til at forlade en af de klubber, jeg allerhelst vil være en del af.”

Vi rejser os fra pressemødet og går mod omklædningsrummet, hvor 1. holds spillerne venter på at møde mig for første gang.

I næste update kommer der en gennemgang af truppen, spillerkøb/salg og den taktik, der forhåbentlig skal være med til at bringe succes tilbge til The Magpies.

Blackhawk
Landsholdsspiller

Sv: Den Gamle Dame - The Toon Army til angreb!
« Svar #548: 15 Feb 2007, 20:53 »

Først vil jeg lige sige tillykke med mesterskabeb. Stærkt du kunne slå Schalke Opstemt.
Jeg var en af dem der gerne så du blev i Bayern, men jeg vil da godt ønske dig held og lykke med den nye udfordring. Rigtig, rigtig god blog, og alt mulig held og lykke fra mig fremover Wink

Metsu1
Manager

« Svar #549: 15 Feb 2007, 21:23 »

Så har jeg lige læst mig igennem 37 siders blog... phew!

Men jeg må jo så også sige, at det er en superfed blog.

Det du mangler nu, er den franske liga, så når du har ført Newcastle til den europæiske top, så gå efter PSG - Paris er også en fed by.

Dejligt at høre, at der er kommet en ny læser til og at du kan lide bloggen. Jeg håber, jeg kan fortsætte med at gøre den interessant, så du vil følge med.

Først vil jeg lige sige tillykke med mesterskabeb. Stærkt du kunne slå Schalke Opstemt.
Jeg var en af dem der gerne så du blev i Bayern, men jeg vil da godt ønske dig held og lykke med den nye udfordring. Rigtig, rigtig god blog, og alt mulig held og lykke fra mig fremover Wink

Tak skal du ha'. Schalke klarede sig da også godt, men det var en alt for stærk modstander, de var oppe imod  Opstemt

Jeg var meget tæt på at blive i Bayern, men jeg er til engelsk fodbold og Newcastle er et af mine yndlingshold i PL, så jeg var nødt til at slå til. Det giver også mere i løn end ved tyskerne  Grin

Blackhawk
Landsholdsspiller

« Svar #550: 15 Feb 2007, 21:24 »

Det giver også mere i løn end ved tyskerne  Grin

Så var der vel intet valgt  Opstemt

Zone 43
Manager

« Svar #551: 15 Feb 2007, 21:32 »

Det giver også mere i løn end ved tyskerne  Grin

Også mere end i Spanien? Jeg har oplevet, at selv 3. divisionsspillere tjenter op imod 100k+! Shockeret

Men fornuftig sæson i Bajeren, og tillykke med skab'ene, og held og lykke i den engelske .. igen Smiley

Der kommer vel en gennemgang af truppen i næste update, ikke? Rullende Øjne

Jeg ved, de har sagt, det er en stor ting for Brøndby. Men det er satme også en stor ting for mig
 - Daniel Agger.

Emillionaire
Gæst

« Svar #552: 15 Feb 2007, 21:50 »

det bliver sikkert spændende med dit job i N'castle Opstemt

Metsu1
Manager

« Svar #553: 16 Feb 2007, 09:10 »

Også mere end i Spanien? Jeg har oplevet, at selv 3. divisionsspillere tjenter op imod 100k+! Shockeret

Men fornuftig sæson i Bajeren, og tillykke med skab'ene, og held og lykke i den engelske .. igen Smiley

Der kommer vel en gennemgang af truppen i næste update, ikke? Rullende Øjne

England er det sted, der bliver givet klart mest i løn. Jeg kan ikke huske min løn ved Juventus, men da jeg skiftede til Real var lønne 375.000 i ugen, da jeg skiftede til Arsenal fik 520.000 i ugen  Shockeret , med Bayern tjente jeg "kun" 210.000 om ugen, mens jeg nu med Newcastle er oppe på 260.000, men pengene betyder jo ikke så meget.  Wink

Næste update bliver en ren trup/taktik update med resultaterne fra vores træningskampe. Jeg er nået til starten af august og truppen er nogenlunde på plads, selvfølgelig er man altid klar, hvis der skulle dukke et "røverkøb" op.
Jeg er meget tilfreds med de spillere, jeg har fået hentet til klubben, det er en god blanding af unge og rutinerede kræfter.

det bliver sikkert spændende med dit job i N'castle Opstemt

Det gør det helt sikkert, jeg er spændt på om jeg kan få det til at fungere, men mon ikke det nok skal gå.

Swaagenz1
Gæst

« Svar #554: 16 Feb 2007, 09:32 »

JAAAAAAAAA, så nu bliver det rigtig spændende!
Glæder mig til at følge slagets gang. For dette er i sandhed en udfordring og med din glimrende skriveteknik kan man jo dårlig vente på næste update - som kommer hvornår? Wink

Sider: 1 ... 35 36 [37] 38 39 ... 79 Udprint 

This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010